smartfortwo

Mă gândeam să îi iau lui LeWife o mașină mică, pentru oraș și, într-un final, e posibil să mă fi decis pe un smartfortwo. Doar că nu știu nimic despre mașină. Așa că întreb și eu, are cineva de pe aici? Cum merge, cât de bine se ține, e scumpă întreținerea, cum sunt piesele, reviziile etc?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

106 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Vezi sa iei varianta “cu pedale” si frana Shimano.

  2. Am eu. Am cumparat-o in 2006, masina fiind din 2001. Mers zilnic prin Bucuresti + 4-5 deplasari (mare, munte).

    A mea are 150.000 de km si nu am avut nicio problema grava, revizia costa mult doar daca o faci la Mercedes. In 2006 cand am luat-o eu nu prea se bagau astia de la service-urile de cartier sa o repare, ca e mica, ca e nemteasca, ca mama lor. Dar acum am tot vazut service-uri exclusive de Smart.

    Eu recomand. Chiar acum in vara am pus ochii pe un ForTwo hibrid din 2013. 🙂

    Daca vrei mai multe informatii, baietii de pe www.smartfan.ro te pot ajuta. Ei se pricep mult mai bine.

  3. #9

    Stiu un tip care e ceva campion national la viteza in coasta care folosea un smart ca masina de oras.

  4. De deplasat din punctul A în B (în oraș) e perfectă.
    Din ce-am înțeles, când o iei trebuie să fii atent la cum sună motorul, eventual să ai pe cineva care știe cum ar trebui să fie. Motorul fiind capsulat, ăia pe afară nu se grăbesc să schimbe uleiul la timp așa că multe ajung într-un piston la noi… nu e grav, băieții din Vitan rezolvă ieftin și repede problema, însă cu ceva costuri.
    Și noi am fost foarte aproape de a lua așa ceva, singura frână o fost legată de cât de legal e să duci copilul pe scaunuldin dreapta, fiind mașina care trebuia să ducă/aducă copilul de la școală.

    • #14

      “ieftin… insa cu ceva costuri” – ai fost total la faza asta 🙂

    • #15

      Motor “capsulat”?? Ce e aia, motor “capsulat”? Motoarele pe benzina la prima serie sunt doua, de 600cmc si de 700cmc, cele de 600 sunt cele mai putin fiabile, trebuie segmentate la circa 100k ca sa te mai tina iar 100k, presupunand ca ii faci reviziile la timp. O resegmentare e intre 1000 si 1500 de lei, cu piese si manopera, in functie de cine ti-o face.

      1
    • #16

      Auzi, ai idee, daca vreau din punctul B in punctul C?

      Cu Geu’ s-ar putea sa fie panica.

    • #17

      Oricum, in punctul C este inchis traficul pana in 2017, pentru ca se lucreaza la o linie de biciclete care sa uneasca direct punctul C cu punctul V, fara sa se mai treaca prin PLM. Problema este ca trebuie refacut studiul de fezabilitate si organizata o licitatie noua pentru borduri dar o sa faca o refazare si un update la masterplan, care o sa devina masterplan ++.

      Ar mai fi probleme si cu o colonie de furnici siameze dar am inteles ca se incearca relocarea in zona castorilor de pe aeroportul din Brasov.

      0
  5. #18

    Merita doar 0.8 cdi, benzinarele papa mult. Dieselul consuma 2.7-3 litri extraurban si vreo 4-4.5 in aglomeratie. Sunt probleme cu un senzor de pe cutia de viteze, cutia in sine fiind fiabila. Atentie la pompa de motorina din rezervor, costa 700-900 lei una. In rest, este o masina ff fiabila si placuta lA condus. Si neaparat s-o iei cu aer conditionat, vara se incinge ca dracu.

  6. #19

    Am un fortwo 451, ce anume te intereseaza?
    Pro: Extrem de usor de condus/parcat, cutie “automata” (de fapt, robotizata), acoperis de sticla sau decapotabila, spatiu cacalau pt pasageri (am 188 si 85 de kile si stau belfer in ea), intretinere spre ieftineanu, nu e penibil de banala ca fiesta sau alte masini mici
    Anti: Consumul nu e ce te-ai astepta, adica nu e proportional cu dimensiunile – mie diesel imi ia cam 6 in oras; benzina poate lua si 8-9 la suta in oras. Relativ fragila fiind joasa, nu poti escalada borduri pt parcat. Doar doua locuri, nu poti cara 2 copii. Tinde sa se strice aerul conditionat. Daca e motor de 600 sau 700 pe benzina, la cam 100k km trebuie resegmentat. Ambreiajul se uzeaza cam tot asa, spre suta de mii de km. Nu ai roata de rezerva.
    In rest, e tanc.
    De luat in considerare ar fi totusi o masina dupa 2007, adica 451 – se simte altfel fata de primele 2 serii (450, care de fapt e prima serie urmata de un facelift), se simte mai masina.

