scris de Vlad B Popa
Ca să ajungi până acolo făceai nițel off-road că poteca nu devenise încă destinație de weekend pentru tot orașul și nu se nivelase drumul, să-l poată urca și ăștia cu bmw-urile.
Era unul dintre locurile noastre favorite pentru meditat la esența vieții. Un lăcușor înconjurat de brazi bătrâni, miros de cetină, susur lin de pâraie și aer proaspăt de munte. În jur domnea o liniște de un fâlfâit de corb se auzea clar în toată valea, asta până porneam noi caseta cu Prodigy din bătrînul meu Sony cu 6 baterii și destulă boxă căt să sperie toată pădurea. Na, puștani de liceu…
Eram vreo patru hăndrălăi și una jumate hăndrălău (cam ca un hobbit așa, măsurat de la tălpi) și tocmai terminasem grătarul, discuția despe problemele existențiale și caseta cu Prodigy a treia oară, așa că era timpul s-o-ntindem.
Se-aruncă toți în fulgerul galben, eu arunc o privire în urmă să nu fi lăsat nimic și mă introduc în scaunul șoferului. Prin nu știu ce minune hobbitul era în dreapta și ăilalți stăteau ca sardinele în spate, ba mai mult, ăsta se agita cu ciocanul în mână. Să explic pentru generația servo/abs/eps/plm că orice Dacie avea ciocan?
Dau cheie și pedală când ciupetele de lângă mine face o fentă de shaolin cu ciocanul și, fiindcă era la fel de coordonat ca un arici la săritura cu prăjina, îmi freacă una în retrovizoare de mi-o crapă. Abia ieșisem din penalizarea pentru parcat în cimitir și trompalăul îmi stricase oglinda, iară ceartă, iară post, să mor nu alta.
– Băi canal, ce dracu ai?
-Hai bă, ce te-agiți, că oricum n-o foloseai!
Și bou și cu tupeu ăsta micul, cred că de la nocciola i se trăgea. Țin foarte mult sa precizez ca pe vremea aia nu eram domnul cumpătat și responsabil de azi și când mă enervam era belea, belea mare. Și mă enervasem.
– N-o foloseam zici? Na, c-o folosesc acuma-n măta de guvid prost ce ești!
Pornesc, ajung rapid la viteza potrivită, că era la vale, trag odată tare de retrovizoare de iese de pe parbriz, mă întorc total în scaun de mă uitam direct la ăia din spate, îmi las dreapta pe volan și cu stânga țin retrovizoarea la nivelul ochilor.
Și dă-i și mână, coborâre off-road cu dacia, viteze supersonice de 50-80 la oră că nu mai aveam mână disponibilă să schimb dintr-a patra, curbe cât cuprinde, șanțuri, copaci, gropi, pietre cât roata de car, bușteni pe mijlocul ”drumului”, drifturi pe pământul umed căt încape, toate cu un șofer care stătea întors spre fundul mașinii și tot ce vedea era în oglinda aia cât o palmă.
Pasagerii mei de pe bancheta nu ziceau nici pâs. Se țineau nu prea bărbătește în brațe, erau albi ca spuma laptelui, cu ochii cât pumnul de maramureșean și coaiele cât bobul de mazăre, muți ca mumia lui Tutenkamonumatiidemiaispartoglinda.
Când s-au terminat cei 13 kilometri și-am ajuns la asfalt am oprit să-mi dezmorțesc gâtul. Tremura Dacia într-un hal de-am crezut că i s-au ars toate bujiile în afară de una, până să mă dumiresc că e de la ei. Unu își făcea cruce, fără să îi pese cătuși de puțin că abia stabilisem lângă lac că suntem atei, altul dădea la rațe pe geam, ăla din mijloc clănțanea din dinți și absolut toți erau mai boldiți ca Golum când vedea inelul.
Mă-ntorc triumfator spre ariciul din dreapta, responsabil pentru trecerea noastră pe lângă neființă și-i spun:
– Ia zi mă șotron, mai folosesc retrovizoarea sau ți-a ajuns?
– Ce bă, nu m-am speriat deloc.
Mă uit la creatură și încep să râd de tremura muntele cu totul. După câteva clipe, așa de terminați cum erau aștia din spate, unul mozolit cu vomă, altul în frisoane, încep să hăhăie și ei, la fel de necontrolat.
Hobbitul brava vitejește fără să-și dea seama că tot drumul mușcase de groază din coada ciocanului și era plin de așchii până la brâu iar lemnul arăta ca trecut prin concasor.
