Am avut și eu perioada mea de Formula 1. Dar vârful a fost atins într-o zonă de personaje de care mulți din fanii de azi nici măcar nu au auzit. Nigel Mansell, Mika Hakkinen, David Coulthard, mai târziu Rubens Barrichello, acestea sunt numele cu adevărat mari din F1. Pe vremea când contau motoarele și piloții, nu reîncărcarea electrică și depășirile doar la schimbările de pneuri.
Între timp, au ucis F1 cu reguli și regulamente, au nivelat-o la nivel de reguli, propulsie și de valoare umană încât niciunul din piloți nu a meritat menționat, așa încât pur și simplu m-au pierdut pe drum, de la căutat variante de a vedea inclusiv încălzire și calificări, am ajuns să uit și că există chestia asta.
Ieri a fost unul din momentele alea de nebunie în F1, când, în pofida tuturor calculelor, outsiderul i-a dat praf de mers favoritului tuturor, gleznuțe goale Hamilton și a devenit campion.
Iată, se poate. O ediție care s-a decis în ultima tură, ultima turnantă, ultimul viraj, ultima fluturare de steag.
Așa se face.
VERSTAPPEN WINS THE WORLD CHAMPIONSHIP!!
WHAT A FINISH!!!! HE'S DONE IT!!!
A last lap pass decides the title. What a season.#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/3tpnyLo2DX
— TSN (@TSN_Sports) December 12, 2021
NOU
Sunt total de acord cu tine. Spactacolul a fost total si cred ca marea majoritate ne bucuram in egala masura ca a castigat Verstappen si ca a pierdut Hamilton. Intr-adevar britanicul este usor insuportabil.
Dar nu pot sa ma gandesc cum ar fi fost daca la cursa de ieri rolurile ar fi fost inversate… Verstappen sa fi pierduc cum a pierdut Hamilton..
Ce vreau sa spun ca cei de la FIA par de pe alta planeta si deciziile lor din cursa si din afara lor sunt extrem de proaste 🙂
NOU
Barrichello si Coulthard – piloti mari :)). Mansell, Alesi, Senna, Hill astia au fost piloti, dupa aia a venit neamtul si a omorat tot pe baza de cele mai puternice motoare. De altfel, ca unul care nu s-a mai uitat la F1 de 20 de ani pana anul asta, tre sa recunosc ca acum chiar e spectacol, nu ca pe vremea legumei nemtesti. Bine spectacol facut direct de la “butoane”, insa tot specatcol este.
NOU
Nu inteleg de ce spuneti ca Michael Schumacher a castigat doar pentru ca a avut cele mai bune masini. El deja avea doua titluri de F1 cand a ajuns la Ferrari, deci ceva talent a avut intotdeauna.
Iar Rubens Barrichello a avut intotdeauna rezultate mai slabe, chiar si in perioada cand pilotau acelasi monopost.
NOU
Andrei, nu stiu unde am zis ca a castigat doar pentru ca a avut cele mai bune masini, sigur ca a avut si “ceva” (mai mult) talent. Am zis doar ca la un moment dat a omorat cu totul spectacolul din cauza mixului talent+masini extrem de tari. Ce pot sa zic este: faptul ca a ajuns sa aiba si cele mai multe titluri castigate pana la momentul ala, sa fie considerat cel mai bun pilot din istorie si alte multe recorduri este mult prea mult pentru cat talent avea.
Cat despre argumentul cu barichello, nu inteleg ce zici? In primul rand ca omu’ parca a luat de doua ori locul 2 , atat de bune erau ferrariurile, in conditiile in care el era praf ca pilot, doar bun de sclav pentru neamt.
Normal ca daca coduceam eu sau tu, aveam rezultate chiar mai proaste decat rubens, dar asta nu il face cu nimic pe schumacher mai mare. Practic in anii aia cand rubens a iesit pe 2 nu a existat nici macar teoretic o lupta pentru titlu, ca doar nu misca in fata lui schumi.
