În ultimele două săptămâni am fost văduvit de mașină, de câteva ori, cu diverse prilejuri care, în 100% din cazuri se decide că eu sunt cel care nu are nevoie stringentă de mașină, iar nevastă-mea are. Așa că am fost nevoit să iau taxiul de câteva ori.

Primul, când am pus senzori de parcare la mașină, ca să nu mai parcheze soția cu aproximare de câțiva centimetri în plus, a trebuit să iau taxiul, să merg la Veranda, să mănânc cel mai bun sushi posibil, la Sushi Terra.

Am mers cu un Logan hărtănit, cu un tip care ținea geamul deschis și pentru care regulile de circulație erau ușor după ureche. Era să murim de 2 ori în intersecție la Ziduri Moși, el nu avea nicio problemă, o călca în continuare, relaxat.

Altul fuma în mașină. L-am rugat să stingă țigara, a zis că nu o stinge, dar, dacă vreau, îmi deschide geamul. Asta în timp ce vorbea la telefon, pe căști, cu un confrate și mai râdeau în gura mare de diverse.

Ultimul era foarte supărat că l-am chemat pentru o cursă din Pantelimon în Pantelimon, care nu face nici 5 lei. Nici măcar faptul că i-am zis că îi las 10 nu l-a făcut să se calmeze. Nu se face asta, domnu, nu ne batem joc, că avem și noi familii de întreținut, nu cu 5 lei îi întreținem.

Eh, după ăsta, ultimul, mi s-a pus pata. Prea multă românie de căcat pentru un singur om.
Și mi-am instalat Uber. Făcut cont business pe cardul de firmă, ca să primesc factură, nu să mă rog de boși să îmi dea bonul în timp ce îmi explică că nu au ștampilă.

Am făcut doar 4 curse până acum, am prins 3 loganuri și un Ford Mondeo. Toate patru impecabile, curate, liniște, radio mergând în surdină, șoferii absolut fără nicio tentație de a povesti ce nasol este pentru ei și cum se strică totul în românia, condus legal, ajuns întotdeauna la timp.

Știți ce îmi pare rău? Că am tot refuzat să folosesc până acum, pe motiv de legalitate și vai, să respectăm legea. Mai ducă-se cu legea lor, că m-am săturat să fiu luat drept sclav, pe banii mei.

Data viitoare pun și Taxify, așa, de-al naibii.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

65 comentarii Adaugă comentariu

  1. #3

    Finally, you get it!

    Eu pana acum la Uber si Taxify nu am dat de loganuri, doar de masini mai fancy. Cred ca am avut noroc.

    • De abia acum te-ai convins de taxi-urile noastre??? Mie unul mi-a ca ma duce pe unde vrea el, nu oe unde i-am spus eu!! Altul mi-a zis sa nu mai pun mana pe cotiera ca aia e doar pentru sofer!! Altul nu avea centura de siguranta! Deloc! Nu exista! La altul usa de la pasager nu se dechidea decat din interior.Butucul pur si simplu nu mai exista, era doar o gaura!! Comparatia cu Uber nu isi are rostul!
      Vei gasi unii care spun ca si acolo sunt ciobani.Or fi dar e incomoarabil!

    • #5

      A fost tata in vizita prin Bucuresti, la frate-miu. A avut nevoie de 2 ori de taxi, o data a venit un BMW, a doua oara un Mercedes. Nu ii venea sa creada ce b0$$ e el pentru approx 5-6 lei in plus, comparativ cu o companie de taxi normala. 😀

  2. #6

    Din cate am observat sunt aproximativ aceiasi soferi pe Uber si Taxify. Eu nu mai folosesc taxi de 2 ani. Ultima oara am vrut sa iau de la Gara de Nord pana in Militari si m-au refuzat 4 pe motiv ca e prea aproape, ca ei vor in Baneasa etc. (asta a fost in august 2017). Si pe urma la Uber a venit un Audi superb si i-am dat peste nas unuia dintre ei care voia sa ne ia pe mine si pe prietenul meu la bataie ca am avut tupeu sa comentam la el cum sa isi faca treaba. Adica sa nu refuze clienti.

