Undeva în apropiere de Selgros este o construcție pe unde se perindă, cam o dată la 2 ani, businessuri. Până acum vreo 4 ani era un magazin de ceva materiale de construcții. După ce ownerul a dat-o de gard, a devenit o măcelărie de mare angajament. După care s-a închis și măcelăria, acum este o Brutărie cu dichis, sau ceva de genul.
Oamenii care deschid afaceri în românia au o mare problemă de percepție. Nu înțeleg că banii aceia pe care ei vor să îi câștige nu le sunt dedicați, nu vin doar pentru că există ci trebuie să asigure niște condiții și niște incentives, altfel nu vei avea clienți.
De exemplu, măcelarul de dinainte. Câteodată aș fi vrut să merg la el, să văd ce fel de carne are. Doar că, magazinul fiind situat chiar pe marginea jegului numit bulevardul Biruinței, o mizerie de stradă cu 2 benzi și 1 milion de tiruri, căruțe de țigani, călărășeni analfabeți cu permis și toată faună dezgustătoare a marginii de bucurești, nu ai unde, pur și simplu, să oprești. Deși măcelăria avea o curte proprie, curte care înainte funcționa ca parcare pentru clienți, curtea era închisă, frumos, pentru că acolo parca domnul patron.
Fix așa e și brutăria. Nu ai cum să oprești să cumperi. Ori oprești și blochezi tot traficul, ca să ai aasfalt sub tălpi sau te tragi cât poți de mult în lateral, întruna din gropile pline de jeg și nămol de pe marginea bulevardului, încercând să nu te murdărești.
Iar eu, și nu doar eu, nu sunt dispus la acest sacrificiu. Între timp, brutăria înflorește, nu am văzut un singur om înăuntru, vreodată, de fiecare dată când trec. Și așa se face la orice nivel, în românia. Facem blocuri, dar nu facem parcare pentru toate apartamentele, de ce ar avea nevoie TOATE apartamentele de parcare. Facem birouri, dar parcări doar pentru manageri, fraierii de angajați sau clienți să se descurce pe marginea bulevardului.
Și după aia înjurăm PSD-ul, că din cauza lui dăm faliment.
NOU
cake shop de lux. rezistat doi ani într-o locație fără parcări, că omul care dă 2-300 lei pe un tort vine să îl ia pe jos. mutat după aia in fundul orașului, dar cu locuri de parcare căcălău.
NOU
In Constanța au descoperit la primărie stâlpișori. Așa că îi pun peste tot. Uneori bine de cele mai multe ori prost. Chestia asta o combină cu autorizații pentru blocuri fara parcări care răsar peste tot. Chiar și când lucrurile sunt ok ne “salvează” guvernanții. Uneori merita înjurați…
NOU
Auzi, dar cum e cu plata prin SMS la parcare in Constanta? Functioneaza doar daca ai numar pe cartela? Ca eu vineri am parcat in portul Tomis, am trimis SMS, dar nu am primit raspuns (cum se intampla in Brasov de exemplu). Si cica daca nu primesti SMS de raspuns nu se considera platit.
NOU
Genghis: Dacă ai sms plătit, TRIMIS, n-ai cum să spui că nu e plătită parcarea. Tu, ca prestator, tre să te ocupi de bunul mers al jucariei
Pe de alta parte:
Lipsa SMS-ului de răspuns înseamnă netaxarea parcării. Acest lucru poate avea mai multe cauze:
lipsa creditului în cazul numerelor PrePay;
blocarea numărului de telefon, respectiv a serviciilor cu valoare adăugată (în cadrul companiilor de exemplu);
erori de configurare la operatori cauzate de neclarităţi în situaţia abonamentului sau a creditului PrePay, portarea numărului etc.; (incheiat citatul)
Dacă nu ești între cazurile de mai sus, nu e treaba ta.
