Mi-a venit oferta de RCA pentru mașina Lunei, un Golf Plus și mi-au căzut plombele. Anul trecut a costat 952 de lei. Acum 2 ani, 980 de lei. Anul asta, 1700, ca să fie. Ok, înțeleg, creșteri de prețuri, alea, dar totuși să ajungi la RCA dublu, deși bonus malus a crescut, deja asta este o performanță.
Și totul mulțumită minunatei guvernări PNL-PSD, care are grijă ca oamenii să primească de toate, să crească totul, să fie bine, ca să nu fie rău. Nu știu dacă ați remarcat, dar de când sunt PNL cu PSD la guvernare, merg toate la modul cel mai perfect și bine.
Bravo, Klaus!
NOU
Pe B7 am platit 1000 de lei, acum 2 ani era vreo 300.
Au explodat toate preturile, inflatia, e nenorocire.
NOU
Dădeam înainte pentru o mașină de 1.5 litri, 560 de lei/an.
Am plătit în decembrie 1160 de lei RCA la Grupama. Ieftin pentru o mașină de 2000 de euro, să moară băeții.
NOU
Nu ziceai tu ca esti Gigi Becali?
NOU
Dacă e pentru mine răspunsul, nu am oi.
NOU
nu are nici o treaba inflatia
aici e jaf pe fata, la fel cum este situatia si-n piata de gaze
niste unii foarte jmekeri au manjit unde trebuie iar acum fac ce vor
NOU
Cel mai probabil s-au “cartelizat” baietii si au zis sa faca un ban. Eu ma gandesc ca genul asta de sume nu o sa mai fie platite si o sa se intample ca se va circula fara asigurare de catre oameni cu posibilitati financiare reduse. Politia este omni absenta deci vor scapa multi. Aceeasi oameni cand te vor lovi si va fi accident pur is simplu nu o sa ai ce sa iei de pe ei…
NOU
Adevarat, eu am refuzat sa mai platesc asa ceva…mi se falfaie de altii, de militie, cum li se falfaie si lor cu preturile astea nesimtite. De la 49 lei pe luna la 145 e hotie ordinara….asa ca am decis sa fiu si eu un nesimtit..
NOU
more bad news for you, s-a scumpit si sa pui plombele inapoi.
sa vezi ce misto e la transportatori, ce scoruri o sa fie la transport si ce cresteri o sa fie practic la tot, ca marfa nu se plimba singura.
NOU
Poate o să fiu cocalar la faza asta, dar este primul an in care am facut Asigurari in rate.
Avem 3 masini, asigurarea pe toate 3 se face in luna Ianuarie.
Cand m-a sunat agenta sa-mi comunice prețurile am facut o pauză la telefon, ne-am dus de la 3000 la 5700 lei.
Am facut cu plata in 4 rate trimestriale.
Si da, avem nevoie de toate 3, masina mica-mica nevasta-mea cu care aleargă toata ziua, furgonul meu utilat pentru munca si masina de familie.
NOU
Eu zic ca merge si a patra, in caz ca se strica una din cele 3.
NOU
Pe bune omule nu ai nevoie de 3 masini, pentru ca mereu una va sta nefolosita.Probabil ca presiunea sociala sau faptul ca vecinu are 6 masini te-a impins sa ai 3 masini.
NOU
@Robert Deci omul a explicat exact de ce are 3 masini… dupa care i-ai zis fara fel de explicatie ca sigur n-are.
Sunt 2 oameni care au 3 masini, sa zici ca una o sa stea mereu… e asa un argument fara rost, pai daca vrei sa duci moloz la groapa de gunoi, ma gandesc ca nu folosesti masina aia ca masina de familie sa-ti duci copiii la scoala…
NOU
@Ovidiu: ia in calcul si 3 locuri de parcare x 600 lei…
NOU
@Goldy da’ tu ai citit bine ce ai citit?