    Tinand cont de toate astea, eu am zis ca atat timp cat imi permit mai multe masini, ma dau cu smarturi pt oras si nevasta cu SUVu. Si acum ranjesc ca prostul cand ma sui in al meu si inca simt placerea de a-l conduce in fiecare zi, placere care mi-a disparut rapid la masina mare 🙂

    2
  7. #21

    Din categoria ”mit urban” stiu ca motoarele pe benzina (600 si 800cmc) pica dupa 100000 km (dar am intalnit persoane cu 180k km pe asaceva) si ca nu au cele mai bune cutii de viteze posibile (raman uneori blocate in P si evident, sunt foarte lenese). Dar imi plac mult de tot, varianta veche zic, cea noua nu mai are nici un farmec. ForFor nu e foarte mare nici aia si ar avea motoare ceva mai conventionale…

    • #22

      Nu exista motor pe benzina de 800cmc, ala e cel diesel. Daca pica -se segmenteaza. Daca raman in P – cel mai probabil trebuie inlocuit ambreiajul. Sunt lenese pentru ca nu sunt dublu ambreiaj, nu sunt CVT, sunt niste cutii secventiale clasice (ca la motocicleta) iar pedala de ambreiaj si selectia pinionului sunt actionate de un actuator, un minirobot care primeste comanda de la calculatorul de bord cand trebuie sa cupleze/decupleze, sa schimbe viteza etc. Forfour este mistubishi colt cu alta carcasa si emblema.

    • #23

      Merci pentru corectarea cu motorul de 800, mi am adus aminte dupa ce am postat comentariul. Treaba cu forfor pe platforma de mitsubishi nu o stiam, oricum nu vad un aspect negativ in asta, colt e o masinuta foarte buna.

    • #24

      “Forfour este mistubishi colt cu alta carcasa si emblema.” – dar cu interior de C class.
      vezi ca exista o versiune de fortwo Brabus, nu m condus, dar are un vecin la mine pe strada si se comporta spectaculos

    • #25

      Un plus si de la mine pentru Colt. Am avut 1.3 95cp. Spatiu interior, daca stau sa ma gandesc bine, cred ca aveam cam cat am acum in Focus, fara exagerare. Cred ca avea consumul marisor, n-am stat niciodata si la nici o masina sa-i calculez consumul.

      Desi nu asta intrebase seriful, ci ce parere avem despre fortwo.

      Daca totusi se uita la Colt, sa vada ca este si varianta aia un pic mai puternica, Mitsu Colt Ralliart. Sau macar un CZT.

  8. #26

    Desi e o masina simpatica, consider ca ofera putin pentru cat consuma. Iarna cred ca e o aventura sa o conduci la conditiile de la noi, consuma cam cat o masina spatioasa, necesita resegmentare la ~100.000 de km. Daca ai copii de dus e imposibil/ilegal. Cumparaturi poti aduce cu ea doar daca esti singur in masina. Per total nu merita.

  9. Pentru oras este o masina exceptionala si chiar foarte solida dat fiind faptul ca-i un “cage”. Am avut 2 accidente cu smartul, unu cu un vw passat si altul cu o capra uitata pe un drum european, capra inca zace pe marginea drumului, pasatul a dat ceva bani la reparatii, smartul a cerut doar un polish.

    Cutia de viteze o consider putin dubioasa, semi-automata sau cum cacat se numeste, inferioara stie sa bage singura dar intotdeauna o sa-ti ceara superioara.

    Consum? De ce sa o ard in procente, calcule si alte vrajeli, nu consuma, ce-i sub 5 % nu poti sa numesti consum.

