Scris de George D.

Trăim vremuri incredibil de tulburi, în care, ca simplu om, nu prea ai unde să te întorci după un sprijin, nu prea știi unde și pe cine să întrebi, singura mângâiere, și aceea temporară, rămânând Dumnezeu. Și totuși, poate ar trebui să gândim mai mult, să gândim singuri puțin.

În fiecare an mor milioane de oameni din cauza a diferite boli, unele virusuri, gen Ebola, unele cancer, altele HIV și tot așa. Nu i se pare nimănui ciudat că, din cauza unei gripe care, în toată această perioadă, a ucis mai puțin de o zecime decât gripa în mod normal, totul s-a oprit, economiile se opresc, oamenii săraci devin și mai săraci?

Știu, ați zice că cu ce motiv? Păi să ne uităm la Trump. A băgat la tipărit un ajutor de 2,2 trilioane de dolari. TRILIOANE! Dar nu a fost suficient, așa că a mai băgat un triliard. 3.2 TRILIARDE. Unii dintre voi nici nu știți ce unitate de măsură e asta.

La asta adunați sutele de miliarde băgate în aceste așa zise măsuri de protecție, oferite de celelalte țări afectate de pandemia coronavirusului. Vă dă o sumă măricică, nu?
Cum ar fi dacă ați afla că, de fapt, în lume există doar câteva zeci de oameni care dețin majoritatea celorlalte companii? Direct sau prin interpuși, toate marile companii, la final, au aceiași acționari, în toate industriile, fie ele auto sau oțel, apă sau dulciuri (remember Nestle, care dorește să se privatizeze toate resursele de apă planetare, pentru că apa nu este un drept fundamental uman).

Ceea ce se traduce că, într-un final, indiferent de locul unde se acordă ajutoarele respective, banii aceia ajung tot în buzunarele acelorași oameni. Nu mai zic de așa zisele ajutoare pentru populație care tot în buzunarele corporațiilor ajung, prin produsele cumpărate.

Gândiți-vă puțin, în cât timp ar fi câștigat corporațiile 3.2 trilioane de dolari? Și iată, în mai puțin de 2 luni, oamenii săraci au fost dați afară, statul salvează tot ce înseamnă corporații, ajutoarele intră direct în conturile lor, cea mai frumoasă și mai curată afacere din lume. Probabil că, la fel ca în 2009, își vor acorda bonusuri de sute de milioane și petreceri pe insule private, rezultate mai bune de atât sunt imposibil de atins într-o economie normală.

Ce vreau să spun este că nu sunt deloc plecat cu dacii prin tunelurile subterane. Cred că există coronavirus, dar cred că răspunsul este extrem de exagerat și pare a fi o uriașă înțelegere la nivel mondial în care bogații devin mai bogați și săracii mai săraci și mai dependenți de rămășițele de la masă lor.

GÂndiți-vă puțin, că nu doare.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

131 comentarii Adaugă comentariu

  1. Prietene, fugi cu cercul. Unde-ai citit asta, in Formula As?
    De asemene, trilioane, sau triliarde? Care-o fi mai mare?

    Defapt, fii atent, un triliard e cifra 1 urmata de 21 de zerouri. Adica de vreun miliard de ori mai mult decat toti banii de pe planeta.

    • #2

      acolo m-a pierdut si pe mine, mai ales ca a scris cu MAJUSCULE 🙂

    • #3

      când eram IO mic, număram catralioane peste catralioane … trilioanele erau pentru #saraci

    • #4

      A vrut si el sa incerce, se pare ca nu a avut succes.

    • @geo: esti mediu. Eu numaram catraliarde

    • #6

      “Unii dintre voi nici nu știți ce unitate de măsură e asta.”
      Ne mai și dojenește că suntem neștiutori :))

    • #7

      mai exista formula AS ? :))

    • #8

      @geo: imi aduc aminte ce bucuros eram eu mic copchil cand am descoperit infinit. si vine sor’mea si imi da peste bot: infinit+1. apoi am luat amandoi fatala de la un var: infinit+infinit :)))

    • #9

      Am.citit trilioane, apoi triliarde si am dat direct la comentarii.

    • #10

      @mario al doilea

      Asa am dat-o si eu la unu (inifinit)!
      Infinit factorial adica.

      Si am si primit-o: Infinit factorial la patrat

      🙂

    • #11

      „Unii dintre voi nici nu știți ce unitate de măsură e asta”. Între care se numără și autorul, George D. În plus, „2.2 trilioane de dolari” plus „un triliard” egal „3.2 triliarde”. Nu ai credibilitate…

    • #12

      Asta are ceva bun de fumat

    • Lasă astea, ai auzit de ăia care atacă antenele 5G că alea au produs COVID-19?

    • #15

      Offtopic pt C, al tău e canalul de YouTube Marea Neagra, actual omul cu branhii? Dacă da, bv faci treaba bună!

    • #16

      Câți prosti care bubuie de ce deștepți sunt ei pe aici! Se iau de forma in loc sa comenteze pe fond! De oameni că voi are nevoie elita noii ordini mondiale- sclavi ascultători, care se mulțumesc cu ce li se transmite oficial și nu își pun întrebări existențiale! Pariu că acum stați toți sub pat și când ieșiți aveți 3 măști, viziera, botoșei, mănuși ,,sa nu va infectați” și vă uitați urât la cei că mine care umbla echipati normal!

    • #17

      Eu numaram in ani lumina 🙂 Vazusem cevaq Star Trek si nu ma mai jucam cu cifre mici 🙂

  2. #18

    Triliard inseamna 10^21 (a trebuit sa caut), ceea ce-i recomand si autorului.

  3. #19

    Și dacă gândim ceva mai mult ne dam seama ca dacă oamenii sunt asa săraci cu ce naiba mai cumpăra de la corporații? Și dacă ei stau acasă cu ce produc corporațiile? Mogulii auto au fost lăsați afara din schema asta? Aia din horeca la fel?

    • #20

      Ei, lasă! Că sunt unii din horeca, Teleorman și Mamaia de exemplu, cărora le merge destul de bine. Culmea, ei fiind la izolare cu executare de dinainte de coronavirus.
      Nu m-ar mira ca ficusul să mi ți-i decoreze cu câte o amnistie la sfărșitul pan-dă-mie-i, nu pentru că n-au zădărnicit, ba chiar au înlesnit lupta contra bolii.

    • #21

      Pai sigur – autorul propune ideea de conspiratie planetara si tu zici ca aia din Teleorman si Mamaia sunt ok… Dap…seeems logic…

    • #22

      Ahahaha, cu asta ii inchid si eu pe prietenii conspirationisti (si retardati). Cinevaaaaa, nu stim cine, orchestreaza totul si vrea sa cucereasca lumeaaaa. Asa, si? Ce face “cineva” ala dupa ce trece pandemia? Ramanem noi saraci si prosti, si ei 2-3 si ultrabogati. Si dupa aia ce? Ce fac aia ultrabogati? Trei tranplsanturi de inima ca si Rockefeller si traiesc 100 de ani. Ca sa ce? Care-i scopul?

  4. #23

    tot asta dezbat si eu cu prietenii si cunoscutii, da, se moare, da e destul de contagios, dar se moare destul incat sa oprim lumea din rotatia ei?

    • #24

      Nu, nu se moare destul incat sa oprim lumea, si nu mai e mult pana realizam asta.
      E insa foarte serioasa chestia, desi poate daca e luata separat nu e. Dar se suprapune peste restul de boli care nu au luat pauza ca noi, si ne lasa fara capacitate in spitale.

    • #25

      Asta e cea mai mare problema de fapt. Daca ar fi suficienta capacitate in spitalen boala n-ar mai fi asa inspaimantatoare. Dar sa ajungi sa “concurezi” cu altul pentru un ventilator, si locul 2 sa insemne moartea… asta e un pic cam greu de digerat. Mai ales in tara in care egalitatea nu e pentru catei…

  5. #26

    Domnul nostru Cetin, unde găsești speciile astea care scriu pe aici? Te-ai mutat lângă balamuc și mai sar ăia gardul? Te-au sechestrat și postează pe blog ca să te facă să spui unde ții murăturile alea bune? Dă foc la ceva cauciucuri să știm să venim să te salvăm! A, stai…!

