Scris de Jerome

Săptămâna trecută am fost plecat din ţară şi, ca întotdeauna, am folosit serviciul de roaming al Orange România al cărui abonat sunt de cca 7 ani.

Poate ar trebui să precizez că, în toţi aceşti 7 ani, nu am avut niciodată întârzieri la plata facturilor, întotdeauna le-am plătit corect şi cu destule zile înainte de termenul limită de plată.
Eram tot în străinatate, când am primit de la Orange, următorul mesaj :

orange-minte

Având în vedere că telefonul mi-este absolut necesar, imediat, evident tot pe roaming-ul meu, am sunat în România la Serviciul Clienţi de la Orange.
După ce am ascultat destulă muzică până s-a eliberat linia, am reuşit să prind o operatoare.

Aceasta, la întrebarea mea, cred justificată, ce este cu acest mesaj şi de ce mi s-ar închide telefonul, mi-a răspuns că din cauza neplăţii ultimei facturi. Evident că i-am spus că sunt cu plăţile la zi şi am rugat-o să verifice. După încă ceva timp de aşteptare, mi-a comunicat că este corect ce i-am spus, facturile sunt toate plătite şi la zi, dar că am un cost pe roaming de 350 de lei şi dacă nu îl achit imediat, a doua zi la orele 17.00, mi se va închide telefonul.

Recunosc că m-am blocat la această informaţie, nu înţelegeam care este problema, doar fusesem de atâtea ori plecat din ţară, vorbisem în roaming şi, la următoare factură, evident că apăruseră şi aceste costuri. Operatoarea mi-a repetat, după ce i-am spus şi dânsei aceste lucruri, că dacă nu plătesc aceşti 350 de lei, a doua zi la orele 17.00, mi se va închide telefonul.

Fiind plecat din ţară şi aşa cum am spus, telefonul era vital pentru mine, am renunţat să insist că normal ar fi ca aceste costuri de roaming să-mi apară pe factura care mie îmi vine pe 20 ale lunii şi i-am transmis că ok, plătesc această sumă dar să-mi trimită pe mail o factura sau măcar un SMS cu suma de plată.

Doamna sau domnişoara respectivă, mi-a spus că nu poate să-mi trimită nici factură, nici SMS, dar dacă nu plătesc, a doua zi mi se va închide telefonul.
Cu toate insistenţele mele că nu este normal să plătesc o sumă de bani pe baza faptului că cineva îmi spune la telefon acest lucru şi că este normal să primesc o înştiinţare oficială, factură sau măcar SMS, nu am reuşit să o conving, dânsa mi-a spus să plătesc pe baza facturii de luna trecută suma de 350 de lei, chiar dacă respectiva factură era de mult achitată şi oricum avea altă sumă sau să intru în contul meu de client şi să virez 350 de lei la Orange România.

După câteva minute, am apelat din nou Serviciul Clienţi, altă operatoare, aceeaşi discuţie, acelaşi rezultat.
Deoarece nici nu se punea problema să rămân fără telefon, am cedat şantajului celor de la Orange şi, seara când am ajuns la hotel, am virat suma de 350 de lei.

DETALII PLATA ONLINE
************************************
Beneficiar: Orange România SA
Număr referinţă tranzacţie: 22050281
Data şi ora: 2014-06-12 23:23:42
Total General: 350,00 RON

A doua zi când am intrat în ţară, pentru că evident, am lăsat totul naibii şi m-am întors, am sunat la Serviciul Clienţi şi am cerut un supervisor pentru a face o reclamaţie.

Operatorul care mi-a preluat apelul vineri la 13.36, Codjea sau Codjea Alexandru, după ce a refuzat să mă transfere la un superior şi după multe insistenţe, a acceptat să verifice el problema şi mi-a comunicat că eu greşesc, că Orange mi-a trimis un mesaj că am de plată suma de 350 de lei pentru roaming şi în nici un caz că să sun la ei sau închidere.

În acel moment chiar că am rămas interzis şi timp de câteva minute eu îi spuneam şi repetam că mesajul a fost cu totul altul, iar el îmi repeta că nu este adevărat, că a verificat şi că el are dreptate. Recunosc că m-au lăsat nervii şi i-am spus că este incalificabil să mintă în asemenea hal şi având în vedere că toate convorbirile sunt automat înregistrate, îi pun în vedere să mă tranfere la un superior.

Domnul Alexandru mi-a spus că este imposibil şi procedura este ca în termen de 24 de ore să fiu contactat. Deoarece am presupus că aşa este regula, bună ziua, atunci aştept.

După o oră, am fost sunat de Nicolae Pătrăşcan, presupun un fel de supervisor de acolo, care mi-a spus că a ascultat înregistrarea convorbirii avute de mine cu respectivul operator şi a început să-mi explice cu contracte, proceduri, trainingul clasic.

L-am întrebat dacă modul în care a procedat Orange România cu acel mesaj este corect şi legal şi mai ales, de ce operatorul m-a minţit în mod repetat în ceea ce priveşte conţinutul mesajului şi l-am rugat să asculte toate cele 4 convorbiri anterioare în care etc, etc.

Domnul mi-a spus că operatorul nu m-a minţit, doar mi-a dat o informaţie eronată datorită unei erori umane.

Pe loc, tupeul şi neobrăzarea celor de la Orange chiar că m-au lăsat fără replică.
În acest moment chiar că nu ştiu ce să mai fac, realmente nu vreau să las treaba aşa, mi se pare absolut mizerabil modul în care am fost tratat de Orange, dar până mă voi decide asupra paşilor viitori, măcar să ştiţi şi voi la ce vă puteţi aştepta din partea Orange România.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

103 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Sa vezi cum faci trafic 3 giga, toti intr-o singura sesiune, care a tinut mai mult de 24 de ore, de pe o singura celula, aflata la 10 km de spitalul in care esti internat de doua zile.

    • #2

      tot orange?

    • #3

      Tot Orange

    • #4

      Și la aia rosii la fel, dar macar au recunoscut și mi-au anulat un cost suplimentar de 400 lei.

