De câteva zile fac pe facebook un mic experiment. Pun clipuri video în care pietoni sunt accidentați din cauză că se aruncă pe trecere de parcă ar fi ciocolată, convinși de dreptatea și dreptul imuabil pe care îl au, de a accesa trecerea fără să dea socoteală nimănui.
Din textele pe care le pun, reiese clar că ideea din spatele experimentului este că tu, pietonule, ești primul care trebuie să te păzești, pentru că tu, pietonule, vei suferi, cu siguranță, cel mai mult din acel accident, pentru că este irelevant cine are dreptate cât timp tu ai picioarele zdrobite, într-un spital, sau rudele zdrobite, într-un cimitir.
Well, ceea ce fac este o luptă imposibilă cu un perete de plumb. Toate reacțiile sunt de genul ȘOFERUL E VINOVAT, ȘOFERUL TREBUIE SĂ PLĂTEASCĂ, ȘOFERUL TREBUIA SĂ SE ASIGURE. Esti fix ca și cum aș vorbi cu un grup de autiști. Este complet irelevant că ăla e mort pe trecere, important este că am stabilit vinovăția, acum lucrurile sunt bine.
[fbvideo link=”https://www.facebook.com/zearhi/videos/946020405515883/” width=”640″ height=”400″ onlyvideo=”1″]
NOU
Pietonul trebuie sa se asigure atunci cand se angajeaza in trecere, chiar si prin locurile special amenajate. In Bucuresti, cel putin, sunt sinucigasi. (Nu ca soferul n-ar avea nicio responsabilitate)
NOU
Eu cu fii-mea ( are 5 ani ) jucam jocul cu fantomele : sunt unii oameni rai care nu vad fantomele bune si trec fara sa se opreasca, iar oamenii buni le vad si opresc. O las pe ea sa imi spuna cand trebuie sa trecem ( cand nu vine nimic sau opreste marina si ne acorda prioritate.
Acum ce sa zic, modul in care treci strada tine si de educatie sau de ceea ce ( nu ) ai de pierdut.
NOU
Foarte frumos, felicitari!
NOU
Păi se știe că desertul favorit al românului e coliva și ocupația favorită datul cu părerea. Te miri?
NOU
Si tu esti la desert?
NOU
m-a chemat cineva?
NOU
Legea zice ca trebuie sa incetinesti la maxim 30 pe ora cand e o singura banda pe sens si pietonul intentioneaza sa se angajeze in trecere. Asta ar trebui sa stie, normal, toti soferii (plus aia cu sporitul atentiei cand te apropii de semnul de circulatie pt trecere!) dar si pietonii, pt ca aia cu intentionatul poate fi interpretata in multe feluri de soferi. Legea iti da dreptate ca pieton, dar aia abia cand esti poate in spital sau mai rau, asa ca trebuie sa fii constient de ambiguitatea formularii (sau de prostia unor soferi). Eu deobicei trantesc un picior pe trecere, sa fie clara intentia si mic riscul.
NOU
In Bucuresti daca ciupesti putin frana inaintr de o trecere de pietoni reducand de la 60 la 45, soferul din spate iti da un claxon spasat, apoi o taie prin dreapta. Se stie, orice buldevard cu 2-3 benzi e autostrada, iar daca esti obraznic si mergi cu 60 pe prima banda iti iei flashuri.
NOU
pai soferul e de vina (corect), soferul trebuie sa plateasca (corect). dar de ce sa treci ca si cum nu sunt oasele tale? te crezi superman si crezi ca ricoseaza jeep-ul din tine?
NOU
Una este sa ai dreptul,alta este sa poti…
NOU
Doar oamenii “lenti” nu supravietuiesc…
NOU
(nu chiar offtopic)
azi mi-au aparut in feed o gramada de clipuri de la tine. cum faci sa ajunga la multa lume?