  6. #27

    I respectfully disagree. Americanii fac asta pt ca au de unde si alternativa e mai nasoala. Sa lasi virusul vraiste ar insemna nu 400K de cazuri, ci 40 de milioane de cazuri si de 10-100 de ori mai multi morti. Ori o tara ca SUA nu-si poate permite asa ceva. Si nu e vb numai de sistemul de sanatate, e vb de isterie in masa. Sa nu uitam ca au voie cu arme.
    Iar corporatiile alea mari depind fundamental de consum. Interesul lor #1 e sa existe o piata de consum cu putere de cumparare. Nu sa-i saraceasca pe toti ca sa aibe ei. De avut au oricum.

    • #28

      Aparent, se pare ca se poate, sa i se explice cuiva ca gandeste gresit, fara injuraturi si fara “esti prost, dar nu ma deranjez sa iti spun si de ce”.
      Bravo.

    • #29

      Corect! Un raspuns valabil si pentru aia care ziceau ca UE ne vrea doar ca si piata de desfacere. Sa “desfaca” ce dracu’ daca noi in 90 eram rupti in cur, cu cea mai mica putere de cumparare din UE? Aceiasi ignorand miliardele de euro bagati aproape cu forta de UE prin fondurile europnee pentru a ne creste nivelul de trai. Si da, si puterea de cumparare!

    • #30

      @Velu, clar UE e cel mai bun lucru care ni s-a intamplat din pdv economic, ne-a crescut nivelul de trai, puterea de cumparare, orice vrei tu. Total de acord. Dar uita-te si la rapoartele comerciale ale tarilor UE cu celelalte tari UE ca sa vezi imaginea intreaga. Simplul fapt ca o tara e contributor net la bugetul UE nu inseamna ca acea tara isi face pomana . Las un articol mai jos explica mai bine ce si cum.

      www.analizeeconomice.ro/2018/01/cat-beneficiaza-statele-comunitare-de.html

      Ca idee, la momentul aderarii Romaniei si Bulgariei (din ce imi amintesc la acel moment, posibil sa imi amintesc gresit, dar ma indoiesc) nu indeplineam toate criteriile de aderare si ne-au bagat pe burta, pe ideea ca “lasa ma ca se indreapta ei dupa ce ii asezam la masa cu noi, si vad si ei cu ce se mananca civilizatia”. In mod normal ar fi trebuit sa ne mai amane cu 1-2 ani. Asta ar trebui sa iti dea un pic de gandit pentru ca nimeni nu iti face binele cu de-a sila. Apartenenta UE prezinta niste avantaje fata de o tara non-UE care vrea sa aiba acces la aceeasi piata.

    • #31

      @Jupaneasa: Thx! 🙂

      @Velu & N: Da, o consecinta super de misto a faptului ca R e in UE va fi evidenta cand productia o sa inceapa sa se re-orienteze din China inapoi in N. America + Europa. Va dura ceva timp, dar toti barosanii tip Elon Musk/Warren Buffett au sa-si schimbe ‘preferintele’ si-au sa-si bage usurel pla in afacerile cu China. Da, e ieftin la prima vedere sa produci in China, dar daca adaugi si costul la o pandemie-2 parca nu prea iesi pe plus. Sper din tot sufletul ca politicienii romani sa se trezeasca in al 11-lea ceas: timpul de imbunatatit infrastructura/ simplificat legislatia etc e ACUM. Ca sa fim si noi acolo-in fata cand va fi intrebarea #1: unde sa ne relocam cu halele de productie din China?

  7. #32

    Nu inteleg nevoia asta a oamenilor de a sari pe teorii ale conspiratiilor imediat ce se intampla ceva. Banuiesc ca vine din nevoia de a te simti special si de a arata ca vezi tu mai mult decat restul prostilor.
    Mi se pare ca raspunsul e simplu si e prezentat peste tot : diferenta dintre virusul asta si restul virusurilor e ca potentialul astuia de acum e de a face mult mai multe victime. Asta deoarece se raspandeste foarte repede. => Masuri de limitare de contact => incetinire de activitati si tot lantul care continua pana la ajutor din partea statului pentru a plati oamenii care nu mai muncesc o perioada.

    • #33

      Si mai e si perversă ca poti sa ai boala si sa nu stii si sa fii contagios.

    • #34

      Nu este, drăguță, nici o conspirație. E un virusel nevinovat dar foarte contagios ”lucrat” intrun laborator chinezesc, ca armă biologică, pastrat pentru zile negre dar scapat la un moment dat din pură prostie. Scopul nu este sa omori dușmanul ci doar să-l scoți temporar din luptă, de aceea e așa ”moale”, că apoi nu mai are cine să muncească pentru învingător, va trebui să pună el gîtul la jug. Și cum transmiterea e foarte facilă, la fel îl scoți din uz și pe soldat și pe geamirache. Dar cum tocma din tîrg nu se potrivește cu cea de acasă… problema fiind celelalte boli ale individului.
      La fel cum de HIV nu moare nimeni, ci doar îți slăbește sistemul imunitar și apoi întinzi copita de la o banală pneumonie.

  8. #35

    Deci liliacul virusat era in mana cu elita bogatilor. Si poate ca de fapt nici nu a fost mancat, ci doar si-a inscenat moartea, acum fiind retras prin Latam, sa-si duca restul zilelor ca un liliac cinstit, la casa lui. Uite pana unde s-a ajuns cu coruptia in ano Domini 2020, nici nu mai stii care e mai animal, omul sau animalul…

    • #36

      acum imi dau seama ca de fapt chiar asa e, inculpatul principal e Bruce Wayne aka. Batman, e binecunoscut faptul ca e un mare miliardar

    • Primul liliac virusat a fost creat chiar de Bill Gates cu mainile lui in laborator. Primul pe care l-a testat a fost Steve Ballmer acu vreo 12 ani. Steve a avut o forma usoara, chiar placuta, a bolii. Radea ca proasta toata ziua, in rest era normal. Acum, la versiunea a nouaspea aproape a reusit sa ne extermine, noroc ca s-au prin unii baieti de pe internet si i-au stricat planurile

    • #38

      marinel-e plauzubila ideea cu virusul si cu zilele negre ce se apropiau pentru comunistii asiatici.Cel putin ascunderea epidemiei in rpc si blocarea oms sa nu declare pandemie-mi se par actiuni de genial strateg ale Cov.Xl Plng si ale cov.arasilor din pc cinez.Sunt un prostan-am zis ca doar onu joaca pt.cov.arasi.Nu,e umar la umar cu oms.Atentie!la oms-schimba atentia pe foamete sa se uite de adevaratul vinovat pt.pandemie.Noi nu uitam.

