Stiati ca si musulmanii au agentii matrimoniale? Sau că au situri de dating? Nu aș fi crezut în ruptul capului, mai ales când știu că femeile la ăia au niște reguli de viață de îți vine să plângi.
Domnișoara din poză are profilul pe un site de acest gen. După cum se poate vedea, este de o frumusețe răpitoare, obrajii ca piersica, buzele ca niște căpșuni presărate de roua dimineții.
Dacă este vreun musulman doritor, profilul ei poate fi găsit aici.
NOU
Height: 170 cm (5 ft 7 in)
Weight: 50 Kg (110 lb)
eu cred că e bună 😀
NOU
uber cool,
fac pariu ca daca ai avea cont, e un fel de haicinci doar ca astea sunt acoperite, si din cand in cand mai scot asa un pic genunchiul de sub roba.
Am gasit ceva “exemplare” dragute, “eligibile”, din pacate erau interesate doar de citirea quaranului …
NOU
site-ul asta nu este facut special pt musulmani?adica nu vad sa se aventureze vreun frantuz sau italian la un asemenea site.sau ma gandesc ca li se spune indivizilor: ba ori esti musulman, ori faci stanga imprejur si iesi din agentie.
NOU
cel in cauza, sunt sigur ca nu ar zice nu unui sex de calitate, in timp ce cititi amandoi quaranul :))
NOU
Vai domnule atotstiutor Cetin Ametcea, cum le spuneti dumneavoastra pe toate punand punctul pe I. Cum va ingrijoreaza pe dumneavoastra statutul femeilor din intreaga lume si cum incercati dumneavoastra sa va luptati pentru drepturile lor,drepturile sarmanelor asuprite .Sunteti un barbat adevarat . Apreciez faptul ca va ingrijoreaza hijeabul respectivei (din fotografie) si ca v-ati sesizat asurpa aspectului de asuprire sociala la care sunt suspuse femeile musulmane din Germania. Extraordinar ! Ce suflet mare aveti!
Dar totusi nu-i asa ca daca cineva ar veni in ziua unei mari sarbatori in familia dumneavoastra si ar zice despre mama dumneavoastra ” E O CURVA” l-ati considera un porc ipocrit si ignorant?!? Nu-i asa ca daca cineva ar zice despre sora dumneavoastra ” SORA TA NU ISI TRAIESTE FRUMOS VIATA . E O FEMEIE USOARA SI PROASTA ,CARE SE LASA PACALITA SI MANCATA DE BANI DE CATRE UN NETREBNIC ” ,ati sari ca ars si v-ati infuria foarte ?
Nu-i asa ca si frumoasei dumneavoastra sotii ,pana sa va cunoasca pe dumneavoastra (un adevarat mascul maestru in arta erotismului), ii placea sa se infrupte cu placerile trupesti alaturi de alti barbati citind din Biblie (su ma rog din “Print si Cersetor”, “Cel mai iubit dintre pamanteni” , etc.) Sa nu spuneti ca a fost neprihanita !Nu va cred chiar atat de incuiat incat sa va luati o sotie nepriceputa si neanceputa. Mai ales ca dumneavoastra,care pe toate le stiti, si care aveti o vasta cultura generala si care cunoasteti pana si locul unde se afla buricul pamantului nu sunteti precum toti ceilalti ignoranti si prostanaci frustrati ai planetei care cred intr-un Dumnezeu si care au constientizat ca toate aici pe pamant sunt trecatoare.
NOU
@Oana: de ce esti asa frustrata papuse?
Sa nu uit! “neanceputa” se scrie corect neinceputa
Arhi cum reusesti tu sa starnesti controverse religioase pornid de la sexualitate. Esti un artist. M-a amuza inversunarea comentatorilor si imi dau seama ca sunt unii care inca nu au scapat din evul mediu.
NOU
in principiu are dreptate Oana.
NOU
oana, tocmai pentru reactiile astea de cacat va dispretuiesc oamenii. pentru ca sunteti ingusti la minte, inghetati si idioti. sunt sigur ca tu sugi pula cu coranul in brate si urmarind invataturile lui mohamed
NOU
adica sa nu fiu inteles gresit. oana are dreptate in esenta , pentru ca vorba proverbului ‘ce tie nu-ti place altuia nu-i face’ … iar arhi s-a legat la un mod foarte jignitor si extrem de malitios, complet gratuit ,de niste chestiuni care il depasesc din mai multe puncte de vedere.
oana ai gresit pentru ca,la randul tau, te-ai coborat mult prea jos…
NOU
Marian, eu m-am referit la faza cu sexul la femei in general, adica indiferent de ce ar citi, nu ar refuza un sex, atata timp cat E PE UN SITE DE DATING, nu?
Cat despre oprimarea femeilor, ii doresc domnisoarei sa mearga in Arabia Saudita sau Iran. Poate ei ii place sa mearga 3 pasi in urma barbatului si sa fie biciuita daca se uita la TV.
In rest, numai de bine si de sex oral, ca sa zic asa.
NOU
ce o mai dai si tu pe dupa visin …mai arhi mai…
NOU
:))))) oricum nu-i fairplay si nici frumos sa procedezi asa cum tu ai procedat.
… si Oana ar fi trebuit sa se rezume la a fi mai diplomata putin. asa nu a demonstrat decat ca este foarte apropiat de caracterul celui pe care il critica.
NOU
@arhi,
tu ai fost in arabia saudita sau in iran?
NOU
altfel ce spui tu imi suna precum documentarele postrevolutionare despre romanica ,facute de bbc ,m6 , deutche welle …
NOU
ce ma intrebi tu e ceva de genul sa iti demonstrez ca e=mcpatrat, altfel nu exista.
mai ieri un idiot de asta de-al lor l-a declarat pe mickey mouse impur si interzis.
NOU
acum hai sa fim seriosi!vorba lui arhi: voi chiar credeti ca alea respecta regulile ca la carte?sau ca nu fac sex oral in timp ce se uita peste coran?
@ oana: tu!de ce esti atat de revoltata?voi chiar nu ati auzit de libera exprimare? atata timp cat nu se leaga de voi nu vad de ce sariti cu gura.si nu inteleg o chestie: tu vrei ca barbatii sa se insoare cu una “neatinsa” sau cu una care stie meserie?ca din cate am citit eu tu le bagi pe amandoua in aceeasi oala.
NOU
daca la televizor sau in ziar iese un jurnalist semdioct si fraier care urla ca din gura de sarpe ca mikey mouse e gay tu il crezi. hai mai nu mai iti cauta copaci pe dupa care sa te pitesti.
eu zic ca mai inainte se pleci si tu putin mai departe de bulgaria 😀 ,sa vizitezi iranul si arabia saudita, sa stai de vorba cu oamenii de acolo …si apoi sa iti dai cu parerea.
asta a fost conform mitului cu negrii o au mare. tu crezi? eu nu cred. :))))))
NOU
nu te supara, vad ca o tot dai cu pititu dupa copaci si nu pricep de ce. unde ma pitesc? adica daca iti pui poza pe un site de dating, o pui ca vrei sa citesti coranul cu cineva sau pentru ca vrei sa te futi si nu ai cu cine, pentru ca umbli cu burnuzul pe fata?
eu iti aduc argumente si tu ma iei cu povesti de 2 lei si deplasari in iran. FYI Aabia Saudita e partener strategic USA, nu se fac reportaje tip romania si iran. ce auzi de acolo sunt relatari pline de mandrie.
iar negrii o au mare.
NOU
vezi realitatea prin prisma mircului din tinerete. eu nu am intentionat decat sa iti atrag atentia ca daca la noi la romanica se obisnuieste sa fi nesimtit, sa scuipi pe strada, sa iti bagi diferite organe in gura unora sau a altora… nu inseamna ca toate astea sunt reguli universale . nu judeca ceea ce nu intelegi sau ceea ce iti depaseste capacitatile de a intelege… sa iti desenez? eu zic sa iti cauti un job. prea mult stat degeaba ,in fata calculatorului , te inebuneste .
sa imi scuzi tonul din acest ultim mesaj ,dar se pare ca dialogul cu tine are o influenta negativa asupra starii mele de spirit. e greu sa iti pastrezi calmul intr-o discutie in care cel pe care incerci sa il inveti de bine te ia de dusman.
:))) e clar. esti irecuperabil. drum bun in noua zeelanda. =))))))))))))
NOU
multumesc, dar m-am razgandit, vreau in barbados.
NOU
mentionez ca Oana de mai sus nu sunt eu! eu sunt cu o mic.
NOU
iar eu mentionez ca nu il consider dusman pe marian, dimpotriva. dar ador un scandal bun
NOU
@Marian,
nu am nevoie de avocat. Totusi iti multumesc ! Esti singurul de aici care se pare ca a inteles cu adevarat unde bate primul meu comentariu. Musiu Cetin Ametcea este mult prea greu de cap ca sa inteleaga.
@moa,
Asa si? Sa nu spui ca tu esti perfectiunea intruchipata (intr-ale gramaticii si ortografiei limbii romane ) . Este bine totusi ca ai constientizat nivelul la care te afli.
@Cetin Ametcea,
Esti mare si prost(batut in cap). Lasa sa fie musulmanii ingusti la minte si inghetati . Nu inteleg de ce te frige pe tine buza de obiceiurile si credinta altora. Niciun un musulman nu va veni sa te loveasca, sa te jigneasca sau sa iti faca vreun rau atata timp cat il respecti si nu il calci pe picior. Musulmanii sunt printre cei mai primitori oameni de pe pamant. Avea dreptate Marian cand te-a trimis in vizita in Arabia Saudita si in Iran. Se vede ca nu prea ai iesit din casa si ca ai imbatranit degeaba. Pacat. Lumea este mult mai frumoasa decat o vezi tu din scaunul calculatorului sau din fotoliul din fata televizorului. Cat despre urarile cu ‘suptul’ si trimiterile catre invataturile Profetului … concluzionez: DE UNDE DUMNEZEU NU A DAT MAI MULT ,NICI EU NU POT CERE. La rautati gratuite si idiotenii nu te intrece nimeni. Esti o scursura fara viitor !
Iti urez sa ajungi sa iti faca chestiile alea orale la chestiunea aia a ta ( a propos, ti-o mai vezi de burta?) d’al de mama dumitale si d’al de surioara ta (ca si asa am auzit ca la voi se obisnuiesc chestiunile acestea libertine si incestuoase).
@ciresica,
Daca te-as face ‘ignoranta’ ar suna ca o lauda raportat la nivelul la care te afli cu adevarat.
