Nu mai pot cu mașinile de școală. Nu mă deranjează pe șosele, nu mă înțelegeți greșit, sunt un susținător al lor, stau oricât e nevoie după un începător, sunt plin de solicitudine și prioritate, sunt un exemplu de șofer.
Dar leprele de inspectori au găsit cum să nu îi mai plimbe prin poligoane și îi pun să umple parcările din hypermarketuri. Și e plin, băi, de mașini care blochează în coloană intrarea sau giratoriul, care fac exerciții de parcare printre mașini, serios, nu poți parca pentru că un novice e învățăat să parcheze cu spatele live, între 2 mașini de 30 000E.
Pur și simplu la Cora Pantelimon accesul e futut 90% din timpul zilei pentru că, la intrarea în parcare, este plin de mașini de școală care sunt ocupate să facă dreapta.
NOU
Nu doar că în hypermaketuri se exersează parcări, parcarea de la Carrefour Colloseum e loc de plecare pentru examen.
NOU
La fel si in BV, se pleaca din Coresi.
NOU
La ce te gândeai ? Inspectori ?????????
NOU
pe mine ma seaca cand merg pe o strada cu sens unic si in fata mea circula o masina scoala si ma grabesc. Nu o pot depasi dar nici de-a dracu nu ar trage pe dreapta sa imi faca loc sa trec. Ca ma gandesc ca si-o da seama instructorul ca masina din spate se grabeste.
NOU
Lucrezi pe ambulanta?
NOU
@ punKreas – lucrează pe vidanjă.
NOU
@zedicus, este greu pentru un incepator sa se dea la o parte pentru fiecare masina care este in spate. Trebuie sa ne gandim ca peste 90% dintre soferi circula cu viteza mai mare decat masina de scoala.
NOU
@Andrei G
Intructorul are o pereche de pedale la picioare, nu are doar frana :))). Cand eram pe scoala, daca se facea coada in spatele nostru, instructorul imi punea mana pe volan si calca pedala, pana ne puteam da la o parte. Dar am avut instructor ca lumea, cu bun simt.
Si cand exersam parcari laterale, mergeam pe niste strazi pe care el le stia mai goale (orice instructor competent isi cunoaste zona, sigur are cateva locuri unde nu incurca).
In rest, noi, pe scoala, stateam dupa niste alti prosti, tot pe scoala, carora le murea motorul si nu puteau pleca de acolo, ca instructorii ii lasau sa se chinuie singuri si nu le pasa ca ii incurca si pe ceilalti. Sunt pur si simplu nesimtiti, ii intereseaza sa isi faca norma de ore si cam atat. Ore, care nu prea sunt ore. Isi tin elevii vreo 45 de minute. Principala lor preocupare este sa doarma in dreapta, sa urle la elevi si sa ii puna sa le spele masina la jeton, nu au niciun interes sa le explice regulile de circulatie si cum functioneaza. Apoi ne miram ca se ia carnetul doar cu spaga si ajungi sa te asiguri tu, pe drum cu prioritate, pentru ca un bou se infinge in intersectie ca la ma-sa pe tarla.
Tot sistemul de scoala de soferi este absolut infect. 1 din 10 instructori e cu adevarat capabil. In rest… se vede pe strada rezultatul scolilor de soferi romanesti.
PS: Legat de hypermarketuri, daca se pleaca la examen de acolo, instructorii trebuie sa ii invete sa plece de acolo si sa parcheze in mod corect (uneori, politistul te pune sa faci parcare cu spatele fix la sfarsit de examen, cand te intorci in parcare). Te pica imediat la hypermarket, pentru ca sunt multe semne de “cedeaza”, spatii stramte si giratorii, iar elevii acumuleaza puncte cu duiumul. Mai ales ca unii nici nu apuca sa iasa din parcare, daca a ignorat semnul de “cedeaza” dintre spatiile de parcare, adios. 21 de puncte si la revedere :))).
NOU
@Jupaneasa – faza cu luatul volanului din dreapta o făcea și fostul meu instructor exact pe același principiu – de cele mai multe ori când era vreo ambulanta/politie în spate, ca să facem loc, ca un începător habar n-are unde sa se ducă și cum sa se înghesuie sa nu încurce.
Mi-am amintit ca iti trebuie skilluri bune de șofat ca sa coordonezi bine mașina tu stand în dreapta cu volanul pe stânga, ca am fost odata în postura de a ține volanul cuiva cativa metri și m-am simțit complet handicapata și pierduta în spațiu, o senzație super ciudata.
