Dar sunt alături de taximetriști, la protestul pe care îl organizează.
Știu, pare ireal, dar nu e. Pentru că, deși încă sunt multe lepre în sistem, taxiul a devenit o formă mult mai decentă de transport decât Uber sau Bolt. În primul rând pentru preț, ideea de tarif dinamic mă scoate din minți când o aud, pentru că aceiași oameni care plătesc, fără să clipească, 90 de lei pe o cursă de 20, pentru că e tarif dinamic, ar lua foc dacă taximetristul i-ar cere, dinainte să se urce în mașină, 50 de lei, pentru aceeași cursă de 20, dar vai, cum, e ilegal, mă furi, îmi iei bani din buzunarul meu muncit. Nu mai zic de forma mafiotă de organizare a tarifelor dinamice, când toți uberiștii dintr-o zonă își închid aplicațiile, pentru ca tariful să crească, aia e, nu vă convine, luați un taxi.

Și nu doar asta.

Pe lângă modificările pe care le cer transportatorii la serviciile de transport, cea mai mare problemă a taximetriştilor şi a operatorilor de transport în general este cea de număr. Acolo sunt nelimitate şi vreau să vă spun că sunt câtă fază şi câtă iarbă. Nu există niciun control, e ceva ireal. În spatele acestor aplicaţii sunt nişte fonduri de investiţii care îşi permit orice. Aceste fonduri de investiţii au în portofoliu miliarde. Ei îşi permit să facă orice, oricând, oriunde. Piaţa locală este sub asediu. Deci, nu mai este vorba că cineva are ceva cu multinaţionala, cu corporatismul. Piaţa locală va cădea, dacă Guvernul şi legiuitorii nu vor lua măsuri

Complet și absolut adevărat. Haiducia asta ca în românia eu nu am întâlnit-o în nicio țară în care am locuit. În românia, practic, orice tâmpit își ia permis, face cerere pe aplicația de Uber și gata, e uberist, face parte din sistem. Oriunde, în europa, unde funcționează sistemele alternative de transport, există un număr limitat de licențe pentru ele. Au numere de înmatriculare diferite și însemne distinctive și ăia sunt, nu le crește numărul cu câteva mii peste noapte, pentru că a scos la vânzare vreo corporație toată flota de loganuri.

Același lucru este valabil și la vechimea mașinilor. Câte Uberuri de alea business ați cerut și v-a venit un Logan? Clasele de confort sunt prestabilite, mașinile nu pot fi mai vechi de 6 (șase) ani, iar cei ce au mașini electrice sau hibride primesc niște facilități de impozitare. Prin urmare, nu ai în trafic toate tărăboanțele date la casare, vechi de 15 ani (nu mai țin minte exact, ultima oară când verificasem parcă 15 ani era limita de vechime a unei mașini, în românia.

Bine, și taximetriștii cer acum ridicarea vârstei mașinii la 15 ani, cu motivația că a fost criză. Pentru că de ce nu, poluarea aia e pentru alții, nu pentru noi. Dar, cel mai probabil, nu ar cere-o dacă nu ar vedea același lucru la Uber sau Bolt.

Anyway, ideea e că, în continuare, Uber plătește șpăgi uriașe la PSD ca să mențină această situație. Și nu e bine pentru nimeni.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

92 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nu stiu daca trolezi, scrii pentru a genera discutii, sau chiar asta crezi.
    Taximetristii nu au imbunatatit cu absolut nimic serviciile desi ii omoara ride sharingul.
    Ei protesteaza impotriva altora, ok, dreptul lor. Dar de oferit ce ofera?

    123
    • #2

      Eu nu vad nici o diferenta intre taxi si uber. La inceput da, erau oameni mai finuti, cu masini mai ok, imbracati mai decent, dar acum nu mai e nici o diferenta. Doar e mai scump uber/bolt.

      62
    • #3

      Zau? Cand ai mers ultima data cu taxi si cum l-ai comandat?

      12
    • #4

      @punKreas, acum 2 saptamani, Star Taxi.

      28
    • #5

      Am mers si cu taxiul recent in Bucuresti. Masina comandata din aplicatie de un coleg. Un logan nou, plata online, puteai si cu cardul in masina. A fost mai ieftin cu 28lei, fata de cel mai ieftin bolt/uber, doar pe astea le-am verificat.

      29
    • #6

      @Zarax: il intrebam pe Cipper 🙂

      1
    • #7

      Merg des și mai mereu am parte de promoții. Azi, de exemplu, Uber pt 5 6 km, prin aglomerație, a fost 11 lei.
      O Octavia curată.

      16
    • #8

      Pai si taxi cand ai luat ultima data si cum l-ai luat (din strada, comanda?)

      4
    • #9

      Nu ai văzut asta în nicio țară, dar uite că e singurul uber accesibil ca preț.
      Ce nu zici e că ăia au transport în comun decent ca alternativă.

      8
  2. #10

    Am vreo 8 ani de cand nu mai folosesc uber/bolt decat la nevoie (gen, nu gasesc taxi). S-au imbunatatit considerabil conditiile la taxi, masini noi si curate (multe electrice). Multumita uber si bolt care au atras toti maimutarii de la taxi, maimutari care te pun acum sa anulezi tu cursa ca sunt departe. Muie, ma!

    D-asta nu am mai apelat la ei, pentru ca strateam si 20 de minute sa astept pentru ca ma pasau de la unul la altul deoarece nu le convenea cursa. Sa nu mai zic si de manevre de genul oprit aplicatiile si pornit in acelasi timp pentru a genera surge.
    Mai zic o data: muie, ma!

    63
    • #11

      Prin 2018 am chemat un Uber ca sa merg la gara. Aveam tren in jumatate de ora.
      Se misca pe harta inspre mine, dar dupa vreo 10 minute, cand ajunge in dreptul adresei dispare. Dau inconjorul blocului, nu era nici o masina cu numarul lui. Sun, nu raspunde nimeni. Dupa inca vreo 5 minute, cursa se anuleaza si sunt anuntat ca trebuie sa platesc 7 lei taxa de anulare. Din cauza lui am pierdut si trenul.
      De atunci nu mai vreau sa aud de Uber. Pot tolera pretul dinamic, masini vechi si inconfortabile, lipsa aerului conditionat vara, dar bataia asta de joc pentru 7 lei nu o pot tolera.
      Taxiurile sunt mult mai corecte acum. Nu mi s-a intamplat niciodata sa nu vina cand au acceptat o comanda, pentru o gainarie de 7 lei.

      14
    • #12

      Da, Dane, dar ai luat vreodata taxi din strada? Ce naiba folosesti aplicatiile, nu stii ca acum 8 ani faceau aia la bariera spume cand le ziceai sa te duca in berceni? :))

      1
  3. #13

    De cand am descoperit aplicatia Star Taxi am renuntat complet la Uber si Bolt. Cu exceptia cazurilor in care Bolt imi mai da 50% reducere, incercand sa ma convinga sa revin.
    La Star Taxi comanzi din aplicatie, taximetristii au si ei rating, platesti tot in aplicatie, inclusiv bacsis daca vrei. Si nu trebuie sa iti bati capul cu tariful dinamic. Pana acum nu am avut nici situatii in care sa nu mai vina sau sa ma roage sa anulez cursa.

    44
    • #14

      Stai asa ca o sa vina acum cineva care nu a mai mers cu taxi din cretacic si o sa-ti zica cum fac ei pret si altele. De acord, mai fac preturi aia de ii iei din strada. Dar acum fiti sinceri, cate uber/bolt ati luat din strada?