    • #39

      @Le big0ne: Ca bine ai zis-o! “Developers, developers, developers!!!” Pentru necunoscatori – www.youtube.com/watch?v=VM-2OVNt-eQ

  9. Da, am gandit putin si nimic. N-a durut dar nici nu m-a lamurit. Asta probabil din cauza ca in afara de gandit iti mai trebuie si niste date concrete care sa sustina ce spui. Daca paragraful 2 ar fi fost adevarat ar fi fost un punct de plecare. Ar fi meritat sa meditezi. Doar ca este fals si ce-i in continuare e doar o poveste (foarte imposibila dupa mine) adica fix rahat.
    Uite un articol de la inceputul lui februarie care arata ca sezonul asta pentru U.S. este in perfecta concordanta cu sezoanele dinainte, adica 19 milioane cazuri si peste 10000 morti.
    www.cnbc.com/2020/02/03/the-flu-has-already-killed-10000-across-us-as-world-frets-over-coronavirus.html
    Articolul e bun si pentru desteptii “e doar o gripa”. Acum, la o luna dupa, se vede clar ca la “doar o gripa” mortalitatea este de vreo 80 de ori mai mare.
    Mai pe scurt, masurile nu sunt exagerate. De fapt eu ii cred pe aia care stiu sa interpreteze niste date si au si niste diplome si spun ca pana acum ar fi fost peste 1 milion de victime daca nu se lua nicio masura si pana la final ar fi ajuns la vreo 80 de milioane

    • #41

      “mortalitatea este de vreo 80 de ori mai mare”… really ? poti sa-mi exemplifici cum ai calculat ? ca e mai gogonata decat triliardul astuia :). Nu sunt fan teoria conspiratiilor, dar nici nu inghit cu polonicul toate rahaturile care ni se servesc drept adevar 🙂

    • Da pot, ca nu le-am pus la intamplare. De ce nu poti tu ar trebui sa te preocupe mai mult.
      Era un calcul mental, pentru ca acum nimeni nu stie cu adevarat care este procentul. Varianza intre 2% in Germania si 17% in Lombardia.
      US: 19 mil. – 10000 morti la gripa. 0,3 mil. – 10000 morti la covid. Iese 63,33. Mai adauga la asta faptul ca in momentul cand spitalele pica si nu mai au aparate disponibile procentul va creste si in US pentru covid. Mental vreo 60 + inca ceva = vreo 80.
      Cred ca este destul de clar ca daca nu s-ar fi luat masurile de izolare si numarul de cazuri ar exploda, toate sistemele de sanatate de pe Pamant ar fi depasite si mortalitatea ar tinde spre 15% ca in Lombardia. Fata de 0,2% oficial pentru gripa da de 75 de ori mai mult.
      Doua metode rapide, cam aceleasi rezultate. Datele astea sunt pentru cazurile simptomatice si deja testate.

    • #43

      @BigOne: iti place sa te joci cu cifrele. Doar ca sa sperii lumea ;-). In US in cazul coronavirus-ului mortalitatea ramane la 3.3 % dupa calculele tale de mai sus. De fapt si in realitatea, mortalitatea este mult mai mica pentru ca (in realitate) numarul de cazuri este mult mai mare (ca dovada, in fiecare zi gasim dupa testare alte cazuri de infectare, inclusiv asimptomatici care cred eu ca sunt cei mai multi, fara acces sau prioritate la testare, etc.), io zic ca realist mortalitatea este bine sub 1%. Masurile sunt bine luate, ca 3,3% sau chiar 1% poate insemna foarte mult din populatia de 320.000.000 a US. Dar nu e cazul sa fim prapastiosi cu comparatii, doar sa ne iasa procente cat mai mari.

    • @Velu, in realitate si la gripa cazurile asimtomatice sau formele usoare nu sunt luate in calcul.
      Ia datele oficiale 0,2% vs 4% si vezi ca este de 20 de ori mai mare mortalitatea la covid decat la gripa. Considera calculul meu unul pesimist. Esti mai linistit? :))
      Doar ca omul zice ca raspunsul este extrem de exagerat si cifrele astea le avem in conditiile in care focarele sunt izolate cat de cat. Fara izolare altfel stau lucrurile.
      Acum in US este 3,3% dar acu 2 saptamani era 1.9%. Vezi trendul? Cazuri mai multe inseamna mortalitate mai mare.
      ichef.bbci.co.uk/wwfeatures/live/1280_720/images/live/p0/88/fv/p088fv0k.jpg

    • #45

      Velu, ar trebui să fii corect și să-i iei în calcul totuși și pe posibilii morți netestați care au fost declarați decedați din alte cauze, nu doar să iei în calcul că-s mai mulți bolnavi netestați raportați la același nr de decese!

    • #46

      @Toma Dumitru: pai evident ca pe langa aia pozitiv dar nedepistati (asimptomatici, etc.) pot sa iau in calcul si pe cei care au murit de virus, dar trecuti la “alte” morti. Daaar aici e matematica reala, nu numai procente (degeaba discutam procente, daca nu stim clar CARE E BAZA de calcul a acelui procent, adica 3% DIN CE?).
      Ca urmare, ca sa-ti raspund concret, numarul real al imbolnavirilor este mult mai mare cum spuneam, probabil ca de cateva ori cel din rezultatele oficiale (adica cei testati cu verdict “pozitiv”). Deci din cei 1.500.000 de infectati, in mod real io zic ca sunt vreo 4-5 milioane.
      Dar numarul mortilor (DE ORICE FEL) nu a crescut semnificativ (sa zicem ca in anul asta au murit de 5 ori mai multi decat anul trecut pe vremea asta, de orice fel de moarte), astfel incat sa fie un semnal de alarma.
      Observatia ta se compenseaza in date reale, adica sunt (mult) mai multi bolnavi, dar netestati si nedescoperiti, iar morti probabil ca sunt (putin) mai multi ca de obicei, dar nu sunt neaparat mai multi ca cifre semnificative. Daca creste numarul bolnavilor, evident ca va creste si numarul mortilor (nu neaparat cu aceiasi viteza de variatie), aceste doua marimi sunt proportionale si se compenseaza in observatia ta inc e priveste raportul procentual referitor la mortalitate. Exemplu concret: oficial sunt 1.500.000 infectati si 90.000 morti adica o mortalitate de 6%, iar in realitate pot fi 3.500.000 infectati (descoperiti si nedescoperiti) si 120.000 morti (oficial de coronavirus sau morti de coronavirus dar declarati de altceva), adica o mortalitate de 3.4%.

    • #47

      @Velu, zici corect dar nu prea logic, majoritatea celor trecuti de 30 au nevoie de ingrijire speciala, adica daca ar fi sa iesim nestingheriti si fara protectie ar fi de minim 3 ori mai multi imbolnaviti, si undeva dublu sau un pic mai mult decat dublu decese, deci, ce facem? ii omoram pe astia ca e doar ‘un experiment social’ ?
      indiferent ca e mortalitatea 1%, 3% sau 15% mie imi pare criminal sa o dublezi doar pentru ca ai impresia ca e o conspiratie

    • #48

      @Dooku eu nu am zis niciodată ca nu trebuie să ne protejăm! Am făcut doar referire la mortalitatea reală, în condițiile date de dinamica virusului. Este corectă observația ta, că ar fi mai mulți morți și bolnavi, iar sistemul medical ar fi depășit, dacă nu am fi luat orice măsură de confinare. Dar eu nu am făcut nici o referire la asta.

  10. #49

    pai sa gandim atunci! ia fa un calcul mic la cati imbolnaviti si morti ar fi daca nu ne-am proteja si nici nu s-ar aloca resurse speciale pentru spitale/doctori acum? oare ar fi de vreo 10 sau 20 de ori mai mare numarul? ..pai ce facem domle, ori gandim ori ne mananca asa tare ca ne apucam de scris?
    mai este si chestia aia cu ‘never let a good crisis go to waste’ normal ca fiecare incearca sa profite de pe urma ei
    si apoi, exagerat? ba frate, daca nu bagau chinezii si WHO acum parte a CCP totul sub pres de la sfarsitul anului trecut, azi nu aveam nicio criza

  11. #50

    Eu bag carca la o companie romaneasca, printre cei mai mari platitori de taxe din Romania. Ultimate beneficial owner = un roman. Ma bucur sa aflu ca romanul meu este in cercul restans al celor care detin toata catralioanele lumii. Vreau sa-i iau locul in 20 ani. Yey, lasati catralioanele sa vina la mine.

    Altfel, faptul ca nu exista vaccin ne face sa ne pisam cu jet pe toate comparatiile cu ebola, ciuma, gripa, midii, stridii …
    Adaugam de la domnu Darwin niste notiuni insalubre despre evolutie, deci e o chestie fara vaccin care poate evolua cum o taie capu … M-am gandit putin.

  12. #51

    Boss ai auzit de inflație? Ce valoare au banii ăia printați așa degeaba?