NOU
Poza respectiva cred ca era pentru mister pusa in anuntul respectiv, e un fel de brand pentru tipa . Eu unul nu cred ca ea in Germania umbla pe strada asa .Stiu, o sa spuneti ca ati fost voi in Germania si ati vazut femei musulmane umbland asa pe strada dar va zic eu ca alea in nici un caz nu publica anunturi pe site-uri pentru intalniri 😉
NOU
mai Oana… vrei sa spui ca fata aia si-a pus poza pe acel site de matrimoniale din alt motiv decat ca se vrea iubita (a se citi fututa/intretinuta)?
Musulmanii sunt cei mai primitori oameni de pe pamant? Aici TU generalizezi gratuit. Apropos, de Jihad ai auzit? mie mi se pare o mare dovada de generozitate. De ingradirea drepturilor femeilor in Afganistan ai auzit? Sau aia nu sunt musulmani?
Cat despre urarile de muie… nu pot decat sa constat ca ai niste frustrari si cobori intr-o mocirla despre care lasi impresia ca vrei sa de separi.
Intotdeauna am fost scarbit de ipocrizia fanaticilor religiosi. De orice cult. Am impresia ca faci parte dintre acesti fanatici.
NOU
ai intaritat-o tare de tot mai Arhi! esti specialist!:)
NOU
un adevarat buchet de cunostinte se desprinde de aici si o gramada de inteligenti ipocriti isi dau cu parerea…trist ce-a ajuns arhiblogul…
NOU
oana, fugi repede in coltisorul tau si da-ti foc in numele islamului.
bancheru, daca esti asa de trist, de ce nu te retragi? nu imi place sa te vad suparat
NOU
Degeaba si-a pus poza acolo daca nu poti sa te vezi cu ea , sigur o cauta neamurile si daca te vede cu ea te pac-pac 😀 . Eu unul nu m-as risca sa ma vad cu asemenea persoane . Au o religie stricta si cred ca nu este de glumit cu ea . Si aia de a aparut in filme porno si in video alea cu Basshunter cica or s-o omoare cu pietre daca o prind astia 🙂 , Aylar Lie parca asa o cheama. Decat sa te incurci cu musulmani mai bine violezi o romanca 🙂 .
NOU
@oana: imi place enoooorm de mult de tine: in loc sa il faci pe arhi prost sau in toate felurile nu era mai simplu sa ii explici cu frumosul anumite chestii?inseamna ca ti-a zis niste chestii care ti-au inchis gura si cum te aperi?il faci in toate felurile.ignoranta?eu?probabil…dar sincera sa fiu nu vad de ce te-ar interesa pe tine cum sunt eu.este problema mea daca inchid ochii la anumite probleme ale societatii.musulmanii or fi ei oameni de treaba…dar sincera sa fiu never ever in my life nu m-as duce in tara lor
NOU
se vede din comportamentul doamnei islamiste cat de oameni de treaba sunt.
siktir
NOU
@ arhi: ma asteptam ca oana sa aiba o atitudine diferita.sa ne demonstreze ca sunt si oameni mai deschisi la minte,care nu jignesc aiurea…
oana cum vrei sa ne schimbam opinia daca tu ca femeie te porti nu foarte elegant?!demonstreaza-ne sau mai bine zis deschide-ne ochii folosind cuvinte, argumente destepte si nu injurii…
NOU
@ciresica cu numele de MaMeMiMoMu………..”musulmanii or fi ei oameni de treaba…dar sincera sa fiu never ever in my life nu m-as duce in tara lor”…Nu’s musulman dar crede’ma ca te arunci la concluzii prea rapid.
@moa…”De ingradirea drepturilor femeilor in Afganistan ai auzit? Sau aia nu sunt musulmani?”…cand un on aude cuvantul musulman prima data ii vine in mintea chestia cu “ingradirea drepturilor gemeilor”……..chiar e nevoie de amintim ce ingradim noi “crestinii” sau mai bine zis ce NU “ingradim”….
Hai sa nu mai jignim alte religii ca deh….vom deveni mai Papa decat Papa…..
NOU
@florin: nu ma arunc deloc…este suficient sa vad ce se intampla la tv ca sa imi dau seama ca nu as vrea acolo.
NOU
@ciresica cu numele de MaMeMiMoMu…”este suficient sa vad ce se intampla la tv ca sa imi dau seama ca nu as vrea acolo”…grav, foarte grav….aici cred ca e momentul sa te trimit (asa cum Marian l’a trimis pe arhi) in Arabia Saudita si in Iran, sa vezi realitatea.
E grav daca o parte mare din cunostintele tale despre musulmani vin pe cai media ;)…
Cred ca ti’ai dat seama ca NU E SUFICIENT “sa vad ce se intampla la tv ca sa imi dau seama ca nu as vrea acolo”
NOU
@florin: era doar un exemplu de “bunatate” musulmana.
Da-mi tu acum exemplu de ceva bun de la musulmani.
Exemple negative de la ortodoxi am destule, tocmai de aceea nu sunt un fanatic religios.
NOU
@ florin: stiu ca este o greseala sa iau anumite decizii in functie de influenta media din viata mea,dar asta este la urma urmelor decizia mea in cazul acestui subiect. nu m-as duce acolo cand stiu ca prin apropiere este un razboi.
NOU
@florin: Nu au fost rapiti recent niste turisti in Egipt?
Printre ei era si o romanca, probabil sfatuita de unul ca tine sa viziteze o tara araba sa vada ce primitori sunt.
Sau te pomenesti ca sirienii sau ce erau aia de i-au rapit nu erau musulmani 🙂
“ziceam si eu asa ca opinia publica”
NOU
Eu am fost prin turcia = musulmani si se respecta regulile …. sincer daca si la noi sar respecta nijte reguli de bun simt de genu la 16 ani sa nu fi fost deja cu 10 ar fi dragutz …
NOU
Bun, intru şi eu în discuţie aici în urma intervenţiei nasoale a unui menbru al comunităţii islamice. Fiind un tip paşnic intervin cu 1 banc:
– Bărbatu-mio e aşa de gras că avut nevoie de două bombe ca să se sinucidă…
NOU
vai ce urat. o spui de parca toti musulmanii ar fi teroristi…:))))
NOU
:)):)):)) Nu vreau să spun că la un asemnea banc un membru al comunităţii islamiste mi-a sărit efectiv în cap! Civilizaţie my ass… :))
NOU
Edit: Nu, vreau să spun că…. (uitasem o virgulă).
NOU
A, şi uitasem: n-ai cu cine…
NOU
hmmm, m-am indragostit de tipa….
NOU
direct loto porno :)))))
NOU
“Oana: esti mare si prost” =))))))
n-am mai citit de acolo, ca am treaba, dar a meritat :))
NOU
oricum, doua posturi in jumatate de zi cu 30-40 de comentarii fiecare nu-i de ici, de colo
NOU
se vorbeste despre islamizarea europei si despre efectele devastatoare ale invaziei de musulmani… ei vor un stat in stat… un tribunal dupa legile lor (religioase si total ambigue si interpretabile in functie de cum vrea un mojic/cleric/mullah/ayatollah)… fiindca cei ca oana si vestul europei uita de SEPARAREA RELIGIEI DE STAT
si probabil oana fiind sustinatoare a multiculturalismului nu intelege ca multiculturalismul nu include legi, tribunale, religii… (sub “protectia” multiculturalismului eu putand sa-mi aduc legile mele de acasa in vreo tara si sa nu ma supun legilor tarii gazda… nu? 😀 )
(desi nu sunt religios deloc avem un oarecare noroc cu multimea de biserici si cu ortodoximea…)
NOU
Well… eu personal n-am absolut nimic impotriva faptului ca o femeie sa umble cu fatza de masa in cap, daca asta ii face placere sau daca crede ca asa o sa aiba ea sufletu-n rai, asa cum nu am nimic nici impotriva alora care fac nudism la 2 mai. Fiecare cu ale lui si sa le fie de bine tuturor :p Cred ca am mai zis chestia asta o data tot aici: imho, o societate cu adevarat libera nu este una in care nicio femeie nu poarta val, ci una in care o femeie care alege sa poarte val si una care alege sa poarte fusta scurta sunt tratate egal de catre societate. OK… so:
@chriscross: tu zici asa:[sub “protectia” multiculturalismului eu putand sa-mi aduc legile mele de acasa in vreo tara si sa nu ma supun legilor tarii gazda… nu?”] well… nu cred ca legile vreunei tari democratice (de alea nedemocratice si non-seculare nu discutam aici, poate mai incolo) nu iti pot impune cu ce sa te imbraci. Daca temandu-ne de islamizare interzicem valul- parerea mea ca ne comportam aproape la fel de dictatorial ca aia din tarile arabe care il fac obligatoriu.
@arhi& @all: Well… noi avem marea bafta de a trai intr-o tara in care nu ne dicteaza statul ce sa purtam pe cap. In orice comunitate divers si multiculturala (mama, ce vocabular politically correct am…) exista grupuri care se disting de ceilalti intr-un fel sau altul: arabitoaicele cu fatza de masa in cap, militzienii, blondele, homosexualii, nudistii, oamenii mai inalti de 1 m 90 etc etc etc. Ori- o data un grup de genul asta localizat- este foarte posibil si omenesc sa se faca diverse mistouri pe seama acestuia: unele mai finutze, unele mai de autobaza, unele mai simpatice, unele mai rautacioase. Zice cineva un banc: “- Bărbatu-mio e aşa de gras că avut nevoie de două bombe ca să se sinucidă…” si altii se inflameaza: “vai ce urat. o spui de parca toti musulmanii ar fi teroristi…” No, mai oameni buni, va zic si eu unu’: “Cum isi fac oltenii garduri? Pun o uluca si alaturi scriu ETC”. Ati ras? Booon… cat la suta dintre voi, astia care ati ras, credeti in mod autentic ca absolut toti oltenii sunt batuti in cap? Asa si cu femeia araba: daca ne radem si noi un pic, asta nu inseamna ca ea ar avea mai putina voie sa traiasca cum vrea ea si cum o duce capul. N-aveti, dragilor, motiv de cearta si de “hai sa ne dezBATEM? ” ? Si acestea fiind zise, eu propun sa ne avem ca fratii si sa ne gandim la fluturasi! Peacelove! 🙂
NOU
@Raluca Hippie
Ai scris foarte frumos şi aş vrea să am tăria şi răbdarea să cred ceea ce ai spus tu. Însă uiţi de o fază esenşţială: putem face glume pe seama ardelenilor (io, de exemplu), a moldovenilor, etc etc etc dar nu putem face glume legate de musulmani de nicio culoare. Fiindcă suntem inculţi.
