Desigur, sunt multe, dar una din ele, una foarte mare, este inexistența unei autostrăzi în locul criminalei E85, care a strâns atâția morți cât cancerul. Tipul acela de drum, cu o bandă și jumătate pe sens este îngrozitor și îi provoacă pe retarzi să o calce ca pe autostradă. Doar că nu.

Și așa, decerebrații care depășesc în curbe, în vârf de pantă, mor. Din păcate, deși ar fi un motiv de mare bucurie, nu e, pentru că iau cu ei și oameni nevinovați, din mașinile din jur sau din mașina lor

Da, este vina statului, care cheltuie miliarde, fără exagerare, anual, pe studii de fezabilitate și discuții sterile, fix pentru ca reprezentanții săi să fure bani, în timp ce oameni mor nevinovați, pe șosele. Săptămânal, oameni mor pe E85. Ce facem?
Nimic. Un studiu de fezabilitate.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

69 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Romania este o tara de tip rusesc, in care viata individului nu are prea mare valoare.

    E mult mai important ca o casta conducatoare sa-si pastreze si sa-si sporeasca beneficiile.

    Restul sunt, vorba unei carti de-a lui Gogol, suflete moarte.

  2. #2

    + ajungi dupa un drum prin strainatate cu masina inapoi in tara si te loveste realitatea cand vezi tirurile prin comune… Economia nevoita sa mearga cu 50-60 la ora. Cam la nivelul asta suntem.

  3. #3

    Ce vorbești tu acolo, chiar vrei să sărim etapele? cum vrei studiu de fezabilitate fără un studiu de prefezabilitate???:)))))))))))

  4. #8

    Ar trebui împușcați si pentru ca se fac biserici nu școli. Copiii de clasele1-4 merg la școală în 3 schimburi ! Nu ai variante de after la stat pentru ca la ora 16 se închide. Și ar mai fi multe de spus pe tema asta .

    • #9

      Ai varianta sa-ti aganajezi bona.

    • #10

      Avand in vedere concluzia ta si cum ai scris cred ca faci parte din ministerul învățământului !

    • #11

      @George,
      Ai varianta să-ți aranjezi bona.

    • #12

      george, ai ocazia sa te angajezi bona!

    • #13

      Da, m-ati demascat: sunt ministrul invatamantului ….

      Hai frate! in ce tara ati vazut voi gradinite cu program non-stop ?
      Ai copii, ai obligatii, probleme – plm

    • #14

      in pantelimon gradinita e pana la 18. daca conteaza, si in germania.

  5. #15

    Asteptam sa moara un copil de politician. Poate doar atunci vom avea sansa la autostrada catre Moldova.

  6. #16

    Alternativa este trenul care merge cam cu 60km la ora, in cazul fericit in care nu apar defectiuni. Desigur ca este si murdar, eventual purici, sobolani, nationalitati conlocuitoare. Asa ca vrei nu vrei trebuie sa te risti pe E85.

  7. #19

    pesedeul face ceva: a pune slugile-jandarmi sa confiste pancartele inscriptionate ”moldova vrea autostrada”!

  8. #20

    E 85 este singurul drum ( pe care il stiu eu ) care are 15-20 de ani de la modernizare si care inca rezista intr-o forma cirulabila ( fara gropi etc) fara reparatii majore ( in afara podului de la Maracineni care se strica periodic – eu nu am prins blocaje in circulatie din cauza de reparatii).
    Asta inseamna ca se pot face si drumuri bune in tara asta… si ca spaga se da cu rabat la calitate.

    • #21

      Este așa pentru că nu a fost construit de români. Ci de italieni… Am facut zeci de mii de km pe drumul ala. Este intradevar extrem de periculos. Cu depasiri simultane in sensuri opuse. Practic trec 4 masini in acelasi timp din sensuri opuse fara a exista 2 benzi pe sens. Nu cred ca este saptamana sa nu fie adaugata o cruce pe marginea soselei. Multi sustin ca DN1 este aglomerat. Poate statistic, tinand cont ca este mai lung, dar tind sa cred ca E85 (DN2) îl intrece. Inca 10 -15 cm de asfalt in fiecare parte si era cu 2 benzi. Dar…si iarași dar. Plus ca mare parte a soselei este in campie, drum drept fara mari obstacole naturale (ape curgatoare, munti etc) si cu localitati usor de ocolit. Mergea facuta autostrada fara probleme.

  9. senor, scuze de offtopic, da’ e luni dimineaţă şi n-am chef să caut: ce aparat de tuns/ras ţi-ai luat pânî la urmă? că Philipsu’ meu crăpă ieri, după doar 9 ani de folosinţă…

  10. #25

    Cine poate sa explice legal cum trebuie sa se circule pe un drum cu o banda si jumatate ? Jumatatea este pentru motorete ?

