Am fost joi la conferința aceea informală a lui Iulian Stanciu de la emag cu cei ce au mai rămas în zona scrisă a online și nu au vloguri de succes, ca să ne povestească ce au mai făcut pe acolo și ce raportări la hectar sunt.

Traficul pe mobil a ajuns la 72%.

S-a insistat foarte mult pe partea de selleri marketplace și îmbunătățirile aduse în zonă, existând, EVIDENT, o reticență a clienților față de selleri. Adevărul e că, în ultima perioadă, nu am mai pățit clasice de alea gen fac comanda acum și, după o săptămână să sun eu și să mi se spună că e vina mea că nu am întrebat dacă mai e pe stoc. Bine, din ce am văzut, se ocupă cu educarea lor, fizic, fac cursuri obligatorii cu ei unde îi învață ce să facă. Plus, un sistem de supraveghere a activității lor, sistem care îi suspendă și, eventual, elimină, pe cei ce nu corespund.


O problemă interesantă a fost discuția despreplata la livrare sau plata prin card. Desigur, toți de acolo am spus realitatea noastră, din teren, cea în care dacă PLĂTEAI cu cardul, îți primeai produsele când își aducea aminte cineva de la emag sau de la curier, pentru că na, deja plătisei banii.

Acum, recunosc sincer, eu nu am mai plătit cu cardul vreo comandă online din românia de mai mult de 2 ani, cred. Pentru că sunt unul din ăia care fix asta a pățit, absolut de fiecare dată când a dat banii înainte. Din ce spune emag și din graficele afișate, se pare că nu mai e așa și că chiar se fac livrările la timp. O să încerc, la proxima comandă și vă spun. Bine, culmea optimismului ar fi să încerc la un seller din emag, nu la ei direct, atunci ar însemna că merg pe margine :mrgreen:

Așa. Ce chestii bune vor să facă.
Plata cu cardul prin link de plată. Ceva gen când produsul e pe drum spre tine, să primești pe telefon un link direct de plată, știind că deja îți vine produsul și să plătești cu cardul, ca să nu te mai complici cu ramburs.

Aparate de plată Priority Pay în showroomuri. Nu mai trebuie să treci pe la casierie, scanezi un cod QR, după care te duci să îți ridici produsul. Pare interesant și bun, știți ce cozi se fac acolo de black friday.

Express Lockers. Cutii de livrare tip Amazon, răspândite prin oraș, unde poți cere să ți se facă livrarea produsului. Înțeleg că există deja pe lângă niște benzinării, nu știu exact unde. Nu am înțeles cum faci dacă vreo 20 de clienți decid să facă mișto de tine și să comande chestii și să nu le ridice. Bănuiesc că există o soluție in place.

Altele ar fi eMAG Pay, te poți loga cu contul de emag la magazinele partenere și poți plăti direct, chiar dacă cumperi bilete de avion sau rățuște de plastic. Livrat de eMAG, un fel de fulfilled by Amazon, dropshipping or something, în care sellerii țin marfa la emag și emag se ocupă de livrare. Sincer, aș prefera.

În rest, rămâne la fel cum am stabilit. Eu în continuare nu știu pe nimeni care să fi comandat de la eMAG și să fi primit comanda în 2 ore. Dar poate lucrurile s-au schimbat, graficele arată altfel decât convingerile populare.

Nu mă întrebați despre Black Friday, există o întâlnire separată pe 8 noiembrie, atunci vom discuta despre, dacă voi putea să ajung.

Găsiți informații mai detaliate la Radu.

A, și încă ceva, ce uitam. Decizia de a închide, practic, profitshare pentru creatorii de conținut și orientarea spre spam siteuri este una asumată și le convine, așa că luați-vă gândul că se mai schimbă ceva.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

37 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Vand pe Emag din ianuarie 2017.

    De cate ori am fost intrebati daca vrem sa participam la acele “cursuri” de care vorbesti mai sus? Niciodata!

    Nu ne contacteaza nimeni pentru nimic! Poti contacta emag doar prin mail, au refuzat timp de 2 ani sa ofere un numar de telefon de la o persoana ce se ocupa de contul nostru.

    De cate ori ne-au contactat sa ne intrebe daca participam la mascarada de Black Friday 2018? Pana acum de 4 ori telefonic! Vor sa acordam reduceri de 30%, avand in vedere ca noi avem adaos mai mic de atat. De fiecare data am intrebat ce reducere acorda Emag la comisionul ce ne este perceput, raspunsul fiind “vom reveni cu informatii”, comision ce a fost marimt cu 40% dupa 1 an de colaborare.

