Ford a obtinut doar doua stele cu modelul Mustang la testele EuroNCAP, organizatia spunand ca producatorul american nu se astepta ca Mustang sa fie testat in Europa si nu a pus pe masina tehnologii care ar contribui la salvarea vietii pasagerilor si pietonilor in caz de impact.

Sursa

Ford a lansat în toamnă Mustang în România, într-un eveniment unde jurnaliști auto și bloggeri, unii dintre ei fără permis sau cu permis suspendat, au lăudat mașina cu toată gura și care acum fie n-au auzit întrebarea, fie nu sunt în localitate, fie nu au chemat ei minerii.

Știți când o să fie credibili lătrăii care scriu pe auto în irespirabila atmosferă auto românească? Atunci când vom citi în “reviewurile” lor și știri de astea, nu doar clasicele Mașina este foarte bună pentru clasa ei, plasticul din interior pare cam ieftin, dar în rest este excelentă, se vinde singură.

Stați liniștiți, nu vom vedea așa ceva. Pentru că, dacă ar scrie așa ceva, ar sta cu frică să nu cumva să nu mai primească mașini în teste. Și e foarte posibil, dacă stau să îmi aduc aminte de vremurile când mă interesa problema, iar piarizda de la Ford chema la lansări și la teste auto pe oricine, inclusiv oameni fără permis auto (#nojoke), dar pe mine, care eram singurul blogger care deținea un Ford, la vremea aceea, nu, pentru că na, trebuie să înveți stiluri de lingușeală ca să fii acolo și să poți face reclamă unui brand, pe banii și benzina ta.

Așteptăm provincia.

În altă ordine de idei, vă dați seama în ce hal e luată la mișto siguranța oamenilor în US? cum naiba să lansezi o mașină de viteză cu două stele de siguranța? Până și logan are 3, iar loganul e mașină românească, dacă îi mai punea și o sârmă la portbajaj, reușea să “nu bate, nu troncăne“.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

99 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Da, dar nu scoate fum ca Folcsvagănu.
    A trecut toate testele de fum.

    • #2

      testele ÎNCAP

    • #3

      Am văzut și prin comentarii opinii că asta e mașină de om chibzuit… Pfff :))) Aici e considerată mașină de cocalari sau de babalâci cărora nu li se mai scoală.
      PS: Aș vrea să se înțeleagă clar, eu nu sunt un cocalar.

    • #4

      esti om cbinzuit?:)

    • Dacă cumpăr una in England ajung cocalar și eu sau chestia aia se aplica doar la tine, Nea Ilie ? Ca-mi place cum arată 😀

    • #6

      cu volan pe dreapta?? huăăăăă

    • E sexy :)) te obișnuiești la un moment dat, observasem și eu lansarea in Londra zilele trecute și-mi place( mașina) dar nu aveam pe cine întreba chesti tehnice dar m-ai rezolvat tu acum cu subiectul. Merci .

    • #8

      pur si simplu mi-ar fi frică să conduc invers. sunt absolut convins că, la un moment dat, aș uita unde sunt și m-aș trezi pe contrasens

    • #9

      @Al: Motor mare are, volan pe dreapta are, daca ii mai pui si GPL sigur e de cocalar.

  2. #10

    Deci sa inteleg ca la o tamponare mai usoara masina se face acordeon ca nu inteleg cum a primit doar 2 stele.

    • #11

      Nu conteaza cat de acordeon se face, conteaza daca iesi viu din ea si preferabilmpe picioarele tale…

  3. #12

    p-aia nu-i intereseaza siguranta pietonilor, ca n-au trotuare. toata lumea e in masini. si au si airbag-uri naturale.
    doar in new york am vazut circulatie pietonala mai mare, da cum traficul auto e mereu bara la bara, nu prea exista riscul sa fie careva ranit de masina. poate mai sunt 2-3 orase in situatia asta.
    in cleveland, erau cam 15-20 de minute de mers pe jos intre hotel si mall si un bulevard de traversat. ciuciu trotuar. eram singurul care mergea pe strada, restu cu masina.

    • #13

      Nu este neaparat vorba de impactul cu pietonii:
      “What’s more, both the driver and front passenger airbags failed to inflate sufficiently in Euro NCAP’s frontal offset crash test, and in the full-width frontal crash test a rear passenger dummy slid straight under seatbelt upon impact.”

  4. #14

    Redirect: nwradu!