    • #26

      Legal e simplu, drumul ala are o singura banda.

    • Tehnic este acostament. Nu ai voie sa circuli acolo. Dar cum acostamentul este destul de lat, se circula si pe acolo. Daca tu vrei sa mergi normal / legal pe SINGURA banda de circulatie si nu pe acostament, vei primi flashuri/claxoane/toate muile de pe lume sa te dai la o parte si la lasi bizonii sa treaca.
      Drumul este foarte periculos si poti s-o belesti oricum ai circula.

    • #28

      Banda + acostament 🙂

  11. #29

    Din pacate soferul roman nu e prea educat, si ma tem ca si pe autostrazi daca e trafic destul de mare vor fi destule accidente. Soferii romani sunt:
    – un pic cam grabiti
    – un pic cam neatenti
    – un pic cam nesimtiti in trafic
    Fara amenzi peste amenzi, radare fixe au mobile sau camere radar, camerecontol rovignieta, ITP pe bune si multa politie pe strazi nu ne educam. Pedepse mai mari si luat carnetul mai des, eventual pe viata daca ai ranit grav pe cineva, si incet incet poate nu mai depasim la risc, suntem mai calmi si mai treji la volan.

    • #30

      diferenta dintre autostrazile romane si E85 e ca pe autostrazi au fost 0 morti

    • #31

      Nu sunt contra autostrazi, ceea ce vroiam sa zic este ca poate o parte din vina o poarta si cei care circula pe drumuriile respective. Poate ca trebuie renuntat la 1/2 banda si facuta o singura banda pe sens foarte lata, cam cum e si pe alte E-uri si poate e mai usor de inteles cum sa se circule pe drum. Din cate stiu s-au inregistrat destui morti si pe autostrada (accident cu 4 morti si 60+ raniti), imi lasi impresia ca ai vrut sa fi rautacios cu comentul ala.

    • Nu a fost un carambol mortal acum câțiva ani pe autostrada când un idiot a ieșit aiurea?

      Mereu e adus in atenție de Zoso când e vorba de chestii uitate precum Colectiv

    • #33

      am auzit ca amurit si de cancer unu pe autostrada

    • se mai moare si pe autostrada. Dar, conditiile trebuie sa fie chiar la limita ghinionului pur (adormit la volanul camionului, incendiu cu fum, motocicleta, traversare autostrada).
      Pe e85 e mai spornica treaba asta

    • #35

      @Arhi scrie astea in google:
      accident mortal a2
      accident mortal a1

    • “Potrivit poliţiştilor, vinovat de producerea accidentului este un bărbat de 70 de ani, din Petroşani, care a circulat cu autoturismul pe contrasens, intrând în coliziune cu un autoturism înmatriculat în judeţul Timiş şi cu o autoutilitară înmatriculată în Bucureşti, potrivit Agerpres.”

      pe autostrada….

    • #37

      Înainte să bateți câmpii, căutați în plm rata mortalității pe segementele de autostradă. Dacă tot căutați asta, aruncați un ochi și la rata mortalității pe segmentul de DN înainte să fie înlocuit de autostradă.

      Și dacă tot suntem la capitolul întrebări esențiale, ia întrebati-vă cum poți depăși pe linie continuă, întoarce pe linie continuă sau în general intra pe contrasens pe o autostradă (presupunând că circulăm pe sensul corect).

  12. #38

    E85 nu va fi inlocuit prea curand de o autostrada, pentru ca PSD-ul vrea autostrada sa fie Bucuresti-Brasov(cu plata) -Bacau -Iasi.
    Fac glume de studii de fezabilitate pentru “drumuri de mare viteza” paralele cu E85 si alte prostii, dar efectiv nu vor face nimic in urmatorii 10 ani.

    • #39

      Besedeul a facut autostrada, din bucati, in jurul lacului Snagov. E stivuita deocamdata sub forma de vile.

    • #40

      sa nu fie nevoie de niste zerouri in plus!