NOU
am mutat clipurile de pe yt pe fb. nu am facut nimic special
NOU
Carne+oase contra fier in miscare…castigator detasat – fierul. Putini inteleg asta, insa. Ce mai conteaza apoi vinovatia, dupa ce ramai leguma pe viata/locatar de cimitir?
NOU
Depinde de la caz la caz: o data, in timp ce conduceam fluierand noaptea pe soselele patriei vad o umbra agitandu-se in intuneric cam la 100m in fata. Zic: o fi vreun betiv, hai sa incetinesc, sa nu il iau pe capota. De fapt era turma de oi care treceau placide (vorba cantecului) insotite de ciobani fara macar o lanterna la ei. Concluzia: si fierul in miscare poate pierde cu brio, e nevoie doar de multa carne, multe oase si chiar niscaiva lana.
NOU
Pietonul stie ca soferii trebuie sa il ferească pe el iar trecerea de pietoni este locul in care este stăpân. Aici este rădăcina actului sinucigaș pentru ca fiecare pieton vrea sa fie un mic șef iar trecerea pentru pietoni ii oferă asta. De asta vedem șmecherași care traverseaza încet in zeflemea, vorbesc la telefon, trec pe bicicleta, se întorc din drum, se opresc. Toate astea pe trecerea pentru pietoni! Pentru ca nu avem educație rutieră in scoli si pentru ca fiecare vrea sa fie un mic șef.
Yet, un cazul de fata avem de a face cu un specimen rar: pietonul protejat de zidul energetic din particule de tip beta amplificate anionic cu raze delta.
Star Trek e doar un film mișto si atât.
NOU
Un prieten isi ia carnetul si devine sofer al unei dacii vechi dar altfel chiar misto. Bara cromata, volan ebonita etc. Masina de colectie. La un moment dat eram cu el si vine un tir usor spre noi, tirul banda 2 noi banda unu. Asta nici o reactie. Ii zic sa traga dracu de volan ca se urca ala pe noi si ne omoara. Omul ma priveste lung si zice: “da ! Dar o sa faca inchisoare!”
NOU
și…? suspansul ne omoară (și pe noi). e la închisoare sau nu?
NOU
Sincer nu stiu daca a facut inchisoare pana la urma
NOU
In Thailanda au introdus un sistem prin care cei care au fost prinsi bauti la volan fac munca in folosul comunitatii la morga. The fun, the joy !
NOU
În china, une-s ăia peste un milird și cand moare careva, nobody gives a flying fuck, politia a facut o chestie misto. au luat cele mai groaznice accidente auto (înregistrate de camerele de supraveghere), au făcut un clipuleț de vreo 2 minute numai cu sânge, creieri pe parbriz și imagini demne de filme cu Leatherface, apoi le-au publicat la TV. Inițial lumea a fost oripilată, însă după vreo 2 luni s-au văzut rezultatele. 65% mai puține accidente.
Un astfel de filmuleț ar trebui să-l punem și noi copiilor noștri. Nu-mi vine să cred câți copii văd trecând strada fără să se uite decât în ecranul telefonului.
Acum juma de an l-am vazut pe unul de vreo 11-12 ani și frate-su,m un kinderel de vreo 4 ani. Și când sa treacă strada, ăla micu trecea na, haotic, copil, ce să-i ceri.
I-am zis aluia mai mare sa-l ia de mana
– Stie sa treaca strada si singur
– Si cand o veni un sofer care-l doare-n pula ca stie frati-tu sa mearga singur strada, ce faci?
Cand a auzit ala pula, l-a luat pe frate-su de mana si a traversat strada dupa ce s-a asigurat de vreo 2-3 ori, pe zebră, pe verde.
NOU
De de ar trebui frac’su sa aiba grija de ala mic? Ultima data cand am verificat era treaba parintilor asta. Daca junioru’ pateste ceva ala mare ramane traumatizat pe viata. Pentru ca niste destepti ii baga in creier unui copil de 11 ani ca e responsabilitatea lui sa aiba grija de altii.