    • #5

      @baxt
      Adica tu nu ai inteles ca a fost vorba doar de o informaţie eronată datorită unei erori umane ?

    • #6

      A mea a fost inumană 🙂

    • #7

      rds, rds, rds is the key

    • #8

      Acelasi lucru l-am patit si eu, mi-au bagat cost suplimentar 90 Euro pe o sesiune de date care dupa ei a tinut 20 de ore, timp in care am dormit, am fost 500km pe drum, si bineinteles ca am schimbat celule intr-o veselie. Totusi ei insistau ca a fost o singura sesiune de date de 900MB. Dupa 2 saptamani de reclamatii si telefoane la ei, nu am ajuns la nici o intelegere. Pe factura detaliata pe care am cerut-o nu aparea nici o sesiune de genul ala, in schimb imi apareau sesiuni intermitente, cand pe datele incluse, cand pe date platite. Orange sunt niste idioti. Ah, uitasem… in dimineata cand m-au sunat sa imi spuna ca am depasit cu 90Euro planul de date, la ora 9AM am dat un cost control si mai aveam inca 150MB din datele incluse. 15 minute mai tarziu ma sunau sa imi spuna ca am depasit. Am renuntat la abonament si nici nu le-am platit aberatiile lor. Am impresia ca din cand in cand la Orange se joaca ruleta cu codurile de clienti. Daca pica bila pe numarul tau, te umfla la factura si nu recunosc absolut nimic.

  2. #9

    patit exact la fel cu o factura de vreo 10 mil. client de 12 ani

    • #10

      intrebarea e: de ce dracu mai stati clienti, in situatiile astea?

    • #11

      unde sa ma duc? la vodafone care are probleme cu semnalul?
      ca sa nu mai spun ca-s singurii cu o oferta destul de ok la internet mobil si singurii cu semnal calumea (tot internet) in zona in care stau.

    • #12

      mda, asta cu semnalul vodafone e o problema. nu stiu cat de intinsa, dar pe strada mea, cam toata lumea iese in curte sa dea un telefon

    • #13

      ps: rt-ul are cutie la vreo 300m de mine. au venit, s-au uitat si au spus ca nu mai investesc.

    • #14

      Pentru ca au grija sa te lege bine de tot cu contracte.
      Eu am 4 numere, doua dintre ele impart 500 de minute nationale si 500 mb de internet, unul are voce nelimitat si 1 giga internet iar al patrulea 6 giga de internet.
      Unde mai gasesc asa ceva?

    • #15

      15 euro, nelimitat plus 3GB de internet. Vodafone. tks.

    • #16

      50 euro tot ce am scris mai sus. Orange.

    • #17

      deci cu 60 de euro, ai avea nelimitat pe toate numerele si cate 3 GB de internet. Vodafone.

    • #18

      Ce abonament e ala de 15 euro nelimitat si cu 3 giga?

    • #19

      abonament personalizat

    • #20

      De asta mi-a plăcut reclama la Digi, cea cu gospodina si cei doi câini Pavlov si Pavlovina, pentru ca, la fel ca si câinii lui Pavlov salivam la orice oferta făcută de Orange si Vodafone si nu îndrăznim sa ne uitam si in alta parte.

    • #21

      @arhi: Abonament personalizat pe care ti l-a facut tie pentru ca PR. Noi muritorii de rand nu avem acces la asa ceva.
      E ca si cum s-ar lauda fi-sa lui Eltin ca are vila in Saint-Tropez si n-a costat-o nimic (i-a facut-o Abramovici cadou), deci oricine poate avea.

    • #22

      ORICINE ppoate avea abonamentul meu. acum de exemplu e la liber pentru toti, dar la 20 de euro. depinde si ce negociezi.

    • #23

      @arhi: Link? Singurul cu nelimitat si 3 giga e RED 59 care nu prea costa nici 15 nici 20 de euro. Sau o fi tot o informatie eronata datorata unei erori umane…

    • #24

      nu meh, eu am un abonament care in mod normal e 20 de euro, iar plusul de 1.5GB de internet l-am primit pentru ca nu mi-am luat telefon la oferta si asta e echivalarea in bani

  3. Jerome, cât mai ai din perioada contractuală?

    • #26

      Dracu stie unde e contractul ?
      Ultima reinoire am facut-o acum 1 an cand am cumparat un Samsung de 60 de lei.
      Avand in vedere ca penalitatile ar fi undeva pe la 50-70 de lei, cam atat s-a redus din valoarea telefonul, te rog sa ma crezi ca nu aceasta suma ma poate opri sa-mi schimb operatorul de telefonie mobila

  4. #27

    am patit-o si eu la fel, doar ca la mine intervalul dintre sms si taierea roamingului a durat extrem de putin, fiind si pe autostrada nu am sunat la servicuil clienti si am ramas in austria fara telefoane (si eu si sotia). cand am ajuns in tara am platit si apoi am reziliat contractul. din pacate acum sunt abonat orange franta…

    • #28

      Dupa cate cunosc, doar in Romania sunt asemenea practici ale Orange.

  5. #29

    explicatia e una cat se poate de logica. In sistem se emite o alerta in momentul in care se inregistreaza un consum iesit din comun. Depasirea a 350 de lei in roaming sau factura de 10 mil cum zice altul in comentarii sunt elemente ce pot duce cu gandul ca cineva ti-a luat telefonul si face lucruri necurate. Asta e motivul pentru care se cere detinatorului terminalului sa ia legatura cu orange pentru ca acestia sa se asigure ca la butoane e proprietarul si altcineva. In caz contrar se suspenda linia automat.

    Acum problema vine de la operatorii din call center care habar nu au de capul lor. Sunt tineri care stau o luna doua angajati, dupa care isi iau talpasita si sunt inlocuiti de altii noi si tot asa. Nu mai are nimeni timp sa se trainuiasca asa cum trebuie ca sa stie ce sa raspunda si ce inseamna anumite mesaje/alerte. Si li se rupe celor care iti raspund tie la telefon, pentru ca stiu ca mult nu o sa stea angajati acolo. Sefii lor stiu si ei care e situatia si merg inainte.

