În ultimele 2 săptămâni, am văzut cred vreo 6 accidente. Cel din clipul de mai jos l-am văzut alaltăieri, la intrarea în Bucureşti şi nu mi-a venit să cred pe ce distanţă s-au întins resturile. Nici nu pot să mă gândesc ce viteză aveau.
Restul accidentelor?
Desigur, motociclete. Neacordare de prioritate, schimbat benzile aiurea. Plecare la semafor puţin mai repede decât trebuie, suficient cât să te ia un altul pe capotă şi tot aşa
Se spune căde fapt motocicliştii tâmpiţi sunt puţini, iar marea majoritate sunt conducători responsabili. Mă îndoiesc. Eu nu văd pe stradă decât retarzi care ambalează motoare, ciobesc oglinzile altor maşini la semafoare, nu ştiu ce e aia viteză legală în oraş şi tot aşa.
NOU
uite unul mult mai tare din weekendul asta, gata portionat (nerecomandat persoanelor sensibile!)
arq.ro/accident-mortal-langa-libelula/
ca peste tot, retarzii sunt mai vizibili
NOU
INCREDIBIL…n-am crezut ca pot vedea asa ceva in viata mea…..cu imaginile astea ai putea declansa o campanie impotriva si pentru motococlistii vitezomani….Groaznic….insa poate pentru cineva o sa conteze si o sa ii vina mintea la cap
NOU
De 5 ani am carnet, de 5 ani circul cu masina. In 5 ani am vazut 2 motociclisti care cat timp au fost in campul meu vizual nu au incalcat nici o regula de circulatie. Si tin minte numarul, pentru ca e rar sa vezi asa ceva. In rest, eu le zic donatori de organe nu motociclisti. Oare de ce nu pot sa circule normal?
NOU
Dragă Iulian, am să-ți spun ceva, în calitate de coparticipant pe 2 roți la trafic. Există zeci de situații în care, pe motor fiind, mai bine încalci legea decât să-ți pună prietenii flori la căpătâi. Motocicliștii sunt extrem de puțini
în comparație cu șoferii. Majoritatea șoferilor – de București vorbesc mai ales, sunt bezmetici, distrați, iresponsabili sau toate la un loc, deci mediul rutier e unul riscant.
Pe motor sunt mult mai puțin vizibil și mult mai slab decât oricare dintre voi. Am doar două atu-uri, demarajul mai puternic și faptul că sunt îngust (în caz că îți trece prin cap – nu am motor de viteză, am un enduro care să mă facă un pic mai vizibil și să nu mă arunce la prima groapă sau linie de tramvai). Profit de ele cât pot, chiar dacă asta înseamnă să încalc uneori sfânta lege. Două exemple:
1. Dacă tu o să stai – legal – cu 50 de km/h la oră la doi centimetri de roata mea de din spate, am să trag de accelerație până la 65, ca să scap de tine. Ilegal, dar ne salvează pe amândoi de o întâlnire neplăcută.
2. Intru cât de des pot printre mașinile staționate la semafor (nu claxonez, nu turez aiurea ca să mi se facă loc, am grijă la oglinzi). Pentru că dacă vreo pipiță cu gipan tocmai dă semeseuri vine din spate fără să caște ochii, mă poate omorî, în timp ce pe tine sau pe alt șofer îl poate cel mult accidenta ușor.
etc.
NOU
@ Silviu – bun, dar stii cum e, astea sunt riscurile pe care ti le asumi. Stii ca esti mai putin vizibil si mai slab cand urci pe motor, nu? De ce sa imi fac eu probleme cand plec de pe loc ca te iau pe capota fiindca tu atunci treci printre masini? De ce sa nu pot evita lejer o groapa, fara a iesi de pe banda mea, pentru ca nu stiu daca tu n-ai ales atunci momentul de a trece din stanga in dreapta, cum fac 80% din motociclisti? De ce sa mai uit mereu de trei ori stanga/ dreapta cand ies din lateral, in fiecare seara, pentru ca tu vii cu 150km/h la 20cm de masinile parcate?
Evident, nu e vorba de tine, e vorba de marea marea marea majoritate a motarzilor…
NOU
@ Jordan – sigur că sunt niște riscuri pe care mi le asum. De aia nu o să mă vezi niciodată în pantaloni scurți și în șlapi, ci mereu cu armură, pantaloni cu protecții și cizme. Incomod, dar asta e.