Daca erai asa de tare ii treceai pe amandoi strada in loc sa dai din gura gratuit. Dar e mai misto sa te dai rotund in fata unor copii.
NOU
F., ești prost cu crăci și manifești simptomul fratelui mai mare osândit să îi crească pe ăi mici, în perioada comunistă și imediat după.
Responsabilitatea e a părinților, însă e inutil să iei tema asta în calcul în trafic, față în față cu doi copii singuri. Aia cu “tac’to unde e, ma, el știe ce faceți?” nu valorează nicio dudă.
Iar fratele cel Mare nu moare dacă îl tine de mână pe al mic, mai exact poate chiar l-ar ține dacă ar realiza că cu un gest atât de mic i-ar putea salva viața cât să mai aibă și mâine un frate, indiferent a cui răspundere e asta.
Oamenii trebuie responsabilizați, în general, e fix parte din tema articolului. Poate nu observi că nu mai dă nimeni doi bani pe judecata logică de bun simț – totul e privit la modul, nu e treaba mea, mă protejează sistemul.
Așa se trezesc toate fufele luându-se în gură cu oameni periculoși, că le apară legea, sfârșind cu botul plin de sânge și cu legea apărându-le prin tribunale, toți proștii cerându-și drepturile legale pe care îi găsești lipiți pe trecera de pietoni, sau cu dinții în volan înfipți în vreun camion, SUV, etc intrați pe contrasens, că ei au coaiele prea mari să se dea intr-o parte și să își protejeze viața.
Acum 2 săptămâni treceam seara, după 22:00, cu mașina printr-un sat vag iluminat. Un bec chior la circa 200 de metri. Circulam neregulamentar, cam cu 70-80 la oră, pe un drum aproape pustiu.
Fiind localitate și din când în când mai venind mașini din sens invers, circulam pe faza scurtă.
Văzând un semn de trecere de pietoni, deși trecerea încă nu se vedea, că era încă departe, poate la 250-300 de metri am sporit atenția, cum zice legea, și văzând o oarecare umbră mai întunecată chiar decât asfaltul am frânat ușor să mă dumirec ce este. Pe măsură ce m-am apropiat, abia pe la 50-100 de metri am distins silueta unui biciclist îmbrăcat în negru fără nicio lumina sau ceva reflectorizant, care traversa călare, nici măcar pe trecere unde l-as fi văzut mai degrabă în contrast cu dungile, ci imediat pe lângă, înainte de ea.
Aveam deja 50 la ora și nu a fost nicio problemă să opresc să îl las să treacă, dar am SUV și farurile mele bat cam cu 20-30 de metri mai departe și cu cam 50% mai luminos decât, să zicem, halogenul unui Logan.
Foarte des vad pe ploaie, seara sau când e foarte înnorat poetoni îmbrăcați în negru sau gri, cu umbrele negre traversând ca și când ar fi ziuă. Practic, dacă ei îmi văd mie farurile, cred că și eu îi observ la fel,chiar dacă sunt cameleoni.
Nu am lovit până acum niciun pieton și un singur câine și nu aș calca pe nimeni, nici pe trecere nici pe lângă, om sau animal, fie ca e treaz sau beat. Dar nici nu aș vrea și nici nu cred că am să stau vreodată la pușcărie pentru unul care traversează kamikaze. Camera mi-e martora.
NOU
liveleak.com
NOU
Acum mulți ani aveam același problemă cu al meu idiot de frate! El nu, că e verde la semafor și e ce trebuie el să se asigure. Și cum cu proștii nu te pui eu am renunțat să îl mai educ.
Până într-o zi când am pus mâna pe el și l-am oprit. Că un ursuleț a decis că ce pula lui…și ursuleții pe vremea aia nu aveau numere de Bulgaria și erau proaspeți pe o piață liberă d’a lu Iliescu.
A tremurat prostul vreo juma’ de oră. După care a început să îl doară umărul că eu îl apucasem dintr-un reflex defect.