  10. #28

    Am lucrat la Renault la Centrul Tehnic de la Titu. Am avut in teste Smart ForTwo anul 2015.
    Pro: la diesel consum mai mic, nu bate, nu troncane nici dupa zeci de teste de tot felul. Am facut Sinaia cu ele pe toate timpurile de vreme. Sta bine pe curbe, chiar daca ai impresia ca vine motorul peste tine. Se infige bine, gen n-ai probleme in depasiri.
    Contra: loc putin. In spate intra maxim un ghiozdan. Rezervor mic, undeva pana in 30 de litri.

    • #29

      e pentru fata, sa mearga la munca…

    • #30

      E mai mult decat perfecta. Eu ti-am zis in mare cateva pareri. E o masina buna in raport pret-calitate, mai ales pentru o femeie!

    • #31

      Daca e pentru fata, sa mearga la munca, de ce nu o masina populara? Adica tu ai Megane II, nu e ca si cand ati avea obiceiul sa conduceti masini deosebite 🙂
      Sunt n variante de masini ieftine si usor de reparat si intretinut si practice. Polo, Clio, Corsa, Yaris, Fiesta, etc.

  11. #32

    Off-topic: Ma asteptam sa-i vad pe aia cu ” ce e cu coaja asta?” “te face afis primul logan care da peste tine” etc.
    Sunt placut surprins.

    On-topic: e printre cele mai bune alegeri la pretul asta, sa nu te puna sfantul/dracul/profetul/etc sa iei Ford Ka.

    • #33

      la care pret? mie mi se pare o masina scumpicica. sau poate sta prea bine in pret dupa 6-7 ani.
      la un moment dat cautam si eu tot pentru nefasta-mea insa iesi mai bine cu o clasa mica gen pejo 207, corsa, polo, etc.

    • #34

      Te cam face afis prima masina cu masa cu minim 25% mai mare (adica aproape cam orice alta masina), si asta e adevarat ratonbox. Stelele sunt relevante doar in coliziuni cu obstacole fixe sau masini similare.

    • #35

      Sigur, Radu, sa vezi cum te face muci-acordeon orice vehicol cand esti pieton!! Este o nebunie sa mergi pe jos in conditiile astea!!

    • #37

      Robert, faptul ca sare din merc te omoara, nu conteaza ca nu se face afis, te faci tu in interior.

    • #38

      Ce e in neregula cu Ford Ka?

  12. Am avut, mi-a placut, am schimbat iar cu twingo din motivul copilul. Se conduce aproape la fel de fain ca twingo, costuri intretinere ok dar nu f mici, daca o verifici cap-coada (vine vorba) cand o iei si o pui la punct merge fara probleme chiar inca 100000. Dar twingo are 2 locuri in plus, are portbagaj pe bune si te costa mai nimic intretinerea 😉

  13. Ontopic: un singur supravietuitor de Nissan Micra? Incurajator.

  14. Am avut 3 Smart (for two benzina 2001, for two diesel 2002, roadster 2006).
    ForTwo sunt extraordinare pentru oras (consum – diesel, loc parcare chiar si perpendicular cu axul drumului). Nu sunt confortabile – sunt rigide, simti toate gropile.
    Motorul si transmisie – rezistente si placut de condus. Intr-adevar, acum cativa ani era mai greu cu mecanicii – nimeni nu voia sa umble la benzinar mic turbo si cutie robotizata, insa in prezent poti rezolva orice problema la service-uri mai rasarite, iar piese se gasesc si aftermarket. Pentru greutatea si scopul masinii, motorul este echilibrat iar puterea suficienta.
    Cauta unul cu modul automat (unele sunt doar cu +/-) cu AC si plafon panoramic. Nu te incurca cu cabrio (desi arata bine sistemul de etansare e prost si orice piesa costa – ca idee un sistem complet de decapotare nou era 1800EUR original). Neaparat sa conduca sotia Smart-ul inainte. Cutia e “deosebita”, schimbul vitezei se simte mereu (“head-banging”), sotia mea nu s-a obisnuit / nu i-a placut, si mai multi prieteni mi-au spus acelasi lucru.
    Ca fapt divers, desi motorul diesel e mai rezistent si mai economic, e mult mai zgomotos, tot timpul am avut senzatia ca merg cu un tractoras. Desi pare o masinuta foarte stabila, nu te avanta prea tare pe curbe stranse, mi s-a intamplat de 2 ori sa simt ca a pierdut aderenta in curbe stranse luate cu viteza moderata, asfaltul fiind uscat.
    Roadster – masina de fite si cu asta am zis tot. Nu e confortabila, nu e economica, nu e practica, fiind mai mare pierzi si avantajele de masina de oras. Dar arata (mai) bine. 🙂