Admit că mulți din colegii mei pe două roți sunt iresponsabili la fel cum, probabil în aceeași proporție, șoferii buni se numără pe degete. Dacă tu te uiți de două trei ori în stânga când ieși de pe străduță, eu unul îți zic mersi. Oricum nu vin cu 150 la oră, oricum stau cât de puțin pot pe prima bandă, dar atitudinea ta dă dovadă de respect în trafic, ceea ce e rarisim. Iar dacă iei vreunul pe capotă pentru că tocmai se dădea pe o roată între benzi, nu e cazul să îți faci procese de conștiință. E simplu.
Concluzia – imbecilitatea rutieră se manifestă indiferent de numărul de roți sau de dialectica volan-ghidon. Diferența e că motocicliștii plătesc și imbecilitatea lor și imbecilitatea șoferilor, separat sau cumulat. Șoferii, de cele mai multe ori, scapă. Cu viață și/sau cu cazierul curat.
NOU
stau in Pantelimon fix pe bulevard…..noaptea nu poti dormii din cauza descreieratilor de motociclisti….Ambaleaza motoarele alea la maxim,in plina liniste te trezeste zgomotul motoarelor turate la maxim….daca stai sa te gandesti asta e inconstienta,asta pentru ca adrenalina joaca feste majore mintii….
NOU
sunt convins ca nu motociclistul era de vina. drumurile sunt cauza accidentelor!
NOU
gresit, prostia e cauza accidentelor
NOU
asa este, ai perfecta dreptate !! Sa nu uitam ca vina o poarta de fapt si Basescu, Udrea, Boc si Funeriu 😀
NOU
Drumurile proaste apasa acceleratia motoarelor?
NOU
exagerati …
NOU
daca ar respecta si ei macar o viteza legala acolo, nu ar fi implicati in atatea accdente, insa ei trebuie sa fie smecher si tari si sa merga cu 250 km/h… ce grabutu suntem, vai, vai !
NOU
Macar motociclistii nu prea au nevoie de descarcerare.O matura si un faras sunt suficiente!
NOU
eu ieri am vazut un motociclist care a oprit in giratoriu si a acordat prioritate tramvaiaiului, oprind si restul masinilor. imi venea sa-i multumesc, tramvaiaul de 2 minute se chinuia sa intre in giratoriu.
avea nr. straine…
NOU
Chiar ieri era sa dea un prieten peste unu’ d-asta cu motor de enduro. Vroia sa depaseasca o masina, s-a uitat in retrovizoare (totul era ok) si cand sa faca manevra, a aparut idiotul de niciunde. Noroc ca a tras dreapta de volan 😐
NOU
E o diferenta intre motociclisti si cocalari, pe care cei fara motoare nu o inteleg :
-un motociclist are echipament, un cocalar poarta şlapi si tricou;
-un cocalar poarta casca pe varful capului sau cu viziera deschisa, motociclistul o are inchisa si legata;
-un cocalar tureaza motorul in timpul franarii, la viteze mici sau cand e oprit la semafor, un motociclist o face doar la pornire pentru a incalzi motorul sau pentru a porni in rampa;
-cocalarii merg intr-o roata, motociclistii stiu ca producatorii recomanda ca motocicleta sa ramana cu ambele roti pe asfat si in majoritatea timpului la verticala; nu doar pentru a evita accidentele ci si pentru ca ridicand-o, aceasta poate sa nu functioneze asa cum ar trebui;
etc..
NOU
Exagerezi colegu’…
– si eu merg in tricou, pt ca m-am saturat sa ajung fleasca la birou
– si eu port casca deschisa (am flip-up) 🙂
– si eu turez motorul in timpul franarii, se numeste throttle bleeping… look it up 😉
Eu stiu la ce te referi tu, dar modul in care te-ai exprimat lasa mult loc de interpretari 😉
NOU
throttle blipping, nu bleeping… si se face cand schimbi in treapta inferioara, de obicei pe circuit, nu pe sosea. Asa, ca idee, ca nu e musai sa iei tu curba aia la maxim, nu?
NOU
Motociclistii au zeci de forumuri pe care se intalnesc si vorbesc despre accidente si pun poze. Si acum vin eu si intreb: dupa ce il vezi pe unul cu capul langa picioare, nu incepi sa iti pui putin cateva ganduri? Cum sa mori asa?
NOU
ultimul l-am vazut la mine in cartier. motorul praf, el scapase ca prin minune. crezi ca s-a invatat minte? io nu cred
NOU
Vacuto, n-as sti sa iti spun daca a invatat ceva sau nu. Am ascultat discutii de motociclisti si mi se pare uneori ca lucrurile de genul asta arata lor, dar mai ales altora, cat sunt ei de smecheri. Insa cand unul se rupe in doua il fac inconstient, fara sa se gandeasca la bafta pe care uneori o au.