NOU
Clipul exemplu nu e tocmai fericit. Omul ala era de vreo 5 secunde pe trecere. Trebuia sa fuga inapoi cand vine cretinul ala in viteza? Nu mai vorbesc de reactia deplasata a soferului, pur si simplu e extrem de violent cand il aduna de pe jos.
Eu ca sofer sunt de acord ca trecerea de pietoni e prelungirea trotuarului, asa ca am obiceiul sa casc bine ochii cand ma apropii. In schimb ma enerveaza idiotii care traverseaza pe la coltul stradutelor fara sa se asigure, desi nu au trecere. Ma mai si apostrofeaza ca e dreptul lor si au prioritate ca traverseaza pe la “coltul strazii”. De obicei le raspund sa incerce sa faca lucrul asta la Universitate, au la dispozitie vreo 8 colturi, plus al 9-lea, ala care o sa-l dea.
NOU
observi ca NICIO SECUNDA nu se uita in stanga? da, daca se uita, ar fi remarcat ca vine un dement si facea ceva sa isi salveze viata. dar nu, el era PE DREPTUL LUI.
NOU
bai nene….trec cateva secunde bune. Cand incepe el traversarea nici macar nu se vede o masina in partea aia. Daca se uita ce? la cat de repede se misca intra mai in centru?
Aici chiar e un caz in care soferu e retard. Dar retard rau. Vorbea la telefon? dadea o muie? epilepsa?
NOU
A vazut careva cometa…?
Tot din stanga venea…
NOU
Esti ca Galileo, nene, incercand sa induca un adevar stiintific in Evul Mediu. Tu nu pricepi ca asta e conceptia oamenilor? Care ignora cu buna stiinta ca 20% dintre soferi sunt niste soferi prosti spre execrabili, inca vreo 30% umbla beti morti sau drogati fara absolut nicio exagerare, inca vreo 10% sunt niste tembeli iremediabili si mai raman doar 40% normali. Aproximativ. da, lasa-i in pnm sa crape , daca nu au atata minte, cert e, ca daca sunt pe trecere, nu o sa vezi sa fie ei trasi la raspundere in detrimentul soferului si pe asta se bazeaza acesti tembeli, care, de exemplu, vin, pun piciorul si se angajeaza in trecere, desi e o masina la cativa metri si care nu ar avea timp sa opreasca. Da, educatia rutiera ca de altfel orice urma de educatie sociala, de respect fata de cei de langa noi lipsesc cu desavarsire, femeile soferite te considera porc pentru ca nu le-ai lasat sa treaca, desi tu aveai prioritate ( ele considera ca prin asta nu respecti femeile, asta e gandirea, nu o vei schimba niciodata) si te-njura trimitandu-te in aia a lor, care cumea, tocmai la ele lipseste cu desavarsire. Suntem praf, crapam cu dreptatea in mana, iar a schimba asta, e lupta cu morile de vant.
NOU
40 % soferi normali? tind sa cred ca vreo 20%
si nu din cauza ca-s toti tampiti.
dar n-ai cum sa circuli perfect regulamentar.
si asta am vazut-o pe ielea mea, in a 4-a ora de condus, cu instructorul langa mine. ala m-a pus sa ma bag pe banda 1 ca s-o iau la dreapta. pe banda 1 n-aveam cum sa ma incadrez din timp, deoarece era oprita acolo o masina de gaboreni. asa ca am dat semnal prin fata masinii de gaboreni, la 3 metri inainte de intersectie, si de pe banda 2 am trecut pe pbanda1 peste linie continua. ca asta voia s-o iau la dreapta. legal cica in situatia asta nu faci dreapta ci mergi inainte ca nu te-ai incadrat din timp si ca sa nu treci peste linia continua.
si asta e un caz mariunt, sunt altele si mai si. de la cocalari care pun decapotabila in intersectie pe avarii ca sa se duca sa-si ia saorma, la militieni care- s pusi in intersectie ca sa ingreuneze mai mult traficul.