NOU
@cetin faci ca subsemnatu:
– arunci un ochi pe tarifele de referinta www.baar.ro/wp-content/uploads/2021/09/Tarife-de-referinta-RCA-AUGUST-2021-ASF.pdf si vezi cat e in cazul tau (fara bonus malus)
– arunci un ochi aici www.baar.ro/asigurati-cu-risc-ridicat/ adica iei tariful de referinta (nu mai tin minte daca esti 41-50 sai 51-60… oricum diferentele sunt mici si la PJ e si mai simplu) inmultesti cu Bonus Malus (0.95 0.9 0.85 etc) si apoi cu 1.36. Daca rezultatul e mai mic decat ce oferta ai tu bagi un ochi pe
public.riscridicat.ro/
Le trimiti documentele (3 oferte, talon, CI – la PJ te uiti si tu) si in 3-7 zile te aloca (random-is) unui asigurator :))
NOU
In ce forma le-ai trimis cele trei oferte? Screenshot de pe emag sau alte site-uri de profil? Merci.
NOU
@mucea in format PDF asa cum mi-a trimis-o brokerul.
Nu sunt acceptate screenshoturi de pe emag.ro.
NOU
si un offtopic misto:
www.g4media.ro/ministerul-mediului-anunta-controale-inopinate-ale-garzii-de-mediu-pentru-combaterea-arderilor-ilegale-de-deseuri.html
NOU
Vezi ca lipseste Euroins de acolo. Posibil sa fie mai ieftini.
NOU
acum am facut si eu un calcul rapid, la euroins e intr-adevar mai ieftin, 400 lei, urmatorul 650 si cel mai scump 1300 lei
NOU
E adevarat ca RCA-ul s-a dublat dar si tarifele la service-uri sunt incredibile! Am schimbat o protectie laterala de prag (plastic ordinar, negru si cateva clipsuri de atasare) la pretul de 2000 lei piesa (+manopera) la dealer Tiriac Auto. Ce-i drept am facut pe Casco dar asta conteaza mai putin. Masina e un Mitsu ASX din 2020 dar protectia aia amarata e aceeasi ca la modelul din 2010. Nu vreau sa-mi imaginez cat ar costa o bara de protectie sau o aripa. In concluzie, orice mica tamponare care necesita schimbarea unei piese costa enorm. De ce ne miram de pretul RCA?
NOU
Da, si asta e o problema. Cand aude de CASCO/RCA, service-ul baga pe deviz toate prostiile posibile. Am vazut inclusiv carpe de sters, spray degresare (un spray intreg!) si alte minuni…
NOU
“Decat” ca – si asta e scandal vechi – firmele de asigurari si-au bagat manutzele si prin actionariatul service-urilor reparatoare si cu care au contracte. Sau au “contracte” facute special sa se umfle deconturile si sa se plimbe banii pe unde trebuie. Si atunci au motiv sa se vaite pe la TV iar preturile de reparatie vs. primele de asigurare sunt decise tot de un “cartel”. Iar aia care nu sunt in cartel nu au incotro si trebuie sa fie mimetici sau dispar.
UNDE e mai sigur/controlabil sa investesti daca nu in service-uri auto ca sa ai garantie 100% ca banii se plimba dintr-un buzunar (al tau) in altul (tot al tau) si intre timp mai influentezi/distorsionezi si piata asa cum iti convine tie. Si avand si niste prosti solemni/ticalosi prin ASF-ul “momaie” – care iau salarii barosane din “cotizatiile” membrilor, aka societatile de asigurari – nici nu are cine/de ce sa verifice niste chestii din astea simple. Si atunci de ce ne mai miram?
Si totul sub umbrela “protectoare” a statului care OBLIGA pulimea sa cumpere RCA dar FARA sa impuna si niste tarife maximale/de referinta pentru acest produs.
Ca asta e mishto la capitalism in A.D. 2022 – daca “le e putzin rautz” firmelor, sare guvernul imediat cu subventii/fonduri de bail-out/etc. Daca pulimea nu mai are bani sa plateasca factura la curent/gaze sau RCA-ul la masina, da-i ba’ dreacu’ de saraci, poa’ sa si moara daca e!