    Asa ca tot stresul asta al vostru e complet inutil si nu o sa duca nicaieri, pentru ca problemele sunt cu mult mai mari decat o eroare umana izolata. Fie trecit peste si ramai la orange, fie inchei contractul cu ei si alegi alt operator la care sa speri ca nu o sa patesti la fel.

    • #30

      @vasilica

      Daca mergem pe ideea ca asta e, trebuie sa inghitim toate mizeriile, mai bine punem lacatul pe Romania si ne ducem dracului cu totii
      Eu inca mai sper ca daca vor fi multi aceia care pentru impozitele pe care le platesc, pentru banii pe care ii dau pentru diferite bunuri sau servicii, au pretentia la un comportament corect si legal, poate reusim naibii sa ajungem si noi o tara civilizata

    • #31

      @vasilica: li se rupe lor daca esti tu sau nu ala care a facut cheltuiala. De platit trebuie sa platesti sau te suspenda. Am lucrat ceva timp la Vodafone si treaba asta tine de departamentul frauda, cu care nu ai sanse sa iei legatura. Pur si simplu daca factura e semnificativ mai mare se activeaza chestia asta in sistem si te pun la plata. Inainte cand erau preturi mari la telefonie era cat de cat ok, ca se intampla rar. Dar acum cand toti au abonamente cu multe minute si facturile sunt pe la 50-60 de lei pe luna, se intam,pla ce a patit Jerome. 350 de lei pare un consum mare fata de normal iar ei nu isi bat capul sa diferentieze ca de fapt e un cost normal generat de roaming si iti mut si vacanta…

    • #32

      Adică atunci când vor să prelungesc durata contactuala îmi pot afla identitatea la telefon prin niște întrebări dar în alte cazuri nu sau cum vine asta.

    • #33

      Mizeria care e acum vine de la faptul ca cei de la Orange au externalizat serviciu clienti, pe principiu ii contractam pe cei mai ieftini si astfel reducem costurile.

    • #34

      Nu am zis ca e normal. Am prezentat situatia ca sa stii de ce se intampla ceea ce se intampla. Dar noi suntem uneori mai preocupati sa injuram si sa ne dam cu fundu de pamant decat sa intelegem ce se intampla cu noi.

      Call center-ul e externalizat de la bun inceput, nu e nici o schimbare de ultim moment.

      Daca vrei sa ai cat de cat o actiune logica trebuie sa scrii un mail la adresa lor de reclamatii, nu sa dai inutil telefoane. Mailul o sa urmeze caile regulamentare si o sa primeasca un raspuns calificat, nu dat de unu rapid la telefon ca sa iasa din incurcatura.

  6. #35

    Locuiesc in Belgia. Am abonament la Belgacom si am plecat in Turcia. Am folosit servicii de date in roaming si in momentul in cae am depasit 200 EUR, Belgacom mi-a blocat abonamentul. L-am deblocat dupa ce m-am intors in Belgia si am platit costul suplimentar.

  7. @Jerome, deci mai ai cam încă un an pentru că acum un an când ai făcut loializarea sigur nu găseai nici un Samsung (oricât ar fi el de pârnaie de telefon) cu 60 lei la prelungire pe un an. Deci ai prelungit pe doi ani mai mult ca sigur. O să-ți ceară ca taxă de reziliere undeva la 12 luni x valoarea abonamentului tău lunar. Asta dacă vrei să reziliezi fără să stai la discuții cu ei.

    Fă în felul următor: reclamație scrisă de mână, scanată și trimisă pe mail la ei la serviciul clienți. După care mergi cu ea la un Orange Shop și depune-o, dar cere număr de înregistrare. Apoi fă update la articol cu ea.

    • #37

      Gabriel
      Prelungirea a fost pe doi, eu am spus ca am facut-o anul trecut, deci mai este inca un an.
      In ceea ce priveste valoarea penalitatilor, nu intru in amanunte, ar fi deplasat, dar acestea nu ar conta in luarea unei decizii

    • #38

      gabriel, daca se ajunge in instanta, o sa plateasca doar contravaloarea telefonului.
      este interzis prin lege sa iti factureze servicii neprestate. din pacate trebuie sa ajungi la tribunal ca idiotii sa aplice legea.

  8. #39

    Reziliaza!!!

    Eu am renuntat la abonamentul Orange acum vreo 2 ani, dupa ce mi-au facut o faza nesimtita rau: au uitat sa imi bage toate minutele si mesajele nationale (din astea aveam nelimitate)… Dupa ce am vorbit cateva zile, nu am mai putut apela, desi trebuia sa mai am minute si nici nu puteam trimite mesaje, desi trebuia sa am nelimitate in orice retea. Am reziliat cu ajutorul ANPC-ului, ca altfel ei si-ar fi dorit sa mai stau 2 ani la ei. Am ramas chiar si cu o pocnitoare de telefon luata la pret redus. De atunci am mai folosit Orange PrePay o perioada, dupa care am portat numarul pe RDS. Folosesc asta alternativ cu un SIM de Vodafone (tot prepay).

  9. #40

    Eu in locul tau nu as fi cedat. Iti taiau doar dreptul de a face apeluri, nu de a primi.

    Daca in ziua in care ipotetic ti-l taiau faceai mai mult de 350 de lei cu telefonul, poate merita, dar nici atunci nu merita scandalul la OPC si expunerea lor pe blog. Se rezolva totul cu o cartela prepay.

    Stiu ca nu e chiar OK sa stai sa comentezi de pe margine, dar cred ca si-ar fi meritat o zmetie peste fata din cauza asta.

    • #41

      da, dar nu prea.. când te suna cineva si esti în roaming, platesti.. deci nu mai putea primii apeluri în .eu

  10. Stai linistit. As putea sa scriu o enciclopedie despre experienta mea cu Vodafone. Pe scurt, mi-au taiat abonament de 7 ani pentru neplata unei facturi de 10 lei (desi toate dinainte erau achitate la timp) si cand am vb cu ei dupa ce m-am intors in tara mi-au zis ca pot sa ma reconecteze dar de fapt mi-au facut un abonament nou.
    Cand am vazut asta, i-am sunat sa-i intreb ce se intamplase cu reducerea mea, cu minutele din cei 7 ani. Mi-au zis ca nu se poate face nimic. Niste imbecili.