NOU
Ce jeg de om poti sa fii ! Atat ai putut tu azi, “leguma nemteasca”‘.
NOU
Hawkeye, asa e, daca zic eu ca e leguma nemteasca sau ca a meritat-o, sunt jeg si face vreo diferenta, aia care il tin in priza de ani de zile sunt insa ok. A mai fost si PM ala evreu care tot asa a stat un sfert de viata, si ca sa fiu jeg pana la capat, cine stie, poate chiar exista karma.
NOU
Preferatul meu -1992 Monaco Grand Prix Ayrton Senna vs Nigel Mansell – ultimele trei tururi – lectie de nervi tari si talent.
Era si Michael Schumacher pe 4
www.youtube.com/watch?v=tjr4vImUhfY
NOU
Esti un mare jeg,legumă este creierul si caracterul tău inumanule.Daca statea la Betenon lua 10 titluri consecutive, Ferrari era o mașină slabă habarnistule.
NOU
@Boris, asa ar parea de fapt sunt mai mult de parere ca exista un ‘risk-karma’, asa a murit si steve irvin, posibil asa si-a luat-o pe coaja acum hamilton, cand risti mai mult sansele sa si pierzi sunt mai mari
NOU
Sper ca esti pregatit pentru ce o sa urmeze de la fanii lui Hamilton.
Ani la rand nu a fost nimeni capabil sa-l puna la munca si a castigat titlurile pe baza masinii care era cea mai performanta. In momentul in care cineva l-a pus la treaba si i-a aratat cum se face a inceput sa se planga, ba ca “condus periculos”, ba ca baietii de la RedBull schimba cauciucurile in mai putin de 2 secunde….
Asa ca, Max a castigat meritat anul asta. A fost efectiv mai bun.
Si cursa se termina cand se flutura steagu, nu inainte….
NOU
Sunt curios daca ar aparea un alt negru care sa-l bata pe hamilton oare ar mai face la fel? atunci sigur n-ar putea juca teatru cu rasismu
NOU
Hamilton este cel mai infect caracter din F1 dar este si cel mai bun pilot. Max inca nu e acolo si cursa asta s-a decis la masa verde. Ar fi fost mult mai ok daca il penalizau pe Hamilton pentru iesirea din turul 1 si castiga Verstapen asa, meritat.
NOU
Hamilton oricum era mai rapid, chiar si 5 secunde penalizare nu ar fi ajutat la nimic.
Ieri, Mercedes a avut o tactica necastigatoare….nu s-au gandit ca poate fi vreun safety car. Si chiar daca intrau ei sa schimbe cauciucurile in timpul safety car-ului, Max ar fi ramas pe pista si ar fost primul. Oricum o dai, datorita accidentului Max a putut sa castige.
NOU
Daa, sigur, s-a decis la amsa verde cum a fost la Siverstone sau la unguri.
Eu ma mir ca au mai lasat cursa un tur, puteau sa se termine cu safety car. Ca sa nu mai zic ca au bagat SF dupa vreo 2 tururi de la producerea accidentului. Dar domne, s-a decis la masa verde :))
NOU
Ce s-a intamplat ieri a fost karma pentru Silverstone 🙂
NOU
punKreas nu fii copil. Decizia aia care a lasat masinile dintre Max si Hamilton sa depaseasca safety car -ul e problema. Nu zic ca a fost ceva premeditat sau conspiratie sau orice*, doar ca o decizie a lui Michael Masi a decis rezultatul cursei si campionul mondial, si era mult mai frumos daca Max castiga cursa cinstit.
*doar ca azi toata lumea discuta de F1 chestie care nu s-a mai intamplat de ani buni.
NOU
@Radu au lasat sa treaca fix masinile care chiar contau. Oricum au tinut safety car-u ala pe pista super mult, sa termine o cursa care decide campionul mondial cu safety car era o mare bataie de joc.
Daca tot am ajuns, sa discutam si de alea 2 curbe de care le-a taiat hamilton in primul tur ?
