Din povestirile unui angajat în aeroport.
Povestea incepe in 2004, o data cu angajarea lui la aeroportul Henry Coanda. Pe aeroportul HC opereaza doua mari firme de handling: Globe Ground Romania si Menzies Aviation SA.
Handling inseamna, pentru cei ce nu sunt familiarizati cu termenii din acest domeniu, tot ce tine de avion incepand cu clipa in care aterizeaza si terminand cu decolarea: calarea avionului, incarcat-descarcat bagaje,degivrare, alimentare cu apa potabila, etc.
Din prima clipa in care a devenit angajat, el a vazut numai nereguli. Furturile din bagaje erau sport local practicat de 80% dintre colegi. La inceput a tacut. Apoi a spus altora mai mari si din nou a tacut, cand a primit amenintari cu moartea, direct, pe fata. S-a hotarat definitiv sa taca atunci cand, intorcandu-se de la munca intr-o noapte, masina unui “coleg” i-a taiat calea, aruncandu-l practic intr-un sant pe marginea DN1.
De ce a ramas totusi atatia ani? Pentru ca era intr-un domeniu in care e foarte bun, pentru ca nu a avut mereu aceasta situatie financiara pe care o are acum, pentru ca avea datorii si lista poate continua. Cine a mai lucrat in domeniul aeroportuar stie ca e greu sa gasesti in alta parte ceva similar, pentru ca nu exista ”alta parte”
Hotii prinsi acum 6 zile sunt colegii lui.
Marele jaf al bagajelor voastre nu are loc la banda, ci in cala avionului. Unul tine de sase, iar ceilalti, sau celalalt, dupa caz, opereaza. Exista desigur paza, denumita generic security, dar evident ca li se ofera o parte din prada. Cum reusesc totusi sa ajunga cu ”prada” din cala la vestiar? Simplu; toate Nissanurile firmei au fetele interioare ale usilor, detasabile, evident prin grija acelorasi angajati, iar acolo sunt ascunse lucrurile cu pricina.
Se ajunsese la un nivel de stres atat de mare incat el refuza sa mai intre in cala daca stia ca urmau sa mai vina si altii care ar fi pradat desigur, toate bagajele.
Cazuri si exemple sunt multe: de la persoane care au furat atat de mult incat si-au luat apartament cu banii jos, pana la masini si multe altele. Ceea ce ati vazut la televizor nu este nici macar varful icebergului. Toata lumea stie ca se fura si aici ma refer la conducerea firmei.
Exemplu de replica avuta de un mare sef din cadrul firmei , la vederea unui angajat in cala: “Uite-l ma si pe ala, nici sa fure ca lumea nu e in stare!”
Daca va imaginati ca o valiza Samsonite va apara de ei, atunci sunteti naivi. Fermoarele se deschid cu ajutorul unui pix si se inchid tot asa, cifrul e fix zero, pentru ca prin smulgere brusca dintr-o anumita pozitie, valiza se deschide intr-o clipa si tot asa. Folia ramane sfanta, asa ca nu va cacati pe voi pentru cativa euro si infoliati-va valizele. Nu mai lasati parfumuri, laptopuri, bijuterii, ceasuri sau mai rau chiar bani, in bagajele de cala. Si da, faceti reclamatie degeaba.
Nici pe tampitii astia pe care i-a aratat acum la televizor nu-i prindea nimeni, daca n-ar fi disparut din geanta sefei unei mari companii petroliere, doua coliere in valoare de multe mii de euro si astfel, s-a ajuns sa fie filati. Altfel – fix pix.
NOU
Ai nostrii sunt copii nevinovati fata de asiaticii de la Paris sau Londra.
Am venit odata transoceanic prin Paris si in bagaje ( aveam lacatel dar nu aveam folie 🙂 ) am gasit lucruri care nu-mi apartineau.
E adevarat cele bagate de baieti erau niste gioarse si in schimb imi disparusera din alea mele (noi)
Probabil ca trebuiau sa respecte greutatea bagajului.
De atunci insa, folie e nelipsita.
NOU
O mica rectificare: Nu toate bagajele Samsonite au fermoar, ba chiar cele mai multe au doar “clapsuri” se se etanseaza cu doua margini de cauciuc in loc de fermoar.
In rest … rusine lor! Stiu si eu atatia prieteni carora ba le disparea o camera foto, ba altceva.
NOU
Cine isi lasa camera foto in bagajul de cala ?…
NOU
Cine are bagaj foto de 20kg netransportabil la bord…adica mai toti fotografii profesionisti.
NOU
Aparatul foto ( adica ala de 50-100-500 mil lei ) il iei cu tine in brate. Trepied, blituri, , acumulatori si alte bazaconii pot sta si la cargo.
NOU
Si obiectivul, ala 500mm f4 IS de 10.000 EUR unde-l pun? Ca la bord am 70-200le 2.8 IS, care deja e mare. Si n-am doar un aparat, am minim doua.