  13. #41

    primu și cel mai vinovat este satanistu de băsescu
    în 1997 când au venit naziștii și i’au spus lui ca ministru al transporturilor să facă autostrăzi care să unească țara, șpanchiu a sărit ca ars și a spus că poporu rromân n’are nevoie de autostrăzi, ci doar să modernizeze DNurile existente
    și naziștii au plecat în croația și slovenia unde au făcut niște autostrăzi minunate
    a mai fost și întâlnirea cu victor orban în 1999 când unguru a zis să facem o autostradă care să lege budapesta de bucurești și animalu de băsescu i’a zis să nu se bage în treburile interne că știe el mai bine
    pe băsescu l’aș împușca eu pentru tot răul care mi l’a făcut când eram în operativ, o scursură de om, care și’a pus ca ceaușescu un prim ministru mai pitic ca el
    #băsescumort

    • #42

      cred ca esti la 29 de zile cu intervalul intre injectiile lunare!
      in perioada la care te referi, dupa 6 ani, cei mai catastrofali pentru economie din istoria moderna, romania a evitat la mustata intrarea in incetare de plati. fmi-ul ne ”scapa” cate o transa de 60-70-100 de milioane, rambursabili. nu putem compara cu perioada actuala cand putem accesa miliarde, fonduri europene nerambursabile, pentru autostrazi pe traseele desemnate coridoare europene.

  14. #43

    Fac drumul asta de vreo… 10 ani si, sincer, daca ar fi exista un minim bun-simt si respect nu ar mai fi atatea probleme. Da, e de cacat acostamentul ala, dar, in marea parte a rutei, poti circula cat de cat decent pe el. Probleme apar toamna, cand toate satele alea sunt pline de baieti “veseli” si iarna, cand acostamentul este acoperit de zapada (ca de ce kkt sa punem parazapezi, las’ ca merge si-asa) si, practic, se ramane cu o singura banda. Iar romanul e haiduc, daca-si ia SUV devine, brusc, un zeu al soselei, asa ca poate zbura cu suta prin viscol groaznic, cand a merge cu 50 e deja manevra kamikaze. Da, e buna autostrada, dar pana sa ne imbatam cu apa rece poate ca ar trebui sa ne uitam putin si la noi si la modul in care conducem. Ca am testat, fix 30 de minute mi-a luat in plus acelasi drum, dar cu viteze la care nu iei nici amenda si nici nu devii subiect de ora 5.

    • #44

      E85 avea parazapezi pe toata lungimea inca de pe vremea lui Ceausescu.
      Dupa revolutie au inceput sa dispara putin cate putin

    • #45

      Eu cred in continuare ca daca am avea autostrazi nu at mai fi atatea accidente, si asta din simplul motiv ca daca ai trei benzi (sau doua) pe sens si parapet de beton intre ele se intampla urmatoarele:
      1. Nu se mai produc coliziuni frontale (cele mai destructive accidente se evita)
      2. Nu se mai depaseste la risc, bizonii au banda lor “de viteza”, soferii cuminti si camioanele au banda lor, nu mai au ce sa demonstreze
      3. Nu mai apare nevoia de depasiri (periculoase) pentru ca unii se grabesc sau pt ca cineva incurca traficul.

      Cred ca punctele de mai sus (primele care mi-au venit in minte acum) sunt deja suficiente sa justifice construirea de autostrazi in Romania, daca vrei sa salvezi vieti.
      Sunt sigur ca vor mai fi zmei, cocalari si inconstienti o vreme, dar cu timpul scopul lor se va estompa atunci cand nu vor mai avea ce si cui sa demonstreze. Pentru ca va fi mai mult loc de circulat pentru toata lumea, nu va mai exista tentatia sa se bage toti “in fata”.

  15. Și de asta ar trebui să ne pișăm în ochii ălora care au impresia lupta anticorupție nu ar trebuie să fie și mai puternică (PAH) sau în a ălora care cred că politica nu ne influențează (Fluture).
    Unii mor pentru că alții fură pentru mașini, case și ceasuri scumpe.

    • #47

      Alo, domnu, un pic de respect totusi! fluture e influensar adevarat, nu poate fi bagat in aceeasi oala cu anonimu ala de PAH

  16. #48

    ce e cel mai amuzant ca in discutiile vest vs. ro, romanii se declara profund ingrijorati si speriati de atentatele din tarile civilizate si ca “nu mai e de stat caci te omoara musulmanii”.
    bahbajeti, de ani de zile spun ca pe sosele romaniei mor mai multi oameni intr-un an decat in toate atentatele din europa din ultimii 10 ani la un loc dar faptul ca se intampla zilnic te face sa ignori pericolul iminent. daca auzeai la tv zilnic ca au mai murit oameni prin est,vest, nord, sud…poate realizai mai bine.

    daca adaugam la asta crimele din spitale unde dezinfectantii sunt apa chioara sau ca altii au murit arsi din cauza coruptiei reiese ca in romania au murit in ultimii 30 de ani sute de mii de oameni dar romanii sunt mai interesati sa nu moara in atentate in vest. lol…

  17. Avem și filmare “live” din momentul accidentului.

    Avertisment: impactul emoțional este destul de nasol…

    www.trafictube.ro/live-accident-live-e85-haret-focsani-adjud/

    • #50

      Asta trebuie pus generic la toate canalele de stiri si in scolile aspirantilor la permis.