      14
    • #15

      Eu am luat ultimile dati taxi doar din strada, mai exact din fata la Unirii. Se fac peste 10 ocazii in care nimeni nu a comentat nimic de pret, indiferent de momentul zilei ori distanta. Doar intreb daca-i liber zice da si mergem unde-i zic. Nicio negociere, niciun dai si tu ceva boss, nici pe 2 curse care au fost doar pana la Piata Sf Stefan (cred ca e doar un km).
      Ultimile 3 comenzi pe Uber mi-au fost anulate ori intarziate sau ajuns in alta parte si de ce nu dau eu cancel ca dureaza pana vine unde era pin-ul pe harta si asa am ajuns la taxi.
      Singura exceptie la aplicatiile de ridesharing o reprezinta Blue mai des dat fiind ca au si reduceri.

      11
  4. #16

    Bineinteles, si eu sustin taximetristii, eu umblu doar cu taxiul cand am nevoie, adica destul de des. Nu exista padure fata uscaturi dedigur, dar taxiul e msi corect si mai decent pt un tip ca mine. Eu sunt un domn un print ma respect. Adica pretu fix, normal spaga lasi cat vrei. Astia care fac uber si bolt sunt niste lepre majoritatea , niste bulangii, niste țărani obositi. Domnii ca mine circula cu taxiu. uberul si boltu e pt plebe. uber si bolt un fel de comunism, un fel de bolsevizare a taximetriei. Niste lepre. O singura data in viata mea am mers cu un bolt sau uber nu mai stiu ce era, a venit si mi a facut o impresie proasta. Se comporta de parca facusem armata impreuna. Bibe, in cazul meu puscaria. Adica ne trageam si de sireturi nu? Adica sa ma urc si in fata nu sau cum? Bai nebunule pai pe vremuri te urcai era caleasca sau trasura te suiai frumos in spate si vizitiul mana caii. Tu ce esti ? nu esti vizitiu? bulangiule. Bine, nu i am zis asa, ma refer ca sa intelegeti voi. Deci sunt impotriva uber bolt. Eu am aplicatiA Star Taxi , numai p aia o folisesc, dau comanda cand vreau , inediat pac tac. se bat soferii pr mine care sa ma ia, la cata spaga las si am lasat, sunt client vip. Si plus ca au ceva dubios toti soferii uber si bolt. un aer asa de fantome sau chiar de criminali in serie

    22
    • #17

      ai luat decizia corecta, sa nu detii permis.

      28
    • #18

      Daddy:

      Da, frate, n am permis , dar respect soferii adevarati, accentuez adevarati meseriasi, de meserie, nu toti bulangii si pizdele. Macar eu am bunu simt sa nu ma bag in ce nu ma pricep si nu mi place. dar 80% din astia care sunt pe sosea si sofeaza n au bunu asta simt. si n am carnet din doua motive mari si late. Unu la mana : sunt o fire mai boema si mai visatoare , mai idealist. si poate sa ma ia visarea si ideile chiar si la volan. si doamne fereste imi apare o baba in fata, aia e. Si nici nu mi place semaforul, culorile alea te incurca de cap . Ce semafor, te uiti in toate partile si cand nu i nimeni treci. Mai mult te incurca de cap, cine dracu a inventat semaforul. eu trec cand vreau ma, nu cand imi arata ei culorile . Ce sunt oaie sa ma misc dupa semne dupa culori? dupa sunete. Io trec pe rosu. Pe verde stau. De al dracu stau pe verde si traversez pe rosu. Bine , daca nu i politie in preajma. Dar de obicei nu e. Ma uit ma asigur si aia e. si doi la mana, nu mi trebuie masina ca nici nu mi trebuie prectic si nici n am bani sa dau aiurea sa o intretin si la traficu care e in Bucuresti nu se merita. Mie unu nu mi trebuie. Oricum sa zicem ca as fi avut eu banii lu Becali, pai vedeai cu Rolls Royce normal cu sofer cu joben. Imi deschidea usa, facea un gest din cap cu jobenul cand urcam cand ma coboram din masina. nu ca taranu asta obosit de Becali.

      21
  5. #19

    Folosesc rar taxi. Mereu comanda telefonica sau mai nou aplicatie. Niciodata probleme. Cu uber/bolt n am mers ptr ca-s mai scumpi. Habar n-am ce conditii au, dar stiu sigur ca periodic apar articole cum firme de rideshsring, au fost prinse ba cu sute de oameni la negru, ba au facut scamatorii financiare, ba una ba alta. Nu ca taximetristii ar fi sfinti, da ailalti parca prea sint mafioti.

    18
  6. #20

    Mi se par la fel de shitty si unii si altii. Folosesc de obicei “ridesharing” pentru ca aplicatiile sunt mai bune si, asa cum au observat si colegii taximetristi, masinile sunt mai multe deci am mai putin de asteptat. Altfel e la noroc, poti sa nimeresti soferi decenti sau ghertoi pe ambele, masini ok sau cazane pe ambele.
    Inainte de a protesta impotriva ridesharingului taximetristii ar trebui sa-si faca un pic de ordine in ograda proprie si sa-i dea la o parte in suturi pe rechinii care inca mai stau la gara si la Otopeni, ca in anii 90

    19
  7. #21

    Cand o sa se coalizeze taximetristii sa aiba toti POS sa platesc cu cardul si sa ii chem frumos prin aplicatie, o sa tin cu ei, nu-mi pasa daca iau taxi sau Uber, important e sa fie mai simplu

    23
    • #22

      Pai poti face asta, genious :))))

      19
    • #23

      Star Taxi și alte aplicații asemănătoare, în funcție de zonă / oraș. Altă întrebare!

      17
    • #24

      pentru bucurești eu am rocab-roclient. e ok. se poate plăti cu cardul.
      cred că oferă și ride-sharing, nu doar taxi. poți alege.

      2
    • #25

      La Brașov toate mașinile sunt obligate sa dețină Pos, a fost una dintre condițiile puse pentru vizarea autorizației, precum și condiția de a fi la norma de poluare Euro6, plus faptul ca nu mai se permite vechime mai mare de maxim 10 ani.

      1
  8. #26

    Când au început să apară aplicațiile de Uber și Bolț, eram în al nouălea cer. Ca introvert era mereu o ruletă cu taxiurile și aveam mereu groază când stăteam la overtime și trebuia să sun să fac comandă.
    Am prins tot felul de dubioși dar din fericire nimic serios.
    Pe urmă am observat treptat că migrau “pelicanii” de la taxi la Uber/Bolt.
    De cănd ne-am mutat peste granițe, atunci când rareori e nevoie, comand taxi chiar dacă e mai scump. Măcar aici știu că vine cu E Klass și deși evident că am prins șoferi emigrați și ei aici, foarte politicoși, respectuoși și profi.

    6
    • #27

      Foarte relevant comentariul tau in contextul din articol.

      12
  9. #28

    Partial offtopic.
    Acum 3 sapt am cerut pe una dintre aplicatii optiunea Confort – mi-a venit Logan.
    Azi am luat optiunea de baza si am venit acasa cu Tesla Model Y.
    …….?!

    38
    • #29

      Mda, e total random. Am luat și eu opțiunea aia premium ca să ies cu o donșoară în oraș și a venit o Dacia Spring de aia de nu ai loc nici singur în ea. Noroc că nu era materialistă tipa și n-a deranjat-o. Mai rar așa femei. Ia s-o sun.

