Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.
Nu vreau să fiu rău, dar Fiat Seicento ăla parcă nu are seicento dintr-o stea NCAP.
#2 NOU
Geo
Hint . . . Bricolatorul
#3 NOU
Baxt
Pentru că s-a zgârcit samsaru’ la Subaru, d’aia.
#4 NOU
Gigel
Poze , review la volvo ? 😀
#5 NOU
Mefistocle Constantin Dobrutiu
cu link de afiliere
#6 NOU
Geo
Chinezărie eftină
#7 NOU
Baxt
Volvo chiar e “chinezarie”, mai nou :))
#8 NOU
Mefistocle Constantin Dobrutiu
Poze Poze Poze Poze!
#9 NOU
geretus
prin 2005, in regie, accident.
Eu aveam un Megane 2 ( modelul pe care il ai de la zoso) si in spatele meu, o dacia model vechi care se tinea dupa mine ( ca mergeam tare) nu a mai avut si frane cand eu am oprit la o trecere de pietoni.
Fix aceeasi situatie ca in fimulet – dacia a dat-o pe urma la fier vechi, megane-ul n-a avut mare lucru.
Alt megane, 3 ani mai tarziu, dadeam cu spatele pe aleea pe care ajung acasa ( lata cat pentru o singura masina) fara sa vad ca un prost cu o mazda parcase pe alee ( fara avarii fara nimic, noaptea , prin februarie etc). Mazda cu botul aproape praf – megane-ul a avut 2 zgaraieturi. Iti dai seama ca mergeam cu 20-30km/h cu spatele…
In orice accident de genul asta – masina lovita din spate nu are aproape nimic, iar cea lovita in fata ai impresia ca tre s-o dai la Remat.
#10 NOU
big0ne
Buna asta. Parcat noaptea in februarie fara avarii. Ce prost :))
#11 NOU
geretus
parcat pe o alee unde incape fix o masina… si care este drum de acces. Poate n-am fost explicit…
Afara era un amestec de ceata cu intuneric… si eu dadeam cu spatele ( intru cu spatele pana la mine in curte – ca sa nu ies cu spatele dimineata cand ma grabesc).
#12 NOU
charles bronson
…da, se auzea si muzica din Twin Peaks.
#13 NOU
Arhi
si un pitic dansa nebuneste
#14 NOU
John
Orice masina e conceputa sa se deformeze foarte mult si usor in partea frontala si foarte putin in partea din spate. Si daca intrai tu in fundul unei dacii cu megane-ul iti faceai praf botul.
#15 NOU
John
Mda…poti sterge comentariul, cetin. Confirm ce tocmai a zis omu in comentariu lui :))
#16 NOU
Eu
Filmulet irelevat.
Masinile “bune” sunt special facute sa se deformeze puternic in partea din fata in cazul unui impact pentru a absorbi energia. In cazul unui impact in partea din spate nu prea patesti mai nimic pentru ca scaune, tetiere etc. Daca era invers volvul ar fi fost si el destul de sifonat. Cred ca e mai important omul decat fierataniile.
#17 NOU
super_fotbal
Ma uitam recent la ceva teste si ma gandeam cum isi freaca ei mainile din cauza ca au scuza cu siguranta pasagerilor si pun toate chestiile scumpe in zona de deformare. Ai lovit un tufis, ne pare rau tre sa schimbati masina.
#18 NOU
Andu
Poate nu avea avarie la mașină, de aia nu a aprins semnalizare de avarie. Poate nu știa că are mașina dodata cu lumini de poziție
#19 NOU
big0ne
Daca botul nu se face praf se face soferul praf. E doar fizica, cum ar zice George.
#20 NOU
Carota vânătă
K’mon men !!!
Pe o alee lată de nici 2 metri, noapte-beznă ca in k.rul unui negru, tu te duci cu spatele cu 30 pe oră ??
Frățioare…eşti mai diliu ca mine, recunosc !
Pe bune,nu ne tromboneşti ?
Poate n-a fost chiar 30, mai taie şi tu, ce naiba !!
#21 NOU
Rux
Noi suntem toata ziua cu Volvo in service. Masina luata pentru siguranta in trafic, dar se strica mereu.
#22 NOU
big0ne
O sa avem o gramada de postari haioase despre preturi la anul.