NOU
Daca tu nu-ti lasi pentru ca esti desteapta , nu inseamna ca si altii sunt la fel de destepti. Ai ramane uimita de ce lasa oamenii in bagajul de cala
NOU
Cu cine te certi, femeie? Al de mai sus e ciocan…
NOU
… mai că merită să pui niște ouă stricate în cutii de telefoane mobile ….
NOU
si sa dai si cu cacat pe fermoar
NOU
De asta iau cu mine in calatorii cel mai nashpa laptop, una ca sa nu tenteze si doi ca daca il opereaza sa nu sufar de paguba prea mare.
Lacatele nu cred ca le rezolva asa usor, tehnica a progresat, dar si ei deschid direct fermoarul.
Iar astia ar trebui filmati tot timpul, camere in cala avionului si peste tot in aeroport.
NOU
Intotdeauna m-am intrebat.. ce faci cu folia daca la controlul de securitate li se pare ceva suspect si te pun sa deschizi bagajul?
NOU
in mod sigur iți vei gasi propriile obiecte.
NOU
Altă întrebare pe care mi-o pun eu este: cât de greu e să-i fută o folie din Cora în cală imediat după ce l-au deschis?
NOU
aia nu e folie de cora, e folie speciala, peste care se pune un sigiliu cu numar
NOU
foliatul se pune pentru bagajul de cala. bagajul de cala se deschide fara sa te mai anunte, daca e suspect. daca nu e nimic suspect, ti-l infoliaza la loc
NOU
Și sigiliul cum arată? Cât de greu poate fi de falsificat / reprodus?
NOU
nu are cum. e un sticker unic, securizat cu kkturi de siguranta si cu cu serie, seria ta.
NOU
Dacă e sticker m-am lămurit. Cunosc pe cineva care lucra acum ceva timp într-un service neautorizat de nimeni. Dezlipeau stickerele de garanție încălzindu-le cu foehn-ul și când se răceau la loc adezivul era ca nou, numai bun de lipit la loc.
Soluția #1 rămâne să iei cu tine toate electronicele, banii și obiectele de valoare.
NOU
daca tu dezlipe;ti sticker de pe celofan de ala alimentar cu foehnul, eu il mananc. sau cu orice altceva.
NOU
@Flo – dude, orice se poate falsifica sau inlatura daca ai destul timp si chestii performante la dispozitie, ideea e ca baietii aia n-au 40 de minute sa dezlipeasca cacatul ala de sticker, trebuie sa se miste relativ rapid. E ca in bancul cu leul, nu trebuie ca bagajul meu sa fie imposibil de deschis, trebuie sa fie mai greu de deschis decat celelalte si le vor alege pe celelalte.
NOU
Mie mi-au deschid bagajul doar la destinatie in fata mea.
NOU
@Alex:te inseli amarnic la faza cu lacatele.
NOU
doar sa ai o valiza foarte teapana si lacatu sa fie ca o balama sau in loc de lacat sa pui o saracie de inel de chei…
NOU
se baga continutul in folie, sau toata geanta ?
NOU
Toata geanta:)… ti-o infasoara cu vreo 5 randuri de folie destul de groasa si stransa destul de bine pe bagaj
NOU
@Alex. Pe de alta parte ai maaare dreptate cu filmatul in cala. Mare de tot.
NOU
auzi,dar daca iti pui tu folie de acasa?
NOU
era o poveste nostima cum la aeroportul international din havana, furau cubanezii tot din valize si apoi ascundeau valizele goale in spatiul de deasupra tavanului fals al terminalului.
dupa cativa ani de furaciuni, s-a prabusit tavanul cu tot strele de valize goale peste turistii din terminal.
NOU
E doar o poveste. Economie cubaneza se bazeaza pe turism asa ca sint foarte atenti la persoanele care vin in contact cu turistii.
NOU
Anul trecut, pe aeroportul in discutie, mi-am gasit lacatelul cu cifru prins doar de o singura ureche si cifrele aliniate frumos 666 🙂
Nu mi-a disparut nimic, aveam doar boarfe pe care le-au rascolit.
NOU
Mah de pe orice flyer (sau pe verso-ul biletului) cam toate companiile aeriene recomanda sa nu pui bunuri de valoare la cala. Un laptop si o camera o poti cara si cu tine in avion, daca e musai, mai ales ca stii ca treci prin otopeni. Daca chiar vrei sa cari bunuri de valoare poti inchiria din aeroport (nu stiu daca au si pe otopeni) cutii de cala securizate.
NOU
Puteti sa vi le infoliati si de acasa cu folie din Cora, Auchan si de unde mai vreti voi. La aeroport i se va aplica stickerul peste acea folie daca trece cu bine de scaner. In rest, nu se poate sa iti rupa cineva folia in cala si sa iti puna ulterior alta noua pentru ca nu are cum sa faca rost de alt sticker si oricum nu sta nici dracu sa se chinuie cu bagajele infoliate
NOU
Si cat castigi daca infoliezi cu folie de la Cora sau ceva, fata de infoliatul la aeroport?! Hahaha….
