Exceptând faptul că iarăşi se dă o lege cu aplicabilitate retroactivă. Exceptând faptul că odată cu zvonurile despre apariţia legii, vânzătorii de anvelope deja si-au dublat preţurile. Exceptând faptul că nimeni nu realizează că zecile şi sutele de mii de maşini de la stat şi companii de stat vor trebui echipate integral cu anvelope de iarnă, deci motiv de licitaţii belea (nu-i aşa că acum vă vine să căutaţi cine a importat recent un stoc uriaş de anvelope de iarnă? Să vă uitaţi la câştigătorul licitaţiei).

Exceptând toate astea, pentru numele lui Jehova, fiul cel sfânt a lui Noe care a traversat mareea egee în sandale

DE CÂND ÎN ROMÂNIA SUNT 5 LUNI DE IARNĂ??

Cum adică trebuie să port cauciucuri de iarnă jumătate de an? Îmi schimb anvelopele când plec la plajă? Păi cauciucurile de iarnă au material moale, care pe asfalt se face muci. Adică după cele 5 luni obligatorii le arunci, că la anul are domnul importator alt biznis de făcut.

Iar proştii, RROMÂNII PROȘTI, se înghesuie prin magazine şi dau 3-400 de lei pe un cauciuc care ieri era 130. Că na, dacă a zis Boc…
E uite că eu nu o să îmi iau. Ia să vedem, dacă nu plătesc nici amenda asta, o să mă dea afară din ţară?

Între timp am aflat care e firma.
tks dmz

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

110 comentarii Adaugă comentariu

  1. n`o sa te dea, dar ce bine ar fi daca ar incerca:D

    • #2

      @cipoc: stii cum e, hai sa atacam america, dupa care ne predam neconditionat. e mai bine la guantanamo decat aici

  2. No shit, a ajuns la 400 lei o anvelopa? Doamne…

  3. #4

    gugaleaza si tu, ca mi-e scarba sa le dau linkuri

  4. just business :)))))

  5. eu am cauciucuri de iarna de 2 ani..si inca mai merg..
    n`a fost nevoie sa ma oblige nimeni sa mi le cumpar, am considerat ca investesc in siguranta mea..
    nu pot spune acelasi lucru despre cei care fac opturi pe sosea

  6. #7

    numai zoso e de vina… oare e asociat la firma respectiva, descrisa mai sus? 😀

    • #8

      pai ala are bani ma, ca face bani din blog, nu ca noi. seo spam intended:))))))

  7. 175 – 420 lei pe primul rezultat de pe gugăl. Hai, ca unele d-astea nu-s nasoale, mai sunt si Debica.

    • #10

      @kNox: eu gasisem niste matador parca, la 220 si cand ma uit mai inainte, 299,90. pai lua-r-ati foc de afaceristii lu peste…oricum, acum o luna si ceva, debica erau max 170 lei. acum, cu livrare sunt 210

    • #11

      debica 165/70/13 129 lei la mine la munca o companie care incepe cu dede si se termina cu an 🙂 alea pe 195 nu stiu la ce bani sunt dar se pot verifica pe site-ul lor. Oricum merg si alea sh am unul pe spate luat prin feburarie si e CEAT sau ceva de genul si se tine chiar bine n-am ce zice. 🙂 oricum la dacie merge orice ca iarna trecuta am facut-o cu cauciucuri de vara si a fost prima iarna cu zapada multa asa pt mine ca sofer 🙂

    • #12

      @GabeLBz: la ford am 195/85/16, cam ala e pretul acum.

  8. #13

    Investesti in bunastarea altora, Cipoc : )) Diferenta o face omul, nu masina. Pe fix aceeasi bicicleta unii fug cu 70 si altii nu pot sa mearga nici 2 metrii neintrerupt.
    Si da, on topic – e o prostie obligativitatea legii. Asa cum a fost si mania cu vestele …

    Vanzari in masa…

    • #14

      @ReX: nici cand a fost cu alea cu reflectorizantul, stingatorul si nu mai stiu ce pizda ma-sii cereau astia, nu le-am cumparat. sa faca curu mare firma lu ma-sa lu boc

  9. Si daca am cauciucuri mixte ce imi fac ? nu imi iau de iarna ca nu le vad rostu …

    • #16

      @pentru barbati: iei amenda, trebuie sa ai fix de iarna, thats the law

  10. Mai urmeaza sa dea o lege care sa te oblige sa ai un set de cauciucuri de ploaie in portbagaj, incaz ca ploua afara. Sa vezi atunci ce vom rade de cei cu Porche si Ferrari…..:D

  11. #18

    sincer m-am cam saturat de bascalia asta…astia imi spun mie la jumatatea lui nov ca trebuie sa-mi iau cauciucuri de iarna….bine dracu ca nu mi-au spus ca trebuia sa am anu trecut si sa ma amendeze si sa ma bata la curu gol in piata ca nu am avut. in uichend am incercat un mic calcul a ceea ce inseamna …ma luat cu ameteala…

  12. #19

    Intrebari:
    1. A aparut actul normativ in MO ?
    2. Textul legii specifica modul in care se face constatarea ? Scrie ceva pe cauciuc ? Trebuie sa ai actele de provenienta ? Declaratie notariala ?
    3. Daca textul legii nu specifica, unde-s normele metodologice ?

    • #20

      @Gheorghita Teodoru: probabil metodologia de aplicare va aparea, ca deobicei, la anul. drept pentru care se vor da amenzi in functie de urechea stanga a inspectorului plotonier

  13. #21

    Anvelopele de iarna se pun la temperaturi scazute, indiferent daca e zapada sau nu pe jos. In mod normal in intervalul asta de 5 luni temperaturile sunt prea scazute pentru cauciucuri de vara. Practic, vremea este foarte aiurea.
    In orice caz, e o chestie de siguranta, mi se pare normal sa vina cu o astfel de lege, in alte tari exista de ceva timp.

    • #22

      @Kiky: vorbesti prostii, nu exista NICAIERI in europa astfel de lege, cu obligativitatea purtatii cauciucurilor 5 luni. astazi au fost 18 grade in bucuresti. ieri 20. alataieri 20. astea sunt temperaturi scazute?

  14. #23

    Exagerezi, nu se strica anvelopele alea dupa 5 luni…

    Punem pariu ca te tin cel putin 40.000-50.000 km daca mergi si iarna si vara cu ele?

  15. #25

    Kiky – o adevarata si o reala chestie de siguranta ar fi sa nu mai primeasca toate maimutele carnet dupa ce au mers 10 ore prin parcari si stradute laturalnice.