#23 NOU
Andrei
V-ati luat un Volvo prin samsar, cu Km dati inapoi. De preferat si model de la inceputul anilor 2000… :))))
#24 NOU
migabi
Pai autobuzul/metroul e destul de sigur!
#25 NOU
Adrian
Din pacate, service-ul volvo din Bucuresti – ma refer la service-ul celor de la primus – este o bataie de joc tipic romaneasca (dar cu siguranta acceptata si de volvo, ca probabil isi fac “cifrele” de vanzare). Duci masina la revizie, o iei dupa o zi si se opreste la un kilometru distanta, o duci inapoi si iti explica imbecilii ca ei au dovada ca masina era ok la plecare din service si ca acum a aparut alta defectiune ce nu are legatura cu faptul ca ei au verificat toti parametrii…un fleac de 7000 de lei… Probabil ca asa fac ei rost de piese de schimb pentru a face afaceri personale. Si vai, nu avem piesa necesara pe stoc (pentru ca nu au nimic pe stoc, e un srl de rahat), dar vine in x zile si se rezolva…sau nu. si uite asa iti tin masina in service 4 saptamani. Apoi iti spun ca stai, ca noi suntem premium si iti dam masina la schimb…iti dau una, dupa trei zile te suna, “stiti, ne trebuie masina aia de v-am dat-o ca am promis-o cuiva (de parca sunt la o asociatie de familie), puteti sa o aduceti si sa va dam alta? II spui ametitului ca e ok, sa o tina acolo ca nu ai nevoie 2 saptamani de masina. Te intorci dupa doua saptamani, masina tot nu e gata si le spui ca acum vrei masina aia de schimb: “da, sigur, dar e 50 eur + tva / zi. Sa platesti incompetenta si hotia lor… Asta e experienta cu volvo, din pacate… iar imaginea masinii si a brandului e afectata de experientele cu acesti incompetenti.
#26 NOU
Ion
De-aia e sigura, daca sta in service nu faci accident cu ea.
Comparatiile astea nu-s prea corecte, nu intru in detalii dar masina din spate intodeauna se face mai praf decat cea din fata …iar daca e diferente de tonqj cu atat mai rau.
#29 NOU
nadu
A scapat usor.
Zilele trecute un Chevrolet de Spania a facut zob un Cielo. “Spaniolii” nu au patit nimic, in schimb in Cielo jale: sofer mort, sotie grav ranita.
De rahat e si atitudinea spaniolei, pe care o doare la banana de dezastru produs si ii i-a la injuraturi pe ceilalti participanti la trafic. Daca s-ar da un premiu pentru maxim tupeu jegos, patachina aia l-ar lua (min 2:14).
Da, printre noi sunt specimene care pot ucide fara sa aiba mustrari de constiinta.
Dumnezeule sfinte ce bătaie meritau aia… O să fiu un pic dubios aici, dar mai bine nu se asigura mașină roșie când a făcut stânga. Muiștii tot ramaneau fără carnet, dar nu cred ca murea nimeni ( mașina roșie pare că a vrut să facă stânga și a renunțat când l-a văzut pe bou).
#32 NOU
habarnam
Ce buna ar fi o linsare de-aia batraneasca din cand in cand…
#33 NOU
Carota vânătă
Spaniolă ? Aia era o nenorocită de sârmă.
La drept vorbind ăia meritau doi pumni in gură, să pape cu paiul tot restul vieții.
#34 NOU
Vlad
Trebuia sa fac si eu o poza cand mi-a intrat in spate un passat (TDI pt cunoscatori :D) eu fiind intr-un amarat de Fiat Stilo – cam la fel aratau masinile. Era dezastru mai mare in interior fata de exterior – mp3 sarit din bord, torpedo-ul cedase si aruncase tot pe afara.
P.S. masinile primesc stele de siguranta si pentru pietoni (in fata, evident)
#35 NOU
Ciobi
felicitari mane!
Este o masina solida si bine facuta! Comentarii de genul “se strica repede’ etc sunt de cacat.
Absolut orice masina se strica daca nu ai grija de ea, inclusiv Ferrari.
PS: ce motoras are pe ea?
#36 NOU
Arhi
un diesel ca al tau
#37 NOU
Ciobi
1,6 Hdi 116 cp?
