Orice lucru bun se pedepsește, în București.
Iată cum, această doamnă, s-a sacrificat, a rupt de la gura copiilor, a mâncat doar salam Zimbo și parizer Meda, totul pentru a putea salva Bucureștiul de poluare, cumpărând o hibridă.

Iar acum, Bucureștiul, nerecunoscător, nu le mai răsplătește cu nimic sacrificiul, spiritul de dăruire, speranța ci, dimpotrivă, vrea să le ia ceea ce li se datorează în mod evident, parcarea gratuită în centru, parcare care li se datorează încă de pe vremea lui Cuza.

Se rupe inima în mine când văd zbaterile astea.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

54 comentarii Adaugă comentariu

  1. cel mai bogat oraș din țară, cei mai mulți milogi.

    214
    • #2

      da frate, te dor phlotchee. dau 30-40k pe o hibrida si ma milogesc de 1 euro parcarea centrala, ca na…

    • #3

      da, dar majoritatea au facut credit pentru masina aia. Asa ca orice cheltuiala in plus se simte nasol.
      Pana una alta, mai bine cu diesel dar fara credit.

      62
    • #4

      inca mi se pare haios ca oamenii au facut credite la electrice si hibride luand in calcul parcari gratuite si alimentare moka in diverse locuri

    • #5

      2 euro parcarea centrala, 2!!!!

      20
    • #6

      da, inacceptabil

    • #7

      @Vali
      „Copilul care nu plânge…”

      @Cetin

      Big brainz

      4
    • #8

      Un abonament anual in zona centrala costa aproximativ 9500 lei (pentru cei care merg la serviciu cu masina e mai bun abonamentul decat plata zilnica, adica 75 lei). Poate renteaza pt unii sa investeasca intr-o masina “corecta”, de oras, ca sa mearga la serviciu. Altfel, sunt bune si cazanele diesel vechi de 10-15 ani, zi de zi prin oras. Nu zic ca le tin partea la astia cu hibridele (nu am asa ceva), dar masura trebuia mentinuta inca cel putin 5 ani ca sa fie incurajata achizitia de astfel de masini. Ca nu e sufocat Bucurestiul de hibride si electrice si nici parcarile cu plata nu sunt pline! Ba, ca sa fie mai misto treaba, as pune parcare gratuita pentru masinile EURO6 +

      35
  2. Am masina hibrid de 6 ani si cred ca am folosit o singura data parcarea gratuita. Paguba-n ciuperci

    34
    • Am electrica de gata 2 ani, n-am folosit niciodata parcarea gratis. Am incarcat la Lidl o data si la Kaufland o data. In rest numai pe bani.

      5
    • de aia sunteți săraci.

      23
    • am parcat in rond la Alba Iulia si omul de la parcare a avut suficient creier incat sa se uite la masina ca e hibrid. in mod normal trebuie sa scoti o chestie de la primarie

      2
  3. #13

    Nu spune și ce capacitate cilindrică are hibrida aia, sau că poluează mai mult ca un rapăn de Dacie 1300 dacă face cîteva semafoare prin Bukale…

    14
  4. #14

    Sunt cateva tendinte care se contureaza in perioada imediat urmatoare. Prima este eliminarea subventiei pentru masini electrice, acest lucru fiind deja inceput de Suedia. A doua este desfiintarea diverselor avantaje(parcare gratuita, incarcare gratuita) pentru tot ce inseamna masina electrica deoarece numarul lor o sa tot creasca. Practic suntem in punctul in care o masina electrica nu mai este ceva wow si nu trebuie sa incurajam cumva oamenii sa aibe o masina de acest fel.
    Acum revenind la ceea ce isi doreste primaria capitalei sa faca lucrurile sunt un pic mai nuantate. Odata ca tot ce inseamna parcare in Bucuresti este platit doar de prosti, pentru ca efectiv nimeni nu risca ceva daca parcheaza neregulamenta. Respectiv nimeni din primarie nu are o viziune coerenta asupra traficului in oras cu tot ce inseamna asta. Mi-ar placea sa vad o strategie prin care parcarea neregulamentara sa devina o exceptie, respectiv un plan coerent la tot ce inseamna infrastructura de acest fel. Daca primaria poate doar atat inseamna ca nu exista nici dorinta daramite putinta in aceasta directie.