    Ciuby CG – anvelopele de vara sunt normate la 60.000 km conform normelor firmelor de transport. In realitate poti sa le futi si la 20.000 daca le-ai nimerit proaste sau la 40.000 daca mergi mai sportiv putin. Baieti care sa treaca de 60.000 cu ele nu am avut prea multi, totusi. Am avut pe cineva care a dus la 80 si ceva de mii niste gume conti, dar omul era sofer batran si a avut grija in mod expres de asta. Tot el a dus o duba la 400.000 fara rep. capitale, deci asta e caz particular. In fine.

    Un agent de vanzari face intre 6.000 si 10.000 km pe luna. Daca vorbim de anvelope de iarna, nu iti tin mai mult de 30.000, hai 40.000 maxim, pentru ca fiind mai moi, se mananca mai repede. Deci daca le pui acum pe masina, ai sansa ca atunci cand vine termenul legal de a le da jos, sa le dai de tot. In 5 luni de mers activ cu gume de iarna, le termini.

  16. #26

    @soferu’: sa vezi ca am fost. si nu era obligatoriu peste tot, nu era obligatoriu pana pe 31 martie. o gramada de chestii nu erau obligatorii. dar daca ningea si nu aveai cauciucuri, mancai pamant

  17. #27

    Eu zic ca nu vorbesc prostii. Am zis inca din primul comentariu ca vremea e aiurea acum. N-am zis ca celelalte state au aceeasi lege, am zis ca au o astfel de lege. Da, 5 luni e mult, dar noiembrie-decembrie-ianuarie-februarie mi se pare un interval decent.
    Oricum este inutil sa continui, cine nu inghite legea acum nu o va face nici dupa x pareri si comentarii.

    • #28

      @Kiky: sunt de acord sa fie obligatie legala sa ai cauciucuri de iarna. DAR CAND NINGE. da, daca ningge si nu am asa ceva, da-mi amenda jumate de masina. dar daca eu ma duc si culeg toporasi de pe camp in tricou si tu imi dai amenda ca nu am cauciucuri de iarna, undeva e o mare problema

    • si cum in fiecare an ne prinde iarna pe nepregatite…

  18. #30

    @Rex: Total de acord. In primul rand ar trebui sa se faca mult mai multe ore de condus. Sunt in UK, sunt impresionat de cum parcheaza oamenii pe aici. Nu stiu exact cum e pe la examen, dar sunt convins ca promovabilitatea e mult mai mica.

  19. #31

    Si daca te ia prin surprindere zapada, cand esti in tricou, Arhi.. ce o sa faci atunci? 😛

    Ar trebui sa puneti mana de la mana voi bloggerii si sa dati sfoara in tara ca iarna ninge, ca sa nu mai zica primarii in fiecare an ca i-a luat pe la spate (prin surprindere) iar,na!

  20. #32

    Arhi, nu poti sa dai o lege asa ca in popor 🙂

    “Cand ninge” e ceva foarte subiectiv.
    Cand ninge usor, cand ninge tare + viscol sau cand sunt nametii de minim 30 cm + poduri de gheata?

    In sudul tarii iarna vine de obicei cu o luna mai tarziu minim decat nordul/centrul tarii (cateodata nu vine deloc); chiar anul asta au fost regiuni cu temperaturi negative destul de scazute.

    Prin urmare, e de dorit o astfel de exprimare: 1 noiembrie – 31 martie.

    Nu cred ca te va opri politia daca e 5 noiembrie si sunt afara 20 de grade pt ca nu ai cauciucuri de iarna, dar daca pe 9 noiembrie ninge sau pe jos e mazga macar, atunci cinstit ar fi sa decartezi, nu sa tii dupa tine tot DN-ul, ptr ca ti-a dat mata’ sosea si toti trebuie sa mearga cu 40 la ora dupa tine.

    Aceasta fronda impotriva lui Boc & Co ar trebui sa inceteze.
    In acest caz e o masura buna, dar intr-adevar e aplicata primit (ca de obicei).

    Pune anvelope de iarna (chiar si chinezesti). Nu se stie cand ai nevoie sa mergi cu copilul pe undeva. Te risti?
    Nu are nimic de-a face cu Boc si politica.

  21. Dar la Jermania nu va ginditi ? acolo au tva 19 % preturile sint mult sub cele de la noi pentru gume noi, iar daca vrei SH apelazi la Ebay. Cu putin noroc cumperi cum am luat eu cu 40 euro 4 gume si 4 jante pentru Focus + transport in tara 35 euro.

    Arhi daca ai jante de aliaj vezi ca cele de tabla pentru Focus nu prea sint pe toate drumurile.

  22. #34

    Adi, daca nu stii sa ti masina drept, pot sa ai si anvelope de 450, ca de formula 1 adica, ca tot degeaba. Am mai zis, diferenta o face omul, nu masina. Si nu mai tineti atata isonu’ si paltonu’ la astia de sus, ca nu va da nimic bun. Orice e obligatoriu e rau, intelegi? Fa 10 flotari pe zi ca eu sunt Ministrul Sanatatii si zic ca o sa iti faca bine miscarea :mrgreen: plus reducere la cheltuielile de spitalizare pe cap de pessant 😈

  23. #35

    Fac si eu un pic reclama la un articol ce m-a amuzat, de la cotcodaci: www.dailycotcodac.ro/2010/11/anvelopele-de-iarna-acum-la-moda-si-vara/. Apropo, au aparut si postacii lui Boc pe aici?:))) Eu asa observ…

    • #36

      @Andrei: nu cred ca sunt postaci, aia vin si injura, scriu cu litere mari, baga de-alea cu Domnul Presedinte etc. oamenii au o parere, e normal, trebuie respectati, asa cum si ei cred/sper ca mi-o respecta si mie

  24. #37

    Oricum, fain articol si cat se poate de realist. Sunt curios si eu ce importator a adus cantitati industriale de anvelope de iarna in Romania, si nepotismul/interesul carui parlamentar e la mijloc. Daca afli, te rog tine-ne la curent! :mrgreen:

  25. www.edwintertires.com/eurolaws.htm Astia ZICE altceva.
    A se retine:
    Finlanda: 1decembrie-1 martie
    Austria: 1 nov-15 aprilie (5 luni jumate, desi au si ei clima temperat-continentala)
    Letonia: 1 dec-1 martie
    Slovenia: 15 nov- 15 martie
    Cehia: 1 nov- 30 aprilie (astia-s mai smecheri, au juma de an iarna)
    Prin urmare, abia astept sa nu mai vad tutani pe strazi care au cauciucuri de vara in anotimpul rece. Cauciucurile SH incep pe undeva pe la 1 milion, daca nu te tine punga. In alte conditii, autobuzele si taxiurile nu vor cere taxa suplimentara.