NOU
I-a paradit coloana soferul lu’ peste amaratului accidentat.
NOU
Suna cinic dar se numeste ” selectie naturala ”
NOU
Cand eram eu mica si toanta si vizitam Bucurestiul de vreo doua ori pe an stateam odata la semafor, la trecere, si am dat sa traversez cand s-a facut verde. Gest la care tata m-a prins de mana si m-a sfatuit “stai sa observe si astia ca e verde pt pietoni”. Urmez sfatul asta si azi.
Pe mine ma everveaza soferii care se manifesta isteric atunci cand intentia mea de a traversa e clara, dar nu calc totusi pe sosea pana cand cel putin masina de pe prima banda nu a oprit de tot (sa vezi cum fac semne sa trec desi masina inca se misca) sau incetinesc in timp ce sunt pe prima banda ca sa fiu sigura ca cel de pe banda 2 m-a observat si opreste (sunt o gramada de pe banda 2 care nu incetinesc/opresc desi cel de pe banda 1 e oprit).
NOU
Si soferul si mai destept sa-l zgataie bine pe pieton dupa ce l-a lovit….Ce daca o fi avand coloana rupta? Poate o rupe in mai multe bucati. Poate il muta pe banda cu sens opus sa-l ia careva si din sensul ala. Asa are coloana rupta both ways
NOU
Sau poate ii facuse un nod sicilian de gat si aia care au venit dupa i-au stricat combinatia.
NOU
E dreptul meu sa traversez,dar e frana lui.O apasa daca vrea si daca poate.In concluzie,ma uit in jurul meu si cand e verde ,darmite cand traversez aiurea.
NOU
ok oamenii sunt prosti.
ASta e. Si daca mor? mare branza. se mai curata putin gene-pool-ul. Mai putini prosti in generatia urmatoare.
Planeta e suprapopulata. Oamenii care-s prea prosti sa se asigure consuma resurse de pomana. Mai putini prosti, mai multe resurse pentru tine si ai tai.
NOU
Cel mai tare ma distreaza motivul principal pentru care se arunca pe trecerea de pietoni sau soferii nu opresc la trecerea de pietoni. Pentru ca se grabesc. Se grabeste somerul alcoolic la butic sa-si ia Unirea, se grabeste baba pensionara sa se duca la o vecina, se grabeste cocalarul cu ursulet sa sparga seminte pe marginea srazii.
NOU
Dar ce cacao de intersectie aveti voi in Gara de Nord ca, desi este verde semaforul, tot trebuie sa te feresti de masinile care trec pe acolo. Vreo banda a masinilor are verde in acelasi timp cu verdele pietonilor?
Intotdeauna mi-a fost frica sa traversez zebra acolo.
NOU
Am doua exemple de astfel de cazuri. Primul exemplu, din pacate tatal meu care se arunca inainte ca nebunul fara stanga dreapta si trece “hotarat”. Il intreb “pai ce faci nu vrei sa vezi daca opreste ala?” Imi raspunde “nu vezi ca-s pe zebra? El trebuie sa opreasca”. Am incercat sa-i explic de anticipat viteza, vazut reactia si intentia soferului, eye contact, nu prea am avut nici un rezultat, chiar daca ii explici ca nu e doar el in joc, ci si familia care ramane sa se descurce singura. Exemplul doi e mai trist cu o cunostinta care a murit pentru ca un sofer a fortat galben la intrare in intersectie si pana la el era verde la pieton. Omul era cu procedurile si corectitudinea si legile, era omul pe cate-l intrebai ceva si te trimitea la manual, care citea terms and agreement, pentru care si sa te duci la baie trebuia sa ai procedura, insa din pacate faptul ca ai verde, si faptul ca treci pe zebra, nu insemna ca ai si un zid de protectie in jurul tau.