NOU
nu e treaba ta pana primesti amenda, peste 6 luni, in tima zi posibila de contestare a ei. si vezi la tribunal ce mai faci
NOU
Eu am abonament și am trimis și a fost ok am primit răspuns imediat. Cred că există și posibilitatea plății online daca nu vrei prin SMS. ( De exemplu am dat SMS cu “P1 CtxxABC” nu contează dacă e scris sau nu cu majuscule).
P.s. in Constanța daca nu ai telefon încărcat și/sau internet nu ai voie. O idee buna dar că și completare pentru puncte fizice unde să poți plăti.
NOU
probabil ai lasat spatii aiurea. in exemplu scris clar “spatiu” unde sa lasi spatiu. in rest fara si primesti raspuns imediat
NOU
Dat sms de pe abonament digi…n-o mers.
Dat sms de pe abonament oranj…o mers.
♂️
NOU
Wow, ce s-a schimbat locul!
N-am mai trecut pe acolo de cand singurele constructii erau Avia, Selgros si Heidi.
Problema despre care vorbesti e generala si tine de fibra patronului român.
Desigur, primariile care au aprobat PUG-uri, PUZ-uri si PUD-uri fara sa gandeasca infrastructura nu au nicio vina. 🙂
NOU
adevarul e ca psd a regele infrastructurilor de orice fel
mai ales autostr… oh wait
mai ales parc… oh wait
aaaaa
borduri!!!
da, da! asta era!
ce bine e cu dansii!
NOU
Asta cu parcarile e o cearta continua si complexa.
1. Exista foart putine spatii comerciale dinsponibile pe piata, iar in mare se datoreaza unui PUG aberant, ce nu prea permite construirea de imobile care au ca functie mixta comertul, adica mica burghezie, cu magazin jos si casa sus.
Asta face sa apara aberatia descrisa de tine, adica magazin fara parcare, unde afacerile dau faliment non-stop. Un alt exemplu clasic este Soseaua Pipera, unde toate afacerile se inchid pt ca nu opreste nimeni.
Pana si bancile au renuntat, desi e Pipera…
2. Nu exista lege cu nr de locuri de parcare pt ce e nou construit, ci regulamente locale, care se aplica la nivel teoretic doar.
Vezi HCGMB 66/2006 pt Bucuresti.
In multe locuri lipsesc total, de aici harababura urbanistica din jurul marilor orase, unde totul e posibil.
Mai mult, nu exista in Romania un standard oficial pt dimensiunea locului de parcare, mai ales ca masinile au tot crescut in dimensiuni.
E frumos ca pt autorizatie ai nevoie de X locuri de parcare pe hartie, unde bagi niste tico/matiz, dar nu te intreaba nimeni mai departe ce ai facut cu ele, daca le vinzi automat proprietarilor, le inchiriezi sau faci acolo boxe de depozitare.
Uite asa, foarte multi isi iau apartamente noi cu credit, dar nu mai platesc si 5-10000 EUR pt un loc de parcare. Lasa ca ne descurcam noi, cumva, chiar cu 2 masini.
3. Parcelele in orase sunt adesea mici, iar regulile de urbanism parca sunt facute de la 1000mp in sus, pe o planeta ideala, cu retrageri fantasmagonice.
Daca vrei sa faci demisol/subsol, suntem intr-o tara cu risc seismic, iar investitia in constructia acestui etaj ingropat este imensa, adica te costa cca 1- etaje normale, deasupra solului.
Si uite asa, suntem prea saraci si prea prosti ca sa fim civilizati.
Civilizatia costa foarte multi bani, iar noi nu vrem sa platim…
NOU
cand spatiu de parcare costa cat o masina (ieftina) noua, problema nu e la aia de nu vor sa dea 10 000 euro pe 6 m^2 cand ei au doua masini care insumat fac 4000 EUR…
NOU
Vina este si a soferilor, in unele cazuri. Stii ca trebuie sa mergi undeva unde nu gasesti loc de parcare, dar totusi insisti sa mergi acolo cu masina. In plus, observ ca nu mai exista niciun pic de respect pentru pietoni. Se parcheaza aiurea pe strada, pe trecerea de pietoni, pe trotuar etc. Nu conteaza ca pietonul nu mai are spatiu, nici nu vorbesc de cei in scaune cu rotile. Un alt exemplu, daca tot este spatiu util de parcare pe trotuar (a se vedea zona statiei de metrou Nicolae Teclu, sensul catre Dedeman) unde trotuarul este larg cat sa incapa 3 masini, nu mergi ca dobitocul cu 40-50 km/h ridicand tot praful in urma ta si claxonand pietonii de la 30-40 metri ca sa-ti faca loc.