    Dap, Boc e de vina, futu-l in gura cu societatile lui fantoma de cauciucuri noi si second hand. :)))

    • #39

      @Victor B: toate sunt pline de munti, ceea ce e normal. iar FINLANDA, unde e plm zapada non stop, are 3 luni. noi avem 3 coaie. ba, voi chiar ati uitat toti ca pana acum 2 ani au tot fost ierni in care nu a nins deloc?

    • Arhi, cel putin Cehia nu prea are munti…

    • Ah, uitasem, Victor, la smecherii aia prin 15 octombrie gaseam dimineata masina inghetata. In schimb acum e cald.

  26. …şi acum înjuraţi-mă 🙂 :
    Singurul motiv al unei astfel de legi este “pe cine mai fraierim să luăm băi şi noi un leu de sărbători”.
    Şi anul acesta vor fi blocaje, tiruri in mijlocul drumurilor, accidente. Nu anvelopa este factorul principal. În primul rând drumarii care niciodată nu sunt pregătiţi, nici măcar când sunt anunţaţi cu 3 4 zile înainte, si apoi şoferul. Sunt unii care chiar şi cu lanţuri rămân înţepeniţi în mijlocul drumului. Am văzut destule cazuri
    Din punctul meu de vedere amenda ar trebui dată atunci când încurci circulaţia din cauză că nu ai anvelope corespunzătoare.

  27. #43

    Andrei, la cati nepotei sunt, chiar nu mai conteaza cine a adus..

  28. Mno, in Brasov a nins parca acum vreo 2-3 saptamani. Nu ma simt amenintat de noua lege, dat fiind faptul ca acum un an circulam cu o dacie prapadita echipata cu cauciucuri de iarna. Habar n-aveam ca-s de iarna, nu stiam sa fac diferenta.
    Am circulat un an cu ele, si cand am dat-o la casat inca erau in stare excelenta (dacie cu unghi care nu a fost niciodata reglat).
    Asa mi se ridica moralul cand vedeam meseriasii (unul din ei era Mircea Badea) care se chinuiau sa urneasca magaoaia, in locurile in care eu mergeam lin si frumos.

    Eu personal cred ca e buna legea. Poate nu din anul asta (sa se dea avertismente daca te prinde, si amenzi daca provoci accident), dar macar de la anul.

  29. #47

    Ma amuza pulimea care considera ca e normal, ca e mai sigur, ca e mai civilizat :))))
    Bietii de ei…de fapt e doar o combinatie cu CNADNR, de unde baietii destepti scot bani frumosi. Atat si nimic mai mult.

  30. Sa ma suga cu legile lor am mixte sa fie sanatosi …. eu nu imi iau …. de iarna nu vad rostu
    Plus Iarna eu nu merg la drumuri lungi ca nu is cretin sa raman inzepezit ca aia pe E85 si alte drumuri anu trecut
    Iarna merg numa prin oras …
    Mai intai sa faca niste drumuri si sa isi faca treaba la depaziri …

  31. Eu personal intentionam sa-mi iau cauciuri de iarna pentru ca anul trecut am patimit fara ele (nu e dragut sa te opresti in mijlocul pantei sa-ti pui lanturi). Prevazusem tot in bugetul pentru iarna asta (anvelope de firma, costau intr-adevar 350 de lei bucata – nu intram in detalii de ce, cum etc.), dar a venit nenorocirea asta de lege si a dublat pretul. Sa nu-ti vina sa le dai foc?

  32. #50

    nu are caracter retroactiv…ar fi avut daca ar fi inlocuit o alta lege existenta.in rest, o mare porcarie…o Bocaneala

  33. #51

    Father Mcfeely – vote him for post of the day. Thumbs up people..

  34. Tara e plina de rable care nu fac 1000 de lei. Ii si vad pe propietarii lor cumparand anvelope de iarna si facand revizii!

    O noua sursa de spaga. Romania, tara unde se dau legi ce nu se pot aplica, parerea mea!

  35. #53

    rulez cu cauciucuri de iarna pirelli de 2+ ani inclusiv vara la 40 de grade. s-au ros putin spre deloc. Cred ca tine si de felul fiecaruia de a conduce pana la urma… ca unul foloseste mai mult frana de motor, altul incetineste mai din timp, altul rupe pedala pe ultimii 5 metri etc.

  36. #54

    @ alex – si faci 500 de km pe an, bucuresti-constanta? alea de iarna fiind mai moi, se mananca repede oricum mergi. Asa sunt facute, sa se manance mai repede. Ca sa aiba aderenta buna. In detrimentul duratei de viata. Intelegi?

    Cand vara sunt 40 de grade, asfaltul are 70. Le temperatura aia, gumele facute pentru + – 10 grade lasa dara pe asfalt : ))

  37. #55

    @alex – si eu am rulat cu Montana vreo 60.000km si pareau ca noi. Dar cand mi-a sarit un caine in fata la 90km/h si ma duceam ‘sanie’ catre el, mi-am dat seama ca nu neaparat adancimea ‘canalelor’ conteaza. 😉

  38. #56

    Baieti, cand am zis ca se poate merge cu anvelope de iarna stiam ce vorbesc. Pe fosta masina am avut doar d-alea si in 30.000 nu s-au uzat foarte mult, deci eu cred ca mai mergeau 20.000. Ok, hai sa zicem ca te tin 30.000 km, oricum asta inseamna cel putin 2 ani pentru un sofer normal din r(r)omania…

    Am aratat doar ca Arhi a exagerat putin referitor la anvelopele care se duc in cele 2 luni cu temperaturi mai mari in care esti obligat sa le folosesti.