      58
    • #30

      Intr-un Logan erau Base si Udrea cand s-au rasturnat noaptea aia in drum spre Predeal. Loganul este masina prezidentiala. Tesla model y si-au cumparat toti saracii.

      15
    • #31

      Nu înțeleg rant-ul. Cu ce te încurcă Uber când vrei să te dai cu SpeedTaxi?
      Dimpotrivă, ar trebui să găsești mai rapid un taxi cât timp noi plătim triplu la Uber.

      4
    • #32

      @Marian: n-ai sa vezi. Cand e tarif triplus la uber, e plin de comenzi la taxi :)))) Ca atunci nu le mai pute taxi-ul :))))))))

      13
    • Nu e neaparat gresit, probabil Loganul era versiunea full options, iar Tesla versiunea de baza, fara imbunatatiri!

      9
    • #34

      @V, nu consider gresit, ci amuzant putin la incadrarea masinilor si discrepanta dintre modele. Din pct meu de vedere sa ma duca cu orice acasa, sa stea toate piesele impreuna si loc sa am pt ce car dupa mine.

      3
  10. #35

    Dacă taximetriștii erau așa de disperați, i-ar fi filat pe toți să afle unde stă mă-sa, ta-su, amanta, amantul, la ce școală se duc beizadelele etc.

    Un șpârț protestul ăsta. Încă e frică, multă frică de dosare penale, închisoare…

    Vorba lu’ Troțki „Mințiți, nu vă este foame, încă nu v-ați apucat să vă omorâți & să mâncați vecinii, copiii. Numai atunci să veniți, să spuneți că vă e foame.”

    3
  11. #36

    Si taximetristul are tarif dinamic daca ii spui ca sa te duca pana la un hotel de 5 stele.

    De la aeroport pana la hotel, 30 de euro. De langa hotel pana la aeroport, 8 euro.

    20
    • #37

      Gresit! Ii faci reclamatie in aplicatie (ai acolo la cursa unde ai comandat) si imediat il zboara (pun intended).

      7
  12. #38

    Din partea mea, statul ar trebui sa reglementeze un mediu de concurenta sanatoasa, care sa previna cartelizarea (aminiti-va de epoca taxi pre-uber) si acapararea pietei / eliminarea concurentei prin diverse practici dubioase (ex: preturi de dumping)
    Da, sa existe Taxi + servicii alternative de transport. Fiecare poate sa se aseze pe diverse paliere (ex: nivel troaca, low cost, medium, premium, limuzina etc) Exista clienti pentru fiecare.

    Limitarea numarului de licente de taxi/transport alternativ nu cred ca e solutia corecta.

    Ganditi-va la niste scenarii similare:
    limitarea numarului de “licente” de
    – supermarketuri,
    – magazine fizice,
    – magazine online
    – ziare
    – blogeri/dentisti/avocati/doctori/instalatori/electricieni/etc
    – gradinite / scoli private etc

    Cui serveste aceasta limitare de numar de “licente”?
    Credeti ca aceasta limitare e in beneficiul utilizatorului final? Nu, estabilishment-ul doar isi consolideaza pozitia/preturile/nu exista motivare pentru imbunatarirea si eficientizarea serviciilor catre client.

    24
    • #39

      Sigur Alex. Comparăm o mașină de 2.000€ cu un supermarket sau cu un cabinet stomatologic…..

      4
    • #40

      @alex: de ce nu ai adaugat in lista ta si casele de pariuri, spre exemplu?

      5
    • #41

      @punKreas, ma refeream la “produse si servicii” utile pentru societate
      Din partea mea tot ce tine de vicii (de care nici eu nu sunt strain), ar trebui sa treaca la “tolerat comercializarea si consumul” si interzise reclame de orice fel:
      – tutun / alcool / maria Ioana / sucuri cu zahar / dulciuri!!! / pariuri / poker etc.

      9
  13. #42

    Acum 3 ani, Otopeni – Sector 2, taxi, 120 fucking lei pentru ca poti sa stai in cap, nimeni nu era curios sa porneasca ceasul. Si nu era o teapa, gen m-am urcat in masina si m-am trezit cu bonul, nu. Am intrebat absolut fiecare taximetrist de acolo, unde mergeti? Doamna Ghica. Osutadouaj. Pai boss, porneste ceasul. Ahh nu, cautati pe altcineva, daca am merge dupa ceas am muri de foame, avem copii, neveste, amante, rate, plm. La intoarcere, uber. Comfort. A venit un nene simpatic, cu o Fiat Panda, m-am pus cuminte in spate intre niste galeti de var, trafaleti si dracu ce mai avea pe acolo, am platit 40 de lei. Acuma naiba stie ce sa aleg intre astea doua cacaturi.

    24
    • #43

      Asa faci si cand iei uber? Te duci la fiecare masina in parte si intrebi?

      4
    • #44

      La aeroport exista aparate de chemat taxi de ani buni. Si vin. Si pun aparatul.

      8
    • #45

      Hehe. @punKreas – nu intrebi Uber pe strada pentru ca nu asa e gandit sistemul de la Uber. Taxiurile in schimb, au fost gandite sa fie luate de pe strada. Te-ai gandit vreodata de ce sunt taxiurile galbene?
      Acum 8 ani eram intr-o minunata zi de miercuri in centrul vechi cu un preten. Dupa un numar de beri, hotaram ca maine tre sa si muncim, deci hai acasa. Ies la bariera in splai. Pe atunci, spre diferenta de weekend cand erau taxiuri parcate in paralel pe 3 benzi pline incepand de pe la Han si pana dincolo de bariera, acuma erau doar 2 benzi si ceva maruntis. Taxiuri parcate unul langa altul, mai ceva ca la protest. Asteptand pro… clienti.
      Eu am intrebat daca erau liberi, desi na, era beculetul verde sus. Asa mi se pare mie politicos. O fi gresit. Invariabil raspunsul a fost – unde mergeti? Si ii zic eu unde merg, prin Drumul Taberei undeva, cursa bunuta, nu maruntis. Majoritar raspunsul a fost “a nu, nu merg acolo”. Unul singur mi-a zis suma. Si l-am intrebat “Nu va suparati, dar daca puneti dvs ceasul si mergem pana acolo, si daca e totul OK va mai las eu ceva, e bine?” Iar raspunsul a fost un “bine boss” pufnit si un “hai pa” cu mana. Asta a fost singurul care a vrut sa ma duca. Singurul. Dupa 5 masini din marea de la bariera, m-am dus in fata la Unirea, am mai intrebat acolo 2 masini. Unul a fost suficient de candid sa imi spuna ca el nu merge decat in Floreasca. Cu alte cuvinte, sa-l duc eu acasa, nu el pe mine.
      Si ala a fost momentul in care, dupa sute de masini harbuite, jeg, nu merg acolo, n-am rest bos ca e prima cursa, am simtit ca se rupe ceva si mi-am adus aminte ca am citit eu pe net ca exista acuma o aplicatie unde merge sa chemi o masina pe post de taxi. Noroc ca stiu cardul pe dinafara si cand sunt afumat. Intr-un minut jumate a venit masina (pe vremea aia veneau si in fata la Unirea, dupa aia au dat ban la zona aia din cauza taximetristilor cei civilizati) si m-a dus fara sa zica nimic in afara de buna seara. Curat, muzica in surdina, monitorizarea traseului prin GPS cu harta pe mail dupa, plata direct cu cardul fara scotocit prin buzunare.
      Si atunci am zis in vecii vecilor nu ma mai sui in taxi in Bucuresti. Si m-am tinut de cuvant. Cand s-a umplut piata Victoriei prima oara de taxiuri, mi-a crescut inima cat o franzela. La fel si acum. Sufera? Perfect. Bani de la mine nu mai vedeti. Cand vor muri toate firmele de taxi si vor renaste pe un alt sistem unde exista responsabilitate in fata clientului si asumarea meseriei de taximetrist, cu reguli care au efect de ambele parti, poate o sa reconsider. Dar pana atunci, asa imperfect si poate haiducesc, sistemul asta bazat pe tehnologie si rating-ul serviciului e o contraoferta la haiducia ailalta, de rit vechi, pe care eu o urasc profund.

