Guest post de Remus A.
Salutare Cetin,
Iti scriu o mica istorioara patita de mine si care sper sa fie in folosul cititorilor –
Hai sa va povestesc cum se pot fura colete in depozitele Fan Curier:
Se trimite un colet din Austria catre Romania care este livrat pe data de 12.05 desi in aplicatia Fan Courier figura deja livrat pe 09.05, desigilat, folosit si fara adresa pe colet … stiu ca pare ireal, dar mai jos povestesc trucul prin care se “pierd” colete externe, insa dupa reclamatie se “regasesc”…
Asadar coletul meu pleaca din Austria catre Romania printr-o firma de curierat membra Eurodis. Eurodis este o retea logistica europeana, ai carei membrii transporta coletele pe teritoriul tarilor lor de origine. Astfel un colet din Austria, schimba 3 transportatori (parteneri Eurodis) pana in Romania. Retineti ca la fiecare intrare in tara pe care o tranziteaza, coletului i se aloca un AWB specific transportatorului, asadar din Austria pleca cu un anume AWB, (pe care il primesc expeditorul si destinatarul) iar in Romania intra cu un alt AWB, iar coletul tau poate fi gasit doar pe situl Eurodis (acolo vezi istoricul awb-urilor si firmele transportatoare). Motoarele de tracking gen 17track sau chiar curierul initial ofera informatii incomplete, si de aceea curierii care stiu meserie, profita de schimbarile awb-urilor dar si de nestiinta victimelor!
pe 11.05 imi amintesc de colet, il verific pe Eurodis si figura DEJA livrat pe data de 09.05 prin Fan Curier. Verific si pe situl Fan (cu awb-ul romanesc evident) aceasi situatie…sun la relatii clienti, iar in ziua urmatoare curierul imi aduce un colet “gasit in depozit” fara nicio adresa, pe care il desfacem impreuna, si aici era produsul meu…desigilat si folosit…
Intocmim un proces verbal de constatare, si-mi recomanda sa fac clasica reclamatie… care evident ramane nesolutionata – Desi Fan (in urma anchetei interne) admit in scris ca e vina lor integral, procedura de despagubire presupune ca ei sa primeasca o solicitare din partea curierului austriac, care la randul lui va deconta despagubirea catre persoana care a trimis coletul samd… Asadar o mana spala pe alta, iar ambele obrazul fin al firmei…
Merci pt timp Cetin, scopul postarii e sa atraga atentia asupra unor practici, nicidecum nu cred ca este denigrator…
Am cerut si opinia Fan Courier, când o voi primi, o voi publica.
NOU
Am patit aproape aceeasi chestie de curand cu GLS. Din fericire era vorba de o singura firma, si coletul a fost gasit in starea lui originala imediat ce s-a mentionat cuvantul “politie”.
NOU
Idem. Şi acum regret că n-am depus plîngere pentru furt calificat.
NOU
poza aia pică la fix. mereu mi s-a părut foarte porno deviza ăstora: “Oriunde, cu plăcere” 🙂
NOU
Lăsați, domnu’ Cetin, că mai știm o firmă care violează în grup plicurile alea galberne cu bule…
Și e și vina destinatarului. De ce nu s-a dus singur după colet? Nu era în interesul lui? :)))
NOU
da, dhl, fmm:)))
NOU
Pe principiul Dumnezeu e bun dar nu există, Rebekha a zis
“Poate că nici nu există adresa aia. Dar să știți că la mine-n calculator arată că a fost livrat.”
NOU
Cum adica este modificat AWB-ul? Codul respectiv nu este scanat de fiecare data cand ajunge si pleaca dintr-un depozit?
