Mă gândeam înainte la ultimul scandal de pe internet, cel legat de tagurile iRealităţii. Adică Antenele si Hoţnews sunt superofticate că iRealitatea i-a bătut în trafic şi îi acuză pe iReali că folosesc metode neconvenţionale, printre care ar fi enumerate furtul şi spamul în google.

Ştiţi ce e hazliu? Că s-au format tabere de fiecare parte, că se aruncă cu invective, care mai de care se dă mai curat, mai uscat şi mai parfumat. Iar ei toţi, fără excepţie, acuzaţi şi acuzatori, practică exact aceleaşi chestii de când se ştiu.

Adică toţi fură subiecte, poze, ştiri, de pe net, că e gratis. Niciunul din ei nu citează sursele sau au ca sursă youtube. Toţi spamează internetul cu Breaking News – Irina Columbeanu a făcut un căcuţă. Toţi. Şi anul trecut era bine, pentru că nu se călcau pe bătături. Acum e criza, deci hai să sărim la jugulara celorlalţi, să ne vadă lumea de cinstiţi şi viguroşi. Se dau comunicate de presă, se strâng mormane de cărămizi, cu care managerii se bat în piept. Cum că sunt cinstiţi şi buni şi numai la ei ar trebui să vină publicitarii cu bănuţul şi numai ei pot asigura succesul pe online, pentru că sunt integri.

Dar de făcut, se face ceva? Nu, logic că nu se face nimic. Pagini de genul acesta, sau acesta se lăfăie pe internet fără jenă. Ziarele de sport au ca breaking news ultimul tatuaj al lui Mutu sau cum a fost scuipat Terzian în gură de către cel pe care tot el l-a creat, Giovani Becali. Tot ziarele de sport au concursuri de funduri goale de femei, pagini pline de soft porn, numai bune pentru microbistii înfierbântaţi. Siturile premium cu informaţii financiare oferă poze erotice sau informaţii despre cât de mult a băut sultanul Bruneiului în vizita sa de la Londra.

Dar, nu-i aşa, nu lipsesc cărămizile pentru bătaia din piept, în care ne lăudăm cu marile realizări ale noastre, conţinutul relevant pentru cititor pe care îl oferim, sumele halucinante obţinute din publicitate şi tot aşa.

Eu nu prea scriu despre lucrurile astea, pentru că nu fac parte din sistem şi mi se fâlfâie lejer şi de Stanca şi de Gămulescu şi de Gavrilă şi alţi corifei ai lumii ăsteia virtuale. Dar am fost deranjat de o aberaţie citită pe un site al unei domnişoare, care domnişoară se bagă exact ca miezul din fanta şi explică doct cum că e bine să folosim taguri false pe internet, pentru că e vorba de bani şi când vorbim de bani se acceptă orice.

Întrebarea mea ar fi: Dacă intru într-un magazin FIZIC, atras de o reclamă falsă, cum că aş găsi înăuntru exact ceea ce doresc eu, iar odată intrat îmi dau seama că de fapt am fost minţit şi s-a făcut publicitate înşelătoare, ce fac? Reclam la OPC sau mă gândesc că nah, sunt afaceri şi în afaceri e permis orice?

Nu, nu e permis orice. Nu e normal să păcăleşti oamenii să intre pe siturile tale bombardând motoarele de căutare cu informaţii inexistente. Nu e normal să primeşti bani de la advertiseri astfel. Nu e normal să îţi ascunzi furturile în spatele unor regulamente, regulamente făcute tot de tine.

Multe lucruri nu sunt normale.
Over and out.