Am văzut azi, la OMV-ul de lângă kaufland pantelimon un ford ka foarte drăguț, cu doar 1400 de euro. Problema mea e că m-a mâncat undeva să scriu aici că vreau să îmi iau ford ka și unii mi-au distrus visele. Ba cu tabla ruginită la bușon, ba cu consumul care de fapt ar fi mare, ba cu stabilitatea etc.

Și acum sunt ca proasta aia care nu știa ce nume să îi dea copilului. Nu mai știu ce vreau să cumpăr.
Gizăs…

ford-ka

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

95 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Lasa inima sa decida.

    • #2

      si tocmeala…daca mai lasa omu niste sute de euroi sa vezi cum dispar toate indoielile

  2. #3

    Daca te iei dupa ce citesti pe net nu mai cumperi nimic. Niciodata. Pentru ca mereu se va gasi cineva sa iti spuna ca obiectul dorit de tine e mai prost decat un alt obiect (desi mai bun/mai prost depinde mult de cum e utilizat obiectul in sine).
    Mergi, testeaza masina, daca sotiei ii convine du masina la o verificare la un service ales de tine(te va costa in jur de 100 ron), si, la sfarsit, daca defectele pe care ti le raporteaza cei de la service sunt acceptabile pentru tine marca banul si pleaca cu ea acasa.

    • case in point: ieri am întrebat pe interneţi de unde iau RCA pentru macedonia, şi PRIMUL răspuns a fost “auzi, nu mai bine te duci tu pe Bulgaria? E mai lung dar pe acolo am fost eu şi e mai bine”

    • #5

      @ovi : romanians 🙂 asa am ajuns eu sa schimb vreo 3 hoteluri prin bulgaria tot citind reviewuri de la romani, pana mi-am bagat pwla si am zis ca nu are cum sa fie mai rau ca la monteoru -> a fost excelent, hotel cu recomandare de la romani de 30% . Greu sa gasesti un sistem de valori similar.

  3. #6

    Ah, si ca idee, daca cineva te sperie cu costurile de intretinere care sunt mai nustiu cum fata de alt model verifica preturile la piese de genul consumabile si tren de rulare/suspensii (chestii gen cat costa o bieleta, o bucsa, un pivot) pe un site de piese auto si convinge-te. Din experienta proprie, am constatat ca diferentele nu sunt chiar asa de mari de la un model la altul precum se spune.

  4. Cum scrie si Andrei, daca te iei dupa ce scriu toti pe net, n-o sa-ti mai iei vreodata ceva. Imposibil sa nu gasesti pe net unu’ ce are acceasi masina si s-a stricat. Sau daca n-are el, are un prieten. Sau daca nu un prieten, mecanicul lui, nea’ Gigi de la coltul blocului a reparat multe si e proaste.

    Ca sa pun in perspectiva treaba cu sfaturile pe net: daca ar fi sa ma iau dupa ce scriu unii-altii pe net, eu deja trebuia sa am cutia de viteze facuta praf, pentru ca mi-am luat automata si se stie ca alea sunt proaste si se strica. Ba cica si consuma mai mult.

  5. #8

    Intrebare idioata: pe anuntul respectiv nu ar trebuie sa fie un nr de telefon ? Daca era in zona ocazional si te hotarasti sa cumperi, cum dai de el ?

    • #9

      iti dai seama ca am sters numarul de telefon, nu?:) poate omul nu doreste sa apara cu numarul pe bloguri.

    • #10

      sau ai vrut sa elimini concurenta, omul nu cred ca se supara de o asemenea reclama 😛

    • #11

      da, e o posibilitate:) dar inainte de orice, fiind o masina particulara, prefer sa nu fiu dat in judecata ca i-am facut publice datele personale, fara sa il consult inainte

    • #12

      In plus, ma tot uit la poza, se pare ca esti un artist in photoshop, trebuie sa privim cu circumspectie pozele legate de slabit…

    • #13

      e foarte simplu de facut:)))

    • #14

      Normal ca este expert in Photoshop, cum crezi ca se scot degetele din poze 😛

    • #15

      aaahahahahahahahaha:))))))

    • #16

      doar ca idee de baza, din 2001 pan acuma sunt vreo 13 ani? nr de km real e de probabil de 274000km.
      Eu am un passat din 2005 care credeam ca are in jur de 200k la cum arata masina, adica bine, adusa din germania etc…
      Are 430000…. am aflat acum o luna…

    • #17

      @Bluehand: Depinde, cand mi-a dat taica-miu Passat-ul avea 120.000 km, din 2002, facut cu el jumate de Europa de vre-o 2 ori si folosit zilnic prin oras. Din Noiembrie de cand l-am “preluat” pana acum am facut 35.000 km. Depinde pe unde s-a plimbat omul cu masina, nu mi se pare chiar asa ciudat sa aiba 74000 km din 2001 in conditiile in care poate chiar a fost masina de “oras”.