NOU
de ce vina pentru lipsa parcarilor este si a soferilor?!
eu credeam ca este exclusiv a soferilor, scrie in codul rutier!
NOU
ar trebui legile mai drastice zic eu, si implementate. Faci un bloc cu 50 apartamente? Bun, minim 60 locuri de parcare, daca nu ciuciu receptie and shit de catre primarie si racordare la nu stiu ce.
Faci magazin de cartier cu fata la strada? Minim 5 locuri de parcare si tot asa. Daca nu, asta e autorizatia ramane la noi.
NOU
Explica-mi si mie cum imi fac magazin de cartier si parcari in acelasi timp. Mersi
NOU
@animaloo, simplu. Faci bloc de 50 apartamente cu 60 de locuri de parcare şi automat ai minim 5 locuri pentru magazinu’ de la parter 🙂
NOU
și dacă sunt 6+ clienți în magazin în același timp și cei care n-au loc de parcare zbiară că de ce nu e parcare pt toți? cam câte locuri de parcare ar trebui să aibă un magazin de cartier? defalcăm acum după specificul magazinului? cum procedăm?
NOU
La fel si BV, comerciantii de pe strazile principale din centrul vechi spre centrul civic, sunt sortiti pieirii din aceleasi motive.
NOU
Am mai zis si inainte si ma tot repet: Bucurestiul NU a fost dezvoltat in ideea ca fiecare bucurestean + “provincia” venita acolo cu treburi se deplaseaza cu masina. Ca toate orasele care au crescut ca Fat-Frumos sub comunisti, capitala e construita foarte inghesuit. Pur si simplu nu e loc de o cutie de 4m si ceva X 2m si ceva per cap de rezident al capitalei.
Bucurestenii ar trebui sa cumpere doar buburuze mici gen Up, CityGo, Twingo, Fiat500 si alea doar cand e absoluta nevoie. Si sa o bata la cap pe madam Pandele sa faca un transport in comun decent.
NOU
Din pacate transportul in comun lipseste cu desavarsire in mai toate orasele din Romania , inclusiv pe rutele dintre orase.
Si nici cale pentru mijloace de deplasare alternativa nu exista.
NOU
Am rămas plăcut surprins sa vad autobuze STP mergând până la 30+km de București iar biletul costa 1.3 lei(din cate am auzit). Practic, astea se întâmplă datorita unor hotărâri de consiliul local sau ceva la nivel de județ (nu m-am interesat in detaliu). Chestia asta e un lucru bun deoarece până acum costa aprox 7 lei dus, 7 întors să mergi pe ruta aia cu niste rable de maxi taxi private unde stătea lumea că sardinele. Acum e mult mai decent să faci naveta daca locuiești în Periș, Tâncăbești..etc până în București. Am înțeles că astea merg până la granița cu Prahova (de acolo sunt altele ce țin de Ploiești). Civilizație nene…
NOU
dude, transport decent cu 1 leu si ceva? nici motorina nu se acopera. cat crezi xa va dura pana când masinile vor cadea in paragina?
