Și pentru că am adus aminte de educație, da, Bolojan are perfectă dreptate. Sistemul de învățământ este sub orice critică.
Mesajul meu pentru profesori este următorul: statul român, în foarte multe domenii, nu mai poate continua abordările pe care le-a avut şi, de exemplu, în educaţie, în aceşti ani, printr-un pachet de măsuri am scăzut normele didactice ale profesorilor, am scăzut numărul de copii în clasă şi am crescut şi salariile, poate nu la nivelul la care ar fi trebuit. Nu am văzut, din păcate, o îmbunătăţire globală a sistemului de învăţământ şi vedem, în afară de greşelile decidenţilor politici, că în foarte multe locuri, între nota la clasă pe care un elev o primeşte, foarte bună, de altfel, şi nota la examenul de capacitate sau Bacalaureat este o diferenţă foarte mare şi înseamnă că este şi o problemă care ţine de responsabilitatea multor profesori.
Sigur, toți au gata pregătite niște scuze bune, marfă de tot, sistemul e de vină, nu ei, ei doar s-au adaptat sistemului. Doar că sistemul e format tot din ei. Școala românească nu este decât o vânare continuă de posturi călduțe, unde nu faci nimic, o presiune continuă pe copii pentru meditații, îndesat cât mai multe materii în programă, ca să mănânce gura tuturor o pâinică semialbă.
Din păcate, învățământul românesc nu mai este populat de oameni care au vocație pentru așa ceva, ci de cei care nu au reușit să se angajeze în altă parte. Cei ce nu pot să facă, devin profesori.
Ca ultimă idee, gândiți-vă că CĂCATUL ăla de proiect numit românia educată, prin care MIZERIA aia de om numită Klaus Johannis a bătut cuiul în sicriul învățământului românesc, ÎNCĂ E PE SITUL PREȘEDINȚIEI! ȘI PE CEL AL MINISTERULUI!
NOU
Mi se pare ca profesorii formeaza o categorie despre care NU ai voie sa spui aaabsolut nimic negativ, indiferent daca ai sau nu argumente. Indiferent daca experientele noastre ale tuturor ne indica ca macar un procent dintre ei sunt retardati (fara exceptie, toti am avut minim 2-3 profesori oligofreni toate formele de invatamant, deci cel putin un procent important din ei sunt dilaila).
Societatea abordeaza categoria asta cum face Gelu Duminica cu minoritatile. De fiecare data cand fac un cacat, ori nu e vina lor, ori e vina lor dar sistemul i-a abrutizat, ca ce sa si faci cand castigi 4000 de lei, trebuie sa constrangi copiii sa vina la meditatii, ca n-ai de ales.
NOU
Dacă ai copii, este normal să nu te vaiți.
Ți-e frică de amenzi, parcarea cu plată, polițiști, prietenii interlopi, jandarmi, servicii secrete, magistrați, închisori și moarte?
OK, de ce să nu intre și cadrele didactice în categorie?
Te-a pus cineva să te puiești, asta în condițiile în care știi în ce țară trăiești & ce frică ți-e de a, b, c…?
Nu te văita.
NOU
De ce să îți fie mai puțin frică de un cadru didactic de la școală, decât îți este frică de chestori generali de poliție, generali de servicii secrete & armată, respectiv patronii de firme & corporații?
NOU
De 20 de ani angajatii la stat nu au fost dati afara si nu au avut salariile scazute (ok, doar Base a avut tupeu cu acei 25% – chestie care ar fi foarte buna de aplicat si acum).
In timp, mentalitatea oamenilor acestia s-a modificat si acum sustin clar 2 lucruri:
-ei nu pot fi dati afara (legea oricum apara angajatul in fara angajatorului si e foarte greu sa dai afara un om, chiar daca e total incopetent sau pur si simplu nu vrea sa munceasca)
-drepturile salariale castigate nu pot fi luate inapoi – ceea ce in sine e o aberatie, dar ei asa gandesc, mi-au dat spor de belit ochii in calculator cu el ies la pensie.
Pe langa cele de mai sus, ciupeala si ciubucul sunt litera de lege – sunt soferi angajati la stat care nu dau pe la serviciu dar fac uber, sunt femei de serviciu care vin dimineata 2 ore si dupaia lucreaza in particular si tot asa, sa nu ajungem la profesori – care au un program super lejer (cum o fi sa ai concecdiu de paste si de craciun cate 2 saptamani in fiecare an, plus vacanta de vara) sau la doctori care dau pe la spital dimineata 4 ore si apoi sunt la clinica privata.
Cumva statul roman este un angajator pe care tu ca angajat trebuie sa il fraieresti cumva, altfel strici piata.
NOU
Nu caut scuze, doar completez, pe mine ma amuza si legea asta cu salarizarea. Doi profesori, cu aceeasi vechime, grade, studii, blabla au acelasi salariu. Doar ca unul este de desen sau muzica sau educatie fizica si celalalt de limba romana sau de matematica. Pe urma toata lumea discuta de capacitate si bac.
Am dat bacul in ’98, profesoara mea de romana a lasat corigenti trei elevi dintr-o clasa paralela, zicea ca sunt absolut nepregatiti pentru bac si ea nu vrea sa se faca de rusine cu asemenea elevi. Evident, cei trei nu au putut participa la bac, profesoara a avut toate geamurile sparte acasa si anvelopele taiate la masina. Vreti sa va povestesc cum e cand lasi corigent/repetent un elev in zonele rurale, mai ales cele unde exista un procent semnificativ de tig…minoritati?