NOU
Coletul din Austria pleaca cu un awb de forma
CC512003127AT…. in Ungaria este preluat de Trans o Flex cu un awb specific, iar la Fan ajunge cu awb 7430132895719… asadar cauti acul in carul cu fan…
NOU
Pachetele mele au venit cu GLS. In cazul meu nu au fost si alte firme care sa participe la livrare. La ei nu s-a schimbat nici un cod din Olanda pana in romania. Probleme au fost in tara ca nu se mai facea update la locatie (in toate datile), aparea tot istoricul dupa 1-2 zile de la livrare.
NOU
Hahaha…ce subtil…carul cu “fan”…
NOU
Toate coletele cumpărate de mine de pe Amazon UK cu livrare rapidă le-am primit prin Eurodis și la ei pe site îți arată foarte frumos țara, numele curierului și AWB-ul pentru respectivul curier. Deci dacă ai puțină idee cum să folosești un site nu prea ai de căutat acul în carul cu fân, mai ales că eurodis are și interfață în limba română.
NOU
Eu am comandat o tigaie de pe amazon.it. De fapt tigaia a fost expediata din Austria. Am tot urmarit pe amazon si ATPost trackingul. La un moment dat a aparut pe ATPost informatia ca ar fi fost deteriorat coletul. Ajunsese deja in Romania. Nu stiam de la cine il voi primi sau ridica. Ma gandeam ca Posta Romana.
Dar nu am mai asteptat niciun curier sau postas, ci am facut o cerere de inlocuire direct pe amazon.it. In o saptamana am primit tigaia prin Fan Courier. Habar nu am ce s-a intamplat cu prima tigaie dar am banuit mereu ca cineva a avut grija sa dispara.
Probabil vanzatorul va afla mai multe sau va primi inapoi primul colet deteriorat, desi ma indoiesc. Problema care ramane e ca dupa mai multe incidente de gen vom intra iar pe lista neagra a tarilor catre care nu se expediaza colete.
NOU
și acum spui că au fost reduceri la tigăi pe amazon?!?
NOU
stie careva unde sunt reduceri la hartie igienica? sau poate sa incerc la ceva supermarket?
NOU
la politie ai reclamat ?
NOU
Momentan nu, din ratiuni umanitare….
NOU
care sunt alea ?
nu vad decat “downside” aka o sa fie furat altul sau tu din nou daca nu te deranjezi sa ii reclami. se pare ca cei de la curier stiu cine e de vina, o sa fie o ancheta scurta si numai responsabilul o sa se aleaga cu dosar penal. daca e la prima infractiune scapa cu suspendare. daca mai are si altele, o merita.
NOU
Din ratiuni de care-i logica poate, ce plm sa reclami la politie? nu politia se ocupa de probleme cu firmele, anpc.
NOU
“Gues” e intenționat?
NOU
In acesta situatie nu prea ai mare treaba cu Fan, suni unde ai comandat produsul si le spui ce s-a intamplat, ei vorbesc cu Eurodis, ori daca e de la persoana fizica contactezi Eurodis ca nu te intereseaza pe tine cine sunt parteneri lor, tu cu ei ai trimis.
NOU
Scapi din vedere esenta postarii – coletul putea fii “pierdut” usor. Nu conteaza continutul sau despagubirea pachetului, ci modul in care acestea se “pierd” si cum Fan ulterior te plimba de la Ana la Caiafa…
NOU
No, si ce-o fost in coletul deschis si cu urme de folosire a “obectului”? Ceva lung si rotund ca un crastaviete? 😉
NOU
Incepator baiatul din post : faci comanda de import fancourierului, le dai adresa si ziua pentru ridicare de acolo, iar ei o transmit partenerului local. Ajunge fara probleme, pentru ca fan-ul trebuie sa isi incaseze benii.
NOU
Pe noi ne-a amenințat una cu avocatul că nu și-a primit coletul, deși în sistem arăta clar ”livrat la vecin”. De la curier am primit imaginea cu semnătura de primire a vecinului și i-am transmis-o cucoanei. N-am mai auzit nici de ea, nici de avocatul ei :))
NOU
Sa vezi cand te ameninta cu DNA-ul sau cu pomelnice la morti (client care vrea banii inapoi pe un produs fara defect , dupa 6 luni . pe motiv ca nu l-a folosit si lui nu ii trebuie, ca l-a primit cadou. daca avea sau reclama probleme de functionare mai ziceam)
NOU
Ok, deci aș fi curioasă pe ce-am luat negativele, dacă nu e cu bănat.