  39. #57

    asta e doar o instigare anarhica. Cum ar veni, tot ce este lege trebuie sa NU fie respectat, dar numai pentru ca E LEGE, nu pentru ca are vreun sens.
    cauciucuri de iarna trebuie, atat pentru zapada, cat si pentru temperaturi sub +7 grade. observati ca se cheama cauciucuri de IARNA nu DE ZAPADA.
    Faptul ca firmele au plusat la pret, e o consecinta normala: pentru cine nu e paralel cu gandirea economica, stie ca pretul unui bun e dat, pe termen scurt, de cerere; cererea a crescut, deci si pretul. iar cererea e data de utilitate – ca urmare a legii, utilitatea cauciucurilor de iarna a crescut, valoric, cu cuantumul a cel putin o amenda. Eu mi-am facut calculul ca la stilul in care merg, o busitura mi-ar face mai mare paguba decat cele mai scumpe cauciucuri de iarna, am dat fugutza si mi-am luat 4 nokian si nu am stiut ce e aia impotmolit, derapat, sau accident iarna trecuta.
    Apropo, detaliu tehnic: pentru cine crede ca trebuie puse de iarna doar pe fatza, aflati ca e mai importanta puntea spate, pentru evitarea derapajelor necontrolabile. pe puntea fatza mai poti redresa din volan, dar puntea spate daca pierde controlul n-o mai redresezi decat sa ai sange finlandez in tine. In general (nu doar iarna), anvelopele mai bune trebuie sa mearga pe spate, nu va luati dupa orice dorel de vulcanizare.
    In continuare, recomand celor care inca iau in considerare varianta de a merge fara cauciucuri de iarna, iarna, sa mearga in slapi din plastic, poate asa sesizeaza si ei diferenta.
    Numai bine si don’t be hatin’ – e doar o parere.

  40. am auzit si eu ieri stirea aia si m`am oripilat.
    eu circul 4 km pe zi cu masina (la lucru si inapoi) si traseul meu e pe cateva strazi foarte circulate pe care nici nu ar trebui sa fie gheata si zapada iarna ca primaria ar trebui sa le curete.
    daca as circula in afara orasului, pe autostrada, etc, as avea deja cauciucuri de iarna dar asa chiar nu vad rostul.

    • #59

      @maddy : interesant, 4 km cu masina pana la serviciu (probabil doat tu in masina, fara alti pasageri) … si ne oripilam de aglomeratia asta… cati or mai fi ca tine in Bucuresti care sa mearga pe aceasta mica distanta cu masina ?

    • nu locuiesc in bucuresti si chiar daca as locui, nu vad care e problema ta.

    • #61

      Nu e o problema a mea, e a tuturor ! Ne “oripilam” (in cazul tau de stirea cu obligativitatea anvelopelor de iarna) de aglomeratie, poluare, pretul benzinei etc si tu mergi 2 Km dus, 2 Km intors, 1 persoana intr-o masina cu 4-5 locuri.

      Banuiesc ca peste cateva luni vei promova pe blog campanii anti-poluare, pro bicicleta, pro mers pe jos…

    • din moment ce platesc taxe, impozite, benzina, etc pot sa fac ce vreau pe banii mei. e aglomerat, asta e…orasele nu au fost gandite pentru un asemenea trafic.
      ai vrea sa ies in fatza casei sa urlu “cine merge in directia aia, ca am 4 locuri in masina si doua in portbagaj, nu vreau sa fac risipa de spatiu” ? iti dai seama ce spui?
      daca am chef sa merg pe jos ma duc sa ma plimb in parc, nu`mi stric pantofii si nici nu pierd vremea mergand 4 kilometri pana la lucru si inapoi ca asa crezi tu ca ar fi cazul.
      eterna problema a romanului, moare el de grija altuia.

    • #63

      @maddy: relax, they trollin`

    • #64

      @ Maddy : Nu e vorba de “moare el de grija altuia” dar toti din online faceti/promovati/ajutati campanii de genul celor pe care le-am enuntat mai sus, dar cand vine vorba de propria persoana, se intoarce foaia. E vorba de ipocrizie, foarte probabil ca tu sa nu faci parte din aceasta categorie.

      @ Arhi : Poti sa verifici ca nu sint troll, cred ca de vreo 2-3 ori am scris in vreo 2 ani, dar acum chiar m-am aprins, motivele sint mai sus, la raspunsul pentru Maddy.

      Nu voi mai comenta pe acest subiect.

  41. #65

    Mi-am luat masina in vara, acum 4 ani. In nov., acelasi an, mi-am luat si pneuri de iarna. Fara sa ma oblige legea. Doar ca am avut cu alte masini destule probleme din cauza lipsei unor astfel de pneuri atunci cand nici nu se stia de ele. Nu accidente dar mi-a cam stat inima in loc. Plus faze vazute pe sosele, de iti schimbau cu totul atitudinea zis-a-vis de asta.
    Le mai am si acum (in iarna nu fac mai mult de 10k km pe sezon deci ma mai tin si anul asta) si le montez in curand. Si nu ca s-a dat legea ci pentru ca asa fac an de an. Prin nov, nu la o data fixa. Odata si in dec. ca a fost prea cald si mi-a parut rau sa le stric aiurea. Oricum, cat e inca vreme buna ca sa nu prind cozile alea imense la vulcanizari.
    Si fac asta pentru ca ma gandesc la viata mea!
    N-am dat o avere pe ele desi sunt de foarte buna calitate. Si oricat as fi dat, decat sa merg pe jos fiindca am fost comod odata sau zgarcit… si mi-am proptit masina in altul sau am dat cu ea in vreun sant, prefer sa scot banul inainte.

    Si acum, legat de ce zici tu… Habar n-am cat de bun esti ca sofer. Ce zic mai jos e ipotetic…
    Daca insisti sa nu iti pui si ma lovesti din spate la un stop sau semafor sau iesi ca pentru ca tu crezi ca a-ti schimba cauciucurile de vara cu unele de iarna te inregimenteaza politic (sic) sau ca ii imbogatesti pe unii (sunt N companii multinationale ce produc pneuri in RO, ma indoiesc ca nu stii asta! Asa ca n-ai de ce sa iti cumperi de la X sau Y, firma lui stiu-eu-cine, poti merge la nemti sau italieni sau francezi)… scuze, cam lunga paranteza… afla ca asa mic si slab cum sunt, tot ti-o furi de la mine! 😉 Got it?
    Si o sa iti rad in fata cand, ramas si fara premis si cu amenda ca m-ai lovit, o sa ii fac semn la politist si o sa ii zic:
    “Ia verifica-l p’asta la gume!”
    Ca sa-ti mai arda inca una, cu circumstante agravante.

    No offense, Arhi! Daca tot insisti sa nu-ti schimbi gumele, mergi, te rog, cu transportul in comun. Nu se da amenda pentru masina parcata in fata blocului!