    Da, e frumos in Canada…

    PS Livram produse din stoc, comenzile ajungand la client a 2-a zi in 90% din cazuri. Cele 10% se impart intre 2-7 zile sau retur, din vina firmelor de curierat, dar mai ales din vina clientilor.

    • #2

      Business românesc. Ne miram ca politicenii declara productie mărita la hectar , economia duduie, salariile cresc pana la cer ….
      ca pe vremea lu Raposatu’.
      Same Same But diferent 🙂

    • #3

      am impresia ca aia cu cursurile s a bagat de anul asta

    • #4

      Cei drept, mai au timp anul asta sa ne cheme la cursuri…

  2. Am găsit pe eMag.ro un seller din Ungaria. Au început să mixeze țările sau o fi o scăpare? Plus că era un fel de PFA care vindea electronice etc mult sub prețul pieței, asa că e clar ce garanție dădea.

    • #6

      ce seller, ca daca e unul de games, e chiar ok, eu am cumparat xbox de la ei

    • Da, sunt selleri din Polonia, Ungaria, Bulgaria, care nu au sediu în România. Livrează direct de peste graniță.

    • sunt selleri cam din toată Europa de Est… am văzut în ultimul an Bulgaria, Cehia, Polonia și da, și Ungaria.

    • #9

      Cum spuneam mai sus, vindem pe Emag.ro din 01.2017. Din 2108 suntem si pe Emag.bg, posibil sa urmeze si Emag.hu

      Livram direct din RO, iar in Bulgaria avem termen de livrare a 2-a zi, mai bun decat in Romania 🙂

    • nu stiu daca avea si games.
      eu ma uitasem la un Mate 10 Pro pe care il dadea cu 2200 parca si peste tot in rest era inspre 3000. acum a mai aparut si VIGAFON cu preturi de genul. putin suspecte diferentele astea.
      daca sunt si astia la nivelul quickmobile sau cel atunci mai bine lipsa, prefer sa nu sustin afaceri care dau tepe.

    • #11

      probabil e piata gri, aduse cu duba din irlanda

    • Si e normal ca eMAG sa se asocieze cu dubiosi de genul?

    • #13

      pai sunt asociati cu quickmobile, regii dubiosilor…

  3. #14

    Eu sunt mulțumit de serviciile lor, ultimele produse luate de la ei nu au avut nicio problemă, tabletă, tv, telefon, calculator. Am luat și alte chestii de la alți selleri ai lor care erau mult mai ieftine față de emag, de ex. o menghină mică am luat-o cu 55 de lei și la emag era cam 80. Sau o cutie muzicală pt. un cadou la ei era 150 și am luat-o cu 80 din altă parte. Au un adaos enorm pentru căcaturile mici, care nu necesită nu știu ce garanție, service. Dar pentru electronice, jos pălăria.

  4. #15

    “Nu mă întrebați despre Black Friday, există o întâlnire separată pe 8 noiembrie, atunci vom discuta despre, dacă voi putea să ajung.”
    Până atunci mai cresc prețurile ca să le poată scădea.

  5. #16

    Cum primești colete în locker-ele de la Fan Courier? E unul lângă casă, dar nu știu cum să specific să mi-l pună acolo.

  6. #18

    Mie mi a fost livrat un aspirator in 2 ore. Comandat la 20:00, ajuns pe la 21.40.

  7. #23

    Emag rocks, dar sameday suge rau.

    2 colete saptamana asta. 1 a stat 2 zile in deposit, a 3a zi abia a fost livrat. Durata de la comanda pana la livrare: 8 zile. Coletul 2 incercat livrare la ora 18:30 (cine isi imagina ca mai e cineva in cladirea aia de birouri la ora aia), a 2a zi pauza, nu l-a mai luat sa-l aduca la o ora decenta, pana in 17 cum se laudau in sms.

    Si am mers la ei la depozit. Ghici cum face sameday livrarile. Trimit curierul pe zona doar daca se umple o masina. Daca e jumate, nu, mai asteapta si a 2a zi, sa mai vina alte colete, sau a 3a zi cum a fost cazul la mine. Pentru ca logica. Si la coletul 2, nu a mai venit omul sa livreze coletul, pentru ca era singulul de adus la cladirea aia de birouri, nu avea anuntat nimic de ridicat, asa ca si-a bagat pixul.

    Bine ca si-a luat emag firma de curierat.

    P.S. Fan courier ruleaza cel mai fin de departe in ultimul timp. Urgentcargus si sameday sug grav. Dpd sunt cei mai profi soferi, parcheaza numai pe locuri de parcare libere, merg pe jos mai departe, nu lasa masina in strada.