Vecinule, tu ești? I-a dat avocatului la loc comanda și l-a trimis la tine? 😀
NOU
Dar cum vine asta cu ‘livrat la vecin’? Astea au fost instrucțiunile destinatarului? Că dacă nu, nu e ok să lași la vecini.. De fapt, nici așa nu ar fi în regulă. Coletul trebuie livrat destinatarului. Și doar lui. Ar fi câștigat lejer in instanță.
NOU
Andrei, pe aici se obișnuiește ca, dacă destinatarul nu este acasă, coletul să se lase la un vecin care e dispus să-l ia. Semnează de primire, iar destinatarul primește în cutia poștală un bon unde sunt trecute data livrării, numărul de tracking al coletului și numele celui care l-a preluat.
Nu vine curierul de mai multe ori pe zi și nici nu stă de telefoane cu clientul – când e acasă, când poate șamd. Poate doar la firmele private de curierat, dar în niciun caz la DHL.
Funcționează foarte bine, și e un procedeu foarte răspândit. Ok, dacă n-ai vecini ca antemenționatul…
NOU
PS: și atâta timp cât există semnătura celui care a preluat coletul, nici Perry Mason nu i-ar fi câștigat cazul 🙂
NOU
fii serioasa, pot avea chestii confidentiale, pot avea vibratoare sau alte kkturi intime, chestii anti cancer, orice inseamna privacy. s-o crezi tu ca nu castiga
NOU
Sunt foarte serioasă și nu, nu câștigă. Lucrez de 6 ani jumate în shipping (cu DHL, Hermes, UPS, TNT și poșta austriacă) și știu cum funcționează. Întâmplător – sau nu, toți cei de mai sus practică sistemul ăsta. Îți dai seama că n-ar risca nimeni să aibă 50 de citații pe săptămână. Nu se ajunge în instanță cu așa ceva.
Documentele confidențiale se trimit cu asiguare, deci dacă dispar dintr-un motiv sau altul și nu ai țidula care dovedește că-s asigurate, te-ai tuns.
NOU
îhî
NOU
Na bine, nu pot obliga pe nimeni să creadă :)) Da, pentru o măgărie ca aia din text, da, plătea firma de curierat despăgubiri de-și făcea reclamantul concediu în jurul lumii. Altminteri însă, nu – sunt protejați de lege și curierii încearcă doar o dată livrarea. Nu te găsesc pe tine acasă și nici la vecini nu răspunde nimeni, îți lasă bonul în cutia poștală și vii singur să-ți ridici coletul, în interval de 7 zile lucrătoare.
Personal, din postura de client, doar cu DPD-ul am avut bătăi de cap.
NOU
Ah, că mi-am adus aminte: destinatarul poate opta pentru ”livrare personală”. Opțiunea e gratuită. Iarăși, un aspect de care se pot prevala firmele de curierat la o adică.
NOU
Deși nu i-ar fi câștigat cazul, Perry Mason ar fi dovedit totuși că voi ați omorât pe cineva. Bine nu v-ar fi fost, oricum.
NOU
Ce-mi place când alții știu mai bine decât, mă rog, cineva care lucrează în branșă de mulți ani de zile :)))
(nu mai luasem negative la ultimele mesaje și am zis să recuperez 😀 ).
NOU
Am stat destul în State că să îți spun că Austria asta e excepție, dacă e așa cum spui. În State, dacă ai lăsa la vecini, nu numai că te-ar da in judecată, dar ar și cere despăgubiri uriașe, pe care le-ar și câștiga lejer, firma de curierat intelegandu-se cu reclamantul. Repet, poate în Austria este cum spui, nu contest. Dar și așa cred că ai câștiga lejer in instanță. Și dacă tu o spui că cineva din branșa curieratului, eu ți-o spun ca cineva din aia a justiției.