  42. #66

    Eu sunt de acord-cine nu-si permite sa stea dracului acasa ca nu l-o fatat masa in masina! 🙂

  43. #67

    @maddy: dar cand iesi din tara (la unguri, sa zicem) si te intreaba aia daca ai masina echipata cu tot ce iti trebuie in sezonul rece, te mai oripilezi?
    Si nu imi spune ca aia au autostrazi si drumuri bune. Ca in Budapesta sunt multe strazi ca la noi.
    Or avea, in general,drumuri mai bune dar nu cred ca mergi la ei doar ca sa te dai pe autostrada. In orase e tot legea aia!
    Si la nemti si la austrieci si peste tot!
    Nu e un pic ciudat sa ii injuri p’astia de la noi dar afara sa fii mielusel?
    Si indiferent cum arata la noi drumurile, cadrul legal trebuie sa existe!

    • cand ies din tara nu merg cu masina mea ci cu a sotului care e dotata cu toate cele inclusiv cauciucuri corespunzatoare.

  44. Eu credeam ca dupa o asemenea lege vor apare pe bloguri reactii de genul.. “In sfarsit o lege buna”. Plm, sunt convins ca cineva prin guvern va face gramezi de bani, dar asta nu inseamna ca legea e proasta. Daca verificati temperatura media in Bucuresti pe parcursul unui an, sa vedeti surpriza… in cele 5 luni in care vom fi obligati sa avem anvelope de iarna, temperatura medie e sub 7 grade celsius. Deci nu e data chiar dupa ureche. Daca nu se stabilea o perioada fixa, ci anumite conditii in care sa fie nevoie de anvelope de iarna, ramanea loc de interpretari.

  45. #70

    Ma minunez profund cand vad in ce tara traiesc! Adica in tara in care unii exulta cand li se pun biruri! In nici o tara din Europa nu este obligatorie folosirea anvelopelor de iarna atat de mult timp si pe toata suprafata tarii (cu exceptia Finlandei), numai noi rromanii ne-am gasit mai destepti. Normal, fiind si al draq` de bogati cand iti poti lua 4 cauciucuri de doamne-ajuta cu 2 salarii medii. Ca sa nu mai vorbesc de ce circ si panarama vom vedea la TV cand unul va ramane inzapezit cu cauciucuri de vara, el fiind singurul vinovat ca agaricii aia de la dezapezire nu curata strazile cu saptamanile…
    Eu am all-season si nici nu ma gandesc sa iau altele si nici amenda n-am sa o platesc, la fel ca Arhi, sa ma dea afara din mizeria asta de tara, chiar am nevoie de un impuls.
    Oricum multumesc mult, mult de tot ca Guvernul se gandeste la mine, are grija de viata si sanatatea mea. Maine sper sa dea o ordonenta in care sa-mi spuna ca e obligatoriu sa ies din 1 septembrie cu ghete de iarna in picioare, cu fes in cap etc. Sper ca se mai gandeste si la o taxa de rovinieta pentru biciclete si una pentru mers pe jos pe trotuare.
    PS: Faptul ca amenzile uriase nu ajung la Buget ar trebui sa ne puna pe ganduri.

    • In primul rand, asta nu e bir. In al 2-lea rand, in mai toata europa anvelopele de iarna sunt obligatorii cam in aceeasi perioada. Iar faptul ca nu ai suficienti bani pentru anvelope de iarna nu trebuie sa fie o scuza.

      Si mai lasati dracului chestia cu dezapezitul. Anvelopele de iarna sunt mai potrivite iarna si pe asfaltul USCAT. La temperaturi joase, chiar daca nu e zapada sau polei, anvelopele de vara ofera aderenta mai mica.

      Si btw, alea all-season sunt ok pe timp de iarna, n-o sa iei amenda daca ai all-season.

  46. Mai lasati-o naibii cu aialalti. Ca ne-am dus cu masini echipate “all season” si in noiembrie, si in martie sau chiar ianuarie. Si nu doar la unguri, ci pana in Germania, tranzitand Ungaria, Slovacia si Cehia, plus plimbare pana in Croatia, trecand prin Serbia, Bosnia si Muntenegru. NICI DRACU NU ARE TREABA TA, nu stiu din ce povesti vanatoresti scoateti astea.

    Am fost acum cateva zile intr-o plimbare Timisoara-Sibiu si indarat. Teoretic mi-s pasibila de amenda, nu, ca doar e noiembrie. In fiecare zi au fost 20 de grade PLUS. De ce mama naibii sa pun anvelope de “frig”, cand e aproape temperatura de vara si USCAT pe jos? Doar pentru ca niste scroafe sa faca iar soricul gros pe banii mei?

    In timpul iernii, cand e cu zapada si polei, NU IES CU MASINA. Ies oricum prea rar, asa ca prefer sa dau bani pe taxi in acele 2-3 zile pe an, cand nu scot masina la plimbare. In rest, mai ales in zona noastra, iarna inseamna plus ceva grade cam toata ziua.

    Sunt de acord sa primesti amenda daca circuli cu cauciucuri aiurea cand e polei sau zapada. Dar prevad ca amenzile se vor da din nou ‘romaneste’, cand va fi soare afara si ies magarii aia cu chipiu la vanatoare.

    Asa ca astept si eu amenzile, pentru ca nu arunc bani pe fereastra dupa cum doreste prostalaul national.

    • Dojo, cauciucurile de iarna sunt bune si pe drum uscat, ofera aderenta mai mare decat cele de vara.

  47. #74

    @ReX in medie undeva la 20.000km/an de la drum de tara semipietruit pana la autostrada.

    @miticosul eu am patit-o cu unul din fata mea care s-a apucat de franat brusc aiurea si am oprit cam la limita… insa atunci m-am invatat sa nu mai stau in curul cuiva ca niciodata nu stii ce-i trece prin cap.
    La caini de talie mica/medie… calca-i. Franat+/schimarea directiei s-ar putea sa te trezesti fie in sant/stalp/copac/alta masina fie se izbeste altu`n tine. Iubesc animalele dar mai mult imi place sa fiu eu teafar.

    Anvelopele de iarna cand temperatura sta constant sub 10 grade sunt o idee buna, atat pt siguranta personala cat si a altor participanti la trafic. Dar nu te poti astepta la minuni din partea lor… ci doar la un plus de cateva procente la sansa.

  48. #75

    dar daca ningea si nu aveai cauciucuri, mancai pamant

    Si ce se intampla prietene daca te apuca ninsoarea cand tu ca un meltean fin erai cu cauciucuri de vara? M-am saturat de tot felul de nesimtiti si iresponsabili care merg iarna cu cauciuce de vara si cand ninge toti se plang ca au fost suprinsi de ninsoare: “N-am crezut dimineata ca azi o sa ninga! E iarna, dar era imposibil sa ninga azi, aia de la meteo nu au zis nimic!”
    Vremea la noi este fucked up, azi sunt 20 de grade insa peste o saptamana poate sa ninga, asa a fost anu trecut o schimbare brusca de temperatura … a nins si a doua zi erau cozi interminabile la vulcanizari.
    Este o lege pe care o salut, ma doare in pula ce licitatii fac aia, important este ca nu o sa mai vad atat de multi idioti care nu pot pleca de pe loc sau care la semafor intra in spatele meu, ca el are cauciuri de vara si nu a mers frana, ma-ntelegi?