NOU
Eu zic ca Visurat e un motociclist care circula regulamentar. Nu l-am vazut, nu bag mana in foc, dar asa imi pare.
NOU
@nina: din pacate Visurat are un mare dezavantaj: oricat de corect si de atent ar circula, se afla pe aceleasi sosele cu toti sclavetii inconstienti care au luat carnetul cu capatana de porc in plasa.
cateodata chiar poti sa mori si sa nu fie vina ta
NOU
In oras sunt multi forjatori descreierati pentru ca acolo sunt pitzi gata de impresionat si umezit. Orice maimuta isi poate lua acum o vitezana cu 1500 de euro si primul stalp e al lor.
Dar nu trebuie generalizat. In afara orasului sunt si motociclisti cu minte si care nu ies la plimbare doar pentru a rupe acceleratia. Spre exemplu weekendul trecut, pe Transalpina erau o gramada de motociclisti civilizati care au iesit la plimbare ghici pt ce, pentru peisaje, drumuri virajate si libertate.
Astia sunt motociclisti. Restul e carne de tun care se vor selectiona natural.
NOU
E gata Transalpina? Lucrarile finalizate 100%?
NOU
In Drumul Taberei – trei accidente, 2 mortale, intr-o singura luna.
NOU
viteza asta..
NOU
plin de oameni prost, azi era sa ma calce o masina pe trotuar 😐
NOU
Din ce stiu, daca accidentul este cel petrecut pe DN1, maxiscuterul (nu motocicleta) circula pe banda I si a fost lovit din spate de o masina care a venit pe banda III si a vrut sa depaseasca in forja pe banda I, luandu-l in plin.
NOU
@Teniescu: Se zice ca despre morti numai de bine. Well, nu e chiar asa. Ala a murit fiindca era idiot. (Nota: eu insumi sunt motociclist, am multi km facuti cu auto si moto si guess what, n-am avut carnetul suspendat niciodata si am toate oasele intregi). Deci se poate, stiu sigur. Daca esti cretin, mai devreme sau mai tarziu (dar cel mai probabil mai devreme) o sa mori. Valabil si pentru moto si pentru auto. Singura mea dorinta e sa mori singur – nu ma lua si pe mine cu tine.
NOU
Bai o chestie e clara. Pe doua roti indiferent cat de bine circuli (regulamentar sau mai din scoala soselei) risti sa mori mult mai repede decat la volanul unei masini. Sunt multi idioti la volan si multi idioti pe motor, dar hai sa ne gandim care si-o iau mai repede…
NOU
@Grig faci idiot un om omorat de unul care l-a lovit in spate, depasind in forja pe banda I. Tare…
NOU
Salut,
un prieten de al meu e cititorul tau si mi-a dat linkul articolului…
As vrea sa va lamuresc cu privire la accidentul din filmulet intamplat duminica in jurul (cel din poza este altul din ce imi dau seama), dat fiind faptul ca ocupam locul din dreapta.
Noi circulam pe banda din mijloc, iar 3 persoane traversau in fuga DN1, doar ce iesisem din benzinaria MOL cea de dupa podul de peste centura,
tocmai trecusem pe langa niste prieteni care erau pe banda 1, i-am vazut ca traverseaza, prietenul care conducea a luat stanga de volan cat a putut incercand sa ii evite, primele 2 persoane o femeie si un copil, au alergat in continuare, a 3 a persoana s-a intors nu pot sa imi dau seama din ce motiv, efectiv nu a mai avut cum sa il evite, daca ar mai fi luat stanga am fi sarit scuarul de beton direct in contrasens….
impactul a fost puternic, in urma expertizei politiei si masuratorilor, s-a stabilit ca noi rulam in limita de viteza adica 70-80, pietonul a luat impactul puternic cu parbrizul si stalpul din dreapta de sustinere apoi a sarit, eu imi aduc aminte doar bum m-am dezmeticit cand masina s-a oprit la 150 de metri mai departe de locul impactului, eram plin de cioburi si pene galben, m-a salvat centura, si faptul ca acveam ochelari de soare la ochi (pe care i-am gasit aruncati in spate, cu lentila din dreapta lipsa am gasit ulterior in spate jumatate de lentila sectionata pe mijloc, nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca nu ii aveam).
Eu am doar cateva zgarieturi superficiale in jurul ochiului, pe ploapa si una mica pe frunte, soferul a scapat doar cu o zgarietura, iar pasagera din spate nu a avut nimic.