NOU
@Jupaneasa @Laurra pe vremea mea, instructorul meu facea poligonul cu spatele, din dreapta mai repede decat puteam noi cu fata, din stanga :))
Desi poligonul fusese scos de niste ani, am mancat poligon pe paine.
NOU
@zidanne, impresionant, da. Dar cred ca instructorii aia au rămas in vremea ta ca acuma numa petarde învață oamenii sa conducă. :))))
Plus mașinile care au acum tot felul de senzori și camere care ne tâmpesc și cu care te obișnuiești mult prea ușor. De ex am condus o mașină cu camera pe spate, mereu am zis ca mi se pare inutila, ca nu ma ajuta, ca blabla, ca tot în oglinzi îmi iau reperele. Când m-am urcat în cealaltă fără camere îmi era frica sa mai merg cu spatele prima data, ca nu mai vedeam ce e acolo decât în oglinzi. Shit brain.
NOU
@Laurra nefasta tot cu el a făcut și inca profesează bine mersi. Instructorul. De obicei cine ia sala, ia si traseul din prima la el.
Legat de masini si tehnologie, “baba” are cutie manuala si 3 oglinzi. “Bestia” are enspe mii de sisteme de avertizare, camere, senzori, radare… Mai ca m-ar lasa sa dorm in dreapta in timp ce ea da ture prin Militari la ceas de seara… N-am simțit nicio diferența. Bine, eu am învățat sa conduc pe U650M. Cu doua remorci in spate ;))
NOU
Sa vii te rog la mine în oraș sa vezi ce frumos merg mașinile de școală cu 20-30 km/h. Toate.
Parcări laterale cu spatele, parcări cu spatele? Nu există. Nici nu știu ce-i învață. Cred ca doar sa meargă înainte cu întâia și a doua.
NOU
daca e mic orasul e ok, mai fac o tura si parcheaza cu fata
NOU
Axx3l, cred ca suntem consateni… chiar azi am dat geamul jos si am urlat la un “instructor”: “invat-o bah sa conduca pe biata fata!”; era in masina cu o domnisoara si bloca una din iesirile unui giratoriu ca nu era in stare sa ii explice cum trebuie procedat… statea si se uita ca boul in oglinda, nu ii zicea nimic, de unde sa stie fata aia ce are de facut?!? ii doare in c*r, de fapt nici acolo, nu ii invata nimic, decat sa incurce traficul, de ne mai miram apoi ca sunt atatea accidente cu incepatori. Ca sa nu mai zic de instructori care intorc in mijlocul intersectiei, taie banda dubla ca sa faca stanga etc etc. prea usor se ia atestatul de instructor, mult prea usor se ia si se pastreaza permisul de conducere in tara asta.
NOU
Pana mai acum 2 ani, plecarea la examen se facea chiar din parcarea Cora (acolo langa mici). Cunosc un caz in care examinatorul l-a plimbat pe examinat numai prin Cora. Bineinteles ca a picat 🙂
NOU
Și eu, doar că mie mi s-a terminat și răbdarea la capitolul ăsta. Și nu e vina cursanților.
NOU
E chiar nasol deja peste tot cu ele, cel putin in orase mai rasarite, nu pot merge pe nici un traseu fara 5-6 masini de scoala, 20-30 km/h, instructori varza, becuri aprinse 1 din 5, chiar in conditii de lumina scazuta, apoi ne miram ca nu le aprind niciodata, la fel in parcari la hipermarket teroare … Poligonul din oras a ajuns parcare pt masinile instructorilor si alte rable abandonate
NOU
Singurul poligon din Bucuresti pare mai degraba poligon de trageri al armatei.
NOU
In Iasi nu prea au voie sa intre in aceste parcari
NOU
Sa vezi cum este in Damaroaia/Bucurestii Noi….
Merg cu 15 km pe ora pe strazi unde nu poti sa le depasesti si nu este numai una, ci 2-3 in 500 m.
NOU
Am facut scoala in zona aia. Intr-adevar, asa e. Cel mai tragic e cand stateam noi, ca eleva si instructor, dupa unii mai melci ca noi, de la alte scoli. Era instructorul meu rosu la fata de spume, ce era la gura lui cand ajungeam in dreptul lor si cate mui isi imparteau intre ei, ii durea la basca ca aveau fete in masina, se porcaiau ca la usa cortului :)))
Bineinteles ca asta era la ordinea zilei, sa nu crezi ca se simtea vreunul si a doua oara nu mai facea.
NOU
pt ca restul Pantelimonului e super
NOU
Eu sunt satul pana in gat de aia care fac stanga pe stradute secundare, cand stam toti ca fraierii in coloana.