Asa ca statul doarme-n papuci ca vezi-doamne nu ne da “voie” UE sa subventionam chestii ca “denaturam” mecanismele pietei libere. Ca propaganda asa zice: piata sa fie liberalizata, sa fie cu mecanisme din astea economico-financiare si “reglaje pe cerere/oferta” si alte mizerii si bullshit-uri de gen. In termeni simpli, sa aiba corporatia/patronul liber la jumulit ce/cum/unde vrea ca doar i-ati vazut cum sar de cur in sus la fiecare 01.01 ca de ce si cum isi permite Guvernul sa majoreze SMBE?
Si ne mai si miram de ce avem nostalgici dupa Ceausescu chiar si intre aia nascuti dupa ’90 … pai e simplu: DE FOAME, ba’! Omul simplu nu are cum sa mai vada dincolo de foame, ca foamea nu iti mai lasa timp/energie pentru principii si alte discutii filozofice.
De fapt, aia care nu suntem chiar “drone” corporatiste spalate pe creier si intelegem cate ceva din ce se intampla in jurul nostru, putem observa cu ochiul liber ca civilizatia din TOATE tarile alea de balim noi ca au apa calda si civilizatie si unde toti #rezist-ii si TFL-istii abia asteapta sa emigreze – Suedia, Norvegia, Finlanda, Danemarca, Germania, Franta – vine (si) din faptul ca fie sunt complet socialiste/social-democrate fie au/au avut in orice guvern de zeci de ani incoace o componenta socialista/social-democrata semnificativa.
I know .. PSD-ist & shit. Ma doare undeva & let the hate begin!
NOU
Boss, încă nu le-ai văzut pe alea la CASCO. Cam 10% din valoarea asigurata.
NOU
tocmai am facut casco la Mercedes. e 1%.
NOU
Si eu am avut o prima de asigurare decenta cat a fost in leasing. Cand am facut-o pe barba mea, atunci au venit tarifele alea exorbitante, desi n-am avut evenimente.
NOU
ah, acum imi aduc aminte. da, ai dreptate, asa am patit la ford, plateam rata plus casco vreo 1000 de lei si cand am vrut sa fac casco dupa iesirea din leasing, era casco mai mare decat ce plateam inainte in total.
NOU
La mine Casco e 5% din valoarea masinii, masina fiind pe PJ. Am dat 1100 EUR la o evaluare de 20k EUR (masina SH, 4 ani de cand a iesit pe poarta fabricii). Nu a crescut tariful fata de anul trecut(teoretic) dar cumva au considerat ca masina s-a devalorizat de la 25k la 20k intr-un an, desi pretul real, din piata, a ramas tot pe la 23-24k.
NOU
Aseara am facut RCA, cu B8 plateam la Euroins cam 200 la 6 luni, acum am facut pe un an ca este mai ieftin asa 698 lei, deci crestere de la approx. 400 la 700.
Mai tregem un ochi si la pretul benzinei, incuiem usa, nu mai iesim si traim cu aer.
NOU
Luati-va masina de serviciu, nu mai fiti saraki.
NOU
Radem, glumim dar masina de serviciu (daca te lasa sa o folosesti si in scop personal si nu e ceva gen Matiz) e un mare beneficiu financiar.
NOU
Și uite asa o sa se producă revoluția în trafic. Practic eu deja simt cum Bucureștiul se va elibera de mașini și vom reda orașul oamenilor.
NOU
Romanul cand nu are bani, gaseste un workaround semi-legal.
Ori isi va inmatricula cotetul pe Bulgaria, ori pur si simplu nu-l va plati si va circula “asa”.
NOU
Slabe sanse, mai degraba vor merge mai multi fara RCA.
NOU
E ca la tigari, citez dintr-o doamna frizera: “poate sa se faca si un milion pachetul, nu-mi pasa” :))) oricat de sarac: tigari, berica si masina.
NOU
Hai ca cu RCA am lamurit-o ca se poate si fara, politia oricum doarme in birouri. Dar benzina la 7 lei ? Trece toata lumea pe GPL :))) ?!
NOU
Bulgaria?
NOU
Preturile au explodat în septembrie anul trecut când s-a anunțat că city insurance va da faliment,atunci erau preturi cam de 3x mai mari decât cele din 2020, acum au mai scazut un pic.
NOU
Anul trecut am platit 352/an. Acum 2 luni am platiti 715/an. Am bonus maxim. Pastele lor de hoti.