  6. Km aia sunt reali la cat de veche e masina?

    • #19

      Mai adauga un 0 si iese suma corecta!

    • Avand in vedere ca masina nu-i pentru drumuri lungi, e posibil sa fie reali. Dar e suspect, oricum.

    • #21

      pai…de unde sa stiu? 🙂

    • #22

      Cauta aceeasi masina (an, dotari, kilometri) pe mobile.de. Daca pretul este cu 5-600 euro mai mare la cea din Romania atunci este OK. Chiar si la daca pretul este la fel, tot poate sa fie OK.
      Oricum, numarul de kilometri nu este atat de important la masina asta.
      Uita-te in coltul din dreapta jos al parbrizului, este un numar acolo, se cheama VIN. Cu ajutorul lui poti afla de pe net (www.etis.ford.com) dotarile cu care a iesit din fabrica. Bine, nu ca la modelul asta ar fi foarte multe, da’ ca idee.
      Mai pregatesti niste bani pe langa achizitie si taxe pentru distributie (de regula o schimbi, mai ales daca nu stii km exacti) si un schimb de ulei. Pentru astea stii deja unde sa intrebi, si VIN-ul iar iti este de folos.

    • #23

      Distributie pe lant la Ford Ka. Tine 300.000km fara probleme, ba chiar mai mult

    • #24

      Foarte tare, credeam ca e pe curea la ascutitoarea asta 🙂
      Vad ca in Germania se gasesc destul de multe din 2006 sau mai noi, pana in 100k km, pana in 1500EUR.
      2001 e parca un pic cam veche…

    • #25

      daca ma duc sa o iau din germania, i-am dublat pretul…

    • #26

      Da, te costa cel putin 500 euro drumul. Nu merita, e clar.
      Voiam sa iti spun sa nu te grabesti la asta, mai asteapta ceva timp poate iti iese una mai nouta in cale.

    • #27

      Am coleg caruia i s-a rupt lantul de la distributie inainte de 200000km. Ford Focus. Motorul a fost facut praf…

    • #28

      6-700 euro drumul mi-a iesit mie calculul.
      Cand ma uit pe autoviti si olxuri si vad masina acelasi model, acelasi an, aceleasi dotari, mai ieftina ca in Germania sau la acelasi pret, automat mai pun macar un 100.000km la cat declara vanzatorul. Si invariabil vanzatorul declara 160, 170 sau 180.000 km. Chiar daca masina e din anul 2000 si diesel. Da, suna plauzibil, a facut mai putin de 1.500 km/luna cu Passatul ala, de asta a luat tdi.
      Asadar eu tot Germania (sau Olanda) aleg pentru masina, chit ca nu-mi iau de 4.000 ci de 3.000. Macar merg eu, vad eu 350.000km in bord si cat de rupta e masina 😐

    • #29

      Pot fi foarte reali kilometrii aia .. eu aveam nevoie de un jaf de masina sa ma duca zilnic la munca si inapoi .. mi-am tras un ford laser din 1991 care avea 147.000 de km facuti. Unii oameni nu isi iau masinca ca sa conduca zi de zi, pana si la magazinul de la colt ca nu au chef de plimbare.

    • #30

      Eugen, faptul ca e mai ieftina ca in Germania nu se justifica din diferenta de km, ci din faptul ca ei scot de pe masina tot ce e bun si vand ca piese de schimb si inlocuiesc cu altele de pe masini cu dauna totala sau harbuite rau de tot. Practic, exista niste service-uri prin RO (pe la Salaj, daca nu ma inseala memoria) care din 2 masini combinate scot la vanzare masina cu pret mai mic ca in Germania

  7. #31

    Eu am fost patit cu un Opel Astra 2004 H. Le stiam de masini foarte bune(am avut inca una) si cand am luat-o ba a picat aia , ba aialanta, masina este inca la service.
    Mai am un astra classic din 2008 care nu m-a lasat inca nimic major.
    Parerea mea e ca depinde mult de norocul tau.
    Il ai e bine, nu il ai bagi bani in masina.