NOU
Probabil nu foarte mult. Mă refeream la decent că și condiții…prețul m-am mirat și pe mine(și nu pot sa garantez că fix atât e) deoarece până la Otopeni e 3.5 pe 783…astea nu știu de ce ar fi mai ieftine(mergând încă 20km)
Am găsit ceva despre liniile astea(ăștia zic de 2.5 deși nu pare bătut în cuie) Dar chiar și așa, mi se pare un pas înainte pentru cei care locuiesc pe langa București…nu mai circula lumea cu bombele alea de măxi taxi.
www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://jurnaluldeilfov.ro/wp-content/uploads/2019/02/12-13-1.pdf&ved=2ahUKEwjKjJ7I4ofiAhVVwMQBHYo8BAQQFjAIegQIAhAB&usg=AOvVaw3L0jFL0HO-H6Gh7spzTZsz&cshid=1557175588190
NOU
inca n-am trait sa vad brutarie/cafenea/orice fel de magazinas in oras cu parcare proprie. numa prin 1970 se mai parca fix in fata locului unde mergeai. nu-i Romania, nicaieri nu vezi asa ceva. insa inafara de asta, numai in Ro (nu stiu cum e in Afganistan) mai vezi masini parcate pe trotuare “pentru ca noi nu avem ca altii parcari suspendate si subterane, boss”.
da. in toata Europa, fiecare coltisor de strada are o parcare MARE. de fapt nu are. si nici nu ai voie sa parchezi ca vita pe trotuar. fusei in UK, cum se descurca aia? ai parcat in fata fiecarui magazin si bar pe unde ai fost? nici toate casele nu au toate parcari proprii, te invarti cu masina pana gasesti un loc. si nu stiu la altii cum o fi, dar in Londra daca ai ideea nefasta sa pleci cu masina dintr-o zona in alta vei vedea ca pe toate strazile parcarea e pt rezidenti numai. vei petrece o ora-doua invartindu-te cu masina pana vei folosi parcarea unui mare supermarket (asta dupa ce cumperi ceva de la ei, orice). restul parcarilor, acolo unde exista, sunt evident cu plata, cu cat mai central cu atat mai scump. daca au locuri. si nici macar nu-s peste tot. cu toate astea, nu am auzit sa fi murit cineva din cauza asta. pentru ca totul e menit sa decongestioneze traficul si sa ne mai miscam fundurile si altfel, ca nu ne-am nascut cu masina atasata de cur. altfel injuram aglomeratia si poluarea, pen’ ca nu? sa stea dracu toti acasa, sa fiu numa’ eu la volan.
dar da, brutaria aia n-are parcare pt clienti, cat tupeu..
NOU
ca amuzament, nu grammar nazzi, perfectul simplu al lui ”a fi” la persoana a doua singular este ”fuseși”. ”fusei” e persoana întâi singular. 🙂
în rest sunt de acord cu tine, dar eu pot fi vulpea care se plânge de struguri. 🙂
NOU
nu te violai, bagai doar varful
NOU
fusei in uk poti sa spui cel mult la coborarea din avion!
”dacat” v-ati dat interesante!
puteam scrie ca va dadurati interesante daca va raspundeam ieri!
NOU
Vorbim totusi de Romania unde o cunostiinta a vrut sa-si faca intrare prin fata casei pentru un magazin mixt si nu a primit autorizatie pentru ca trotuarul nu era intabulat. Ne-a explicat ca pur si simplu nu apartine nimanui. Tot el primise amenda 10.000 de lei pentru ca nu avea apa calda la toaleta, cu toate ca era singurul din sat care avea toaleta. Toti ceilalti aveau gauri in pamant cu doua talpi de Yeti betonate, iar la un birt din centru te duceai in spatele casei unde era un perete amenajat. Si asta in Timis, varful se lance al civilizatiei romanesti, primul tramvai electric, primul iluminat stradal, palmieri si ursi panda.
Problema e doua:
1. Nu este reglementat, este vag reglementat sau nu exista sanctiuni
2. Daca totusi ar fi reglementat ca la carte si s-ar aplica, ar fi jale, multi ar pune lacatul
NOU
Am văzut că de când au deschis brutăria au porțile deschise in timpul programului. Teoretic ai putea sa intri cu masina in curtea aia mare. E adevarat ca inca nu am incercat, dar zilele astea vreau sa ma opresc.
NOU
am vazut si eu azi ca au deschis poarta
NOU
Cred ca te citeste: si-a pus un panou cu “Parcare clienti” .
NOU
am fost azi si am luat paine:))