Asta se datoreaza si faptului ca pe toti asiguratorii i-a durut in cuc si s-au facut ca nu vad ca majoritatea puletilor si-au inscris tigaile pe numele bunicilor de 80 de ani care nu au avut niciodata permis. La prima dauna, au trecut aceleasi tigai, sau urmatorele, pe numele altor persoane din familie. Doar crestea asigurarea pe numele bunicului.
NOU
Asta e o mizerie sinistra pe care NICIO societatea de asigurari NU VREA sa o schimbe. Pentru ca asta ar insemna ca “placinta” de prime de asigurare disponibila a fi incasata ar fi muuuuult mai mica. Iar guvernul/ASF-ul, ce-s prosti sa ia taxe si alte exprimate procentual la un buget total muuuuult mai mic? Hai sa fim seriosi!
Ia imagineaza-ti ca ar fi ca in UK unde RCA-ul e pe numele tau de utilizator/persoana fizica (nu sunt 100% sigur, posibil sa mai fie niste nuante, dar asa am inteles ca ar fi principiul de baza). Gen, daca conduci masina/motocicleta/escavatorul/tramvaiul sau ce mama zmeilor mai ai prin curte, ai un SINGUR RCA, al tau. Si pe dosarul asta intra si conduita preventiva dar si toate “boacanele” pe care le faci si in functie de asta creste/scade coeficientul TAU de bonus-malus.
Chestie care poate ar mai “domoli” si avantul unui pusti cordit de 20 de ani care are beamveu de 2-300 cai si se face muci in prima intersectie. Pai daca la 20 de ani te-ar costa RCA-ul gen 1-2000 E/an, s-ar mai gandi putin toate beizadelele/parintii beizadelelor inainte sa le dea drumul cu masina pe strada.
Bine, asta e tara in care iti iei permis de moto A2 (ca nu ai varsta de mai mult). Dupa care iti iei frumos motoreta A2 si mergi cu ea in service, unde o poti modifica oficial, cu chitanta/factura. In sensul in care sa-i delimitezi motorul si sa o folosesti cu >35 kw (sau cat naiba e limita de A2). Ca nu verifica nici dracu’. Vazut asta cu ochii mei, ce sa mai vorbim de RCA …
Revenind, la romanica daca eu am 5 masini, fiecare trebuie sa aiba RCA-ul ei. Practic se presupune ca eu pot conduce 2-3 masini pe strada simultan. Sau ca masina, posesoare de RCA, s-ar porni singura la drum si ar face un accident. Juridic vobind … aberant!
Cum ar fi sa am UN SINGUR RCA pe numele meu in loc de 5 pe fiecare venicol in parte.
Scade CA a asiguratorilor sau creste?
Deci cine are interes sa faca ordine in mizeria asta?
NOU
Eu vad problema cam așa – RCA -ul are drept scop ca societatea de asigurare să despăgubească pe cel pe care a fost accidentat, despagubirea însemnând plata unei sume de bani și/sau reparația mașinii.
In ultimii ani prețul mașinilor a crescut, oamenii nu și-au mai luat Dacia Logan sau masini de acum 15-20 de ani, ci au mai cumpărat și mașini mai noi, astfel că valoarea MEDIE a mașinilor a crescut și inevitabil a crescut și valoarea medie a daunei + inflație – era deci inevitabil sa crească prețul asigurării.
La asta se adaugă :
-diverse șmecherii gen mașina trecută pe numele bunicului, deși o conduce nepotul de 18 ani – asta a făcut ca să nu mai poată există o predictibilitate, o corelare corecta a vârstei/experienței cu riscul de accident;
-cresterea numărului de mașini, fiind vizibil că acum sunt mai multe mașini pe străzi decât acum 5 ani – deci mașini mai multe pe aceeași suprafață înseamnă un risc mai mare de accidente.
In final eu cred că mașina nu este un drept din naștere, dacă îți permiți să o cumperi și să o întreții este ok iar daca nu poți iar este ok – iar costul cu RCA facă parte din cheltuielile de întreținere ale mașinii – iar daca o persoana nu poate plati 400-500 lei in plus pe an la asigurare oare își va lua cauciucuri bune, oare va face reviziile la timp, oare va verifica periodic sistemul de frânare sau noxele ???
