Există un moment de standup, pe net, cu un tip care povestește despre cum ai ajunge la pușcărie, ca bărbat, dacă ai face chestiile pe care le fac femeile. Și exemplifică cum o doamnă necunoscută s-a dus la nepotul lui mic, în mall, l-a mângâiat și l-a drăgălit, după care i-a zis că e sexy și că îl așteaptă să se facă mare, ca să se mărite cu el. Exemplul e că, dacă ai face asta tu, ca bărbat, unei fetițe necunoscute, ai ajunge la pușcărie instant.

Ce voiam să zic.
Eu aș fi de acord complet cu reprezentarea asta egală a femeilor. Nicio problemă. Dar să fie vorba de reprezentare egală peste tot. Nu doar în funcții de conducere. Să fie reprezentare egală și la instalatori, electricieni. Să fie un număr egal de femei muncitori în construcții, la cărat saci și cărămizi pe scări. EGAL. Peste tot. Număr egal de gunoieri. Nu doar număr egal de șefi.

A, nu despre asta e vorba?
Mke.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

38 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Mama e sofer pe tir si tata e femeie de serviciu!

  2. #2

    Pai stai boss, ca vorbim de functii de conducere si de top nu de carat saci.Ha ha buna asta egalitate peste tot.

    • #4

      da da, fix la asta ma gandeam cand am scris:)))))

  3. Eu sustin egalitatea de gen la gunoieri si ciobani.

    • #6

      De acum înainte femeile cu funcție cioban să îți bată soții? 😀

    • #7

      @Masochista – nu te-am jignit până acum, dar… dejala en sangre… Dacă de aici, tu asta ai înțeles, du-te-n sânge! Chiar ești găină

    • #8

      Dacă femeile ciobance vor să îi bată soții lui Constantin, lasă-l pe el să îi apere, ce te bagi?

    • #9

      @Mascoista Da. Dar sa se si futa cu berbecii, ca sa fie treaba oabla cu egalitatea.

  4. #10

    Pe timpul unui exercițiu care implica folosirea tancurilor (vechituri T55), la unul dintre acestea s-a rupt un bolț de șenilă și drept urmare șenila a ramas in urma tancului, s-a descălțat cum spuneau tanchiștii bătrâni..Incident care se poate rezolva de un echipaj antrenat în maxim 15 minute, insă ce te faci când din echipajul de patru, trei sunt femei, iar activitatea în sine presupune folosirea unui cablu de oțel, rangă și baros de 10kg? După injuraturile de rigoare, comandantul de companie a trimis niște băieți să rezolve problema in timp ce ele se hlizeau din turelă. După ce deșteptii ăia de la CNCD în numele egalității de șanse, au scos procentul alocat fetelor la locurile din școlile militare(25%) astfel de situații vor fi la ordinea zilei. În armata US nu ai sa întâlnesti femei la tancuri, artilerie,geniu sau alte specialitati din astea ce implica si forta brută. O sa le gasesti la infanterie, transmisiuni, logistică. Noi am aplicat cat se poate mai prost chestia asta cu egalitatea de sanse.

  5. #11

    Eu nu inteleg de ce sunt exceptate din aceste procente populatia de gay, transgender, etc. Apoi nu vad de ce nu avem reprezentare pe baza de rasa si etnie. De ce nu avem in parlament un tigan gender fluid ?

    • #12

      @Ciocanul Ba avem. E Simion de la AUR.

  6. #13

    ba, eu sunt de acord daca se introduc si cote de reprezentare pe varste, gen sa vedem de 20ani, de 30 in pozitii de conducere, nu e asta cea mai buna idee dar macar scapam de bosorogii care-s acolo dupa ce-s iesiti din garantie.

  7. #14

    Cote de gen în mine, în subteran..

    • #15

      Da-n tine la suprafata ce-are, Vetuto, numai in subteran vrei?