NOU
e scump al naibii la aeroport, vreo 10 euro
NOU
Da :-), 10 euro, 45 de lei. Foarte scump! Deci cat castigi? Ca te costa ceva si gramada de folie la Cora.
NOU
pnm eu cand plec mai am doar bani de taxi pentru cand vin inapoi si niste bancnote pentru cand ajung acolo, taxi, autobuz si tigari gen, restu i-am facut praf sau ii am pe card, deci cand am ajuns pe aeroport uneori am cerut si tigari… 😐
NOU
pai, folia de la cora cred ca e 10 lei pentru 2-3 bagaje.
NOU
cel mai de valoare obiect la cala e vibratoru’ neveste-mii. Puma, tate si mizda luam in cabina sa “nu ne riscam”…
NOU
De 7 ani zbor cu Tarom. Nu mi-a disparut niciodata nimic si n-am gasit niciodata umblat prin bagajul de cala. Secretul meu? Am un troller de 100 de lei, care arata de parca a trecut prin razboi si in care nu imi pun decat hainele si orice altceva ce poate fi inlocuit cu maxim 50 de lei. De asemenea n-are nici un fel de lacat, cifru, etc.
Este de neinteresant incat nimeni nu se oboseste sa il deschida. :))
NOU
Plus daca mai prinde si unpic de miros….
NOU
Logica nene, nu altceva. No, n-am pus nici un obiect de valoare in bagajul de la cala si nimeni nu mi-a furat lucrurile astea pe care eu nu le-am pus.
NOU
N-a fost prost Nea Marin cu prazul lui.
NOU
Daca ai zburat macar de 2 ori in viata stii ca nu-ti pui absolut nimic de valoare in bagajul de cala. Iti bagi acolo chiloti, ciorapi, haine, pasta de dinti si chestii de-astea. Absolut orice valoreaza ceva iti iei in bagajul de mana, daca nu din cauza furtului atunci din cauza ca bagajul de cala ti se poate pierde si se poate sa nu-l mai recuperezi veci. Mi s-a intamplat, m-am ars si-am mers mai departe.
NOU
asta cu furatul din bagaje ma distreaza teribil. zbor cam de 20 de ori pe an (si trec destul de des prin Otopeni) si nu am avut niciodata probleme.
secretul (dupa cum se spune si mai sus): nu am nimic de valoare in bagaje. haine, uneori o carte sau un incarcator de telefon si atat.
daca va puneti in bagaje lucruri de valoare cereti sa fiti furati. daca puneti bani atunci meritati sa ii pierdeti.
NOU
Da, ca ei deschid toate bagajele si aleg ce fura. Mie mi-au furat, in 2006, pe Bucuresti-Cluj, un bagaj plin de haine si carti de drept, pentru ca erau intelectuali.
Intelegeti naibii odata, astia deschid la pleazna 2-3 bagaje si fura ce apuca de acolo, nu au timp sa treaca in revista continutul tuturor bagajelor.
NOU
@Jordan: or fi fost oamenii in sesiune si poate ca au lipsit de la cursuri…
NOU
De obicei, din retea fac parte si baietii care scaneaza bagajele cu aparatul. Daca observa ceva de valoare in bagaj (bani, electronice), ii aplica un semn discret cu creta, ca sa stie cei din cala ce sa desfaca.
NOU
Daca vreti sa nu mai aveti probleme cu furatul din bagaje, va recomand acest model de valiza
img15.imageshack.us/img15/5619/dsc03179p.jpg
Garantat 100%
NOU
Ai dreptate. Platesti pentru transportul cufarului ala cit nu fac lucrurile din el.
NOU
Solutia : Curse private de pe Aeroportul Baneasa. Zburati cu cioflingarii aia de pe Otopeni, cu turma…plm.
In alta ordine de idei, cat de inteligent sa fii pentru a transporta sticle de parfum la cargo? Aveti impresia ca presurizeaza cineva cala pentru bagaje la fel cum presurizeaza compartimentul pentru pasageri ? Cursele internationale de linie se duc de obicei peste FL 300, adica peste 30.000 de picioare, adica presiune sub 300 de hpa. Presiunea, in conditii normale, ( ISA ) la nivelul marii ( QNH ) este aprox. 1013 hpa . La Otopeni ( diferenta de nivel de aprox. 250 picioare fata de nivelul marii ) presiunea este pe la 1005 hpa ( QFE ) . Oare ce se intampla cu parfumul la 30.000 ft ? Yup, iese din sticla si se imprastie prin bagaj.
