Am mers la volan prin cam toată românia. Încă nu am ajuns la Vânju Mare și Râu Mare, locurile unde am copilărit o perioadă și unde s-au născut membri ai familiei mele, dar o voi face și pe asta.

Nicăieri în românia, nici măcar în zonele astea rău famate, gen Ploiești, Pitești sau Harghita, nu am văzut atâta răutate în trafic ca în București. Și nu e vorba doar de șoferii cu numere de București, nu. Pur și simplu, odată intrați aici, toți se transformă în niște gorile cu volan, cu mențiune specială pentru cei din Vâlcea și Călărași.

Stăteam acum câteva zile la intrarea pe centură și mă uitam cum, din lungul șir de mașini care treceau, nu a oprit măcar unul să lase să treacă o mașină în fața lui. Iar când, la un moment dat, unul a vrut să forțeze intrare, un altul pur și simplu a accelerat și a mers în paralel cu el, ca să îi demonstreze cine are drepturi și cine e mai bun.

Desigur, răutatea asta are la bază și faptul că traficul în capitală este COMPLET DISTRUS, nu mai există nicio regulă, nicio șosea cât de cât decentă, de când mizeria pesedistă a pus din nou laba pe oraș

În altă ordine de idei, în continuare bariera asta de aici se ridică când trenul încă este în dreptul ei.

[fbvideo link=”https://www.facebook.com/zearhi/videos/1085486871569235/” width=”640″ height=”400″ onlyvideo=”1″]

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

51 comentarii Adaugă comentariu

  1. ahhh, valcea..!

  2. #3

    Si daca traficul ar fi prin absurd ok de maine in Bucuresti – acelasi lucru s-ar intampla . Odata ce deveni toti niste gorile cu volan – greu ne mai schimbam…

    Intr-o oarecare masura e la fel si pe drumurile patriei ( poate nu atat de nasol ca in Bucuresti ) si motivul este cam acelasi – drumuri din parti. Eu fac cam 30.000 km pe an de cca 15 ani prin tara. Nu ai nici-o posibilitate sa-ti faci un program decent de intalniri mergand cu 50 km in localitati si 90 km in afara localitatii.

    • #4

      eu am incercat, mai demult, sa merg spre timisoara respectand limitele legale de pe drumuri. după 4 ore jumate ajunsesem la craiova, unde am abandonat

    • #5

      Banuiesc ca ai abandonat mersul in limitele legale – nu mersul la Timisoara ….

    • #6

      În ultimii ani am călătorit pe E85 de pot enumera toate localitățile dintre Urziceni și Suceava. Am ajuns la câteva concluzii:
      1. Dacă respecți limitele, faci aproape cât trenul.
      2. Cel mai bine este să mergi seara (mai ales dacă cunoști drumul). Și dacă nu-l cunoști, te folosești de navigație. Drun liber = riscuri mici
      3. Cel mai important este să mergi constant – consum și uzură minimă. Eu pun pilotul pe 100-110 km și aia e. O să spuneți vai, criminalule, treci prin localități, bla, bla. Gândiți-vă că tirurile merg cu viteza maximă (de obicei 100) dacă nu sunt radare, deci nu-i un capăt de lume (și să nu intrăm în discuția cu distanțe de frânare și cauciucuri reșapate)
      4. Dacă găsești un erou care se crede pe circuit, urmărește-l la o distanță de minim 1 km. De ce? El merge cu 160, îl ajunge din urmă pe ăla cu 100, până îl vede ăla, până se dă la o parte, tu deja ai încetinit cu frână de motor => consum mic
      5. Dacă este zi de salariu/ sărbătoare gen Sf. Ioan, Maria, etc. Mergi încet. Nu ai idee câtă pe câți din sat îi cheamă Ion, Marian, Andrei, etc. Deci e bine să ai un calendar cu sărbători. De evitat pe cât posibil să conduci oriunde în țară de Sf. Paraschiva și când sunt alegeri.
      6. Reglează-ți farurile. Știu, durează 30 de minute și te costă 50 de lei, dar una e să ai lumină la 60m în fața mașinii și alta e când ai 30m.
      7. Ia-ți o stație. Pe lângă radare, se anunță căruțe, oameni beți, etc. Bonus: nu te plictisești.
      8. Schimbă-ți ștergătoarele și verifică-ți presiunea în cauciucuri.
      9. Uite-te din când în când în retrovizoare. Sigur e unul care merge mai repede ca tine.