    Da, există o conspirație, dar e cea care există dintotdeauna. Oamenii puternici își asigură supraviețuirea.

    Ultimul lucru care aveau nevoie era o sărăcire a populației și blocarea consumului. Corporațiile alea au scăzut pe bursă imens. Acuma vânzări zero o perioadă bună până lumea se reașează și are bani de spart dincolo de esențiale.

    Da, discuția e deschisă la de ce unii sunt salvați mai bine decât alții, dar e aceeași discuție ca și cum ai întreba de ce unii sunt mai egali decât alții.

    Asta e conspirația, în vremuri nasoale ăia puternici și bogați scapă mai bine ca cel sărac și slab.

    • #52

      Cum spunea ”Manole” mai demult: a, nu e inflatie, e relaxare (financiara) cantitativa. 😉

    • #53

      Cand vad motivatii din astea gen toti banii ajung in mana unui numar restrans de persoane – m-apuca si pe mine rasul. Nu de alta – da ce plm sa faci cu catralioanele alea cand restul lumii nu se poate kk de foame? Te uiti la ele? Te incalzeste cu ceva? Nu poti fi jmekerul nr 1 cand restul mor de foame pentru ca e simplu – s-ar putea sa mori si tu… chiar daca nu de foame.

  13. #54

    Asta e articolul reactie la cererea mea pentru continut vesel nu? M-am prins cand am ajuns la partea cu triliardele de trilioane. Much appreciated, a fost fun.

    George punct bun de plecare pentru matematica:

    www.youtube.com/watch?v=g4IQjUpTNVU

  14. #55

    Multumim pentru doza de umor. Ajuta in vremurile astea.

  15. #56

    Nu este nimic nou sub soare. Pur si simplu asa merge economia. Incerc sa explic mai jos:
    1. Statul o ajuta pe Maricica sa isi deschida un atelier de facut biciclete
    2. Maricica angajeaza 3 oameni sa produca biciclete.
    3. Marica vinde bicicletele la oameni care muncesc si isi permit sa cumpere biciclete.
    4. Maricica isi plateste angajatii.
    5. Angajatii cumpara haine.
    6. Angajatii producatorului de haine primesc salarii ca produsul lor s-a vandut si isi cumpara biciclete.
    7. Maricica a vandut biciclete -> plateste angajatii.

    Versiunea 2.
    1. Statul nu o ajuta pe Maricica
    rezultatul => Maricica nu angajeaza, producatorii de haine nu vand ca nimeni nu isi permite. Sunt concediati. Totul se duce la dracu.

    Acum, extrapoleaza.

    • #57

      crispi-cine a vazut marici fara merdzane si fara Patek-uri.Si care acum cer shomy.Sa n-o luam pe panta lacrimogenabila.

  16. #58

    @George D. – pai, conform statisticilor, daca PIB-ul intregii lumi e de 90 de trilioane, rezulta ca, practic, un ajutor dat (de US) de 3T e fix cam cat GDP-ul lumii din doua saptamani. Raportat la al lor, e cam pe doua luni. deci aia e. In rest, apasa aici.

  17. #59

    Omul a prezentat un posibil scenariu.Ce..!? Stiti voi sigur ca nu este asa !? Aveti voi informatii si certitudini necontestabile ?
    Sunt unii pe aici care cred ca este cum spun ei , orice alt scenariu nu are cum sa existe, nu are ca stiu ei.

    • #60

      Scenariul nu e plauzibil.
      Si cel mai important si inspaimantator in acelasi timp e ca tu si multi altii nu vedeti nici o problema cu situatia urmatoare: cineva zice ceva si ceilalti trebuie sa aduca argumente impotriva.

    • #61

      @gigi, Radu are dreptate. esti infractor! adu dovezi ca nu e asa!

    • #62

      Ciudata logica.Sunteti IT-isti sau ati terminat dreptul ?

    • #63

      @Gigi – faptul ca tu nu observi niste fracturi logice in scenariul de mai sus, nu inseamna ca e adevarat pentru ca ceilalti nu au dovada ca nu e. Pe logica ta – orice kkt publicat pe net e adevarat pentru ca n-a demonstrat nimeni ca nu e. Pentru cultura ta generala – nu se oboseste nimeni sa demonteze orice teorie care nu rezista la prima intrebare logica… Mai avem si altceva de facut in viata asta.

  18. #64

    Dupa prostia de zilele trecute cu Revolut, chiar nu ma mira prostiile din articolul asta.

    Chiar nu ia mai mult de 5min sa citesti ce inseamna acea “tiparire” de bani si de ce nu sunt direct bani in “buzunarele corporatiilor”.

  19. #65

    Chestia funny e ca si noi astia care bagam ore suplimentare fiindca pandemie dar anul trecut am facut sub 75.000 de cap de adult rezident primim cite 1200 plus 500 pentru copil. Coroborat cu returul de taxe care tocmai a intrat in cont chiar ma gindesc sa nici nu cer inapoi banii pe biletele de avion sau pe concediul pierdut din Croatia. Nu mor eu si las si pe altii sa traiasca. Conspiratia celor platiti sub 30 pe ora.

  20. #66

    Bai tată, este o intreagă literatură de specialitate pe tema asta, a conspirationismului. La prima strigare, va recomand interviul pe care Codruța Simina (de la PressOne) l-a luat psihologului Mircea Miclea acum doi ani, în februarie 2017. Se chemă “Crezi În Conspiraţii Fiindcă Asta Te Face Să Te Simţi Special”. Pentru cei pasionati de actul cunoasterii, exista niște psihologi care si-au dedicat o bună parte din veață studiului genului ăsta de patologii. Recomand Jan-Willem van Prooijen și Karen Douglas. Ori Joseph Uscinski. Riscul cel mai mare al proliferării acestor tâmpenii este ca s-ar putea ca reactia “sistemului imunitar” să ducă la un moment dat la instituirea unui mecanism de credite sociale, ca în China. Adică ai distribuit un anumit număr de cretinisme pe net – distribuire care in general denota lipsa unor elementare mecanisme de gândire critică, PAC. ti-ai luat ban timp de N luni, nu mai ai dreptul să te apropii de un device conectat la internet. Esti decăzut din drepturile civice, nu vei mai avea dreptul să-ți votezi maimuțele lui Vadim migrate in PSD. Toate astea prin hotarâre judecătorească. Poate că asta e si ideea pe termen lung a zvonerilor care aruncă asa ceva pe piața ideilor. Sa determine o suprareactie care pe termen lung să uciđă exact mecanismele care stau la baza democratiei. Dacă tot aveti net, incercați să folositi acest acces la informatie de care putini au avut parte în istoria umanițății.

  21. #68

    Dupa ce am citit articolul si comentariile, imi dau seama ca unii dintre noi ar trebuii sa ne rezumam utilizarea internetului la: netflix, pornhub, youtube, tiktok si alte chestii asemanatoare.

    • #69

      Si sa invatam sa conjugam corect verbul a trebui, desigur!

    • #70

      @Catalin: Ai dreptate! Multumesc!

  22. #71

    N-am stat sa citesc, poate-or mai fi zis si altii.
    Hai sa facem un calcul de bere si-i dau fatala aluia de la Formula AS.

    In USA sunt 330M oameni.

    Sa presupunem ca fara masuri mor 7%, adica 23.1M
    Cu masuri mor 1% adica 3.3M

    Ai o diferenta de 19.8M de oameni.

    Daca doar 10M sunt activi, chit ca sunt mult mai multi activi si daca astia 10M mai au 25 de ani de activitate in fata. (median age este 38 ani)

    Cum GDP per capita in USA 2019 este $54541.70

    Socoteala e asa:
    10M oameni * 25 de ani de activitate * 54500$/an = 13,625,000 milioane de $
    Adica 13,625 miliarde, adica $13.6 trillions

    Ca sa nu mai zic ca alea $3.2 trillion contin o buna parte si loans (adica se vor intoarce la un moment dat).