    23
    • #15

      Pai daca nu incurajeaza electrica, ce ma opreste sa iau un diesel euro 6 sh? Ca sunt tratate la fel. Chiar si in centrul oraselor din vest, diesel euro 6 e acceptat.

      14
    • #16

      @Zarax
      In principiu nu te opreste nimeni sa-ti iei ce masina vrei tu atata timp cat ti-o permiti. Problema pe care primaria Bucuresti o are este una mai ampla. Mai precis nu au o viziune coerenta asupra ce vor sa faca si nu este nimeni din primarie care sa-mi spuna un plan pe 10-20 ani cand vine vorba de transport/masini. Tendinta actuala este disparitia idei de masina proprietate personala din oras si sa fie inlocuita de un transport public bun. Mai toate primariile din orasele mari europene merg pe descurajarea cat mai mare a folosiri masinilor. Problema sta ca toate deciziile astea necesita timp si viziune. Ori PMB este un pic blocata in niste mize mici.
      Personal as merge intr-o prima faza pe acceptarea realitatii curente. Si anume Bucurestiul este un oras sufocat de masini si care are nevoie de parcari pentru ele. Chestia asta as aplica-o pe un orizont scurt de timp 5 ani maxim 10. Mai precis as cauta sa identific unde se pot crea locuri de parcari pe care sa le pot monetiza cat mai bine, in acelasi timp as face un tarif diferentiat in functie de norma de poluare(electrica,hibrida, diesel). Toti banii incasati i-as directiona catre dezvoltarea transportului public si eficientizarea sa. Odata cu trecerea celor 5-10 ani as incepe sa pun in aplicarea planul prin care scoatem o parte de masini din oras totul pe un orizont de timp de minim 15-20 de ani.
      Cu toate acestea stim foarte bine ca nimeni din cei care au o putere decizie nu vor face asta deoarece prostie,lipsa de viziune plus incompetenta. Din cauza asta ma amuz si mai mult de ideile pe care ND le are si cum vrea sa le implementeze desi nu vrea sa accepte situatia si decalajul de dezvoltare intre noi si restul.

      6
  5. #17

    Bă ăștia de la sameday chiar sunt cu bulanul și ăștia. De 3 zile am anulat o comandă și mă tot cauta sa mi-o livreze. Ăștia chiar sunt tampiți la cap. Deci am dat mesaj că o anulez și la emag, și la ei acolo in centrală și lu bulangiu ăla care m-a căutat sa mi-o livreze, și ei tot mă caută. Când vrei să ți-o livreze mai repede nu ți-o livrează, când o anulezi te caută să ți-o livreze. Eh stai că am eu ac de cojocul vostru bulangiilor.

    25
  6. Asociația Proprietarilor de Mici Viori…

    7
  7. Nu inteleg de ce-a fost gratuita vreodata. Ce, nu tot spatiu public ocupa? Nu tot aglomeratie cauzeaza? Nu tot microparticule elibereaza cauciucurile?

    Absurd. Si zic asta cu masina electrica in garaj, o ador. Insa unora le lipseste logica/rusinea/”self-awareness”.

    34
    • #20

      Pentru ca macar nu-ti baga noxa in nas cand sta in trafic si tu te plimbi pe trotuar.

      15
    • Zarax, nu tre’ sa imi vinzi masina electrica, am. Dar sa nu fim ipocriti, faptul ca evitam poluare si zgomot local nu sterge efectele nefaste ale fabricarii lor, si mai ales nu inseamna ca rezolvam problema traficului, locurilor de parcare, etc.

      8
  8. #22

    Pe 22 decembrie dau traseul si eu, ma fac sofer. Am scapat pana la varsta asta, dar trebuie sa intru in randul lumii, sa-mi dau jos colantii de Peter Pan. Sala a fost simpla, am terminat in 7 minute, 26 din 26. Bine, am si stat 2 zile cu burta pe carte, alfel aveam sanse minime, doar printr-un noroc chior.
    Si voi investi intr-un Opel Tigra dupa ce iau traseul. Decapotabila, las parul plete, ii dau 80-90 la ora pe Splai, Walking on the Moon in boxe. La maximum, sa ma auda corporatistele de la Timpuri Noi cand gonesc pe Splai.