      39
    • #46

      @grigo: cum ne povestesti tu de acum 8 ani cand si eu luam uber si venea instant, nu ma pasa de colo colo. Dar acum 8 ani sunt 8 ani, noi vorbeam de prezent. Acum 8 ani aveai cacatoare de plastic in parcuri, acum ai d-alea cu buton. Asa e si cu taxiurile colorate cu galben :))

      9
  14. #47

    Astia fura de rupe cu tarifu ala dinamic, imi povestea mie cineva cum unu i a luat pe niste italieni de la aeroport sa-i duca la Obor, si i a dus prin Berceni pe la mama dracu, i a plimbat tot Bucurestiul

    12
  15. #50

    Parerea mea: conditiile la taxi s-au imbunatatit pentru ca au aparut Uber/Bolt. Daca vor disparea astia, calitatea la taxi va scadea la loc
    Personal, as prefera sa existe si unii, si altii
    Dar ar trebui, intr-adevar, niste reguli pentru Uber/Bolt, atat la vechimea masinilor, cat si la numarul de licente. Altfel sunt sanse ca Uber sau Bolt sa ingroape taxiurile si apoi sa avem doar tarife super-dinamice
    In rest:
    – tarifele dinamice la Uber si Bolt – o mizerie
    – taxiurile in aeroport (la Iasi) – o mizerie
    – agresivitate in trafic: mare la toti, parca taximetristii nu se baga la fel de inconstienti (probabil oameni mai cu experienta)
    – plata cu cardul in taxi (la Iasi) – o raritate
    – monopolul pus pe licentele de taxi de cei cativa “afaceristi” ieseni si modul cum se “inchiriaza” aceste licente – alta mizerie

    35
  16. #51

    Eu in continuare sunt uimit de cum poate fi profitabil un serviciu atat de ieftin. Mi se pare ireal sa merg din centrul Bucurestiului pana acasa sambata la 2 noaptea cu 18 lei, cu un ID.4. Sau la aeroport dimineata la 5 cu un A6 nou cu 70 de lei.

    In alte tari iau aia si piele de pe tine si la Bucuresti cu 50 de lei iti face ala turul monumentelor.

    9
    • #52

      Pai e simplu, nu sunt reglementati 100%. D-asta si fac taxistii protest, nu e corecta concurenta intre unii care au nspe reguli si legi de respectat si unii care au doar un carton in luneta.

      11
    • #53

      Nu te lua după @punKreas, e taximetrist ascuns. Sunt reglementări și la Ride Sharing și la taxi, unele destul de asemănătoare. Doar că la taxi e mafie mai mare. Licențele se vând ilegal, ei beneficiază de impozit forfetar, undeva la 2200 pe an, bani pe care ii fac in noaptea de Crăciun. Bine, și la ei știi prețul de la începutul cursei, doar că nu e cel de pe ceas că e prea mic. Nu-i ok dinamic fake, când geme orașul de mașini de RS, dar cică e cerere crescută.

      14
    • #54

      cum m-a desconspirat coco moll :)))))))

      6
  17. #55

    Stie cineva de la ce vine numele partidului S.O.S.? Am crezut ca vine de la Sosoaca. Si-a facut Sosoaca partid si i-a zis Sos de la Sosoaca, dar numele este S.O.S, cu punct dupa fiecare litera, sunt initiale sau acronime, cum le-o zice. De la ce vine S, de la ce vine O si de la ce vine S? Am cautat si pe site-ul partidului si pe wikipedia, nimic, nicaieri nu scrie de la ce vin cele trei initiale.

    7
    • #56

      Susțineți Osânza Șoșoacăi.

      12
    • Din cate stiu, denumirea completa e “S.O.S. Romania”. Intuiesc ca, cel putin in optica potentialului electorat, se mentine asocierea cu sintagma “save our souls”.

      4
    • #58

      În optica potențialului electorat e mai probabil să rezoneze cu sosul adăugat în șaorma. Sau, pentru a se sincroniza cu valorile culturale ale partidului, ar fi fost mai potrivit COC.

      7
    • #59

      Suine Of Socialism.

      11
  18. Eu inteleg ce spui, dar aici ar mai fi o nuanta. Mi se pare ca si daca de maine taximetristii ar intelege ca trebuie sa se schimbe si ar deveni toti, fara exceptie, painea lui dumnezeu dpdv profesional, tot ar mai merita sa se zvarcoleasca cativa ani si sa isi ia muie pentru tot cacatul pe care si-l permiteau inainte sa aiba concurenta.

    25
  19. #61

    Deci.
    Un sofer Uber/Bolt e suficient sa faca o cerere si e inscris in aplicatie. Fals.
    Se fac cursuri specifice la scoala de soferi ca si taximetristii, se da examen cu formulare la ARR, fix ca taximetristii, se ia atestat de la ARR fix ca taximetristii, sa ia autorizatie de transport(cazier judiciar si auto, vizita medicala) fix ca taximetristii, se ia copie conforma si ecusoane tot de la ARR. ITP la 6 luni fix ca taximetristii. Asigurare de bunuri si bagaje. Ca sa ajungi sa ai contract cu Uber cheltui cam 1000-1200 lei.
    Tarife. Mai e valabila economia de piata ? Va baga cineva mana in buzunar ? Vi se propune un pret, sunteti liberi sa il respingeti. In definitiv nu e obligatoriu sa circule toata lumea cu Uber. Cica s-a inventat tramvaiul. Nu e bun tariful la Uber ? Luati Taxi. Cu treseu ocolit, cu maimuta, cu “sefu, daca vrei eu atata iti iau pana acolo, Fara aparat…”, etc.
    Fiscalizare. Tot ce incasezi ca sofer, inclusiv tipsul in aplicatie se comisioneaza de Uber si se impoziteaza. Banii sunt la vedere. Cum e la Taxi, nu mai vorbim.
    SINGURUL LUCRU cu care sunt de acord este chestia cu eliberarea de copii conforme si celor din afara orasului. Si da, ar trebui elimintate flotele, acolo e evaziunea, impozite pe program de 2 ore platite de soferi care lucreaza 10.. CIne vrea sa faca Uber sa isi faca SRL/PFA cu o singura masina.
    Si inca ceva, eu ca sofer Uber pe hibrida/electrica nu am dreptul la parcare gratis in Bucuresti.