  8. #16

    Nu inteleg de ce UE, o adunatura de functionari in acest caz, se baga in treburile private ale companiilor. Si peste tot, nu doar in UE, se gasesc niste bugetari cu minti mediocre sa dicteze privatilor cum sa isi conduca afacerea. Poate afacerea mea, in domeniul de activitate ales, are cel mai bun randament doar cu barbati. Sau doar cu danezi. Sau doar cu tigani. Lasa-ma, nene, sa imi fac treaba cum cred mai bine, ca de la mine iti astepti si tu leafa de functionar. Ce e halucinatia asta? Lasa-ti afacerea construita de tine pe mana femeilor! Obligatoriu echipa de fotbal femei! Vor ajunge mintile astea limitate care paraziteaza UE sa ne impuna si ce sa cantam, ce sa scriem, ce sa f… Clantza-clantza, clantza-clantza toata ziua, iar la finalul zilei, pac! inca un miliard de dolari lui Putin. Dar sa-i ascultam intru-totul cum sa ne traim vietile.

  9. #17

    Parcă văd anunțuri de angajare: Angajăm mineritze în Valea Jiului.

  10. #19

    Hai ca la noi inca e bine. Pe la americani deja au luat-o razna. E un segment intreg de feministe care cred in “kill all men”. Majoritatea sunt lesbi sau au soti breloc, beta male, care le pupa in fund orice ar face. Doamne fere sa ramana gravida si sa faca baiat, daca nu faca avort atunci sunt sanse mari sa il creasca ca pe fete.

    Eu le-as da un oras. Cel mai tare si mai modern oras. Interzis total barbatilor. Ar fi un reality show pe cinste

    • #20

      te rog sa folosesti termenul corect: feminizde.

    • #21

      dar sa fie exact ca in america, cu arme si munitie la liber!

    • #22

      Este un sezon din “The Island” cu Bear Grills femei vs barbati: www.youtube.com/watch?v=NzCO0G8AGLU

    • #23

      Pai si in oras cine mai e Chef la restaurant? sau Hairstilist? Sau taximetrist? sau cate si mai cate meserii practicate mult mai bine de un barbat?

  11. #24

    Femeile nu sunt, nu au fost și nu vor fi niciodată egale cu bărbații. De aia îi spune sexul frumos sau slab, că e frumos dar totuși e slab. Uitați-vă la Alexandra Botez, toată lumea o știe ca jucătoare de șah, are aproape la fel de mulți followerși ca Magnus Carlsen sau Nakamura, dar e pe vreo locul 9000 pe chess.com la performanțe, mai ales la șahul rapid sub presiune, și cam asta e diferența între femei și bărbați, sub presiune, bărbații în general știu să ia decizii logice.

  12. #25

    acuma toti barbatii sa dea cu rosii :)) finul lucreaza in Olanda. Imginer mecanic, se ocupa cu intretinerea turbinelor eoliene, meserie destul de grea, munca fizica multa si destul de murdara, are foarte multe colege care isi fac treaba exemplar desi la fiecare interventie cara in spate si barbatii si femeile un rucsac de vreo 50 kg cu parasuta si diverse unelte. La fel la pompieri a observat multe femei. Daca fac fata de ce nu?! Am o prietena s-a inrolat in armata candadiana, are de trecut aceleasi probe fizice ca si barbatii, o tipa foarte desteapta (cu sot, copil, casa, pisica si catel) super-muncitoare si foarte pregatita fizic, da are numai 70kg la aproape 1,70 dar cred ca iti zboara dintii cu o “mangaiere”. Ideea e sa aiba si femeile acces la domeniile rezervate in mod traditional barbatilor, apoi raman daca fac fata, la fel si la barbati. Cam jumate din familion e stabilit prin UK cu meserii destul de diverse si recent o nepoata si-a terminat uncenicia de zugrav si parchetar, asta ii place, la asta se pricepe e cam pasarare rara si pe acolo, dar nu se hahaie nimeni, nici nu i se sufla in ceafa doar pt ca e femeie si sigur nu stie ce face si sigur a fost angajata doar pt ca e femeie.

    • #26

      Si aici cine le sufla in ceafa si se hahaie? Daca a reusit o chestie comunismul atunci e integrarea femeii in piata muncii. Am vazut femei vatman, pe excavator, in constructii si e de vreo 5 ani moda printre tiristi de a-si face nevasta sofer de rezerva.

    • #27

      au acces la aceleași meserii, dar aruncă un ochi la medicină să vezi ce specializări aleg femeile, cele mai ușoare în general.