NOU
@ Andrei: nu ai ce sa contești. Și eu am locuit suficient prin Europa ca sa îți spun că America e o excepție. În UK am primit la vecini inclusiv routere, nu mai zic de alte mărunțișuri. Am primit colet voluminos și scump în tomberon (nu glumesc, scria pe foaie check the blue bin, noroc ca era un tomberon mai mult gol). În Norvegia am primit colet voluminos cu haine și încălțăminte pe peluza. Acolo proprietățile nu au garduri. L-am observat când ma întorceam de la munca, o pleasca în drum. Asa ca nu mai vorbiți dacă nu aveți habar. Am primit zeci de colete. La nici unul NU am menționat sa se livreze la vecin, în drum, în tomberon etc. Doar ca nu sta curierul după tine. Îl lasă unde poate și sănătate! Dacă ai fi putut sa obții despăgubiri pt asta cred ca tarile astea ar fi dat faliment demult. Asa ca nu mai vorbiți ca sa nu tăceți.
NOU
Mulțumesc, Marius4! Dimineață mi se părea că explic la grădiniță.
NOU
Nu mai vorbi tu ca sa nu taci, mai Marius puternicul. Si in Olanda PostNL iti lasa comanda la vecini sau pe unde apuca, daca ai gradina si sunt 2 m de pietris pana la usa, ti-l lasa in fata usii, insa asta se intampla pentru ca oamenii nu fura si vecinii iti aduc coletele, posta nu fura si tot asa, insa daca e vreunu care chiar vrea sa iti ia el pantofii cu toc nr. 38, compania e obligata sa iti trimita alta pereche de pantofi sau sa iti returneze banii, nu sta nimeni sa iti zica ca nu domle, e treaba ta, pentru ca ce crezi, nu e treaba ta, in mod corect si onest si transparent, comanda e livrata exclusiv la adresa mentionata si destinatarul trebuie sa prezinte un act de identitate, mai ales daca e vorba de o comanda importanta, 1500 E spre exemplu.
NOU
RealRoxi, ce să zic, dacă clientul știe că primește un obiect de 1.500 de euro și acceptă expedierea fără nicio garanție/ asigurare, e tâmpit.
Și da, ai dreptate până la un punct. Compania nu e obligată să-ți trimită (cine le garantează lor că nu ești pe felie cu vecinul – nu toată lumea e smart, csf, ncsf), ci îți trimite din culanță. Și chiar o fac, până la o anumită valoare a comenzii (în care caz se aplică paragraful precedent). Și mai face ceva: îți cere să completezi o declarație oficială, pe proprie răspundere, în care spui clar că nu ai primit cutare, deși în sistem apare că ar trebui să fi primit. Ți se explică valoarea legală a hârtiei (care-ntre noi fie vorba e ca și nulă – nu se poate dovedi că nu ai primit). Dar ghici ce: când aud de declarație, majoritatea dispar, uită să mai facă gură sau cel mult revin cu ”ah, a fost o neînțelegere”.
Similar în cazul în care reclami lipsa din pachet a unor obiecte comandate. Ca să se mai oripileze unii o tură, aici curierul chiar nu stă să desfaci tu, să constați. Deci dacă reclami că ai comandat papuci cu pene de struț și nu i-ai primit… ori semnezi declarația (în care caz primești alți papuci, gratuit), ori nu și adio struț.
Covârșitoarea majoritate constată că au găsit struțul când aud de declarația asta.