    • #72

      RO: milion EN: million
      RO: miliard EN: billion
      RO: 1000 miliarde EN: trillion

  23. #73

    Autorule, cum le știi tu pe toate, ca un om mare, Bibicule 🙂 Triliarde, trilioane, îmi amintești de mine la vreo 6 ani când m-a întrebat cineva câți bani am în buzunar și am răspuns ”100 de milioane de miliarde” 😀

    Păi dacă-i așa, de ce nu sfidezi tu experimentul social? Nu respecta nicio carantina, dacă ai bătrâni în familie încurajează-i să se ducă unde e mai mare înghesuiala….. Ce naiba, te face tocmai pe tine un experiment social la scară planetară? Habar n-au ei cu cine se pun!!!

    • #74

      Nancy, pls, am stabilit mai demult ca diar tu le stii pe toate. Amaratul asta e sub-om pe langa tine :).

    • #75

      @der, nu-mi amintesc să fi stabilit nimic cu tine, dar dacă-ți amintești tu, ce să zic… glorie ție, însoțește-l pe ”amărât”, cum îl numești tu și arătați-ne calea și lumina :)))))

  24. Deci, ăștia pot să tipărească bani cât vor ei, că ajung tot la ei în buzunare, pt că dețin totul. Aha! Și de ce ar trebui să-și aducă în sapă de lemn consumatorii sau să-i omoare?!

    Nu mai zic de triliarde, catralioane și alte cifre de care nici nu am auzit, după cum zice autorul.

    Zici că citesc pe cocoon.ro

  25. #77

    Pana in 1971 dolarii aveau acoperire in aur. Dupa hotararea luata de cei care il manevrau pe Nixon, americanii au tiparit dolari de cate ori au avut nevoie. Usor de gasit informatiile, nu sunt secrete. La fel a facut si si uemue, a tiparit euro cand a fost nashpa dupa 2008. Gulguta oficiala sprijinita de specialisti este ca daca se tiparesc bani fara acoperire a nasol ca se face inflatie. In realitate, daca o tara cu conducatori idioti/slugi are nevoie de bani, nu tipareste ci imprumuta dolari ca sa castige si smecherii ceva de la dobanzile creditului. Nu au voie sa tipareasca pentru ca sanchi nu au acoperire dar pot lua dolari/euro care nu au acoperire. Daca intreaba cineva, urmeaza lozicile ca aia au economie puternica, noi nu suntem ca ei, te crezi dac liber, sputnik etc. Insa, aia tiparesc cand au nevoie si nu au acoperire. Poate eventual americanii sa aibe ‘acoperire’ in acest ceas www.usdebtclock.org/

    • #78

      degeaba tiparesti lei, daca vrei sa consumi din import!

    • #79

      Ajută mult și saudiții care acceptă plăți pentru petrol doar în dolari. Acoperă mult din inflație.

      Problema e că acum cu consumul scăzut de petrol în lume, lumea nu mai are nevoie de dolari așa de mult.

      Singura chestie pe care cred că mizează americanii sunt chinezii care vor trebui să facă ciocul mic și să ia dolarul în continuare și să cumpere datoria externă a americii pe care o vor achita prin exporturi. Practic chinezii vor munci pentru pe datorie pentru americani.

      Totul se va reduce la cât de bine va putea negocia cu China să facă ciocu mic și joc de glezne, că după ce haos au generat în lume, se vor mulțumi dacă nu scapă cu sancțiuni sau alte cele.

  26. #80

    nici o sansa, ma uit la comentarii si toti sunt adormiti, bine ca puterile lumii au facut o simulare numita Event 201, prin fundatia salvatorului Bill Gates a unei pandemii cu un virus gripal ce se raspandeste in toata lumea, exact cu o luna inainte sa apara primul caz de gripa, pe utube un rezumat ar fi asta IYRkmoOhr8w , ca altfel dureaza 5 ore toata simularea pandemiei, deci ca si atacurile teroristilor totul este planuit, stati linistiti in casa altfel virusul va omoara instant, toate companiile care vor da faliment vor fi preluate de cativa giganti cu care nu va mai concura nimeni vreodata, daca nu vei accepta vaccinul care salveaza planeta de virusul ucigas, nu vei mai avea voie sa iesi din casa vreodata, un microchip implantat va garanta ca animalul e cu vaccinele la zi, caci veti fi injectati in fiecare saptamana cu vaccinuri sanatoase, sfarsit

    • #81

      Zi si de 5G si de sfanta beserica. Zi, zi.

    • #82

      Vezi ca ai comentat cu mircea in loc de George D.

    • #83

      pentru cei care pot sa inteleaga si o alta sursa de informatii decat repetatele la infinit: “Apocalipsa, virus ucigas, morti teribile, nu mai au unde sa ingroape cadavrele” simularea “Event 201” facuta in Octombrie 2019 in care “un virus coronavirus caracterizata prin flu-like symptoms si probleme respiratorii se transmite de la lilieci la porc si apoi la om infecteaza toate tarile intr-o pandemie care va face PIB-urile tarilor sa scada cu 10-20% si bursa sa se prabuseasca cu 40-50%”.
      youtu.be/AoLw-Q8X174

      O luna mai tarziu aparea primul focar de coronavirus.

    • #84

      Alo domnu’ scrie-ti numele cu majuscule, sa ne diferentieze lumea. Eu sint pentru vaccinare obligatorie.

    • #85

      si antigay

  27. #86

    Doua chestii care lasa de gandit
    1. Microsoft finanteaza o companie se vaccinuri
    2. Microsoft face update-uri de windows fix acum, in pandemie. Acum, nu mai devreme, nu mai tarziu.

    Astea sunt asa, doua, scurte, pentru cine are ochi sa citeasca si creer sa gandeasca.

    • #87

      Mai ales că Microsoft citit invers înseamnă, în limba dacă, Cel care îți va fura banii și te va face să stai în casă!
      Frați romani care știți limba dacă, atunci când vor veni să vă vaccineze, fugiți, luați calea munților, nu cedați sufletul lui MICROSOFT! Doamne-ajută, șforța fie cu voi!

  28. #88

    psihologia maselor e mai usoara decat psihologia indivduala. e suficient sa induci frica si toti se vor alinia in spatele tau fara sa puna intrebari, fara sa gandeasca critic pentru ca efectul panicii transforma oameni in zombie care vor crede tot ce le torni in cap prin televizor (1 caz, doua cazuri, trei cazuri, gicel al 4 lea caz dar Doamne fereste sa facem asa si cu alti virusi gen HPV care duce la cancer cervical la femei unde suntem campioni ca natie, doamne fereste sa spunem un caz de cancer de plamani, doua cazuri, o suta de cazuri)

    N-are rost sa mai aducem argumente ca in cazul celorlalte pandemii din ultimii 20 de ani in care au fost cu mult mai multe victime (1 M in cazul A-H1N1) fata de 85.000 de coronavirus la ora actuala.
    N-are rost sa discutam ca in Romania gripa sezoniera normala face 200-250 de decese anual (conform statisticilor oficiale) si nu s-a pus nici macar 1 s problema MACAR a carantinarii celor care au gripa in sezon. Sa existe un cadru legal in care angajatului gripat ii este INTERZIS PRIN LEGE sa vina la munca.
    In 2009 in timpul A-H1N1 nu s-a pus 1 s problema inchiderii totale a economiilor.

    Cred ca articolul in sine aduce ca argument o prostie care nu are acoperire economica. Quantitative Easing s-a facut mereu de catre bancile centrale in special in 2008 de catre FED si BCE. Efectul miliardelor bagate in economie s-a vazut in bulele aparute ulterior in bursa in care companii au ajuns sa fie valorate de zeci si sute de ori peste valoarea de piata tocmai pentru ca investitorii aveau bani.

