Am stat şi am cugetat, pe căldura asta tâmpită (de-abia aştept să vină iarna), că rromânii au o problemă în a-şi autoevalua proprietăţile.
Să gândim puţin.

Daewoo şi-a închis porţile şi la noi, de ceva vreme chiar. În locul lor activează deja firma Ford. Deci, dacă maşinile produse de Daewoo nu se mai produc, te-ai aştepta ca preţurile maşinilor second hand gen Tico, Matiz, să scadă brutal, lumea să vrea să scape de ele. Pentru CĂ NU SE MAI FAC! Adică nu mai ai service, nu mai ai piese, nu mai ai nimic. Deci e o maşină moartă.

GREŞIT. Rromânul are impresia că Tico ăla al lui e Lamborghini. Adică, dacă îmbătrâneşte, îi creşte plus-valoarea. Dacă înainte de închiderea Daewoo, un tico second hand vechi era 1000€, acum costă lejer 2000. Matizul sare clar din 4500, iar Espero găseşti şi la 6000€.

Să îmi explice şi mie careva care e logica. Ei, oamenii ăştia aşa-zis şmecheri, chiar se aşteaptă să le dea cineva ditai căciula de bani pe o maşină care în modul cel mai clar, de la tine nu se va mai opri decât la fiare vechi?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

32 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Cu piesele ai gresit. Sunt obligati printr-o conventie internationala(parca) sa produca piese cel putin inca zece ani de la sistarea productiei de autovehicule.

  2. oricum, prost e ala care da, nu ala care cere. :p

  3. #3

    norman, nush de ce toti care intra si au alta parere, au expresia asta “cu asta ai gresit-o”.
    ba nu am gresit-o, ptr ca firma e in faliment, iar falimentul exonereaza de la orice obligatii de genul. ma indoiesc ca ford va produce piese pentru daewoo.

  4. #4

    @arhi: firma-mama Daewoo Corea era in faliment, fabrica de la Craiova o cumparase statul Roman, oricum piese pt Daewoo se si importa. Intr-adevar, preturile cerute de romani cam pt orice (masini, case) sunt mari dar daca mai sapi gasesti si oferte mai bune, de ex. un matiz cu 70~80 mii de km din cate stiu eu se vinde cu 3000~3500 euro..

  5. arhi, taica, nu ma speria, de craciun anu trecut am primit matiz nou nout, din fabrica, pana ma invat eu sa conduc ca lumea… acuma ma sperii?!? ce fac fara piese daca am nevoie…? uhh

  6. Explicatia e simpla : Romania

  7. #7

    Mergand pe aceeasi idee nici tu n-ar trebui sa mai gasesti piese de Nova, nu? Sunt pe toate drumurile piese de Daewoo si vor mai fi pana la adanci batraneti. Batranetile Matizului comentatoarei de mai sus.

  8. Ce-aveti mai, v-a batut caldura ? Se gasesc si piese de Tico si de Matiz si de Cielo si de alte prostii; stiu chiar un magazin in Bucuresti. Firma Daewoo din Corea a fost preluata (parca) de Chevrolet. De aici si modelul Chevrolet Matiz (la noi se cheama Spark, in Elvetia si Italia l-am vazut sub numele de Matiz).
    Si ce daca Tico e scump ? Eu am un coleg care chiar vrea sa-si ia si a zis ca la 2000 a gasit unul in forma foarte buna. Nu stiu ce ziceti voi dar ca masini sunt foarte fiabile, in ciuda motorului de (lol) 800 cmc. Am avut unul cu care am ajuns la 120.000 km (cumparat pe la 80.000) si inca mergea bine mersi cand l-am vandut (cu drumuri lungi prin tara si tot tacamu). Pe langa asta daca mai punem si consumul minuscul (ca de dimensiuni sa nu mai zic) obtii o super-masina de Bucuresti.
    Nu ma pronunt la restul ca nu cunosc…

  9. #9

    claus, firma dacia exista, daewoo nu.
    jollyca, eu am avut tico cu 350 000 la bord si mergea uns

  10. #10

    Arhi, chill…. momentan se gasesc piese noi si de Olcit . Nu trebuie sa faca ei pisele fix in fabrica pe care au inchis-o sau cine a preluat fabrica. Subcontacteaza producatori de piese auto si se fabrica.

