UE s-a gândit că trebuie să pună taxe pe mașinile electrice aduse din China, pentru că, vezi tu, chinezii au primit subvenții ilegale de la guvern. Sigur, ilegale în accepțiunea UE, pentru chinezi, sunt complet legale. La prima vedere, aplauzi, bravo, așa, să ne apărăm industriile locale, producția de mașini, locurile de muncă etc.
Doar că, ce să vezi, industriile locale auto din UE au protestat masiv la introducerea acestor taxe, fiecare din ei având interese în piața chineză, pe varii segmente. Și au protestat masiv, ca să nu fie luați în seamă la fel de masiv.
Eu, ca om simplu, înțeleg introducerea acestor tarife, de către politicieni, atunci când ți-o cere piața locală, sufocată de importuri ieftine. Dar dacă piața locală, nu că nu ți-o cere, ci protestează la introducerea acestor tarife, în numele cui introduci tu aceste taxe și, mai exact, pentru cine?
Dar, în fine, nu mă pricep la mașini, posibil ca răspunsul să fie extrem de la îndemână și să nu îl văd eu.
NOU
Un indiciu ar fi ca nemtalaii au interese masive pe piata chinezoilor si de aici protestul impotriva taxelor din UE, card s ar traduce in viitor pentru reciprocitatea evidenta a asiaticilor. E veche asta, poate nu mai e de actualitate, dsrcpare un punct de pornire.
NOU
Sa faci afaceri cu chinezii e, pe termen lung, sinucidere economica. Orice fel de afaceri.
NOU
Poti inlocui chinezii cu “dictaturile”
NOU
Pentru că din seria filmelor şi pentru că automobile.
NOU
E multe rebuturi…
NOU
Liderii U.E. sunt ca un vatman beat de tramvai care a uitat sa schimbe macazul, si in loc sa mearga spre Unirii, a luat-o spre Rahova // Ferentari .
Uniunea asta Europeana mai functioneaza doar din inertie. Este in continuare periculos sa vorbesti anti U.E. in public, mai ales daca esti dintr-o tara ca a noastra, care economic, a profitat net din a face parte din ea, nici Sosoaca nici Simion la un loc, partizani mai pe fata sau mai ascuns ai curentului anti U.E. , nu au vreo majoritate, sau niste procente mult prea serioase intre romanii cu drept de vot, au acolo, vom vedea acum la alegeri exact cat, dar nu cred ca prea mult.
Dar dincolo de ideea de ” e bine pentru Romania ( si pentru tarile cu scenarii asemanatoare cu al nostru ) sa fie in U.E. ” ( si este, nu ma intelegeti gresit ), eu pur si simplu nu vad cum uniunea asta va mai exista in maxim 10 ani.
Fara inovatii tehnologice, fara industrii care sa domine la nivel mondial, iata, nici macar cea auto nu mai domina, dependenti de resurse naturale de pe alte continente, sau trase din alte tari ostile Uniunii si a ideilor ei, fara putere militara in continuare, exceptand cat de cat Franta si U.K. , efectiv, ca uniune a unora dintre ( inca ) cele mai influente tari de pe pamant, in spatele unor tari singulare cum sunt U.S.A sau China , eu nu vad cam ce viitor mai are aceasta minunata Uniune. Sper sa ma insel, sincer. Alternativele sunt mult mai rele .
NOU
”eu pur si simplu nu vad cum uniunea asta va mai exista in maxim 10 ani” – mai vorbim dupa 11.
NOU
Daddy, uniunile aste care devin “obligatorii” sunt toxice pe termen lung. Dacă ar fi rămas o uniune economică și se mobilitate interstatală ar mai fi avut șanse. Așa, în forma actuală, mai ales cu Euro – care este terminat și funcționează din pură inerție. ( vezi ca referință istorică Uniunea monetară Latină, vezi cursul euro/usd de la introducerea euro până acum, vezi gdp-urile)
NOU
haoleu, imi schimb maine dimineata toti euroii in lei.
nu-i schimb in dolari, ca sunt emisi tot de o uniune.
NOU
Asta chiar ca nu merita.
NOU
@AlexF: uniunile doar economice nu funcționează, sunt 2 momentan in lume : Uniunea Africana si UNASUR (America de Sud). Și nu funcționează pentru ca fără un legislativ comun, peste legislativele fiecărei tari, statele încep sa isi faca legi sa profite de pe urma celorlalte state, si raman toate saraci.
Problema UE nu e ca sunt integrate politic cat de cat , e ca s-au oprit din integrare fix cand au ajuns la integrarea fiscală, care urma sa fie după aia monetară…
Modelul după care UE a fost construită nu e SUA, ci Elvetia, și e un model foarte stabil și eficient, doar ca orgolii/naționalism/cai troieni …
Un excelent exemplu de ce s-ar petrece intr-o uniune doar economica e votul cu masini electrice: Germania & co. ar sabota UE sa nu bage tarife, pentru ca le strica lor o combinatie in China …
NOU
Si acum nu-i acelasi lucru!