    • #7

      Ultima data cand am luat Taxify a fost dupa ce am fost refuzati de vreo 8 taximetristi in fata magazinului unirea pentru ca mergeam prea aproape. Plm, eu am incercat, da’ daca e greu sa pornesti motorul ca sa ma duci 5 km si sa iei cam 50% tips, eu o sa folosesc alternativa.

  3. #8

    Am observat ca taximetristii care vin pe aplicatie sunt in 95% din cazuri ok…

    • #9

      in restul de 5% iti spun: “ah, sefu’, daca mergi la aeroport trebuia sa pui acolo la comentarii in aplicatie ca nu am rovignieta, acum va duc, ce sa fac!? dar mai puneti si dvs ceva acolo”.

    • #10

      @Costica eu sunt genul de client pe fruntea căruia aparent este bătută-n cuie plăcuța pe care scrie “victimă”- femeie care circulă singură, 1,5 m, timidă. Am folosit și folosesc taxi doar la comandă sau aplicație. N-am pățit niciodată nimic demn de relatat: s-au stins țigările, nu s-a comentat lungimea cursei, nu s-a comentat bacșișul, fără trasee mult lungite, s-a circulat aproape legal și mai ales fără chestii ultradubioase.

    • #11

      Vai, de cate ori am avut problema cu taximetristii din aplicatie pt aeroport. Ultima oara eram si in criza de timp, mi-au mancat FICATII!!! Nu mai iau niciodata TAXI in bucuresti. O bataie de joc mai mare nu am vazut.

  4. #12

    Eu am fost de la Moghioros pana pe Valea Oltului cu un A8 :D. 8 lei Uber-ul. E adevararat, arata soferul de parca facea parte din Clanul Duduienuilor dar m-am simtit mai safe decat intr-un logan ruginit.

  5. #13

    Yey, you’ve joined the dark side. Your cookie shall be delivered via Cargus.

    • #14

      Prin Cargus poate iti livreaza doar ambalajul de la prajitura. Si de fapt nu era de la prajitura ambalajul ci de la un pachet de faina, dar na, e aproape la fel

  6. #15

    Bricolerul ce parere are?

  7. #16

    Dacă citește Zoso face icter.

  8. #18

    Gata se supara domnul de la bricolaj pe tine!

  9. #19

    Welcome to the club! Inteleg problema world wibe cu uberul, sper pana la urma sa o rezolve cumva.
    Nici uberul nu e perfect, are hibele lui. Insa ma amuz teribil cand aud ca de ce rahat sa folosim un serviciu ilegal. Ok, e oarecum ilegal (faza cu licentele bla bla bla). Dar din punctul meu de vedere, taximetristii sunt in ilegalitate pe mai multe planuri. Incapand cu imensa evaziune fiscala, spagi la licente, soferi cu licente pe alte nume, masini terminate fizic si moral, incalcat legi de circulatie in valoare de 50 de puncte pe zi si incheind cu mizerabilul lor comportament atat in trafic cat si fata de pasageri.
    OK, e de cacat 1,39 lei. Sa forteze pretul la companii, sa iasa in strada, sa faca ceva. Sa-si schimbe jobul nu prea ii vad, deci sunt multumiti. Let the hate flow 🙂

  10. #20

    am citit asta in Uber 🙂

  11. În Belgia și Franța mafia taximetriștilor, 99% eschimoși budiști, au făcut un lobby cu bani așa de mulți că-i mai ieftin, dpdv legal, să cauți un AKM sau un kil de coca…

  12. #22

    Bun așa. Ca idee, tot ce este reglementat și controlat de statul român merge la fel ca statul român. Adică este deja în putrefacție, miroase urât și nu prea mai poate. Singurele chestii care mai au o șansă să meargă cât de cât bine sunt cele care ocolesc cumva statul român. Dacă te încăpățânezi să respecți legile unui stat mafiot și impotent, meriți să rămâi cu el în mocirlă.

  13. #23

    si acum cand o sa stai stramb si o sa judeci drept intr-un uber, sa te intrebi si la ce (pentru cine) sint bune licentele de taximetrie si cine / cum / cand verifica taximeteristii ca sint capabili sa transporte oameni. si poate, da numa poate zic, ar trebui schimbat ceva la sistemul de taximetrie prima data, nu la uber.