    Studiu de caz: Rover. Au falimentat acu 2 ani parca si piese se gasesc pe toate drumurile pentru ca au cativa producatori de componente auto care vor produce sub licenta 6 ani de acum incolo piese de Rover. (8 ani trebuie produse).

    In legatura cu pretul, pune problema in alt fel. Cerere si oferta. Masinile erau bune (in mintea multor romani), deci au cautare. Supriza nu se mai fac, dar cautare tot au ca sunt bune -> cine are de vanzare creste pretul. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Solenza.

  11. #11

    te futi pe el. decat sa dai 4500 pe matiz, mai bine te scremi de inca 1500 si iei kalos nou

  12. da treaba cu Solenza mi s-a parut de tot kktul , la momentul respectiv voiam sa-mi schimb masina , si imi placea Solenza numai ca cerea romanul pe ea de zici ca mergea cu apa de la robinet in loc de benzina.. si uite asa am strans din fese un pic si-a iesit un megane (care intre timp s-a transformat si el in alta masina 😀 )

  13. #13

    vor fi scumpe atat timp cat se vor gasi cumparatori la preturile afisate. dupa aceea, vor scadea la pret.
    oricum, eu am vazut in bucuresti ca au scazut preturile la matiz-uri sh…

  14. #14

    E de la cerere si oferta. Daca s-a inchis fabrica, nu se mai gasesc masini pe toate drumurile si de aici preturile alea ridicate.
    Sau ca tot ai dat exemplu cu Lamborghini, pentru ca nu se mai fabrica, devin de colectie, niste adevarate raritati 🙂

  15. Cu riscul de a-mi sui in cap toti detinatorii de tico/matiz/cielo eu nu as da nici macar 1000 de euro pe ele. Mai ales variantele mici (tico sau matiz). Sunt OK, se misca bine, consuma putin, dar mori in ele lejer. Acum 10 ani am fost intr-un accident cu un tico, intrat intr-o dacia papuc cu 70 la ora. Se grabea soferul sa ma “depuna” la munca. Aproape ne-a venit motorul peste picioare (bordul l-am rupt eu cu genunchiul stang) si dacia era doar putin zgariata. E masina OK cat nu trebuie sa dai peste careva. Ca atunci si o bicicleta e periculoasa …

    Faza cu cererea si oferta .. romanu’ e specialist la a “mulge” orice oportunitate. Ma socheaza cresterea asta de pret dar, dupa cum au mai zis si altii pe aici, se mai gasesc si masini la pret decent. Nervi sa ai sa cauti.

  16. #16

    Piesele se produc sub licenta, cum a zis mai sus careva, inca o bucata buna de timp de acum incolo, dat fiind ca fabrica respectiva a apartinut statului roman.

    Si apropo de cei care dau tico ca pe lamborghini: stii cum e, prost e ala care da, nu ala care cere.

  17. service si piese se mai gaesc inca vreo 10 ani cam la toate masinile

  18. tare colegul care a strâns din fese de la solenza la megane
    cât e?
    de 2 – 9 ori … mai mult
    ce fese de calitate…….

  19. #19

    Mie, titlul mi-a adus aminte de alt aspect, cât se poate de comic. Ați văzut vreodată un Lamborghini sau Ferrari, eventual decapotabil, prin oraș, cum merge cu motorul chinuit de limita legală de viteză, dar despre care majoritatea spun că „toarce ca o pisică”? Ei bine, când flăcăul de la volan vrea să atragă atenția prin turarea motorului, eventual vreunei domnișoare care așteaptă în stația de autobuz, dacă ai capul întors în altă parte, poți să crezi că nu trece un Lamborghini, ci un Cielo cu toba spartă. Asemănarea e aproape la fel de izbitoare ca diferența de preț dintre sursele de zgomot.

  20. urasc matizurile, am impresia ca pot sa le dau un picior si le daram.

