Drumul prin românia este, în continuare, de rahat. Valea Oltului este cea mai sinistră invenție posibilă, mâncatoare de timp și zile, plus pericol de moarte la fiecare pas. Bucata de drum dintre Deva și Făget este îngrozitoare, distrusă în totalitate. Noroc că au pus pancarte prin care te anunță că mai ai doar niște kilometri și ajungi la autostradă. Din fericire, nu mai trebuie să ieși în Nădlac, au legat autostrăzile între ele și, după o ultimă aglomerație, ieși la unguri direct, fără să te mai frăsuiești pe străduțe.
După ce treci strada la unguri, trebuie să iei rovinietă. As in la 200 de metri pe dreapta există o chestie de luat rovinietă. Dacă nu iei de acolo, mai este la vreo 20 de kilometri distanță una. Serios, chiar trebuie să iei, pentru că eu le-am ratat pe amândouă. Norocul a fost că am oprit într-o parcare să dau mâna cu un prieten vechi și, la ieșirea din parcare, am dat de mașina de control trafic care verifica rovienietele. Iar tipul de la volan a fost suficient de înțelegător încât să ia de bună garanția mea că voi cumpăra rovinietă la prima benzinărie și să nu îmi dea amendă.
În ungaria, moneda națională e forintul. Așa că nu fă ca mine și merge doar cu hârtii de 500 de euro la tine, fără niciun ban pe card, pentru că nu o să ai unde pune benzină sau cum să iei rovinietă. Oamenii sunt ok și îți vând pe euro, dar îți dau restul în forinți. Și nu aveam ce să fac cu 460 de euro, transformați în forinți. Așa că toată Ungaria am traversat-o mergând la consum, ca să pot ajunge în Austria, să alimentez. Oricum era o aglomerație infernală, aglomerația aia gen Pe A2, pe drumul spre mare, se circulă bară la bară e o glumă tristă față de o aglomerație adevărată. Când mergeți prin ungaria, dacă vedeți vreo mașină că țâșnește din coloană fără să se asigure sau să semnalizeze, ori dă flashuri să se dea poporul la o parte de pe bandă, puteți fi siguri că sunt români. SIGURI. Nu am înntâlnit pe nimeni altcineva să dea flashuri pe autostradă. NIMENI. Un idiot cu cu un volvo alb, după ce i-am dat un flash scurt, ca să îi spun că e idiot, voia cu tot dinadinsul să mă oprească pe banda de urgență, se pare că eram nesimțit de-a dreptul. A demarat de urgență când am scos nelipsita mea toporișcă pe geam și i-am arătat-o, elegant.
La austrieci, la OMV, se vând cârnați și piept rotisat. Cum nu mâncasem nimic de 12 ore, am crezut că am vedenii și că e ceva fata morgana. Nu era, erau pe bune.
Și ca să închei cu ungurii, ce înseamnă diferența dintre ultimul bastion comunist, ungaria, și vestul. Rovinieta la unguri se face pe bază de talon, date completate atent, cu semnătură și ștampilă. La austrieci, îți dă o etichetă de plastic pe care o lipești în parbriz și atât. Plus restul la bani. Se pare că statul poate trăi și dacă nu știe exact ce mașini au intrat în țară și la ce oră.
Austriecii sunt argeșenii vestului. Plin de băieți care vin lansat pe banda 3, îți taie fața brusc pe 2, se mută pe 1 și frânează. După care depășesc și reiau operațiunea, la infinit. Ar fi fost funny, dacă nu ningea îngrozitor și nu vedea nimic la 20 de metri în față. Cred că jumătate din autostrăzile austriece sunt limitate la 80 kmph, maxim 100. Ori din motive de vreme, ori din motive de poluare. Și nu vrei să depășești limitele astea, pentru că e plin de speed traps, iar amenzile sunt măricele.