  8. Asculta-ti instinctele. Orice masina are probleme, mai ales cand e second-hand. Daca chiar iti place cu adevarat, eu zic sa nu eziti.

  9. #33

    Cel mai bine…mergi cu cineva care are cat de cat ochiul format ( sa poate sa vada unele lucruri de reparatii la tabla, scurgeri la motor). Daca iti place apoi , urmeaza pasul al doilea sa mergi undeva la un service sa o sui pe rampa sa vezi ce e sub ea. Eu cand mi-am luat-o pe a mea am fost in Auto- Vitan la o chestie de testat masina , sa vada cat e stratul de chit sub ea, daca a fost accidentata, ce putere are etc. Nu ii recomand ca sunt ageamii si scumpi. Binenteles la 1400 mai lasa vreo 200 ..dar nici sa nu fortezi nota, daca masina nu are probleme vizibile. Numarul de km e suspect, dar asta sa fie problema, ca daca nu bate nu trancane nimic la ea si nu sunt scurgeri eu zic ca este o masina foarte buna. Sa ai grija sa nu fie motorul spalat, sa fie masina pregatita de vizionare. Sa vezi si scaunele cum arata, volanul. Schimbatorul de viteza. arunci asa o privire de ansamblu sa vezi cam starea de uzura. Sa functioneze aerul conditionat. De consum…stii cum e…cum dai in ea asa mananca, aer conditionat, bara in bara. Poti sa iti pui gpl, dar…nu iti recuperezi banii prea repede.

    • #34

      dacă mai pui și gpl pe un amărât de ford ka… păi abia mai are loc șoferul, dacă încă n-a reușit să-și atingă goal-ul de 80 de kg!:)))))))))))

  10. Treaba aia cu “fără accidente rutiere” sună cam bizar. :)) Cine se scuză se acuză.
    A meu și-a luat recent un Golf5 bobocel, până l-a desfăcut la câteva luni de curiozitate și avea o bucată de lemn care susținea bara de protecție din față, făcută praf. Avusese accident frontal serios mașina.

  11. #36

    Km reali la Ford Ka nu stiu daca ai cum sa-i afli. Nici pe calculator nu se vad. Idea e ca are un kilometraj format doar din 5 cifre. Daca treci de 99.999km o ia de la capat. Cel mai usor iti dai seama dupa uzura interior, volan de exemplu. A mea are in bord 69.000km, dar sigur are cel putin 169.000km.

  12. #37

    consuma ca la balamuc, nu merita cumparata vechitura.

    • #38

      4.9 afara si 8 in oras, ambele cu AC o buna parte din timp e mult? Pentru o masina de 1000 euro?

    • #39

      Nu e diferenta cam mare intre afara si oras ? Si a mea arata 0 l % la vale, dar arata si 50 l % la deal in turatie mare 🙂

    • #40

      E de inteles diferenta pentru ca acei cai putere si cuplul maxim, pe motorul Endura de 1.3 sunt obtinuti foarte devreme, ceea ce e foarte bine zic eu. Astfel ca la 100km/h, mergi fix la turatia la care ai maximul de cai putere, undeva la 2800rpm parca.

      Nu tin minte sa fi vazut prea curand o masina noua care sa aiba caii putere sau cuplul maxim mai jos de 5000rpm.

    • #41

      Iuliane, lasa-neee lasa-neeee. Vezi-ti de masinuta dumitale, daca tu la 2800 de rpm ai deja toti caii, este cel mai tare motor asta, dupa mixer.
      Ca sa stii si matale, la 2800 motorul ala aspirat de 1.3 abia incepe sa traga si el mai sanatos. Caii si cuplul, la un motor aspirat de conceptie relativ veche pentru 2014 au o curba de evolutie relativ liniara. Asta inseamna ca valorile dezvoltate or sa tot creasca odata cu turatia motorului.
      Habar nu am cat duce in ture minunea asta de motor, dar banui undeva spre 6000, poate peste. Daca tu ai caii toti la masa de la 2800 de rpm, restu la ce mai trebuiau? Asa, de fun, sa se auda fain pe evacuare?
      Revenind, nu am avut Ford Ka, a avut o prietena, luat de nou si s-a plans de 2 lucruri: fiabilitate si consum maricel. Acuma, daca asta are ceva km e posibil ca o parte din piesele care se duc dracu sa fie inlocuite, si sa iti iei o masina relativ fiabila. un consum de 8 in bucuresti cu AC mi se pare decent, stiu ca se poate si mai bine, dar sa fim seriosi, cati km estimezi ca va rula masina anual? De la asta ar trebui sa pornesti cu calculul.
      Daca vrei o masina strict de oras, eu zic ca daca o verifici si nu are bube majore gen lovituri si reparatii facute cu capete de lemn si placaj/carton, scurgeri de ulei si alte fluide vitale, eventual faci si o compresie la motor, ia-o linistit, ca iti faci treaba cu ea. O sa fii zeul parcarilor.