  21. Am avut un Matiz. Ce mi-am facut treaba cu masinuta aia… L-am vandut fix inainte sa se intample treaba cu oprirea productiei. Si am luat Aveo. Dar pe asta nu-l mai pot parca perpendicular pe trotuar, si sa mai ramana si loc sa treaca un pieton…

  22. Pai decat sa dea masina gratis mai bine merge romanu’ cu ea pana ii cad tablele si gata. 🙂

  23. #23

    De 2 sapt sunt proprietara unui matiz, mai vechi ce-i drept dar in perfecta stare de functionare. L-am scos la 2800 euro, si am mai bagat inca vreo 300 – 400. (mp3, actele, toba de esapament, filtru de aer si alte maruntisuri de care io nu am habar ca doar is fata vorba aia). E bun ca am servo si ac. Sunt multumita la banii astia. Sper ca arhi sa se insele la faza cu piesele daewoo pentru ca vreau sa o tin cel putin un an, doi.

  24. @ Messa
    Nu stiu de ce va incapatanati sa parcati pe trotuare.
    Si, da: poezia cu “nu sunt locuri de parcare o stiu de mult”.
    In fond, ce m-ar interesa pe mine (ca pieton) ca tu n-au unde parca decat pe spatiul MEU (trotuarul).
    Si te mai superi cand ti se lasa niste urme de chei pe caroserie…

  25. eu nu cred ca m-aş simţi în siguranţă într-o cutie din asta de le ziceţi voi matiz sau tico… cat de sigure sunt tot 3 stele au reuşit sa obţină deşi la teste roata fata stânga a intrat peste picioarele şoferului… Loganul a obţinut el 3 stele dar şoferul era in regulă, fără roţi peste el…
    plus ca la matiz, păpuşa aia avea numai roşu pe toată suprafaţa „corpului”…

  26. Matizul ca matizul, dar chevi AVEO?Are 1 stea jumate, wtf? www.euroncap.com/tests/chevrolet_aveo_2006/250.aspx .Totodata chevrolet matiz are 2 jumate, mai putin decat modelul daewoo. :))

  27. #27

    Hai sa vedem: nu e prost cine cere…
    Pe de alta parte, am impresia ca Tico si Matiz consuma destul de putin. Nu detin insa date exacte si nici nu cred ca as fi in stare sa fac o comparatie corecta acum. Nici nu stiu daca marimea (potrivita pentru un oras aglomerat, cu locuri putine de parcare) si consumul sa poata justifica pretul spus de tine.
    In final: ala e pretul cerut de proprietar. Daca gaseste client pt masinuta lui, de ce ar ceda???
    Ceea ce ne duce la prima propozitie. 🙂

  28. piese se mai gasesc stai calm…au crescut pretul cred eu fiindca sunt inmatriculate. Sunt masini care costa ft mult sa le inmatriculezi si ma gandesc ca ei se gandesc sa se foloseasca de “chinezariile” lor inmatriculate, altfel nu-mi explic

  29. Ti-a tras-o Google Adsense. Ti-a bagat reclama cu un Matiz. Chiar daca e in maghiara tot ti-a tras-o!

  30. pai astea sunt masinute mici care consuma putin si se descurca foarte bine in orasele aglomerate unde locurile de parcare sunt putine.

  31. #31

    nu stiu unde ai vazut tu tico cu 1000 euro inainte, cand acu vreo 3-6 luni un tico FARA aer conditionat si cu peste 100.000 km era 2000 euro ~ 70 mil!!
    mai mult in ultimele 2-3 luni s-au ieftinit tico-urile ajungand la vreo 1500 euro sau 50 mil, asemanatoare cu cel descris mai sus… iti zic io, dupa ce am studiat ofertele de tico mai mult de 6 luni (si asta doar dupa anunturi, fara a negocia)

  32. #32

    de mai mult de 17 ani folosim masinutile Tico- Matiz si altelle de la daewoo nimeni nu sa plins de ele noi de doi ani avem Matizul si este foarte OK totusi intreb alti fabrici de autoturisme nu fac masini de categoria mica? ba da fac dar vezi Doamne cum e Rominul aia e de marca nu un Daewoo as intreba de Domnisoara care are impresia ca da cu piciorul in Matiz si se rastoarne ca daca da la una de MARCA nu se rastoarna? nu fiecare om din tara asta asa-de bogat sa se permite sa cumpere wolswagen rablagit de Nemti vedeti voi peste 5-6 ani ce patiti cu ele noi macar am avut bucurie ca am inceput numai noi sa-o folosim o masinuta NOUA