Nici macar compartimentul pasagerilor nu este presurizat la nivelul aeroportului. Presurizarea se face undeva la aprox. 700 hpa, echivalentul unei altitudini de 10.000 ft. De asta simtiti “in ureche ” diferentele de presiune la decolare si aterizare intr-o cabina asa-zis presurizata. Sa va faceti o idee, un balon la nivelul Aeroportului Otopeni isi va tripla volumul la FL 30.000, in aceleasi conditii de temperatura. Pentru ca P*V / T = constant. Ca fapt divers, multi au impresia ca oxigenul ” se imputineaza” odata cu cresterea altitudinii. Este fals. Compozitia aerului este aceeasi : 78% N2, 20.9% O2, 0.9% Ar, 0,03% CO2 , etc. La FL 30.000 avem aceeasi cantitate de oxigen ca la nivelul marii, dar presiunea totala a amestecului este de aprox. 3 ori mai mica, de unde rezulta incapacitatea noastra de a inspira cantitatea necesara de oxigen.
NOU
pai unde altundeva sa pui sticla de parfum daca nu in cala? in bagajul de mana nu ai voie cu ea. eu am dus de nenumarate ori cu mine prfum si nu mi-a iesit niciodata din sticla…jezz
NOU
lasa-l, ca l-a luat putin presiunea:)
NOU
Sunt convins ca parfumul nu este importat in recipiente presurizate. Si am adus de multe ori parfum si alte lichide la cala fara vreo problema.
Eu cred ca bagajele sunt luate la ochi la controlul de securitate, sau dupa tag-urile de first class, altfel nu ar risca – nu au foarte mult timp la dispozitie.
NOU
Boss, jumătatea vieții mele insistă la fiecare călătorie să ia parfumuri după ea și n-a bubuit nimic până acum, de patru ani încoace 😛
NOU
Căcat… acum am văzut că ți-au răspuns și alții asta și acum o să par ca ratatul ăla care vine la final și spune același lucru ca să se laude și el că a fost cu avionul…
NOU
Lasa Flo, stiu cat tu ai gandit-o primul :))
Eu am patit-o cu borcanele cu compot de cirese. Tot baqajul numai cirese s-a facut. Poate ati avut voi parfum foarte smecher ( trei sferturi de sticla goala ). Dar pericolul este real. Sunt legile fizicii, nu ai cum sa le eviti. Gazele si lichidele isi vor mari volumul. De exemplu, daca esti la comanda si ai gaze intestinale, este recomandat sa te beși (bășești). Nu este vina ta. Gazele intestinale si-au marit volumul din cauza diferentei de presiune si vor sa iasa, nu ai cum sa te impotrivesti. Este mult mai periculos sa pastrezi bașina in tine si sa pilotezi chinuit de durere. Astea sunt proceduri internationale, regulamente ICAO, nu inventez povesti.
NOU
prin analogie cu balonul, va inchipuiti cum se expandeaza basinile in matzul gros, si de-acolo senzatia ca simti explodezi, dupa vreo 3 ore de zburat. 😛
intr-o ordine de idei conexa, expunerea la presiune scazuta scade sistemul imun cam cu 20% pe ora, pana se stabilizeaza pe la 40%. daca la asta se mai adauga cativa bolnavi de gripa, plus aerul recirculat – filtrele fac exact un cacat, caci avioanele nu sunt echipate cu filtre hepa din motive de cost si volum – la un zbor trans-oceanic ai mari sanse sa decolezi sanatos si sa aterizezi bolnav.
NOU
mi mi-a iesit tusul din rottringuri – fara misto…
NOU
Si sa nu puneti vreodata chibrituri sau brichete la cargo. Nu e voie. Astea le transportati doar in buzunar, sau bagaj de mana. Sau pui de rechin ascuns in cizme din Dubai pana la Otopeni ( au fost cazuri ) .
NOU
FUUU, ce destept e Corban asta! Scrie sefu si un post despre gaze naturale, sa ma dau si io in stamba!
NOU
Am scris si despre gaze naturale, dar e in moderare :))
NOU
Arhi, cand se mai uita urat chelnerita din Marriott, ii spui relaxat : ” Don’t worry, I’m a pilot “
NOU
Haha, ce bou sa fii sa crezi ca lichidele își măresc volumul… Fizica de clasa a 8-a… Cata prostie…
NOU
datorită reducerii presiunii se produce destinderea elastică a apei, iar acesta îşi măreşte volumul. apa este incomprimabila, poate asta voiai sa spui. de exemplu, prin fierbere, de la 0-100 grade, apa isi mareste volumul cu 4%. guess who is stupid now.
NOU
Apropo, am scris pe undeva mai sus FL 30.000. Evident , nu exista asa ceva. Este FL 300, aprox. 30.000 ft.
@ Nae, ai dreptate, lichidele nu isi maresc volumul si nu isi modifica densitatea. Termometrul cu alcool etilic functioneaza pe principiul profului tau de fizica din clasa a opta, care te fute in cur pana spui temperatura corecta :))
NOU
LOL, 4% la suta de grade?! Nu suficient ca sa scoată complotul din borcan si parfumul din sticla cum abera amicul… Daca era asa, ar fi fasait toate sticlele de bere si de vin de la stewards.
Motivul scurgerilor sunt recipiente prost închise, cu mai mult gaz decat lichid in ele, într-o poziție unde lichidul acoperă ieșirea.
