Mă uitam, așa, frunzărind, peste mașinile deținute de forțele de poliție din Europa. Și să vezi chestie interesantă ce am văzut. Acolo unde există industrie auto, autoritățile susțin economia locală cumpărând exclusiv mașini fabricate în țara respectivă.

La noi, tocmai s-au cumpărat Volkswagenuri pentru poliție. Câteva sute. Dă-i dreacu cu loganurile lor, alea-s mașini?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

29 comentarii Adaugă comentariu

  1. Gaseam o scuza daca respectivele VW erau net superioare Logan/Sandero, insa din ce vad este vb de Polo si nu mi se pare o diferenta atat de mare, mai ales ca sunt folosite in interes de serviciu.
    Iar la problema cu costurile de achizitie inca imi flutura prin cap pretul de zeci de mii de euro vehiculat in momentul cand MAI a fost dotat acum enșpe ani cu Logane.
    Banii aia nu au ajuns la producator, ci au fost sifonați tot prin minister.

    • 78 000 de euro

    • Dacă luau passaturi, le sarea lumea în cap cu “poliția română își ia sedan de lux”. Dacă au luat polo, nu e bine că sunt puturoase (deși în 99% din timp mașinile nu au nevoie să alerge).
      Și da, polo este net superior unui Logan/Sandero. În primul rând la tablă. Ați văzut cum arată un Logan d 10 ani de poliție? Are găuri mai mari in portiere decât gaura lăsată de PSD în buget

    • In mod normal nici nu trebuie ca in dotarea Politiei sa existe masini atat de vechi. Nici in politie nici in sistemul sanitar
      Cat despre Logan vs Polo nu cred ca e cazul sa dezvolt, ne indepartam un pic de subiect si cred ca am avea de vorbit pana maine.

    • #5

      Intrebarea e, cum dracu a reusit Dacia sa piarda licitatia asta daca cel mai ieftin Polo e 13000?

    • #6

      Pentru ca la licitatia respectiva Dacia a oferit pretul cerut in caietul de sarcini pe cand VW a oferit cu 10 euro mai putin decat pretul cerut.

    • #7

      Nu exista pretul cerut, este cel mult un pret estimat in caietul de sarcini si nu te opreste nimeni sa vii cu un pret mai mic. Sa ai un pret de pornire a masinii jumate fata de concurenta si sa pierzi e mare lucru.

    • #8

      @Paul: Locanurile de la politie arata in felul acela pentru ca lui Garcea i s-a rupt cand a inceput prima pata de rugina, sau cand a dat cu janta in bordura sau cand a lovit portiera intr-un stalpisor si a sarit vopseaua. Nici nu stiu daca faceau reviziile la timp, sau colantul de pe ele erau de calitate care sa reziste la intemperii. La stilul de intretinere, garantat si polo va ajunge tot asa, pt ca sa nu uitam … pana la urma tot masina de serviciu e si daca nu e a ta persoanala inseamna ca e a nimanui!

  2. Pt că autoturismele se cumpără în baza unei licitații, prin seap. Dacă pui ca și cerință în caietul de sarcini “fabricat în România”, practic trimiți cu dedicație licitația către dacia, fiind singura mașină din clasa respectivă fabricată la noi. B-max nu se pune, este MPV, iar criteriul era pentru compacte.

    • #10

      Asa stiam si eu ca a fost licitatie pe SEAP la care au participat toti. VW Romania , avand presiune pe vanzari, a lasat preturile la blana ( cu ajutorul VW Germania desigur). Ceilalti, care fac masini in Romania ( Dacia, Ford) or fi fost prea increzatori in faptul ca ei au costuri mai mici si nu pot fi batuti de nimeni…

      Sau – s-a manarit licitatia 😀

  3. #11

    Dar nu a fost o licitatie?
    Iar daca a fost, dacia a fost mai scumpa? Sau ford?

    • #12

      Loganu era mai scump cu 40 lei. Sau ceva apropiat. Softul a ales cea mai ieftina varianta care indeplinea cele cateva criterii cerute.