    • #42

      @ George: bine ca esti destept, ia arunca un ochi aici si nu mai vorbi in necunostinta de cauza: www.autoevolution.com/cars/ford-ka-1997.html#aeng_ford-ka-1997-13-60-hp

      Cuplu maxim la 2500, cai la 5000. Te mai intreb la ce ajuta cuplu si la ce caii? Nu, ca intram in SFuri pentru tine.

  13. #43

    Eu am o buburuza d-asta. Iulian are dreptate, probabil are 171.000 km sau 271.000 km naiba stie.La consum in oras sub 9-10 nu scapi.Practic consumul declarat de producator e undeva pe la 8.9l in oras.Stiu ca in toate anunturile scrie consum mic, dar nu e asa.Ca punct forte pot sa iti spun ca e foarte usor de condus,e perfecta pentru o femeie.Zici ca te-ai suit intrun kart.Per total sunt destul de multumit de ea.

    • #44

      In Iasi merge cu 8l in oras, si nu o menajez prea tare, sa zic 50% din drumuri nu ma grabesc. In rest, ca la karturi. Legat de masina de oras, mie prima oara cand am condus un Ford Ka mi-a lasat impresia ca am urcat intrun tantar turbat!

    • #45

      Mah da-o draq de masina… da ce motor are frate… ca eu am consumul asta pe un nissan 1.6 cu ac-u pornit si tot in oras.,….
      Si nissan-ul are 1.350 kile gol…wtf…

    • #46

      eu consum cu fordul 1.6, aer non stop, 9-10/100…

    • #47

      Pai nu ziceai tu ca iti trebe o masina de oras cu consum mic…. 10% e consum mic?:D

      Si in alta ordine de idei… Cum pana mea euro 4 in 2001?

      Eu stiam altceva… si netu stie altceva…
      en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

    • #48

      Am vrut sa zic si eu de euro 4. E la ghici treaba, eu stiu E4 in 2001 sa fie doar unele VW-uri, niste Opeluri si cam atat. Ka-ul ala iese aproape sigur Euro 3.

      www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf

      Pe pagina 9 sunt cateva variante de Ka, daca e printre ele, ciuciu euro 4. Iar daca e E3, timbrul de mediu e 3-400 euro linistit.

    • #49

      Slabse sanse la 2001 sa ti-o incadreze astia la Euro 4. Din cate stiu apare in lista de Euro 3 de la Rarom.

  14. #50

    @Laura – “A meu…”? In partea asta a tarii se foloseste AL meu.
    @arhi – vezi volan – zice extrem de multe despre uzura – deci km multi. si da, gaseste pe cineva priceput, sa faca el o tura cu masina si sa vada cum trage, ce bate si alte zgomote ciudate.
    strange-ti bani sa ai de distributie – neaparat sa o faca cineva avizat – e trist cate kkturi se intampla la schimbarea distributiei. disrectie si frane sa mai verifici.

    • #51

      are distributie pe lant!

    • asa, si? altul care traieste din legende…
      ps: daca e pe lant crezi ca e forever? mai sunt role intinzatoare care pot ceda… ma rog, plm, pentru tine e doar “pe lant”.

  15. bai. e scumpa ca naiba. la marimea asta si din 2001. hai sa fim seriosi! poti sa dai 1400 pe ceva mai mare (din 2001), dar cum vrei mica, orienteaza-te spre ceva mai nou macar pt 1400 eur.

  16. #54

    Nu trebuie sa schimbe distributia ce aveti?In rima faza consumabilele si eventual mici defectiuni(daca are) @Iulian In bucuresti iti zic sigur ca ia 10%, cel putin pe unde merg eu.