#38 NOU
Arhi
ce ai ba, ca tu ai 1.9
#39 NOU
Ciobi
a da ba! 🙂
Ma gandeam la Citroen C5…
Acum 3 ani am avut un Citro C5 2006 cu 1,6 hdi…motor care era pus pe Citro, Ford si Volvo.
Si un tov. avea Volvo cu acelasi motor ca al meu. Cand se strica ceva luam piese de la Ford ca erau cele mai ieftine desi codurile lor erau absolut identice!
#40 NOU
add
complet aiurea, orice masina (din ultimii 8-10 ani) lovita in fata pateste la fel, se deformeaza tocmai pentru a prelua impactul (care impact poate fi si cu un pieton sau caine)
pentru cunoscatori, o lovitura in fata cu un caine la 80km/h se lasa cu pagube serioase
daca volvo acela se lovea in spatele “matizului”, probabil iesea dauna totala la cat ar fi costat reparatiile
#41 NOU
Vasile
Faptul ca o masina nu se deformeaza la impact nu o face neaparat mai sigura. Deformarea programabila reprezinta o masura de securitate pasiva. Caroseria trebuie sa absoarba energia de impact si sa protejeze habitaclul, nu sa ramana intacta.
#42 NOU
deplictis
irelevant accidentul, la fel arata si matizul meu cand m-a lovit unul din spate cu un mercedes, eu doar bara indoita iar ala avea dauna la capota, faruri, aripi etc
Un Volvo lovit in fata arata fix la fel. *
Asta dovedeste ca structura deformabila a functionat conform calculelor.
In schimb, orice masina moderna lovita in spate nu va prezenta deformari foarte vizibile deoarece 1) structura spate este conceputa mult mai rigida ( pt protectie pasageri + rezervor) nefiind necesar sa absoarba energia pe care trebuie sa o absoarba partea din fata si 2) lonjeroanele/traversa spate trebuie sa faca fata la eforturi dinamice de tractiune (remorci/rulote), deci sunt mai rigide.
_____________________
*/ Acum cativa ani, in curte la Volvo din Pantelimon erau 5 masini –modele diferite de Volvo – care busisera pe careva in fund. Parca erau gemene la expozitie: toate aveau capota deformata fix pana la aceeasi inaltime si fix la acelasi unghi de pliere.
#45 NOU
cosmin
Deci masina ta de suflet Subaru Forester din Bv…ati amanat depunerea actelor de casatorie!
Felicitari pentru Volvo!
#46 NOU
Marius
Ma rog.. treaba e un pic disproportionata. Toate masinile sunt mult mai rezistente in spate. Acum niste ani.. prin 99.. conduceam un Golf II si m-a lovit in spate o Alfa Romeo 75 care s-a facut praf. Golful avea doar o mica indoitura care se putea vedea daca stiai unde sa te uiti.
#47 NOU
Vasile
nu e chiar asa de simplu.
la un accident conteaza ce forte sunt absorbite in corpul pasagerilor, nu cum arata masina dupa.
o masina care se deformeaza mult preia ea o mare parte din energia impactului.
una care nu se deformeaza transfera tot socul unde se poate.
si-uite asa te poti trezi ca masina arata bine iar tu ai gatul rupt.
Boss, pa bune? Asta am patit si eu cu o Solenza cand am pocnit un papuc – ala avea bara julita eu aveam botu’ praf. Noroc ca e radiatorul mai in spate si n-a trebuit schimbat.
#51 NOU
andrei27
Zi domle’ povestea intreaga: de unde , cu cat, cu cati si cum merge ?
Volvo are avantaje si dezavantaje ca orice marca.
Calitatea materialelor de la interior f buna
Faruri, stopuri , ornamente etc chiar si peste cele din trioul german premium. Nu se vad volvo cu faruri , stopuri matuite nici dupa 10 ani ( cele originale ). E plin de airbaguri. Aluminiu tata nu plastic ce imita metalul la interior.
Nasol: calitate ford a senzorilor. Din ce-mi amintesc toate interventiile service cu exceptia consumabilelor au fost cu senzorii.
Restrictiv pe partea multimedia. Centuri cu bingbing care nu se opreste.
DPF ul daca e diesel. Aici ori eliminat si resoftat ori intretinere si inlocuire la timp.
Daca faci drumuri scurte sau prin oras e de ales prima varianta.