    • #28

      Eu am auzit de la un olandez că la el în țară vacile sunt uneori preferabile femeilor, mai ales în regiunea de sud. Așa că omul s-a mutat in Austria și s-a căsătorit cu austriacă, să întrerupă lanțul de ADN bovin.

  13. #29

    Eu stiu ca teoria zicea egalitate de sanse, nu egalitate de joburi.

    Adica daca o femeie poate folosi cablu de otel, ranga baros ca sa puna senila inapoi la tanc, atunci foarte bine, sa se faca tanchist. Daca nu poate…asta e fata mea, alege altceva unde poti sa faci.

    La fel in orice, daca trece baremul pentru functia respectiva nu e nici o problema. Dar nu are rost sa pui femei intr-un post numai ca sa fie o femeie acolo.

    Din pacate exista inca oarecare discriminari si prin corporatii si altundeva, dar cotele de gen nu o sa rezolve chestia asta. Din pacate asta doar cu educatie si profesionalism se poate face.

    Nu zic ca nu exista si discriminare de alt fel, in care domnisoarele/doamnele care se “inteleg bine” cu superiorii nu sunt promovate inaintea altora mai capabili…

    Dar aici e si problema, pina nu invatam sa acceptam ca trebuie promovati cei mai capabili oameni, indiferent de gen/sex/orientare/identitate, nu prea exista sanse, iar intre timp idiotii si extremistii care vin cu chestii gen cote de gen si alte tampenii nu ajuta situatia.

  14. #30

    Dar transsexualilor si hermafroditilor nu le aloca niste procente?
    Ce mishto ar fi mearga ei si femeile la giob, iar noi, barbatii, sa stam la terasa la bere.
    E interesant cum cotele de reprezentare sunt mereu indreptate in favoarea femeilor educate, cu o cariera solida, ambitioase etc. Locuri pentru corporatiste, mai multe roluri si mai multi bani la Hollywood, premii egale in turneele de tenis… Cum feminismul e inarmat pentru a sustine elitele.

    Unde sunt reglementarile de gen in domenii murdare, prost-platite, periculoase? Sau egalitatea functioneaza doar printre bautorii de Dom Pérignon?

    Masura cumunistoida. Pe cand o lege sa fie 40% femei pe santier, in service-urile auto, in depozite la incarcat/descarcat paleti, pe santierele navale, in forje/otelarii?
    Ah, acolo nu ne mai place egalitatea ! In multe domenii nu le ajuta fizicul. In alte domenii, nici vointa.

    In general in Europa de Est, femeia vrea sa stea acasa la cafele/tigari/telenovele – ori sa aiba un job din acela “usurel”. Eventual pe la STAT (3-4 ore) sa nu zica ca nu face ceva. Ori sa vada de plozi. In acest timp barbatu baga banu. In Romania o sa vedeti conceptia asta, la cel putin 85% din populatie

  15. #31

    A fost acum ceva vreme un exemplu cu o feminizdă-n SUA care și-a făcut firmă și a angajat doar femei. În 6 luni a intrat în faliment.
    Nu pot să “băliv ol uimin” că unele-s în stare să ardă și apa, la cât de gospodine-s. Ca să nu mai spunem că 70% din ele au nivelul mental și emoțional al unui copil de 3 ani.
    Cum zicea Andrew Schulz: cum s-or băgat aparate de aer condiționat în birouri, cum or apărut “equality whores”.

  16. #32

    Uiuiu, cata testosteron festu pa aci…numai arnolzi care tarasc senilata in dinti. Articolul vorbeste despre cote de gen, dumbo: se stie ca femeile e tampitele, nu stie sa faca mancare si sunt curve. Oare cum am ajuns la nevoia unor aberatii gen cote de gen. Nush zau, un mister inca neelucidat.

  17. #35

    Nuș ce să zic dar io cred că sunt bune femeile în echipele de electricieni.

    Doi electricieni pe un stilp de inalta tensiune. Unul din ei catre o babuta care trecea p-acolo:
    -Ne dati va rog frumos sarma aia rosie? Babuta ridica sarma si le-o da. Primul electricianul catre celalalt:
    -Vezi ba, ti-am zis ca aia rosie e nulul!!