De fapt, stam in coloana din cauza lor, ca fiecare saracie care are treaba pe vreo ulita la stanga blocheaza ambele sensuri de mers.
Case in point – Cartierul Latin si toti blestematii de pe Prelungirea Ghencea.
NOU
Uiter, asta e un alt motiv (#317) pentru te muta intr-o tara civilizata. Aici nu prea sunt giboni care sa nu inteleaga ca oamenii au nevoi si posibilitati diferite si pot sta pe ambele parti ale strazii (ca sa nu zic ca nu sunt cretini sa inteleaga ca “stanga strazii” e calculata doar dupa directia de mers si ca oricand oricine ajunge in situatia de a face la stanga), toata lumea are rabdare si nu claxoneaza pentru ca toti pot fi si in situatia cealalta. Mai rau, majoritatea de pe sens contrar incetinesc si iti fac semn sa intri, pentru a nu se bloca coloana din spate (trec peste faptul ca rar de tot avem coloane). Dar ma rog, sunt doar nemti, nu sunt oameni asa de importanti, realizati si destepti ca Dragos din domnesti, buricul la planeta, care e mult peste “toti blestematii de pe Prelungirea Ghencea”.
Rar mi-a fost dat sa intalnesc un asemenea exemplar de labagiu sinistru, desi am intalnit destui sinistri in viata mea…
NOU
Mai giboni mi se par cei de pe celalalt sens care i-ar putea lasa sa treaca. Cat pierd, 2 secunde?
NOU
Dragoș, ăia care au treabă să facă stânga ce ar trebui să facă?
Să zicem că TU trebuie că faci stânga. Ce faci?
NOU
cand vrea sa faca stanga, face stanga!
mai trebuie doar tirul potrivit la momentul potrivit!
NOU
=)))))) am râs cu clăbuci Dragoșe
NOU
Imi asum injuraturile celorlalti si ma fac mic, mi-e rusine ca sunt sarac si ca nu mi-am permis altceva decat o laba de apartament cu 2 camere la cucurigu, desi stiam ca infrastructura si serviciile sunt inexistente si ca o sa contribui la aglomeratia si mai mare a zonei.
Am gunoiul de un metru in fata blocului din Cartierul Latin, dar nu ma pun sa il strang impreuna cu vecinii, pentru ca “platesc taxe si impozite deci SA SE FACA”.
Daca sunt chemat la proteste in care sa blocam traficul complet sau sa mergem la S6 la primarie sa il muim pe Ciucu, refuz pentru ca Ciucu “comunica bine macar” si pentru ca bula mea e formata din useristi la fel de cretini ca mine.
NOU
Dragoș…baws…nu ai răspuns la întrebare
NOU
Da, tu ești ala care crede ca dacă claxonează mașina din fata, se transforma brusc în elicopter și poa’ sa zboare tzop tzop peste mașinile care-i vin din fata. :))) Am o placere sinistra sa ii tin pe astia sa ma aștepte pana pot sa ies, lejer, fără sa calc prea tare accelerația. Asta când nu mai suferă altcineva în spatele lor.
NOU
mie imi place cel mai mult ora la care ii scoate la plimbare. cred ca e cineva acolo la ei care monitorizeaza traficul si da semnal cand e rosu peste tot.
NOU
Ma enerveaza doar la orele de varf, stiu, tre’ sa invete cu traficul sub presiune, cu astea, dar sunt atatia care-si iau carnetul in orase cu maxim un semafor, si au aceleasi drepturi cu astia care si-l iau in Bucuresti, cred ca se poate face un efort sa nu intri cu scoala dimineata pe la Piata Sudului, pe la Iancului, pe la Aurel Vlaicu, pe Iuliu Maniu, sau la intersectia aia Calea 13 Septembrie cu Petre Ispirescu, astea-s teroarea principala si sunt PREA multi pe acolo, fix dimineata, de tin in loc coloane de 2 km de masini si cate 10 autobuze si troleibuze.
NOU
Cand am facut eu scoala, m-a bagat din a treia sedinta pe Stefan cel Mare – Victoriei – Gara. La ora 18 seara 🙂
Nu cred ca astia cu scoala formeaza coloanele, ci altii.
NOU
Hai in sectorul 3 sa vezi cum scoala se face doar pe 3-4 bulivarde in linie dreapta: Camil Resu, N. Grigorescu, Liviu Rebreanu, Pallady. Erau odata 8 (opt) masini de scoala in acelasi timp la semafor. Se f***se tot. In niciun alt sector nu am vazut atatea masini de scoala. Nu ma mir sa creasca inidenta accidentelor provocate de incepatori. Eu am prins cu poligon (iarna) iar in trafic m-a scos instructorul cand deja conduceam ca si cum aveam permis.