Asta mă oftică pe mine. De ce mi se impune să nu glumesc cu nişte chestii? Unde este toleranţa aici? Sau ce, toleranţa trebuie să fie cumva unidirecţională? Cu ce sunt ei mai buni ca noi?
NOU
cred ca ideea e ca moldovenii, ardelenii, oltenii sunt ai nostri, ii cunoastem, facem toti parte din aceeasi cultura.
e cam nedrept sa judeci ceva sau pe cineva din ce-ai auzit la TV.
daca se uita afganii la stirile noastre incercand sa ne cunoasca mai bine cultura, o sa creada ca suntem un neam de violatori, incestuosi, hoti, nespalati…etc…
NOU
@Oana
Asta pentru că încă n-ai văzut ştirile lor. Ei n-ar înţelege de ce la noi un omor sau un viol este o ştire. La ei este ceva cotidian.
Încă o dată, nu îi judec după ceea ce văd la TV! Îi judec după felul în care înţeleg să se comporte într-o discuţie. Am avut plăcerea de am întâlnit şi musulmani OK. Super corecţi, super ce vrei tu. Da, ăia sunt o plăcere să discuţi cu ei. Ai ce învăţa de la ei. Dar când îi văd pe ăştia, ai noştri, mă ia cu thriller. Un limbaj de şantier de analfabeţi şi o totală lipsă de respect, de iniţial nici nu ştii cum să reacţionezi.
Dacă greşesc, recunosc. Îmi repar greşeala. Nu zic nu. Dar eu trăiesc cu impresia că doar noi, infidelii, greşim. De ce?
NOU
shut up, i kill you!!
NOU
:)):)):)) Infidel me… :)):)):))
NOU
Oana, e misto ideea ta si cred ca ai dreptate 🙂 Pe de alta parte- ma gandesc la o chestie: daca nu credem ca toate blondele, de exemplu, sunt fraiere si batute-n cap cand auzim o chestie gen: “ce face o blonda daca ii este frig? Se duce in coltul camerei, ca a auzit ea ca acolo sunt 90 de grade”- chestia asta nu se intampla neaparat pentru ca ne vine in minte un exemplu contrar din experinta personala: “Bai, stai un pic, ca am eu o colega la servici care e blonda si e super-desteapta, nu e pe bune faza…” ci, mai degraba, pur si simplu, pentru ca recunoastem gluma ca fiind gluma- adica o chestie spusa cu scopul de a te hlizi, nu de a transmite o informatie. E adevarat- bancurile stereotipizeaza: ardelenii sunt inceti, blondele sunt fraiere, moldovenii sunt smecheri, politicienii sunt corupti blablabla si asa mai departe. E la fel de adevarat- cu cat cunosti mai putin un grup, cu atat iti e mai usor/e mai tentant sa il stereotipizezi- atunci cand ii pui pe niste oameni pe care nu ii cunosti intr-un borcanel cu eticheta, ai senzatia (falsa) ca ti-ai umplut niste goluri pe care le aveai in cunoastere. E si mai adevarat ca treaba asta cu etichetatul e foarte penala si ca Doamne-Doamne ne-a inzestrat cu creieras si cu constiinta tocmai ca sa ne ferim de ea (printre altele) si e foarte adevarat ca intr-o societate avem mult mai mari sanse sa ne intelegem ca intre oameni de omenie atunci cand reusim sa il privim pe nenea ala/tanti aia de langa noi ca pe un individ uman, si nu ca entitate dintr-un borcanel cu eticheta.
De aici, insa, si pana la a ne uita urat la un om care spune o gluma este o bucata destul de lunga de drum. Oamenii de omenie au nevoie si de umor. Intr-adevar, este gresit sa razi de o chestie pe care nu o cunosti sub toate fatetele- dar eu cred totusi ca, atunci cand nu o faci cu rautate, este o greseala iertabila. OK… poate ca n-am mai putea rade de nimeni, daca n ne-am juca putin cu stereotipizarea/ingrosarea trasaturilor. Poate ca de asta tin glumele (in a way…). Cineva care face o gluma fara rautate nu “crede” ceea ce spune in momentul in care o spune. Si nu cred ca un om inzestrat cu minima inteligenta si minima bunavointa ar crede ca toti oltenii sunt in mod necesar tampiti, respectiv ca toti arabii sunt in mod necesar habotnici- in lipsa infirmarii venite din experienta directa. Cineva care, insa, face o gluma cu rautate crede ce spune. Poate ca are -din motive personale- boala pe militieni si e sincer convins (din lipsa de bunavointa) ca toti sunt la fel. Omul ala o sa faca glume pe care Omul de Omenie nu si le-ar permite. Va trece o granita, si o va trece cu satisfactie… Ei, si stiti voi cu cine cred eu ca seamana, desi habar n-are, omul asta rau? Cu cel fara simtul umorului, care se supara cand aude o gluma nevinovata. Cu cel care se simte amenintat, stereotipizat, ofensat de bancuri. Cu cel care sare ca ars: “Crezi ca suntem toti la fel?” Astia doi au in comun o chestie: nu recunosc gluma ca fiind gluma- in fond o “minciunica” cae traieste doar pentru a ne amuza. Nu- pentru ei bancul e informatie. Si uite asa apar conflictele… din cauza unora care n-au simtul umorului.
Guesss I’m in a philosophical mood today… Sa radeti des 🙂
Peacelove!
NOU
@raluca: daca ar fi vorba numai de val ar foarte simplu: nici un stat din vestul europei nu cred ca are lege impotriva si nici macar care sa aminteasca de val…
eu ma refeream efectiv la faptul ca, noi, acceptandu-le statutul de alta cultura ar trebui sa-i lasam sa se judece intre ei dupa legile lor de-acasa sau din coran… (daca esti gay esti spanzurat, daca esti singura pe strada esti a nimanui si totodata a tuturor celor care nu o au flasca…, femeia este considerata un by-product (v. coasta lui adam LOOOOL), no free-speech, nu poti sa-l critici pe mohamed, allah si care-o mai fi pe-acolo… etc) legi care, dupa cum am mai spus, pot fi interpretate dupa cum vrea “judecatorul”… si toate astea doar pentru ca sunt considerate minoritati si culturi cu alte traditii pe care ar trebui sa le toleram… well not as long as i’m alive 😛
NOU
@robintel,
“La ei este ceva cotidian.”
esti si incoerent si aberant. :))))))))))))))))))))) Nu cumva ti-ai cumparat teren pe luna?(sau pe marte)
…vorbesti despre chestiuni atat de delicate incat nici eu ( pe unde culegea dracu’ surcele eu am taiat lemne ) nu as indrazni sa ma hazardez a le dezbate… nu stiu de ce am impresia dar astfel de situatiuni te depasesc . cat despre concluziile si ineptiile pe care le emiti , iti multumesc. m-ai facut sa rad de mi-au picat bracinarii in vine. iti lansez aceeasi intrebare pe care im-am adresat-o si lui arhi: ai fost tu acolo (la ei) ? fiecare padure are uscaturile ei,dar asta este o cu totul alta discutie. oricum stai linistit acolo la tine la petrosani 😀 ca stai bine.
de ce concluzionati voi ca cei care v-au mascarit sunt musulmani … sau de ce intotdeauna cand cineva sare in apararea adevarului (a se citi in apararea islamului) il etichetati ca fiind islamist ?
NOU
@raluca hippie,
daca un italian iti vede poza pe hi5,sau pe un site de socializare si a doua zi va scrie un articol despre faptul ca ‘inca o tiganca bagaboanta din romania a aparut pe hi5. cine doreste sa o contacteze (la linkul urmator)… si sa fie sigur ca va avea parte de un sex oral in timp ce tiganca citeste acatistul bunei vestiri ‘ cu ti-ar pica?
repet: gluma e gluma,dar hai totusi sa pastram o limita .
ce tie nu iti place altuia nu-i face.
NOU
Aici sunt si eu de acord cu tine. Ideea ca “libertatea mea se opreste acolo unde incepe a ta” este o chestie spusa pentru indivizi, nu pentru entitati de tipul grupurilor- aici deja nu mai este vorba de “cultura noastra” versus “cultura lor”, e vorba de legitimitate versus ingerinte nelegitime in viata individului uman de langa noi. Fiecare individ uman are dreptul la cel mai mare grad de libertate compatibil cu un grad de libertate egal pentru ceilalti membri ai societatii- asta nu este o maxima a unei culturi anume, este o conditie necesara pentru a putea exista, propriu-zis, ca individ. Si e chiar impropriu, imho, sa zici ca :asa e cultura lor, gay-ii sa fie spanzurati si fetele carenu vor sa se marite cu cine a hotarat tatal sa fie omorate cu pietre- pentru ca, daca gandesti cultura ca pe un set de valori, nu poti sa accepti ca agresorul si victima, nascuti intamplator in aceeasi comunitate, adera propriu-zis la aceleasi valori.
Told you I’m in a philosophical mood today…
NOU
@ Marian- asta spuneam eu despre diferenta dintre o gluma facuta cu rautate si una facuta fara rautate. Si din cate l-am citit eu pana acum pe Arhi, nu pare genul de om care sa glumeasca cu rautate
NOU
@Marian
Man, tu înţelegi doar ceea ce vrei tu, aţa că nu-mi explica mie ce situaţii mă depăşesc. Poate ştii tu cumva mai bine decât un prieten de-al meu, fost soldat în Afganistan, care este situaţia în ţara respectivă. Poate ştii tu mai bine cum tâlharii care omoară aşa zis în numele islamului (este total fals, este vorba doar de tâlhari). Poate te-ai documentat mai bine ca mine. Poate chiar susţii campania terorismul n-are religie. Dar mă îndoiesc. Te dai rotund. Eşti un fals.
NOU
a zis bine oana (oana cea vulgara) cand a zis ca musulmanii sunt niste oameni minunati atat timp cat nu ii ofensezi,nu ii jignesti si nu ii calci pe bataturi.
majoritatea aratati cu degetul,dar oare cauzele?! care sunt cauzele. de aceea ziceam putin mai devreme ca sunt chestiuni care ii depasesc pe majoritatea vizitatorilor acestui blog… fara suparare!
oana (cea vulgara) a gresit doar la construirea mesajelor. a fost mult prea violenta …
NOU
Marian, multumesc pentru ca ai subliniat difrenta. 🙂
NOU
@Marian
“musulmanii sunt niste oameni minunati atat timp cat nu ii ofensezi”. Eu sunt un om minunat atâta vreme cât nu mă ofensezi. Dar dacă pentru o glumă de kkt care nu face doi bani ajungi să mă insulţi, îmi pare rău, dar îmi este clar că nu avem acelaşi sistem de valori.