      *Dacă nu ești de acord cu punctul 3, gândește-te că nu toți sunt în concediu. Caută pe google diferența la frânare între cauciucuri, cam cât timp înseamnă o diferență de 10km la viteza medie pe un drum de 600km și lasă-mă pe mine să-mi fac griji de permisul meu.
      ** Dacă punctele 6 și 8 te fac să zici “Mie nu-mi trebuie / E scump” te rog să nu te reproduci. Dacă nu înțelegi ce înseamnă mentenanța unei mașini și cum te ajută, sună-mă ca sa îți subvenționez avortul.

    • #7

      Bă Titel, io am csenon tu jtii ce-i ăla csenon? La ce-mi trebuie reglaje?
      Ștergătoarele le schimbi oricum vrei nu vrei la semafor în București și presiune în cauciucuri este, bagi mai mult decât trebuie să ai tot anul. Să nu-mi zici că schimbi cauciucurile iarna, am auzit eu la Badea că asta-i o prostie, mafia evreiască și masonii fac bani grei așa

    • #8

      Tirurile sunt limitate electronic la 90 km/h. Doar la vale mai mult.
      Daca nu am statie, folosesc Waze.
      Punctul 4 mie mie se pare imposibil de pus in practica. Nu sunteti doar voi doi si cel din fata in trafic.

    • #9

      @koodoo: este foarte realizabil. Gândește-te câți cretini încetinesc la 50cm de bara de ta în timp ce-ți fac flash-uri de la 800m depărtare. Atâta timp cât eu am o distanță suficient de mare față de el încât să nu mă ia nimic prin surprindere, nici măcar ăla care-l depășește și se ia imediat după el, eu consider că este foarte realizabil. Ăla care este depășit de un astfel de cretin tinde să se uite în retrovizoare și după ce e depășit (pentru un timp scurt, timp care îl am eu la dispoziție să mă vadă că vin cu semnalul pus și rămâne pe band lui). Nu am făcut-o o singură dată, de asta susțin că realizabil. Am uitat să specific că dacă el ajunge în reprize la 160 tu nu trebuie să pui pilotul pe mai mult de 120 tocmai pentru a compensa frânările respective.

    • #10

      100% de acord cu titel. E85-u il faci cel mai bine noaptea, eu de obicei plec la 12 noaptea din bucuresti.

    • #11

      waze-ul este inutil dupa parerea mea. Am incercat . Pe langa faptul ca consuma cam multe date iti da o sumedenie de alarme false ( majoritatea raporteaza incidente inexistente ca sa primeasca puncte; ). Mai bine mergi la viteza legala – cel putin nu te mai stresezi cu alarmele false.

      Cea mai fezabila astazi mi se pare statia. Am si detector – dar asta nu te mai salveaza de mult, cel mult afli de ce te va opri politia in urmatoarele 5 minute.

      Mersul cu viteza nu e acelasi lucru cu mersul cretin. Una e sa mergi tare si alta e sa faci lucrurile la limita.
      Si as insista mai mult pe pedepsele pentru condusul sub influenta alcoolului ( indiferent ca-i vb de masina, tir sau caruta/bicicleta…)

    • #12

      geretus pisi,waze brasov-vama veche mi-a consumat 2.3 mb
      mai sunteti in 2016 deastia de va ingrijorati de cati mb consuma nush ce aplicatie?

    • #13

      Robert tati – daca citeai mai atent vedeai ca pe mine ma deranjeaza ca e inutil mai mult decat cat consuma… da na – hai sa ne bagam putin in seama putin superior ashea – ce pula noastra

    • #14

      @titel, prima steluta… 10kmh in plus la viteza medie inseamna aproximativ 15% pe o distanta de 600 de kilometri se traduce in timp la 30 40 de minute. ihim, este perfect justificat :).

      PS doar calculez, nu dau cu parul, chiar nu ma intereseaza permisul tau.

  3. #15

    Zice femeia bine, important e sa fie pusa cand vine trenul, ca daca se ridica in timp ce trece ultimul vagon nu e nicio mare tragedie.

    • #16

      Stii tu ca nu e mare tragedie. Pnm barierele astea nu sunt dacii sa va pricepeti toti la ele.