NOU
Valoarea medie a masinilor din Romania + inflatia nu s-au dublat de acum un an pana in ziua de azi. Iar o dublare a preturilor de la un an la altul cam miroase suspect rau.
Masina nu este un drept din nastere, dar cresterea RCA nu loveste doar in persoane fizice, ci si in firme, ca marfurile in general se transporta cu masini. Si costurile astea se vor pasa tot la clientul final, deci si daca n-ai masina tot o sa fii afectat.
NOU
@Liviul, nu, valoarea medie a parcului auto nu s-a dublat intr-un an. Doar ca a disparut de pe piata asiguratorul care oferea preturi de dumping. Si daca imi aduc aminte, au fost foarte multi care s-au bucurat atunci considerand ca in sfarsit vom beneficia de servicii de calitate. Dar din pacate, calitatea se plateste.
NOU
@Liviul
Problema este că RCA este un serviciu oferit de firme private, care prin definiție au drept scop obținerea unui profit – la fel cum oamenii obișnuiți vor sa primeasca salariu pentru munca prestată.
Este evident că mărirea RCA va duce la o majorare a costului de transport, doar că acea majorare este nesemnificativa – deoarece majorarea se împarte pe kg de marfa transportat.
Mai simplu – dacă RCA pentru un tir de 20 de tone se majorează cu 10.000 lei pe an, asta înseamnă un plus de 38 lei pe zi (10.000 lei împărțit la 260 zile lucrătoare).
Dacă în medie în fiecare zi acel tir de 20 de tone transporta doar cate 7 tone (încărcare 30%) costul pe fiecare kg de marfa transportata crește cu 0,005 lei (38 lei împărțit la 7000 de kg) – adică 0,5 bani.
Deci impactul asupra preturilor produselor este neglijabil, chiar si la o creștere cu 10.000 lei a RCA.
NOU
@Mirel “-diverse șmecherii gen mașina trecută pe numele bunicului, deși o conduce nepotul de 18 ani – asta a făcut ca să nu mai poată există o predictibilitate, o corelare corecta a vârstei/experienței cu riscul de accident;”
Nu a facut deloc acest lucru. Atat la amiabila cat si la politie se declara cine a condus masina deci inca se poate face corelarea de care zici tu.
NOU
Nu se plătește calitatea,că a rămas la fel de jegoasă. Doar au crescut prețul.
NOU
Eu am gasit cel mai ieftin la Asirom, dar direct pe site la ei – in comparatoarele de la brokeri nu prea apare. Poate ajuta pe cineva.
NOU
asa e cand cea mare firma de asigurari pe RCA din Ro, , City insurance, detinuta de o ruda de-a lui Bombonel a dat faliment toamna trecuta , dupa ce au disparut 500 mil euro din ea, ASF a vazut in ultimul moment cand nu se mai putea face nimic
intre timp unii au ramas cu banii si altii platesc gaura.
Romania, te iubesc…
la ASF e sef unu de la PNL
NOU
cit e amenda daca nu ai RCA ? poate merita riscul ?
NOU
Din ce am inteles iti confisca talonul de la masina. Problema e ca pt asta trebuie ca politia sa munceasca.
NOU
@vectrapxi ramai fara numere, talon, vreo 3-4 puncte de amenda in 14 zile (cat un RCA decent) si, daca dai in vreunu si ala are CASCO bazat, e posibil sa platesti si daunele.
Tinand seama ca 3 aibaguri si o usa inseamna 40.000 de lei… n-as vrea sa castig la Darwin awards.
NOU
@zidanne pari mai naiv asa, stai relaxat ca ramai tot ca inainte, ti se pare ca 2-300 de RON la tovarasu’ militian cand te prinde fara asigurare nu o sa il faca sa iti inapoieze actele si sa iti ureze un calduros ‘circulati cu atentie!’
Singurele probleme pe care le va avea daca circula fara asigurare vor fi in momentul producerii unui accident si faptul ca spaga se va corela relativ proportional cu noua valoare a asigurarii. Iar cum romanii in general au un apetit pentru combinatii, gambling si pacanele crescut, circulatul fara asigurare va fi doar un sgenerator nou de adrenalina.