Din păcate pentru ei, austriecii ăștia nu au învățat nimic de la Gabriela Firea Vrânceanu Pandele Șicâțiormaififost. Deși viscolea de zor, autostrăzile erau pline de niște mașini uriașe de deszăpezit care curățau asfaltul și aruncau material antiderapant. Păi ei încă nu au aflat că autoritățile nu au ce să facă dacă viscolește, trebuie să așteptăm să se oprească viscolul și de abia după aia deszăpezim? Niște proști, vă spun.
Despre drumul prin Germania nu am prea multe de spus, a fost destul de scurt, Munchenul e relativ aproape de graniță. Care graniță, fizic, nu există, nici măcar nu știu când am trecut-o, nu există niciun semn distinctiv care să te forțeze să vezi asta.
Ce îmi place în mod deosebit este momentul ăla când merg cu waze, am 180 kmph și waze nu îmi arată că depășesc viteza legală, cum face prin restul țărilor. Da, există și porțiuni cu limitare de viteză, dar majoritar mergi cu cât te ține troașca ta. Și deși e plin de mașini de forță, niciunul nu mi-a dat vreodată flashuri, ci au stat calmi, la distanță mare de mine, și au așteptat să mă mut. Bine, nici nu am văzut vreun român, asta e adevărat.
Ca încheiere, un gând. Este incredibil de relaxant să trăiești într-o țară unde nu te îngrozește ideea că pleci la drum, pentru că există autostrăzi peste tot și, dacă nu sunt, traficul este relaxat, nu e plin de cocalari retarzi care îți pun viața în pericol și, în general, te simți bine și în siguranță pilotând.
NOU
Incepi sa devii antipatic 😀
NOU
stai sa inveti cum e cu Mittlere Ring prin Munchen, sa vezi ce lejer o frigi cu 90 la ora pe el…
NOU
Daca iti trebuie masina prin oras … Preturile la MVV is decente, mai ales daca vrei sa ajungi dintr-un capat al orasului in altul la ore de varf.
NOU
Nu mai e ba niciun fun sa pleci la drum și să ajungi relaxat la destinație.
Drama călătoriei face parte din excursie.
‘re-al naibilea de neamtz! Du hast eine grosse lupulainen!
Bravo băi! Bravo. Mă bucur sincer pentru voi! 🙂
NOU
Ti-as recomanda cand vrei sa iesi din Germania sa iti comanzi vigneta de aici : www.tolltickets.com/default.aspx?lang=en-GB&mnu=c
Iti poti lua pentru toate tarile in care ai nevoie si o primesti in posta. Asa mi-am luat pentru AU HU si RO si am platit vreo 20 de euro in total si mi-au venit in posta in 2-3 zile. Willkommen in Deutschland !
NOU
Bai, bravo! Un mare bravo! Iti doresc succes in toate si sa-ti iasa tot ce iti doresti exact asa cum ti-ai propus. Si eu o tai, impreuna cu logodnica. In Spania, (dupa ce s-au terminat chicotelile si caterinca si glumele cu capsunari) vreau sa fac o firma de telecom. Mi-a intarit convingerea si seria pe care ai facut-o cu tarile in care locuiesc alti romani si detaliile pe care le-au dat despre locurile respective. Asa ca iti multumesc pentru asta.
NOU
bravo, felicitări
NOU
eu dupa un an ma mir like…gura cascata cand fac 550 km in 2 h cu trenul, aproape imi vine sa plang de fericire.
asta si cand anunta conducatorul trenului in liniile urbane ca vor stationa 3 minute si dau explicatii detaliate gen e un tren pe linie care are o mica intarziere pentru ca bla bla…
regret enorm ca nu am plecat la 22 de ani, insa incerc sa recuperez din plin acum.
bafta, prevad 100 de articole numai despre cum Romania e cea mai avansata civilizatie in comparatie cu sorosistii din vest!
NOU
Ei lasa ca si atunci cand gasesc francezii cine stie ce colet prin statii sau abandonate pe linii….
Am mers de cateva ori cu trenurile lor IR si niciodata, dar niciodata n-am plecat sau n-am ajuns la timp la/de la destinatie.