    • #13

      pai nu sunt tampiti astia cu dacia ca nu sunt in stare sa dea un pret mai bun decat vw?

  4. #14

    Îmi aduc aminte că la vremea respectivă, Dacia cu Sandero a pierdut la 5 lei diferența, licitația. Și mai e o chestie, Dacia a refuzat să mai acorde garanție dacă poliția recupera sirenele de pe mașinile vechi si le punea pe cele noi. Aia au fost bulangii și poliția s-a dus în altă parte.

    • #16

      In concluzie politia a estimat un buget, dacia a spus ca le da 400 de masini exact in tot bugetul ala, pana la leutz, indiferent de cat costa real masina. VW pe de alta parte le-a dat in bugetul ala una din masinile pe care le vand care se pupa cat de cat cu pretul real de vanzare al masinii. Daca e ceva de mirare aici, e de mirare ca s-a intamplat ceea ce trebuia, in loc sa mai cumpere loganuri cu 70.000E.

  5. #17

    Poliția britanică are mașini din toată lumea, nu doar fabricate la ei: Hyundai, Volvo, BMW, Vauxhall și altele. Poliția italiană s-a dotat de curând cu niște Seat Ibiza fabricate în Spania. Olandezii au Golf deși la ei se fabrică Mitsubishi. Mai sunt și alte exemple dar nu-mi vin acum în minte.
    Cei de la Renault s-au cam nesimțit la licitații așa că li s-a dat peste bot. A mai fost o licitație săptămâna trecută, câștigată de VW și BMW.

  6. De la baietii cu becuri colorate citire ”pe surse”, Loganele erau lux, se putea sta in ele. Polo-urile sunt un chin, incearca sa le evite, prefera MCV-urile vechi dar mai comode.

    • I call bullshit. Am vreo 130 de kile și am avut Polo pâna mai acum 2 ani. Se stă mult mai comod decât în Logan pe locurile din față.

    • #20

      du-te ba cu 130 de kile ale tale de alintat, ca bati usor 150

    • #21

      Acum, omul a spus “vreo 130 de kile”… Vreo… Asta poate insemna orice.

    • #22

      Cred ca problema principala e transportul suspectilor la sectie. Politia nu e taxi sa il duca in Logan, comod, cu loc la picioare. Il inghesuie in Polo si sta ala cu genunchii la gura pana se satura, mai ales daca e un Polo de 1.2 in care stau cel putin 3 persoane (2 politisti si 1 suspect). Tine loc de “enhanced interrogation”, pana la sectie decarteaza ala tot, nici nu mai au nevoie de camere de interogare. “Spui sau mai dam o tura mica de oras in Polo?”

  7. #23

    normal ca au luat polo… cine dracu a vazut logan cu cutie automata?

  8. #24

    Ne am cam facut firma de ras la treaba cu polo-urile, ne-am renegat radacini, tot…in mod normal trebuia sa vedem doar golf-uri 4 si ”cinceare” din 2000…

  9. #25

    Știe careva câte căruțe se produc anual în România?
    Hai, că o căruță de miliție s-ar justifica, mai ales pentru ăia care stau la boschete cu radarul.
    Cmon, argument mai bun nu există : “Stăteam la boschete c-am dat nutreț la iapă”.

  10. #26

    Nu știu alții cum sunt dar britanicii nu prea au mașini britanice. Ce să le dea? Mini Cooper?

  11. cu loganul nu-mi prinzi nici prastia mea de masina, sincer sa fiu.
    in alte tari, da, normal ca francezii au peugeoturi si nemtii au volkswagenuri. romanii ce mama dracului sa aiba, caruta? ca daca pui “șasă cai frumoși” la un atelaj, ii da fum la loganul iesit din fabrica.

    insa am vazut ca au aparut peugeoturile 206 in dotarea militiei. si-s tunate. fata de loganuri care nu au fost niciodata umblate la ele. cel putin asta mi-au zis astia de la sectiile 8 si 9, ba chiar m-am uitat sub capota.
    <>

  12. #28

    Problema e la Renault, nu la poliție. Cum au spus și alții, e licitație. Cum poate Polo să fie mai ieftin decât o Dacia?