NOU
@anton stii ca, desi rare, mai exista filtre unde baietii cu cascheta opresc tot? Si, cand sunt in grup mare si organizat, nu prea merge cu 100E in talon.
Inainte de ultima zapada/polei au aflat-o pe pielea lor unii care se credeau asa… creioanele cele mai ascutite din cutie. Unu pentru ITP lipsa, altu pentru RCA canci si… altu nu mai zic. Sper sa nu il bage la dare de mita. In 3 judete diferite.
NOU
Anul trecut 380, luna asta 810. Sa fie bine, sa nu fie rau. La banii astia nici nu mai incape vorba de asigurare mai scumpa, cea mai ieftina amin. Si dupa sa auzim ca tot nu se platesc daunele, pai nu-ti vine sa-i darami?
NOU
Era normal sa fie cresteri importante ale preturilor la asigurari:
1. A disparut City Insurance care era asiguratorul cu cele mai mici tarife, deci este normal ca cel mai mic tarif deja este cu 20-30% mai mare.
2. Avem o inflatie galopanta si toate preturile s-au majorat, deci din nou avem si de aici o crestere de 10-20%.
3. Asiguratorii trebuie sa acopere pierderile generate de City Insurance, deci din nou o majorare de preturi si de aici.
4. Si in final, multi au ajuns la concluzia ca nu mai pot rezista pe piata cu preturi de dumping si au crescut tarifele pentru a nu ajunge in situatia City Insurance.
NOU
5. Și o mică înțelegere de cartel…
NOU
Adica aia pe care i-a injurat toata lumea ani de zile erau de fapt singurii care luptau impotriva cartelului? Pai atunci poate ar trebui sa le cerem niste scuze.
NOU
faza este ca unele societati nu doresc sa vanda RCA pe anumite segmente de motorizare, de regula au constatat statistic ca sunt si cele mai multe daune, dar sunt obligate sa aibe oferte pt ca asa e viata conform reglementarilor ASF.
de asta cele 4 societati din poza articolului au tarifele mari, nu pt ca vor sa faca bani multi ci sa te descurajeze sa le cumperi. auzisem ca acum cateva luni cei de la Groupama au fost prinsi descoperiti pe segmentul motorizare 1,6 cu tarifele neschimbate si au vandut intr-o zi cat RCA vroiau sa vanda pe 6 luni.
dupa ce ca City Insurance vindea sub pretul real, cam 50% din pretul politei se ducea la comisionul brokerului, era un fel de Caritas – se spargeau oricum mai devreme sau mai tarziu. acum ca le-au si disparut banii din cont, s-au spart mai repede
NOU
la toate e acelasi tarif, iti dai seama ca instant am cautat
NOU
3700 lei, pentru 12 luni cu decontare directa la Generali.
NOU
Pai s-a dublat ca si conducerea s-a dublat. Fiecare cu neamurile lui, mai multe guri de hranit.
NOU
In Sverige mi-a scasut de la 1200 la 900e.
Full
NOU
Full fara piele
NOU
Cum adica fara piele? U cray cray?
NOU
Krayzee.
Full, fără piele și trapă?
NOU
Arhi esti un om rau, dl. presedinte e multumit:
adevarul.ro/news/politica/iohannis-multumit-functioneaza-guvernul-coalitie-gandita-guverna-romania-acum-1_620e8d845163ec42711abc65/index.html
NOU
pai asta e ”guvernul lui”, el l-a mosit!
NOU
si care contine ciuma rosie, cica cea mai mare realizare a primului mandat era ca indepartase ciuma rosie de la putere…
NOU
adevarul.ro/economie/stiri-economice/lista-tarifelor-plafonate-rca-vor-plati-persoanele-fizice-functie-varsta-capacitatea-cilindrica-masinii-1_620fb62b5163ec4271242691/index.html
NOU
In UK pentru un Bmw 320d 2007 locuind într-un oraș fix la marginea Londrei platesc după 6 ani fără accidente £400 pe an. Ce sa întâmpla in România e japca și chiar nu știu cum de mai rezista lumea…