Odata era chiar sa pierd aviounul…
Dar TGVul da, merge ceas.
NOU
Genghis Han, poate ai avut tu ghinion dar intercite-urile in general merg bine fara evenimente.
astea prin oras, RER-urile, Transilien, au probleme cu pachetele abandonate sau trenurile suprimate fara motiv. Te uiti pe afisaj si vezi acum ca urmatorul vine in 10 minute si apoi, subit, zbam…suprimat, urmatorul peste 20 de minute. cum majoritatea transportului e foarte bine interconectat, sa nu mearga trenul de 8:15 inseamna ca trebuie sa-l iei pe cel de 8:30 care iti beep cam toata legatura cu autobuzul, etc….
insa as spune ca asta se intampla in 10% din cazuri. nu e chiar asa deranjant.
NOU
Eu am patit-o de fiecare data. Sau aproape. Bine, nu merg in fiecare zi cu trenul in Franta asa ca din punctul tau de vedere se poate sa ai dreptate. Din punctul meu de vedere, mi s-a intamplat in 60%din cazuri… Dar repet, nu folosesc zilnic trebnul in Franta. Ultima oara anul trecut mi s-a intamplat de la Besancon spre Lyon, trebuia sa plecam la trei si un sfert, si cu doua minut inainte de plecare s-a anuntat ca plecarea trenului se amina pe termen nedefinit pina cand se lamuresc ce se intampla cu un colet abandonat gasit intr-un tren pe parcurs… S-a rezolvat in 15 minute, dar plecarea cu 15 minute intarziera, ce s-a mai acumulat pe drum… Am prins avionul de Munchen la mustata (bine, lasa ca la venire am avut intarziere 1 ora sau mai mult, ca se stricase onor avionul Lufthansa si ni l-au schimbat, asa ca am pierdut trenul la care imi luasem bilet on-line Lyon – Besancon… Si era sa-l pierd si pe urmatorul, noroc ca a avut 20 de minute intarziere…).
Anul trecut in metroul din Paris erau anunturi cu trenurri intarziate de nu stiu cate ori pe zi din cauza “coletelor abandonate”. Sotia chiar era amuzanta cum se speria la fiecare anunt de genul… Eu eram “calit”… Oricum, s-a obisnuit si ea pina ne-am intors. Dar ultima experienta i-a pus capac…
NOU
Strict legat de vigniete, mie Ungaria mi s-a parut peste Austria si Cehia.
google -> “cum cumpar si eu online vignieta pentru Ungaria” -> Cumpar vignieta si primesc confirmare pe email.
google -> “cum cumpar si eu online vignieta pentru Austria” -> Nu poti. Trebuie sa iei un platic de la o beniznarie, sa-l lipesti intr-un anume fel pe geam si mai ales trebuie sa-l raschetezi de acolo cand expira.
Cel putin asa era “pe vremea mea”.
NOU
Un pont pentru stickerele de taxa de drum ce trebuiesc lipite pe parbriz: lipeste si dezlipeste stickerul de cateva ori pe maneca bluzei sau pe pantalon, si scamele textile vor face ca suprafata sa nu mai fie la fel de aderenta. Vei putea sa il dai foarte usor jos de pe parbriz dupa ce iesi din tara respectiva 🙂
Cand calatoresti mult e nevoie sa devii inventiv.
NOU
bun sfat!:))
NOU
Pentru Ungaria stiu ca merge cumparata vigneta si din benzinariile Mol din Romania.
NOU
Asa e. Se poate si online de pe site-ul lor oficial Nemzeti nu stiu cum.
Da, de rahat la austrieci, doar fizic se poate achizitiona.
NOU
@adrian – asa fac si eu cu cele de Bulgaria si a fost perfect pana acum.
NOU
Din vara asta si austriecii trec pe vigneta electronica. Si se discuta si introducerea unei taxe in Germania.