Acum profita si vor profita doar tarile din sudul sarac (bine si estul) de tarile care mai sunt cat de cat stabile, gen Olanda, Germania, Tarile Nordice. In primul rand prin indatorirea acestora pe umerii sigurantei tarilor (cat de cat in comparatie interna, nu neaparat internationala) solvente. Deci Grecia, Spania, Franta, Italia, samd. (care la ora actuala sunt de fapt falite – vezi Italia si Franta) vor primi imprumuturi numai in cazu in care acestea vor fi acoperite de celelate tari.
Bine ca a introdus si marea putere economica a Europei balcanice, mareata Croatie, Euro.
UE in modul actual trebuie sa moara ptr. a se renaste ca un Phoenix nou – poate un UE pe doua, trei trepte diferite cu legaturi diferite.
Numai lucid gandind, dpdv economic (fara politica samd)
NOU
cred ca l-ai vazut pe garcea facand reclama la masina electrica
eu chestie mai penibila n-am vazut…
NOU
nu, ca nu urmaresc subiectul:))
NOU
Eu nu am văzut decât proteste în Belgia ca vor să închidă fabrica Audi…. poate mi-au scăpat mie.
Crede-mă industria nu protestează, doar bișnițari care nu prea mai pot face profit ca și înainte. Oricum dacă nu sunt și alte măsuri care sa interzică transferul de tehnologie, măsura cu taxe vamale o să aibă efecte destul de limitate.
NOU
jurnalul.ro/auto/avertisment-sef-volkswagen-supraimpozitare-ue-importuri-vehicule-electrice-din-china-977800.html
Ne puneti taxe? Va punem si noi. Ahhh, nu, pai asa nu e ok.
NOU
china exporta 600+ miliarde € spre UE … or fi dornici sa “save face” acasa la ei , dar nu se risca sa isi strice afacerea …
NOU
Extrapoleaza clasa de baieti destepti cu invarteli din romania la populatia chinei, aia sunt oamenii cu bani de acolo si in ultimii vreo 20 de ani au facut bani multi.
Daca mergi in Munchen pe Maximilian strasse sau in Londra pe Oxford sau pe orice strada cu magazine de lux o sa vezi 80% chinezi cu plase full vuitoane, gucci, fendi orice-i scump.
Astia vor sa epateze si cu masina, producatorii europeni de lux vand de rup in china mai ales varfurile de gama, seria 7, S class, GLS, X7, Q8, A8.
Daca se cearta ue cu china si china introduce taxe pentru producatorii europeni s-a dus al 3lea yacht pentru baietii din conducere.
Problema este ca prostii nu observa ca deja companiile chineze au copiat TOT ce produce europa si incet incet domnul Xi ii impinge si pe bogati spre piata locala.
NOU
Producatorii au interese pe piata chineza, da. Insa in acelasi timp cam taie locuri de munca din UE in defavoarea Chinei.
Eu vad asta ca pe protejarea locurilor de munca.
Cand incepi sa produci in China si sa importi in UE, in acelasi timp cu taiatul de locuri de munca in UE, e putin aiurea. Cel putin asta inteleg eu.
NOU
Deci altfel zis te bucuri ca Scheffler va închide fabrica din România pentru a o repatria.
NOU
@AlexF : “buna ziua, bat pari”, pe bune omule esti real sau doar ceva troll … miscarea capitalului si a oamenilor e drept fundamental in UE ….
NOU
Catastrofa pentru vestul Europei a început în anul 1989-1990. când au fost relocațe firme în țări din estul Europei fără standarde ecologice, mana de lucru ieftină și unde lipsa de productivitate era înlocuită de salariile de sclavi, șamd. Deci care-i pb cu China? Oferă mașinile necesare ptr a atinge telurile ecologice ale UE…. 🙂
NOU
Cei care au protestat au o parte din productie in China, deci tarifele mai mari de import ii afecteaza si pe ei.
Tarife mai mari inseamna si costuri mai mari, iar daca marjele de profit sunt oricum reduse, vor trebui sa creasca si preturile, ca doar investitorii si actionarii nu vor da din buzunar.
In rest, teoria din spate e simplista, ca la Trump – daca introducem bariere tarifare, vom impulsiona producatorii locali sa acopere golurile, prin angajari onshore, deci da bine la votanti.
Doar ca nu.
NOU
bai … tu de dumping ai auzit ?
UE/SUA au avut mentalitatea descrisa de tine cand a venit vorba de metale tehnologice (rare earths), cand China a fost sigura ca toate exploatarile din UE/SUA s-au inchis, au crescut pretul/ au inceput sa interzica exporturile cand cineva ii enerva ….
NOU
nu vad nimic gresit in treaba asta, depedenta de importurile din china e stupida si nu trebuie incurajata. e fix situatia din romania unde importurile sunt top, productia interna e muci, imbogatim pe altii practic.
NOU
Măcar p-asta cu Roexitul și euroscepticismul am rezolvat-o. Nu știu englezii, slovacii, ungurii, polonezii și restul, chiar și ăia mai marii, cum de își tot bat capul cu euroscepticism și alte opțiuni. Ei n-au curte constituțională care să le rezolve grijile?