    Intrebarile pe care le pun eu legate de acest 9/11 planetar (fara nicio conotatie conspirationista dar in mod sigur va schimba fata lumii asa cum am cunoscut-o pana acum) sunt:

    1. Cum va arata distribuirea capitalului dupa criza economica si dupa meltdown-ul social?
    2. Cineva avea de pierdut si cine are de castigat? (SME vs corporatii)
    3. Ce se va intampla la nivel de libertate indivuduala?
    4. Ce se va intampla cu folosirea tehnologiei pentru supravegherea individuala?
    5. Ce politicieni castiga si ce politicieni pierd din afacerea asta?
    6. Cum se schimba relatiile interumane?
    7. Ce se intampla cu deficitele publice ale unor state cheie si cu datoriile publice? (US, Franta, Italia)?
    8. Ce se intampla cu USD care va suferi o depreciere catastrofala in urma celor 2,2 T aruncate in piata (FED a declarat ca e doar inceputul, vor face QE nelimitat deci vor baga bani in piata non stop.
    9. De ce statul se ofera sa salveze pe toata lumea cand de fapt crizele sunt si ocazii de restructurare si eficientizare a companiilor mari si mici?
    10. Ceva mai utopic insa n-am zis-o eu ci Yuval Harari a zis-o acum cateva zile: ce sanse sunt ca o propunere de chip RFID subcutanat sa fie propus pentru a culege date biometrice despre starea de sanatate a indivizilor si a preveni contagiozitati ulterioare si a putea izola in timp real exact acei indivizi care sunt bolnavi ?

    • #89

      inca doua chestii pe care sa le spun aici sa ramana scrise ca sa ma pot intoarce la ele un pic mai incolo:
      – cand s-a decis carantina totala si restrictionarea totala a iesirilor (in franta nici sa alergi nu mai ai voie) s-a facut un calcul despre eficienta carantinei? si despre efectul fizic si psihic al carantinari a 3,3 miliarde de oameni vreme de cateva luni?

      cel mai important: care sunt sansele ca statele lumii sa iasa IMEDIAT cu un set de masuri post-carantina/post-epidemie (nu doar legate de igiena relatiilor sociale) care nu vor fi supuse opiniei publice, dezbatute ci IMPUSE ?
      Mi-amintesc ca la 9/11 la 2-3 zile dupa incident deja se stia cine sunt teroristii (pasapoartele care au zburat pe caldaram langa turnuri si printr-un twist of fate gasite imediat, unul era chiar al lui Atta, sefu’ la teroristi, like beat this Mr. Anderson) se stia si ca e afganistanul si irakul, se pronuntase deja si Patriot Act, like….how easy that was…

      Asa ca eu unul pastrez linkul la articolul asta ca sa ne intoarcem in cateva luni sa vedem cine ce a scris pe aici.

    • #90

      o sa revin aici de fiecare data cand mai apare cate un raspuns la intrebarile mele:

      raspuns la intrebarea 4: toate telefoanele mobile vor fi urmarite de autoritati in toata Europa iar in unele tari se vor culege date medicale prin telefon.
      Israel a implementat asta deja.

      “Digital technologies, mobile applications and mobility data have enormous potential to help understand how the virus spreads and to respond effectively. With this Recommendation, we put in motion a European coordinated approach for the use of such apps and data, without compromising on our EU privacy and data protection rules, and avoiding the fragmentation of the internal market. Europe is stronger when it acts united.””
      si
      “The Commission warned today that some of the measures being taken by certain (unnamed) countries — such as location-tracking of individuals; the use of technology to rate an individual’s level of health risk; and the centralization of sensitive data — risk putting pressure on fundamental EU rights and freedoms.”

      techcrunch.com/2020/04/08/call-for-common-eu-approach-to-apps-and-data-to-fight-covid-19-and-protect-citizens-rights/

    • #91

      Revin cu adaugiri la punctul 4: Apple si Google si-au dat mana pt urmarirea tuturor telefoanelor pt “binele populatiei”:
      www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-apple-alphabet/apple-google-plan-software-to-slow-virus-joining-global-debate-on-tracking-idUSKCN21S1TT

      ideea le-a venit acum doua saptamani si au deja e operationala:))

    • #92

      14.04.2020

      Ca sa continui seria documentarii legate de cum ni se iau f usor toate libertatile in schimbul “protectiei” impotriva covid, iata un alt articol care citeaza “expertii” care spun ca supravegherea in masa va fi “greu de retras” o data ce se termina treaba cu covid:
      www.theguardian.com/world/2020/apr/14/growth-in-surveillance-may-be-hard-to-scale-back-after-coronavirus-pandemic-experts-say

      deja in tarile mai autoritare s-a trecut la recunoastere faciala prin instalarea de camere pe strada si urmarirea telefoanelor.

      Authorities in Poland, the Netherlands, Spain, Ireland and the UK have all either expressed an interest or started to roll out mobile phone apps to help them track and trace those infected with the virus.

      The UK health secretary, Matt Hancock, announced plans on Sunday for a Bluetooth-based app that will warn users if they have recently been in close proximity to someone suspected to be infected with the coronavirus. The Dutch health minister, Hugo de Jonge, said last week at least 60% of the population would need to download the Netherlands’ similar app for it be effective. “We are looking at whether you can require everyone to do it,” he said during a press conference.

      Nu m-ar mira ca foarte rapid sa se treaca la colectarea de date biometrice prin obligativitatea purtarii de smart watch-uri atunci cand iesi din casa.
      Sigur, masurile de supravheghere sunt valabile pentru pulime, de exemplu in Israel premierul Bibi si clica au fost vazuti incalcand lejer masurile de caratina si supraveghere. nu veti vedea niciun politician utilizand aplicatiile de urmarire ca sa fie mereu spionati cu cine se intalnesc.

  29. N am citit comentariile si poate s a mai zis;
    Se trezește Trump dimineața sau ăla al Chinei și vorbesc cu staff ul la o cafea. Povestea ar fi ceva de gen “Lian Xi a făcut o fabrică mare in memoria bunicului său Lau Wuan și produce măști”
    “Beton, hai sa ne imbogatim, avem niște lilieci cu boale, îi băgăm în piață la wuhan, epidemie, punem planeta in cur, ne imbogatim, vindem măști 100 de ani la 2 lei bucata!”.
    Asta e cea mai logică teorie a conspirației la care mă pot gândi.

    • #95

      Ca sa-ti demontez si tie conspiratia 🙂 – China are mai multe fabrici care au capacitatea de productie cat necesarul planetar. Gen – consumul mondial la produsul X e 5 mil tone => 1 singura fabrica din China are capacitate de productie 5 mil tone.
      De ce kkt s-au gandit ei la masti? Ca era mai simplu cu altceva… care poat fi si mai scump etc..

  30. #96

    Am rasfoit blogul pe ultimele zile. Concluzia mea este ca Cetin face un studiu sociologic pe noi, ne testeaza reactiile la diferite subiecte fierbinti.
    Cand o sa aiba rezultatele, le va vinde pe bani grei lui Soros si o sa-si poata lua insula aia pe care viseaza sa se retraga si de acolo o sa ne spuna, cu rasul acela homeric al lui: “Plebeilor, v-am facut!”

    • #97

      plebeilor, va multumesc:))

    • #98

      Eu cred ca isi face propriul triaj aici pe site: baga la plesneala un articol, scris de un anume George si asteapta sa vada cine pica. Ca-n bancul cu pescuitul la caramida!