NOU
@ robintel,
eu ti-am zis ca esti aberant.
1. nu ai idee cine sunt ,ce hram port si pe unde mi-au umblat pantofii mei cei scalciati.in schimb eu te cunosc destul de bine. :))
2. pretenarul tau care a fost in afghanistan (daca s-a intors teafar) pacat ca s-a mai intors de acolo. a fost un simplu mercenar imbecil … un criminal (si sa nu ma iei ca s-a dus acolo ca sa apere nush ce valori democratice si cine stie ce drepturi ale omului) . esti un copil fraier caruia ii place sa fie obedient (pentru trafic?) :))))))))))))))))))
3. eu zic sa iti schimbi sursele de documentare.
talhari?!?! ai idee de ce s-a ajuns la haos acolo in orient?ai idee ce era acolo inainte? =)))))))))))))))))))))))) ma faci din nou sa rad.
NOU
Robintel si Marian- amandoi- nu va grabiti asa de tare sa presupuneti chestii unul despre celalalt sau despre ceilalti participanti la discutie. You know it’s always good in a debate to give your opponent the benefit of the doubt…
NOU
devin incet-incet tot mai mult fan marian :))
semnat
un spectator depasit de situatie :))
NOU
@Marian
Aha, deci era mai bine dacă nu mergea, dacă le permitea unor tâlhari să-şi facă de cap cu civilii?…
Poate ne spui tu de ce este haos în orient.
Şi să nu pretinzi că mă cunoşti.
NOU
@Raluca Hippie
Eu nu mă grăbesc nicăieri. Mă disperă cei care pretind că ştiu atât de multe, dar, de fapt, nu oferă nicio informaţie, nimic nou! Informaţii, nu concluzii. Asta vreau. Cer oare prea mult?
NOU
@marian: si tu si oana se pare ca sunteti crescuti sub comunism greu. Sa nu ofensez/jignesc/calc pe bataturi imi restrictioneaza mie freespeech-ul.
Sa-ti esplic ceea ce intra sub incidenta legii: daca ii spun ca e hot ma poate da in judecata si daca nu dovedesc el castiga. Daca-i zic ca e porc el poate cel mullt sa se supere si sa treaca mai departe (dar cum se stie la respectivii nu e asa).
@raluca: ca sa fiu mai explicit: valoare culturala islamica: nu ai voie sa fi gay, in cazul in care esti, esti (hai ca sa indulcim: intemnitat sau) ucis.
Oare am avea noi puterea de a implementa acest sistem in romania? (my opinion: not in a million years)
Nu ai adresat ceea ce am spus mai sus: acest lucru vor ei sa-l faca in tari occidentale in care e ok sa fi gay (adica nu ai voie sa-i discriminezi daramite sa-i “ranesti”). Ce facem? Mici enclave islamice prin toata europa ca sa nu fie in tara gazda? 😆
NOU
@Chriscorss
Ai dreptate.
NOU
@robintel,
eu ti-am zis ca traiesti pe marte… de ce ma silesti sa ma repet.
=))))))))))))))))))))))
o sa ma recomand in particular 😀
gata.nu vreau sa fiu mai prost decat prostul. 😀
dialogul dintre noi doi este precum in fabula in care pisica incerca sa ii invete pe puii de iepure a prinde soareci.
hai ca mai am si alta treaba decat sa ii cresc ‘ratingul'(sau cum ii zice) lui arhi.
p.s. – daca esti atat de cunoscator in ale politicii si in multe altele, ca un exemplu de barbatie …te sfatuiesc sa te inrolezi si tu si sa te ceri in Afghanistan sau Irak(sa aperi valorile democratiei si civilii de talharii care ii prada cu nerusinare -,dar ai grija ca atunci ca e cam greu sa omori talhari si sa nu fi acuzat de tradare si uciderea partenerilor de lupta – sper sa intelegi ceea ce am vrut sa iti spun…) .se plateste bine. si asa te vaitai tu ca vrei sa te muti din petrosani …
NOU
@Marian
Man, dacă tot consideri că ai ceva inteligent de adăugat, de ce mă cvombaţi pe mine în loc să combaţi ideile pe care le susţin?
Repet: vino cu informaţii, cu justificări, cu puncte de vedere tangibile.
NOU
@chriscross,
si la evrei e la fel. si mai sunt si altii…
…si uite asa se vede caracterul comentatorului si buna lui credinta.
acum hai pa la toata lumea.
noapte buna!
NOU
@chriscross- pai tocmai asta ziceam si eu “sa nu”. Nu e vorba de a avea sau a nu avea puterea- e vorba ca in primul rand nu ar fi dezirabil asa ceva, si am explicat mai sus si de ce. Voiam numai sa fac o distinctie: unu’ care vrea sa omoare homosexuali ca asa crede el ca trebuie nu e OK- pentru ca incalca dreptul la viata al altui individ, In schimb-o femeie care vrea sa poarte val nu incalca drepturile nimenui, deci n-are decat. That’s all I was saying 🙂 Sorry if I sounded like I don’t agreee with you-’cause I actually do 🙂
Now… legat de freespeech: avea o vorba foarte inteleapta Noam Chomski: “If you don’t believe in freedom of speeech for those you most despise, then you don’t believe in feedom of speech”. Adica- tu ai voie sa-i spui unuia ca e porc, e freespeechul tau, dar daca el iti raspunde cu “Ba pe-a mamii dumneavoastra” e tot freespeech; al lui 😛 Asa ca, inevitabil , se mai ajunge si la cearta/etichetari/faze gen “ba, esti aberant”, “ba, ce stii tu, ba, despre mine?” “ba, ala e imbecil” si asa mai departe… Daca vrei sa excluzi cearta cu orice pret, excluzi freespeechul- ceea ce e mult mai nasol decat existenta unor oameni care se contrazic 😛
E conceptibila, bineinteles, si o lume in care oamenii isi critica unii altora ideile, respectandu-se in acelasi timp intre ei ca si indivizi umani, o lume in care oamenii nu se jignesc unii pe altii cand raman fara argumente … da’ si acolo ar fi cam nasol, ca de unde ai mai face rost de un pic de umor?
NOU
@Raluca Hippie
Total de acord cu tine. + blogroll ****.
@Marian
Ia şi învaţă de la Raluca. Are puncte de vedere pertinente şi de bun simţ.
NOU
@marian: Arata-mi pe cineva (sau un link) care a fost amenintat, scuipat, ranit, ucis din cauza la faptul ca i-a luat la p**a dumnezeii unui evreu sau i-a spus ca e martian sau ceva de genul fiindca el se afla in anul 5mii si ceva (incidentele de acest gen comparate cu cele din lumea islamica sunt infime…).
Ai fost trecut la categoria teorist al conspiratiei si discussion hijacker din punctul meu de vedere.
@raluca: tot adresezi problema cu valul… am zis eu undeva ca nu-s de-acord cu cearceaful? hmm… trebuie sa-mi revad comentariile 😆
Si nu ma supara absolut deloc free-speech-ul folosit impotriva mea (mai explicit: sa fiu injurat si alte cele…), desi chomsky nu e un model foarte de urmat a zis-o bine. 😀
NOU
‘O tanara suedeza, de numai 19 ani, activista pentru respectarea drepturilor omului, a fost batuta cu salbaticie la sfarsitul saptamanii trecute de un grup de extremisti evrei, in orasul Hebron. In aceeasi zi, dar intr-un incident separat, cel putin cinci palestinieni, inclusiv un copil de 3 ani, au mai fost raniti de catre sustinatorii colonistilor evrei, care au aruncat cu sticle si pietre in trecatori. Nu au fost crutati pana nici elevii ce se intorceau acasa dupa orele de scoala. Armata israeliana, prezenta in zona, nu a intervenit pentru a stopa atacurile.
Tove Johansson, din Stockholm, a trecut fara probleme de punctul de control Tel Rumeida, impreuna cu un grup de activisti pentru drepturile omului, pentru a insoti cativa scolari palestinieni in drumul lor spre casa. Imediat dupa aceasta, au fost atacati de aproximativ 100 de evrei ultra-religiosi, organizati in mai multe grupulete. Acestia au inceput sa strige in ebraica “noi l-am ucis pe Iisus si va vom ucide si pe voi”. Voluntarii straini au fost inconjurati, scuipati si loviti.
Soldatii israelieni, postati la numai cativa metri de locul incidentului, au stat nemiscati si au privit cu nepasare derularea evenimentelor. Acestia au hotarat sa intervina abia dupa ce Tove Johansson a fost lovita puternic cu o sticla in obraz, fapt ce a starnit aplauzele si uralele evreilor furiosi. Soldatii i-au indepartat pe acestia fara a-i obliga sa paraseasca zona.
Cand politia a ajuns la fata locului, tanara suedeza a fost rugata sa-i identifice pe atacatori. Aceasta a recunoscut trei evrei extremisti, care au fost retinuti de fortele de ordine doar pentru a fi ulterior eliberati in diferite zone ale orasului.
La 15 minute dupa atac, un medic colonist evreu a venit la locul incidentului si a refuzat sa o ingrijeasca pe tanara lovita rau si care sangera puternic. Pana la urma un doctor al armatei i-a acordat primele ingrijiri medicale si Tove Johansson a fost transportata la spitalul Hadassah Ein Keren din Ierusalim.
Din pacate, acest gen de intamplari nu sunt izolate in regiune, localnicii declarand presei ca sunt atacati in mod regulat de colonistii evrei. Datorita acestui fapt au cerut disperati ajutorul activistilor pentru drepturile omului pentru a-i insoti si proteja de furia evreilor extremisti.
Tove Johansson a stat in spital mai multe zile si a fost transportata inapoi in Suedia pentru a continua tratamentul in tara sa natala. Tanara a suferit o fractura craniana, leziuni musculare la nivelul fetei si s-a ales si cu un obraz zdrobit.
A fost depusa o plangere oficiala catre politie, insotita de declaratiile martorilor si fotografi. Totusi, acest lucru este putin probabil sa aiba o finalizare concreta caci, conform unui raport al organizatiei evreiesti pentru apararea drepturilor omului Yesh Din, 90 la suta din plangerile asemanatoare raman nesolutionate. ‘ – sursa e bbc news, the guardian, the independent ,etc.