NOU
sfatul lui adrian e bun. Doar ca nu vara, cand ai bermude. Asa ca faceti ce face animaloo si functionaeaza 100% din timp: faceti aceeasi activitate dare pe mocheta de la masina. Cine a inventat vinietele astea sa suga o soseta. Care acopera o pula de negru
NOU
Sau puneți o folie de telefon pe parbriz și vinetele peste ea.
NOU
Nush, am așa un feeling că în spatele acestei plecări se ascunde altceva.
Ghiță, Mazăre, Elena, Alina Bica, Cetin….
…noo…cred că este prea târziu și sunt obosit.
Revin mâine cu ideea..
NOU
Bai sper ca foarte curand voi lasa si eu WC-ul asta in spate…. Dar ca un comentator de mai sus, as alege Spania.
NOU
Urmatoarea faza in “transformare” e cand devii get-beget – mai lasi cate-un grabit/flamand sa se bage, mai inviti la intersectie cu zambet politicos de genul hai, dvs, da – treceti 🙂 Iar ala (probabil nou venit) sa se mire: bre ce fini is nemtalaii 🙂
NOU
Orice ieșire din Romania e o lecție.
Dacă dospești în capitala europeană bucurești nu știi de :
www.****.ro/vigneta-ungaria/?gclid=Cj0KCQiAzrTUBRCnARIsAL0mqcwaYXp3uydNEobdeJjSTfTlD0a19OZYS5-HMiprZFtqp6bMf9elZ2kaAu0SEALw_wcB
NOU
sa lăsăm reclama, mai ales când e însoțită de arogante de cacat
NOU
Pe Ungaria poți lua și online, pe Austria trebuie stickerul vieții, exact după granita este un pod deasupra autostrăzii unde stau austriecii cu binoclu.
NOU
De anul asta nu mai trebuie sticker nici un Austria. Si mie mi s-a parut cam inapoiat in ultimii 5 ani sa trebuiasca sa lipesc sticker. Dar anul asta am luat online.
NOU
Austriecii sunt considerati moldovenii Germaniei. Mai usor cu topoarele la volan, ca occidentalii odata suna la 112 si o freci la rece in vagonul de deportare.
NOU
Corect, mai ales ca vii din Romania. Daca erai din Siria iti faceau statuie.
NOU
Eu cred ca germanii (Piefke) sunt un fel de moldoveni snobi ai austriecilor si a elevetienilor.
NOU
Pentru Ungaria, vignieta se poate cumpara de la orice Omv din Romania. In Austria cam peste tot e limita 100km pe autostrada. Mare grija pe autostrazile din jurul Munchen, sunt multe radare.
NOU
Tu ai circulat cu dejtu’ pe harta prin Austria, hai recunoaște 😉
Nu de alta, da’ limita de viteza în Austria e mai peste tot 130 pe autostrazi și drumuri expres. Doar in anumite cazuri (aglomerație) se pun restricții temporare la 100 km/h, restricții care sunt menținute doar până dispare aglomerația.
NOU
Bai voi sunteti nesimtiti. Ai A9 langa cu 3 benzi viteza nelimitata daca iti arde sa o calci, cand spune sa mergi cu 80, 50, 30 respecta in plm viteza ca nu pun niciodata limitarile alea degeaba.
NOU
Plus ca la un drum de cateva sute de km diferenta s intre 130 si 160 se masoara in cateva minute, max 20. Singura situatie in care merita sa mergi cu viteza e pe o autostrada gen A9 total libera de la 200 in sus in peste 60% din drum, atunci simti diferenta, faci cu 1 ora mai putin da altfel diferenta e minora, testat pe ceas de o gramada de ori.
NOU
@George
calm your titties. Vorbim de Austria, unde A9 are 2 benzi, nu 3, iar viteza e limitata la 130 km/h.
Sau, plm, poate te simteai nebagat in seama in ultimul timp si ti-ai zis sa comentezi – ca de obicei – total ampulea.
NOU
Retardel agresiv ca de obicei, ce mai faci ? “Mare grija pe autostrazile din jurul Munchen, sunt multe radare.”