    • Nu mai avea drojdie și a zis sa facă 1 triliard

  31. #100

    Teoriile conspirative sunt toxice, menite sa controleze mintea omului si sa-l duca intr-o directie gresita, sa-l indeparteze cat mai mult de adevar, de adevarata problema!
    Nu am crezut si nu voi crede niciodata in asa ceva desi au existat conspiratii, organizatii secrete etc! Nu cred ca asa ceva ar putea exista la nivel mondial ( asta si pentru ca nu cred ca niste detinatori de putere si bani ar putea sa cada de acord ca un capo di tutti cappi sa le dicteze, vezi si Game of Thrones)DAR, DAR asta nu exclude existenta unor minti diabolice ce pot actiona independent, adica nu la comanda cuiva(stat, organizatie ).
    Totusi nu e corect ca tragedia asta de proportii, la nivel personal si mondial, sa fie trivializata cu tot felul de idei!
    E o tragedie ce schimba fata lumii, ce schimba felul oamenilor de a privi lumea! Nu trebuie sa-i uitam niciodata pe cei care mor din cauza virusului, ei sunt sacrificatii! Sunt cei care platesc cu viata ca sa scapam noi, restul pentru ca lumea moderna in care traim aplica strategii de imunitate in grup in loc sa faca pe dracu’n patru ca sa gaseasca un vaccin, un medicament impotriva acestei bestii de virus! E trist, lumea in care traim e mult mai cruda decat s-a crezut a fi!

  32. #101

    Teoriile conspirative sunt toxice, menite sa controleze mintea omului si sa-l duca intr-o directie gresita, sa-l indeparteze cat mai mult de adevar, de adevarata problema!
    Nu am crezut si nu voi crede niciodata in asa ceva desi au existat conspiratii, organizatii secrete etc. Nu cred ca asa ceva ar putea, totusi exista la nivel mondial ( asta si pentru ca nu cred ca niste detinatori de putere si bani ar putea sa cada de acord ca un capo di tutti cappi sa le dicteze, vezi si Game of Thrones)DAR, DAR asta nu exclude existenta unor minti diabolice ce pot actiona independent, adica nu la comanda cuiva(stat, organizatie ).
    Totusi nu e corect ca tragedia asta de proportii, la nivel personal si mondial, sa fie trivializata cu tot felul de idei!
    E o tragedie ce schimbat fata lumii, ce schimba felul oamenilor de a privi lumea! Nu trebuie sa-i uitam niciodata pe cei care mor din cauza virusului, ei sunt sacrificatii! Simt ca sunt cei care platesc cu viata ca sa scapam noi, restul pentru ca lumea moderna in care traim spui ca strategii de imunitate in grup in loc sa faca pe dracu’n patru ca sa gaseasca un vaccin, un medicament impotriva acestei bestii de virus! E trist, lumea in care traim e mult mai cruda decat s-a crezut a fi..

  33. #102

    Domnu’ George, dumneata stii de ce poate Trump (adica Fed) sa arunce cu dolarei? A?
    Pentru ca e cerere internationala domnu’ george. E mare rau. Atat de mare ca baga asta trilioane peste trilioane si nu apare nici inflatie si nici nu scade dolaru’.
    Acu te-ai prins?
    Gandeste putin, ca nu doare.

    • #103

      Adica e banul universal acceptat, bazat pe o incredere cistigata si mentinuta greu, de-a lungul unui secol. Arabii si chinejii au subsolurile bancilor pline cu dolari, daca i-ar arunca pe piata am fi martorii celei mai mari inflatii din istorie. Nu o fac fiindca si-ar taia singuri craca, adica s-ar saraci singuri. Plus ca exista intotdeauna solutia inventata de Eltin: de acum doua ore bancnota de 500 ruble nu mai e valabila. Care aveti asa ceva, ghinion…

  34. #104

    Jesus Christ!!! You are delusional man… you have absolutely no fucking clue how the world and the economy works …!!! no offense but people like you should go to jail because this level of stupidity and ignorance should be punished …

    • #105

      dar de ce ii vorbesti in engleza, esti sigura ca intelege?

    • #106

      @Arhi: da’ tu de unde stii ca e femeie? Vreau si io un skill d’asta! 😉

    • #107

      dupa ce citesti 15 ani comentarii, recunosti stilul

  35. #108

    Articol eronat, tocmai ca targetul a fost sa scape de cei 65+ ca să evite statele din europa sa dea pensii. Deci statele sociale au pus la cale masacru nu capitaliștii.

  36. #110

    As vrea sa scriu și eu un articol.

    “Reptilienii, leaganul civilizației de triliarde de ani.Realitate, sau experiment social? ”

    Ma găzduiești la tine pe site, Arhi?

    • #111

      nu, pentru ca nu reprezinta o opinie relevanta. omul asta are o parere despre ceva, buna, proasta, e ok, o are. prea v-ati invatat cu parerea aia buna, aia oficiala.

    • #112

      Aha. Si autorul are o parere relevanta. Despre trilioane, sau despre triliarde?

  37. #113

    Am venit să citesc comentariile. Mi-am pus și coiful de aluminiu pe cap, că e și 5G-ul ăsta…

    • #114

      Da nu ți-ai pus și masca… Atunci degeaba…

  38. Rata mortalității pandemiei din 1918-1919 nu este cunoscută cu precizie, dar se estimează că aproximativ 20-50% din populația de pe Terra din acel moment a suferit de această boală, letalitatea fiind între 2,5-5%, cu variații de la o țară la alta. Gripa a putut ucide 25 milioane în primele 25 de săptămâni; în comparație, SIDA a ucis 25 de milioane în primii 25 de ani.

    Cred ca pe de o parte avem varianta neconspitationista [ o fi existand cuvantul asta? ] prin care nu se vrea o pandemie cu urmarile celei din 1918. Plus ca astia imbolnavitii nu se simt tocmai ok.

    Legat de astia bogatii: nu cred ca avem noi mentalitatea lor sa-i intelegm ce vor: Bill Gates a donat jumate de avere – la fundatia lui, adica tot lui, pentru o cauza nobila. Habar nu am de ce mai vrea bani? Ca sa-i doneze, etc. Oare ce are in cap Jeff Bezos? Habar nu am, daca stiam era pe undeva in TOP 300. Ca unii vor sa conduca lumea, e clar. Pot? O sa aflam. Pra multi neuroni pierduti pentru chestii ce dateaza de mii de ani, nerezolvate nici astazi. O parere din nordul tarii!

    • #116

      dupa primele milioane banii nu mai sunt un scop ci un mijloc.
      cand ai 100 de milioane nu mai gasesti nicio placere in a face bani de aceea ai nevoie de altceva care sa-ti dea un scop in viata si aia e accesul la putere.
      apoi vrei sa faci ceva meaningful in viata, sa cladesti un imperiu, sa schimbi lumea, visul oricarui pustan..

      apoi descoperi ca mai sunt si altii ca tine, tot cu bani, tot cu aceleasi idealuri si ajungi sa te intalnesti organizat si cu multi altii, davos, intalnirile rotary, conferintele anuale bilderberg..

      intalnirile astea sunt in format de “think tankuri” in care se discuta despre viitorul omenirii iar oamenii stransi acolo controleaza direct sau indirect vietile a sute de milioane de oameni daca nu miliarde. nu trebuie sa-i controlezi pe toti ci doar o masa critica iar restul te vor urma.

      un vechi dicton spune: “daca vrei ca viitorul sa nu poata fi controlat, atunci nu fa nimic, daca vrei sa controlezi viitorul atunci trebuie sa fii tu cel care il fabrica”. pe principiul asta se ghideaza think tankurile astea, nu poti controla viitorul dar poti controla parti importante din el.

  39. #117

    Ca de obicei când se întâmplă chestii neobișnuite – cataclisme, terorism, război, accidente industriale masive – întotdeauna se activează planuri care erau pregătite demult, și care în mod normal nu ar fi trecut de critica/opoziția maselor, dar fiind dat scurtcircuitul, planurile sunt puse la lucru. Guvernele au astfel de planuri – mai precis clasa conducătoare – dar și corporațiile au astfel de planuri, și chiar indivizi cu oarecare putere au și ei planurile lor.

    Nu puteți crede că și-au dat mâna din timp și au pus căcatul asta în scenă, ci doar par că sunt sincronizați fiindcă li se aliniază interesele.

  40. #118

    Ce va mai place coronavirus, sa va fut cur de pseudointelectuali.

  41. #119

    Bobita,

    Eu atat spun: de la gripa sau cancer nu am vazut spitalele depasite de situatie, aparatura insuficienta si mortii depozitati in TIR-uri ca nu fac fata pompele funebre.