Trebuie sa gasesti un mecanic care sa stie sa foloseasca/ citeasca softul lor de diagnoza, altfel o sa auzi povesti ca ale unor posesori de mai sus. F multi servicemani au interesul sa traga cat mai multi bani de pe tine.
Elemente de caroserie, interior, repere care nu sufera uzura mecanica iti recomand sa le cauti pe net la cei care desfac de pe alte volvo. Daca sunt prima echipare, cea de fabrica nu se compara cu ce poti cumpara aftermarket.
#55 NOU
Maniak
A luat-o de la mustăciosul ăla de pe aici de pe site :)) asta e adevăratul motiv. A avut si preț special de A-lister, o fi dat Si vreun autograf ceva …
Sa o porți sănătos !
#56 NOU
ala cu lenea
Lexus GS. Intra un bolovan cu o mini-duba in spatele meu, eu fiind oprit la stop. Impact serios de tot, ca ala schimbase banda vrand sa depaseasca prin dreapta si nevazand stopul, doar ca, surpriza, si pe banda intai era cineva: eu. Bolovanul: adio bot, adio motor, adio tot. Eu: bara sparta, semnalizatoare praf, indoit un capota portabgajului, dar inauntru n-am simtit mare lucru. Insa, surpriza: nu mai puteam deschide portierele spate si nici cea din dreapta fata nu mai mergea tocmai usor – masina se deformase cate un pic peste tot, pe toata lungimea (de altfel de-aia eu nu simtisem mai nimic, ca n-am absorbit eu energia impactului). Masina mea – casata, ca reparatia ca la carte ar fi fost extraordinar de scumpa (norocul era ca povestea nu era in Romania, ca aici probabil ca nici o companie de asigurari n-ar fi acceptat casarea unui Lexus).
Asa ca nu totul se vede la prima privire, so chill cu “am vazut eu un X facut zob de un Y”.
#57 NOU
Floo
Un exemplu destul de elocvent – imgur.com/a/mmEdL – vaduvit totusi de faptul ca Discovery statea pe loc. Daca jipul era in miscare mai scurta Opelul cu 1 metru cel putin.
#58 NOU
Ionut
Atatea comentarii si doar doua de felicitare…buni baieti:)
Putin offtopic.
Astrid, Evelina si Francesca in camera magenta. Asa-i cheama pe romani acuma? Plm, cred ca am stat cam mult pe posturile de stiri ultimii ani si am pierdut multe schimbari. Macar pe baieti tot Andrei ii cheama?
#61 NOU
Mihai Grecia
Volvo (si ce Volvo la vremea aia) n-avea si directorul ala de la Adevarul, Dumitru Tinu saracul, care a dat coltul in accident ?
#62 NOU
Arhi
s40, masina care l-a ucis pe dumitru tinu, pentru ca, conform procurorilor, a cazut pe el
#63 NOU
Carota vânătă
Dacă avea centura pusă, Tinu scăpa.
A mers fără centură iar la rasturnare, a ieşit pe geamul lateral şi maşina i-a căzut cu rama plafonului pe cap/ gât şi i l-a rupt. Simplu.
Volvo te poate apăra, dar nu sfida legile fizicii: aşa scrie undeva, în cartea tehnică. Şi este adevărat.
P.S. şi eu am un Volvo.
#64 NOU
John
Sa inteleg ca va sta VOLVO pe cap Eu cred ca VOLVO este o masina OK si chinezi este doar cu finantarea nu la fabrica ei VOLVO tot VOLVO ramane!
#65 NOU
Comisaru' Moldovan
Băi John, sper să fii străin altfel mi-e jenă de jena ta
#66 NOU
Dragos
Un Volvo modelul asta www.moibbk.com/images/volvo-740-11.jpg a rupt un stalp PTT(de lemn fier in creozot), a trecut printr-un gard de placi de beton si s-a oprit in zidul unei case. Dupa ce a scos masina pe drum a constatat omul ca avea nevoie de o bara noua si o revopsire la masina 🙂
#67 NOU
Floo
Un prieten a lasat trei sate fara curent cu scuterul :))
#68 NOU
heisenberg
Un prieten doar a vrut să își cumpere Volvo și a cauzat două inundații și un cutremur.
#69 NOU
adi
Sa nu spui ca are si sobita?