NOU
@VladM pai am discutat fix in comentariul la care day acum reply.
Nu intelege ca-i iau apararea lui Hamilton, dar pur si simplu imi doream sa-l bata Max curat si fara controverse.
NOU
Vlad, nu e nimic de discutat despre primul tur. Verstappen a incercat (a cata oara?) inca o manevra kamikaze in care a uitat unde e pedala de frana. Hamilton avea, ca de fiecara data, doua optiuni: fac accident sau evita cumva. A ales sa taie curba si apoi a franat pentru a-l prinde Verstappen din urma si a restabili diferenta de dinainte de viraj. Dupa primul pitstop, Verstappen a iesit in urma lui Sainz si l-a depasit apoi in acelasi viraj. Recomand sa revezi secventa respectiva pentru intelege cum arata, de fapt, o manevra corecta de depasire acolo.
In alta ordine de idei, nu exista “lasi fix masinile care contau” sa treaca. Ori respecti regulamentul si le lasi pe toate sa treaca, ori respecti regulamentul si nu lasi niciuna sa treaca. Daca retin bine, intre Versappen si Sainz erau alte 2 masini intarziate. Prin mizeria asta, lui Sainz nu i s-a dat vreo sansa la restart, mai ales ca era perfect rezonabil sa presupui ca Verstappen si Hamilton s-ar fi putut sicana, lucru de care ar fi putut profita spaniolul.
Ca idee, lasand masinile intarziate dintre Hamilton si Versappen sa treaca, s-a incalcat inca o regula, cea care prevede ca Safety Car-ul trebuie sa mai ramana minim inca un tur pe pista, pentru ca cei care erau intarziati sa aiba timp sa prinda plutonul din urma. Deci da, cum zice Radu, decizie la masa verde. Mie, ca fan F1 caruia ii sunt antipatici Verstappen si Hamilton in egala masura, mizeria din partea lui Masi nu mi-a trezit decat sentimente de scarba.
NOU
@PhutreGuy, daca Hamilton intra sa schimbe cauciucurile si Verstapen ramanea pe pista, am fi avut escat situatia inversa. Hamilton pe locul 2 cu cauciucuri mult mai bune si cu toate sansele sa il poata depasi pe Verstappen.
NOU
Practic in regulament era sa le lase dar au avut amnezie 1 tur apoi si-au amintit, oricum parerea personala e ca f1 chiar avea nevoie de alt campion, stiu ca e greu pentru fanii nou veniti ai sportului care il vor pe ham sa bata toate recordurile dar in spiritul sportului e mai bun asa
NOU
@Andre G, asa ar fi fost, si acum Hamilton probabil ar fi fost campion.
Oricum, FIA trebuie sa faca curatenie in reguli, sa interzica ca sefii de echipe sa intervina direct la directorul cursei pe durata intrecerii si sa aplice regulile cu aceeasi masura pentru toata lumea. Sa te plangi ca RBR schimba cauciucurile sub 2 secunde mi se pare o gluma proasta, partea naspa e ca FIA i-au asculatat pe cei de la Mercedes.
Si nu in ultimul rand, Hamilton trebuie sa invete ca nu e nimeni obligat sa se dea la o parte doar ca el e campion de 7 ori. Pilotii aia sunt platiti sa aduca puncte pentru echipa. Daca Hamilton vrea sa-i depaseasca trebuie sa depuna efort, nu sa se planga ca nu-l lasa sa treaca. Ani de zile nimeni nu a avut curajul/masina/posibilitatea sa-l faca pe Hamiltion sa transpire serios pe timpul unei curse, iar cand a aparut Max, cei de la Mercedes au inceput sa faca nasoale.
Nu cred ca Max e un sfant, are si el bubele lui, dar nici Hamilton nu e asa cum multi cred despre el. Prefer sa vad un duel roata la roata cu scantei decat sa-l vad defiland pe unul care are cea mai buna masina.
