Am fost joi la conferința aceea informală a lui Iulian Stanciu de la emag cu cei ce au mai rămas în zona scrisă a online și nu au vloguri de succes, ca să ne povestească ce au mai făcut pe acolo și ce raportări la hectar sunt.

Traficul pe mobil a ajuns la 72%.

S-a insistat foarte mult pe partea de selleri marketplace și îmbunătățirile aduse în zonă, existând, EVIDENT, o reticență a clienților față de selleri. Adevărul e că, în ultima perioadă, nu am mai pățit clasice de alea gen fac comanda acum și, după o săptămână să sun eu și să mi se spună că e vina mea că nu am întrebat dacă mai e pe stoc. Bine, din ce am văzut, se ocupă cu educarea lor, fizic, fac cursuri obligatorii cu ei unde îi învață ce să facă. Plus, un sistem de supraveghere a activității lor, sistem care îi suspendă și, eventual, elimină, pe cei ce nu corespund.


O problemă interesantă a fost discuția despreplata la livrare sau plata prin card. Desigur, toți de acolo am spus realitatea noastră, din teren, cea în care dacă PLĂTEAI cu cardul, îți primeai produsele când își aducea aminte cineva de la emag sau de la curier, pentru că na, deja plătisei banii.

Acum, recunosc sincer, eu nu am mai plătit cu cardul vreo comandă online din românia de mai mult de 2 ani, cred. Pentru că sunt unul din ăia care fix asta a pățit, absolut de fiecare dată când a dat banii înainte. Din ce spune emag și din graficele afișate, se pare că nu mai e așa și că chiar se fac livrările la timp. O să încerc, la proxima comandă și vă spun. Bine, culmea optimismului ar fi să încerc la un seller din emag, nu la ei direct, atunci ar însemna că merg pe margine :mrgreen:

Așa. Ce chestii bune vor să facă.
Plata cu cardul prin link de plată. Ceva gen când produsul e pe drum spre tine, să primești pe telefon un link direct de plată, știind că deja îți vine produsul și să plătești cu cardul, ca să nu te mai complici cu ramburs.

Aparate de plată Priority Pay în showroomuri. Nu mai trebuie să treci pe la casierie, scanezi un cod QR, după care te duci să îți ridici produsul. Pare interesant și bun, știți ce cozi se fac acolo de black friday.

Express Lockers. Cutii de livrare tip Amazon, răspândite prin oraș, unde poți cere să ți se facă livrarea produsului. Înțeleg că există deja pe lângă niște benzinării, nu știu exact unde. Nu am înțeles cum faci dacă vreo 20 de clienți decid să facă mișto de tine și să comande chestii și să nu le ridice. Bănuiesc că există o soluție in place.

Altele ar fi eMAG Pay, te poți loga cu contul de emag la magazinele partenere și poți plăti direct, chiar dacă cumperi bilete de avion sau rățuște de plastic. Livrat de eMAG, un fel de fulfilled by Amazon, dropshipping or something, în care sellerii țin marfa la emag și emag se ocupă de livrare. Sincer, aș prefera.

În rest, rămâne la fel cum am stabilit. Eu în continuare nu știu pe nimeni care să fi comandat de la eMAG și să fi primit comanda în 2 ore. Dar poate lucrurile s-au schimbat, graficele arată altfel decât convingerile populare.

Nu mă întrebați despre Black Friday, există o întâlnire separată pe 8 noiembrie, atunci vom discuta despre, dacă voi putea să ajung.

Găsiți informații mai detaliate la Radu.

A, și încă ceva, ce uitam. Decizia de a închide, practic, profitshare pentru creatorii de conținut și orientarea spre spam siteuri este una asumată și le convine, așa că luați-vă gândul că se mai schimbă ceva.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.