NOU
Sa vezi cum e cand faci scoala pt. C+E in plin trafic bucurestean.La examen e jale,luni dimineata la 08:00 cu toate nebunia trebuie sa-ti faci loc cu 19 m. de camion si remorca.L-am intrebat pe garcea, de ce nu muta traseele undeva in afara bucurestiului, a dat din umeri tâmp…
NOU
Deci aprob pozitiv!
Sa vezi in Ploiesti cum e, au răsărit ca ciupercile după ploaie, am semafoare la care stau înșirate 4-5 mașini de școală în față..clar mai stau 2-3 “roșii”. Mai frumos e când elevul face vreo greșeală și “maestrul” îl ajută să frâneze brusc, apoi îi explică cu ce a greșit fix în mijlocul drumului, 1-2 minute . Prostii din spate? Să aștepte… Sau aia care îi învață, la primele ore de condus, direct pe străduțele aglomerate cu maxim 20-25 km/h ( satul lui Caragiale n-are artere/bulevard decât de la sud la nord, in rest Dumnezeu cu kilometrul..sau mila, pentru cititorii in sistem imperial).
Nu mai zic de aia ( maeștrii adică) care nu învață școlerii sa semnalizeze dar îi învață de cruzi că stop+ avarii pe banda 1 e un mod ok de a opri unde au treabă.
NOU
Eu lucrez la o școală de șoferi din Ro (nu sunt instructor, în rest fac de toate, de la director la secretară și profesor de legislație) și empatizez cu tine pe subiectul ăsta al nervilor provocați de mașinile noastre, dar permite-mi să-ți povestesc și despre ale noastre, poate empatizei și tu cu noi.
Traseele pe care se poate face instruirea practică sunt stabilite (prin regulamentul de aplicare a OUG 195/2002) de către poliția rutieră: nu avem voie să facem instruire oriunde și nici oricând. Sunt străzi/zone/cartiere unde avem interdicție totală de circulație, sunt străzi unde putem intra doar în anumite intervale orare, sunt străzi unde putem intra doar după ora 16, altele unde putem merge doar noaptea/sâmbăta/duminica și zone unde avem acces liber.
Zonele cu acces liber sunt cartiere mărginașe, fără trafic, sărace în infrastructură și semnalizare. Acolo facem partea de inițiere. Dar vine vremea să-i pregătim pentru conducerea în trafic real, intens, rapid și atunci mergem toți în zonele ultraaglomerate unde ni se permite accesul doar între 9-11 și 13-15. De aia ne vezi tu mulți și te enervăm. Sigur, am putea merge în zonele astea noaptea la 3 dar fără trafic, intersecția – oricât de complicată ar fi, nu-l pregătește pentru examen. Și examenul îl dă în zonele astea aglomerate și cu trafic intens. Și dacă nu este pregătit pentru haosul din traficul actual, iar o să înjuri instructorul că nu l-a învățat cum trebuie…
De ce nu mergem în poligon? Pentru că nu avem . Vechile poligoane sunt distruse (pe unde mai există), bani să ne construim unele noi nu avem (doar 1-2 școli foarte mari au poligoane proprii și le folosesc în exclusivitate). Poligonul te pregătește și nu prea pentru șofat, dar și să faci viraj la stânga pe galben intermitent la semafor în claxoanele și înjurăturile celolalți, este o lecție extrem de utilă.
NOU
mihaela, ai citit pe sarite. eu sunt un suporter al masinilor de scoala, in trafic. ma scoate din minti utilizarea parcarilor de hypermarket, unde se creaza busculade desi nu ar trebui sa fie. in rest, inteleg perfect
NOU
poate ma lamureste cineva despre niste metehne ale soferilor, daca sunt dobandite de la instructori:
1. cand urmeaza sa intre la dreapta in unghi de 90 de grade intr-o incinta, de ce intai opresc vehicolul, abia apoi il repornec usor pentru a intra?
2. cand urmeaza sa intre pe un drum cu 2 benzi pe sens, de ce nu intra daca prima banda este libera, si de ce atunci cand intra, trec direct pe a doua banda?
NOU
Era în legea taximetriei că poți deveni taximetrist cu doar 2 ani de când ai carnet. Nu obligatoriu sa și conduci ceva in 2 ani. Iar la concursurile gen șofer pt tribunal se cere taxa 150 de lei. Daca vin 20 candidați se iau bani de mers până la Paris, crede cineva că e cineva fraier sa stea mai mult de 20 km cu un candidat? Ce calificare să aibă ăla care angajează șofer la tribunal?! Alt șofer de la tribunal?