#70 NOU
andrei27
Daca ai eliminat dpf la rar n-or sa se vaza noxele ? Intreb pentru un prieten desigur.Adica care ar fi avantajele eliminarii versus te prind astia in trafic cu controlul mobil.
#71 NOU
Arhi
cica nu se vede nicio noxa, sunt in limitele legale
NOU
Nu vreau să fiu rău, dar Fiat Seicento ăla parcă nu are seicento dintr-o stea NCAP.
NOU
Hint . . . Bricolatorul
NOU
Pentru că s-a zgârcit samsaru’ la Subaru, d’aia.
NOU
Poze , review la volvo ? 😀
NOU
cu link de afiliere
NOU
Chinezărie eftină
NOU
Volvo chiar e “chinezarie”, mai nou :))
NOU
Poze Poze Poze Poze!
NOU
prin 2005, in regie, accident.
Eu aveam un Megane 2 ( modelul pe care il ai de la zoso) si in spatele meu, o dacia model vechi care se tinea dupa mine ( ca mergeam tare) nu a mai avut si frane cand eu am oprit la o trecere de pietoni.
Fix aceeasi situatie ca in fimulet – dacia a dat-o pe urma la fier vechi, megane-ul n-a avut mare lucru.
Alt megane, 3 ani mai tarziu, dadeam cu spatele pe aleea pe care ajung acasa ( lata cat pentru o singura masina) fara sa vad ca un prost cu o mazda parcase pe alee ( fara avarii fara nimic, noaptea , prin februarie etc). Mazda cu botul aproape praf – megane-ul a avut 2 zgaraieturi. Iti dai seama ca mergeam cu 20-30km/h cu spatele…
In orice accident de genul asta – masina lovita din spate nu are aproape nimic, iar cea lovita in fata ai impresia ca tre s-o dai la Remat.
NOU
Buna asta. Parcat noaptea in februarie fara avarii. Ce prost :))
NOU
parcat pe o alee unde incape fix o masina… si care este drum de acces. Poate n-am fost explicit…
Afara era un amestec de ceata cu intuneric… si eu dadeam cu spatele ( intru cu spatele pana la mine in curte – ca sa nu ies cu spatele dimineata cand ma grabesc).
NOU
…da, se auzea si muzica din Twin Peaks.
NOU
si un pitic dansa nebuneste
NOU
Orice masina e conceputa sa se deformeze foarte mult si usor in partea frontala si foarte putin in partea din spate. Si daca intrai tu in fundul unei dacii cu megane-ul iti faceai praf botul.
NOU
Mda…poti sterge comentariul, cetin. Confirm ce tocmai a zis omu in comentariu lui :))
NOU
Filmulet irelevat.
Masinile “bune” sunt special facute sa se deformeze puternic in partea din fata in cazul unui impact pentru a absorbi energia. In cazul unui impact in partea din spate nu prea patesti mai nimic pentru ca scaune, tetiere etc. Daca era invers volvul ar fi fost si el destul de sifonat. Cred ca e mai important omul decat fierataniile.
NOU
Ma uitam recent la ceva teste si ma gandeam cum isi freaca ei mainile din cauza ca au scuza cu siguranta pasagerilor si pun toate chestiile scumpe in zona de deformare. Ai lovit un tufis, ne pare rau tre sa schimbati masina.
NOU
Poate nu avea avarie la mașină, de aia nu a aprins semnalizare de avarie. Poate nu știa că are mașina dodata cu lumini de poziție
NOU
Daca botul nu se face praf se face soferul praf. E doar fizica, cum ar zice George.
NOU
K’mon men !!!
Pe o alee lată de nici 2 metri, noapte-beznă ca in k.rul unui negru, tu te duci cu spatele cu 30 pe oră ??
Frățioare…eşti mai diliu ca mine, recunosc !
Pe bune,nu ne tromboneşti ?
Poate n-a fost chiar 30, mai taie şi tu, ce naiba !!
NOU
Noi suntem toata ziua cu Volvo in service. Masina luata pentru siguranta in trafic, dar se strica mereu.
NOU
O sa avem o gramada de postari haioase despre preturi la anul.
NOU
V-ati luat un Volvo prin samsar, cu Km dati inapoi. De preferat si model de la inceputul anilor 2000… :))))
NOU
Pai autobuzul/metroul e destul de sigur!