NOU
Hah, tot prost ai ramas. Deci d-aia vorbesti la plural, ca te referi la o singura persoana? Doamne, ce imbecil.
NOU
Hah, tot prost ai ramas.
@Sabotor, de ce zici asta, a facut ceva cursuri, sau de ce te asteptai sa se schimbe?
NOU
In ungaria ca si in bulgaria platesc vigneta cu cardul la benzinarii (nu mai stiu ce e la unguri, un mol ? la bulgari e un shell aproape de granita). Ca si benzina.
NOU
mai ales cand scrie “nu ai bani pe card”
NOU
Traficul e relaxat tocmai pentru ca exista autostrazi peste tot.
Relaxat insemnand ca spre deosebire de noi, nemtii care se baga la nesimtire sunt infinit mai putini. Prin urmare toata lumea merge relaxat. Si daca te grabesti – ai cum sa mergi si tare.
NOU
Rovigneta la unguri se face online simplu din fata calculatorului … nu sunt ei mai inapoiati ca austriecii care iti vand hartiute de lipit in geam.
NOU
Ungaria a avut sticker precum austriecii. Au schimbat acum ceva ani pe sistemul asta. Nenea ala te.a crezut pe cuvant si te.a lasat sa pleci pentru ca iti citeste numarul oricum la iesirea din tara. Daca nu plateai taxa, primeai si amenda. Acum imagineaza.ti nene austriac fara stickerul vietii in geam. Tot pentru rahatul asta de sticker poti sta la benzinaria aia din Nickelsdorf vreo 30 40 minute la coada. Se poate evita fain cumparand vinieta pentru Austria din Ungaria deja. Distractie faina si spor la treaba in Germania 🙂
NOU
Bo$$, da’ la Parndorf, n-ai oprit la Parndorf? Nu pot sa cred, cum, roman fiind, sa treci granita in Austria si sa nu opresti, macar 5 minute, la Parndorf??!!!????!!!!
Nu acum serios, pe bune, chiar n-ai oprit la Prndorf???!!!????
NOU
nu, ultima oara am fost la P. acum 8 ani
NOU
Lasa ba Parndorf ….baza e in Paprika sa bagi un gulas si niste coaste …..
NOU
Bravo, Cetin. Felicitări!
NOU
Vigneta pe Ungaria se poate lua foarte simplu, de la benzinariile Mol din Bucuresti.
In ce priveste Austria, ca sa nu te bulucesti la Shell-ul de la Nikelsdorf, iei de la ulimul OMV din Ungaria, merge cu euro.
NOU
@cetin cat ai voie sa fii rezident in germania si sa stai cu placute de RO?
NOU
Sase luni.
NOU
6 luni
europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/registration/taxes/index_de.htm
De asemenea, cand iti expira RCA-ul din Romania trebuie sa faci unul in Germania.
NOU
Eu am stat un an. Am platit un impozit la Zollamt si am avut dreptul un an de zile.
NOU
@Cetin – am un coleg care a fost roman pana la capat si nu a vrut sa isi inmatriculeze clasicul BMW seria 3 2002 in Germania ca e scump, iar cam dupa 8 sau 9 luni l-a oprit Politia, amenda 260 EUR + declaratie ca isi va inmatricula masina, de la Zulassung (inmatriculari) amenda de 480 de EUR independenta de cea data de Politie, de la Finante factura pentru cele 8 luni din urma de platit impozitul + extra costuri. Intr-adevar, multi circula ani de zile cu masina inmatriculata in RO, dar la primul control de rutina vor avea o surpriza. Cum zici si tu in articol, recomand respectarea legilor din DE, sunt stricte, dar usor de respectat.
P.S. majoritatea nemtilor pun imediat mana pe telefon cand vad nereguli, mai ales daca sunt produse de cetateni cu numere de RO 😉
NOU
Nu numai rromunarii, ci in general est-europeni (in proportie de 70 – 80%) conduc schmecherit pe oriunde ar circula. Baga 70 – 80 km prin locolatati (lim. 30 km), ca sa franeze apoi brusc din zebra in zebra la nesfarsit. Culmea e ca italienii care circula la ei cam la fel ca noi, cum traverseaza in Austria, zbang, dintr-odata se potolesc, nu mai incalca cu nimic cu legea, ba chiar adopta un stil foarte amabil.