Din pacate, in Romania, respectul soferilor fata de pietoni sau fata de alti soferi sau respectul pietonilor fata de soferi lasa de dorit si doar zebra/verde pentru pieton, nu ajuta. Soferul ar putea ajuta conducand cu viteza mai mica sau fiind mai prudent cand sar habauci cu smarphone-ul la 5m de masina, insa e nevoie de mai mult din partea pietonului pentru siguranta lui. Un eye contact, o anticipare a intentiei soferului care se apropie de trecere (m-a vazut, reduce viteza sau nu?), lasat dracu telefonul pe zebra, un stanga dreapta de bun simt, ceva reflectorizant noaptea sau o lumina mica care sa semnalizeze ca sunt si eu aici, un semn soferului “vezi ca trec si eu”, vazut daca soferul se uita de-ampulea doar in partea stanga sa iasa in strada iar tu vrei sa traversezi prin dreapta lui si mai bine astepti sa te vada decat sa risti kamikaze, vazut banda 1 care e mascata de banda 2 unde soferul de pe 2 te injura sa treci mai repde si nu-l vezi pe ala de pe 1 ca nu gandeste de ce s-a oprit ala de pe 2 la zebra si trece, un multumesc ca m-ai asteptat sa trec, etc
Da, multi oameni o patesc tocmai pentru ca zic “eu sunt legal pe zebra ma doare-n pula de alalalt, e treaba lui, el trebuie sa franeze si nu conteaza ca i-am sarit la 1 m in fata si vine cu 50 km/h si nu mai are timp, el trebuia sa incetineasca din timp inainte de zebra”.
Fac toate aceste afirmatii in calitate de pieton, nu iau apararea soferilor, ci n-ar strica 1,2 secunde de atentie indiferent cat de legal esti.
NOU
eu la a 4-a sedinta de conducere. ma apropiam de o trecere de pietoni incetinesc, ma uit cu atentie dupa ninja,nu vad niciunul.nici dupa copacei,nici dupa firele de lalele,nici stand in spagat pe vreo frunza. nimic. in paralel cu mine,deplasandu-se pe trotuar o tanti vorbind la telefon. cum viteza initiala era de 30-35 km/h si am mai si incetinit am inceput sa calc acceleratia ca sa ma deplasez mai departe . am ajuns langa trecere cand tanti cu un reflex de zile mari face o intoarcere intr-un calacai si tusti ! daca nu avea instructorul reflexe bune, garantat tanti si-ar fi pierdut din agilitate si mobilitate pentru o perioada,eu ma blocasem cu mainile inclestate pe volan si piciorul pe acceleratie. si tot ea era indignata la sfarsit ! Cum imi permit sa o injur de crucea ma-sii ?!?!
NOU
Ca si pieton trec cum vreau eu. Am 70kg. Daca da fraieru peste mine isi face praf masina si mai este si vinovat cand sunt pe trecere. Eu sunt din otel:))
Sa vezi desteptele care ies dintre masini si imping la caricior + copil de zici ca sunt la maraton.
NOU
Ii vezi dimineta, cum alearga dupa autobuz, cum traverseaza printre masini de zici ca ii mana Satan cu furca din spate, ii vezi cu castile pe urechi, butoneaza telefonul, pur si simplu, nu se uita.
Mai rau reglemenarile codului rutier sunt ambigue si se alege solutia cea mai simpla: soferul este de vina. Nu mai stiu cine a zis ca Decretul din ’66 a fost facut din ura pentru soferi dar a avut dreptate.
Cea mai buna solutie, sa fie absolviti de vina toti cei care pot dovedi ca pietonul nu s-a asigurat (camere de bord) plus pietonul lovit de masina sau care a facut doua masini sa se loveasca pentru ca sarit pe sosea, sa plateasca reparatiile. Pe langa faptul ca selectia naturala isi va face treaba, multi o sa beleasca ochii bine, stiind ca au de platit cateva mii de lei.
NOU
Era normal sa se ajunga si la comentarii de genul asta. Pe zebra pietonii au prioritate, deci nu ei au obligatia sa se asigura. Ca, pentru siguranta proprie trebuie sa te asiguri e alta discutie.