    • #24

      #amin

    • #25

      Intodeauna reglementarile au fost cerute de mafioti pentru a tine departe concurenta, serviciile de calitate si inovatia. Cu toate astea oamenii continua sa cerseasca protectie si reglementari absurde pentru ca mai apoi sa se smiorcaie pe net ca nimic nu functioneaza, “tara de cacat domnule, daca s-ar face…” .

  14. #26

    Vezi ca Taxify are 0.99/km luna asta, ‘eftin ca braga.

  15. #27

    sunt total impotrva Uber si a altor solutii de genul asta. S-au dovedit deja ca incalca prevederile legale in orase chair mari din UE. nu e ok ce fac.
    asa ca pana acum am folosit doar uber, nu am instalat taxify dar o sa incerc si ala. e incredibil ce dubios e sa te bucuri ca un copil cand vezi o persoana normala care te transporta fara comentarii/mirosuri/formula1 etc etc. si la preturi decente.
    am si clevertaxi si aleg doar masini cu tarif putin mai mare. diferenta majora. curate si civilizate.
    asa ca secretul cel mai bine pazit al transportului de persoane e asta: dai putin mai mult si mergi de 1000x mai bine.

    • Trebuie sa intelegi un lucru: prevederile legale de care pomenesti sunt create cu dedicatie speciala pentru cei care detin firmele de taximetrie, si mai putin pentru clienti. Daca ar fi fost altfel, serviciile de taximetrie ar fi fost suficient de bune incat platforme precum Uber nu ar fi avut succes.

      Uber este o alternativa mai buna la ceva rau. Legea trebuie sa tina pasul, pentru ca ce e scris in lege nu e batut in cuie. Legile sunt un organism viu ce evolueaza cu societatea.

  16. #29

    am facut o singura greseala anu asta cand erau tarife duble la uber si am zis ce pla dau 50 delei pe un drum de 30 , hai cu taxy. tzigan burtos da nua m aavut ce comenta se chinuia sa vorbeasca frumos da degeaba, condus pe linia de tramvai cu tigara aprinsa, cred ca nu a avut mia putin de 50, la final au fost 33 cursa plus 5 lei spaga care s-a facut sa fie bin epan ala 40 ca nu avea rest deci plm. la intoarcere luat uber furmos 30 something si ai aa fost…sper sa dea faliment toti si sa se apuce de capsuni, sapa, ceva care nu pune viata altora in pericol.

  17. #30

    Pina la urma chiar ai dat bicicleta aia …

  18. #31

    Eu am patit nasoale si la uber. Am dat comanda,am vazut ca vine o Honda hibrid si m-am bucurat ca pot schimba o parere cu un posesor ,sa-mi fac si eu idee cum e. Da,de unde atata fericire ,ca a venit un cocalar care a injurat tot drumul despre taximetristi.

    Nasoleala patita de amic de al meu (mai cascat omu)
    A dat comanda Uber,nestiind cum functioneaza aplicatia ,ca mai apoi sa plateasca dublu cursa. Ce s-a intamplat? Soferul uber a apasat “pornire cursa” din locul din care a plecat spre cursa,nu cand a ajuns la client.

    Intamplare nr 3,tot mie.
    Dau comanda frumusel si observ ca vine un nenica cu touareg. Rating 4.1 stele (fff mic). Pana sa vina mi-am facut tot felul de scenarii legate de faptul ca poate e soferul agresiv ,ca masina este peste ce vad de obicei la uber. A venit my uber ride cu un touareg cu toti martorii aprinsi in bord,soferul la camasa si sacou pitea a transpiratie de vomitai..etc

    Nu zic ca e mai rau ci doar ca se gasesc basoleli si la uber.

    Ps.am fost sofer uber 2 saptamani. Nu verifica nimeni masinile,ici macar asa 1 minut la inscriere ,de bun simt

  19. #32

    off topic: goo.gl/BvJNtp

  20. #33

    Chiar am vrut sa te intreb ieri: cumperi compatibile dar nu mergi cu Uber pt ca concurenta neloiala?

