Pe vremuri, când businessul de telefonie era mult mai bănos, existau companii care cumpărau containere de telefoane din China, le lipeau brandul lor și le vindeau drept telefoane proprii, cu succes masiv. Vezi E-boda sau Allview. În general, nu am o problemă cu asta, pentru că oamenii au ales să facă bani, cât timp există o piață, există clienți, aia e, legea cererii și a ofertei.

Din păcate, observ că Allview a ales să treacă granița telefoanelor și la trotinete. (BTW, domnii de la Allview, văr rog să îi urați multă muie băiatului care v-a pus filmul ăla mizerabil pe homepage, care pornește la accesare, cu sonor la maxim. Și celui care a decis asta)

Ok, pe scurt, mașina asta produsă de o companie românescă, este, de fapt, mașina celor de la BAW Younbao, care este o ascuțitoare chinezească. Nici măcar nu aș fi scris, dacă nu mă trigăruiau 2 chestii.

Prima este prețul. Binbao ăla este o mașină care se vinde cu 5000 de euro. E un preț normal, toate ascuțitorile similare de pe ali express se vând cu prețuri similare.

La asta mai adaugi, tu, ca persoană fizică, încă 1000-1500 de euro transportul mașinii până la tine. Deci 6500-7000 de euro. Hai, 8000, cu varii costuri adiacente, cum ar fi șpaga la RAR. Cât de avar agresiv să fii încât să ceri 18 000 de euro pe chestia asta? Cum? În ce univers trotineta aia cu acoperiș merită 18 000 de euro?

Celălalt lucru e că o marchetează pentru a fi condusă de la 16 ani. O mașină chinezească are o singură caracteristică principală. Nu beneficiază de nici un fel de R&D. Nu există studii despre nimic de la ele. Nu există teste NCAP sau știu eu ce. Nimic. Sunt niște cutii, cu roți și motor electric. Poți sta jos în ele și să vizualizezi o tabletă cu informații de la senzor și, cel mai probabil, un android PX10. Cum să marchetezi chestia asta pentru conducerea copiilor? Really? V-ați expune copiii, în traficul bucureștean, în căzănelele alea cu baterii?

Vorbeam azi cu un prieten pe tema asta. După pandemie, prețurile la produse de folosință îndelungată nu mai este produs de piață, ci de mințile bolnave de înavuțire ale vânzătorilor. Tragem de preț până când pocnește, fără nicio logică, fără niciun bun simț.

Ca idee, a anunțat ieri Cioracu că subvenția pentru mașini electrice va scădea la 2000. Nu e rău. Toate companiile mai puneau 10 000 în plus la preț, că doar erau moka, de la stat. Hai să vedem cât costă cu adevărat, în lumea reală, un Spring.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.