…si asta e un exemplu soft. sunt X exemple de astfel de violente in intreaga lume (raportate la evrei – indeosebi la cei perciunati) . nu rareori se ajunge si la moarte de om .
i-a fugi mataluta oleaca pana in germania ,apoi treci prin austria, franta …poti sa dai o raita si prin australia chiar … SI BAGATI DIFERITE ORGANE IN RELIGIA MOZAICA SI PROFEREAZA FEL SI FEL DE INVECTIVE LA ADRESA CELOR CE IUBESC TALMUDUL ! I-A LEAGA-TE MATALE DE O DOM’SOARA EVREICA SI FA BASCALIE DE EA SPUNAND CA PUI PARIU CA ADORA SEXUL ORAL IN TIMP CE CITESTE DIN TALMUD …
stiai oare ca pana si la noi daca ai fi scris un articol in genul celui scris de arhi ,doar ca ai fi inlocuit coranul cu talmudul si femeia musulmana cu o evreica …riscai foarte foarte mult?
m-a mancat curiozitatea si nu am putut parca la somn pana nu am mai aruncat o privire aici. (al dracu’ arhi asta 😀 :))) )
acum chiar va urez o noapte cat mai buna tuturor! majoritatea de aici sunt cu mintea odihnita ,eu insa nu :))).
NOU
ps de noapte buna offtopic si nu prea :
www.ziua.ro/display.php?data=2004-04-15&id=144647
NOU
ia fugi (fara cratima) * srry de multele greseli. mi se lipesc pleoapele
NOU
baga-ti*
ia leaga-te*
pfuuaaiii ma duc sa ma cert cu perna
uite ce face internetul din oameni
NOU
“…extremisti evrei…”
ori ei (evreii) nu traiesc dupa coranul care zice ca singura religie este islamul si restul trebuie sa moara… si evident nu conduc campanii de recrutare de sinucigasi… au ba?
alte surse
NOU
Niciodată nu o să înțeleg fundamentalismul religios, fie el musulman, ebraic sau creștin.
Apropo, a auzit cineva de fundamentalism budist?
NOU
Mai nea chriscross, matale ori esti stupid ori faci pe stupidul.
Ai citit Coranul?
Ia asterne mataluta aciulea bre’ exemple concrete(cu trimiteri) prin care Coranul indeamna la omorarea tuturor celorlalti care nu sunt musulmani. Si sa nu pui din nou link catre un site rasist,extremist si xenofob (precum cel precedent),ca asa as putea si eu sa iti pun linkuri catre site-uri antisemite din belsug. Eu inteleg sa vorbesti ,dar mai trebuie sa ai si cunostinta despre ceea ce vorbesti. Atata timp cat tu vorbesti din site-uri create in scopuri de manipulare a prostimii ,ceea ce spui tu este egal cu 0 barat.
Ai idee care sunt preceptele religioase ale evreilor (aia cu perciuni precum spunea Marian) si ce spune Talmudul despre neevrei?Eu am acasa si Talmudul si Coranul(si inca vreo cateva carti – direct de la mama lor) si intamplator ma ocup si cu studierea limbilor in care acestea au fost scrise. Ai idee ce spune Talmudul despre goyimi si la ce anume indeamna? A avut dreptate omul ala cand v-a spus ca sunteti paraleli cu subiectul si ca vorbiti fara sa ganditi singurei(nu chiar toti de aici).
Cat despre sinucigasi cineva spunea:
Motivele atentatorilor sinucigasi nu sunt religioase. Evident orice om religios, indiferent de religie, cand este in fata mortii, se intoarce cu fata catre dumnezeul lor. Noi, in fata mortii, ne impartasim, ne rugam, ne facem cruci. Musulmanii striga “Allah e mare”.
Toti cei care se pregatesc sa moara fac ceva specific religiei lor. nu o fac doar musulmanii. Dar asta nu inseamna ca motivele pentru care merg la moarte sunt religioase, asa cum “binevoitorii” din lobbyul evreiesc sar sa te lumineze.
Ei au motive foarte clare. Palestinienii isi vor teritoriile inapoi, iranienii si afganii ii vor pe americani afara, altii vor sa termine cu israelul. Nimeni nu o face pentru Allah, Allah e bine mersi si fara ca ei sa se sinucida. Faptul ca ii striga numele in timp ce mor, e doar comportamentul omului religios in clipa mortii.
Palestinanul/Irakianul care isi leaga un brau exploziv, apoi intra in multimea de evrei/americani/etc. si detoneaza incarcatura are cu totul alte motive decat ajungerea in rai.
Ei nu au armele israelului, nici nu au banii lor. In loc sa atace populatia civila a israelului ei ar prefera sa doboare avioanele lor, sa le distruga tancurile, sa le omoare comandantii militari si liderii politici. Dar nu pot, nu au resurse pentru asa ceva. Singura tinta care le este accesibila este populatia israeliana
Este vorba de frustrare, de sentimentul de umilire ca evreii/americanii fac cu ei ce vor (si vor multe, nepermis de multe) de dorinta de a le demonstra evreilor si intregii lumi ca nici cele mai sofisticate arme nu ii vor putea infrange vreodata.
Mor si ei in atentat pentru ca ii urasc pe israelieni atat de mult incat nu vor in nici un caz sa ajunga pe mainile lor (e si o chestie de demnitate sa nu-i permiti dumanului tau se te expuna captiv intr-o cusca). Oricum, daca ar fi capturati de vii, soarta lor nu ar fi cu nimic mai buna. Si iti mai spun si eu (cu riscul de a ma cataloga si pe mine un adept al teoriilor conspirationiste) ca nu intotdeauna lucrurile sunt ceea ce par a fi.
Ai spus asa coranul care zice ca singura religie este islamul si restul trebuie sa moara . Eu iti garantez ca nu ai citit Coranul si ca nici nu ai habar ce scrie acolo. E plin internetul de citate false. Daca doresti iti pun eu la dispozitie Coranul in Limba Araba(am si traducerea Universitatii Bucuresti) si chiar un dictionar pentru a invata Limba Araba(chiar si cateva cursuri). Ai idee macar ce este Coranul? Ai idee care sunt popoarele cartii?
Ia da-mi tu un exemplu de religie care recunoaste si o alta religie ca fiind OK si tot de la Dumnezeu,neconsiderandu-i pe toti ceilalti ca fiind pe un drum gresit si pacatosi/spurcati!
Dupa modul la care pui problema si cu linkurile la care faci trimitere tu nu esti nimic altceva decat un alt ignorant din multimea de rromani telenovelisti ,care daca le dai un borcan cu ochi de hamsie pe care scrie icre negre ei il mananca mandri si apoi se lauda la toata lumea ca cine mai e frate ca ei care au mancat icre negre .
Subscriu ideilor (nu si modului de abordare) Oanei si il aplaud indelung pe Marian . Mai rar oameni ca voi !
Ca restul gasesti pe toate drumurile si pe la toate tarabele din piata.
Have a nice life !
NOU
si iata in ce transforma fanatismul religios, o simpla gluma despre un site de matrimoniale
NOU
Arhi,esti trist. eu nu cred ca cineva de aici a fost sau este fanatic religios. Cred ca nici macar tu,care ai deschis aceasta poarta , nu ai habar despre ce a fost vorba cu adevarat aici. Singurii care am avut eu impresia ca au inteles (in totalitate sau pe bucati) au fost: Oana , Marian, Raluca Hippie ,simi.
Oricum tie ti se rupe. Trafic sa fie. Dar ai grija ca s-ar putea crea un efect de bumerang.
Daca cineva ar fi gasit poza Nevestei (tale) si ar fi luat-o la misto pe blogul lui personal,cum te-ai fi simtit? Precum a zis si Oana, daca cineva ar fi facut un mic articol in care intamplator ai fi constatat ca este vorba despre mama ta?
NOU
dude, ai perfecta dreptate ca mi se rupe, dar nu neaparat din motivul acestui prea amintit trafic. eu voiam ca in comentarii sa facem misto de o tipa care ar vrea sa si-o traga pe net, deci isi posteaza profilul pe un site de dating, dar in acelasi timp tine si la religia ei si sta cu iasmaua pe fata. adica zero.
ce a iesit din asta, deja nu mai e vina mea. tipa cu sexul si mama si nevasta-mea a zis suficiente ca sa nu mai fie nevoie sa ii zic eu nimic.
e totusi atat de distractiv, oamenii se angreneaza in jigniri stupide cu mine, nerealizand ca as putea intotdeauna sa ii tin pe locul 2. dar deh, nu-i asa, ce nu fac eu ptr trafic. drept ptr care voi face si un post pe tema:)
NOU
a, iar exemplu cu poza e total relativ. poza pusa de mine apartine unei tanti care sta in germania, dar vine din iran. da, daca tipa din germania ar posta poza nevesti-mii in germania, nu cred ca m-ar deranja, asa cum probabil nu o deranjeaza pe nemtoaica elucubratiile voastre de aici.
NOU
De unde ai tu garantia ca aceea este poza tipei? Dar deh hai sa facem misto ca degeaba avem varsta pe care o avem.
Cu riscul de a parea senil intreb din nou: daca cumva,pur intamplator, ai da peste poza nevestei tale pe internet, intr-un articol in care cineva face misto de faptul ca cauta penis pe netlog sau pe hi5?!?
NOU
Totusi eu ma gandesc ca nu articolul a deranajat,cat in realitate au deranajat comentariile tale ulterioare. Comentariile acelea legate de sex ,coran si faptul ca pentru tine toate femeile cu conturi pe internet sunt curve si nimfomane. Eu cred ca tu ai o problema foarte serioase si nu ti-ar strica un control.
NOU
Oare lui nevasta-ta ii place sa si-o traga citind din Biblie ? Sau cumva ea prefera lecturarea unei carti de bucate,sprijinite pe burtica ta sau a altuia, in timp ce face sex oral? (am vazut ca ii place sa gateasca mult)
Sunt sigur ca respectabila ta sotie nu ar zice nu unui sex de calitate ,citind amandoi din Bucataria pentru Toti. Conisdera ca as fi pus si o poza cu draguta de nevasta-ta ,de pe hi5 sau netlog . Titlul sa fie ceva de genul “Curve de romania: nesatule de cocar”
NOU
mda, ma pregateam sa iti raspund la primul comentariu, dar na, trebuia sa iti demonstrezi tu rromanismul odata si-o data.
noapte buna.
NOU
Ete de aia nu îmi plac mie ăia cu orizonturi înguste şi viitor de kkt. Ca să ne mai înveselim, după ieşirile lui anti… ăla:
– De ce nu sunt arabi în Star Trek?
– Pentru că acţiunea se petrece în viitor. :))
NOU
bai, eu stiam bancul asta cu evrei :)))
NOU
:)) Tot o apă şi-un pămînt… :))
NOU
Noapte buna.