    • #76

      @ALD: bai baiatule, esti chiar atat de usor de pacalit? oamenii raman blocati ca nu au cauciucuri sau pentru ca strazile nu se deszapazesc? ai uitat anul trecut? nu e nimic, o sa revina anul asta.

  49. #77

    @arhi
    LOL … si ce se intampla cand ninge grosolan in timpul zilei, cand utilajele trec si in urma lor la 5 min zapada se depune loc pentru ca e viscol?
    Sa inteleg ca tu te astepti ca altii sa isi faca treaba ca tu sa mergi linistit cu cauciucuri de vara cand ninge abundent? Super!
    Zi-mi si mie ce faci pe o straduta dintre blocuri, unde pur si simplu sunt 2 santulete trasate de rotile masinilor, iar tu vrei sa parchezi? Cam care sunt sansele ca tu sa blochezi strada aia pentru ca nu ai putut sa penetrezi decat 20 de cm cele 2 santulete si ai ramas acolo ca o pula?

    In alta ordine de idei, draga Arhi, de ce nu iti faci blogul pe blogspot? E moca, nu dai bani nimanui, nu te trage nimeni in teapa … Dar tu nu vrei asta pentru ca ai zis sa faci o treaba serioasa, ai vrut sa fii responsabil cu munca ta, daca am judecat corect. Atunci de ce nu esti responsabil si in trafic si vrei doar sa fii meltean si sa risti sa iti botesti bunatate de Ford Focus. Sa mor daca te inteleg.

    • #78

      @ALD: nu, nimic din ce ai scris. ci subliniez ca cei care sunt platiti DE MINE ca sa isi faca treaba, prefera sa dea o lege si sa continue cu indolenta

  50. Prietene, in primul rand m-am kkt pe mine cu poza. Buna.
    In al doilea rand eu aici nu e vorba de cauciucuri.
    Asta e pentru aia care sustin ca “e o lege buna ca eu m-am saturat de prostii care intra in mine iarna”: NU INTELEGETI NIMIC!
    Anumite lucruri nu trebuie puse in legi! Nu legiferezi tipul de prezervative cu care te duci la curve, nu? Nu obligi lumea sa futa cu Durex cu nervuri, nu? Atunci cum sa ma obligi sa pun cauciucuri de iarna 5 luni pe an frate? 5 luni pe an?! Pai ce, Romania e Norvegia?
    Fapt: CAUCIUCURILE DE IARNA MARESC ADERENTA CU NUMAI 5%! In conditii de polei sunt inutile.
    Fapt: Legile referitoare la fumat si la centura de siguranta, in toata lumea, au fost adoptate NUMAI IN URMA UNOR CERCETARI RIGUROASE SI UNOR STATISTICI SOLIDE care au demonstrat ca fumatul dauneaza sanatatii si ca lipsa centurii de siguranta cauzeaza mortaciuni mai multe. Ambele legi presupun ca autoritatile si-au facut COMPLET datoria.
    In cazul cauciucurilor de iarna, a demonstrat cumva Statul Roman cu statistici si date concrete, ca desi strazile sunt tzipla, fara gropi, semnalizate cat mai bine posibil, degivrate corespunzator, curatate incepand cu primul fulg, numarul de accidente datorate deraparii si cauzate de lipsa cauciucurilor de iarna, a ramas mare? NU!
    Atunci de ca sa dau EU banii?

    • #80

      te isterizezi aiurea. doar daca nu ai mers niciodata cu cauciucuri de iarna nu poti sa iti dai seama ca diferenta este majora.

  51. #81

    O lege de genul asta cred ca-i foarte utila. Da’… nu asta!
    Adica dac-ar fi o lege sa te oblige sa ai cauciucuri de iarna intre 15 Decembrie si 15 Februarie in afara localitatii mi s-ar parea in regula.
    Oare nu te amendeaza politia (ca politisti nu-s absurzi) daca mergi pe 31 Martie cand sunt 30 grade afara cu cauciucuri de iarna…

    O intrebare:Tre’ sa-mi schimb si guma la roata de rezerva? ❓ 🙄

  52. #82

    @ Pardaf probabil ca nu ai citit “nota de fundamentare” a proiectului de ordonanta cu gumele de iarna, unde scrie negru pe alb “necesitatea colectarii a unor sume care sa intre in bugetul companiei nat. de drumuri,bla, bla- deci, clar e facuta sa te amendeze, asta e ideea…s-au facut cercetarile riguroase 🙂 romanii nu pun gume de iarna si noi facem bani din amenzi
    @andrei in standardul CE la care se refera proiectul de ordonanta nu exista anvelope de iarna, doar anvelope inscriptionate “M+S” adica mud&snow , ceea ce inseamna ca daca pe anvelopele all season pe care le vei cumpara scrie asa, e ok. Teoretic ar trebui sa scrie (doar sa nu fie chinezesti, marcate made in romania, pt va exista si asa ceva din pacate). Eu folosesc all season de cinci ani fac 80 mii km/an si le schimb anual, si daca ma amendeaza ii dau in judecata(si castig)

    • @Mike: multumesc pentru completare. Din pacate, indiferent cat le explici, indiferent cu cate scheme vii, tot vor exista romani care sa spuna ca “e o lege buna” si vor face coada la gume de iarna. De-aia Romanika e raiul politicienilor cu 4 clase dar cu zeci de case 🙂 Ca au cu cine, frate!