    Eu cred ca tu nu ai treaba si gandesti prea mult.

    • #120

      in fiecare zi, in Romania, mor mai multi oameni decat de coronavirus. oare cum au facut pana acum sa scape de cadavre?
      cred ca esti tu biasat si faptul ca presa iti arata acum cum se face te face sa crezi ca doar acum se face asa si ca e tragic.
      unde mai pui si faptul ca sunt contagiosi si nu-i poti da direct familiei ma gandesc si de aia trebuie sa-i stochezi undeva.
      insa stiu ca efectul e puternic, de aia il si prea presa: “nu mai au loc unde sa puna cadavrele!”, pe cnbc acum cateva zile e “cutarica a declarat ca sunt atatia morti ca trebuie ingropati in central park” apoi cineva a iesit si a dezmintit but to late, efectul a fost produs.
      ca la revolutie:
      – teroristii
      – fantanile otravite
      – televiziunea sub asediu

      scenarii…

  42. #121

    De cand a inceput nebunia asta, am avut un feeling ca e o vrajeala. Dar am pus si eu botul la un moment dat, recunosc. Apoi am inceput sa observ chestii dubioase, care nu se leaga. Am inceput sa investighez pana cand am realizat ca smecheria este in teste. Asa controleaza OMS pandemia, controland cifrele.

    Am pus acest clip, care explica stiintific despre teste.
    www.youtube.com/watchv=Xr8Dy5mnYx8&list=LLtbCi6pFYp9SnxQTWRQblOw&index=2&t=0s

    Pe scurt, din 198 de chinezi care au avut ceva legatura cu piata din Wuhan, cu simptome, au analizat doar 7 si au declarat ca e viral. Doar 7. Poate voit, sau poate din incompetenta,
    nu au luat in considerare poluarea sau faptul ca ar fi putut ingera otrava, prin animale.

    Apoi, acest covid are EXACT acelasi material genetic precum exosomii, care sunt anticorpi ai organismului uman, niste vezicule mici, care se activeaza atunci cand corpi straini ataca celulele. Iar felul cum acesti exosomi se lupta cu corpii straini cauzeaza aceste simptome, ale “covid”.

    Printre factorii care activeaza acesti anticorpi pot fi frica, stresul, gripa, infectii, otrava, poluarea etc. Deci practic, toti avem asa ceva in organism, iar probabil la testele la microscop ale pacientilor care “prezinta simptome” apar acesti exosomi, si astfel sunt declarati pozitiv.

    Interesant este ca Lombardia, epicentrul epidemiei in Europa este si una din cele mai poluate regiuni din EU.
    www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0013935116300834?fbclid=IwAR2Qd7vwpuR-4gV1T7jKKqN9Pq0SbHyQ5596pvHmaaSK4B8V0zP8iGjB3cY

    Alt lucru interesant este ca deoarece spitalele sunt acum goale, decesele din alte boli sunt trecute ca victime covid. Practic, daca cineva face infarct, este trecut ca victima covid, si nu e deloc ok.

    www.activenews.ro/stiri-sanatate/Ministrul-Sanatatii-Nelu-Tataru-Eu-am-solicitat-ca-in-fiecare-judet-toate-decesele-pe-care-le-avem-sa-fie-considerate-ca-deces-suspect-coronavirus-si-sa-avem-in-continuare-o-evaluare-a-lor-completa-160931

    I s-a mai parut cuiva amuzant ca acest virus letal care face MII DE VICTIME IN TOATA LUMEA DIN LUME poate fi anihilat doar cu apa si sapun?

    • #122

      In caz ca nu merge link-ul yt, este clipul acesta: ‘A Breakdown on Current Testing Procedures’, 38;17 min de pe canalul Secrets of Saturn.

    • #123

      “I s-a mai parut cuiva amuzant ca acest virus letal care face MII DE VICTIME IN TOATA LUMEA DIN LUME poate fi anihilat doar cu apa si sapun?”

      Nu o sa iti vina sa crezi, dar un virus, in fond acid ribonucleic, reactioneaza cu sapunul, adica o baza, de unde rezulta apa si sare. Chimie de clasa a noua.

      Mie mi se pare amuzant ca un tanc in cele din urma rugineste. Cum adica, o masina de lupta atat de puternica poate fi in timp degradat de oxigenul din aer? OMG!

  43. #124

    mi-a venit cam tarziu gluma dar asta e … ” trilion cu trilion fac mai multe trilioane, unii isi cumpara masini, eu imi cumpar avioane”

  44. #126

    Am incetat sa mai citesc in momentul in care am dat peste ineptia asta:

    “a ucis mai puțin de o zecime decât gripa în mod normal”

    In Italia, e asa, doar o poveste.

    Hai sa ne informam in loc sa vorbim prostii iresponsabile:

    Ce s-ar intampla daca nu facem nimic:
    www.youtube.com/watch?v=gku7mdTS8cc

    Model rata de infectare:
    www.youtube.com/watch?v=oRCn5xPLCKs

    Discutii cu un virusolog, Joe Rogan

    www.youtube.com/watch?v=E3URhJx0NSw

    Ce mai zice si Bill Gates:

    www.youtube.com/watch?v=Xe8fIjxicoo

    Evident, acestia nu stiu despre ce vorbesc, si mint si e o conspiratie.

  45. #127

    m-am tot gandit la chestiile de care zici si tu in articol. am incercat sa le pun cap la cap si am ajuns la un filmulet care explica foarte clar problema si arata adevarata fata a situatiei.
    www.youtube.com/watch?v=M4BXyC3kHSU

  46. #128

    Ai dreptate, Ioane!

    Am gasit de pe site-ul OMS, faptul ca intr-adevar se testeaza anticorpii ( exosomii care sunt identici cu ‘covid’, din clipul prezentat )

    Rapid diagnostic tests based on host antibody detection

    There is another, more common type of rapid diagnostic test marketed for COVID-19; a test that detects the presence of antibodies in the blood of people believed to have been infected with COVID-19.

    www.who.int/news-room/commentaries/detail/advice-on-the-use-of-point-of-care-immunodiagnostic-tests-for-covid-19?fbclid=IwAR0psCw1EgEBqfZEyETMZCdyoQu4d0yLSDC8IpseJsbEIbhKonLC7YjQu_g

    Apoi am gasit despre testul PCR, ( Real Time-PCR ) inventat de Kary Mullis, care a scris si o carte, The HIV Hoax: 2000 Virologists Cannot Be Wrong books.google.ro/books/about/The_HIV_Hoax.html?id=jjHArQEACAAJ&source=kp_book_description&redir_esc=y

    …acest articol, din 2001, iata ce mi s-a parut interesant.

    4. PCR DETECTS ONLY A SMALL FRAGMENT OF AN ENTIRE VIRUS

    PCR detects at best single genes and most often, only bits of genes. If PCR finds two or three genetic fragments out of a possible dozen complete genes, this is not proof that all the genes (the entire genome) are present. Part of a gene does not equal a complete virus particle.

    HIV experts admit that the majority of proposed HIV genomes are incomplete; they could never orchestrate the synthesis of a virus particle.

    Turner explains: “Even if all genomes were complete, having the plans doesn’t mean you’ve built the house. You can carry a whole retroviral genome around inside your cells all your life without ever making a virus particle.” These two problems make it even more uncertain what the significance of a positive PCR is.

    www.sidasante.com/themes/tests/pcr/viral_load_and_the_pcr.htm

    • #129

      Salut! Ai putea te rog, sa imi stergi comentariile? Prefer ca oamenii sa caute singuri informatia prezentata. Multumesc!

  47. #130

    Chuck Norris a numarat pina la infinit.

    De doua ori.

  48. #131

    La data la care ai publicat articolul, adica pe 8 aprilie, covid19 deja a ajuns pe primul loc la nivel global in materie de decese/zi( de fapt pe 7 aprilie atinsese acel prag) asa ca tot ce ai scris dupa este invizibil.