Taves bahtalo ! Ce sa ii faci. Nu toata lumea s-a nascut prin tari straine precum dumneata. Sa ma scuze inteligenta dumneavoastra ca am nevoit-o sa se coboare la nivelul meu suburban.
NOU
… mda, se scrie cu â din a, în fine… :)):)):)) Vinul e de vină!
NOU
Taves bahtalo! :)):)):))
– Ce-i mai rău decât un ţigan?
– Un ţigan evreu şi ungur! :)):)) Scuze de off-topic, nu mă pot abţine… :))
P.S. Nu mă înjutaţi, mă cheamă Molnar, so… să râdem!
NOU
ANTICHIRSS, nu are treaba cu nivelul suburban. nu mi-e jena sa spun ca ma fut cu nevasta-mea, plus ca ma fut bine. m-a deranjat “argumentul” cu “du-te si fa-ti un control”. tocmai cand consideram ca gasisem o minte mai deschisa, am realizat ca tot un idiot de rromania este. 2 bad.
bahtalo 2 u 2
NOU
din respek pentru postul lui arhi am sa ma retrag si fiindca de la orbi nu te poti astepta sa vada lumina 😆 (lumina as in truth not as in “lumina din lumina” and such BS)
NOU
@robintel, bah ungure, tu esti ala care e calcat de funar intermitent?:))
NOU
@Arhi
Nu, io-s ăla de trece pe roşu la semafor… :)) La pietoni! :)):)) Ştii bancul ăla cu şobolanul mic mic mic şi Funar? :)):)):D
NOU
No comment !@
NOU
scuze! voi ati pus piciorul pe pamant arabesc?
NOU
scuze de offtopic dar nu ma pot abtine
deci cum sa dai un comment cu “No comment !” ? :))))))
NOU
OK… m-am dus si eu la nani, si uite ce gasesc cand vin 😛 Hai ca devine interesant rau de tot…
@robintel- mersic de apreciere, saru’mana de link, sa cresti mare (respectiv, daca preferi- sa cresti spiritual 🙂 ) Nu stiu bancul cu Funar- poti sa mi-l zici si mie?
@chriscross- hai ca suntem geniali- am reusit sa ne contrazicem fiind, in acelasi timpt, total de acord 😀 Asta performanta! Chomski e cu bune si cu rele, dar din cand in cand e genial.
@ Arhi- Da, ma bucur ca faci diverse chestii cu nevasta-ta, sa le faceti cu placere in continuare 😉
@antichriscross- Problema aici ( ca si in destule cazuri) nu e ce spune Coranul/ce vrea Allah de la oameni- ci ce cred oamenii de rand (nu vorbesc aici despre savanti/filosofi/hermeneuti) ca vrea Allah de la ei. Uite- de exemplu cazurile femeilor ucise cu pietre sau arse de vii de catre familiile lor pentru ca au fost banuite de relatii pre- sau extra-maritale. Nu cred ca, din punctul de vedere al eticii islamiste/al Coranului e bine sa faci asa ceva. (recunosc- n-am avut ocazia sa sudiez cine stie cat, but it sounds like common sense to me…) Tu ai studiat Coranul, te rog sa confirmi sau sa infirmi ce zic u aici 🙂 Faptul nu este, deci, ca ar sustine Coranul asa ceva, deci hai sa dam cu el de pamant- faptul este ca asemenea lucruri se intampla. Nu blamez pentru asta religia, ci in priml rand pe cei care comit asemenea acte atroce si in al doilea rand societatea incapabila de a face educatie. O mare parte dintre oameni- si la noi, si la ei, si oriunde altundeva- accepta niste idei/cutume/valori la modul absolut necritic- si sunde aici toate problemele…
NOU
@ simi- e un paradox, asa ca fazele alea cu “aceasta propozitie este falsa”
NOU
Io zic sa va uitati la poza asta de aici: www.jewishjournal.com/images/iranianamericanjews_images/fariba1-721815.jpg
si dupa aia sa mai emiteti judecati de valoare referitoare la Arabia Saudita sau Iran si libertatile femeilor.
Pe 15 August 2004, o tanara de 16 ani era executata intr-o piata publica din orasul iranian Neka dupa ce un tribunal local o gasise vinovata de “crima impotriva castitatii”.
Pentru ca Iranul semnase Conventia Internationala pentru Drepturi Politice si Civile prin care se angajase sa nu execute minori, presa (controlata de stat) a relatat ca Atefah Sahaaleh ar fi avut 22 de ani.
Un jurnalist a verificat zvonurile si a descoperit ca pe certificatul de nastere si pe cel de deces era trecut ca fata se nascuse in 1988 si avea, deci, in 2004 numai 16 ani.
Atefah Sahaaleh era “recidivista”; la 13 ani primise deja prima condamnare pentru crime impotriva castitatii fiind gasita de politie intr-o masina condusa de un baiat, in timp ce mergeau spre o petrecere. Legal, fata ar fi trebuit sa fie insotita de o femeie.
Fapta pentru care a fost executata Atefah Sahaaleh a fost de fapt un viol careia i-a cazut victima. Numai ca, in timp ce violatorul, un barbat de 51 de ani, a primit doar 95 de bice, ea a fost executata pentru ca marturia unui barbat valoreaza in Iran mai mult decat marturia unei femei.
NOU
@ContraSENS
toata povestea ta ar fi fost credibila daca link-ul de unde ai preluat-o NU AR FI FOST SITE-UL UNUI ZIAR ISRAELIAN ZIONIST – jewishjournal (adica,paradoxal, un fel de evrei neonazisti care conduc acum Israelul). Daca stirea si fotografia nu ar fi fost scrisa (a se citi INVENTATA) de catre jidanii zionisti si ar fi venit din partea unora mai credibili era OK. Sunt pline ziarele si site-urile zioniste de astfel de dovezi contrafacute.
Intradevar in Iran exista pedeapsa capitala(chiar de curand au spanzurat un grup de cateva zeci de violatori,criminali, hoti – au si ei uscaturile lor) ,dar realitatea este realitate ,iar basmele jidanilor sunt basme. Este ca si cum ai intreba soarecele despre cinstea pisicii si invers.
Si americanii omoara (pe scaunul electric) minori pentru fapte care la noi si-ar lua doar. vreo 2 ani cu suspendare … Si mai sunt si altii.
Eu sunt pro pedeapsa capitala si poate ca si la noi ar fi nevoie de reimplementarea ei.
P.S. La noi barbatii isi rup in bataie nevestele sau si le omoara fara a mai fi nevoie sa le duca in fata legii. Femeile romance moarte in urma crimelor pasionale (din gelozie intre concubini sau intre soti) depasesc orice procent in raport cu orice alta tara din lumea asta.
Violenta domestica de la noi este pe primul loc in lume.
NOU
Aparatul de propaganda zionista functioneaza perfect se pare. Sunt metode vechi . Cine cunoaste putina istorie stie foarte bine ce inseamna asta si cu ce se mananca. Si in al doilea razboi mondial se foloseau astfel de stiri ,zvonuri de propaganda pentru a demoniza adversarul. Hrana sintetica pentru mintile slabe.
NOU
@ Geo: OK- Jewish Journal nu ti se pare o sursa de informatie de incredere. In BBC si ABC News ai incredere? Poftim!
news.bbc.co.uk/2/hi/5217424.stm
www.abc.net.au/4corners/content/2006/s1705231.htm
Eu personal n-am caderea sa ma pronunt transant ce e facatura si ce nu, dar daca ar fi fost un fals asa batator la ochi cum zici tu – ma indoiesc ca ar fi spus ceva BBC-ul (care, totusi, nu e OTV) 😛
Daca si la noi se intampla ca barbatii sa-si bata nevestele, asta nu inseamna ca e si ok sa se intample asa ceva. Ce faci tu aici, din punct de vedere logic, se cheama argumentum ad hominem de tip tu quoque- adica noi zicem “nu e bine ca femeile sunt omorate in Arabia Saudita” si tu zici “da’ stiti, si in Romania sunt femei omorate”. Chestie din care -cat se poate de logic vorbind- un interlocutor poate sa inteleaga ca tu esti de parere ca e OK ca femeile arabe sa fie omorate, pentru ca si in Romania se intampla, ori este un fapt universal recunoscut ca purtarea barbatului roman fata de nevasta-sa reprezinta etalonul perfect de moralitate 😛 OK- sunt constienta ca nu asta ai vrut sa zici, I was just pointing out a logical fallacy.
One more thing- tu zici ca la noi nivelul volentei domestice este cel mai ridicat din lume. Poti sa imi zici si mie de unde ai luat statistica asta, cine a facut cercetarea si in ce conditii? Daca nu stii exact, da-mi sursa si ma lamuresc eu 🙂
NOU
Geo, ok, sursa fotografiei nu ti se pare credibila, insa Wikipedia, BBC News, ABC, AOL, The Guardian si alte surse pe care le poti afla la o cautare pe Google dupa “Atefah Sahaaleh” cum ti se par?
NOU
Am auzit şi eu treaba asta cu ucisul femeilor. Din păcate nu se întâmplă doar în Iran. Se pare că şi în Irak o femeie a fost executată după ce a fost violată. Nu ştiu dacă nu cumva a fost violată chiar de nişte soldaţi americani. Ea a fost executată când povestea s-a aflat, tot aşa, pentru crimă împotriva castităţii.
Vă daţi seama ce naţie de criminali în serie suntem… :)):)):))
NOU
Si evreii le omorau cu pietre pe muierile lor. Iar astazi le omoara pe ale altora .
Hindusii pana de curand aveau niste astfel de reguli .Daca stapanul casei murea ,femeia lui era arsa pe rug de vie odata cu el, sau inmormantata de vie (drogata cu fel si fel de ierburi). Astazi teoretic nu se mai intampla asta, dar sotii au drept de viata si de moarte asupra lor si daca sunt prinse sau banuite ca fiind adulterine le pot ucide fara a raspunde in fata legii.
Dar ce sa faci. Presa internationala (supusa grupurilor de interese sioniste ,precum spunea cineva mai devreme) nu urmareste altceva decat aceasta campanie de demonizare a popoarelor islamice. Si a propos de asta,din cate am citit si am studiat eu in cartea aia a lor,Coranul, nu scrie nicaieri nimic de omorarea sotiei infidele sau a fiicei.Zice ceva de marginalizare si alte chestii. Totusi hai sa ne vedem fiecare de ograda lui si sa nu mai punem botul la vrajeala agentiilor gen fox news , jerusalem post, abc, etc etc
Oricum multe nu ar fi existat astazi fara iranieni si noi mai avem cateva sute de ani pana sa ajungem la gradul lor de civilizatie si inteligenta.