“Somebody wrong on the Internet” indeed…
NOU
vorbim de fierbere, nu de diferente de presiune. asa cum delicat iti explica prietenul corban, pe baza diferentelor de presiune/ temperatura functioneaza majoritatea aparatelor de madura si control cu lichide. si nimeni nu te lua la misto pentru nestiinta crasa, daca nu veneai cu hãhã ce prost esti.
NOU
Bre, Nae, sa nu iti imaginezi ca stewarzii coboara in timpul zborului pe o scara secreta sa iti aduca vin si bere de la bagajele de cala. Formula scrisa de mine ( P*V = constant ) se aplica gazelor. Am si zis ca ne referim la un balon. Balonul presupunem ca e plin cu aer, nu cu țuica. De ce se aplica gazelor ? Pentru ca este legea Boyle-Mariotte, forma simplificata a ecuației de stare pentru un GAZ ideal.
NOU
si desigur, pentru ca densitățile diferitelor gaze sunt, în aceleași condiții de temperatură și presiune, proporționale cu masele lor moleculare
NOU
Te inseli. Pescurt, legea lui Boyle se aplica la gaze, nu la lichide. E o greșeală comuna.
Lichidele sunt practic incomprimabile. Variatiile de densitate la modificările de presiune/temperatura sunt foarte mici. Neglijabile in cazul nostru.
Fierberea nu are ce cauta in discuție, aia e transformare de stare.
NOU
Si cum crezi tu ca sunt transportate sticlele alea de vin si tuica pe distanță lungi? In cabina pasagerilor, bine presurizate ca “sa nu iasă afara din sticla”? Sau tot in cala la 1/3 atmosfere?!
NOU
Nae, nu te mai strofoca, las-o asa. Ai dat cu mucii in fasole si acum faci pe orbul ( a se citi prostul ) , incercand sa pozezi intr-un fel de troll wannabe 🙂
NOU
amin
NOU
Nu a zis nimeni ca iti explodeaza sticlele de vin si tuica la cargo. Conteaza si volumul initial al lichidului, materialul recipientului, eventuale orificii prin care lichidul isi poate face loc. Eu am zis de parfumuri si de compotul de cirese , homemade si imbuteliat de bunica-mea. Orice lichid isi modifica volumul, inclusiv lichidul din sistemele hidraulice, uleiul de la motoare, combustibilul din rezervoare. Dar nefiind proiectate si manufacturate de bunica-mea, avionul nu explodeaza 🙂
NOU
Huh,
Ce de explicatii, pe scurt:
– Ca procent, cantitate de oxigen si la nivelul marii precum si la 12.000m e tot 21% (plus/minus)
Ceea ce face aerul de la inaltime mare sa nu poata sustine viata, e presiunea partiala a oxigenului care e prea mica.
Ca exemplu, un amestec de 8% O2 se poate foarte bine respira fara probleme de la 16m adincime in jos (0.17ATA) pina pe la 190m adincime cind deja ajunge la 1.6ATA si apar alte probleme…
Sub 0.17ATA nu sustine viata, 0.21ATA e la nivelul marii iar in avioane de foarte multe ori e undeva la 0.18-0.19 si din acest motiv unii oameni devin foarte somnorosi cind calatoresc cu aviounul pentru ca corpul lor nu reuseste sa functioneze normal cu asemenea valori si atunci apare somnolenta.
NOU
Citat din Dani Corban ( de acum 3 ore ) :
” Ca fapt divers, multi au impresia ca oxigenul ” se imputineaza” odata cu cresterea altitudinii. Este fals. Compozitia aerului este aceeasi : 78% N2, 20.9% O2, 0.9% Ar, 0,03% CO2 , etc. La FL 300 avem aceeasi cantitate de oxigen ca la nivelul marii, dar presiunea totala a amestecului este de aprox. 3 ori mai mica, de unde rezulta incapacitatea noastra de a inspira cantitatea necesara de oxigen. ”
Merci pentru dezvaluiri, Eu 🙂
Apropo, unde ai citit tu ca ” Sub 0.17ATA nu sustine viata ” ? Hai sa iti dau un exemplu: Stadionul Estadio Hernando Siles, din La Paz ( Bolivia ) este la aprox. 12.000 de picioare. Presiunea oxigenului e cu aprox. 40% mai mica, adica vreo 0.126 atmosfere. Conform teoriei tale ( citite habar nu am unde ) aia trebuiau sa fie morti demult, nu sa alerge dupa minge.
( am postat in alta parte mesajul..plm, aici trebuia )
NOU
Probabil se referea la amestecul de 8% O2.
Depinde şi cu ce zbori. Unele avioane au cala presurizată, altele nu. De exemplu la Tarom, Boeingurile o au, pe când Airbusurile alea mici nu.
NOU
Dani Corban,
sint putine lucruri in viata pe care nu le-am facut.
sa zbor cu tine este unul dintre ele.
pregateste-te psihic, ma vei zbura pentru bani…:-)))
NOU
iei pasageri???