    34
    • #23

      Opel Calibra FTW

      8
    • #24

      :)))))) mvai :))))) sunt la a doua Tigra, pentru prima nu am avut sentimente cu love pt ca era neagra si pe motorina, si nah, se stie =))), daca ai condus benzina…poti conduce dacat benzina. ( sarcasm )

      3
    • #25

      în mașină investești cu adevărat abia după ce o cumperi…

      20
    • #26

      Nu poti bate al meu Fiat Barchetta din ’95 :)))))

      Chiar ma pregateam sa platesc taxa Oxygen. Atunci esti boss, cand platesti 900 pe luna pentru un non-euro. Chiar ma amuza ideea ca peste 20 de ani daca nu rugineste de cad din ea ca “e boala lor” o sa imi cumpar bidoane de benzina la suprapret de pe Amazon cand toti or sa aiba electrice in jur…

      13
    • #27

      @punkreas C20LET 😉

      1
    • #28

      cand dai tu 90 pe splai nu mai sunt la munca corporatistele 😀

      7
    • #29

      Dan 2, da, a ta este mai frumoasa, recunosc, dar si ma scumpa. A ta bate spre vahicul de epoca, e acolo la limita, dar foarte frumoasa. Puternica pentru masa ei, dar si aspect misto, toate curbele vin cum trebuie. Anii ’80-’90, atunci s-au produs masinile frumoase, hainele frumoase, muzica, filmele.. Ce produc astia acum mi se pare redundant, se imita unii pe altii si toate masinile arata la fel pentru mine. Si nu ma atrag estetic. Nici nu pun mare pret pe senzori, camera spate parcare, scaun incalzit, asistenta de orice, n-am nevoie, Mie imi trebuie oglinzi retrovizoare, nu senzori si camere – mi-au iesit din prima toate parcarile si toate execitiile din scoala. Din prima, iar pe urma am mai incercat inca vreo 10 de fiecare si toate au iesit, este ceva banal daca te uiti in oglinda, nu trebuie camere si bipaieli. Scaunul il incalzesc cu curul, nu vreau curent ajutator in cur.
      Deci masinile anilor 80-90. Si hainele, filmele, muzica, simtamantul acelor ani care au promovat cel mai mult si teatrul, muzica si arta secolelor trecute. Anii 80-90 cred ca au fost apogeul cultural al umanitatii. Acolo s-a definitivat frumusetea. Si mi se pare normal, pentru ca sec. 19 – sec. 20 au fost de departe cel mai spectaculos sprint al tehnologiei. Cand ai acest galop tehnologic timp de un secol, pana prin 1960-1970, mi se pare natural sa urmeze si apogeul cultural al umanitatii.
      Cam aia a fost, ce traim ascum este alta epoca, inca nedefinita, o vor defini altii prin sec 22, nu-i treaba noastra. Daca si aia din sec 22 vor aprecia masinile noastre de acum, astea contemporane, si vor ignora eleganta si frumusetea ingenua a unui Fiat Barchetta din ’95, ala intr-adradevar va fi semn de regresie si pierzanie.

      21
    • #30

      @Dani Corban:

      Păi cum mă bulangiule, tu conduci elicopter și ți-a fost frică să cobduci mașina pana acum? :))) Cum vine asta?

      5
    • #31

      @Dani: ai rezumat perfect lucrurile, probabil ca suntem pe acolo ca generatie. Am si masina serioasa noua, camere chestii, dar sufletul se simte bine in barcuta cand accelerezi pe asfalt bun si drum de munte…

      2
  9. #32

    hehe, te pomenesti ca in curand o sa plateasca si impozit la masinile alea 🙂 Lasand gluma la o parte, am facut vara asta toata Europa pe axa est-vest. Nu prea am vazut nicaieri locuri de parcare speciale pentru hibride/electrice decat daca era charging station. Si nici nu zicea ceva pe la locurile de parcare cu plata cum ca cei cu hibride/electrice ar fi exceptati.

    15
  10. #33

    Salată de vinete eliberate de Administrația Străzilor, hă hă hă…

    (asta pentru că nu am nicio părere relevantă decât aia că nu ar trebui să existe mocangeală pentru nimic)

    8
  11. #34

    Si eu care credeam ca si-au luat hibrida pentru economia de carburant, dar se pare ca nu, pentru economia la parcarea pe care oricum nu prea o platea nimeni pana acum vreo 6 luni.