    • #55

      In Bucuresti da, posibil sa ajungi si la 12 in zilele calde si aglomerate 🙂

      Distributia e pe lant, in cartea de service de la masina nu este mentionat ca trebuie schimbata, decat daca apar probleme. Daca tu vorbesti despre cureaua de la accesorii, asta e altceva. Informatiile sunt luate de pe ClubFord (forum.clubford.ro/viewforum.php?f=55), ca e bine, ca nu, nu stiu, nu sunt mecanic totusi 🙂

  17. Bre, în germania nu merită să te duci, da’ ia fă tu un drum până pe la Zalău sau prin orașele alea de prin nord-vest unde aduc samsarii mașini din parcurile din afară. Găsești mai nouțe, mai aproape de prima mână și ai o plajă nițel mai mare de ales.

    • #57

      TImisoara e destul de aproape de vest? daca da, sa iti dau o veste, masinile sunt mai scumpe decat in bucuresti

    • #58

      Bre Meekuu, in Zalau, Cluj si alte orase de prin nord e greeeeeeeu sa gasesti o masina cu adevarat ok. Gandeste-te ca toate sau aproape toate sunt aduse din Germania, Olanda sau Belgia. Cum dracu le iau aia, adauga costul drumului, si partea lor, si apoi ies mai ieftine ca in germania? Las-o dracu de treaba, in Romania TOATE au km dati inapoi….intrebarea nu e daca, ci cat. De regula, de ce e mai noua si mai convenabila la pret, de aia sunt mai multi dati inapoi.

  18. #59

    Numai tu stii cat de mult inseamna pentru tine 1.400 euro. Eu insa zic ca e o suma mica si te gandesti prea mult. Nu imi dau seama cat ti-ar lua sa te gandesti la o masina de 14.000 euro. Sau 34.000 euro. Inspecteaza-o si, daca iti place, ia-o. In cel mai rau caz, o vinzi cu o pierdere neglijabila.

  19. #60

    Orice masina ai cumpara……..tot o sa-ti reproseze nevasta ceva la ea!

  20. #61

    Nu știu de ce e considerat așa imposibil să ai 74kkm din 2001, mai ales la o mașină mică, de oraș. Eu am la mașina de oraș vreo 75 din 2004, deci mi se pare plauzibil. Adica ar fi, dacă n-ar fi import Germania; bătrânul ăla care ține mașina în garaj e român, nu neamț.

    Samsarii știu deja sfaturile pe care le primești aici, deci schema e cam așa: se dă kilometrajul înapoi și se înlocuiesc: volanul, scaunul șoferului, și schimbătorul. Adică alea la care te uiți tu să vezi uzura.

  21. #64

    Daca ții la siguranța soției tale NU cumpăra FordKa,Matiz,Tico,Polo,Corsa sau din astea mici… impact ies destul de sifonate.Da’ în oraș sunt masinute decente spre bune,dar fereasca în afara orasului.
    Și îți spun asta ca proprietar de Matiz care re 23.000km reali și care face anul ăsta 8 anișori în care i-au fost schimbate doar consumabilele (de fiecaredata cu unele de calitate).
    E masin tatălui meu si la ai mei 20 de ani și mers mai mult în oraș e ok,dar știu că ai copiii și nu se stie niciodata….la cati prosti sunt pe sosele…mai bine sa previi.

    • #65

      +100!

      Am avut intr-o zi o dilema, iau Laguna sau Fiesta pentru un drum scurt de cativa km. Tot aveam camera deja montata in bord, am zis “hai cu leguma”. In drum spre centrul localitatii (la “sala”, unde e terenul de rugby, Cetin), opresc in coloana la semafor iar betivul din spate nu mai opreste. Adica… opreste in mine, de la minim 60 cat avea. Fara frana, fara regrete. Terci si-a facut masina.

      Rezultat:

      postimg.org/gallery/9wu3ydvu/
      si
      postimg.org/gallery/2gxwyflr2/

      Dauna totala, deviz estimativ 4.500 euro. Nu asta conteaza. S-a tinut bine leguma. La ce soc am suferit inauntru, sunt aproape sigur ca in Fiesta sau intr-o buburuza mai mica precum e Ka-ul, nu plecam de la spital in cateva ore si pe membrele proprii.