    28
    • #62

      Ahaha, hai ca ai fost aproape amuzant cu alea “Luati Taxi. Cu treseu ocolit, cu maimuta, cu “sefu, daca vrei eu atata iti iau pana acolo, Fara aparat…”.
      Traseu ocolit nu se mai practica din 2010, nu faci nicio schema, tot in aglomeratie intri. Dimpotriva, stie scurtaturi practice, ceea ce robotii cu waze-ul in fata nu stiu.
      Maimuta, pret si altele la fel, din 2010. Poate sa mai fie unii pe aici, dar daca ii iei din strada. Dar nu ii luam in calcul pentru ca nici uber nu iei din strada, nu? Hai sa ne limitam la comparatii pe acelasi palier.
      Acum sa spunem si despre uber/bolt:
      – “sa imi dai 5 steleeee te rooog”
      – metoda “am ajuns, dar nu era”
      – metoda “anuleaza tu ca sunt prea departe”
      – metoda surge sincron
      – metoda nota mica pt client ca nu a dat tips

      Adevaratii pretari s-au dus la uber/bolt. Sa nu mai zic e pericol public in trafic.
      Apropo, aveti asigurare pentru client in caz de accident? La taxi e, sa stii.

      15
    • #63

      Avem asigurare, am scris mai sus. Oricum e 50 lei pe an…
      Multe chestii dintre cele spuse mai sus sunt false impresii, din cauza necunoasterii mecanismului de lucru al aplicatiei de sofer. Nu zic ca nu exista si specimene la sharing, dar sa nu generalizam.
      De ex. Daca soferul ajunge la punctul de ridicare pus de client pe harta i se deschide in aplicatie un cronometru. Chiar daca pasagerul nu e acolo el trebuie sa stea 7 minute sa il astepte. Numai dupa ce ele expira, soferul poate anula cursa pe motiv ca pasagerul nu s-a prezentat. Nu are nici o noima sa iei o cursa, sa faci drumul pana la pasager, pe cheltuiala ta, ca sa ce… sa ii iei 6 lei ca nu s-a prezentat ?
      5 stele cersesc aia care nu le au si e un motiv pentru asta.
      Surge sincron e o plaga, de aia trebuie desfintate flotele.
      Asta cu nota mica pt ca nu a dat tips e amuzanta, nu zic ca falsa. Sa ne gandim totusi si la pasagerii care iti dau o stea pentru ca nu ai facut la stanga pe unde a vrut el, desi e obligatoriu la dreapta.
      Si cu asta ajung la pasageri, care injura, dar uita de barna din ochii lor. Uita ca si ei se poarta ca niste ghertoi, isi pun picioarele peste tot, isi lasa copii sa zbiere si sa se zbata pe bancheta, converseaza pe speaker, isi baga pe telefon muzica, sau clipuri fara sa poarte casti, se lasa asteptati minute desi stiu ca punctul e pe o strada cu sens unic si se supara daca soferul ii asteapta mai incolo ca nu avea cum sa blocheze traficul pentru curul lor, pun punctul de ridicare gresit si se supara din nou cand tu ii astepti unde e pus pe harta, etc.
      E frumos cu paiul din ochii celuilalt…

      19
    • #64

      Thor, ultima oară când ai mers cu un taxi galben a fost prin cretacicul timpuriu, nu-i așa?

      3
    • #65

      mie taximetristii imi dau bani la coborare

      12
    • #66

      Intrebare, ca te vad cunoscator: fac o cursa aproape zilnic. 10 lei, oricare varianta de traseu (sunt doua de bun simt) De ce uneori mi se anulează plata și mi se iau mai mulți bani din card? Ce pot face în privința asta?

      1
    • #67

      Am nota 4,97 la Uber si nu am lasat bacsis. Poate o data sau de doua ori, dar nu obisnuiesc. Si am 4,97 din mii de curse ca folosesc zilnic, numai cu metrou si Uber+Bolt merg, nu imi place sa conduc prin Bucuresti. La Bolt nu imi arata, imi vad doar soferii nota. Dar anul trecut m-a laudat un sofer, a zis ca este primul 5 curat pe care il vede! Si la Bolt la fel, mii de curse, fara bacsis.

      7
    • #68

      Cum poți sa zici de maimuță la taxi și casă de marcat nefiscalizată? Când la taximetriștii de câțiva ani totul e legat la ANAF. Anaf vede în timp real cât a încasat taximetristul.
      Maimuța pe noile aparate de taxat la taxi nu mai există.
      Apropo toți se plângeau de ceafa lată de la taxi ca ziceau 50lei boss pt o cursă 20lei. Acum de ce nu fac scandal pe aceeași cursă e 80lei?
      A da, e dinamic și e ok.

      3
  20. #69

    In 20 ani o sa fie ca si in Cairo. O sa ai Uber, Taxi, masini fara usi, carute, Maxi Taxi ce nu stii unde te duce dar opreste la ia-ma nene cand le faci cu mana si tin banii in elastic si ia-ma nene clasic cu masini nemarcate cu nimic la mica intelegere. Nu o sa mai isi aminteasca nimeni de surge sau de nu ma misc fara 50 de lei. 😀 Piata libera, domne !

    5
  21. #71

    Mare sef, eu am dormit cu vreo 4 ore mai putin ca tine azi noapte si se cunoaste. M-am blocat la o chestie in articol: de ce e asa rau sa fie un numar mare de licente acordate?
    Mie tocmai limitarea aia la vreo 8000 sau cate erau a nr de licente pentru taxi (de uber nu stiu si nici nu folosesc) mi se pare sursa tuturor relelor. Au pus mana pe ele niste interlopi/samsari si ii exploateaza pe altii intr-o piata neconcurentiala. Cumpara rable si pun cate doi amarati pe o masina sa traga 24/7 de o jarca cu 500 000 km. Plm, sunt loganuri care bat spre milionul de km si noi radem de aia din Cuba ca au masini de pe vremea lui Truman.
    Normal ar fi sa avem reguli clare, corecte, aceleasi pentru toti fie ei taximetristi sau uberisti ca fac fix aceeasi meserie. Cine indeplineste normele sa aiba licenta automat. Din partea mea sa fie fara numar.

    20
  22. Uber si Bolt au inceput sa faca magarii cand o gramada de fosti taximetristi s-au reprofilat. Aceeasi jegosi pe care ii vedeai pe Pelicanu acum 15 ani, fac acum combinatii cu anulat curse si manipulat aplicatia.

    24
  23. #73

    Băi, și eu care mai am câteva luni de șoferie până să mă gândesc dacă mă apuc de taximetrie (“ride-sharing”, pentru progresiști) în loc de ceea ce fac acum 🙂

    2
  24. #74

    Mai misto aici. Ce atata concurenta. Taxiurile sunt ale primariei. Fiecare localitate cu primaria ei si cu taxiurile ei. Care nu au voie sa ia comenzi din strada si nici nu au voie sa ia comenzi in alta licalitate decat aia de bastina.
    Nici nu auzisera astia de Uber si Bolt pana anul trecut cand a intrat Uber pe piata. Dupa niste ani de tatonari cand s-au retras tiptil de fiecare data infricosati de scandalul monstru si amenintarile cu greva facute de taximetristii publici.
    Prin vara anului trecut un baiet destept pe mana cu una dintre primariile mai mari a devenit Uber. Adica a angajat vreo treijde soferi, i-a dotat cu A6 si A8 negre noi-noute, i-a pus la camasa alba cu cravata neagra, le-a pus tarif cu vreo 60% mai mare decat al taxiurilor publice. Reactia a fost ca in saptamana urmatoare taxiurile publice (care s-au revoltat ani la rand pentru o crestere de tarife, refuzata pe motive sociale de fiecare data) au crescut brusc pretul cu 30% si toata lumea a fost fericita.
    Acu o cursa la aeroport cu taxi normal costa 35€ (era 27€ inainte) si 45€ cu Uber.