NOU
Indeobste nu e OK sa fie omorate femeile, indiferent de religie, nationalitate, orientare sexuala, opinie politica blablabla (Duh! Common sense…) Dar “sa-si vada fiecare de ograda lui”- mai ales cand e vorba pur si simplu de constatarea faptului si de discutii- nu mi se pare cea mai eficienta strategie de combatere a fenomenului. Uneori am senzatia ca unii folosesc chestia asta cu: “da’ stiti, se intampla si in alte parti, nu numai la ei” ca pe un fel de scuza… ceea ce nu e cazul.
Acum, sa nu ne intelegem gresit (ca mie personal mi se pare ca tocmai aici e problema)- pentru aceste crime eu cel putin nu condamn toata atiunea iraniana/irakiana/indiana/pakistaneza/care or mai fi, si nici islamismul sau hinduismul ca si credinta religioasa. Da acestea sunt crime si atrocitati si trebuie tratate ca atare, nu scuzate sau “ascunse sub pres”. Asta e tot ce spuneam
NOU
video.google.com/videoplay?docid=-3590989462668418013&ei=LpnnSLmdOaf62wK-0JCdCw&q=stoned+jews&vt=lf
video.google.com/videoplay?docid=2693736821667783847&ei=LpnnSLmdOaf62wK-0JCdCw&q=stoned+jews&vt=lf
video.google.com/videoplay?docid=3544813322383881144&ei=LpnnSLmdOaf62wK-0JCdCw&q=stoned+jews&vt=lf
www.youtube.com/watch?v=tW1-_JmXQt0&feature=related
video.google.com/videoplay?docid=6581342275881542352&ei=LJrnSIvUKZK22wLi0vXeCw&q=Rachel+Corrie&vt=lf
video.google.com/videoplay?docid=8785876923462708738&ei=Z5rnSJDBJKKy2gKK2LydCw&q=zionist+crimes
video.google.com/videoplay?docid=7717432106682640966&ei=LJrnSIvUKZK22wLi0vXeCw&q=Rachel+Corrie&vt=lf
www.globalresearch.ca/index.php?context=viewArticle&code=HAS20060217&articleId=1998
rawstory.com/news/2007/CIA_running_black_propaganda_operation_against_0604.html
www.alternet.org/mediaculture/47924/
truthatsentinel.blogspot.com/2007/05/great-iranian-propaganda-lie.html
NOU
video.google.com/videoplay?docid=-3590989462668418013&ei=LpnnSLmdOaf62wK-0JCdCw&q=stoned+jews&vt=lf
NOU
video.google.com/videoplay?docid=2693736821667783847&ei=LpnnSLmdOaf62wK-0JCdCw&q=stoned+jews&vt=lf
video.google.com/videoplay?docid=3544813322383881144&ei=LpnnSLmdOaf62wK-0JCdCw&q=stoned+jews&vt=lf
www.youtube.com/watch?v=tW1-_JmXQt0&feature=related
video.google.com/videoplay?docid=6581342275881542352&ei=LJrnSIvUKZK22wLi0vXeCw&q=Rachel+Corrie&vt=lf
video.google.com/videoplay?docid=8785876923462708738&ei=Z5rnSJDBJKKy2gKK2LydCw&q=zionist+crimes
video.google.com/videoplay?docid=7717432106682640966&ei=LJrnSIvUKZK22wLi0vXeCw&q=Rachel+Corrie&vt=lf
www.globalresearch.ca/index.php?context=viewArticle&code=HAS20060217&articleId=1998
rawstory.com/news/2007/CIA_running_black_propaganda_operation_against_0604.html
www.alternet.org/mediaculture/47924/
truthatsentinel.blogspot.com/2007/05/great-iranian-propaganda-lie.html
NOU
video.google.com/videoplay?docid=2693736821667783847&ei=LpnnSLmdOaf62wK-0JCdCw&q=stoned+jews&vt=lf
video.google.com/videoplay?docid=3544813322383881144&ei=LpnnSLmdOaf62wK-0JCdCw&q=stoned+jews&vt=lf
NOU
ht
ht
ht
ht
ht
ht
ht
ht
ht
ht
NOU
Nu este OK să fie omorâţi oameni, bărbaţi sau femei, pentru preferinţele sexuale sau că se ascoiază cu alte persoane (a se citi: mrg în maşină, la teatru, etc).
După părerea mea sex-ul nu este o infracţiune (ba din contră, aş zice că e tratament, dar noh, poate îs eu mai ciudat) atâta vreme cât este practicat fie de minori între ei, fie de majori între ei.
Ce face şi cu cine face fiecare în pat ar trebui să fie strict problema lui. Cred că acesta este un drept fundamental al omului.
NOU
Mi-a luat mult dar am citit toate emanatiile , parerile, elucubratiile, ineptiile, opiniile, pupincurismele si intruziunile mai mult sau mai putin serioase de la acest articol. M-au obosit. Pe mine de obicei doar prostia si imbecilitatea interlocutorului ma aduce intr-o asemenea stare de epuizare . Tot ceea ce am reusit sa retin a fost eticheta de fanatism religios, pusa in pripa de catre Arhi. Mda…
Unii dintre voi folositi cuvinte ale caror sensuri si definitii nu le stapaniti.
Uitati aici un exemplu de fanatism religios(un documentar facut de britanici):
video.google.com/videoplay?docid=-1598533094200160862&ei=bcLnSNrnM4Kw2gKtvLCqCw&q=GOLDSTEIN%60S+massacre
embed code:
NOU
Zen, din fericire tu nu vezi cele aproximativ 30 de posturi in care sunt amenintat cu moartea, injurat, imi este injurata familia plus alte delicatese.
da, e fanatism religios. la scara mai mica, dar tot idioti sunt.
subiect inchis
NOU
Eu cred ca exagerezi Arhi. Am apucat sa citesc si eu cate ceva .Vad ca acum au disparut. Iti citesc blogurile de ceva vreme si cred ca indeajuns de mult incat sa imi pot permite a spune ca uneori le mai si infloresti si le dai un aer tragic. Si de multe ori ai incalcat ceea ce spunea cineva mai sus legat de libertatile unora care merg pana acolo unde incep ale celorlalti.
Din cate am constatat tu ai fost primul care a lovit cu intentie si ai invitat lumea la placeri trupesti orale in ceea ce priveste persoana ta…Oricum cine te-a jignit inapoi nu a demonstrat decat ca se afla ,intr-un fel sau altul,la acelasi nivel cu tine. Asta pentru ca si tu jignesti de foarte multe ori gratuit ,precum spunea cineva . Daca ai fi vrut sa faci un articol funny il faceai altfel. Oricum eu cred ca ce ai cautat aia ai gasit.
Totusi pe viitor retine ce a incercat cineva sa iti spuna mai sus : ce tie nu iti place altuia nu ii face.
Nu uita varsta pe care o ai . Esti om insurat ce naiba ! Comportamentele pubertine nu isi au loc in viata ta . Ar fi pacat…
NOU
P.S. – Incearca sa fi cel care esti . Nu mai incerca sa pari ca esti mai mult decat poti fi. Si totusi daca doresti sa fi mai mult decat poti fi incearca sa inveti a deveni mai mult decat esti.
NOU
argumentul cu “ai o varsta, ce dumnezeu” e delicios.
NOU
Misto… eu ziceam ca avem aici o dezbatere intelectuala, si iar o dam pe din astea…
NOU
io cred ca isus e fiul lui dumnezeu am dovezi clare musulmanilor am observat niste cuvinte care numai dumnezeu poate zice cuvintele astea cea zis isus e fiul lui dumnezeu diavolul vrea sa fiti morti.
NOU
satana lucifer
NOU
el e diaavolul demonul
NOU
el e mamonul, este?
NOU
da
NOU
ce vrei sa spui
NOU
am dovezi clare ca isuscristose fiul lui dumnezeu
NOU
isus e fiul lui dumnezeu pentru ca el a lasat imparatia cerurilor inchisa ca sa va mantuiasca atunci isus cand a inviat din morti si a dschis imparatia cerurilor . isus e din neamul lui david .
NOU
astazi in cetatea lui david vi sa nascut un mantuietor care e isus cristos domnul
NOU
isus nu nu e mamonul el e fiul lui dumnezeu .
NOU
cezar era prieten cu isus cristos fiullui dumnezeu
NOU
mahomed nu e fiul lui dumnezeu mahomed e satana lucifer mamonul .
NOU
dar cu allah cum sta treaba?
NOU
@crestin: Vezi ca din cauza ca nu ti-ai luat pastilele azi te-ai semnat cu un “s” in plus.
NOU
adica eu nu stiu ce zic eu da stiu ce zic musulmanilor despre isus fiul lui dumnezeu nu exista niciun alah mohamed ana si caiafa mincinosi .
NOU
pai zic astia ca mahomed ala ar fi existat parca. si de allah tot asa. deci zici ca nu exista?
NOU
mahomed nu exista este o inventie a diavolullui care vrea sal distruga pe isus cristos fiul lui dumnezeu lucifer a fost primul inger a lui dumnezeu care el vroia sa fie mai mare decat dumnezeu. asa ca el sa razbunat pe isus fiullui dumnezeu .
NOU
si la aruncat in iad pe lucifer satana .
NOU
isus cristos fiul lui dumnezeu
NOU
Isus cristos e fiul lui dumnezeu
NOU
1. Lucifer este un înger căzut
Deşi Lucifer a fost înzestrat prin creaţie cu frumuseţe, înţelepciune şi autoritate mai mare decât oricare altă făptură (Ez.28:13-15), datorită mândriei şi a rebeliunii pe care a generat-o în cer, a ajuns un înger căzut (Is.14:12-20; Luca 10:18;Ap.9:1;12:9), aflat sub judecata lui Dumnezeu (Ez.28:16-19; Ioan 12:31; 16:11).
NOU
2. Lucifer este un duşman real
Intenţia diavolului este să distrugă lucrările lui Dumnezeu. De aceea, după ce a ispitit-o pe Eva şi l-a atras pe om de partea sa, a luptat să împiedice venirea lui Mesia. Cînd Domnul Isus a venit în mijlocul lumii, diavolul I s-a împotrivit şi-a încercat să-L învingă, ispitindu-L şi motivând pe cei din neamul lui Israel să-L condamne la moarte. Acum, prin minciună (Ioan 8:44), înşelăciune (Ap.12:10), ispitire (Iacov13-15) şi posedare demonică, luptă să-i împiedice pe oameni să ajungă la mântuire.( I Pet.5:8-9). Existenţa răului în lume, manifestat prin atâtea forme, implică şi existenţa celui care l-a generat.