  5. #15

    Vroiam să las un comentariu cu explicații, dar îmi bag pl, citiți și singuri și numai aruncați cu căcat:

    • #16

      voiam sa iti las un comentariu mai lung, dar mi-am dat seama ca nu imi place aroganta nesustinuta de nimic din comentariul tau, asa ca doar ti l-am sters.

    • #17

      cu alte cuvinte, muie firea! 😀

    • #18

      Numai cu căcat?

    • #19

      Ford Mustang: www.euroncap.com/en/results/ford/mustang/26063
      Dacia Logan MCV: www.euroncap.com/en/results/dacia/logan-mcv/7865
      Dacia Lodgy : www.euroncap.com/en/results/dacia/lodgy/10918

      Ford are 2 stele, Daciile au 3. Ford are 72% protecție pasageri și 64% pietoni. Daciile au 72% Lodgy și 57% Logan pentru pasageri, iar protecția pietonilor e 44% Lodgy și 55% Logan. Diferența e făcută de protecția copilului și de tehnologiile de siguranță activă.

      Sunt multe alte autovehicule ce au 3 stele, dar protejează pasagerii mai puțin decăt Fordul.

    • #20

      bai nea, loganul era pus acolo ca punct de cotitura cu efect umoristic. se practica in scris, sa stii. nu a zis nimeni ca mustang e mai prst decat logan, ffs. ti-a murit umorul odata cu libidoul?

    • #21

      Bai nenea, din “punctul tau de cotitura cu efect umoristic” imi castig eu painea, amaneta-ti-ai libidou’

    • #22

      baga-ti pla in ea de caruta:))))

    • #23

      Gasi-r-ai cauciucuri scumpe ls Volvo 🙂

    • #24

      continental, 220 plus montaj. bite me:)))

    • #25

      Cred ca vrea sa zica de lipsa sistemelor de auto-brake, collision warming, lane assist si toate electronicele pentru protecția pietonilor care au influențat rezultatul însă nu doar astea au stat la baza scorului slab:
      “În timpul testului de impact frontal, airbag-urile șoferului și pasagerului din dreapta s-au umflat insuficient pentru a proteja ocupanții. De asemenea, la același test, s-a observat că centurile de siguranță pentru locurile din spate nu au sisteme de pretensionare și limitatoare de sracină ceea ce permite pasagerilor de pe banchetă să „gliseze” pe sub acestea suferind leziuni abdominale. Nici la impactul lateral situația nu a fost cu mult mai bună, manechinul corespunzător unui copil de 10 ani lovind cu capul – pe sub airbag-ul cortină – ornamentele interioare.”

    • pentru ca iti iei mustang sa plimbi copilu si tineri in spate 🙂

    • #27

      @Baxt
      Si eu am lucrat la mare producator de calculatoare, dar asta nu inseamna ca nu erau de cacat.

  6. #28

    A fost testat Sandero (după 2014) si are 4 stele. Mai mult ca sigur si Logan tot atat va avea la test.
    Asta pt ca fata de modelele mai vechi, actualele Dacii vin standard cu anumite sisteme de siguranta activa si pasiva.

    • Unul din sistemele de siguranta la Dacia mea e ca fierbe motorul daca merg cu peste 88 la ora chiar si la minus 5 grade.
      O sa ma intrebati de unde stiu cind are Dacia exact 88 la ora. stiu si viteza, stiu si altitudinea…Kilometrajul e defect, asa ca am gps-ul pornit mereu. Ca sa nu ma prinda radarul 🙂

    • @mircea: Puteai sa spui mai simplu ca atat prinde maxim. Apesi pedala la fund, astepti un sfert de ora dupa care ai 88 km/h. Asta daca e drum drept

    • kilometrajul defect l-am avut si eu. E vreo 2-3 mil sa il repari.

      Daca vrei sa treci de 88 la ora incearca sa bagi in a 5a. Stiu, esti obisnuit cu daciile vechi, dar astea noi au si a 5a viteza.

    • Domnilor! Dacia mea 1307 pick up 4×4 (1.9 diesel)din 2006 prinde si 110 la ora. Dar daca vreau sa merg mai mult de 10 km fara sa fiarba motorul 88 e viteza de coroaziera. Intr-a 5-a.
      Semnat: sofer de Dacie din 1987.

  7. #33

    Apropo de siguranta pietonilor, am un prieten cu “bamve” ultimu’ răgnet care si-a băgat adanc unghia-n gat si mana-n buzunar dupa ce a lovit….un caine.
    Da, mai nou, masinile dăştepte au #nuşceplm cartuş pirotehnic in faţă, care la impactul usor cu asa-zis pieton (in cazul nostru potaie) “aruncă” bara in sus si deplaseaza capota, pt a reduce daunele pietonului.
    Potaia a scapat binemersi, dar asta a avut dauna de vreo 1000 euro

    • #34

      Așa face și Fordul. A vrut să protejeze zidul.