    10
  12. #35

    orasul pulii cu 7 primari tampiti fiecare cu alte idei si masuri privind parcarea, ca na, votanti.

    berlin, madrid, roma, viena, paris, varsovia, budapesta…orase capitala cu un pic peste sau sub populatia bucurestiului…..in oricare din astea unde n-ati platit parcare?? unde?

    unde te duci si nu platesti parcare? ca e cu ora sau e de resedinta, ca ai un singur rand de placute si 10 masini, dar tot platesti parcare

    23
    • #36

      In orasele alea de zici tu, merg cu transportul in comun de placere. In Budapeste, am lasat masina in parcare si am uitat de ea cateva zile. In Bucuresti, in afara de metrou, restul transportului e jalnic. Mi-e scarba. Efectiv. Ca sa nu mai zic ca daca vrei sa ajungi intr-o localitate mai mica, alternativa la un drum cu masina de 2-3 ore, e sa pierzi o zi cu transportul public.
      Pana se ajunge la un nivel decent cu transportul alternativ, mai usor cu gura mare.

      11
    • #37

      @Zarax e nașpa transportul in comun ca toți merg cu mașina și e aglomerat..înțelegi ironia?
      Ca sa ma înțelegi cum a decurs un weekend de’al meu lăsat mașina in gara la Suceava luat trenul pana la Capitala și 3 zile m-am plimbat cu bolt’ul.
      De vis.
      Dar na când cobori din mașina ta personală parca e altceva nu pari sărac.

      6
    • #38

      vlad s a plimbat cu boltu, intelegi?

      bai vlade, singurii care mai considera ca daca cobori din masina personala esti bogat sutn astia ca tine care inca locuiesc cu parintii.

      19
    • #39

      @raul da ma m-am plimbat cu bolt’ul ca îmi place sa am șofer.
      Prostule care esti tu am ales opțiunea asta ca sa nu dau de idioți ca tine prin oraș.
      Ca urla cu mâna pe claxon la fiecare 2 secunde.
      Ca nu cunosc orasul cretinule.
      Plus ca am ieșit mai mult mai ieftin decât sa merg cu mașina personală și diferența de bani am cheltuit-o prin restaurante și am avut luxul sa umblu și băut da cu sofer înțelegi ?
      In schimb voi continuați sa va plângeți când aveți atâtea alternative.
      Va pierdeți jumătate din viata la semafoare doar ca sa dea bine la servici.
      Dava-n viata .

      1
    • #40

      @Vlad, ai lasat masina personala pentru o alta masina. Intelegi ironia?
      In alta ordine de idei, a explicat cantautorul mai bine dar incerc sa reproduc.
      Mi se cere sa renunt la masian, la un confort, la un mod de deplasare mai rapid ca autobuzul uneori pentru nimic… daca maine vand masina, nu mi se ofera o alternativa decenta pentru transport in Bucuresti, daca locul de plecare si destinatia nu sunt langa metrou.
      Mi se ofera o promisiune ca se va face ceva, se vor imbunatati lucrurile… candva. Nu multumesc. Nu dau vrabia din mana pentru cioara de pe gard.

      8
    • #41

      @Zarax: tocmai ca nu ti se cere sa renunti la confortul personal. Dar nu poti si confort pe stomacul gol. Vrei confort, platesti. Banuiesc ca nu iti alimentezi masina cu rumegus si coceni, atunci nici nu parchezi pe trotuar. Vrei sa parchezi in centru, platesti. Aaa, 10 lei ora, ghinion. E 80 de lei abonamentul lunar la metrou, adica cat ai da pe o zi de parcare.

      Deci, hai sa nu mai fim saraci cu pretentii :*

      1
    • #42

      @punKreas
      Ba fix asta se cere. Sunt pe diverse grupuri de sector pe Facebook și acolo cei mai guralivi sunt aia care urla sa renunți la mașina când îndrăznește cineva sa ceară locuri de parcare. Cu plata, nu gratis.
      Legat de preț, nu mă deranjează, oricum zonele cu 10 lei sunt foarte bine acoperite de metrou. Deci nu prea folosesc mașina în zona.
      Problema e mai la periferie, unde nici să plătești nu ai unde parca.
      P.S. când am căutat să mă mut, locul de parcare a fost criteriu eliminatoriu.