  53. #84

    Ce haios e ALD :)))))))
    Adica ce vrei tu ma arhi, ca aia pe care ii platesti sa curete drumurile chiar sa-si faca treaba? De ce astepti mereu ajutor de la stat?:)))))))))))))))))))))
    Sunt tari de tot basistii astia…

  54. În fiecare noiembrie de vreo 3 ani încoace îmi încalț frumos mașina cu anvelopele de iarnă. Motive sunt o grămadă dar în primul rând m-am învățat minte pe pielea mea. De două ori chiar. Am luat cauciucurile noi, am dat pe ele o gălăgie de bani că n-am vrut să iau reșapate sau cine știe ce petarde, și la 3-4 luni pe an cât le port văd că sunt încă utilizabile chiar și după 3 ani.
    Da, faza cu 5 luni pe an n-o înțeleg și eu. Sunt de acord să mă amendeze de să mă usture curul dacă mă prinde mergând cu cauciucuri de vară și e zăpadă pe jos. Da’ să nu stau cu cauciucuri de iarnă la 25 de grade (câte-s azi de exemplu). Pentru că în primul rând le stric aiurea iar în al doilea rând chiar nu-s făcute să mergi cu ele pe vreme de genul ăsta.
    Dar dacă nu poți să convingi românul cu vorba bună să nu iasă pe șosele cu gumele roase de care trage de 5 ani atunci da, să dea lege și să-i amendeze.

    • Si nu te “bucuri” cand vine unu’ care zice ca nu e nici o diferenta intre anvelopele de iarna si cele de vara, asa ca reglementarea asta e stupida si singurul ei rol e sa-i imbogateasca pe unii?

      In legatura cu perioada de 5 luni…am scris mai sus, temperaturile medii in aceste 5 luni sunt sub 7 grade celsius, asta fiind probabil motivul pentru care perioada e 1 noiembrie-31 martie.

    • #87

      @Sabotor: posezi informatii irelevante si gresite, sunt doar 3 tari in europa care au obligativitatea purtarii timp de 5 luni si alea sunt tari muntoase. media temperaturilor din romania in aceasta perioada este de 12 grade, nu 7. iar pentru informarea ta, azi, 10 noiembrie, sunt fix 26 de grade, in momentul in care scriu. sanatate!

    • Băi, și-acu sunt cu gumele de iarnă puse chiar dacă-s 25 de grade. Le-am pus sâmbăta trecută că atunci am avut timp să merg și să le pun. Nu se dăduse nici o lege încă, nu le-am pus de frica amenzilor, le-am pus că așa mi se pare normal.
      O să-i îmbogățească pe aia care-aduc reșapate. Ăștia cu capul pe umeri au deja cumpărate și aleargă acum de frică. Ăia care le pun acum obligați o să cumpere reșapate sau cele mai ieftine gume. Legat de creșterea prețurilor în urma creșterii cererilor de anvelope de iarnă nu pot să zic decât că așa-s afaceriștii români. Tunu’ să trăiască și noroc c-au prins fraierul la înghesuială.

      Diferența e majoră pe zăpadă sau mocirlă între alea de vară și cele de iarnă. Am ieșit astă iarnă din parcarea necurățată lejer, mă plimbam prin politehnică cu mașina (acolo n-au băgat utilaje or smthg) fără probleme. Manevrabilitatea era excelentă. Doar acu’ mă cam doare sufletu’ de ele că-i prea cald pentru mers cu ele.

    • Arhi, de exemplu, Cehia nu e muntoasa. Si e nevoie de cauciucuri de iarna 6 luni pe an.

    • Ah, iarasi am apasat prea repede…

      Daca acum e cald, ti se pare ca astea sunt temperaturile normale pentru aceasta perioada? 26 de grade sunt normale in Noiembrie? Eu cred ca legea asta n-a fost data pentru anul asta, cand din intamplare e cald, ci si pentru viitor. Si uitat-te pe graficul ce l-am postat mai sus, cu temperaturile medii (in Bucuresti, ce-i drept) pe tot parcursul anului.

  55. #91

    @Pardaf : bine ca esti tu destept! 😀
    De fapt, esti genul acela care se pricepe la orice. Ceea ce e si mai rau.
    Nu zice nimeni ca e ok ca anumite firme sa se imbogateasca datorita acestei legi. Chiar nu sesizezi asta?
    A nu face nicio diferenta intre pneuri iarna / pneuri vara e ridicol.
    Sunt fonduri uriase investite in crecetare/dezvoltare in domeniul asta. In teste. Crezi ca sunt facute dupa ureche?
    Aia cu 5%… esti complet pe langa!
    Ca sa nu fie reclama, nu pun link. Uite mai jos ceva statistica:
    “On ice and snow winter tyres provide grip that no summer tyre can match. A vehicle fitted with winter tyres will come to standstill on a snow-covered road (from a speed of just 30mph) after 35 metres – with normal tyres the braking distance required is a further 8 metres (43 metres). That is another two car lengths.”
    Fa un calcul simplu, ca tot esti destept.
    Si daca ar fi doar 5%, daca alea cinci procente salveaza o viata tot merita!
    Intradevar, doar putine tari au reglementat acest lucru. Dar nu vad niciun rau in a fi si noi printre ele.
    Cam greu sa vii cu argumente cand nu ai folosit vreodata astfel de pneuri. Dar n-ar strica sa te informezi putin. Nu mai vehicula cifre doar de dragul wall-text-ului..!
    Cu prezervativele, ia-o asa: daca suferi de o boala ce se transmite sexual (daca-i incurabila e si mai grav) si faci sex neprotejat cu buna stiinta, mergi la inchisoare ca ti-ai infectat partenerul daca acesta nu stia de boala ta.
    La fel… n-as prea vrea sa ma “futi” nici pe strada ca tu esti mai cu mot si nu ti-ai tras un alt fel de cauciuc. Pe janta. As prefera sa nu ne intalnim. Si cel mai probabil (ba chiar cert) reusim asta daca tu stai acasa!
    Nu ti-as fi raspuns daca nu te lansai in ineptia aia cu procente si teste. Da, ai dreptate, statul roman nu a facut vreun test.
    Le face producatorul. Si habar n-ai cati bani intra in testele alea. Si cat de utile sunt atunci cand te scapa de vreun accident.

    • Fraierica, read my lips: PE ZAPADA PROASPATA GUMELE DE IARNA SE COMPORTA MAI BINE CA ALEA DE VARA. De ce trebuie intr-o tara care nu e la NORD de Cercul Polar sa-mi fac eu griji de ZAPADA PROASPATA? Nu cumva ar trebui autoritatile sa aiba grija sa NU MERG prin zapada proaspata IN ORAS?! (Imediat dupa o zapada, pot sa spuna sa stau acasa daca n-am gume de iarna pana dau ei in mod exemplar zapada de pe strazi. E ok asa). De ce sa ma oblige prin lege SA IMI CHELTUI BANII CASTIGATI PRIN MUNCA, cand nu e o chestiune de viata si de moarte care tine NUMAI DE GUME?! Daca nici acum nu intelegi, du-te la Basescu sa iei de la el ca eu nu mai am sa-ti dau!