NOU
Mereu am lipit mizeria aia de vigneta (sau rovinieta, daca asa vrei :D) de Austria pe partea gresita a geamului. Am aflat dupa cativa ani ca are un desen pe spate care iti spune sa o pui in coltul din stanga sus. Eu o asezam in dreapta.
NOU
dar nu e fun ca jumătate din ei imi explica ca e vigneta?:))) e important sa stii ce ii triggeruie
NOU
“La austrieci, îți dă o etichetă de plastic pe care o lipești în parbriz și atât. Plus restul la bani. Se pare că statul poate trăi și dacă nu știe exact ce mașini au intrat în țară și la ce oră.”
Experienta proprie: cumparat vigneta, pus in geam de forma fara sa o dezlipesc, amendat cu 120 euro. La iesirea din Austria filtru, politistul mi-a inmanat un “catalog” unde aveam pe scurt amenzile in diverse limbi, inclusiv romana. Amenda minima 120 eur, maxim 3000 eur sau imobilizare auto. Incercari delicate de explicare ca nu mai am cash, ca tocmai ma intorc din vacanta etc au fost motive suficiente ca “neamtul” sa imi gaseasca solutie la problema mea: se accepta si plata cu cardul!
NOU
Vezi ca e un X mare pe folia de pe vigneta. Daca nu o dezlipesti, nu e valabil. Asta ca sa previna folosirea unei vignete pe mai multe masini.
NOU
In Munchen nu cred ca iti trebuie masina de plimbat prin care oras. Au transport public bine pus la punct. Eu vin aici saptamanal si imi place orasul. Nu mai ai senzatia aia de frustrare si nervi de la noi cand vezi toate mitocanismele. Sa vezi ce faina este atmosfera in oras de vreo sarbatoare de-a lor. Sunt hotarat sa fac si eu pasul asta cu mutatul aici.
NOU
Mai vorbim dupa ce o sa faci cunostinta si cu minunatele “Stauri”, care, mai ales vara, sunt incredibil de dese si de “consistente” si care iti aduc aminte linistit de Valea Prahovei. Sau dupa ce pierzi avionul pentru ca S-ul s-a oprit in camp o ora din cauza unor “rafale de vant puternice”. Socul e relativ mare pentru ca te astepti (si te bazezi) ca totul sa mearga ca un ceas elvetian. Si cand esti mai putin pregatit: zbang!
NOU
Flashuri doar la romani ?
N-ai circulat prin Slovacia si Cehia … ti-e si frica sa treci pe banda 2 la 140 (cand limita e la 130) ca te mananca baietii cu flashuri si claxoane…
NOU
Altu’ plin de mituri urbane. Traiesc in cehia de 10 ani, circul des pe autostrazile lor si nu cred ca s-a intamplat vreodata sa primesc flashuri sau claxoane…
NOU
Ale dracu’ mituri, … anu trecut am trecut de 3 ori prin Cehia si Slovacia inspre si dinspre Ro si n-am primit in RO atatea flashuri pe ora cate am primit intre Bratislava si Praga …ca sa nu mai zic .. ca daca mergeai cu viteza legala pe banda 1 primeai cel putin 2 claxoane pe 100 km cand te depaseau suparatii
NOU
Daca ai trecut de 3 ori, precis stii mai bine decat mine, care traiesc aici de 10 ani. Da, pare plauzibil.
NOU
Cetine, sper ca pt. celelalte “incercari” sa te fi pregatit/informat mai bine (cum naiba sa pleci doar cu foi de 500 de euro la tine?). Oricum, intreaga relatare mi-a amintit de povestile celor ce ieseau pt. prima data din tara prin ’90 si nu le venea sa creada ca hipermarketurile exista in realitate.