Oricum, de anul viitor o sa-i fie greu si lui Max. Au vazut si altii ca se poate si cu noile reglementari sper (desi il sustin pe Max) sa-l vad si pe Noris acolo sus, pe baietii de la Ferarri si de ce nu pe Russell care sa il puna la munca pe Hamilton. Cred ca steaua lui Hamilton incepe incet, incet sa apuna. Sunt altii mult mai infometati de victorii.
NOU
Are multe bube si Max Verstappen, dar este exact cum ai spus tu. Pana acum totul a fost roz pentru Mercedes si imediat ce a aparut concurenta au inceput sa se planga precum niste copii mici.
NOU
Si eu sunt unul dintre cei care nu a mai vazut F1 de cand a inceput Schumacher sa domine. Chiar daca nu am vazut toata cursa, ultimele tururi am fost prezent si credca n-am mai trait o asemenea emotie de la meciul de handbal Franta – Romania
NOU
True, am renuntat prin 2005-2006 sa mai urmaresc circoteca. Inainte, programul fiecarei Duminici pe durata intregului sezon, era strict centrat pe cursa, ce vremuri@
I-ai omis pe Senna, Schumacher (cu scuzele de rigoare), Damon Hill, Jacques Villeneuve. Ar mai fi si Fernando Alonso, Jenson Button, Gerhard Berger, JP Montoya, Max Verstappen, Weber, Alessi, mereu pozitii 2-3-6 dar cu straluciri punctuale interesante.
RIP Sir Franck Wiliams.
NOU
Senna e dinaintea interesului meu, stiu ca am vazut live momentul accidentului, dar eu il urmaream pe Nigel Mansell atunci, Senna mi se parea arogant. restul sunt doar niste nume neinteresante pentru mine. sa zic ca poate am mai urmarit Hill si Villeneuve, dar deja la Alonso inchisesem demult cartile
NOU
@Cetin: cursa de la Monaco cand Mansell nu a putut sa coboare singur din masina ca pierduse fo 7 kile pe drum
NOU
asta e de departe cea mai enervanta parte la noua F1, ca o cursa, titlul, se decid din schimb de cauciucuri, reguli incalcate, reguli schimbate sa fie bine si asa mai departe. Masi ala e un bou si a reusit sa faca muci un an care putea sa fie mult mai misto, cu mai putini nervi.
Preferam sa castige Hamilton, a fost ghinion all the way, si el si Verstappen semi-idioti la anumite faze, e clar ca Max o sa fie noul lider urmatoarea perioada, aia e, sa fie sanatosi si mai bogati.
sunt curios cat de dubios o sa fie dupa schimbarile anuntate pt la anul.
NOU
Stai asa boss ca deja au aparut aparatorii dreptatii de internet care zic ca FIA a luat decizia aia pentru ca Hamilton e negru si nu le placea ca un negru sa castige. S-a dus pe pula lumea…
NOU
Sa inteleg ca de primele 7 ori era alb si s-a bronzat abia acuma? Au unii o logica…
NOU
A facut ca Michael Jackson, dar in sens invers….:)
NOU
Anul acest am mai urmarit cateva curse dar mai mult am citit stiri despre ce s-a intamplat in unele pe care nu le-am vazut si chiar si in cele pe care nu le-am vazut integral.
Concluzia mea, de neavizat este ca Sir Lewis cat a avut parte de o masina foarte puternica, mult peste ce era in circuit si nu a avut parte de un rival care sa beneficieze de o masina cat de cat buna (sa nu uitam ca cei de la Honda, printre altele, au avut probleme cu plecarile din grila aproape tot sezonul trecut) si care sa ii poata pune probleme, a concurat mai mult singur. De aici si smiorcaielile de anul acesta, prin care a pierdut o gramada de fani.