    • #66

      Eugen ma bucur ca imi dai dreptate,dar imi pare rau c a trebuit sa vezi pe propria piele….dar e bine ca pana la urma esti tu bine NU fierul…ca ala se indreapta se schimba…..pe cand pe tine nu te mai aduce nimeni daca Doamne fereste….
      Din cate accidente am vazut cei ce aveau masini mici erau cei mai sifonati chiar si la viteze mici.
      Si eu si parintii mei am constientizat treaba asta…drept pentru care in maxim 2 ani vreau sa imi iau un Passat/A4/A6 cuprins intre 2003 si 2008-09.
      Nici nu ma mai gandesc ca dau masina noua si unic proprietar pe un sh cat timp….nivelul de siguranta face diferenta.

  22. #67

    Cand mi-am luat carnetu’ prin 2008 am primit masina care a condus-o si tata si sora-mea, un Matiz. Stiu, nu ti se pare sigur dar modelul care l-am avut era facut in Coreea nu in Romania. Tin minte ca a dus-o la verificat inainte sa o primesc si mergea brici, era si full option 😀 Nu avea semne de rugina, nu nimic. S-a schimbat totul cand s-a mutat masina la angajat. Praf a facut-o, dar mai ales la cutie si ambreiaj. Asa de rau mi-a parut de masina aia ca a fost rezistenta si buna 🙁 Pentru mine a fost perfect sa invat pe ea

    • #68

      E o masia foarte buna pentru un incepator…destul de zvelta si economica in clasa ei…mai ales ca ai avut si model din Coreea….ai zis bine pt un incepator….dar in timp vrem,nu vrem cerintele cresc.

    • #69

      Asa-i, nu contest numai ca Arhi m-a dat impreoa ca vrea o masina pentru sotia lui care sa o duca din punctul A in punctul B, nu vrea nu stiu ce dotari si chestii mai speciale. Eu pe al matiz atunci avea ac, inchidere centralizata cu telecomanda, casetofon cu parola antifurt, buton pt deschidere portbagaj si pt deschidere capac benzina, geamuri electrice plus ca consuma decent si mergea brici, am poreclit-o Furia portocalie :-))) oh ce draga mi-a fost

    • #70

      Aproximativ….cam ce consum avea?Sunt curios daca e diferenta majora intre romanesc si coreean :))

    • #71

      Cand am condus-o eu, consumul era de 6 si ceva. Stiu ca dupa aceea i-a crescut destul de mult, catre 9 … Bine, era pe duca deja saracutza prin 2011.. O mai vad prin oras, o conduce o babutza simpatica 😀

    • #72

      Aaa pai e normal daca o neglijezi…spre exemplu in afara a mea consuma 4-4,5 maxim cand ma dau mai agresiv la ea….ei subit a inceput sa creasca consumul pe acelas drum de la 4,5 la 7 lejer….extrem de mult la motorul asta….tata si-a dat seama ca merge cu bujiile originale de cand o are si le-a schimat imediat si si-a revenit masina la consum dupa operatiunea asta.Deci daca o neglijezi cam papa….asa e cu toate…nu schimbi filtru de benzina…consum…nu schimbi filtru de aer….consum….daca ai grija de masina te serveste credincioasa cat o ai…daca nu…ai rapciuga :))

    • #73

      Stiu, pai asta ziceam si eu la inceput. Ca s-a avut grija de ea si am avut gria de ea cand am condus-o, chiar tata mi-a facut “Instructaju” ce sa verific la ea si ce sa schimb si la cati kilometri insa din momentul cand nu a mai fost asupra mea masina ci a unui angajat care-l durea in patina ca se poate strica, s-a degradat. deja avea peste 11 ani. In 2011 am vandut-o la 190.000 de km. In perioada aia a inceput sa si creasca consumul mult si deja era momentul sa o “maritam”.

  23. #74

    Si nu mirosi nimic gen km dati inapoi? Nu exista nici in romania masina din 2001 cu doar 75.000 km rulati…si ala ne spune ca el a adus una din germania? C’mon. Eu ii dau un minim 200.000 km. Asta implica faptul ca o iei si o sa stai constant cu frica in san ca te lasa in drum. Nu merge nici aia cu “mai bag 1000 de euro in ea si o fac ca noua”. O sa bagi mie dupa mie pana iti dai seama ca mai bine scapi de ea, decat sa te ingroape (financiar sau chiar la propriu).