    • După 5 ani de pre-pay am mers la Orange să-mi fac abonament. Aveam deja cont pe saitul lor, cu facturi, istoric şi toate cele. În faţa mea, bizonul de la calculator mi-a şters contul vechi şi mi-a făcut altul nou, cu aceleaşi date.

      “Bine ai venit la Orange, clientule cu ZERO vechime în reţea!”

      Câteva luni mai târziu au lansat AppStore şi au făcut o promoţie cu 5 aplicaţii gratis – oricare. Mi-am instalat vreo 3, una mi-au taxat-o.

      Mai încolo, s-au răhăţit pe ei când am făcut nişte trafic de date în concediu şi mi-au umflat factura mai ceva decât cel mai şmecher orez.

      Anul ăsta, în ianuarie, am revenit în ţară şi numai că nu m-am trezit cu mascaţii la uşă, că vezi-Doamne nu-mi achitasem factura de 37 de lei şi deja fusesem avertizat de nu ştiu ce recuperatori că să-i sun şi să-i bag în… seamă.

      La cât sunt de scârbe, veci n-o să mai vadă de la mine plata în avans. Le-o dau la câteva zile după scadenţă. Să se cace pe ei şi dacă nu se descurcă, mă cac şi eu pe ei.

      Din păcate nu avem cine ştie ce opţiuni în telefonia mobilă. Soţia are Vodafone şi are alte probleme, Cosmote nu reuşeşte să se ridice nici la nivelul celor doi operatori majori, iar RDS încă crud pe piaţă şi are probleme de semnal. Îmi vine să renunţ cu totul la telefonul mobil, să nu-mi mai bat capul cu cretinii, dar e un rău necesar.

  11. @Jerome: corect. Mai fă o tură de negocieri cu ei astfel și după aia reziliază dacă nu ajungeți la un consens. Lucru puțin probabil, ce-i drept.

  12. #45

    A, chiar, cat costa acum sa platesti stickul de net la Orange? Din toamna pana acum a fost 49 lei si luna asta mi-au cerut 60.
    Stickul nu e al meu, e al cuiva de la tara, plcat in strainatate, la munca… eu doar platesc si il folosesc uneori pe aici.
    Deci, din ce cauza s-a scumpit?

    • #46

      criza din Irak a afectata pretul barilului de biti

    • #47

      Mi s-a parut prea de tot… Ultima data am platit pt Digi meu (toate serviciile) ~90 lei, parca. Ultima data cand m-am uitat la factura scria ca netul face 27 lei. Si am net de la Digi care merge cu viteza superluminica. Pe cand partzul asta de la Orange dupa o saptamana-doua, isi da duhul -si de aici deduc ca ar avea trafic limitat. Acum abia umblu pe FB -250kbps. 60 lei pt asa ceva?!!?

      A, chiar, nu platisem 2 luni stickul ca uitasem si recent, vand am venit la tara, am vazut ca imi taiasera netul. L-am platit, l-au reactivat si dupa aia ma gandeam eu… daca nu mai platesc abonamentul si iar taie astia netul, mai cer astia bani? La ce jigodeala si foame de bani e pe piata ma gandesc ca da, imi cumuleaza astia acolo fara sa imi dea net 😀

  13. #48

    @Jerome: acest lucru nu se intimpla doar la Orange, ci si la ceilalti operatori, indiferent ca sunt sau nu in Romania. In principiu fiecare client are un anumit “nivel de cosum” sa-l numim, nivel care daca este depasit va determina operatorul sa iti ceara plata in avans a serviciilor pina in acel moment.
    Spre exemplu eu nu as fi de acord sa nu mai existe aceasta limita, intrucat e posibil ca cineva sa imi fure telefonul si sa inceapa sa vorbeasca in continuu, generind costuri suplimentare imense.
    Pe de alta parte, tu nu ai fost anuntat prin SMS ca ai avea de plata x lei, ci ai primit doar acel mesaj in care ti se cere sa contactezi serviciul clienti. Aici iti dau dreptate, nu e ok ce au facut. Oricum chiar si asa, daca ar fi venit ambele mesaje, nu ai fi sunat deloc la relatii clienti ci ai fi facut imediat plata in avans a sumei cerute? Iar faptul ca au mintit in comunicarea cu tine, din nou nu e un lucru bun.
    Ce poti face tu este sa depui plingere la ANPC si ANCOM, iar una dintre aceste 2 institutii e posibil sa amendeze compania de telecomunicatii. In nici un caz sa nu iti faci iluzii ca de acum incolo vor trimite SMS in care iti vor spune cat ai de plata in avans (tie sau oricarui alt client).

    • #49

      PS: Partea buna pentru tine la toata povestea asta e ca, daca vei ramine in continuare client, atunci cind vei mai face convorbiri in roaming, pragul de alerta va fi mai mare de 350 lei tocmai pentru ca ai aratat ca esti de incredere prin efectuarea acelei plati in avans.

  14. #50

    Mai nou cei de la Orange suna clientii care au plecat de la ei sa le faca contraoferte. Am fost client 12 ani. Am plecat cu un gust amar pentru ca mi a placut fidelitatea mea fata de ei. Cosmote si eu si sotia 15euro x 2 nelimitat. Nu inteleg ce s ar putea mai mult.

    • #51

      Digi, cu 5 eur / luna nelimitat?
      A, si sunt nelimitate si internationalele… plus ca semnalul e retea Digi + retea vodafone

  15. #52

    vino la vodafone, aici curge lapte si miere! :))
    eu sunt client de mai bine de 10 ani iar daca nu platesc la 2 zile de la emiterea facturii ma fut cu sms-uri pana la scadenta.