Nu pot sa zic decat Dumnezeu sa-l ierte pe cel decedat… si purtati centura
NOU
Chubby » nu stiam ca a murit cineva…
NOU
Cate zile ai atat traiesti, poti sa mori si in casa, sa-ti cada biblioteca pe tine, poti sa mori si pe strada, mergi normal pe trotuar si vine unul peste tine. Ideea ar fi ca macar ceea ce depinde de noi sa facem pt a fi in siguranta, daca nici macar atat nu facem si ne mai place sa ne si jucam cu norocul…….ulciorul nu merge de multe ori la apa!
NOU
Ah, si am uitat sa zici, eu nu-mi donez organele, asa ca banuiesc ca mai bine as trai!:)))))))))
NOU
@Thomas Man, imi cer scuze ca n-am fost clar – eu m-am referit strict la ala din Arad care s-a rupt in doua. Link-ul e in primul comentariu. Ar fi trebuit sa mentionez exact, ca uite, s-a interpretat. Sorry buddy.
NOU
@Thomas: Inca ceva: comentariul meu a fost postat inainte ca tu sa raspunzi, dar a stat in moderare si a iesit ce-a iesit. La momentul cand am scris nu stiam ce s-a intamplat. 😐
NOU
Mai calmati-va. Exista motociclisti idioti asa cum exista si soferi idioti. Nu va grabiti sa-i blamati pe toti pentru ca nici noi nu va bagam pe toti in aceeasi oala doar pentru ca un sofer s-a urcat baut la volan si a omorat unul dintre noi. Daca politia si-ar face treaba, probabil ar exista mai putini teribilisti pe strazi atat de-o parte cat si de cealalta. Mai putini motociclisti care sa va loveasca oglinzile sau sa tureze motoarele aiurea si mai putini soferi care sa vorbeasca la telefon in timp ce intorc pe linie continua fara sa se asigure.
@Arhi – ca motociclist nu pleci mai devreme de la semafor. Ori nu stai deloc ori stai pana la verde. Nu stiu cum vine aia sa stai 3 minute dar sa nu mai stai 5 secunde cand stii ca ceilalti au verde si oricum majoritatea soferilor trec pe galben. De ce nu-ti pui problema soferilor care forteza galbenul semaforului, ca asa-i la noi. Cand vezi galben, accelerezi ca sa apuci sa treci, chiar daca esti la 500 metri, in loc sa pui frana pentru a opri.
In loc sa blamati motociclistii, ar fi frumos sa constientizati ca sunteti responsabili pentru viata celorlalti participanti la trafic, data viitoare cand va fardati in mers, cand fortati un semafor, cand mergeti cu oglinzile pliate, cand vorbiti la telefon fara handsfree, cand iesiti din parcari fara sa va asigurati, cand schimbati benzile fara semnal si fara sa va pese ca langa voi este un motociclist, cand mergeti la 2 metri in spatele unei motociclete fara sa va ganditi ca aceasta opreste de 2 ori mai rapid de cat o masina, cand intoarceti aiurea, cand deschideti portierele fara sa va asigurati dupa ce ati parcat, cand va urcati la volan dupa ce ati baut o bere si tot asa.
Chestii de bun simt, pentru ca si soferii au nevoie de el, nu doar motociclistii.
Statistic vorbind, 65% din accidentele in care au fost implicate motociciclete si autoturisme au ca vinovati soferii autoturismelor.
p.s. Acum 2 zile m-a facut praf un nene, om serios, in toata firea, care a dorit sa intoarca unde nu avea voie, fara sa se asigure, fara sa puna semnal fara … nimic. Eu avand aprox. 40kmh (incetinind pentru ca ma apropiam de un semafor). Stii care a fost grija lui a doua zi cand ne-am vazut la politie, in loc sa fie fericit ca eu sunt doar plin de vanatai si julituri, fara oase rupte si mai ales fara lumanari la cap? Pe el il durea ca a stricat vacanta familiei sale. Si in plus, imi spune… “Dom’le, dar nu dumneata nu stii ca e periculos sa mergi cu motocicleta?”
Pai este, dar din cauza cui este periculos sa mergi cu motocicleta? Din cauza etraterestrilor ? Nu, din cauza soferilor. Nu suntem donatori de organe din lipsa de activitate ci pentru ca unora chiar nu le pasa.
NOU
O idee preconceputa si totalmente gresita a automobilistilor … este ca motociclismul este doar un sport, un hobbie sau o fitza.
Ei bine, ar fi bine sa rasfoiti dinnou legislatia rutiera, daca ati uitat-o … nu sa o cititi, ca stiu ca n-aveti timp, doar sa va uitati la poze … o sa vedeti in multele pictograme ce reprezinta intersectii o gramada de motociclete.