      2
    • #43

      @zarax nu are logica ce ai zis tu legat de mașina personală.
      Ce lux ai tu când îți pierzi timpul la semafor ?
      Ca stai pe un scaun de piele ?
      Tot in trafic ești.deci unde e comoditatea ?
      Noi 2 avem definiții diferite legate de comoditate.
      La mine a fost mult mai lejer sa evit sa conduc un drum de 500 de km și am preferat sa merg cu trenul.
      Mult mai scurt și mult mai ieftin de lejereala numai zic.
      Și pe capitala mergi cu bolt-ul de îmi era rusine sa ma urc când vedem nota de plata.
      In schimb tot voi va plângeți de trafic de poluare de prețuri etc.

      2
    • #44

      @vlad
      Eu ma uit pe maps cum sa ajung in punctul X. Cand imi zice 40 de minute cu autobuzul si 20 cu masina, aleg masina.
      Exemplu: eu pana la munca fac 25 de minute pe jos + metrou. Aleg metrou. Prietena face 1 ora 20 cu metrou + mers pe jos, maxim 45 cu masina in cea mai crunta aglomeratie, evident alege masina.
      Cu trenul am mai mers si eu cand nu aveam de transportat nimic. Dar de exemplu mai merg la tara, 150km pe un drum aglomerat. Dar in majoritatea cazurilor plec si ma intorc cu portbaagajul plin. Nu ar fi deloc placut pe tren.
      A, ca sa nu mai zic, ca pe aceiasi ruta transportul in comun ar fi ceva de genul: mers in statia de metrou + metrou pana la gara + tren + microbuz (daca e la ora aia. daca nu taxi) pana in sat + mers ceva pe jos. Toate astea adunate de multe ori iar depasesc timpul cu masina. Sa mai zic de ce viteza are trenul ala? Sau de intarzieri?
      Deci nu, nu o sa renunt la masina atata timp cat are avantajul timp.

      1
  13. #45

    Problema e abordată în clasic mod românesc. Au dat vinietele alea cu valabilitate 5 ani. Adică acum o lună îți dădeau voie sa parchezi gratuit până în octombrie 2027. Acum vin și zic că peste o lună nu mai e valabilă.

    Dar dacă e ok pt voi, eu aș plusa și aș zice că de la 1 ianuarie niciun diesel nu mai are voie in oraș.

    24
    • #46

      să te audă cine trebuie, că poate tac din gură dieseltarzii care au impresia că sunt camioane de marfă

      3
  14. Brânza e gratis doar în cursa de șoareci.

    16
  15. #48

    Anvelopele prin utilizarea lor sint o sursa de poluare mai mare decit gazele de esapament in cazul masinilor noi. In cazul masinilor electrice datorita greutatii, puterii de tractiune si a materialului folosit pentru elimniarea zgomotului, uzarea anvelopelor este mai rapida.

    10
  16. #49

    Offtopic.
    Scoate “Cuza” din ecuatie… Cuza & co mai degraba iti confica ceva decat sa-ti ofere drepturi, asa ca nu e buna asocierea cu el. Fiul unui prieten al lui Cuza, botezat tot Cuza… i-a confiscat niste proprietati lui stra stra bunicu. nu mult, vre-o 3 munti,

    3
  17. #50

    Omul prin existenta lui este o sursa de poluare… Hai cu nucleara…

    7
  18. #51

    Fraților vreau să-mi prezint si eu scuze pe această cale, pentru cei care s-au luat după mine și au pus banii pe Senegal . Am ghicit scorul totuși, dar nu și pentru cine :))))) Asta e, fotbalul se joacă pe goluri, Olanda nu merita sub nicio formă sa castige, joacă execrabil, a avut noroc ca a iesit portarul ca un bulangiu la primu gol, a avut noroc per ansamblu ca cioroii astia au fost slabi pe atac, n au avut forta de patrundere pe atac, alta echipa in locul Senegalui o capsa rau de tot pe Olanda. Nu trece de optimi Olanda oricum . Anglia, Franta sau Argentina au sanse la Cupa.

    2
  19. #53

    salam Zimbo, parizer Meda…de unde atâtea mezeluri de firmă, că e criză

    2
  20. #54

    O mizerie… eu cand am luat hibrid am luat inclusiv pe acest considerent, ca un avantaj dpdv al costurilor de operare, pe langa economia de carburant.

    1