  18. #36

    E vorba de egalitatea de sanse in a obtine un post cand ai calificarile cerute, experienta necesara. Indiferent ca vorbim de top management, educatoare, electrician, secretara, doica, vanzator sau sofer.
    De ce unii inca aleg pe baza sexului? Intre un barbat si o femeie se alege barbatul pentru postul de ce vreti voi (de obicei management sau tehnic), chiar daca femeia bifeaza toate casutele.
    Lucrul acesta se aplica si invers, cand meseria a fost “feminizata” de societate (asistente familiale, doica, secretara, cosmetica..).
    De ce INCA in unele firme o femeie este platita mai putin fata de un barbat pentru acelasi post cu experienta egala?

    Pentru socatii care se agita ca o femeie le-ar putea fura paturica, cititi putin istoria si evolutia drepturilor femeilor chiar in tara drepturilor omului. Cateva exemple:
    -in Franta femeile au votat prima data in 1945
    -incepand cu 1965 o femeie poate exersa o meserie si isi poate gestiona bunurile FARA acordul barbatului.
    -incepand cu 1982 se recunoaste principiul de egalitate de sanse in obtinerea unui post de functionar
    -in 1980 se recunoaste violului ca o crima

    Evolutii recente, de acum 50 ani! 50-60! Nu e de mirare cat este de greu sa schimbi felul de a gandi a unora, de a educa, cand vezi isoria sutelor,miilor de ani si locul ocupat de femei.

    Deci, da, mi se pare ca este important de a reaminti, de a educa, de a impune reguli, cote si legi cand este nevoie. Diferenta trebuie redusa, recuperata.

    • #37

      Iarta-ma, incep cu o gluma: “poate pentru ca barbatii sunt mai logici”
      Prima oara te plangi ca “unii inca aleg pe baza sexului” barbati, apoi in paragraful urmator “Lucrul acesta se aplica si invers, cand meseria a fost “feminizata”. Pauza de “face palm”.

      Eu as lasa performanta, calitatile individuale sa decida, cand imi dai “cota de gen” ma fortezi sa aleg un candidat posibil mai slab fata de unul mai bun sau mai potrivit specificului activitatii mele.

      Duc in extrem, fara vreo conotatie peiorativa cu privire la femei (imi plac si le respect), doar ca exercitiu de logica: o fi bine in acelasi spirit sa ajungem sa promovam si persoane “mentaly challenged” pe locuri separate fara examen la medicina, inginerie, piloti de aviatie, etc?

      Pe final, raspund la “De ce INCA in unele firme o femeie este platita mai putin fata de un barbat” cu “de ce in altele un barbat este platit mai putin decat o femeie si promovat mai greu”?

      “Diferenta trebuie redusa, recuperata”. Reciteste ce ai spus, vezi care e trendul in ultimii 50 ani, ca eu vad ce se trece de linia aia subtire dupa care nu mai sunt femeile discriminate, ci barbatii incriminati.

    • #38

      Raspund la pauza de “facepalm”: paragrafele mele nu sunt in contradictie, constientizez ca sunt inegalitati de care sufera si barbatii, nu doar femeile, dadeam un exemplu.

      Sunt total de acord cu alegerea candidatilor pe performanta, calitati individuale.
      Inteleg si inegalitatea fata angajatorii care respecta regulile, sunt “pedepsiti” deorece sunt multi care nu le repecta. Pentru cei care nu joaca jocul, unele lucruri nu se vor schimba niciodata fara un cadru si regulili. Cu siguranta va veni ziua in care nu ne vom mai pune atat de multe intrebari, cand lucrurile vor deveni naturale, educand generatiile viitoare, schimband unele mentalitati.

      Trendul de 50 ani incoace e de departe de a incrimina barbatii, priveste in jurul tau cultura unei firme, prejudecatile, mentalitatile, educatia in ai alege pe cei mai capabili. Chiar si dinamica societatii care difere dintre o tara si alta. Pozitia unei femei, drepturile economice, influenta maternitatii.

      In ceea ce priveste raspunsul tau la intrebarea mea, da, in altele situatii un barbat este platit mai putin, dar cauta putin mediile europene, cifrele si analizele de pay gap.
      Aici nici nu vorbesc de unele continente si tari unde in 2022 suntem atat de departe de aceasta discutie.