    • #51

      Ati furat clipul de pe youtube ca sa-l puneti la voi pe site.

    • #52

      Hai ca au scris frumos: “preluat din media”! 🙂

  18. #53

    Nu inteleg focusul alb de ce a schimbat brusc directia pe contrasens. Nu depasea nimic…

    • #54

      Explicatia e relativ simpla: A vrut sa se replieze in spatele dubei si din motive necunoscute a ramas fara frane sau nu i-au functionat cum trebuie. Ca sa nu intre in duba, a tras stanga de volan din instinct.
      De ce a tras stanga? Pentru ca in fractiunea aia de secunda nu si-a dat seama: in stanga era asfalt, in dreapta era noroi.

    • #55

      noroi nu era. mai degraba n-a mai functionat soferul.

  19. #56

    exemplul corect e bucata de e85 spre giurgiu. doua benzi pe sens, asfalt decent. si aici mor o gramada de oameni, dar problema e de la mizeriile de canale de pe marginea drumului unde ai capete de pod pentru accesul la terenurile agricole. nu ai cum sa scapi daca derapezi si ajungi acolo. si mai sunt baietii cu drogurile si proxenetismul care conduc masinute de lux si o ard la viteza mare si mai rateaza depasirea pe contrasens.
    la e85-ul de la moldoveni tot astept sa ii vad cum ies si blocheaza drumul si dau foc la roti de tractor in semn de protest. daca nu, inseamna ca e ok numarul de morti, e in marja acceptata.

    • #57

      Nu au ce moldoveni sa blocheze E85-ul deoarece toti moldovenii s-au mutat in Bucuresti

  20. #58

    Solutia pentru DN2/E85 si inca alte cateva drumuri de aceiasi latime este transformarea lor in drumuri cu 2+1 benzi si parapete metalice intre sensuri. www.contributors.ro/idei-si-solutii/drumurile-21-alternativ-sau-cum-poate-dn2-sa-devina-5-ori-mai-sigur/

    • solutia? Solutia e sa il faca in 2+2. Solutai 2+1 e aleasa in tari, cum e suedia, unde drumul se sapa prin granit

    • #60

      Urmatorul nivel e autostrada care avanseaza cu frana de mana trasa. Nu e normal sa ai drumuri cu 2 benzi pe sens prin interiorul localitatilor si sunt destule de-a lungul E85. In momentul ala poti sa spui ca sechestrezi oamenii aia pe una din laturile drumului.

  21. #61

    Daca soferul masinii negre circula preventiv cat mai pe dreapta, spre acostament, acum era in viata.

    • #62

      @punKreas: Daca ar fi plecat din tara definitiv toti astia acu’ un an-doi, acum erau toti in viata.

  22. #63

    Mda…vineri noapte pe autostrada spre Pitești mi-a sărit un dobitoc in fata care a ieșit din banda de accelerare direct in banda 2 cu 40km/h (da, până la atât am frânat de pe la 120. Am stat câteva zeci de secunde până s-a dat pe banda 1(pe altul care mergea normal) și l-am văzut vorbind nonșalant la telefon. Prostul vieții, i-am băgat carne pe gat până am ajuns la destinație și a doua zi. M-am salvat faptul că conduc foarte defensiv și păstrez distanta foarte mare fata de alții. La întoarcere, erau trei care s-au pupat binișor la intrare in București…băieți deștepți, au mers la aspirație și s-au aspirat…mai aveau 100m până intrau în București :))

  23. Ei, Cetin, exagerezi, dragă! N-a luat CNAIR-ului dăcât 2 fucking ani să desemneze câștigătorii studiilor de fezabilitate de autostradă pe traseul Ploiești – Pașcani. STUDII DE FEZABILITATE, NU CONSTRUCȚIE! LA CÂMPIE, FOR FUCK’S SAKE!

  24. #67

    cred ca esti la 29 de zile cu intervalul intre injectiile lunare!
    in perioada la care te referi, dupa 6 ani, cei mai catastrofali pentru economie din istoria moderna, romania a evitat la mustata intrarea in incetare de plati. fmi-ul ne ”scapa” cate o transa de 60-70-100 de milioane, rambursabili. nu putem compara cu perioada actuala cand putem accesa miliarde, fonduri europene nerambursabile, pentru autostrazi pe traseele desemnate coridoare europene.

  25. #68

    Ati vazut ce vor sa faca acum cu gazele din Marea Neagra?

    Crima la ochiul liber.

    • #69

      nu doar acum. din vremea guvernului tradiceanu2. afacerea sterling.