  15. #42

    Posed cu pasiune de 1 an, ForTwo din 1999, benzină, 600 cmc, semiautomat, cam 0 opțiuni. Achiziționat cu 1000 eur de la un colț de stradă. Fun to drive, zdruncină cam tare, consumă 6-7 depinde cât tragi de ea. O folosesc în principal pentru București dar am și ieșit de câteva ori cu ea. Am făcut 12.000 KM într-un an și am schimbat doar 2 senzori (cost vreo 500 RON) + 2 amortizoare (400 RON). Overall, very cheap & robust. Iarna e mai amuzant, că are tracțiune pe spate și e ușoară ca un fulg.
    oi66.tinypic.com/2eg47bb.jpg

    Long story short, hai la un test drive – (ignoră numărul, sunt din București)

    • #43

      SMURF….. tare. Daca era si albastru era si mai tare! Un plusde la mine.

  16. #44

    Am un prieten care a fost disperat sa-si ia pana cand a vorbit cu un mecanic de smart-uri, respectivul a zis ” ia-ti daca ai bani de bagat in ea”. Prima serie a fost proasta, el recomanda seria 2.
    Cred ca mai bine te uiti la ce masini sunt folosite in oras pt livrari pizza si alte chestii mici.
    Gen Peugeot 107, toyota aygo, yaris etc

  17. Singurul Smart care se numeste masina este Roadster-ul.

  18. #46

    Am vrut sa achizitionez si eu una pentru nevasta…si tot asa mi-a zis mecanicul ” intra multi bani petru o masina de doua locuri”. Am achizitionat un Citroen C1. Foarte buna pentru oras, gasesti loc de parcare foarte usor si pentru o mini masina are 68CP..ajuta

  19. #47

    La un Lastun te-ai gandit? 😀

  20. #48

    Mai asteapta putin ca se pregateste un forester la vanzare. Dai nevestei masina actuala..

  21. #53

    Ca sa comentez si ontopic, daca te uiti in jurul tau vei observa o bucata nevasta, si doua bucati copii. Copiii respectivi trebe dusi/adusi de la scoala/gradinita. Degeaba zici ca e doar sa se duca doamna la lucru pentru ca shit can happen.
    Se strica masina mare, tre sa stai fara ea 2 sapt.. platesti taxi atata vreme?
    Stai la pat o saptamana, dupa ce doamna a condus un an doar cutiutza de chibrituri, ai incredere s’o lasi sa duca copiii la gradinita cu masina mare?
    Si situatii mai sunt multe.

    • #54

      iar acum, cand nu o am pe cealalta, cum ma descurc oare?

    • #55

      Pai banui ca vrei sa iti iei inca o masina pentru a-ti spori confortul, nu pentru a-ti crea stres in plus. Iei masina doamnei sa nu mai trebuiasca sa meri tu in fiecare dimineata sa o duci la lucru. cand vei realiza ca platesti 2 rca`uri, 2 impozite, 2 chimburi de gume, etc, si nu beneficiezi de tot confortul oferit…. va deveni frustrant.

      Acum, asa cum zici in mai multe postari, o duci tu dimineatza pe birou. foarte bine, probabil si copii la aceeasi gradinita care se intampla sa fie in drum. Dar vor creste, se vor imparti drumurile, un copil la scoala, altul la gradinita. si toti tre sa ajunga pe 8.. anyway.. try to see the big picture

    • #56

      dar tu stii ca eu mai am o masina si fac big picture asta pe care tu doar il vezi de vreo 6 anișori, nu? nevoile tale nu sunt nevoile tuturor și cu siguranta nu ai idee de ce am eu nevoie.

    • #57

      Lipsa asta a voastra de atentie la detalii ma ucide lent, ba baeț…..