    • Daca era ciinele lui Arhi ce ziceai?

    • #36

      Mergeam cu un prieten cu masina, eu dormeam in spate.
      Am simtit la un moment dat cum trece cu masina peste 3 denivelari/gropi.
      M-am trezit speriat si l-am intrebat;
      – Ce era, ce s-a intamplat?
      – Am vazut un tigan
      – Pai am auzit de 3 ori
      – Era pe trotuar.

  8. Taranul roman intelege ca daca masina se deformeaza e de cacat si nu e sigura. Si mai era un taran care a comentat la stirea asta pe fb celor de la promotor care sustinea ca siguranta pieteonilor nu e importanta. Luati-va tanc, ca sigur nu se deformeaza la impact.

    • #38

      da, eu, taranul roman, inteleg ca masina nu e sigura, pentru ca, asa cum spun cei de la NCAP, nu a fost dotata cu sisteme de siguranta pentru pasageri si pietoni.

    • #39

      Nici protectia pentru sofer si pasager nu e la nivelul acceptabil de azi, iar la copii, pietoni si elemente active a luat dezastruos.
      Probabil cine cumpara mustang nu e interesat de aspectu asta.

    • De fapt, ma adresam celor care sustin ca daca spui ca mustang a luat stele NCAP mai putine ca logan esti un hater sarac care nu are bani, iar argumentele lor sunt ca mustangul e o masina cu multi cai si nu are nevoie de siguranta.

    • #41

      sa nu te apuci de scris in mod profesionist:)))

    • #42

      Daciile sunt proaste ca au tabla subtire. Doar alea pentru export au tabla ceva mai buna. (Folclor cules de Petre Ispirescu)

  9. #43

    Sanchi, si-a tras cumătru Volvo, sa vezi ce-i mai place EuroNcap-u’. Acu’ am venit de-acasă…

  10. #44

    Ce se vinde in europa numai Mustang nu e. E un rahat cu o motorizare idioata si underpowered pentru emblema calutului. Cat despre stele, plm, si cu 5 stele mori, dar macar nu te aduna in pungi de mega.

    • #45

      Pe cele testate de EuroNCAP scrie pe aripa mare, sa se vada din China “5.0′.
      Daca nici five-point-oooh nu e Mustang de-adevaratelea, ok, ma dau batut.

    • #46

      Daca un mustang cu motor de 5 L si 430 de CP e underpower inseamna ca ai o mare problema.

    • #47

      Atunci ceva nu este in regula. 5.0 nu se vinde oficial in europa. 🙂

    • @Exvpa: Mustangurile GT (cele cu V8 de 5L) se vand bine mersi si in Europa, inclusiv Romania. Modele GT350 si GT350R (tot motorizarile de 5.0) sunt cele care nu sunt inca pe piata Europeana

    • #49

      De ce va e atat de greu sa va informati inainte sa emiteti pareri? www.ford.ro/Autoturisme/NoulMustang

  11. #50

    youtu.be/F0StTHnTKK8

    Nu pot sa zic ca nu m-as mai urca in ea. Pe lateral mi se pare vulnerabila.
    Se vede totusi o diferenta intre asta si E class. Din mustang ai nevoie de spitalizare, din E class te oftici ca tre sa iti iei alta masina.

    • Porsche cite stele are?
      Era unu’ care se dadea mare sofer in filme si s-a mulat cu Porschele pe-un stilp. Imi scapa numele…

    • #52

      @mircea: nu era stalp ci un copac (sau 3) si nu a murit la impact dar a luat foc masina 🙂

    • #53

      Si nu conducea el, conducea altcineva…

    • pin’ la urma o sa ziceti ca nici nu era in masina…

  12. #55

    Umbla vorba ca tocmai din cauza ca Ford n-a livrat acelasi Mustang cu cel din America, a scos rezultatul asta…

    • #56

      Da, deosebirea fiind ca…? Astea din Europa nu au comb-over si dispenser de Prozac, sau ce? Ca uzina e una si buna, otelul la fel, motoarele la fel, cutiile la fel.

  13. #57

    Nu sunt fan ford dar la test a fost depunctata drastic lipsa sistemelor electronice de prevenire si alarmare.Bine nici gradul de protectie la ocupanti nu e cel mai stralucit 72% pe cand cele din top au peste 90%.Acum un logan ar obtine o jumatate de stea tocmai datorita lipsei gadgeturilor electronice si nu ma refer la esp sau abs.