NOU
Din pacate, service-ul volvo din Bucuresti – ma refer la service-ul celor de la primus – este o bataie de joc tipic romaneasca (dar cu siguranta acceptata si de volvo, ca probabil isi fac “cifrele” de vanzare). Duci masina la revizie, o iei dupa o zi si se opreste la un kilometru distanta, o duci inapoi si iti explica imbecilii ca ei au dovada ca masina era ok la plecare din service si ca acum a aparut alta defectiune ce nu are legatura cu faptul ca ei au verificat toti parametrii…un fleac de 7000 de lei… Probabil ca asa fac ei rost de piese de schimb pentru a face afaceri personale. Si vai, nu avem piesa necesara pe stoc (pentru ca nu au nimic pe stoc, e un srl de rahat), dar vine in x zile si se rezolva…sau nu. si uite asa iti tin masina in service 4 saptamani. Apoi iti spun ca stai, ca noi suntem premium si iti dam masina la schimb…iti dau una, dupa trei zile te suna, “stiti, ne trebuie masina aia de v-am dat-o ca am promis-o cuiva (de parca sunt la o asociatie de familie), puteti sa o aduceti si sa va dam alta? II spui ametitului ca e ok, sa o tina acolo ca nu ai nevoie 2 saptamani de masina. Te intorci dupa doua saptamani, masina tot nu e gata si le spui ca acum vrei masina aia de schimb: “da, sigur, dar e 50 eur + tva / zi. Sa platesti incompetenta si hotia lor… Asta e experienta cu volvo, din pacate… iar imaginea masinii si a brandului e afectata de experientele cu acesti incompetenti.
NOU
De-aia e sigura, daca sta in service nu faci accident cu ea.
NOU
Hahahahah 😀
NOU
inca una cu fiat: img64.imagetwist.com/i/13745/s3dhrd956pe3.jpg/14650328_1306299996071384_6531665737477017197_n.jpg
Comparatiile astea nu-s prea corecte, nu intru in detalii dar masina din spate intodeauna se face mai praf decat cea din fata …iar daca e diferente de tonqj cu atat mai rau.
NOU
A scapat usor.
Zilele trecute un Chevrolet de Spania a facut zob un Cielo. “Spaniolii” nu au patit nimic, in schimb in Cielo jale: sofer mort, sotie grav ranita.
De rahat e si atitudinea spaniolei, pe care o doare la banana de dezastru produs si ii i-a la injuraturi pe ceilalti participanti la trafic. Daca s-ar da un premiu pentru maxim tupeu jegos, patachina aia l-ar lua (min 2:14).
Da, printre noi sunt specimene care pot ucide fara sa aiba mustrari de constiinta.
www.youtube.com/watch?v=ZOGjN5kewz4
NOU
Erata: ia la injuraturi
NOU
Dumnezeule sfinte ce bătaie meritau aia… O să fiu un pic dubios aici, dar mai bine nu se asigura mașină roșie când a făcut stânga. Muiștii tot ramaneau fără carnet, dar nu cred ca murea nimeni ( mașina roșie pare că a vrut să facă stânga și a renunțat când l-a văzut pe bou).
NOU
Ce buna ar fi o linsare de-aia batraneasca din cand in cand…
NOU
Spaniolă ? Aia era o nenorocită de sârmă.
La drept vorbind ăia meritau doi pumni in gură, să pape cu paiul tot restul vieții.
NOU
Trebuia sa fac si eu o poza cand mi-a intrat in spate un passat (TDI pt cunoscatori :D) eu fiind intr-un amarat de Fiat Stilo – cam la fel aratau masinile. Era dezastru mai mare in interior fata de exterior – mp3 sarit din bord, torpedo-ul cedase si aruncase tot pe afara.
P.S. masinile primesc stele de siguranta si pentru pietoni (in fata, evident)
NOU
felicitari mane!
Este o masina solida si bine facuta! Comentarii de genul “se strica repede’ etc sunt de cacat.
Absolut orice masina se strica daca nu ai grija de ea, inclusiv Ferrari.
PS: ce motoras are pe ea?
NOU
un diesel ca al tau
NOU
1,6 Hdi 116 cp?
NOU
ce ai ba, ca tu ai 1.9
NOU
a da ba! 🙂
Ma gandeam la Citroen C5…
Acum 3 ani am avut un Citro C5 2006 cu 1,6 hdi…motor care era pus pe Citro, Ford si Volvo.