    • #93

      @Perdaf:
      Cred ca amandoi avem impresia ca celalalt nu intelege nimic. Macar eu raman in niste limite decente ale limbajului…
      Nu o mai lungesc, n-are rost. Deja mi-am pierdut prea mult timp cu tine. Tu ai punctul tau de vedere, eu pe al meu. Din pacate, n-ai argumente. Doar o pornire viscerala impotriva astora de la putere si nu reusesti sa ma convingi.

      Pneurile de iarna nu sunt un moft! Nu trebuie sa fii la Polul Nord ca sa le vezi utilitatea.
      Orice om cu un dram de minte vede avantajul lor si fara a fi constrans de lege.
      Altii, au nevoie de ajutor! Intra pe site-ul oricarui producator sau oricarei reviste auto care se respecta si cauta sectiunea de teste pentru pneuri. O sa vezi acolo diferentele.
      Iti doresc zapezi sa nu le poti duce! 🙂

      PS: dupa 10 cm de zapada cazuta in oras, da-o tu de pe drumuri cand banda 1, acolo unde exista, e ocupata de masinile parcate! Si de pe strazile dintre blocuri unde abia te strecori cu un hatchback!
      PPS: de ce dracu’ nu se revolta austriecii, ca si ei au lege, si pe ei ii obliga? Si la ei am mers pe drumuri (incl. autostrazi) in conditiile in care ningea abundent si nu am vazut vreo turbofreza din aia. Nu tot timpul poti invinge natura! Singurul loc in care iti dau dreptate e ca la noi, aproape niciodata nu o invingem…

  56. Pun pariu ca majoritatea celor care comenteaza despre cat de buna e legea asta si cum nu vor mai fi blocaje in trafic si probleme iarna n-au de dat 14 milioane pe un set de anvelope, doar pt ca le-au tocit pe alea de iarna mergand cu ele pana la 31 martie, cand deja sunt 20 de grade. E simplu de vorbit cand e problema altora.

  57. #95

    In Quebec (Canada) prin lege este obligatorie folosirea de cauciucurilor de iarna intre 15 dec si 15 martie.
    Un cauciuc all seasons are aderenta buna doar prima iarna iar apoi orice cauciuc de iarna (chiar si cele mai ieftine) au aderenta mai buna.

    • #96

      @mihai: am inteles ca si la polul nord trebuie sa ai o geaca mai groasa…

  58. #97

    Salutari,

    1. Celor care zic ca nu e nici o diferenta intre cauciucuri de iarna / vara, – mesajul e simplu: sunteti cretini. N are sens sa argumentezi logic cu oameni ca voi, oricum nu intelegeti.
    2. Cauciucurile de iarna NU sunt numai pentru zapada, polei etc. Sunt pentru temperaturi scazute- mai mici de 7 grade. Dupa cum se poate vedea pe net (www.climatetemp.info/romania/) mediile in lunile nov-martie sunt cam prin zona aia. Nu poti sa dai o lege pt Constanta unde e mai cald, una pt Bucuresti, una pt Intorsura Buzaului sau Miercurea Ciuc. Poate ca durata poate parea cam mare, desi in ultimii 10 ani am avut si ninsori in martie si in nov.
    3. Nu va puteti permite cauciucuri, stati acasa, masina e un lux, nu o necesitate. N-ai bani sa o intretii (sa fie in stare de functionare, asigurare, cauciucuri etc) nu te obliga nimeni sa o scoti din parcare.
    4. Singura mea pb cu legea asta este ca se aplica de acum, obligand oamenii la niste cheltuieli neprevazute. Daca veneau cu ea la vara era mai bine, desi si atunci unii se plangeau.
    5. Pb guvernului astuia de cretineti este ca si atunci cand vine cu o lege buna, n au credibilitate:(

  59. #98

    ideea nu e rea in sine, doar s-o mai tempereze pentru zona noastra temperata 😀 chiar si asa, nu vad de ce sa fie ambiguitate in privinta intervalului, ar lasa la latitudinea agentilor sa judece daca a fost zapada sau au fost conditii grele de trafic. merge un 1dec-28feb, merge la fel de bine si 1nov-31mar. ei na, se vor eroda un pic mai tare anvelopele de iarna… totul pentru siguranta 🙂 daca va ganditi doar la ideile guvernului, poate pierdeti din vedere injuriile nerostite ale celor cu anvelope de iarna care vad (in fiece iarna) ‘dansatori’ pe strazi 😀

  60. #99

    Nu va mai ciondaniti, se amana pe iarna viitoare ❓ 😉

  61. #102

    acum ca s-a supt la plua firma care si-a facut stoc poti sa ne zici si numele ei… 😀

    • #103

      @chriscross: nu stiu numele. firma lui Petru Topai, fostul director de la Tofan Grup

  62. #104

    mnoh dupe neste search: arhi.co/yhj1
    Tyrecenter Pro Tyres SRL, Petru Topai General manager, 410605 Oradea,Şoseaua Borşului, Nr. 10
    +40 741 774 704 , +40 728 774 704, +40 741 774 704 , +40 728 774 704
    petre_topai@protyres.ro
    😀

  63. Au anuntat astia oricum oficial ca O SA FIE O IARNA CALDA SI FARA ZAPADA!
    Hai baieti, scoateti gumele de iarna de vi le-ati cumparat cu “legea buna” la vanzare pe okazii!

  64. #107

    @arhi: daca iti place ceva de aici si te coafeaza pretu’, da-mi un mail scurt sa vedem daca putem obtine un discount bun.

  65. @Sabotor- Cehia e o tara de podis (inaltimea minima- 120m, fata de Romanika, unde gasesti zone sub nivelul marii !!!), deci e o tara de podis cu laturi muntoase, plasata la latitudinea medie de 49 grade, fata de Romanika, cu a ei medie a latitudinii de 46 grade. Cehia are temperatura medie anuala de 5 grade Celsius, comparativ cu a Romaniei de 10. Cinci grade in minus la temperatura si 3 in plus la latitudine (astea devine de se leaga! 😉 ) iti dau o clima sensibil mai rece ca la noi.

  66. @Tizul – da, e ceva mai frig in Cehia, daca compari cu temperaturile inregistrate in….. Banat, de exemplu. Daca compari cu temperaturile de prin Transilvania, vei observa ca sunt cam la fel. Dar politicienii romani n-au luxul de a da o lege pentru o zona cu aproximativ aceeasi clima, ci trebuie sa dea o lege care se aplica si la Miercurea Ciuc dar si in Bucuresti, unde erau 20 de grade in Octombrie.