NOU
Urmărind lucrările pe care le împlineşte, măsura răului şi a împotrivirii pe care o generează, putem spune că nu e de glumit cu diavolul. Cei ce i-au nesocotit puterea au trebuit să suporte consecinţele (Fapte 8:10;19:13-17;Ap.12:12).
NOU
. Lucifer este un ispititor activ
Cînd Dumnezeu l-a întrebat pe diavol de unde vine, acesta I-a răspuns: ”de la cutreierarea pământului” (Iov.1:7;2;2), iar apostolul Petru îl compară cu un leu care aleargă după pradă dând târcoale, răcnind (1 Pet.5:8). Cînd nu reuşeşte cu unul dintre planurile sale, el pune la cale un altul. Iar când a fost înfrânt de Domnul Isus, după ispitire, L-a lăsat pe Domnul, dar numai pentru o vreme (Luca 4:13).
NOU
6. Lucifer este un potrivnic limitat în acţiune
Puterea diavolului este una primită (Luca 4:6), iar acţiunile lui sunt în limitele stabilite de Dumnezeu (Iov. 1:6-12;2:1-10;1 Cor.10:13;Ap.20:2,7). Numai Dumnezeu este atotputernic şi poate transforma chiar şi acţiunile diavolului în lucruri benefice pentru împlinirea planurilor Sale (1 Cor.5:5;2 Cor.12:7; Luca 10:18).
NOU
7. Lucifer este un vrăjmaş înfrînt
Deşi i se mai permite să acţioneze, diavolul este un vrăjmaş înfrânt. El a fost deja judecat (Ioan 16:11; Evrei 2:14;1 Ioan3:18), locul pedepsei îi este pregătit (Mat.25:41), şi în curând Dumnezeu va proclama biruinţa finală ( Mat.12:22-29;Rom.16:20; Ap.20:1-10).
NOU
@crestin- okaaay, am receptat ideea, de ce tre’ sa scrii de 10 ori?
NOU
asta e alceva
NOU
Doua saptamani de comentarii … asta e ceva. Am o intrebare: cand o sa auzim ca niste fanatici crestini s-au aruncat in aer prin autobuze sau piete aglomerate?
NOU
acela care a facut asa ceva nu e crestin e criminal ce zici tu nu cred ca crestini fac asa ceva teroristi nu se duc la biserica oameni drepti se duc deci nu sunt crestini teroristi e pacat mare asta ce zici tu dar nu sunt crestini sunt musulmani aia ce zici tu ok cine face este musulmanul vostru osama binladen .
NOU
de unde si pana unde al nostru?
NOU
si cu ochi mei il voi vedepe Dumnezeu
NOU
si cu ochimei il voi vedea pe Dumnezeu
NOU
mantuietorul meu
NOU
Una dintre primele decizii ale lui Mel Gibson ca regizor al Patimilor lui Hristos a fost ca Iisus sa vorbeasca aceeasi limba pe care Iisus – personajul istoric – a vorbit-o acum 2000 de ani. Aceasta este aramaica, o limba semitica straveche inrudita cu ebraica, astazi considerata de unii lingvisti “limba moarta”, inca folosita in dialect de grupuri restranse din parti indepartate ale Orientului Mijlociu.
Candva, insa, aramaica era lingua franca a timpurilor sale, limba educatiei si comertului, vorbita pretutindeni, asa cum este limba engleza astazi. La inceputul secolului al optulea i.C., limba aramaica se folosea frecvent din Egipt la Asia Maior, la Pakistan si era limba oficiala in marile imperii ale Asiriei, Babilonului si mai apoi a Imperiului Chaldean si al guvernului Imperial al Mesopotamiei. S-a intins apoi pana in Palestina, luand locul ebraicii ca limba oficiala intre 721 si 500 i.C. Mare parte din legea iudaica s-a format, dezbatut si transmis in aramaica, limba care a constituit bazele Talmudului.
Iisus ar fi vorbit ceea ce este astazi cunoscut drept aramaica occidentala, care era dialectul evreilor in timpul vietii Sale. Dupa moartea Sa, primii crestini au scris portiuni din scriptura in aramaica, raspandind intamplarile depre viata lui Iisus si mesajele Lui in multe tinuturi.
Ca limba istorica pentru exprimarea ideilor religioase, aramaica este firul unificator pentru iudaism si crestinism. Profesorul Franz Rosenthal a scris in Jurnalul Studiilor Orientului Apropiat (Journal of Near Eastern Studies): “Dupa parerea mea, istoria aramaicii reprezinta cel mai pur triumf al spiritului uman, asa cum este el cuprins in limbaj (care este cel mai direct mijloc de expresie fizica a mintii) . . . [A fost] puternic activa in promulgarea chestiunilor spirituale.” Si pentru Gibson a existat ceva inefabil de puternic in a auzi cuvintele lui Hristos in limba originara.
Dar sa readuci aramaica la viata pe un ecran modern de cinematograf avea sa fie o provocare imensa. In cele din urma, cum creezi un film intr-o limba pierduta a primului secol la mijlocul secolului XXI?
Gibson a cerut ajutorul Parintelui William Fulco, presedinte si coordonator al Studiilor Mediteraneene la Loyal Marymount University si unul dintre cei mai mari experti din lume in aramaica si culturile semitice clasice. Fulco a tradus in intregime scenariul Patimilor lui Hristos in aramaica primului secol pentru personajele iudaice si in latina vulgara pentru cele romane, bazandu-se pe vastele sale cunostinte lingvistice si culturale. Dupa ce a tradus scenariul, Fulco a fost si consultant de dictie pe platou si a ramas “de serviciu” pentru productie, oferind traduceri si consultante de ultim moment. Pentru a reda limbajul si mai autentic, Gibson a consulat si vorbitori nativi ai dialectelor aramaice, pentru o mai buna intelegere a foneticii limbii. Frumusetea si muzicalitatea acestei limbi moarte, isi aminteste el, au fost profound miscatoare.
In cele din urma, intreaga distributie internationala a filmului Patimile lui Hristos a trebuit sa invete portiuni din aramaica – cei mai multi fonetic – devenind probabil unul dintre cele mai largi grupuri de artisti care au invatat o limba straveche en masse. Pentru Gibson, “limba straina” a filmului a adus si un alt beneficiu: invatarea aramaicii a devenit un factor unificator al distributiei, alcatuita din multe limbi, culturi si medii. “Sa aduci laolalta o distributie din toata lumea si sa-i pui sa invete limba asta le-a dat sentimentul unui loc comun, a ceva ce apartine tuturor si al legaturilor care transced limbajul”, spune el.
A fost de asemenea o provocare pentru actori sa-si cerceteze mai adanc propriile resurse fizice si emotionale, mai mult decat si dincolo de cuvinte. “Faptul ca au vorbit in aramiaca a cerut ceva cu totul diferit din partea actorilor”, observa Gibson, “pentru ca trebuiau sa compenseze claritatea obisnuita a limbii lor native. A adus la lumina un nivel de interpretare cu totul diferit. Intr-un fel, a devenit un film ca pe vremuri, pentru ca eram foarte hotarati sa spunem ce s-a intamplat mai ales printr-o imagistica si expresivitate pure.”
Pagina principala
Sinopsis
Despre productie
Aramaica – o limba straveche revine la viata
Chinurile unei iubiri coplesitoare: actorii intra in rol
Ierusalismul in Roma secolului XXI: conceptul
NOU
voi sulujitori diavolullui ce sunteti nu va dati seama ca mohamed e lucifer satana el se pretinde dumnezeu diavolul nu voi renunta sa distrug planurile diavolului
NOU
ISUS e fiul lui dumnezeu pentru cas nimeni nuputea face asa ceva sa vindece oameni sa faca destula hrana pentru oamane
NOU
oameni el e
NOU
el va veni la sfarsitul lumi sa ne judece
NOU
am dovezi daca vreti
NOU
aici deja este un fight; am avut ocazia sa vizitez tarile musulmane, si nu ca turist sa belesc ochii la monumente, ci sa fac parte pt cat am stat (o luna) dintr-o familie musulmana; eu de felul meu sunt ateu cu A mare 🙂 dar asta nu inseamna ca nu le respect convingerile, desi nu sunt de acord cu ele; ideea este ca musulmanii se impart in 2 mari categorii: cei de rit vechi, credinciosii si cei occidentali. Iar proportia de gandire occidentala este net mai mare. Ceea ce vedeti voi la televizor si cititi in presa este o mare porcarie – femeile sunt egale cu barbatii, muncesc, dar presa nu promoveaza si lucrurile de acest gen – ei focalizeaza numai pe fanatici si credinciosi. :>>
NOU
@crestin – ia du-te si cauta-l pe Isus prin alt blog
NOU
Cetine, esti vai de capul tau mancati-as talentul tau de tigan de Palas.
NOU
de tuzla, sa avem pardon
NOU
si eu aveam multe prejudecati cu privire la arabi si la libertatea femeii din tarile musulmane. desi eram la facultate in cluj, unde sunt o gramada de studenti arabi la medicina, i-am evitat intotdeauna. apoi am ajuns in franta, iar acolo nu am scapat:D iubitul meu e marocan, musulman. am avut ocazia sa cunosc multi prieteni de ai lui si majoritatea sunt foarte deschisi si politicosi. apoi am fost in maroc, familia lui e de asemenea f deschisa, desi au principii, nu sunt fanatici sau absurzi. sunt foarte ospitalieri si generosi, iar femeile nu sunt chinuite. cel putin in maroc multe nu mai poarta valul, de obicei cele care muncesc. iar cele care nu muncesc sunt foarte fericite cu traiul lor, toata ziua stau afara si pe la piata si au gura mare. deci nu traiesc asa rau precum am crede. chiar ei mi/au povestit de fanaticii din iran, etc si nici ei nu sunt de acord cu practicile lor.
in plus, in tunisia, valul este interzis prin lege.
foarte putine tari musulmane mai pastreaza obiceiuri extremiste, asa ca nu mai generalizati:)
NOU
voi musulmani incalcati o porunca a lui dumnezeu sa nu ai alt Dumnezeu in afara de mn sa nu faci chip clip sa te inchini lui .
dar voi nu respectati poruncile lui Dumnezeu
NOU
de ce ma ioane? daca pe dumnezeul meu il cheama allah, e alt dumnezeu? esti sigur ca dumnezeul tau e mai bun decat dumnezeul meu? eu cred ca dumnezeul meu ii rupe curul dumnezeului tau