  16. #53

    Caz văzut de mine (Vodafone):

    Doi prieteni care au împreună o firmă au plecat în Rusia; înainte să plece au apelat amândoi la RC VDF pentru a comunica faptul că urmează să facă un cost foarte mare în Roaming. Au plecat, iar costul final pe aprox. 10 zile de stat acolo a fost la unul de 900 euro iar celălalt 700 euro; amândoi au fost contactați de RC VDF la un momentdat pentru a le aduce la cunoștință faptul că au de plată până atunci X euro, și că tarifele pentru Roaming în zona respectivă erau de aprox. 4 euro / minut.

    Cred că cei de la RC în cazul lui Jerome (sau alte cazuri din comentarii) au fost imbecili; una e să contactezi clientul să îi aduci la cunoștință faptul că a consumat mult, pentru a fi sigur că acel client realizează costurile + să îi spui grila tarifară, și alta e să ții garanție; bine, s-ar putea să mai conteze și costurile din trecut (dacă ai mai avut și plătit o factură gigant) sau faptul că abonamentele sunt PJ sau PF.

  17. Cartele careva? am o oferta la cartela cosmote de 0,5 eur pe luna, prinsa acum vreo 6 ani, care imi da posibilitatea la 1c/min in cosmote si 9c in alte retele. Costurile de 20 sau 50 euro mi se par fabuloase sa vorbesti la un mobil. Intr-adevar nu am date dar se taxeaza pe trafic. Stau majoritar acasa si nu am nevoie de date mobile.

    • #55

      Si vorbesti cat la acel telefon?
      Si vorbesti doar in cosmote?

      Ca daca suni 50 de minute / luna in alte retele si 400 in cosmote/luna = 4,5 + 4 euro + 0,5 extraoptiunea… daca mai pui si mesaje si net.
      Abonamet 15 euro – nelimitat orice. Mai simplu, nu?

    • #56

      sau 5 euro pe luna, nelimitat orice si 3 GB de internet. Digi.

    • #57

      Da, se poate si la pret mai mic.
      Defapt ar fi 10 euro, presupunand ca nu esti abonat la altceva de la ei (doar daca mai esti abonat la 2 servicii ai 5 euro lunar costul).

  18. #58

    Este mult putregai aflat sub spoiala portocalie Orange.

  19. #59

    Din pacate operatorii de telefonie mobila fac cam ce vor ei pe piata. Putine fiind institutiile care-i deranjeaza. Iar abonatii au atitudinea unei turme de oi care accepta sa fie manata de cei 3 pastori. Citeam mai sus aiureala unui abonat care inca mai traieste cu impresia ca daca-ti reziliezi contractul, desi mai ai 1 an perioada contractuala vei fi nevoit sa platesti 12x abonamentul aferent unei luni. Nestiind ca legislatia s-a schimbat, si ca-n lege scrie de-o “justa despagubire”. Iar operatorii au modificat modalitatea de calculare a taxei de reziliere. Stiam ca la Vodafone se porneste de la suma de 150 de euro taxa de reziliere, in momentul in care ti-ai prelungit contractul pe 2 ani. Cei 150 de euro se impart la 24 de luni, si se inmultesc cu numarul de luni ramase in momentul in care vrei sa reziliezi. Fireste ca atunci cand vrei sa reziliezi ti se spun vrute si nevrute. Cand am cerut sa mi se spuna cat e taxa de reziliere la un abonament bussines caruia ii expira in iarna perioada contractuala, mi s-a spus ca-i 150 de euro. Cand i-am raspuns duduii si i-am dovedit ca n-are cum sa ma minta, si sa ma induca in eroare, spunandu-i ce-am scris mai sus despre taxa de reziliere, a-nceput sa se balbaie si sa-mi spuna ca am dreptate, doar ca nu stie sa-mi spuna exact pentru ca nu-mi gaseste contractul. Dupa ce, chipurile, l-a gasit, am aflat ca nu mai am de platit nicio taxa de reziliere.

    Pe de alta parte, ce mi se pare cel mai grav si flagrant pentru o companie de telefonie mobila cum e Vodafone, e faptul ca ei vand niste servicii nelimitate, asa cum i-au vandut si lui Arhi, care le spune tuturor ca are nelimitat, cand de fapt el are pana-n 5000 de minute lunar. Pentru ca-n termenii si conditiile celor de la Vodafone, se considera ca abuzezi de serviciile lor daca depasesti 5.000 de minute vorbite intr-o luna. N-are importanta daca ajungi sau nu la cele 5.000 de minute, care sunt extrem de greu de atins. Ci e vorba de-un principiu. Ti se vinde un serviciu nelimitat, care de fapt e limitat de termenii si conditiile lor, lucru pe care nu-l afli decat intamplatot de pe net, ca cel care-ti vinde abonamentul n-are niciun interes sa te informeze in privinta asta. Iar mie asta mi se pare inselaciune.

  20. Voi inca nu ati avut cosmote sa suni de 5 ori la ei sa te asiguri ca roaming-ul e ok, sa ti se trimita email si SMS ca e activat si sa iesi din tara si sa vezi ca nu ai. Sa suni la serviciu clienti si sa iti zica un dobitoc ca ai sunat la serviciu clienti prepay si sa inchizi si sa suni din nou la acelasi numar ca sa nimeresti la abonamente. Si uite asa te portezi de urgenta si ii bagi in masa.

  21. #61

    Singurul motiv pentru care nu are sens sa treci la Vodafone e faptul ca sunt aceiasi mizerabili. Nu e coincidenta ca au hotarat ambele companii aproape simultan sa te oblige sa ramai inca un an in retea la orice schimbare de abonament…
    Eu am lucrat 3 ani la Orange (ma rog, partial la Dialog, demult tare) si m-am lamurit. De vreun an mi-am schimbat abonamentul la Pantera 23, 23 euro pe luna. Intre timp l-au modificat, i-au mai pus niste internet. Si am zis, pai bun, eu de ce nu am in abonament ce scrie pe site ca e. Si mi-au zis oamenii: pai asta e abonament Pantera 23 nou, dvoastra aveti Pantera 23 vechi, daca vreti sa treceti la Pantera 23 nou, mai stati un an in retea DUPA ce se incheie perioada contractuala. Deci nu din momentul asta.. Cuntish.