– Zău bă, nici așa măcar un pic?
– Deloc, deloc.
Și dă-i și râde. De-acolo i s-a tras ”castorul” lu ăsta micu…
NOU
Mai,mai,pai si pana la urma ai mai stricat si altceva la masina sau ai ramas doar cu paguba facuta de Castor? Sunt curioasa: ti-au mai dat ai tai masina dupa aceea? Si asa ca o completare pentru ciutanii astia de pe aici care n-au avut Dacie si nici macar nu au mirosit vreuna, necum sa o mai si conduca: sa stiti ca dacia era o masina surprinzator de rezistenta si faceai cu ea niste excursii pe coclauri la care voi astia cu masinii sofisticate, va ganditi de 10 ori inainte sa le faceti. Cred ca dl Vlad aci de fata poate confirma.
NOU
Nu se compara cu lada
NOU
Probabil. N-am avut placerea. 🙂
NOU
E chestie de obisnuinta cu masina. E vorba de greutate si repartizarea ei, de tractiune, etc. Eu era sa ma rastorn cu Lada 1200 (si nici macar nu era ma mea :)) ) sub Podul Grant, facand o manevra pe care cu Dacia o faceam in mod frecvent (si “cu ochii inchisi”, ca sa zic asa). Dar da, in ceea ce priveste off-road-ul, Dacia 1300 era beton. Am incercat sa trec cu masini “moderne” pe unde “Hepatita” (era galbena, n-am avut de ales cand am cumparat-o) facea galopuri de sanatate si, surpriza: am avut nevoie de tractor sau vaci ca sa “degajez terenul”.
NOU
sincer nu vad lada sa se descurce mai bine ca Dacia in offroad; nu mai vorbim de papuc cu tractiune integrala care cam face de rusine toate suvurile/jeepurile clasice si netunate pentru off-road;
blue, dacia se strica singura nu avea nevoie de ajutorul meu :)))
NOU
Si tata mai nu sa rasturnat cu 1200, intro curba. Dracia se mai oprea la deal si ia dat pana in podea, dupa care sa trezit pe 2 roti :))
Eram cica si eu in masina dar prea piscot ca sami amintesc.
PS scuzati lipsa cratimelor, scriu de pe tableta.
NOU
@vladbpopa: se strica singura dar, daca aveai skill-uri medii, cu patentul si o sarma o reparai la fel de repede cum se strica. Mi-aduc aminte cand s-a rupt cuplajul de la schimbatorul de viteze:))) Am tras direct pe sant si m-am schimbat in toale de scandal in mijlocul strazii, am luat-o taras pe sant si am carpit-o in 5 min. Nevasta-mea facea crize ca [punct, virgula, ce vreti voi] cum mai ajungem acasa si nici ni s-a starnit bine si am taiat-o iar la drum.
NOU
asa e si daca cumva nu aveai dacia de destul de mult timp incat sa stii tu sa o repari folosind sarma din primul gard, sigur se gasea unul din trecatori sa o faca :))
NOU
bah, unde-i zeuu cu trup de…adica ala cu trup de zeu ca io unu nu mai pot…ma apuc de traforaj, dat la flex si picamar daca mai citesc si dacia 3
NOU
eu deja am rupt 3 panze de traforaj incercand sa tai monitoru.
NOU
mai bine nu va mai chinuiti sa scrieti nimic…dilema din vis 2,dacia 2 parca e serialul cu elodia de la otv…
NOU
minim inca 7 parti, o sa-mi pupe Arhi picioarele cand o sa vada cu cata dragoste il primesc cititorii inapoi :)))
NOU
Observ ca toti pustii isi puneau porecle pe Dacione 🙂 A mea era “Furia Rosie” :)))
NOU
Pai nu a plecat in vacanta? Pana cand vine se ajunge la Logan 1
NOU
Aventuri cu Dacia… Cred ca majoritatea de aici am avut. Dacia noastra a fost “Furia Rosie”. 😀
Aveti dreptate baieti, ne e dor de Arhi, dar apreciati macar faptul ca nu a lasat blogul gol cat e plecat si avem totusi ceva de citit!
NOU
oare ce-o face pisoiul?mai traieste?
NOU
Super tare, cand am citit textul ma si vedeam la coborare din Tihuta, tot cu o racheta galbena( din ’77 )
NOU
macar tu nu erai offroad :)), oricum esti din zona, eu coboram de pe-o coama de deal din prin zona Sadovei :))); in Bucovina Daciile erau la putere.