    Socialismul spaniol bate la cwr orice capitalism, cu o mana legata la spate.

    1
  25. #75

    Chiar azi am dus-o pe bunica la doctor, 1.5 km cu un bolt, fără probleme. Cand am avut nevoie sa iau 2 km un taxi sa merg la dentist de urgență, m-a refuzat și mi-a râs in fața, deși i-am zis din start ca ii dau 10 lei ( acum 14 ani ). Cand aveam nevoie urgent sa depun niste acte si aveam de mers Militari-Pantelimon si retur, nu am gasit o mașină, au zis toti ca nu fac curse așa de lungi de dimineață la 8, am cautat toată intersecția de la Apaca peste o ora un taxi. Am si sunat, degeaba. Si mai am exemple. Așa ca din partea mea sper sa se zvârcolească in dureri, si-o merită.
    In afară de 2 care au încercat țeapă cu anulatul cursei si pe care i-am raportat si primit banii inapoi, nu am avut probleme cu bolt sau uber.

    21
    • #76

      Daca sunteti cum sunteti si nu folositi aplicatia saa telefonul de dispecereat, va meritati soarta.

      Astept sa vina unu care sa zica ca a comandat taxi prin aplicatie si l-a refuzat. Momentan vad ca aveti numai experiente d-asta din strada.

      Vin si eu sa zic ca telefonul pe care l-am luat de la baiatu din strada nu merge, mi-am luat teapa :))

      5
    • @punKreas: esti foarte pornit impotriva oamenilor care nu suporta taximetristii si nu inteleg de ce. E perfect sa fie asa, indiferent daca consideri tu ca au un motiv real sau nu.

      11
    • e perfect ok**

    • #79

      Punkreas ,vad că o tot dai pe asta cu “din strada” ! De ce ar trebui sa existe o deosebire între ” din strada ” și comanda telefonică daca mașina și șoferul sunt de la aceași firma de taxi ,sa zicem ” Țeapa Taxi” !!!!???

      6
    • #80

      @punKreas : Am experiențe din astea mai vechi de 10 ani, de cum a aparut uber (tin minte cand dadeau înghețată gratis) nu m-am mai urcat intr-un taxi. Am folosit si startaxi, puneam comanda scurtă (3 statii de tramvai, dar nu puteam sa merg pe jos sau cu tramvaiul atunci) si nu o prelua nimeni. După multe încercări s-a îndurat unul sa vină. Doar ifose am văzut la taximetriști.
      Joac-o pe asta: Am luat un taxi cand am dat traseul la parcul Carol, cand a aflat taximetristul ca mers la examenul de permis a început să imi dea sfaturi cum a dat el șpagă și a luat… apat de preocupat era ca a ratat semaforul rosu de la ieșirea din pasajul Mărășești,a franat fix in mijlocul intersecției, noroc ca ne-au ferit alții. Imi tremurau genunchii cand am coborât.
      Cum se face ca cu bolt si uber nu am avut probleme deloc? (doar aia de preluau comanda, apoi ma sunau ca ei nu mai vin sa anulez eu comanda, dar s-a rezolvat imediat).

      4
    • #81

      Eu sunt consumator din ambele categorii, iar in ultimul timp mai mult de taxi din motivele expuse in comentariile recente.
      Spre deosebire de multi de aici, am mers cu uber si cu surge 5x, nu rupeam taxi-urile imediat cum crestea pretul.
      De ce ma agit eu atat? Nu sunt nici taximetrist cum zicea un babalau mai devreme, dar nu suport ipocrizia.

      Ipocrizia vine din faptul ca multi de aici rupeti taxiurile cand e surge mare, dar pe urma veniti pe bloguri si va plangeti ca acum 8 ani v-au facut preturi taximetristii.

      Si apoi, nu suport diferenta asta pe care o faceti intre a comanda uber de pe aplicatie si a lua taxi de pe strada. Majoritatea taximetristilor recomanda sa faci comanda prin aplicatie, e cel mai simplu de folisit in cazul in care apar anumite situatii problematice (de o parte si de alta, bineinteles).

      Am avut ura mare si eu pe taxi mult ani, mai ales ca mereu trebuia sa iau taxi la periferia Bucurestiului. Dar in ultimul timp, s-au mai curatat bine de tot. Nu zic ca sunt perfecti, mai au si bubebe lor, dar fata de acum 8 ani, chiar e un progres. Spre deosebire de uber care se duce in jos dpdv al calitatii.

      6
    • Practic tu admiti ca taximetristii au fost muisti, dar acum s-au spalat mult si gata, sunt in regula, noi ar trebui sa ii acceptam si sa ii alegem cu prioritate in fata alternativelor.

      E singurul context in care e valabila chestia asta. Adica un grup de oameni a futut sistematic alt grup mare de oameni, dar apoi s-au “curatat” si gata, totul e ok, ar trebui sa le folosim serviciile.

      5
    • #83

      @W: “Practic tu admiti ca taximetristii au fost muisti, dar acum s-au spalat mult si gata, sunt in regula, noi ar trebui sa ii acceptam si sa ii alegem cu prioritate in fata alternativelor”
      Exact, mai ales ca asta s-a intamplat prin transferul muistilor de la taxi la alternativi :))))

      2
    • Ti-a scapat a 2 parte a comentariului meu. Asta pe langa faptul ca, fara sa contest faptul ca sunt destui taximetristi trecuti la alternativi, nu e cazul majoritatii. Cel putin din experienta mea.

      1
  26. #85

    Am vazut ca au comentat mai multi care fac uber si bolt. Ba , voi bagati bine la cap ce va spun eu. Eu ma cac in masinile voastre. Nu ma intereseaza ca aveti masini bune. Prefer sa merg cu un taxi mai nasol, desi mai toate cu care merg sunt ok, – decat sa merg cu figuranti vizitii. Pai tu nu imi vii mie bai taranul cu 2 genti pe bancheta din spate , sau cu sacose cu varza sau cu cacatul ala de sac glovo puse pe bancheta din spate, ca eu sa fiu fortat sa ma urc lanfa tine in fata. Alea ti le pui tu pe scaunu din fata țărane obosit sau in portbagaj. Eu sunt boier, domn, eu nu ma urc in fata, eu ma urc doar in spate. Toti soferii uber bolt au aerul asta de genul – ,,hai ma c-am venit sa te iau si pe tine,da te n pula mea ca tot am treaba ma duc incolo, si te las si pe tine in drumu meu” . Intelegeyi ce vreau sa spun? Au aerul asta de parca n ar fi doar niste vizitii. nu ma, nebunule, eu ti am dat comanda, tu esti vizitiul meu si ma duci unde vreau ca te platesc, gustere. Deci asta e diferenta care conteaza pt mine, fata de taxi, lipsa respectului si bolsevismul asta. Bine, poti intalni lepre din astea si pe taxi, nesimtiti. Dar intelegeti ce vreau sa zic. Deci doar taxi folosesc. Plus nu mai vorbim cu tarifu dinamic cu mizeriile astea. dar pe mine nu astea ma deranjeaza si v am spus ce. Aerul de chiar superiotitate al lor. hai ca te iau si pe tine ca asa. Si sunt fantome. adica bolsevizarea asta. Adica taximetristi se stie ca e taximetrist, aasta e meseria lui, transporta oameni. asta care face uber ce e? Care e personalitatea lui? un smecher care se plimba cu masina si hai ca ma ia ai pe mine nu? Pai nu ma ca daca esti smecher si superior ma iei fara bani. Daca tot e in drumu tau. Dar esti un vizitiu si eu ti am dat comanda si executi comanda. ca te platesc.