  21. #38

    Eu am renuntat la uber si m-am dat pe taxify. Pe uber s-au mutat majoritatea taximetristilor cu tot cu loganurile aferente. Cei care au facut uber la inceput cu masina proprie s-au mutat la taxify pentru ca procentul pe care il retin e mai mic si au bonus la in numar de curse.
    Am vrut sa-i mai dau o sansa uber-ului acum cateva saptamani. Fac comanda, imi afiseaza traseul si in numar de minute de asteptare. Dupa n+3 minute de asteptare, ma uit pe harta si individul se indeparteaza de locatia mea, apoi imi apare mesajul ca termina alta cursa. Daca nu stiati, astia cu uber pot lua alta cursa dupa ce ti-au dat accept la cursa. Astfel ca am anulat, m-au taxat cu 6 lei – am facut tichet si mi-au dat banii inapoi.
    Cu taxify, alta poveste. La inceput erau numai masini de genul cielo (l-am luat pe un nene de vreo 3 ori, muzica rock, masina curate, nu conta vechimea ei). In ultimul timp, am prins numai bmw-uri si mercedesuri +2010. E prima data cand am vazut un bmw condus de un tip cu maieu, muschi, tatuaje, sapca in cap si centura de siguranta pusa.
    Mai acum cateva zile, l-am luat pe un pustan libanez cu un Mercedes. Mi-a zis ca e student la medicina si ca are apartamentul lui si masina, dar ta-su I-a zis ca nu ii mai da bani si ca sa inceapa sa produca…la 28 de ani.
    Un alt plus pentru taxify e ca nu are surge-uri nesimtite. Maximul pe care l-am prins a fost de 2 lei si putin, ceea ce mi se pare decent. Fata de 4 si ceva la uber.
    In ultimul timp, s-au marit tarifele si la taximetristi, ceea ce inseamna ca o sa dai de cazane si la tariff mai mare.

  22. #39

    Mie imi plac clipurile de pe youtube in care vine cate un Lamborghini in loc de Prius la comanda uber. Si aia cu Bugatti uber e tare!
    www.youtube.com/watch?v=1IjEcPH9lv8

  23. #40

    Argumentul cu legalitatea nu e valabil în București din simplul motiv că taximetria e de cel puțin 1000 de ori mai în afara legii. Începând de la înființare,patroni, controale, atestate și până la țepele de mici anvergură sau bișnițăreala unora. De ITP, șpagă și alte cele nici nu mai încape discuție, corupt de sus până jos.

  24. #41

    De cand a aparut Taxify am mers mai mult cu ei decat cu Uber. Calitatea e aceeasi, dar Taxify mai baga cate promotii la preturi ca sa castige popularitate. Zilele astea parca primisem un mail ca e 0.9ron/km sau ceva de genul.
    Ai putea sa imi zici unde ai instalat senzorii de parcare? Caut de mai mult timp o recomandare de genul…

  25. #43

    Sa numai eu sansa asta? Am mers cu BMW Seria3, BMW Seria 5 GT, Mercedes GL…ceva, Audi Tuareg, Audi S4 Line….deci despre ce vorbim ? 😀

  26. Din ce in ce mai multa lume renunta la taxiuri. De cand mi-am luat masina, prefer sa merg cu ea, chit ca-s stresat tot timpul ca nu gasesc loc de parcare unde ma duc, decat sa mai dau de vreun specimen de taximetrist.
    cu Uber asta n-am mers niciodata. Am inteles ca merge soferul unde are el treaba si te lasa in drum unde ai tu. Adica eu vreau de la stadionul national la obor, ala vine de la cora pantelimon, ca are o treaba sa mearga pana la perla si ma ia si pe mine din drum, sau iti vine fix la comanda, in rest sta pe undeva in drum, asteptand o noua comanda?