Anul trecut a incercat Max, anul acesta a fost mult mai determinat, masina a fost putin mai buna dar inca sub ce avea Lewis la Mercedes. Cand cei de la Mercedes au vazut ca se impute treaba au inceput cu plangerile, cu regulamentele citite si interpretate la virgula (vezi cursa din Arabia Saudita cand Sir Lewis nu a respectat distanta dintre masini in timpul safety car-ului pentru ca in regulament scria ca trebuie pastrata o anumita distanta cand e safety car-ul dar nu si cand e safety car-ul pentru rearanjarea pe grila de start) ceee ce a creat o presiune suplimentara pe cei de la FIA care oricum sunt ceva de genul DSP-urilor de la noi, sunt numai fatalai acolo, pusi pe un post caldut pe pile si relatii care sunt ok cand nu e perioada de criza dar sunt vai de mama lor cand trebuie sa gestioneze o situatie mai complicata. De aici si unele decizii destul de controversate luate cu dubla-masura. Chiar si asa, determinarea lui Max a facut sa avem situatia de ieri cu egalitatea aceea perfecta la puncte.
Totusi, strategia celor de la Mercedes a fost usor gresita pentru ca nu au luat in calcul posibilitatea ca un safety car sa apara pe circuit spre finalul cursei iar apoi au mizat pe faptul ca celor intarziati nu li se va permite sa depaseasca safety car-ul pentru a ajunge in coada plutonului astfel ca au crezut ca Max va avea de depasit 4 sau 5 intarziati (chiar daca sunt obligati sa te lase, tot pierzi timp) si astfel nu ar fi avut timp sa il mai prinda pe Lewis care, chiar cu anvelope uzate dar cu o masina (si experienta pana la urma) superioara ar fi reusit sa termine primul.
NOU
Bai oamenilor, voi la ce v-ati uitat anul asta?
Verstappen a castigat campionatul cu 10 victorii si 10 pole-uri. Cum doamne iarta-ma sa spui ca a avut masina mai slaba!? Fix invers, determinarea lui Hamilton a facut posibila lupta pe viata si pe moarte de ieri, mai ales ca dupa cursa din Mexic nu-i mai dadea nimeni mari sanse la campionat. Cand l-au descalificat dupa calificarile din Brazilia a zis toti ca e gata, s-a terminat.
Am mai explicat si in alta parte, e aberant sa spui “strategia celor de la Mercedes a fost usor gresita pentru ca nu au luat in calcul posibilitatea ca un safety car sa apara pe circuit”. Nu poti sa-ti construiesti strategia in jurul unui eveniment care are sanse foarte mici sa aiba loc. Mercedes n-a gresit cu nimic, RedBull in schimb a avut noroc de niste evenimente care le-au permis sa iasa in avantaj.
NOU
Mika Hakinnen era preferatul meu, ma uitam la absolut toate cursele pe ProTV, trilogia de vis impreuna cu Villeneuve si Schumacher.
Vremurile bune – 1995-1998, impreuna cu NBA-ul lui Chicago Bulls vs Seattle Supersonics si Utah Jazz, cu toate legendele inca in forma lor ideala.
NOU
those were the days
NOU
Personal mi se pare o mare laba tristă ce s-a întâmplat ieri. Cum dracului sa tii safety carul 4 ture pe pista? Nici dacă maturau aia pista cu pensula tot nu dura atât. Hamilton avea harduri pe mașină, iar max softuri. In 4 ture i s-au răcit și ouăle lui Hamilton nu doar cauciucurile.
NOU
O laba trista sunt si cursele la ciuhapi pe circuite unde nu ai loc sa parchezi masina in tari care inca decapiteaza biciuiesc si omoara cu pietre oameni, si care contruiesc cu sclavi, dar asta e F1, daca sare Nicusor cu banul se face circuit in jurul casei poporului, ca in vremurile bune.
Pentru cine nu stie, ca sa organizezi o cursa de F1 platesti tu, nu te plateste FIA.