    3
    • #86

      Pai daca e asa, mergi tata la Taxi ca sunt respectuosi, cinstiti si am auzit ca s-au spalat. Vinerea trecuta.

      3
  27. #87

    Da, haideti sa sustinem taximetristii care iau 100 de lei pe o cursa de 20 si esti nevoit sa platesti pentru ca esti disperat sa ajungi cat mai repede.

    2
    • #88

      Vezi ca ai confundat taxiul cu uberul.
      Taxistul iti cerea 50lei. 100lei ti-a cerut-o aplicația ca era dinamic

      1
  28. Taximetria fara tarif dinamic e ca nunta fara basina sau ca pisarea fara lautari!

    1
  29. #90

    Acum multi ani, multi multi ani, erau masini care asteptau in punctele de interes ca de exemplu gari, aerogari, porturi, etc. Soferii intrebau oamenii unde merg, apoi ii transportau contra unor sume de bani. Azi asa, maine la fel, pana hop, statul a zis ca toata chestia respectiva e o afacere care trebuie reglementata si taxata. Si uite asa au aparut taxiurile. Apoi statul s-a gandit sa le impuna culoarea galbena, sahuri, lampa cu liber/ocupat ca sa fie vizibile masinile respective iar clientii sa poata face semn cu mana. Apoi le-a facut si loc de asteptare clienti (standul de taxi) ca sa nu stationeze aiurea si pentru ca oamenii sa stie de unde pot lua un taxi. Apoi, statul, constientizand ca un taxi efectueaza mai multi km ca o masina obisnuita, s-a gandit sa le faca ITP la 6 luni. Apoi s-a gandit ca RCA-ul trebuie marit fiindca taxiul e tot timpul in trafic si riscurile sunt mai mari. Apoi statul s-a gandit ca trebuie asigurare separat ptr bagaje. Ca trebuie atestat de taximetrist. Si uite asa, ani la rand taxiurile au evoluat. Au aparut si aplicatiile de taxi. Brusc, apar Uber/Bolt si spun ca ei sunt evolutia. Ca la ei poate face ride-sharing oricine, fara atestat, fara RCA special, cu ITP la 2 ani, etc. Asa au intrat in tara, cu povestile astea. Acum trebuie sa aiba si ei atestate si tot felul. Buuun, deci a intrat Uber/Bolt in tara si au spus ca ei sunt evolutia, cand de fapt, ei sunt involutia. Adica statele au reformat si evoluat an de an taximetria impunand conditii speciale, dar apar grupurile astea de interese si spun ca involutia lor e de fapt evolutie. Si uite asa s-au intors in timp vreo 100 de ani, exact cum erau taxiurile cand nu erau reglementate. Lumea chiar a crezut ca e evolutie, dar daca stam bine sa ne gandim cum au evoluat taxiurile din niste masini care racolau clienti din punctele de interes, de fapt ride-sharingul e involutia. Sper ca pana aici am fost limpede si nu cred ca ii da cuiva cu virgula rationamentul de mai sus.

    Buuun, mergem mai departe. Cum a intrat ride-sharingul in tara? Pai cam asa “Avem soferi care impart costurile. Soferul are niste chestii de rezolvat la gara, apoi in cartierul cutare, apoi iar la gara, iar inapoi in cartier, are treaba si la aeroport, apoi iar la gara. Avand atat de multe de rezolvat, imparte costurile cu pasagerul.” Interesant ca desi imparte costurile, ramane cu bani. De fapt pasagerul ii plateste totul, nu imparte. Si uite asa au intrat in tara. Au mintit de la inceput.
    Mai departe. Pe undeva e logic, nu e normal dar e logic, ca la un moment dat erau niste harburi la taxi. Pai din 1,38 lei/km, de unde masini mai bune? Pe de alta parte, clienti care mananca pufuleti, ciocolata, seminte, etc in taxi. Strazi murdare si pline de gropi. Mafia din primarii. Per total, toata conjunctura astaa dus harburile de taxiuri pe care le stim cu totii. S-a marit putin tariful, iaca nu mai e plin de harburi la taxi. Mai sunt, dar nu predomina. Au un tarif mai maricel, au masini mai bune.

    Uber/Bolt e doar un simbol al coruptiei. Sa nu-mi spuneti ca in Germania unde 99% din taxiuri erau E-klasse, s-a saturat lumea de harburile de Mercedes si au preferat “limuzinele” de la ride-sharing. Nu pot sa cred. Corporatiile astea corupte au strategii murdare, au lovit fiecare tara dupa ce au studiat-o. La nemti au bagat tarif mic stiind ca taximetristii care trebuie sa intretina niste E-klasse nu pot scadea tariful. La noi au bagat o alta strategie, la spanioli alta, si tot asa.
    Taxiurile sunt limitate din diverse considerente. Daca sa zicem, de dragul discutiei, ca taxiurile nu puteau acoperi cererea, statul putea modifica legea, iar din 4 taxiuri la mia de locuitori cum e acum, s-ar fi putut modifica in 7 la mia de locuitori. Deci n-ar fi fost nevoie sa patrunda pe piata un serviciu de taximetrie involuat.
    Ah, unora nu le plac niste nesimtiti de la taxi? Sa-i reclame! Sau ce, cand esti nemultumit de serviciile politiei, apelezi la interlopi? Cand esti nemultumit de doctori, apelezi la vraci? Nu! Reclami pana indrepti situatia. Daca fiecare sau aproape fiecare ar fi reclamat, serviciul de taxi era la alt nivel. Nu e vina exclusiva a taximetristilor. Apoi mai sunt si niste smecheri care detin autorizatii si angajeaza ca taximetrist pe oricine care le aduce banii pe care ii cer. Si asa se impute treaba. De aia zic ca nu e vina exclusiva a taximetristilor. Si chiar daca au o parte din vina, in anii astia unii s-au lasat de meserie iar altii s-au apucat. Altii au trecut la alternativi.

    Bun. Apoi tepe de sute de milioane de euro date prin aceste platforme. “Aaa si ce vina am eu ca nu-i prinde ANAFul?” N-ai nici o vina. Si nici bani de pensie nu vei avea. Si pana la pensie, nici bani de autostrazi, spitale, etc. “Pai nu ca ei platesc taxe.” Sigur ca da, de aceea apar atatea stiri cu mii de persoane fara contract de munca, cu sute de firme care fac evaziune. Si inca n-au aparut toate stirile care trebuie, fiindca aia de sus ii protejeaza. Doar nu credeti ca flotele de alternativi sunt ale unor oameni onesti si bine intentionati. Firmele X si Y nu sunt ale lui Nea Gica care a vrut sa dea de lucru unor oameni. Nu, sunt ale unor sus-pusi care va fura taxele si impozitele. Nu toti, doar majoritatea. Cum? Uite asa. Fiindca din start au pornit inseland lumea, spunand ca ei impart costurile, spunand ca involutia lor de fapt e evolutie. Cand pornesti asa, te astepti sa se termine cu bine?

    Cam atat ptr moment. Oricum am scris mult ptr un taximetrist. Si bine, indiferent ce ar zice unii.

    P.S. Am vrut sa mai zic ca smecheria nu va merge la infinit, iar toti copiii astia care in loc sa invete o meserie, imita taximetristii, la un moment dat vor ramane fara job si nu vor sti sa faca altceva. Nici macar cum sa-si plateasca retroactiv impozitele pe care le ocolesc acum prin diverse metode. Da’ nu o zic. Se vor convinge singuri.