Dormi liniștit, CCR veghează pentru tine!
NOU
Pai si cine-i opreste pe europeni sa-si subventioneze si ei productia de masini daca vor sa nu le dispara industria auto ?
NOU
nu auzi ca sunt ilegale?:))
NOU
exact, ce poate sa fie ilegal la o subventie care permite unor producatori chinezi sa faca dumping si sa omoare piata din europa
NOU
Ender, e posibil sa amesteci termenii. Legislatia dintr-un stat nu poate fi cuantificata ca ilegala in alt stat.
NOU
@Arhi : e foarte posibil sa fie ilegale dpdv al WTO.
China a reclamat deja UE la WTO, o sa vedem ce se decide acolo…
NOU
@Cetin: ba da, exact ce zice Andrei. sunt niste acorduri care stabilesc ce tip de subventii sunt permise. ca termenul nu e “ilegal” si ii zice altfel e fix pix, principiul e acelasi si rezultatul e ce se intampla acum, pui taxe pentru ca ciunezul a incalcat intelegerea.
NOU
Europa e o piata saturata de masini. Nemtii se opun taxelor, restul nu. Nemtii si-a facut intrare buna pe piata asiatica si stiu ca e potential de crestere acolo pt ca sunt multi fandositi cu bani. La noi nu sunt numai chinezii problema, toti produc in nestire si nu mai au cui vinde. In timp, se invechesc si trebuie schimbate dar nu la mudul cum ar dori producatorii.
NOU
ai vazut macar votul, inainte de a afirma ca restul nu se opun?
NOU
Păi seniorule, mai mulți au vrut să se opună.
NOU
Parca Bruxelles zicea sa fim eco, bio, green, etc…si acum cand avem posibilitatea sa cumparam masini ieftine din China si sa respiram un aer mai curat in orase……protejam economia locala aferenta, ca vai draga, someri, etc.
Conteaza de unde vin masinile electrice atata vreme cat ne atingem dezideratul de a cumpara masini electrice care pot fi accesate de marea majoritate???
Poate China va fi noul furnizor mondial de masini electrice de acum incolo pentru mult timp, asa cum Europa a fost (si inca este) un mare producator de masini….
Lasam China sa faca masini electrice si Europa sa faca altceva…..nu se poate?
NOU
Ceea ce trebuie sa faca UE este sa interzica transferul tehonologic de echipamente industriale “core” din UE catre China si tari de genul. China produce diverse pe linii de productie care au la baza echipamente europene de “core”. Ca si principiu daca maine vrei sa iti faci fabrica de tevi iti faci o linie de productie pe care o cumperi de undeva. Practic iti trebuie “masina” care face “masini” de produs ceva. Similar cum am avut si noi marea industrie comunista care de fapt era reprezentanta de linii de productie importate de undeva. China “produce” competitiv pentru ca tine sute de milioane de muncitori intr-o forma de sclavagism si mizerie care noua europenilor ni s-ar parea similara cu viata intr-un lagar de concentrare.
Daca studiezi piata internationala de echipamente industriale ai sa observi ca producatorii de echipamente “core” din toate domeniile industriale relevante (optica, metalurgie, petrochimie etc) sunt europeni in marea majoritate (chiar nord-vest europeni), ceva in america, sua, japonia si coreea. In rest marile tari BRICS nu au nimic de luat in seama. Singura tara care la un moment dat s-a apropiat de un nivel tehnologic similar cu occidentul pe echipamente industriale “core” a fost URSS in anii 50 cand a reusit sa fure dupa cel de-al doilea razboi mondial intregi linii industriale germane evacuate in Silezia si Pomerania pentru a nu fi bombardate de Aliati. Si ceva tehnicieni si specialisti care s-au oferit voluntari sa mearga in Siberia altfel ii impuscau.
Daca adaugi ASML, cea mai importanta companie din lume in acest moment, cea care de fapt produce echipamentele de litografiere pentru chipuri / semiconductori AMD, INTEL, NVIDIA, TSMC superioritatea tehnologica europeana este absoluta. Nu stiu de ce ASML nu produce singura microcipurile, probabil nu le-a permis Comisia ca sa nu castige pozitie dominante de piata sau cine stie ce prostie. Un soc din cand in cand nu strica.
NOU
In stilu asta garantat nu o sa imi permit vreodata o masina, nici macar second hand nu cred… asta e, metroul si tramvaiul sunt numa bune pentru o saracie ca mine care nu stie ce aia placerea de a conduce si de a nu gasi loc de parcare.
NOU
în timp ce poliția din Bruxelles patrulează în mașini americane. Poate sunt fabricate la Craiova.
NOU
Nu e ilegal, este anticoncurential/nedrept fata de ceilalti producatori.
Ce face China : “corner the market, then raise the prices. Basic economics.”
NOU
Piata masinilor electrice scumpe si-a atins varful, cel putin in Europa pentru urmatorii 10 ani. Marii producatori nu mai cred in mitul cu toate electrice din 2030 in UE. Singurul segment care mai misca e a celor ieftine, recte chinezii, ca nici macar Dacia nu merge atat de jos :))