NOU
@ RealRoxi: și cum tăceai tu asa au început sa te mănânce degetele și ai simțit nevoia nevoia sa scrii ceva. Învață să înțelegi un text mai întâi, dup-aia comentează. I-am răspuns unui deștept care zicea ca Austria e o excepție și ca nu e posibil asa ceva, sa lași altcuiva coletul dacă nu scrii expres în comanda. Eu i-am dat exemplu de doua tari unde am locuit sau locuiesc de ceva ani și în care se întâmplă exact asa. După care vii tu și nu știu de ce te cerți, fiindcă și tu confirmi asta pt Olanda :))) Ce treaba mai are restul, cu furturi, valoarea bunurilor? Am afirmat eu ceva despre alea sau despre civilizația tarilor? Eu am descris doar stări de fapt, care exista, fiindcă multora li se pare imposibil.
NOU
Patanie misto cu GLS-ul,
comand de pe ebay niste adidasi de la un vanzator, astept 2 saptamani nimic, intre timp am mai luat o alta pereche de adidasi de la acelasi vanzator lao diferenta de 3-4 zile. Primesc telefon de la GLS, “Domnul X sa stiti ca avem un colet pentru dumneavoastra si mai aveam unu in depozit dar nu se mai vedea codul de awb/numar de telefon din cauza ca a fost deteriorat (era o punga mare), noroc ca l-ati primit si pe asta. vi le aducem pe amandoua astazi.
Pungile nu erau desfacute dar una avea eticheta gen udata/nu se mai vedea mare lucru pe ea decat numele.
NOU
Eu am patit asa ceva cu DHL. Comandat un produs destul de voluminos de pe Amazon.de si astept. Dupa vreo doua saptamani ma uit in cont la tracking si vad ca dupa cateva zile ajunsese in Romania, si de atunci nimic.
Intru pe site la DHL, gasesc cu greu un nr de telefon, din Bucuresti, normal, nu din orasul meu. La telefon cer numarul celor din Tg. Mures, mi-l dau, sun, raspunde unul si zice ca nu am sunat la cei din Tg. Mures, ci in Cluj. Imi dau insa numarul celor din Tg. Mures, sun la ei si le dau datele expeditiei, apoi imi confirma ca au coletul. Acesta nu a fost livrat deoarece numarul de telefon era gresit. Ma uit in contul Amazon, acolo numarul era corect, si ii intreb de ce nu au verificat iarasi cu Amazon, sau de ce nu au adus totusi coletul la adresa respectiva fara sa sune inainte, ca m-ar fi gasit. Pauza.
A venit totusi curierul in 20 de minute si mi-a dat coletul, pe care nu am vazut niciun numar de telefon. De atunci am mai primit colete externe cu ei, dar ma uit pe tracking in fiecare zi.
NOU
ce iese din AWB ul din poza? ai aflat si tu … cea mai buna firma de curierat din rro Fan Cur’ier or sa fie cumparati de cel mai bun magazin online din rro CEL? or sa se numeasca CeoloFAN Curier, logo ul binenteles o masina pe roti, sau organ masculin reprezentand virilitatea … olo …
NOU
Buna ziua.
Pentru ca nu am primit inca solicitarea dumneavoastra privind replica FAN Courier la acest articol, va voi raspunde aici.
Dupa cum a relatat si domnul Remus Alexandru, expeditia livrata din Austria prin reteaua partenera Eurodis, a inregistrat neconformitati in livrare dupa cum urmeaza :
Expeditia cu numarul de AWB 7430132895719 a intrat in Romania in data de 08.05.2017, fiind trimisa prin reteaua Eurodis de catre partenerul extern din Austria, AT POST pentru destinatar Remus Alexandru – Pitesti. In data de 11.05.2017 am fost contactati telefonic de catre clientul destinatar pentru a sesiza incorectitudinea confirmarii din sistemul FAN Courier. Expeditia avea status de “Expeditie livrata in data de 09.05.2017, ora 15:08, semnand de primire Remus Alexandru”. Departamentul Expedieri Internationale a solicitat detalii agentiei FAN Courier Pitesti, aceasta sustinand ca livrarea a fost efectuata corect in urma verificarii cu agentul responsabil. Expeditia a fost livrata in mod real in data de 12.05.2017, intocmindu-se proces verbal de constatare deteriorare.