  24. #78

    Eu nu inteleg frica asta cu kilometrii multi. Am intalnit masini care aveau peste 150 si nu aveau nici pe dracu pentru ca au fost ingrijite corespunzator. Da, nu zic ca este un risc dar sunt si masini care ar mai putea merge inca 50-100.000

    • #79

      Daniela, 150.000 reali. Insa samsaru’ face asa: gaseste o parasitura de Golf cu 3-400.000km in bord (si sunt destule, vezi mobile si autoscout), normal ca e mai ieftina. O ia, ii da km inapoi, cei mai “avansati” schimba si volanul+schimbatorul, eventual o curatare profi a tapiteriei. Si apoi le vezi pe autovit, cu 170.000 km si “accepta orice test” 😀 Cetin stie cum e cu testele astea, parca a mai relatat el.

    • #80

      cum dracu, tot cu Ka am fost la test:) vis, cadea totul de sub ea

    • #81

      ultima rabla de serviciu a fost un cielo full option fabricat in coreea care avea la bord 480 mii km …si inca mergea… daca e intretinuta o masina traieste mai mult ca tine…

    • #82

      Da Eugen, scuze, ma refeream la acei km reali fara tampenii si facaturi de-ale samsarilor.

  25. #83

    Oferă 950, poate cădeți la pace cu o mie șapteșcinci.
    Dacă merge… o să mai meargă. Oricum, nu faci raliul tranfăgărășean cu ea.

  26. #84

    Cauta pe net unde pot sa apara probleme la modelul respectiv (ceea ce din cate vad intr-o anumita masura ai facut deja) sau vorbeste cu ceva mecanici auto.
    La unguri exista un site de masini foarte misto, unde utilizatorii pot scrie review-uri despre masinile proprii, in timpul si dupa utilizare. Poate exista asa ceva pe international sau limba romana: te poate ajuta sa vezi ce defecte se repeta, ce probleme are modelul. Citeste cat mai multe, in general pe alea cu punctaj minim si maxim poti sa le excluzi: frustrati si visatori.
    De exemplu la Ford Ka din cate stiu, sunt probleme cu rugina pe la praguri. Daca nu are problemele respective, poti sa o cumperi. O verificare la un service ales de tine nu strica, daca nu te pricepi.
    Daca are modelul probleme de serie, ai mari sanse ca proprietarul le a rezolvat deja, daca a fost grijuliu, deci nu trebuie sa te sperie chestia asta.

    • #85

      www.whatcar.com/car-reviews/search?dimensionIds=369&page=1&pageCount=10&orderBy=None&orderDirection=Ascending

      Iti alegi din stanga categoria (suv, hatch, break etc) si eventual marca, si le vezi. Le poti ordona in diverse moduri.

    • #86

      Ford Ka este o masina ieftină, din câte știu eu tabla nu este galvanizată, nici nu cred că are garanție anti-coroziune. Problemele primei generații (până la 2002-2003) au fost la praguri și la bușonul de benzină (foarte ușor de remediat cu puțină atenție, oricum.
      Altă problemă a fost cu motorul de 1.3 de dinainte de 2003 care era cam puturos.

    • #87

      vezi, de aia scriu eu prostioarele astea aici. pentru ca pe langa tonele de Am avut eu o masina care se rupea in 2, gasesc si informatii care imi sunt utile

  27. #88

    Ei poftim, masina imperialista. Ntz, Ntz, Ntz. N-ai fi zis si tu o Lada sau un Moskvici, hai in cel mai rau caz o Dacie, te-ai repezit direct la Ford. Rusine, de trei ori rusine! 🙂

    • #89

      e din cauza ca mai am un ford. ma scuzati, tovarase, mea culpa

    • #90

      Aoleu asta e grav. Grav de tot. Înțeleg o abatere de la linia de partid. Fiecare mai are o rătăcire. Dar doua? E prea mult deja. Trebuie sa va faceți autocritica Tovarășe. Asa nu se mai poate.

  28. #91

    Ford Ka din 2001 nu va iesi Euro 4 la RAR in veci, pentru ca motorul ala este Euro 3!
    Abia din 2003 incolo ai sanse sa iasa E4, pentru ca atunci a fost introdus motorul Duratec in locul lui Endura-E. Duratec-ul are 10 CP in plus, consuma mai putin si merge mai bine. Diferenta dintre ele, pe langa scrisul de pe capacul chiuloasei, vine la gura de umplere cu ulei, la Endura-E are o forma de palnie, pe cand la Duratec este aproape plana cu chiuloasa. In plus, bujiile vin inspre sofer la Duratec, respectiv inspre radiator la Endura-E.