NOU
Cat de urat e cand se decide rezulatul pe baza de tehnicalitati si interventii exterioare. Simt ca ar trebui lucrat mai mult la zona asta de reguli, pentru ca e ciudat rau de tot cum se intampla lucrurile. Auzisem ca se joaca pe controverse dar nu credeam. Apoi am vazut cum a castigat Ham primele cateva secunde pretioase, taind coltul ala de n-a avut niciun stres. Acolo trebuia penalizare in ochii mei, probabil nepriceput. Iar la sfarsit, a fost cea mai ciudata chestie: ai safety, ai si masini care au ramas blocate si cam incurca, apoi zici ca nu pot fi date deoparte alea, apoi ca sa se dea. A castigat cine a meritat, in ochii mei ( am vazut doar cursa asta ) dar prea multe controverse.
NOU
Oricât de gleznute goale e Hamilton, caracter mai infect ca al lui Verstappen nu o să mai vezi. Un puști răzgâiat care are impresia că i se cuvin toate. Conduce de parcă e singur pe circuit, iar ceilalți trebuie sa se ferească. Diferența la caracter s-a văzut ieri. Cu o cursă în urma, Verstappen a plecat de pe podium după ce a ieșit în spatele lui Hamilton, ieri Hamilton, chiar daca era căzut psihic, l-a felicitat pe olandez și a stat pe podium. S-a văzut diferență și între gene, tatăl lui Hamilton l-a felicitat după cursa pe verstappen, in timp ce Jos Verstappen se revolta ca i se pare lui că Hamilton nu îl respectă, că a fost și el mare pilot. Până una alta, cam asta e nivelul lui Verstappen youtu.be/lkAoSghdD6Y
NOU
“Conduce de parcă e singur pe circuit, iar ceilalți trebuie sa se ferească.”
Asta. Are un stil de condus atat de mizerabil, permanent pe principiul “yield or we crash”.
NOU
+1111
Pe linga ca face timpenii, niciodata nu si le asuma. Nu am vazut vreodata sa-si recunoasca greseala, mai si jigneste.
Ma pis pe titlul lui, nemeritat.
NOU
da, un jeg de om, nu ca sfantul de Hamilton, care nu face faze din astea, nu nu: www.youtube.com/watch?v=KRttDK3kV2g
NOU
La partea cu parintii ai dreptate, Jos iti da impresia de betiv de birt pe cand tacsu lu ham de ceva biznisman, totusi Max a evoluat si are doar 24 ani.. Ham pe cat e de bun si decent uneori e doar o pzd cu multe titluri in special datorita masinii, eu sincer m-am saturat de blm si alte scheme de ‘victima’ e ca miliardarii care plang ca si pentru ei e greu
NOU
Daca te uiti cine l-a crescut, poti sa zici ca a iesit chiar bine.
Pt. cine nu stie, e suficienta o cautare pe Google dupa Jos Verstappen si “assault”, “attempted murder”, “abuse”; puteti afla cum, dupa o cursa de karting pierduta de Max, taica-su l-a abandonat intr-o benzinarie sa mearga pe jos acasa; sau cum s-a enervat Jos si a infipt o furculita in mana unui mecanic, e plin internetul de povesti induiosatoare cu marele om. Apropo, cand mai erau cateva ture si se parea ca Max a pierdut titlul, Jos deja era pe drum spre iesire. Uitat-va la talal lui Hamilton, cum l-a imbarbatat pe Lewis si cum i-a felicitat extrem de sportiv pe Max si Jos, si ganditi-va cum ar fi aratat totul daca se termina invers. Jos deja era probabil la 100km de circuit.
NOU
Verstappen e un fel de Draco Malfoy a F1.
NOU
Per total, F1 e o mizerie anti-sport, sufocata de PC si interese financiare, perfect de acord.
Si, fara niciun dubiu, dupa Senna s-a terminat orice spectacol de dragul spectacolului. Pentru mine, Senna a fost ultimul pilot care a alergat DE PLACERE si fara sa tina cont de riscuri, dovada si cum s-a terminat pentru el.
Schumacher nu merita mentionat – 60-70% din curse castigate pe la boxe si 4-5 titluri castigate in perioada in care Ferrari avea bugete enorme si practic motivul pentru care FIA a inceput sa puna tot felul de restrictii – in afara de primeele 2 titluri nu avem ce discuta, aroganta si modul lui de a fi au fwtut acest sport.