  27. #53

    Va salut pe toti!
    Am citit toate comentariile si sper sa cititi totul pana la capat.
    Eu am facut si taxi, am avut chiar 4 taxiuri si le-am vandut intr-un final pe toate din cauza gunoaielor de soferi, am facut Uber de la inceput si am renuntat in momentul in care au scazut tariful la 1.3lei/km. In momentul asta fac doar TaxiFy.
    Cand vrei un taxi e bine sa comanzi prin aplicatie, macar scapi de comentariile ca el nu merge sau ca te costa nu stiu cat pana acolo, dar si asa iti poate fuma in masina, te poate duce fara AC pe canicula, iti poate vorbi la tel tot drumul etc. Sunt si pe taxi masini bune si soferi OK, dar putine (in special la alea cu tarif mai mare: 1,77 sau 1,99 etc.
    Eu am fost pe taxi unul din acei putini soferi ce merg doar cu aparatul pus si care intreaba clientul pe unde doreste sa mearga sau daca vrea sa asculte muzica si nu am comentat niciodata destinatia finala, am mers oriunde a vrut clientul.
    Si la Uber s-a mai stricat treaba: masini mult prea vechi(15 ani), fosti taximetristi(Taxi Pelicanul are 200 de masini decolantate si bagate la Uber cu tot cu soferi, la taxi nemai avand voie depasind vechimea de 10 ani) si multe flote cu soferi la plan.
    Cei ce au propriile masini si mai noi de 10 ani sau mutat la TaxiFy (TaxiFy nu accepta masini mai vechi de 10 ani). Sper sa tina asta si sa nu se strice si ei ca Uber.
    Concluzia: Uber mai bun ca taxi, bun si taxi dar nu orice (asta e loterie), TaxiFy cel mai ok deocamdata (toata luna asta e promotie 0.9lei/km).

  28. #54

    Francisc! Te lamuresc eu.
    Ridesharing-ul la Uber si TaxiFy e o mare vrajeala.
    Este taximetrie 100%, dar mult mai de calitate.
    Faci comanda de unde vrei si mergi unde vrei. Soferul e obligat sa te ia de oriunde si sa te duca oriunde (in Bucuresti si Ilfov).

  29. #55

    Cant despre legalitate va spun cum sta treaba, mai ales ca am facut taxi si am avut si taxiuri si ca sa nu scriu mult va spun doar atat: taximetria e cel putin 95% ilegala, chiar daca aproape sigur ca daca Uber si Fy nu maresc tariful, ma voi intoarce pe taxi.
    Uber si Fy nu sunt legali ei neplatind nimic statului roman. Soferii, in schimb, platesc absolut toate taxele catre stat.

  30. #56

    Lucian, Ion, Balaurul, Robert si mai ales Ender aveti perfecta dreptate

  31. #57

    Alex! Eu zic ca la Fy primesti o calitate ceva mai buna, cel putin la masini care au maxim 10 ani vechime, fata de Uber 15 ani, soferii fiind cam aceeasi

  32. #58

    Perfecta dreptate Comisarul Moldovan

  33. #59

    Întrebare: ‘ Mă numesc Tiriac. Ion Tiriac. Pot sa vin la taxify/uber/pana mea cu un Mercedes SL 300 benzină ( 1965) ? :-))))

  34. #60

    Mergeți cu select si nu aveți treabă. Pt. Un cetățean care are nevoie zilnic fy si uber-x este perfect. In rest, ocazional, numai select. Tarifele dublate sunt o piedică dar nici din taxi nu te dai jos fară să lași in plus. Diferență? Nu. Calitate ? Da. Un taxi nu se ține ușor pe stradă : asigurare : 4-5 000 pe an , itp 2 pe an, arr, asig. Persoane, plan zilnic etc. Uber si fy asigură același tip de serviciu cu cheltuieli de persoană fizica. Cunosc persoane (patroni) care au cumpărat mașini noi 20-50-100 si le-au băgat pe Uber direct. Un puștan de la bobâlna zice Merci pt 1500 de lei pe lună. E plin la Uber.

  35. #61

    Ti-a luat ceva timp, dar na, unii sunt sado maso.

  36. #62

    O fi asa de mic tariful de 1.39 lei/km? Parerea mea este ca nu e mic.

    Ce ziceti… facem o socoteala sa vedem cam cum ies calculele la un 1.39 lei/km? Dar nu umflam preturile si nu consideram ca merge cu kerosen logan-ul, ok?
    Parerea mea e ca veti fi surprinsi ca pretul chiar este acoperitor.

    • #63

      ia fa-ne tu calculele, florinel:)

    • #64

      Tinere , la transport se cere deja 2 ( DOI) lei /km !!!
      Fa un calcul.
      Am bus, 8 locuri, care nu se misca fara sa faca minim 60 lei/cursa. Nu calcula doar combustibilul.
      Ai asigurare, impozit, revizie, uzura masinii, soferul…..
      Să-ți mai spun ?

  37. #65

    Welcome.