    Ex motor Endura-E 1.bp.blogspot.com/-VjgXlHDY5co/T7yYP-zsGmI/AAAAAAAAADM/DTSdt3ukgBI/s1600/64857627_1-Zdjecie-FORD-KA-SILNIK-13-EFI-ENDURA-E.jpg

    Exemplu motor Duratec> i582.photobucket.com/albums/ss261/Captain_ASBO/FK-OC/270110%20Engine%20Conversion/IMGP2494.jpg

    Cat despre ce trebuie sa urmaresti la masina – toate vor avea rugina, dar vezi sa nu fie oalele amortiozoarelor spate ruginite. Verifica pragurile laterale, gura de umplere cu carburant si zona de langa, puntea spate, pompa servo si pompa de frana. Am vazut cateva KA-uri de vanzare, e dezastru ce-i pe piata, numai rable erau la vanzare acum vreo 2-3 luni. In poze nu vezi toate bubele, din pacate. Ignora ce-i la interior, in compartimentul motor si la exterior vezi daca are sens sa urmaresti cu atentie masina sau nu.

    Recomandarea mea ar fi sa eviti Ka fara discutii si sa cauti altceva din clasa.

    • #92

      De ce vorbiti fara sa stiti?
      Eu am Ford Ka din oct 2000 si este Euro 4.

  29. #93

    Am ford ka de aproximativ 7 ani. A fost prima masina pe care am condus-o de cand am luat permisul (asta ca sa subliniez prin ce traume a trecut). In 7 ani de traume si neglijari repetate (gen schimbat ulei la 20k km) singurii bani bagati in masina au fost pe un kit nou de ambreiaj(asta a cedat primul – parca adormeam cu piciorul pe ambreiaj), o bujie, o fisa, bucse si .. consumabile. Cat despre rugina, intr-adevar aparuse in zona busonului rezervorului si in zona de prindere a stergatorului de la luneta. S-a ocupat un tinichigiu de asta acum vreo 3 ani si de atunci nu am mai vazut rugina pe undeva.
    Repet, e masina chinuita si totusi nu m-a dezamagit pana acum 😀 De ceva vreme cochetez cu ideea sa imi iau alta masina, dar parca ma doare sufletul sa o dau pe asta pe bani de eugenii, asa ca o tin pana moare si gata 🙂

  30. #94

    Nu am citit toate comentariile de mai sus, dar ca fost posesor de KA pot sa iti spun asa:

    1. Consumul in oras este peste 9L/100km orice ai face
    2. Ford KA are doar 5 cifre pt kilometraj, deci cel din anunt poate la fel de bine sa aiba 174.000/274.000…
    3. Probleme cu rugina la buson / pasajele aripilor / praguri
    4. Nu cred ca va fi incadrat la Euro4 datorita uzurii (si taxa e mult mai mare la Euro3)

    Overall, nu as mai lua Ford KA.

  31. #95

    La listza de mai sus adaug şi eu două commenturi, logice, zic şi io.

    1. Consumul:
    E imens pentru 1,3. Mai ales că Endura-e “is obsolete” deja.
    Eu am un mosntru Diesel de 2200. Consum urban mediu: 8,7-9,0% (fără ca să-l “protejez” atunci când am nevoie). Extra: medie @variaţii de la 120-150 km/h (logic, unde e “posibil”) cca. 9,8-10%. În condiţii de întreţinere conform normelor de catalog şi service ale producătorului.

    2. În cazul în care exploatarea este major urbană, probabilitatea de “diverse evenimente rutiere” nedorite este destul de mare. Te-ai gândit că trebuie oarece piese în context? Mno, de cam unde crezi că le mai găseşti pentru un model atât de oldish?

    +3. Bnuiesc că o să îi faci o asigurare. Fă o socoteală cât urmează să plăteşti şi ce beneficii primeşti în schimb… Mă refer la un minim CASCO, că doară n-o să bagi bani din buzunar pentru eventualele reparaţii de table sau acceosrii de caroserie necesare cf. pct. 2…

    Personal îmi permit să îţi recomand altă clasă. Şi dpdv al siguranţei şi dpdv al costurilor operaţionale ulterioare. Nu te limita numai la preţul de achiziţie.

    Părerea mea, “Stan-păţitul”.