Motocicleta este un mijloc de transport omologat si autorizat pentru a functiona pe drumurile publice. Este intr-adevar mai periculos, atata timp cat nu se respecta legislatia, fie de catre motociclist, fie de catre ceilalti participanti la trafic.
Suntem vazuti ca niste donatori de organe … dupa parerea mea, numai un om redus mintal poate cataloga astfel niste participanti la trafic perfect legali … stiu, suna cool, iar muzica nationala a devenit maneaua … de ce sa nu ne purtam ca atare … nu?
Poate ca daca primim atentie, si respect, se vor imputina accidentele, respectiv decesele.
Faptul ca vezi “pe stradă decât retarzi care ambalează motoare, ciobesc oglinzile altor maşini la semafoare, nu ştiu ce e aia viteză legală în oraş şi tot aşa.” … trebuie sa fie o mare minciuna ca sa dea bine pe blogul tau … sau scara comaparativa a ceea ce inseamna motociclism e foarte grav afectata si distorsionata.
Conduc masina zi de zi de 13 ani, si nu am vazut “ciobit” de oglinzi in jurul meu … e drept, am facut loc motociclistilor cat am stat la semafor.
Nu-ti poti imagina cum e sa stai in combinezon de piele vara la semafor printre gazele de esapament … daca motocicleta se poate strecura, atunci asa sa o lasam … asta e atuul ei, zi mersi ca nu stai in spatele ei sa fi 5 metri mai in spate … Fa-i loc sa treaca, lasa-l sa se duca, e ca si cum n-ar fi … nu te incurca cu nimic in trafic, poate doar te jeneaza ca trebuie sa fi mai mult atent, si sa te uiti prin oglinzi.
NOU
nerv » inteleg. logica ta e urmatoarea. eu, cu masina trebuie sa ii permit totul domnului motociclist, iar el nu are nici o obligatie, ca e pe motoreta. este?
NOU
@nerv: lasa-l frate, ca atata poate, nu iti bate capul incercand sa ii explici…
@arhi: nu mai interpreta aiurea ce zice omul asta doar de dragul discutiilor in contradictoriu care iti aduc trafic pe blog. iti doresc o singura chestie: ca intr-o zi, subit, TOATE motocicletele alea care te enerveaza ca se baga in fata sa se transforme in masini. sa vezi atunci coada dracu’ la semafor. o sa musti din volan. si cand o sa rozi tot volanul, o sa dai foc masinii si-o s-o iei pe jos. cu ce te deranjeaza ca vin cu motorul printre masini si ca ma bag usor pana in fata? cu ce te incomodez? ca oricum plec primul de la semafor, si nu pt ca ii dau blana, ci pt ca am 200 kg sub cur, nu o tona jumate. iti raspund eu: nu te incomodez cu absolut nimic. asa ca unde e problema? de-asta ne-am luat unii dintre noi motociclete, pentru a scapa de cozile infernale de la semafor. cu un cost, desigur. nu suntem protejati de un scut din fiare, stam mereu panicati sa nu se bage titi betivu sau piti telefonista peste noi ca nu au ei treaba cu oglinzile, nu avem aer conditionat vara si stam cu geci, casti si manusi pe noi, dar toate astea pentru a scurta timpul petrecut in trafic. voi stati mult in cozi la semafoare, dar stati relaxati, cu aerul conditionat pornit, in tricou, pantaloni scurti, mai o muzica, mai un telefon… in afara cum de au motociclistii benzi speciale, cum de se uita lumea dupa ei? cum de sunt respectati in trafic? iti zic eu, pentru ca e alta mentalitate, pentru ca acolo nu troneaza marlania si nesimtirea. nu reusesc, oricat as incerca, sa inteleg de ce ar prefera unii soferi sa stau in coloana, sa plec automat mai greu de pe loc decat daca as pleca primul de la semafor si astfel sa petreaca si ei mai mult in trafic? mi-ar placea o explicatie LOICA. si am subliniat LOGICA pentru ca sunt satul de replici de genul “ca asa vreau eu”, pe principiul “eu nu pot si tu poti, asa ca eu ma oftic pe tine”. per total daca ar fi sa calculez as zice ca petrec in trafic cu cel putin 60% mai putin timp decat o faceam cu masina. si stii ceva? merita! pt ca in timpul ala economisit pot sa fac si altceva, nu sa pierd vremea aiurea, stand degeaba, ca o vita.
NOU
@ Arhi: deci motocicliștii n-a mâncat salam cu soia, nu? 🙂
NOU
N-ai inteles nimic. Da’ nici nu ma mira…. 😀