    • #62

      Presupun ca stii deja ca poti sa gasesti la alt operator oferta de la Pantera 23 la pretul de 5 euro, nu 23 euro. Stiai, nu?

    • #63

      @Lucil, io stiu ca esti obligat sa faci reclama la RDS. E ok. Inca sunt in perioada contractuala, de aia nu am plecat in alta retea. Si inca am dubii despre RDS pe termen lung oricum.

    • #64

      Da, asa fac eu reclama la chestii. Vad o chestie si imediat ma duc la aia si ii somez sa-mi dea bani de reclama. Si ei se executa imediat.

      Daca ai temeri legate de termenul lung, presupun ca nici conceptul de portabilitate inca nu ti-e pe deplin familiar si nu intelegi cum poti sa pleci de la orice operator si sa ramai cu numarul.

    • #65

      Portabilitate? I don’t know her.
      Stiu ce ii, am lucrat si la Orange 3 ani, si la Vodafone Irlanda inca 2. Astia aveau de ceva ani buni. Ii buna. Inca nu am gasit undeva pe site RDS informatii reale despre chestiunea cu roaming Vodafone. Si nici nu conteaza, cat timp inca esti in perioada contractuala cu operatorul curent.

    • #66

      Informatiile despre portabilitate sunt pe site-ul creat special de ANCOM: www.portabilitate.ro. Pe scurt, numarul e al tau pe viata si pleci cu el la ce operator vrei tu, oricand vrei.
      Despre roaming national la gigi dai cautare pe goagle si sigur iese. Cica din iulie si roaming de date. Sa-si traga singuri suturi in kur abonatii de la Vodafone, ca cei de la Digi fac trafic de date mai mare, prin reteaua lor, moka.

    • #67

      Ma Lucil, nu prea esti tu cu sarcasmul, ase-i?
      Mersi oricum pentru informatiuni. Daca si RDS ar fi in stare sa isi faca o pagina cat de cat decenta.. Cum ziceam, ofertele astea magice nu prea sunt minunate cand inca ai contract o vesnicie cu alti operatori. Probabil cel mai bine e sa ii schimbi des.

  22. #68

    Dupa parerea mea de vina sunt clientii.Sa exemplific:
    -prin 2001 aveam abonament la fostul Cosmorom,achitam facturi de milioane…4,5 sau chiar 7 milioane.Am plecat intr-o zona de padure unde nu era semnal decat la 7-8 km.Intr-o seara trebuia sa dau telefon urgent si dupa 7 km per pedes aflu ca nu pot suna,sa contactez serviciul clienti.Ma conformez si sunt informat ca pana nu achit o suma nu voi mai putea suna,asta in situatia in care eram la zi cu plata.Revenit in oras am renuntat la ei.Scurt si fara sa stau la discutii.
    -din aprilie 2003 pana anul trecut in decembrie am avut Orange.In noiembrie mi-au furat 1,5 euro.Au recunoscut dar nu mi-au dat inapoi banii si nici nu si-au cerut scuze sau sa compenseze cumva.In decembrie am renuntat la ei .Nu e vorba de suma ci de principiu.M-au furat.
    Acum am Digi cu minute nelimitate in toate retelele nationale pentru 10 euro pe luna.Trafic de date nu folosesc cu toate ca am nelimitat.Pana acum nu am ramas fara semnal,drept e ca nici nu ma departez mai mult de 24 -25 km de oras.
    Deci,daca ar mai fi cateva mii de clienti ,care la furtul unui cent doar pe factura, i-ar baga de unde au iesit,am convingerea ca si-ar schimba optica din radacini acesti hoti nesimtiti.

  23. Jerome, se numeste factura frauda, pe limbajul telefonistilor.

    Practic, cum spunea cineva mai sus, daca se ajunge la un anumit prag de cunsum, din sistem se emite automat o factura ce trebuie platita in maxim 3 zile de la emitere, pentru a se asigura ca nu vrei sa le tragi teapa.

    Din pacate e trista abordarea.

    • #70

      Alioja

      “din sistem se emite automat o factura ce trebuie platita in maxim 3 zile de la emitere”

      Nu te contrazic, e foarte posibil sa ai dreptate, dar de ce n-am primit respectiva factura sau macar un SMS ?
      In mod repetat, au refuzat sa-mi trimita asa ceva si a trebuit sa platesc pe vorbe.

    • #71

      Jerome: Pentru ca cel mai probabil ea nu exista.

  24. #72

    hhahahaaa
    asa am patit eu cu vodafone in urma cu cativa ani
    eram in India, la capatul lumii, si ma trezesc brusc la 2 zile de la sosire ca raman fara semnal roming
    fara nici un sms sau apel inainte
    din fericire, cum sunt destul de prevazator in relatia cu “mobilistii” ca doar am abonamente de mai bine de 15 ani si experiente neplacute cu gramada, aveam si o cartela de rezerva cu aproape 40 eur pe ea
    ma rog, nu i-am consumat sa ma cert cu dobitocii, am deschis discutia la intoarcere, dupa aproape 10 zile
    raspuns asemanator cu ce ai patit, era un cost suplimentar pe roming si l-au inchis preventiv 🙂
    fara sa anunte, ca deh, un sms pe roming costa..

    in prezent, dupa ce am mai patit alte 3-4 magarii, si de la vofone si de la orange, am incheiat cu abonamentele lor: cartela este cea mai buna
    plec in vacanta, torn in cont 40-50 eur si gata
    daca e musai, un computer cu internet gasesc oriunde iar cardul il am in buzunar; sau rog un prieten sa-mi trimita credit, in 5 min e rezolvata problema
    stres 0, nu mai ma santajeaza nimeni cu inchisul telefonului

  25. #73

    Avand in vedere ca un abonament nelimitat la Digi este maxim 10 euro (si minim 5), iar acoperirea retelei este egala cu acoperirea Vodafone + acoperirea Digi, e greu de inteles cum de ceilalti operatori mai incheie abonamente. In mod straniu, inca incheie. Cu 15 euro, cu 23 euro sau cu zeci de euro.