  4. #17

    Ori sunt eu nebun, ori toata Prahova si tot Teleormanul s-au mutat in Bucuresti. Multumita dlui Dragnea au fugit toti din judet, ca n-aveau ce munci, si unde e mai bine decat la Bucuresti? Pacat ca si-au pastrat si stilul de condus de pe camp…

    • #18

      Deci se conducea in Bucuresti ca-n basme, dar au venit teribilistii astia din provincie si au stricat zenul. Aham…

    • #19

      @mix

      Ai fi surprins sa afli ca acum 3 4 ani se circula super ok in Bucuresti? Ne-am intors la vremurile de glorie din 2007-2008, doar ca acum e mai rau.

  5. #20

    Bai, vorbesc la modul foarte serios, faţă de Argeş, mereu cand vin in Bucuresti conduc mult mai detasat din cauza faptului ca nu mai stau cu atata stres ca risc sa se “urce” vreun dobitoc pe mine.
    Chiar we trecut am “navigat” pe la “arieni” (inclus vineri) si nu mi s-a parut asa cum zici tu.
    Acum na, exista si exceptii, (taximetristii nu intra la exceptii), dar dpdv comportamental, la cat de varza e traficul in Bucuresti, mi se par chiar prea cuminti.

    • #21

      Confirm. Soferii din Arges – IN ARGES – sunt absolut kamikaze. Intr-adevar, Bucuresti este aglomerat, este ca naiba, dar macar nu sunt kamikaze.

  6. #22

    Exagerezi. Daca se merge in coloana si cineva vrea sa intre sau sa schimbe banda din 3 masini una te lasa.

    • #23

      A, CLAR, AI DREPTATE, MA SCUZI, IMEDIAT STERG

    • #24

      Este 09:33 si inca n-ai șters! Se pare ca faci doar ce vrei tu…aici pe blocul tau propriu si personal…

    • #25

      Confirm. Sunt din Ploiesti. Cand am venit prima data cu masina in Bucuresti m-a socat cat de amabili sunt soferii. Fata de Ploiesti… :))

    • #26

      eu cand vad masini de PH ma feresc, incetinesc, trag pe dreapta sa beau o cafea, spun tatal nostru sau mmms al nostru.
      ori nu se uita pe unde merg, ori nu se asigura, ori nu acorda prioritate, ori nu semnalizeaza, ori merg ca pe autostrada prin locuri aglomerate.
      8 din 10 masini de PH cam asa fac in Bucuresti.

    • #27

      La fel fac si in Ploiesti, stai linistiti :))

    • #28

      aici te-as contrazice, eu merg in ploiesti ( din cauza de socri ) aproape in fiecare saptamana si nu i-am vazut asa kamikaze. de obicei intru pe la sud, trec prin centru si ma opresc in vest adica am ocazia sa vad destule.

  7. #29

    ai uitat sa mentionezi ca bariera aia se pune de cand trenul inca nu a plecat de la republica….si pe cei 2-3 km, trenul face 10 minute
    locuiesc in zona….cunosc

    • #30

      da, pai daca ma prinde venind dinspre metro, fac stanga si ma duc la republica, stai ca tampitul un sfert de ora aiurea. daca sunt pe partea cealalta…tough luck

    • #31

      DaeHan, am prins vara asta bariera cu un coleg de aici(englez sadea omul). A facut tipul un misto de situatie de am Si uitat Sa ma Mai enervez…. Dar da, trenul ala ar trebui numit “lenesul” la cum pleaca

  8. #32

    Cand am spus ca soferii Bucuresteni sunt infecti, ai zis ca sunt eu rau.

    • #33

      tu ai zis-o la modul ca sunt soferi prosti, ceea ce nu e adevarat, probabil bucurestenii sunt cei mai buni soferi din tara, pentru ca au si cel mai intens antrenament. sunt porci si nesimtiti, asta e altceva

    • #34

      Soferii din bucuresti sint buni la ei in oras, afara ii vezi pe dealu negru cum sar pe frine la fiecare curba…
      Dar la ce trafic au parte, consider soferul bucurestean cel mai calm animal. Nu e usor lucru sa stai cu orele in trafic si sa nu faci accident vascular cerebral.

    • #35

      Daca nu semnalizezi, treci pe rosu, mergi pe linia de tramvai, intri pe interzis, circuli cu 30 peste limita, in zona cu trecere de pietoni, nu inseamna ca esti sofer bun, indiferent cu cate explicatii stiintifice despre aglomeratie si infrastructura vii.

    • #36

      da da, e ok, fix asta fac 2 milioane de oameni. asta vedeti voi, de la tara.