  22. #58

    Deacord cu Unu, ce folosesc astia la livrari ar trebui sa fie fiabile si economice, asta in cazul in care nu iti iei VW golf 1 pe motorina, asa cum au la pizza Viking in Brasov 🙂

  23. #59

    Sunt deacord cu Unu, astia de la livrari de obicei aleg masini fiabile. In Brasov livrarile la pizza Viking se fac cu VW golf 1 pe motorina 🙂

  24. Posesor de 1 an. Transalpina, Poiana Brasov, Vatra Dornei, Constanta + retur. De la Timisoara.
    0.8 cdi, a.f. 2000, consum foarte bun in oras la mers batraneste (4,5l/100). La apasat pedala ceva mai tare, merge la 5l/100km. Inafara orasului la 80-110km/h, media a fost de 3,8l/100km. Cu reparatiile in marile orase din tara gasesti fie mecanici care stiu foarte bine ce fac, fie service-uri care repara si asa ceva. Nu sunt deloc scumpe la intretinere, nici nu au atat de multe piese care se pot defecta. Ambreiaj si volanta 1300 lei. Impozit mic. Asigurare ca si la un 1,4. Destul de agila prin trafic, sta bine in curbe. Eu incarc undeva la 4 plase de cumparaturi la hypermarket, dar am si roata de rezerva + o cutie cu diverse in portbagaj. Pentru poseta doamnei se poate folosi si holderul din fata scaunului din dreapta. Recomand folie spate, daca vrei sa nu se vada continutul portbagajului. Cam toate au geamuri electrice. Cutia automata (e un soi de cutie manuala “robotizata”) nu schimba fantastic, dar te obisnuiesti cu ea. Nu toate au AC. Nu toate au acele ceasuri suplimentare pe bord. La modelele de dupa 2002 poti sa instalezi un tempomat pentru drumurile mai lungi. Duce fara probleme 2 persoane de peste 90kg si ambele peste 1.80. Pozitie la volan ceva mai inalta. De luat in calcul tractiunea spate.

    Cu benzina 0.6 sau 0.7 e alta poveste pentru intretinere, legata in principal de motor.

  25. #61

    Daca o iubesti cu adevar ii cumperi masina adevarata si nu bicicleta cu motor.

  26. #62

    Am un prieten care a luat una din 2000 pe benzina cu aproximativ 100000 km si a avut o gramada de probleme cu ea, resegmentare, baie de ulei sparta, ambreiaj, consuma mult mai mult decat si-a imaginat; iarna nu o misca mai deloc, asigurarea undeva la 350 lei pe an pe numele unei persoane de 45+; atat stiu de la el. Cred ca de la a doua generatie lucrurile stau mai bine. Personal, m-as orienta tot catre ceva mic, insa 2 usi cu 4 locuri si un portbagaj mai generos (nu se stie cand o vei folosi in locul Meganului si a nevoie de asta) un Micra, Clio, Swift, Colt, poate un Mini sau cum zicea cineva mai sus din gama Peugeot 107, toyota aygo, yaris

  27. Nasu’ lu fiica-mea i-a luat un Volvo d-ala mare, 740, neveste-sii. Daca nu-i lua, raminea vaduv. Asa, doar vagonul tramvaiului a trebuit pus inapoi pe sine. Bine, ea mai are un antecedent cu un tractor pe care l-a ajutat cu un bmw 528 sa sara un sant…

    • #64

      ce ar trebui sa ii ia nasul e sa ii ia carnetul si sa ii angajeze sofer…

    • Chestiile astea se intimplau in anii ’90. De atunci s-a mai schimbat cite ceva… in sensul ca n-au mai fost accidente.

  28. Suzuki Splash, motor 1.3, distributie pe lant, nouj de cai
    Consum mic, 7 oras/ 5.5-6 afara, masina de gagica.
    Are nevasta-mea din 2008 de noua. N-am bagat niciun ban in ea (benzina se exclude).
    Cea cu motor de 998 consuma mai putin dar este in 3 pistoane.

  29. #67

    In primul rand multumiri pentru un blog foarte fain pe care il citesc zilnic.
    Niste pareri de propietar (Smart 450, 600 turbo) si sfaturi prietenesti 🙂
    Nu este nici pe departe o masina perfecta si nu o sugerez ca singura masina dar:

    1)In primul rand nu te gandi la o comparatie/alternativa cu alte masini “mici”, daca asta vrei cu adevarat, o masina foarte mica si comoda pentru oras. Este cea mai mica posibila si are o siguranta mult peste un Corsa, ford Ka etc. Dispune de cutie automata , care iti schimba efectiv viata intr-un oras aglomerat(Cluj), chiar daca esti un impatimit al cutiilor manuale la drum lung. Cutia se simte cu adevarat ca este inceata doar la mers sportiv nu la mers de aglomeratie unde este foarte comoda.
    2)Repet ideea de siguranta, structura ei fiind la fel de dura ca un rollcage omologat FIA. Vezi diferente intre crash test Smart in comparatie cu o Corsa spre exemplu.
    3)Are o “personalitate” de care tu si sotia ta o sa va indragostiti, si pe care nu o sa o gasesti la alte masini in aceeasi bani.
    4)O sa ajungi sa o conduci si tu foarte mult la fel ca multi alti barbati care au cumparat una pentru sotie/iubita/mama/sora etc. PS spatiul interior este fenomenal mai ales pentru barbati mai “sanatosi” cum vad ca esti si tu. Exemplu ma simt mai comfortabil in el decat in Logan sau Focus II .
    5)Incearca sa cumperi una cu toate optionalele mai putin piele. Ex: plafonul panoramic de sticla face o mare diferenta la interior fata de cel de plastic, ceasurile optionale te ajuta la condus mai agresiv(turometru la schimbat pe manual). Ai grija sa fie cu cutie care are si modul auto nu doar secvential. Sa fie cu jante aliaj mai late., cele de tabla sunt penale pe fata la latimea cauciucului si se simte la condus(DISTANTA FRANARE!).
    6)Nu te speria daca trebuie refacut motorul daca poti sa il cumperi la bani putini(ex: 1000 euro inmatriculat). Este ieftin la service specializat Smart(aproximativ 300 euro piese , manopera tot). Un prieten le cumpara special cu motoare “varza” pentru ca poate sa scada enorm la pret, mult mai mult decat il costa o reparatie cu tot cu manopera. Cand il cumperi in stare buna la pret normal de piata nu iti garanteaza nimeni ca in jumatate de an nu trebuie reparat.
    7) Nu il servisa la mecanici care nu cunosc Smarturile. O sa ramai uimit ca nu stiu ca masina are 6 bujii si schimba doar 3 etc, nu folosesc uleiul potrivit (CONTEAZA LA SMART!!!). Asa L-am luat eu la pret foarte mic.
    8) Daca vrei masina cu consum foarte mic cumpara Lupo 3L.
    9) Vezi ca sunt anumite chichite legate de etansari etc la unele modele, foarte usor de rezolvat. Poti sa imi lasi mail si iti scriu mai multe.

    • #68

      multumesc frumos, foarte util

    • asta cu mai confortabil decat loganul sau focusu doi e dubioasa.

      Am mers si eu cu doua smarturi. Unu era putin modificat, ca il forta nenea de m-am temut putin pentru viata mea

    • #70

      dupa atatea articole despre clujeni si ardeleni, eu zic sa nu il crezi 🙂

    • #71

      Eu doar de asta o sa ma leg: “o siguranta mult peste un Corsa, ford Ka”.

      Let’s see, teste EuroNCAP pentru marcile/modelele mentionate:

      Smart City Coupe 2000: goo.gl/9Ufa5h ***
      Smart fortwo 2007: goo.gl/2qx2ZR ****

      Opel Corsa 2002: goo.gl/plku4u ****
      Opel Corsa 2006: goo.gl/XVkzOn *****

      Ford Ka 2000: goo.gl/L2ab4U ***
      Ford Ka 2008: goo.gl/JIjd3h ****

      Asa ca mai usor cu supersiguranta Smartului.

    • #72

      “animaloo” : iti spun din experienta cu km facuti pe aceste masini:
      -spatiu la genunchi , burta etc mult peste logan si focus, scaune de 1000 de ori mai ok decat la logan unde ma durea spatele dupa 50 de km, nu iti povestesc dupa 800-1000, habitaclu mai aerisit(ajuta si panoramicul) , pozitie mult mai comoda de intrare-iesire masina
      -singurul punct in care este inferior este pe latime, atat
      -senzatia ta de “temut” tine mult de dimensiunile masinii, spre exemplu fata de Logan face balans mai putin pe curbe(mai stabila) doar ca eu ma simt ca pe motocicleta mea cand merg cu smartul si inteleg ceea ce percepi tu ca si teama…te obisnuiesti dupa ceva timp si dispare senzatia

      “Lucifer” sunt muntean(Arges) sau sudist cum vrei tu sa spui, abandonat in Cluj de cam 10 ani :)))))…stiu ce vrei sa spui cu exagerarile tipic ardelenesti dar te asigur ca nu e cazul la mine