NOU
@ Hary, stii elicopterul ala fain de care ti-am zis? EC-155, bimotor, 8 locuri, varianta VIP, echipat IFR, care zboara la 12-13 mii de picioare? Nu mai e :)) Sigurul EC-155 civil din tara a ramas al lui Ioan Nicolae. Al nostru s-a “militarizat” . Variantele sunt: Sa iti cumperi un EC-155, sa fii bun prieten cu Ioan Nicolae, sau sa astepti pana iau licenta de EC-120. ( ala mic, monomotor, cu 3-4 locuri pentru pasageri ).
NOU
meh, tu ne lasi impresia ca de fapt nici pilot nu esti…
NOU
Da buda ai in avion ca nu vreau sa ma usurez in pungi de plastic?
NOU
mihai, iti dau o cutie de prezervative din partea casei
arhi, poti pilota doar elicopterele pentru care ai licenta (type rating). Sa presupunem ca ar exista 100 de modele , din care tu ai licenta pentru un singur model. Pe restul 99 nu ai voie sa le pilotezi. La fel e si pentru avion.
NOU
Am bagat in bagajul de cala: sticle de parfum, de vin, de sampanie, de orangina. S-a intimplat ceva? Nimic, nada, zit.
S-a intimplat cu niste pachete de cafea boabe. S-au “vidat” ca sa zic asa… Adica nu s-au golit… Cum sa va explic?…. Avem pachetele de cafea vidate si cele nevidate. Ei bine, eu in bagaj le bagasem nevidate, cind le-am scos erau “vidate”. E clar? Da, bine ma ca sunteti voi destepti si cei mai buni la mistouri….
NOU
Ciudat.Eu am mai fost prin aeroporturi.Nu mi s-a intamplat sa gasesc ceva rascolit.Totusi mis e pare ciudat la miliardele care se investesc in companiiile aerien si in aeroporturi sa nu aiba bani si de 2 camere pentru cala.
NOU
ma eu am pus si vreo 2 doze de 0.33 de cola odata ca le-am uitat in bagaj.nu au puscat nu s-ar spart nu s-a intamplat nimic.oricum din cate stiu si cala e presiurizata
imi aduc aminte de ceva accidente aviatice in care usa calei la un 747 a fost smulsa pentru ca nu a fost inchisa bine(mai tarziu s-a dovedit a fi un defect de fabricatie).eh daca cala nu erai presiurizata nu avea de ce sa rupa usa si avionul sa faca decompresie
NOU
scuze am gresit, vroiam sa dau replay acolo la parfumuri care explodeaza si besini recomandate de manual 🙂
NOU
Asta e pe sistemul mi-am lasat geanta pe scaun in masina si nenorocitii mi-au spart masina!!! Nu zic ca sunt de vina cei ce se cred inca in basmele copilariei, dar unii parca prea se joaca cu … gol pe langa … erecta.
Cum zicea cineva mai sus, in bagajul de cala bagi fix boarfe, gen sosete, chiloti, un prosop, haine de stat in casa si dormit si cam atat. Eu am un rucsac pentru bagaj de mana si in ala pun electronicele, incarcatoarele, acte, bani si nelipsita hartie igienica – obicei mostenit din excursiile cu clasa din copilarie 😀
NOU
Ciudat. D-na respectiva de la societatea petroliera nu a anuntat furtul pe siteul meu 🙂
NOU
contra a 4 euro, iti poti pune si situl respectiv, nu trebuie sa incerci sa faci aluzii care vor duce la un moment dat la stergerea comentariului
NOU
Roger.
Tks
NOU
“Pentru ca era intr-un domeniu in care e foarte bun” … adica ce, era mare maestru la carat greutati?
NOU
asta e din categoria 9gag.com/gag/6620836
NOU
Stie cineva ceva de lacatele TSA, alea speciale pentru SUA? Am inteles ca angajatii aeroporturilor din state au niste chei speciale cu care le pot deschide pentru control daca li se pare ceva suspect in bagaj. Intrebarea mea e…cat de exclusive sunt cheile alea? Imi imaginez ca n-ar fi vreo filosofie sa faca si altii rost de ele, gresesc? 😕
NOU
Daca ai valiza cu fermoar poti sa te pui si tu pe post de lacat pentru ca feroarul se deschide cu un pix ca in filmuletul asta www.youtube.com/watch?v=G5mvvZl6pLI
Eu am avut experienta sa nu-mi ajunga bagajele la timp (escala scurta si bagalele mele au ajuns cu un alt avion)in Otopeni. Am dat declaratii cum arata bagajele, mi-au fost cerute cheile pentru a se vedea daca se potrivesc cu bagajele care urmau sa vina….m-am trezit peste vreo 8 ore cu ele acasa la maica-mea, deschise deja. L-am intrebat pe nea ala de mi le-a adus de ce sunt deschise si mi s-a spus ca s-a facut vama. Asa fara mine? Pai daca spuneam ca am avut bijuterii acolo? Asta pentru ca la declaratia bagajelor m-au intrebat numai cum arata nu si ce valori am acolo. Nu aveam nimic disparut si nu am mai facut nicio reclamatie cum aratau toate lucrurile mele…..din lipsa de timp si nervi. Dar deja m-ati bagat la idei cu Taromul pentru ca anul asta trebuie sa calatoresc o bucata de drum cu el…asta e! Laptop si aparat de fotografiat la purtator in bagajul de mana si bijuterii numai ce-i pe mine. Deasupra bagajelor bagate in folie de plastic o sa bag ceva ciorapi purtati de barbate-miu la ora de baschet sau dau cu spray cu miros de sconcs pe ceva de deasupra.