    • #58

      nu mai stiu exact, baxt poate confirma sau infirma, dar loganurile ptr export nu sunt ca cele ptr piata romaneasca. stiu ceva cu jante de aliaj si automate. dar poate ma insel

    • #59

      Dpdv siguranta toate sunt la fel. Sunt intr-adevar piete unde se exporta variante cu dotari ce nu se comercializeaza pe piata din Ro, dar doar pt faptul ca piata nu o cere (pretul este evident mai mare).
      De exemplu vechiul Symbol se face acum la Dacia si are cateva elemente de design diferite.
      La fel si motorizarea de 2.0 benzina de 140 cp pe Dusterele exportate in tarile arabe.

    • 2.0 benzina 140 cp de pe laguna III? e acelasi motor?

    • #61

      Dap

  14. #62

    Un politist explica la locul accidentului importanta purtarii centurii de siguranta:
    – Uitati-va la sofer, nu purta centura de siguranta, creierul e pe parbriz, matele pe volan, pe cand pasagerul din dreapta, care purta centura de siguranta, parca-i viu.

  15. #63

    Mestere doua masini as vrea sa am pana mor:Volvo P 1800,Mustang 67 cu Edelbrock big block si four link pe puntea spate.Si Chevy Bel Air este in top.La motoare un R72 din 42-43.L-am găsit pe lângă Targoviste dar nu vrea mosu sa il vândă.Are încă compresie.Cui pl mea ii pasa de stele

  16. #66

    Pe mine nu ma lasa inima sa fac misto de Mustangul asta. Masina mi se pare foarte frumoasa, cam cum ar trebui sa fie o masina pe care ti-o permiti daca esti harnicut si cat de cat chibzuit. Asta e in SUA insa, la noi cu Logane alte fiare SH deh Social Democratie ce sa faci…

  17. #67

    Asa este: totul e luat la misto in US. Atat insa ca acolo chiar au autostrazi, iar soferii lor de Mustang stiu sa conduca.

    • Se vede ca nu ai fost in US inca. SInt unii dintre cei mai cretini soferi. Merg numai pe banda a unu pe autostrada, nu semnalizeaza de nici o culoare, fac miscari bruste aiurea, camioanele nu au limita de viteza pe autostrada……dar sint multi 🙂

    • #69

      No shit? Am mers vreo 20.000 km prin US. Nu e ceva ce as vrea neaparat sa repet.
      Imagineaza-ti o specie de soferi cu predictibilitatea spaniolilor, calmul italienilor, simtul orientarii francez, respectul pentru benzi al romanilor si reflexele portughezilor. Daca ai condus in vreuna dintre tarile enumerate, ai prins ideea spuselor mele…

    • #70

      Ah, si uitasem:
      Autostrazile lor sunt din dale de beton. No joke.
      Stii partea aia proasta de la inceputul Autrostrazii Soarelui, la iesirea din Bucuresti? Ei, acolo cam asa e aproape totul, asta cand e bun drumul.
      Am condus un GTR pe “autostrazile” lor de am crezut ca o sa imi iasa splina pe nara stanga.

    • #71

      @eu: Auzisem ca unii din astia din US umbla cu pistoale la ei si iti si trage una in geam daca ii superi. Ia zii, asa este?

  18. Dezinformare în titlul articolului. NU e vorba de EURONCAP, ci de Australasian New Car Assessment Program, sau ANCAP. Care tocmai și-a updatat criteriile, iar modelul e la sfîrșitul vieții, se va înocui anul ăsta (cu așa zisul model year 2018). Nu că aș fi mare fan de mașini idumbo americane, da’ numa’ zic și io.

  19. #81

    sa dea dracu’ sa ziceti ceva de meganul negru!
    😛

  20. #82

    Schimb logan1,6 mpi 2006 ,3 stele euroncap cu ford mustang + diferente.
    Nu bate nu troncane, 140000 km reali.
    Accept orice test.

  21. #83

    are sens sa-mi mai iau permis la varsta asta?

  22. #84

    Probabil au făcut testul cu pisica, pe unde scotea capul, dădeau cu kit.

  23. in trecut, adica in anii 60, ford a fost data in judecata pt 150 milioane de dolari pt ca nu avea centuri de siguranta la unele masini. si din cauza asta si-au pierdut nush cati oameni viata. cei de la ford au hotarat sa plateasca cele 150 de milioane despagubiri decat sa aduca toate masinile inapoi si sa le puna centuri, deoarece asta ii costa 180 de milioane. deci… long live ‘murica!