Sora mea este profesoara de matematica, la inceput a lasat corigenti doi elevi. A fost mutata disciplinar la o alta clasa, dupa ce parintii au facut plangere la inspectorat.
La un moment dat ti se ia. Vezi ca altii nu se prezinta la ore sau toata predarea e “conspectati din carte” si notele se dau pe ce au scris in caiet, vezi ca esti singura luata la intrebari “de ce nu a reusit la capacitate?” etc. si iti bagi picioarele in toata treaba. Repet, nu e o scuza, e realitatea.
NOU
Corect. Eu zic să privatizăm învățământul, iar fiecare părinte să primească, cum a zis Ghinea, un voucher educațional de 8.000 de lei pentru fiecare copil. Dacă școala este mai scumpă, te descurci, sau nu faci școala. Nu înțeleg de ce oamenii se așteaptă ca educația să performeze mai bine decât alte ramuri ale statului, când aproape toate pozițiile de conducere sunt politizate.
NOU
” Eu zic să privatizăm învățământul, iar fiecare părinte să primească, cum a zis Ghinea, un voucher educațional de 8.000 de lei pentru fiecare copil.”.
Dupa cum reiese clar din articol, as adauga.
NOU
asta cam asa este, vedem clar ca la noi statul este praf , asa ca oau, ce surpriza.
NOU
Cât au crescut bugetele pentru servicii?
Învățământul este proxenetism legal – concursurile internaționale & testele pisa & ce drac alte reguli/normative impuse de alții nouă, sunt precum actele ilegale din proxenetismul ilegal; diferența fiind că noi chiar vrem să trimitem/scăpăm de copii în străinătate pentru că – nu-i așa – „acolo sunt banii/acolo sunt universitățile”.
Lehamite!
Lehamite și celor care promovează proxenetisme legale mascate cu batista drept concursuri, instituții străine, fonduri, bugete, „trimitem geniile la…” etc.
De ce suntem obsedați de concursuri și învățământ?
Pentru că afară sunt elitele academice.
De ce acolo sunt elitele instituționale și nu aici?
„Pentru că afară sunt banii.”
Eeeeeeeeeeee zi așa nenică! De ce facem omisiuni & creăm forțat „circular reasonings” fără rost?
Înțelegeți ce spun, bine.
Nu se înțelege, asta este.
Nu este vina cadrelor didactice că vârfurile politice, securiste, magistrați, business etc. fac colecții de pașapoarte străine lor și familiilor lor, da?
Nu e vina cadrelor didactice că unii din culte sunt cetățeni internaționali, servitori altora pe cale ierarhică externă care, timp de 35 de ani, li s-a spus continuu să aștepte… iar ai noștri n-au avut nicio obiecție, decât abrutizarea & umilirea continuă.
Înțelegeți ce spun, bine.
Nu se înțelege, asta este…
NOU
Observație
Românii vor să fie la competiție cu copiii celor +8 miliarde de inși de pe planetă. Asta mi se pare și amuzant, și ireal, și dezaxat, și profund eronat.
Eticheta obsesiei de a trata/transforma învățământul („educația”) în „proxenetism legal” se potrivește și mai mult, dacă nu ați fost de acord din prima…
NOU
@ovidiu
Nimeni, nici măcar tu, nu poate înțelege o însăilare de cuvinte lipsită de orice urma de logica elementara.
NOU
@Radu
Într-adevăr — nu este vina mea că nu poți pricepe mai mult decât poți & ai făcut-o.
NOU
Nu, vina ta e că nu ești capabil sa te exprimi.
Și că folosești cuvinte al caror sens nu îl intelegi, dar ți se par ție interesante.
NOU
Eu cred ca e o problema faptul ca legam performanta elevilor de performanta profesorilor, cand vine vorba de educatie, care e eminamente un proces de invatare.
Daca elevii nu vor sa invete, nu e de vina profesorul, mai mult, profesorul nu ar trebui sa incerce sa ii bage materia in cap cu forta elevului, acest lucru fiind imposibil oricum ai lua-o.
Educatia este un serviciu prestat de catre stat. KPI-urile acestui serviciu NU sunt o derivatie directa a profesorului, din moment ce profesorul preda dupa normative si programe impuse de la minister.
Daca elevul ia nota proasta la bac, inseamna ca nu s-a pregatit suficient de bine.
La ore i s-a predat aceeasi materie ca celorlalti colegi de clasa, si indiferent de faptul ca se duce la meditatii sau nu, e strict problema elevului si a parintilor.
La meditatii se duc de obicei elevii care din diverse motive nu asimileaza la cursuri materia, pentru ca e demonstrat faptul ca majoritatea elevilor cu note bune la bac nu au apelat la meditatii.
In liceu, “pe vremea mea”, cei mai buni elevi din clasa nu luau meditatii la nicio materie.
Paradoxal, nici cei mai slabi. Restul, cei mediocri, erau clientii fideli ai meditatiilor.
Asa ca Bolojan o fi avand dreptate pe fond, dar doar partial – nu mai sunt bani.
Dar tot el isi da si raspunsul cand spune ca si cand existau salarii mai bune, performanta elevilor tot proasta a fost.
Asta ne confirma faptul ca performanta unui elev nu e legata intrinsec de cea a profesorului. Profesorul e doar un mediu, un canal de invatare.
Sunt convins ca daca in loc sa mearga la scoala, un elev ar face home-schooling, sau chiar self-study folosind tehnologia, rezultatele sale la invatatura nu ar fi mai bune sau mai rele ca cele ale colegilor care merg la scoala publica.
Pe scurt, teoria mea bazata pe propria experienta spune ca totul depinde de elev si de parinti, nu de profesori.