NOU
sunt OK, mie mi-au controlat valiza la un zbor din SUA in Europa. Nu mi-as fi dat seama daca baietii nu puneau un formular tipizat prin care eram instiintat ca mi-a fost verificat continutul bagajului. Bai, era totul cum impachetasem eu, nu ziceai c-a umblat cineva!!!! Artisti! Nu mi-a disparut nimic din bagaje niciodata, si cind aveam samsonite-ul vechi, nu-l incuiam, ca pierdusem cheitele :))). In bagajul de cala am pus intotdeauna doar hainele si cometicalele alea de dus/barbierit. O singura data am avut o problema, cind veneam de la Istanbul, am pus in boarding bag iaurt de oaie!!!! care, evident, s-a imprastiat peste tot :)))))))))
NOU
Degeaba am castigat razboaiele daca am ajuns la asa rusine!…
NOU
Cica pe proteve “mai mult ca sigur ca vor fi concediati…”
pai sa-i concedieze pe mizerabilii de sefi care inchid ochii la hotii aia si la taimetristii jmenari…
NOU
Zbor frecvent de vreo sapte-opt ani incoace si nu mi-a disparut nimic din bagajul de cala – pana acum. Am carat acolo parfumuri, bere si diverse tarii – nu a explodat nimic. Si da, lucrurile de valoare (acte, electronice, bijuterii) se plimba cu tine in bagajul de cabina.
NOU
LOL. Amin atunci, ramaneti cu parfumul care iese din sticla… 🙂
NOU
cea mai buna metoda de a scapa de orice fel de probleme, pe langa folie, este sa-ti cumperi si sa iei cu tine un pistol de airsoft, replica a unui pistol adevarat. Il lasi frumos in tipla lui de pistol de jucarie, si – atentie! – il declari cand esti intrebat. “Da, am de declarat un pistol de jucarie!”.
Automat, bagajul tau isi schimba “statusul” de la bagaj obisnuit la un altul, mult mai sensibil. Nu conteaza ca e un pistol de plastic. Metoda asta e folosita de fotografi pro din SUA, satui sa li se rataceasca sau sa le dispara de-a dreptul echipament de mii de dolari.
NOU
Adica fotografii din US care au echipament de mii de $ nu au bani sa-si cumpere asigurare pentru echipamente? Banuiesc ca inca crezi in Mos Craciun.
NOU
Ba da, au. Si se pot c**a pe ea daca ajung in Mozambic, dupa ce au platit zbor si cazare de 5000 USD si au inchiriat deja elicopter sa fotografieze din aer ce-ar merita fotografiat acolo, plus ca isi cunosc echipamentul foarte bine si n-ar prea vrea sa-l schimbe. Deci, incearca si ei sa nu li se fure lucruri.
NOU
bai baieti, teoria nu are nimic de a face cu practica.
fizica spune una, experienta spune alta. unde e problema?
am baut 6 Terapia si cateva wisikuiri. teoria spune ca ar trebui sa ma culc pentru ca dupa atata bautura nu prea mai judec normal.
practica si experienta spune ca nu m-am simtit niciodata mai bine…:-))
despre ce vorbim aici?
NOU
Citat din Dani Corban ( de acum 3 ore ) :
” Ca fapt divers, multi au impresia ca oxigenul ” se imputineaza” odata cu cresterea altitudinii. Este fals. Compozitia aerului este aceeasi : 78% N2, 20.9% O2, 0.9% Ar, 0,03% CO2 , etc. La FL 300 avem aceeasi cantitate de oxigen ca la nivelul marii, dar presiunea totala a amestecului este de aprox. 3 ori mai mica, de unde rezulta incapacitatea noastra de a inspira cantitatea necesara de oxigen. ”
Merci pentru dezvaluiri, Eu 🙂
Apropo, unde ai citit tu ca ” Sub 0.17ATA nu sustine viata ” ? Hai sa iti dau un exemplu: Stadionul Estadio Hernando Siles, din La Paz ( Bolivia ) este la aprox. 12.000 de picioare. Presiunea oxigenului e cu aprox. 40% mai mica, adica vreo 0.126 atmosfere. Conform teoriei tale ( citite habar nu am unde ) aia trebuiau sa fie morti demult, nu sa alerge dupa minge.
NOU
Esti demential Dani…am ras azi la articolul asta de n-am mai putut. In drum spre casa tot radeam de una singura cand imi aduceam aminte de faza cu parfumul.