      1
    • #73

      “Eugen” pentru tine un comentariu separat, pentru ca intamplator am cam avut parte de studiu de ergonomie , siguranta si design auto la facultate si din placere:
      -ceea ce compar mai jos este strict pentru generatia de icneput de anii 2000 la fiecare model
      -Smartul la vitezele de circulatie tipica in orase este o masina mai sigura orice ar spune orice test gasesti: structura ei de tip cusca este net superioara la deformari plastice unui Corsa , ford Ka etc
      -te rog vezi imaginea cu Ka si Corsa de la teste…daca intra un smart in ele in oras o sa ai impresia ca celelalte 2 sunt din carton
      -!partea importanta este la “viteze tipice prin oras” , la care masina va petrece cam toata viata ei, unde faptul ca masina nu se deformeaza nu iti afecteaza organele interne(opriri violente la viteze mari), ea salvandu-ti un genunchi datorita rigiditatii , genunchi pe care fordul nu il salveaza pentru ca se face evantai si vine bordul, portiera etc peste ocupant.
      -la viteze mai mari, tocmai rigiditatea aceea te omoara in smart si in ford nu…organismul tau nu suport oprirea violenta de care o sa ai parte in smart la un impact, insa in ford o sa fi mai ok, pentru ca se deformeaza puternic si absoarbe mai mult din forta impactului pana ca socul sa ajunga la ocupanti…practic o sa vezi un ocupant de Ka cu oase rupte dar in viata si unul de Smart aparent intact dar cu hemoragie interna grava sau comotie cerebrala etc
      -la impact lateral stiam ca smartul are protectie superioara la impact lateral(daca desfaci o portiera intelegi instant de ce) si la pietoni (dispersia ariei de impact pe amprenta frontala a masinii)

      Scuze de postul lung,

    • #74

      Lung, dar informativ. Dat +.

    • #75

      Cu o singura mentiune; ai scris “partea importanta este la “viteze tipice prin oras” “. Deci excludem varianta in care posesorul tipic de X5 are comportamentul tipic in trafic.

    • #76

      “Eugen” ma binedispui in dimineata asta…. cu X5 sau X6 te omoara si pe trepte in scara blocului :))))

  30. mnoh, io nu vreau să-mi iau fortwo d’ăsta, asta ca să fie clar de la început.
    dar, de-abia aștept să-mi iau vulcanu’ de 900 LT :mrgreen:
    vrooom – vrooom
    corect, trollez și mă laud.

  31. Yaris, 1.0, 69 CP – putin mai mare decat Smartul dar macar ai loc sa cari o paine in asta. am modelul din 2005 si e ok. numa buna pt un oras aglomerat.

  32. #84

    daca vad ca tot se pro;un si variante, m-am gandit sa te ajut.
    2 locuri cum vrei – checked
    culoare rosie pentru doamna – cheked
    interior de piele (asta il pun de la mine sa nu zici ca-s samsar d-ala cu full fara piele ) – checked

    www.masinisecondhandvanzare.ro/d/masini/ferrari/3ec40-ferrari-f430-spider-f1-km-46000-second-hand-6046528

    1
    • #85

      lol. avea 6 vizualizari cand am intrat pe ea si acum are 142. o sa creasca pretul gagiul. pacat ca nu are profitshare ca imi ramanea si mie de un forester daca puneam link.

    • #86

      217. se pare ca e destul de cautat modelul…

  33. #87

    Daca vrei o masina care se conduce excelent, simpla si fiabila, ia un Ford Ka. Nu te lua dupa hateri, masina care sa se conduca mai frumos, mica si fisneata, mai rar. Si nu-ti muta pietrele de la rinichi, poti pune multe in ea (inclusiv copchilu’) in spate, are chiar si portbagaj. Daca nu vrei sa iei o masina cu 700 de euro cum au venit in tara mai toate Ka-urile si cauti una din 2004-2005, fara rugina, iti spun ca te vei bate cu doamna pe ea. Singura problema ar putea fi siguranta, e clar ca nu e foarte sigura, dar nu-ti cumperi masina ca sa te busesti cu ea. In oras e foarte ok. Plus ca se parcheaza (aproape) la fel de usor ca un smart.
    Cauta una, fa un test drive.

    • #88

      din ce imi amintesc omul chiar a cautat un Ka la un moment dat. Si de aici probabil decizia de a lua Smart. bine, nici Porsche panamara sau Maserati quattroporte nu sunt de lepadat, dar daca omul vrea in 2 usi….