O intrebare legata de prioritate si asigurare: Daca iese unul cu masina de pe un drum lateral si tu dai in el, tu esti de vina fiindca desi aveai prioritate nu ai stat sa te asiguri la fiecare drum secundar ca iese vreun nebun?
NOU
asa stii tu, ca pietonul nu are obligatia sa se asigure pe zebra. ca sa fiu politcos, sa mori tu ca nu?
NOU
Pai Dan, in opinia ta, ar trebui sa oprim la trecerea de pietoni, ca la trecerea la nivel cu calea ferata, sa ne asiguram ca nu vine nici un pieton si apoi sa mergem mai departe. Unde ajungem asa?
NOU
asta e faza tampita in cod,soferul trebuie sa opreasca daca pietonul manifesta intentia de a traversa. Dar cand pietonul se uita-n …. mamicii lui si numai la trafic nu cum iti mai dai seama ce intentii are ? sau cei care staau la trecere. si se uita. se gandesc. opresti sa-l lasi. face un pas ,se uita in stanga,in dreapta,sa da un pas inapoi,priveste cerul,isi scoate un muc din nas si se minuneaza. il bagi undeva site pui in miscare. atunci trece. franezi brusc. se uita la tine si-i vezi buzele cum se misca si privirea acuzatoare : HUO CRIMINALULE ! regreti amarnic ca este inca ilegal sa impusti oameni prosti. sau sa-i sterilizezi. te pui din nou in miscare,accelerezi,schimbi ca in furious fast a 2-a,a3-a si stai ! Din nou trecere …
NOU
Pai azi dimineata o madama a ajuns la trecere si apoi se uita in vazduh, dupa maciuci roz, din fier, cu luminite. Am oprit, pana sa-i dau un claxon s-a trezit ea s radea la mine. Macar daca era mai tanara, ca-i ziceam la c sa rada.
NOU
“In Romania” ? Oameni buni. Se poate si mai rau. In Turcia, in Antalia, o zebra nesemaforizata nu exista pentru soferi. Am constatat pe pielea mea. M-am agajat intr-o traversare pe o astfel de zebra … cateva masini veneau destul de tare pe ambele benzi de pe sensul pe care eram, dar erau la cca 100m. Am ajuns la mijlocul trecerii observand cu ingrijorare tot mai mare ca nimeni nu incetinea, aveau cel putin 70 km/h . Totul a durat 2 sec cat sa realizez ca nu au intentia sa opreasca si sa nu fac pasul spre banda a doua pentruna fi pulverizat. Un pas a lipsit sa fiu luat in plin. Nu am facut pasul si am ramas paralizat/sechestrat intre benzi, cat cele 6-8 masini au fulgerat prin fata si spatele meu. Nu era scuar. Eram in mijlocul carosabilului intre benzile de pe acelasi sens. Am gasit o “fereastra”, pentru ca mai veneau si alte masini si am tasnit ca un sprinter pana la scuarul dintre sensuri. Nicio masina nu a schitat o incetinire. Cei drept nici clacsoane nu au fost… Am avut nevoie de cateva zeci de secunde pentru a-mi reveni din sperietura si nu sunt un tip sperios. Asadar…se poate si mai rau… 😉
NOU
nu se poate mai rau…. acolo asa se traverseaza similar si in Maroc. trecerea e pusa doar sa stie pietonii pe unde sa treaca dupa ce se asigura. in conditiile date aia au mai putine accidente pe trecere tocmai pentru ca pietonii se asigura
NOU
“Trecerea e pusa…” Ahh ce mult le-ar place soferilor sa fie la fel si la noi nu? Ar avea orgasm sa vada pietonii sprintand de frica pe trecerea de pietoni. :))) S-ar plimba cat e ziulica de lunga doar doar mai fugaresc un pieton pe trecere. Breaking news… astea sunt vise taica. Pana atunci mai stati pe tusa fara carnet un pic asa. Pana va pocneste fierea de ciuda,…pe trecerea de pietoni. :)))
NOU
Si ca sa nu fie dubii…. Daca ar fi dupa mine as interzice complet circulatia masinilor “civile” in interiorul localitatilor. Nu sa va fac in ciuda…Dar sunt satul de praful si gazele voastre. Ca de pretentii …sa nu mai vorbesc. Hai scitir soferasi… ca nu va pica rotile daca faceti si voi un pic de miscare… 🙂
NOU
Cu cat mai multe dislikeuri cu atat se dovedeste ca am dreptate :))))
NOU
Si tot ca sa nu fie dubii…imi permit masina, dar nu vreau sa intru in randul imbecililor smiorcaiti, care cred ca daca sunt inconjurati de o tabla, sunt mai speciali… 😉 .