NOU
Cum sa razi de faza cu parfumul ? Faza cu rechinul din cizma, cu gazele naturale, cu termometrul…tu ai ras de parfum? 😀
NOU
aia sunt obisnuiti, e ca la copaci, incet incet nu vezi ca se obisnuiesc si bananierii la noi…
NOU
super fotbal, nu joaca doar ei acolo. Este stadion international. Pe La Paz joaca impotriva Argentinei, Braziliei, Columbiei, s.a.m.d. Cum crezi ca a fost posibil un Bolivia 6-1 Argentina acum 3 ani? :)) O combinatie de Maradona antrenor si hipoxie.
NOU
Dani Corban,
“Cum crezi ca a fost posibil un Bolivia 6-1 Argentina acum 3 ani? ) O combinatie de Maradona antrenor si hipoxie.”
au pierdut, e drept, dar au fost fericiti. putin de hipoxie nu strica la creier, reseteaza multe circuite problema…:-))
NOU
@Dani: Rectific: de la faza cu parfumul in jos pe comentarii…mai pot sa dau exemple? Iar ma apuca rasul
NOU
eu n-am o treaba cu fotbalu… :-??
NOU
Ce bine imi pare ca ii ia pe astia cu furtul de urechi. Acum vreo 2 ani, dupa o iesire pe un POSDRU in Spania, hai sa ii fac surpriza fiului meu si sa-l cadorisesc cu un ceas (scumput).
Cand am ajuns acasa…surprise! Offffffffff ce m-am necajit! M-am dus sa ii cumpar altul din Timisoara.
E foarte frustrant cand se intampla asa ceva! Cred ca e greu de starpit asa un obicei.
NOU
să umblăm toţi cu valize d-alea de ne-au însoţit p-ăştia mai bătr… ăăă maturi în armată 🙂
NOU
ahem, maturi:)))
NOU
Ma-sa! Am fost cat pe ce sa montez camera video in bagaj. De vre-o 3 ori am gasit bagajul cotrobait si fiermoarul rupt.
Gunoaie de oameni.
NOU
Am calatorit de foarte multe ori si am adus foarte, da`foarte multe produse cosmetice din strainatate, inclusiv parfumuri, haine noi si multe altele, de la pampers pt copii, mancare…. Si niciodata nu mi sa intamplat sa mi se fure ceva. Am gasit lacatul taiat dar nu mi se umblase in bagaj.
NOU
Prima dată când am zburat mi-am lasăt obiectivele de la aparatul foto în geanta de la cală. Pot să spun că am avut noroc că m-am întors cu ele acasă. Prietenul cu care am zburat atunci îi dispăruse un parfum, iar la câteva luni alt prieten care a fost în SUA i-a dispărut camera foto cu tot cu obiective, iar în loc a găsit o cutie de metal de la un aparat de ras gillette (din acela la ofertă cu gel-spumă și aftershave :)) )
NOU
Am calatorit si eu de 15 ori cu avionul si n-am avut probleme nicaieri. Nu mi-au deschis bagajul, nu s-a spart vinul, Ramazotti-ul Amaro, parfumurile, gelurile de dus, nu am avut absolut nicio problema la bagaj.
Singura problema de furt e la microbuzul ala care face o mica deviere pana in Otopeni cu un cost suplimentar de 15 lei de persoana. Eu sunt din Brasov si de cate ori merg cu microbuzul sa prind avionul din Bucuresti, de atatea ori o patesc. Tariful e standard, 15 lei/pers. Cred ca-i politica firmei, dar nu da nimeni bon fiscal.
Admit ca eu am ales sa le dau suma aia ca ieseam mai bine, dar tot un fel de furt ramane. Nu cred ca-i mare lucru pentru firma aia sa opreasca (fara nicio deviere) undeva pe DN1 de unde sa poti merge catre aeroport. A, inca ceva, daca simte ca nu vrei sa le dai, deja devin amenintatori. Is niste tigani borati!
Mult mai civilizat este de la Targu-Mures si din Cluj.
NOU
Ia uite, bre, te adaptara 🙂
www.eucalatoresc.ro/atentie-la-bagajele-de-cala-sfaturi-pentru-calatorii.html
NOU
desigur, nici macar link:)))))
NOU
www.youtube.com/watch?v=RxWJd3w3QPs
NOU
ohooo sa vedeti cum fura cei de la politia transporturi cand scoate pubelele sau tomberoanele din cekin atunci sa vedeti unul sta de paza altu le sorteaza si isi aleg ei ce e mai bun spreiuri spume de barbierit creme geluri de dus etc etc akolo sa vedeti ca sunt 3 4 tomberoane si le degaraseaza in fiecare seara la orele 21-22 cu 2-3 baieti deai lor de la romprest si asa fac lasatii paiaa care fura din cala :d
NOU
De remarcat cum a fost cat de putin sesizata problema, cand cei bogati au fost furati; trageti singuri concluzii.