Si un tov. avea Volvo cu acelasi motor ca al meu. Cand se strica ceva luam piese de la Ford ca erau cele mai ieftine desi codurile lor erau absolut identice!
NOU
complet aiurea, orice masina (din ultimii 8-10 ani) lovita in fata pateste la fel, se deformeaza tocmai pentru a prelua impactul (care impact poate fi si cu un pieton sau caine)
pentru cunoscatori, o lovitura in fata cu un caine la 80km/h se lasa cu pagube serioase
daca volvo acela se lovea in spatele “matizului”, probabil iesea dauna totala la cat ar fi costat reparatiile
NOU
Faptul ca o masina nu se deformeaza la impact nu o face neaparat mai sigura. Deformarea programabila reprezinta o masura de securitate pasiva. Caroseria trebuie sa absoarba energia de impact si sa protejeze habitaclul, nu sa ramana intacta.
NOU
irelevant accidentul, la fel arata si matizul meu cand m-a lovit unul din spate cu un mercedes, eu doar bara indoita iar ala avea dauna la capota, faruri, aripi etc
NOU
Un Volvo de cacat: www.youtube.com/watch?v=ELX4Pf-AhV4
NOU
Un Volvo lovit in fata arata fix la fel. *
Asta dovedeste ca structura deformabila a functionat conform calculelor.
In schimb, orice masina moderna lovita in spate nu va prezenta deformari foarte vizibile deoarece 1) structura spate este conceputa mult mai rigida ( pt protectie pasageri + rezervor) nefiind necesar sa absoarba energia pe care trebuie sa o absoarba partea din fata si 2) lonjeroanele/traversa spate trebuie sa faca fata la eforturi dinamice de tractiune (remorci/rulote), deci sunt mai rigide.
_____________________
*/ Acum cativa ani, in curte la Volvo din Pantelimon erau 5 masini –modele diferite de Volvo – care busisera pe careva in fund. Parca erau gemene la expozitie: toate aveau capota deformata fix pana la aceeasi inaltime si fix la acelasi unghi de pliere.
NOU
Deci masina ta de suflet Subaru Forester din Bv…ati amanat depunerea actelor de casatorie!
Felicitari pentru Volvo!
NOU
Ma rog.. treaba e un pic disproportionata. Toate masinile sunt mult mai rezistente in spate. Acum niste ani.. prin 99.. conduceam un Golf II si m-a lovit in spate o Alfa Romeo 75 care s-a facut praf. Golful avea doar o mica indoitura care se putea vedea daca stiai unde sa te uiti.
NOU
nu e chiar asa de simplu.
la un accident conteaza ce forte sunt absorbite in corpul pasagerilor, nu cum arata masina dupa.
o masina care se deformeaza mult preia ea o mare parte din energia impactului.
una care nu se deformeaza transfera tot socul unde se poate.
si-uite asa te poti trezi ca masina arata bine iar tu ai gatul rupt.
NOU
Ce volvo ti-ai luat ?
Link, poze, pret, review ? 🙂
NOU
Trebuia sa iti iei xc70 sa fie ca in filmulet 🙂
NOU
Boss, pa bune? Asta am patit si eu cu o Solenza cand am pocnit un papuc – ala avea bara julita eu aveam botu’ praf. Noroc ca e radiatorul mai in spate si n-a trebuit schimbat.
NOU
Zi domle’ povestea intreaga: de unde , cu cat, cu cati si cum merge ?
NOU
Volvo are avantaje si dezavantaje ca orice marca.
Calitatea materialelor de la interior f buna
Faruri, stopuri , ornamente etc chiar si peste cele din trioul german premium. Nu se vad volvo cu faruri , stopuri matuite nici dupa 10 ani ( cele originale ). E plin de airbaguri. Aluminiu tata nu plastic ce imita metalul la interior.
Nasol: calitate ford a senzorilor. Din ce-mi amintesc toate interventiile service cu exceptia consumabilelor au fost cu senzorii.
Restrictiv pe partea multimedia. Centuri cu bingbing care nu se opreste.
DPF ul daca e diesel. Aici ori eliminat si resoftat ori intretinere si inlocuire la timp.
Daca faci drumuri scurte sau prin oras e de ales prima varianta.