NOU
Bah nene ce faci aici e victim shaming. Punct.
NOU
sunt perfect de acord. cineva trebuie sa o faca
NOU
Cineva ar trebui sa le zica soferilor ce is alea semafoare, treceri de pietoni, semne si alte cacaturi. Sau sa le dea dracu un calmant inainte sa se suie la volan
NOU
Pietonii nu se uita cand sunt pe trecere. Pietonilor de la volan nu le pasa.
Trecere cu buton (pe care nu apasa nimeni ca romanul se descurca) si ridicarea dreptului de a conduce pt accident cu mortaciuni = solutii care nemultumesc pe toata lumea.
Traversare inconstienta (cu spital si morga) si dosar penal cu suspendare = solutii actuale care ne asigura ca problema o sa existe forever
NOU
Sa vedeti ce misto e in Belgia, unde pietonii nu sunt obligati sa treaca pe trecerea de pietoni daca nu au una la maxim 30m distanta. Deci cam tre’ sa casti ochii non-stop pe stradute din astea mai linistite, care sunt majoritatea “zone 30”, si lumea respecta more or less limita asta de viteza tocmai pentru ca poate sari un plod sau o batranica dintre masinile parcate. In schimb, lumea are ingrozitorul obicei de a sari pe zebre brusc, de parca s-ar fi razgandit, nu mai vor sa mearga inainte ci sa treaca musai strada in secunda aia.
NOU
In 2 situatii pietoni care nici macar nu traversau pe trecere au sarit in fata mea, vorbind la telefon sau privind in dreapta. I-am evitat la mustata, franand si tragand de volan si am oprit in fata lor. N-au auzit nici scartait de roti, nici zgomot de motor si m-au lovit ei pe mine, unul chiar injurandu-ma ca “ce stau in fata lui”.
NOU
Ăsta e simptomul brainwashing-ului în generaţiile recente, când suntem învăţaţi că nu mai trebuie să avem grijă de noi, ci altcineva.
Dacă am o problemă, nu eu sunt de vină, ci părinţii, sărăcia, cum am crescut, unde-am crescut, etc. Profesorii sunt de vină că am note mici, nu eu că sunt prost sau mi se rupe.
E problema poliţiei rutiere să vegheze la trafic, dacă e verde eu trec şi cu asta basta. Dacă e trecere trec şi asta basta.
Dacă văd o matahală că omoară în bătaie o tânără, stăm tot restaurantul şi ne uităm, noi sunăm la 112 şi aşteptăm, că e problema poliţiei să rezolve, şi a ambulanţei să resusciteze. Plus de asta, dacă vreunul are simţul de a interveni, să-l îngropăm în hârtii şi declaraţii, să se înveţe minte data viitoare. Şi să-i punem numele peste tot, să se poată ocupa prietenul matahalei de el.
Nu zic să devenim toţi justiţiari şi să batem pe cine ni se pare dubios, mă refer doar că simţul responsabilităţii e aproape inoculat mai nou, zici că suntem educaţi să fim cetăţeni obedienţi, nu cetăţeni responsabili.
NOU
true words of wisdom