Villneuve, Coulthard, Hakinen, Nico Rosberg (ca sa ii iau doar pe contemporani) sunt peste Schumi in opinia mea dar asta e subiectiv, nu am pretentia ca am dreptate. Sa nu mai vorbim de Mansel, Prost, Alesi, Berger si lista poate continua la nesfarsit, si alti oameni care au pilotat monstrii aia TURBO cand tecerea liniei de sosire (viu) era un un succes in sine.
Plus NEPOTISMUL: fi-su lui Sainz, fi-su lui Schumi, fi-su lui Jos Verstapen, fi-su lui banii lui ta-su lui Mazepin (alt pericol pe sosea), la anul vine si un chinez cu bani ca sa fie PC-ul complet … un kkt!
Daaaaar, revenind in anul 2021, Hamilton a fost singurul pilot (posibil si singurul din ultimii 5-10 ani) capabil sa faca ce-a facut anul asta in Brazilia – cursa de sprint cu plecare din curu’ grilei cu penalizari, terminat pe 2, retrogradare pe 7 pe grila de start si a CASTIGAT!!! Se zice ca Interlagos sau la Suzuka separa baieteii de barbati. Dupa 7 titluri mondiale sa gasesti motivatia necesara sa mergi asa la Interlagos … nu il prea suport eu pe Lewis (pentru ca e arogant si pentru ca BLM) dar, si statistica imi da dreptate, omul e GOAT!
Finalul de la YasMarina a fost fix acelasi gen de kkt ca si cursa din Baku unde s-a dat start de pe loc pentru 2 ture ingnorand faptul ca puteau sa moara oameni. Sau ca mizeria de la SPA de anul asta.
PS – de dragul “discutiei”, pentru “fanii” electricelor, de ce nu va mutatii babaetzi pe cursa de electrocasnice intitulata si FormulaE? Buahahaha ….
NOU
sincer sa fiu m-as muta dar si acolo pc-ul si interesele primeaza, de asta avem o formula e de kkt, si ca daca ar fi pe circuite reale si adaptat ar cam fura mult public de la f1, oricum f1 a cam murit odata cu scoaterea v10-rilor
NOU
Deja suna a “Generatia cu cheia de gat”…
Si aia care au crescut cu Lauda si Jackie Steward spuneau la fel despre Prost si Senna. Si inaintea lor Jim Clarke & Co, si inaintea lor Fangio & Co, etc
Eu am inceput sa ma uit din sezonul 97 si am multe amintiri placute, dar asta nu inseamna ca acolo s-a terminat Formula 1. Erau momente de geniu, dar nu era totul roz. Se castigau campionate scotand adversarul direct in decor (Scumacher vs Hill apoi vs Villeneuve, cand nu i-a mai mers), iar motoarele aveau cam 1/3 sanse sa bubuie random in timpul cursei.
Ar trebui sa realizam, cum ziceau unii pe Internet, ca si acum, in sezonul asta, am trait “in the good old days”, cum vor spune multi peste 20 de ani.
NOU
Barrichello e din seria Massa, Bottas, Montoya, Irvine… mereu pe locul 2.
NOU
@Eu – C H A P E A U !!!
Perfect spus, Verstapen este un PERICOL pe pista pentru ca nu intelege ca, cu toate masurile de siguranta pe care le au masinile F1 astazi, se poate (totusi) muri.
Nu mai departe de Monza cand Max s-a suit cu rotile peste masina lui Lewis si fara sistemul ala HALO, Lewis era 100% mort. Sau Silverstone, unde doar norocul a facut sa zboare in decor DOAR vinovatul, la fel de bine putea zbura (si) Hamilton.