    7
  30. #91

    Acum multi ani, multi multi ani, erau masini care asteptau in punctele de interes ca de exemplu gari, aerogari, porturi, etc. Soferii intrebau oamenii unde merg, apoi ii transportau contra unor sume de bani. Azi asa, maine la fel, pana hop, statul a zis ca toata chestia respectiva e o afacere care trebuie reglementata si taxata. Si uite asa au aparut taxiurile. Apoi statul s-a gandit sa le impuna culoarea galbena, sahuri, lampa cu liber/ocupat ca sa fie vizibile masinile respective iar clientii sa poata face semn cu mana. Apoi le-a facut si loc de asteptare clienti (standul de taxi) ca sa nu stationeze aiurea si pentru ca oamenii sa stie de unde pot lua un taxi. Apoi, statul, constientizand ca un taxi efectueaza mai multi km ca o masina obisnuita, s-a gandit sa le faca ITP la 6 luni. Apoi s-a gandit ca RCA-ul trebuie marit fiindca taxiul e tot timpul in trafic si riscurile sunt mai mari. Apoi statul s-a gandit ca trebuie asigurare separat ptr bagaje. Ca trebuie atestat de taximetrist. Si uite asa, ani la rand taxiurile au evoluat. Au aparut si aplicatiile de taxi. Brusc, apar Uber/Bolt si spun ca ei sunt evolutia. Ca la ei poate face ride-sharing oricine, fara atestat, fara RCA special, cu ITP la 2 ani, etc. Asa au intrat in tara, cu povestile astea. Acum trebuie sa aiba si ei atestate si tot felul. Buuun, deci a intrat Uber/Bolt in tara si au spus ca ei sunt evolutia, cand de fapt, ei sunt involutia. Adica statele au reformat si evoluat an de an taximetria impunand conditii speciale, dar apar grupurile astea de interese si spun ca involutia lor e de fapt evolutie. Si uite asa s-au intors in timp vreo 100 de ani, exact cum erau taxiurile cand nu erau reglementate. Lumea chiar a crezut ca e evolutie, dar daca stam bine sa ne gandim cum au evoluat taxiurile din niste masini care racolau clienti din punctele de interes, de fapt ride-sharingul e involutia. Sper ca pana aici am fost limpede si nu cred ca ii da cuiva cu virgula rationamentul de mai sus.

    Buuun, mergem mai departe. Cum a intrat ride-sharingul in tara? Pai cam asa “Avem soferi care impart costurile. Soferul are niste chestii de rezolvat la gara, apoi in cartierul cutare, apoi iar la gara, iar inapoi in cartier, are treaba si la aeroport, apoi iar la gara. Avand atat de multe de rezolvat, imparte costurile cu pasagerul.” Interesant ca desi imparte costurile, ramane cu bani. De fapt pasagerul ii plateste totul, nu imparte. Si uite asa au intrat in tara. Au mintit de la inceput.
    Mai departe. Pe undeva e logic, nu e normal dar e logic, ca la un moment dat erau niste harburi la taxi. Pai din 1,38 lei/km, de unde masini mai bune? Pe de alta parte, clienti care mananca pufuleti, ciocolata, seminte, etc in taxi. Strazi murdare si pline de gropi. Mafia din primarii. Per total, toata conjunctura astaa dus harburile de taxiuri pe care le stim cu totii. S-a marit putin tariful, iaca nu mai e plin de harburi la taxi. Mai sunt, dar nu predomina. Au un tarif mai maricel, au masini mai bune.

    Uber/Bolt e doar un simbol al coruptiei. Sa nu-mi spuneti ca in Germania unde 99% din taxiuri erau E-klasse, s-a saturat lumea de harburile de Mercedes si au preferat “limuzinele” de la ride-sharing. Nu pot sa cred. Corporatiile astea corupte au strategii murdare, au lovit fiecare tara dupa ce au studiat-o. La nemti au bagat tarif mic stiind ca taximetristii care trebuie sa intretina niste E-klasse nu pot scadea tariful. La noi au bagat o alta strategie, la spanioli alta, si tot asa.
    Taxiurile sunt limitate din diverse considerente. Daca sa zicem, de dragul discutiei, ca taxiurile nu puteau acoperi cererea, statul putea modifica legea, iar din 4 taxiuri la mia de locuitori cum e acum, s-ar fi putut modifica in 7 la mia de locuitori. Deci n-ar fi fost nevoie sa patrunda pe piata un serviciu de taximetrie involuat.
    Ah, unora nu le plac niste nesimtiti de la taxi? Sa-i reclame! Sau ce, cand esti nemultumit de serviciile politiei, apelezi la interlopi? Cand esti nemultumit de doctori, apelezi la vraci? Nu! Reclami pana indrepti situatia. Daca fiecare sau aproape fiecare ar fi reclamat, serviciul de taxi era la alt nivel. Nu e vina exclusiva a taximetristilor. Apoi mai sunt si niste smecheri care detin autorizatii si angajeaza ca taximetrist pe oricine care le aduce banii pe care ii cer. Si asa se impute treaba. De aia zic ca nu e vina exclusiva a taximetristilor. Si chiar daca au o parte din vina, in anii astia unii s-au lasat de meserie iar altii s-au apucat. Altii au trecut la alternativi.

    Bun. Apoi tepe de sute de milioane de euro date prin aceste platforme. “Aaa si ce vina am eu ca nu-i prinde ANAFul?” N-ai nici o vina. Si nici bani de pensie nu vei avea. Si pana la pensie, nici bani de autostrazi, spitale, etc. “Pai nu ca ei platesc taxe.” Sigur ca da, de aceea apar atatea stiri cu mii de persoane fara contract de munca, cu sute de firme care fac evaziune. Si inca n-au aparut toate stirile care trebuie, fiindca aia de sus ii protejeaza. Doar nu credeti ca flotele de alternativi sunt ale unor oameni onesti si bine intentionati. Firmele X si Y nu sunt ale lui Nea Gica care a vrut sa dea de lucru unor oameni. Nu, sunt ale unor sus-pusi care va fura taxele si impozitele. Nu toti, doar majoritatea. Cum? Uite asa. Fiindca din start au pornit inseland lumea, spunand ca ei impart costurile, spunand ca involutia lor de fapt e evolutie. Cand pornesti asa, te astepti sa se termine cu bine?

    Cam atat ptr moment. Oricum am scris mult ptr un taximetrist. Si bine, indiferent ce ar zice unii.

    P.S. Am vrut sa mai zic ca smecheria nu va merge la infinit, iar toti copiii astia care in loc sa invete o meserie, imita taximetristii, la un moment dat vor ramane fara job si nu vor sti sa faca altceva. Nici macar cum sa-si plateasca retroactiv impozitele pe care le ocolesc acum prin diverse metode. Da’ nu o zic. Se vor convinge singuri.

    3
  31. #92

    Oarecum au adus si ceva bun ăștia de la Uber-Bolt in domeniul taximetriei din ce vad acum marea majoritate a taximetriștilor sunt propietari pe mașini ceea ce clar ridică un pic serviciul, cel mai probabil angajații se simt mai bine acum prin flotele Uber-Bolt tocmai d asta si nu numai a ajuns haiducia pe acest tip de platforme cu care nu mai îmi bat capul sa văd cum schimba preturile de la un minut la altul si multe altele am rămas pe clasicul taxi cu bune cu rele.