NOU
eliminat DPF
NOU
Trebuie sa gasesti un mecanic care sa stie sa foloseasca/ citeasca softul lor de diagnoza, altfel o sa auzi povesti ca ale unor posesori de mai sus. F multi servicemani au interesul sa traga cat mai multi bani de pe tine.
Elemente de caroserie, interior, repere care nu sufera uzura mecanica iti recomand sa le cauti pe net la cei care desfac de pe alte volvo. Daca sunt prima echipare, cea de fabrica nu se compara cu ce poti cumpara aftermarket.
NOU
A luat-o de la mustăciosul ăla de pe aici de pe site :)) asta e adevăratul motiv. A avut si preț special de A-lister, o fi dat Si vreun autograf ceva …
Sa o porți sănătos !
NOU
Lexus GS. Intra un bolovan cu o mini-duba in spatele meu, eu fiind oprit la stop. Impact serios de tot, ca ala schimbase banda vrand sa depaseasca prin dreapta si nevazand stopul, doar ca, surpriza, si pe banda intai era cineva: eu. Bolovanul: adio bot, adio motor, adio tot. Eu: bara sparta, semnalizatoare praf, indoit un capota portabgajului, dar inauntru n-am simtit mare lucru. Insa, surpriza: nu mai puteam deschide portierele spate si nici cea din dreapta fata nu mai mergea tocmai usor – masina se deformase cate un pic peste tot, pe toata lungimea (de altfel de-aia eu nu simtisem mai nimic, ca n-am absorbit eu energia impactului). Masina mea – casata, ca reparatia ca la carte ar fi fost extraordinar de scumpa (norocul era ca povestea nu era in Romania, ca aici probabil ca nici o companie de asigurari n-ar fi acceptat casarea unui Lexus).
Asa ca nu totul se vede la prima privire, so chill cu “am vazut eu un X facut zob de un Y”.
NOU
Un exemplu destul de elocvent – imgur.com/a/mmEdL – vaduvit totusi de faptul ca Discovery statea pe loc. Daca jipul era in miscare mai scurta Opelul cu 1 metru cel putin.
NOU
Atatea comentarii si doar doua de felicitare…buni baieti:)
NOU
e important sa stii ce carlig sa le arunci:))
NOU
Putin offtopic.
Astrid, Evelina si Francesca in camera magenta. Asa-i cheama pe romani acuma? Plm, cred ca am stat cam mult pe posturile de stiri ultimii ani si am pierdut multe schimbari. Macar pe baieti tot Andrei ii cheama?
NOU
Volvo (si ce Volvo la vremea aia) n-avea si directorul ala de la Adevarul, Dumitru Tinu saracul, care a dat coltul in accident ?
NOU
s40, masina care l-a ucis pe dumitru tinu, pentru ca, conform procurorilor, a cazut pe el
NOU
Dacă avea centura pusă, Tinu scăpa.
A mers fără centură iar la rasturnare, a ieşit pe geamul lateral şi maşina i-a căzut cu rama plafonului pe cap/ gât şi i l-a rupt. Simplu.
Volvo te poate apăra, dar nu sfida legile fizicii: aşa scrie undeva, în cartea tehnică. Şi este adevărat.
P.S. şi eu am un Volvo.
NOU
Sa inteleg ca va sta VOLVO pe cap Eu cred ca VOLVO este o masina OK si chinezi este doar cu finantarea nu la fabrica ei VOLVO tot VOLVO ramane!
NOU
Băi John, sper să fii străin altfel mi-e jenă de jena ta
NOU
Un Volvo modelul asta www.moibbk.com/images/volvo-740-11.jpg a rupt un stalp PTT(de lemn fier in creozot), a trecut printr-un gard de placi de beton si s-a oprit in zidul unei case. Dupa ce a scos masina pe drum a constatat omul ca avea nevoie de o bara noua si o revopsire la masina 🙂
NOU
Un prieten a lasat trei sate fara curent cu scuterul :))
NOU
Un prieten doar a vrut să își cumpere Volvo și a cauzat două inundații și un cutremur.
NOU
Sa nu spui ca are si sobita?
NOU
Daca ai eliminat dpf la rar n-or sa se vaza noxele ? Intreb pentru un prieten desigur.Adica care ar fi avantajele eliminarii versus te prind astia in trafic cu controlul mobil.
NOU
cica nu se vede nicio noxa, sunt in limitele legale