In timp ce la un Mazepin nu ai pretentii, baiatul e doar un prost caruia taticul i-a cumparat o jucarie de 1000 CP, unul ca Verstapen este CRIMINAL pentru ca face totul cu intentie si e la al nshpelea incident de genul. Pe finalul asta de an Hamilton s-a dat la o parte de cateva ori doar-doar sa nu-l atinga si sa dea loc de comentarii.
Practic Hamilton s-a batut anul asta de unul singur cu DOUA echipe (RedBull & AlphaTauri) si cu 4 piloti (Verstapen, Perez, Gasly si Tsunoda) … toti au incercat sa-l arda la Lewis pe unde l-au prins si nu cu cele mai “elegante” mijloace.
Anyway, dupa 7 titluri si LECTIA de pilotaj administrata de Hamilton anul asta la Interlagos … comentariile sunt inutile. Max a luat punctele la SPA in spatele safety-car-ului in timp ce Lewis a luat punctele la Interlagos pe pista depasind TOT ce a avut in cale, cam asta e diferenta intre cei doi. Asa ca Max sa faca bine sa se adreseze cu SIR cand doreste audienta la Lewis.
NOU
Tipic Hamilton fanboy. Cum e vinovat Max pentru Silverstone? Trebuia sa-l lase sa treaca doar pentru ca e Hamilton?
Sa stii ca nici Lewis nu e sfant…ai uitat cand l-a scos din cursa pe Albon, si nu e singurul eveniment de genul….
NOU
Medicamente…
Ma mir cum un fanboy atat de dedicat uita de sezonul 2011 cand Hamilton s-a bagat efectiv de 5 (cinci!) ori cu buna stiinta in Massa. Verstappen e criminal, Lewis e goat.
www.youtube.com/watch?v=MshdLhvTmoQ
NOU
sau ca l-a brake-checkuit pe vettel dar numa lui i se intampla ca e ‘black’ =))
NOU
In mare masura e corect ca Verstappen da cu copita fara sa gandeasca. doar ca cumva nu e chiar asa ciudat. baiestii astia nu sunt cei mai buni dintre cei mai buni si au ajuns asa pt ca sunt niste mielusei. banuiesc ca au un ego cat china si sunt convinsi in capul lor ca sunt niste mici zei
NOU
Baieti, repetati dupa mine: 7 FUKING TITLURI … !
M-ati convins … a avut noroc / l-au lasat / le-a fost mila de el … plm, de 7 fuking ori … voi va auziti vorbind?
Da’ si Max e talentat, ar fi pacat sa renunte … inca 2-3 titluri mondiale si poate sa ceara voie sa vina sa se joace cu baietii mari :))))
NOU
Relax boss! Si Hamilton a fost la un moment dat la primul lui titlu, ca doar nu i le-au dat pe toate 7 o data.
NOU
@Marius M, nu stiam de fazele astea ale lui Hamilton. Dar sincer mi se par mai periculoase decat tot ce a facut Verstappen sezonul asta.
NOU
Eu tineam cu Gerhard Berger. Si cu Eddie Irvine.
NOU
Si eu eram fan Irvine. In anul in care Schumacher a lipsit jumate de sezon a fost foarte aproape sa castige titlul. Am fost foarte mahnit. Intre timp omul a devenit magnat, mare investitor imobiliar, cred ca il doare in pateu de campionatul pierdut.
NOU
F1 e cea mai de rahat si cea mai plictisitoare chestie din lumea sportului. Candva, acum multe zeci de ani (de la origini pana prin anii “90, mai precis) era ceva mai fain.
NOU
Asa e, ramai la Conordia – Voluntari, acolo e spectacolul total.
NOU
Heiniken a fost cel mai bu..
Hakkinen este cea mai bun..
Ptiu!
NOU
Smiorc!
Pentru băiatul de mai sus care vrea sa i-o suga lui Hamilton și nu știe cum.
Altfel tot respectul pentru Lewis, un cavaler într-adevăr, știe sa piardă gracefully și pare ca s-a dus și peste Toto să-i zică s-o lase-n morții ei de treabă cu protestele.
NOU
Singurul F e pentru Kimi