    • #74

      Pentru ca nimeni din blogosfera n-a scris de revolutia produsa pe piata de telefonie mobila de cei de la RDS. Multi inca incheie contracte la Vodafone, Orange sau Cosmote pentru ca habar n-au de oferta Digi.

    • Ba au si cu 2 euro / luna : 200 de minute 200 minute nationale si internationale, nelimitat in digi si 3 giga net (de fapt e nelimitat, dar dupa 3 giga, taie din viteza).

    • #76

      Va poftesc la 5 km de Buzau, la parintii mei acasa, sa discutam despre semnalul Digi. Decontez transportul, masa si cazarea daca-l gasiti.

  26. #77

    De adaugat si eu una calda, mamei i-au prelunit abonamentul la Vodafone “din greseala” pana in 2030. S-a ajuns tot la un supervizor, ascultat convorbirea inregistrata, si concluzia o concluzie aproape identica “informații eronate din cauza erorilor umane”.

    Dar cam care ar fi alternativele la Orange sau Vodafone?
    De Cosmote nu vreau sa aud, sunt satul de Romtelecom si “serviciile” lor premium.

    Este RDS o varianta?

    • #78

      Or fi RDS o varianta, tot aud de preturi spectaculoase. Si tot aud ca au roaming national prin Vodafone. E amuzant totusi ca au acelasi site spectaculos de penibil in care nu gasesti mare lucru despre asta. Daca ies din oras, mai am 3G pe RDS? Genul de informatii utile…

    • #79

      da.

    • #80

      Cum adica Roaming national prin Vodafone?
      Si se aplica si la date? Ar fi extrem de dubios ca Vodafone sa cedeze banda celor de la RDS care ofera date cu mult mai ieftin.

    • #81

      da. au contract pe 2 ani.

    • #82

      Roaming de date cica din iulie. Cand iesi din oras (sau chiar cand esti in oras), tu nu ai nicio apasare, telefonul isi alege singur reteaua cu semnal mai bun dintre cele doua.

      Informatiile despre roaming eu le vad ca figureaza acolo unde ma astept sa fie, adica in meniul “Telefonie”, ultima chestie “Acoperire…”

    • #83

      Bun, cum termin contractul cu Orange, trec pe RDS. De o sa mai fie intr-un an.

  27. #84

    ce nu`mi place la orange (pe pre pay) este ca daca iti cumperi trafic de net, este valabil 30 de zile dar daca dupa depasirea termenului suni la 333 pentru un rezumat iti arata in continuare traficul respectiv ca fiind valabil.
    din cauza asta mi`am “mancat” cei 5 euro pe care ii pastram pentru prelungirea optiunii cu minute si SMS`uri. am mai incarcat niste euro. am sunat la serviciul clienti si am fost taxata pentru apelul in care mi s`a spus ca “din vina sistemului” imi arata Gb aia in continuare ca si cum i`as putea folosi. am mai bagat niste euro, am mai cumparat trafic de net.
    surpriza a fost ca dupa cateva ore m`au sunat sa`mi spuna ca`mi dau inapoi banii pe care mi i`au luat pentru apel si traficul cumparat acum se cumuleaza cu ce am avut nefolosit si, intre timp, expirat. le`am sugerat sa precizeze la traficul de net, ca si la minute si SMS`uri, “valabil pana la data…..”. bineinteles ca si acum daca sun la 333 imi spune ca am vreo 10 Gb trafic noaptea si 2 Gb trafic ORICAND. doar ca au trecut cateva luni bune si daca e sa intru pe 3G imi ia din aia 75 Mg din optiunea de 5 euro si apoi din credit, daca am.

  28. #86

    Am fost client Orange timp de 4-5 ani, dupa care mi-am bag puncte puncte in ei si am trecut pe Cosmote, la care sunt abonat de vreo 9 ani si cu care n-am avut nici o problema pana acum, dar e timp si pentru probleme.

    • Cind ti-or veni facturi umflate aiurea o sa-ti revii.
      Nu cu mult, dar si cind juma de luna tii telefonul inchis si te trezesti cu factura dubla, parca ti se ia de toate.

  29. #88

    Inside information: abonament minute nationale si internationale si trafic de date nelimitate la Digi la pret de 10 euro, daca nu ai nici un alt serviciu. Adica doar acel abonament. Daca ai net sau cablu ai reducere 3 euro, iar daca ai si net si cablu ai reducere 5 euro. Si poti sa contractezi maxim 4 abonamente ca pers fizica. Informatiile despre contractul cu vdf sunt cat se poate de reale. Sunt si client si am vazut pe pielea mea cum functioneaza reteaua. Mai si pica, dar in 99% din timp si din locuri, semnalul e perfect. Daca mai aveti nelamuriri, va stau la dispozitie :p

  30. #89

    Client de +12 ani Vodafone: de fiecare data spre sfarsitul perioadei contractuale ma cauta sa-mi faca oferta, prima banala, dupa ce le spun ca nu-mi place si ca consult ofertele orange, primesc abonament personalizat (cum zice arhi), fara telefon, pe 1 an de zile, asa oricand ma supara pot pleca. Se intampla des sa uit de factura, cateodata ma suna amical sa-mi aduca aminte de ea si daca am nevoie de amanare de plata, s-au prins ca-s uituc 😀
    Client RDS de la primele telefoane (alea huawei albe cu clapeta), imi place ca au acoperire mai buna, datorata vodafone, dar ma enerveaza in unele momente cand desi as putea avea semnal bunicel pe rds (implicit si internet) reteaua ma tine pe roming :(.
    Dezavantaj RDS, nu mai poti face modificari la abonamente (fie tv, mobil, net) fara sa trebuiasa sa le refaci pe toate, pierzand astfel orice bonus/gratuitate. Si nu poti plati diferentiat, adica acuma doar tv, sau telefon, n-ai platit 1 leu, iti taie toate serviciile lor.