    • #37

      Arhi, faptul ca sunt porci si nesimtiti ii face soferi prosti. Soferul care nu poate parca lateral e neindemanatic, nu prost. Soferul care accelereaza ca sa-ti inchida locul in care vrei sa intri e prost, nu neindemanatic (bine, de multe ori e si-si). Skillurile de pilot sunt doar o infima parte a soferiei.

  9. #38

    Ziceai ca vinzi nemțălăria aia mica. Te-au facut hotii sa te razgandesti sau astepti sa-si ia bricoleru’ alt tractoraș si sa-ti lase mostenire?

    • #39

      bricolerul e razgandac, nu mai vand nimic pana nu isi ia alta masina

    • #40

      Pare asa un fetiș sa conduci masini forjate bine de el in prealabil sau, cu alte cuvinte, masini la bloggerul al doilea. Era misto sa aveti aceeasi masura si la haine.

    • #41

      ce sa zic, e problema noastra. e posibil ca totusi tu sa vorbesti prostii, necunoscandu-l decat din ce citesti pe blog, iar eu, fiind prieten cu el de 11 ani, sa stiu cum se poarta cu masinile lui, nu?

    • #42

      Era doar o curiozitate, maestre. Cand am zis “forjate” ma refeream la clipul recent postat ceva gen “Bucuresti-Bv in 10min” unde sigur Godina si Politia Romana au dat like, nicidecum ca nu-si intretine masinile. Asteptam cu nerabdare sa vedem spre ce model se indreapta domnu’ samsar ca sa stim ce masina vei conduce peste 2-3 ani.

    • #43

      avem discutia asta principiala de ceva vreme. daca isi ia mazda, nu i-o mai cumpar.

  10. #44

    Nu sunt in Bucuresti asa ca nu pot sa imi dau seama – chiar sunt diferente sesizabile de trafic de la alegerile locale incoace? Multam

  11. #45

    Puțin off, dar așa se aude ștergătorul acela și în mașină sau doar dashcam-ul îl ia că e mai aproape? Chiar dacă se presupune că e mai rar folosit eu nu aș rezista cu bătaia aia.

  12. #47

    Ehei! București, București dar strada pe care ai filmat-o se mai numește și Drumul dintre tarlale.

  13. #48

    Tot timpul m-a fascinat numele asta: Building Vânju Mare 😀

  14. #49

    La bucuresteni, habar n-am cum e, nu sunt in cauza. Dar astia care venim din provincie, venim cumva cu frica “traficului din bucuresti”. Am o cunostinta care isi lasa masina in Militari si merge unde are treaba cu transportul in comun. Frica aia se manifesta in diferite moduri – unii devin tantalai gramada, isi fac un complex din faptul ca in orasul lor cu un semafor n-au sensuri giratorii, si uita si ce stiau. Sa nu mai zicem ca nu stiau multe – reguli de circulatie cu tramvai, sens giratoriu, incadrare pe banda corecta – unde sa le invate la nivel practic unul din Campeni de exemplu ? E doar un exemplu, nu am nimic cu oamenii din Campeni. Aceeasi frica se transforma in tupeu la aia descrisi de tine din VL (si multi altii)- ce, io-s mai prost ? Las ca le arat eu cum se face – se poarta ca un var de la sat pe care il duci la club in Bucuresti. Incearca sa fie tupeist, smecher, fara sa inteleaga ca la oras asta inseamna altceva decat la el la caminul cultural sau la bardezi / magazin mixt. Si cand ii amesteci pe toti astia cu bucuresteni grabiti, care nu au mama nu au tata in trafic, care daca ar fi numai intre ei s-ar mai descurca, da vine taranu ala de ardelean si mi se baga in fata manca-l-ar dracii de bou, obtii ce ai descris mai sus.

  15. #50

    Este interesant ca majoritatea gorilelor cu volan au cruci la oglinda sau icoane pe bord. Si uita ca din religia crestina trebuie sa invete sa fie toleranti, sa isi ajute aproapele la nevoie, ca furia, trufia sunt pacate grave, samd…. Nenii astia isi baga tot ce au in mortii oricui le iese in cale…eventual in drum spre biserica..

  16. #51

    Pe mine m-a injurat unul la Muncii (cand era santier vara trecuta pe acolo). TRage langa mine si imi baga “Bucurestean tampit”. Si pleaca. 2 min mai tarziu ajung in fata lui …Am numar de BV. nu stiu daca a inteles ceva din asta Argeseanul…