    • #86

      Ai uitat de ce s-a intimplat cu GM chiar recent? Cheile cadeau din contact in timpul mersului ceea ce inseamna ca se bloca volanul si alte aiureli. Desigur ca GM a considerat ca e prea scump sa cheme masinile in service si sa schimbe o bucata de ~70c asa ca au ignorat pina au murit vreo 200 de oameni. Desigur ca ei stiau de problema de ani buni dar s-au facut ca ploua. A intrat cineva la piranie pentru asta?

    • #87

      asta pentru ca deabia prin ’58 a devenit standard: American car manufacturers Nash (in 1949) and Ford (in 1955) offered seat belts as options, while Swedish Saab first introduced seat belts as standard in 1958.[8] After the Saab GT 750 was introduced at the New York Motor Show in 1958 with safety belts fitted as standard, the practice became commonplace

  24. #88

    Ford a mai avut un recall pentru airbaguri Takata, airbaguri ce se produc prin Japonia, Germania si Romania, la Sibiu. Sunt curios cine a dat-o in bara.

  25. Daca VW scoate fum in america si fordul american are ceva bube prin Europa. Mustang cu motor in 4 cilindri oare are speakere sa scoata sunete ca cel de 8 cilindri ? astia nu au patentat sunetul motorului ca Harley Davidson ?

  26. O sa va explice Trump cum testele EuroNCAP sunt fake si NHTSA e ala adevaratu’ unde Mustangu’ a luat 5 stele.

  27. #92

    Am vazut un mustang deasta prin mall-uri. M-am uitat la specificatii si m-a bufnit rasul. :))
    Motor 2.2 ecoBoost. Serios? Pe un mustang? “Muscle car”. Acum inteleg ca e pentru Europa motorul asta, dar totusi… :)))

    • #93

      Lasa ca am vazut unul in Vitan de vanzare, V6 cu GPL. Cei drept era model 2008 (pe acolo), nu existau motoare mici pentru el.

  28. #94

    Vezi că era undeva pe net un articol în care se spunea că Mustangul și alte mașini de tip muscle car comercializate în UE nu au nici o legătură cu cele din SUA, fiind downgradate și modificate pentru a se încadra în nomele europene. Deh, alte jurisdicții, alte cerințe.

    • Nu sunt downgradate sa se incadreze in normele europene, ci ca sa se incadreze la costuri. Normele de poluare americane sunt mai drastice decat alea europene. Trecand peste pretul benzinei, Impozitul la un motor de 5 litri este de 10000 de lei/an, iar RCA-ul incepe de la vreo 3000/an. Si problema asta e in toata Europa, tot ce trece de 2 litri la capacitate cilindrica te arde la costurile de utilizare. Singura exceptie notabila este UK, unde taxarea este in functie de noxe, nu de capacitatea cilindrica.

      In USA, Canada si Australia nu exista nicio taxa in functie de capacitatea cilindrica, de-aia isi iau aia motoare cat casa. Si in ciuda carcotelilor europene, oricate turbine ai pune pe o pocnitoare de 2 litri, nu se compara cu un hemi de 6 litri.

    • #96

      Nu am spus că ar fi vorba de normele de poluare.

  29. #97

    @rumbu: poti sa dai exemple de tari unde te taxeaza mai mult peste 2 litri? Ca eu stiam ca in Franta nu se plateste impozit pe cilindree iar in Germania impozitul e liniar. Poate asigurarea creste exponential. Numa’ intreb.

    • Ai dreptate, si Franta taxeaza din 2009 la noxe. Nemtii au insa o taxa in functie de cilindree, 2 euro/100cmc. Cert este ca in Romania trebuie sa fii magnat daca iti iei masina cu motor peste 2L.

    • #99

      Am intrebat de doiciland si cica e 2 euro numai pentru benzina, iar in 2017 pentru diesel e aproape 10 euro. Reversul medaliei e ca se platesc si emisiile de CO2 si alea is mai mari la benzina. Dar iti treci mustangul pe GPL si ai rezolvat problema.

Adaugă comentariu

Dacă ești la primele comentarii aici, nu încerca să faci pe deșteptul

  • Comentacii pesedisti nu sunt bineveniti
  • Nu incerca sa fii mai arogant decat mine, la mine in casa
  • Linkurile sunt foarte utile, daca nu sunt spam




This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.