  31. #90

    Astea-s multinationalele, n-ai ce face! E similar cu multumirile lui Nea Nelu adresate lampaselor, le iei ca atare sau … iti vezi de drum. Care alte zari sau catre alti furnizori. Cert e ca daca nu-ti “refaci” orgoliul (printr-o rezolvare in propriul beneficiu si in zgandarirea orgoliului mai sus mentionat), trebuie sa schimbi furnizorul.

  32. #91

    Jerome a facut o singura “greseala”, daca pot sa zic asa… desi, cum a spus si el, a fost o simpla temere. Nu trebuia sa trimita acei bani pe baza unui simplu mesaj. In ziua de azi, se pot face atatea…

    Eu am o simpla cartela de orange student si am avut si eu ceva probleme cu ei. Ultima, doream sa-mi schimb o cartela normala in microsim, m-am dus la ei, imi cereau sa cumpar o alta cartela si sa platesc in jur de 40 Lei. M-am dus frumos la un cosmote, mi-a taiat cartela in ~2 sec si i-am lasat 5 lei.

  33. #92

    Bun, am intales, RDS is the real thing. Intrebari?
    1. Serviciul relatii clienti e mai ok decat la Orange? Ca de vreo 3 ori am sunat si am dat peste oameni cam pe langa.
    2. Daca am 100 euro costuri in roaming, se comporta altfel decat Orange sau Vodafone? Probabil ca da, ma gandesc ca nu au implementate sisteme de alarma ca ailalti.

    O paranteza despre serviciul clienti Orange. Am lucrat 3 ani acolo, din 2002. Pe vremea aia era misto (mai putin cand suna cate unul la 4 noaptea sa intrebe ce ii aia fax), plateau salarii MULT peste orice ar fi putut gasi un student (inclusiv in IT) si erau oameni bine pregatiti, multe traininguri, etc. Careva zicea aci ca intre timp si-au externalizat serviciile. Aia e clar, nu poate inseamna nimic bine pt calitate.

  34. #94

    Probabil ai fost mintit si in privinta numelui, nu exista cineva cu numele asta in Orange Ro….

  35. #95

    Imi pare rau pt intamplarea ta insa astia sunt toti.din momentul in care semnezi contractul, devii cantitate neglijabila.ii doare fix in pix de tine.nu va entuziasmati foarte tare cu rds-u, asa era entuziasmul si cu cosmote-ul acum 6-7 ani, iar acum…

  36. S-a scris si prin blogosfera despre RDS … Informatii multe despre Digi Mobil RDS gasiti si in comentariile de la acest articol:
    dan-blog.ro/telefonie-mobila-cu-minute-nationale-si-internationale-nelimitate-rds-rcs.html
    Cel putin in Transilvania, RDS-ul “sta bine” … inclusiv cu semnalul.
    Eu sunt FOARTE MULTUMIT (pana in acest moment) de abonamentul nelimitat de 5 euro !! Asta, dupa vreo 15 ani de Orange !!!
    Vorbesc cat vreau, GRATIS, in Anglia, Italia si Germania 😛 … Restul, e poveste …

    • #97

      Man, aia care comenteaza la articolul tau ori sunt angajati RDS, ori au chiar incredibil de mult timp la dispozitie. Ar fi interesat de vazut ce se intampla daca decid Vodafone sau RDS sa intrerupa miscarea cu roamingul. Tu client fiind nu ai nimic garantat prin contractul respectiv din punctul asta de vedere.
      Si chestiunea principala din articolul de fata era alta, era vorba de profesionalismul angajatilor furnizorului de servicii. Ca mie personal mi-este totuna ca platesc 5 sau 23 euro pe luna, cat timp sunt tratat civilizat. Si din cate vad, angajata din shopul RDS era chiar total dezastruoasa. Si curios, nu s-a enervat cand i-ai spus sa “isi miste cu..l”. Asta chiar e o chestiune noua.

    • Well, … “luxul” cu enervatul depinde probabil si de “ce-ti inspira” animalul pe doua picioare care se afla in fata ghiseului …

  37. #99

    Vicus:Sa-mi fie rusine,sunt angajat RDS si am prea mult timp la dispozitie.
    Generalizezi foarte usor.As putea si eu sa scriu ceva de genul:”toti comentatorii lui Arhi al caror nick contine litera “V” sunt gay…te-ai prins?
    Pun pariu ca 99% ma ingnora dar tu o sa iei foc 🙂
    In alta ordine de idei,sunt satul de oferte care au stelute pe care eu la 46 de ani nu le pot citi fara lupa,in conditiile in care sunt conducator auto in transport persoane si inca nu m-a obligat medicul,la controlul anual,sa port ochelari.A da,era sa uit,am abonament RDS mobil …

    • #100

      Draghe slomi, oare de la meseria de conducator auto se trag glumele de autobaza? Poate de aia te ignora 99% din indivizi, vezi cum faci. Si aia care nu te ignora iti fura 1.5 euro, daca am inteles bine.
      Ce nu ai priceput tu din ce a scris omul e faptul ca el era nemultumit de serviciul Clienti Orange in primul rand, nu ca platea nushce abonament prea mare. Si de conditiile de roaming. Ma indoiesc ca trecerea la RDS sau Vodafone schimba ceva in privinta asta.
      Si legat de ce scriai tu undeva mai sus (recunosc, te-am ignorat, ceea ce zice ca sunt lipsit de compasiune, ca si restul neseriosilor), nu e numai vina clientilor. Cand ai un contract cu o companie pana la o anumita data, ei pot sa iti suspende abonamentul preventiv, sunt acoperiti de contract. Ca e nasol si penibil, aia e alta poveste. Si nici nu poti “reveni in oras” si sa intrerupi contractul ca nu ai avut semnal. Ca semnalul nu e garantat prin contract.

  38. #101

    Esti singurul al carui nick contine litera “V” si ai luat foc.
    Pot sa ma laud ca am catigat pariul?

    • #102

      Acum e mai clar, nu e o autobaza oarecare, ci una care transporta mineri. Ai facut chef singurel ca pentru 2 minute s-a gasit unul care aproape ca nu te-a ignorat?