    • #89

      am cautat ka. am vazut destule ca sa realizez ca sunt toate ruginituri cazute

    • #90

      Mie, Ka-ul mi se pare o masina foarte reusita ca si concept, frumoasa estetic, insa realizata mediocru in executie. Acolo este problema ei.
      Nu e chestia de hater ci de calitate. Da, nu iti zdruncina rinichii ca smartul meu , dar nici nu este la fel de “inchegata” , au probleme serioase cu rugina si motoarele sunt din anii 70 cu injectoare puse pe ele (gasesti pe net explicatie la ce vreau sa spun).
      Marele avantaj la Ka : ieftina la cumparare si ieftin de intretinut + aspectul atata timp cat reusesti sa o feresti de rugina

  34. #91

    Vreau doar sa zic ca faza cu Lewife suna ca dracu…

  35. #93

    azi am testat un ghiozdan de asta cu roti. in oras am fost un mic zeu (butoiu cu roti tesat de mine avea 90 de cai) parca manca asfaltul la semafor. dar tot nu stiu dacae solida sa dea un ursulet de bulgaria in mine

  36. #94

    La Micra spunea o cunostinta ca il omoara consumul. Peste 10l/100, parca asa zicea.

  37. #95

    Eu as merge pe o gama de fiabilitate in top si anume toyota aygo.Daca te referi la modele din 2007-2012

  38. #96

    O masina foarte mica, galagioasa, rigida, ne-fiabila. Consumul ala fenomenal e doar pe hartie. Mi se par mult mai ok Ford Ka, Opel Corsa, VW Lupo, Seat Arosa, Renault Twingo. Alegerea mea personala si subiectiva ar fi de departe Ford Ka, dar doar daca gasesti una care sta bine cu rugina.

    • #97

      O masina foarte mica, galagioasa, rigida, f. fiabila. Consumul ala fenomenal este doar in realitate. Mie mi se pare mult mai ok decat Ford Ka, Opel Corsa, VW Lupo, Seat Arosa, Reanault Twingo. Alegerile mele personale si subiective ptr. masina de oras au fost Smart for2, dar doar daca am gasit cu pana la 80000 km sau peste 115000 km ca sa stea bine cu motorul.

  39. Am un smart din 2002, diesel 800 cm3. Il am de 2-3 ani , este o masina pe care o recomand. Cel diesel. Se strica rar, motorul este f bun, consumul este mai mult decat decent. Isi face treaba perfect. Ca si avantaj important – este o masina f sigura in caz de accident. Saptamana trecuta a condus-o un prieten si a fost lovit din spate cu peste 90 km/h , el avand 50. Scaunele fiind gen “recaro”, cu tetiera incorporata i-a protejat f bine pt zona gatului.

    Ca si piese: se gasesc putine aftermarket. (exemplu – toba esapament – 1700 lei). Pt caroserie – dezmembrari.

    Succes!

  40. #99

    Nu pot sa-mi dau cu parerea despre Smart, pentru ca nu am detinut unul pana acum. Personal nu ma omoara aspectul de kart cu 2 locuri. Dar uite ce i-as lua sotiei ca sa conduc eu (excuse-moi pentru le link): m1.de.f6m.fr/media/—gamme-fspp/vehicules-particuliers/B07/renault-nouvelle-twingo-b07-bsp1/att7e6641d60b4a4607813189ad04b1e49c/renault-nouvelle-twingo-b07-bsp1-01.jpg

    • #100

      Asta in primul, maxim in al doilea an de mariaj. Dupa 15 ani, cartela RATB reincarcabila. Cetin probabil e pe la mijlocul distantei, de unde si dorinta de a-i lua macar un smart vechi…

  41. #101

    Am auzit ca are baterie de 5.000 mAh. Cate zile tine bateria?

  42. #103

    Nu zic nimic de jucarie, eu merg cu metrou’ la munca. Ma abonez doar la comentarii :))

  43. #104

    E ok. Piesele sunt scumpe si pica destul de repede. Am unul si-l folosesec zilnic prin bucuresti. La 100k km trebuie segmentat motorul. Turbina se duce si ea… Usile au probleme la manere si s-ar putea sa te trezesti ca nu poti intra in masina (e in regula eu intram prin portbagaj).

    Salvezi bani la consumul de benzina dar ii arunci pe piese 🙂

  44. #106

    Singura problema pe care o am cu masinile din clasa A (gen smart) este siguranta problematica datorita masei redusa. Detalii : goo.gl/8kLW8i