  8. Vis-a-vis de plata cu cardul, am pățit-o și noi mai mereu și ne-am lecuit. De atunci plătim cu cardul doar dacă optăm pentru un produs plătit în rate.
    Ultima pățanie a fost că ne hotărâm să comandăm un laptop, afișat ca fiind posibil a fi livrat „în două ore”, din păcate nu le mergea funcționalitatea. Am zis ok, pare în stoc la Băneasa, hai să mergem acolo. Nu se poate, trebuie anulată comanda, și banii intră înapoi în X zile. Așa că am așteptat frumos până miercuri, când a venit curierul..

  9. #25

    Cred ca s-au mai asezat la plata cu cardul. Am comamdat niste chestii minore si am platit cu cardul si au venit a doua zi.
    Insa o cunostinta si-a comandat ceva mega scump gen 6000 lei. Aparent era un partener. Livrare intarziata, banii luati, livrare a fix1% din colet.anulat comanda,comandat din alta partr direct si aia a fost. Inca nu stiu daca si-a primit banii inapoi pe comanda initiala.
    Intamplarea a venit la fix candma gandeam ca problemele aferenta platii cu cardul aucam disparut. Prefer sa invat din nesansa altora.

  10. De profitshare nu s-a vorbit? Nu ati intrebat de ce a scazut perioada de recurenta? Ceva date statistice.

  11. Ma trezesc marti dimineata cu bateria la telefon 30% ( 5s vechi de 3-4 ani cred, speram sa o mai duca ceva … dar na ) in conditiile in care il incarcasem seara.
    Intru pe emag, iau un telefon, dau cu cardul ( undeva pe la 9-10, nu sunt cea mai matinala persoana ).
    Daca iti zic ca am avut telefonul pana la 17:00 in aceasi zi pentru 10 lei in plus 😀 ?

  12. #31

    Platesc (nevoit fiind) cu cardul, pt. ca livrarea se face la serviciu si nu prea am incredere sa las frecvent cateva milioane la secretariat pentru preluare colet…
    EMag CS nici macar nu te suna daca n-au toate produsele-n stoc, astepti o saptamana, timp in care te iei cu altele, pt. ca mai apoi sa revii tot tu, sa pierzi timp pana prinzi un operator CS care sa-ti spuna ca livrarea se face-n 5-6 zile lucratoare sau cand face furnizorul livrarea-n depozitul emag. In tot acest timp, nu tu mesaj email, sms, cu informatii stoc, livrare, nix, nada, zero.
    Plata in avans cu cardul are multe minusuri si induce pierdere de vreme suplimentara, am patit-o de multe ori.
    Mailul personal il las si pt. emag. daca vor sa ma contacteze pt. detalii, desi cred ca sunt si ei la curent cu problemele astea, dar se fac ca ploua.

    • #32

      Recunoaște, tu nu vii in pădure ca să vânezi!

    • #33

      Eu am noroc cu posta, e la 200m de mine. Acolo tin produsele 7 zile, program de la 8 la 19, adica pot sa trec si cand ies de la lucru, si pot plati cu cardul la ghiseu. Daca comanda e mai mica de 50 de lei (parca), platesc 5 lei transportul la posta.
      Nu vand nimic, doar ma laud.
      Cu curierii, uneori primesc SMS dimineata, sun curierul si imi zice ca vine intre 12 si 2, zic super, fix atunci ies in pauza, si uneori ma intalesc prin oras dupa ei, alteori ma duc la sediu etc. De-aia posta rulz la mine, cat ca simti comunismul cand intri in cladire.

  13. #34

    Ce mi se pare complet stupid e că dau cu ridicarea personala, plătesc on-line, iar apoi trebuie sa stau la două cozi. Una sa ridic factura și una sa ridic produsul. De ce nu dau factura pe mail, o printez, ura și la gară? Pentru că treabă făcută românește!

  14. #35

    Comandat in august un tv in ziua de vineri. La mine a ajuns fizic saptamana urmatoare joi, dupa ce m-am deplasat eu personal la sediul Sameday. In caz ca erai curios, da, platit in avans cu cardul. Asa ca sictir la dume ca nu mai e asa, caci e FIX aceeasi mizerie. Si luat din dep emag, nu din marketplace.

  15. #36

    “someday” sunt cei mai tari! deși am auzit in zvon că se rebranduiesc în “eventually”

  16. #37

    Ar fi interesant de aflat mecanismul prin care o pereche de ghete ajunge la oferta, insa marimile 35 si 39 sunt la pret intreg. Restul cu reducere.