In data de 17.05.2017, clientul destinatar a revenit cu sesizare scrisa pe adresa de e-mail international@fancourier.ro, reclamand reambalarea expeditiei si folosirea produsului in mod ilegal. Reclamatia a fost inregistrata in sistemul FAN cu numarul ASQ37, iar in urma verificarilor efectuate s-a constatat faptul ca expeditia a intrat in Romania fara deteriorari, acestea survenind in tranzitul intern al trimiterii.
Destinatarului i s-au prezentat scuze oficiale din partea FAN Courier si rugamintea de a se adresa colaboratorului austriac, AT Post pentru o solutionare corecta, intrucat procedurile interne ale retelei de curierat Eurodis sunt diferite de cele domestice, raspunderea fiind asumata catre partenerul extern expeditor. Pana in acest moment, nu am primit o solicitare oficiala din partea AT Post cu privire la acest caz.
Nu am contestat si nu contestam veridicitatea celor relatate de domnul Alexandru in ceea ce priveste livrarea acestei expeditii, insa procedurile retelei Eurodis presupun ca expeditorul sa se adreseze partenerului extern din Austria, AT Post, si sa solicite solutionarea si eventuale despagubiri.
Din totalitatea expeditiilor importate de FAN Courier pentru livrare, sub 0.5 % inregistreaza intarzieri in livrare sau deteriorarea produselor. Aceste regretabile erori nu caracterizeaza intreaga activitate a FAN Courier si nu reprezinta o practica intalnita in livrarea zilnica a celor peste 150.000 de expeditii.
Pentru alte intrebari sau nelamuriri va stau la dispozitie. Cu stima,
Roxana Magopet
Marketing & PR Manager
NOU
solicitarea asta nu a fost buna sau cum?
NOU
gata, doamna Magopeț, calmati-va calul. Ati vrut sa faceti o demonstratie care nu v-a iesit, de parca mie mi-ar pasa de asemenea tampenii. A fost si ultima oara cand vi s-a mai cerut opinia despre mizeriile facute de firma pe care o reprezentati cu atata succes. 😉 restul vor aparea pur si simplu, ca niste povesti.
NOU
Multumim pt. punctul de vedere!
Scopul postarii este sa atraga atentia asupra unor situatii care se pot intampla oricand si oricui!
Concluzia e trista: unii agenti Fan courier fura colete, firma acopera mizeria, iar procedura de despagubire este complicata! QED!
NOU
Folosesc FAN-ul zilnic la munca.
Pana acum nu am avut probleme. Zic in bucuresti. Cand aud clientii de prin judete d-astea cu 100.000 de locuitori ca e livrat coletul cu FAN-ul, se iau cu mainile de cap.
ba chiar unuia i-a ajuns coletul desfacut si lipsa 3 kile de cafea.
Da, cei de la FAN isi accepta si astfel de cazuri, insa pana sa se gaseasca (niciodata) vinovatu, e cale lunga.
Insa nu-i bai, la fel e cu toate firmele de curierat.
Tot FAN-ul il chem daca am de trimis ceva personal, sincer sa fiu.
Mai bine sa-mi arunce coletul ca pe mingea de fotbal decat sa mi-l arunce apoi sa ma mai cheme si pana jos ca el nu poate cobori din masina (gen Cargus)
NOU
Eu din Germania am primit un colet cu post romana (da, da) chiar cu posta si totul a fost super ok. Unde mai pui ca in acelasi timp cu pachetul catre Romania a fost unul pua (aceasi cantitate aceleasi produse) in Irlanda (nu aia de nord)….
La fel totul aa fost inpecabil… Oare nemti astia domnule chiar sunt asa “tari” sau de fapt Romanul este “spuma”?
NOU
He-he-he! Cine asculta Average White Band……cunoaste!