NOU
si exista?
NOU
Chiar, curiozitate … ti au primit in Austria hartiile alea de 500 euro ? Ca am vazut multe anunturi in care avertizeaza ca nu primesc hartii de 200 si 500
NOU
nu, le-am schimbat in .de
NOU
Da chiar asa, ce-au gandit ungurii de si-au brazdat tara de autostrazi? Io cred ca le-au facut doar pentru noi ca sa mergem linistiti la schi in austria si la mare in croatia. Citeam undeva ca in 2 ani ajung la Bors…n-ar fi rau sa continue asa pana la Miercurea Ciuc.
NOU
Mitocani cu flashuri/claxoane există in toată Europa( locali/imigranti).
Limita pe autostrazi in general 130 km/h.
Vignieta Ungaria recomad statile MOL (benzinariile , nu alea unde merg cocalarii la un cafea).
Vignieta Austria se poate cumpăra de la aproape toate statiile de combustibil de pe M5/0/1. Personal recomand penultimele statii de pe M1.
Nu recomand alimentare cu combustibil in Ungaria (mai scumpi decit noi) Cei care calatoresc cu microbus ,vigneta Ungaria 100 lei la MOL. Dacă mai ai si remorca , inca 50 lei. Chestia cu remorca valabil si pentru masini mici.Se face pe nr inmatriculare.
In Austria nu ai nevoie de vigneta ptr remorca ( din câte imi aduc aminte).
Iesirea din tara , mai rapid, recomand Nadlac 1/Cenad /Turnu.
Vigneta austriacă se lipește in partea dreaptă sus /sub oglinda retrovizoare (recomand varianta asta)
Înainte de lipire pe parbriz , lipiti usor de bluza/tricou ( ceva care lasa puf) si după aceea lipiti pe parbriz, nu apasati pe ea prea tare. Se dă mai usor jos după expirare.
Tineti ambele vignete timp de un an după ce expiră ( ei recomandă 2 ani) . Mai dă eroare sistemul electronic ( nu ca al nostru ala de la sănătate)
Atât deocamdată.
Stimă.
NOU
Se lipeste in partea stanga, de fapt. Si eu o puneam in dreapta, din obisnuinta, dar pe ea scrie sa o lipesti in partea din stanga sus.
NOU
Mai bine taci daca nu te pricepi, vigneta de Austria se lipeste in partea stanga…
NOU
Domnul mihai , ma scuzatzi ! E si eu uoameni , mai gresesti.
Pula mea , dă-mi in cap ca am gresit coltul!
NOU
“Este incredibil de relaxant să trăiești într-o țară unde nu te îngrozește ideea că pleci la drum, pentru că există autostrăzi peste tot și, dacă nu sunt, traficul este relaxat, nu e plin de cocalari retarzi care îți pun viața în pericol și, în general, te simți bine și în siguranță pilotând.”
Ăsta e exact sentimentul pe cate îl trăiesc de vreo 5 ani. La început am fost chiar surprins de mine și de cât de calm începusem să fiu prin traficul din orașul natal.
Ps. Pot să confirm că așa arată A9 la intrare în München (poză articol) la ora 8 aproape în fiecare zi de lucru.
NOU
cetin e cel mai tare!
NOU
Circulatia in Ungaria e ca in RO. Plin de frustrati si violenti pe autostrazile lor.
Germania e plina de lucrari si limite de 80 si aglomerari de uneori stai pe loc. Intre Munchen si Stuttgart sunt cam 60km si intre Stuttgart si Koln poti prinde perioade fara limita de viteza. Limita de viteza e variabila rpin semne ciculatie electronice.
NOU
Pastreaza loc ca in vreo 4 – 5 luni pregatesc si eu Austria ! 😉
NOU
“Este incredibil de relaxant să trăiești într-o țară unde nu te îngrozește ideea că pleci la drum, pentru că există autostrăzi peste tot ” … plang in Galati
NOU
Am alimentat in Lindau sa plec spre Munchen, ma baga Waze-ul pe o bretea de cacat si ajung in Austria. Nu dau 7 Euro pe vignette in benzinarie ca sa dau 120E 300m mai tarziu. Panda mai ceva ca la noi. Asta este!
NOU
“Se pare că statul poate trăi și dacă nu știe exact ce mașini au intrat în țară și la ce oră.” – S-o crezi tu ca nu stiu. Incearca sa mergi fara vigneta. 😉 Sau doar sa fie sprijinita pe parbriz (nu lipita) si mai discutam.
NOU
am mers cu vinieta in buzunar, o am si acum pe o noptiera
NOU
Confirm, calatoresc des cu masina din Bucuresti catre Vienna. Intr-una din calatorii, venind din Venetia, detour la intrarea in Austria, dintre toate masinile ma opreste pe mine si ma obliga sa lipesc vigneta pe parbriz, eu o pusesem cumva sub oglinda dar proptita cumva in suport, nu lipita. E drept, nu prea vorbeau engleza, dar m-au facut sa inteleg ca nu plec de acolo pana nu o lipesc. Evident, am lipit-o pe mine intai, s-au uitat ciudat, au venit cu mine in masina si mi-au lipit-o ei in final. Tot atunci, erau niste sloveni opriti care incercau sa ii convinga ca waze e GPS, nu altceva si parea ca nu le da telefonul inapoi…
Cu tot respectul pentru austrieci, dar sunt cam ticniti.
NOU
Oh, si ca sa ne intelegem si de ce in sinceritatea mea nu intelegeam de ce nu e suficient sa fie in geam si trebuie lipita, austriacul a zis ca pot sa o dau altei masini daca nu e lipita. Asa ca Cetin, daca inca mai e valabila si tot nu produce nimic pe noptiera, cauta un romanash care tranziteaza Austria pana la expirare si il scutesti de 10 oiro sau cat costa aia minima de 10 zile 😉
NOU
@Arhi – crede-ma, ai avut noroc. Si-n Austria, si-n Ungaria. Si crede-ma, le fac des – am fost si oprit pentru tigari, dar s-a incheiat repede – eram in regula, ma opreau sa ma intrebe daca am triungiul/vesta in masina.
In Ungaria am vazut cum efectiv vaneaza din tufisuri, de pe poduri. De cele mai multe ori din masini inscriptionate. Pana si noaptea, la ore imposibile (gen 3-5 dimineata) … gen mers 30 de secunde insistent in spate/paralel, dupa care accelerat/”mutat” la masina urmatoare si dupa 3-4 minute sa ii vad trasi pe dreapta la discutii cu unii.
In Austria e si mai “naspa”: la astia, sistemul de supraveghere al traficului chiar merge. Te vad din camere si daca le da cu virgula, trimit masina in civil dupa tine cu “please follow”. Si ce e si mai misto, cica pot face si limite de viteza instant pe portiune de sosea “dedicate” pentru careva. Asta din urma am auzit-o de la un localnic – e drept ca de cateva ori am vazut cum se schimba de la 130 la 110 limita … dar nu stiu/cred ca aveam ceva de-a face cu asta.
NOU
Bai , cum sunt femeile acolo?alea bipede, sapiens, cu tate si vagin. Este misto? Cum stau cu libido? Fuck autostrazi si taxe si ce pula mea de descreierati, mai debitati.
Cum e mancarea dupa o sampanie din…buric? Sprech! Sie bite!
Sau nu.fii ocupat!
NOU
Cetin inca nu s-a intalnit cu varianta nemteasca de sport extrem, mersul pe contrasens pe autostrada 😉 Sunt surprins ca nu a mentionat nimeni asta. Si am fost in Austria de multe ori (10+) , nu mi s-a parut ca ar fi restrictionata excesiv viteza pe autostrazile lor. Poate ca nu am prins orele potrivite.
NOU
o sa razi, dar am vazut saptamana trecuta o coloana de vreo 5 masini mergand pe contrasens. noroc ca era contrasensul celalalt. am si martori:))