Una din regulile de circulație din germania, poate cea cu cele mai mari amenzi și poate cea mai respectată este păstrarea distanței față de cel din fața ta, kilometri supra doi. Ai 60 la oră, trebuie să ai 30 de metri. Ai 100, 50 de metri. Bine, nu ai 100, că limita pe DN-uri e 80 și nu vrei să o încalci.

Am încercat zilele trecute, când am făcut un drum la granița de sud a Moldovei, Brăila, să circul conform regulilor de circulație ca viteză și ca păstrare a distanței.

Cu siguranță, a fost cel mai periculor drum pe care l-am făcut vreodată. Pentru că, dacă încerci să lași o distanță de genul între tine și mașina din fața ta, automat îți intră în față 2-3 mașini, conduse de oameni altfel respectabili, care frânează brusc și te aruncă în decor, după care pleacă mai departe. Și intră alții. Și tot așa, într-un carusel al morții din care nu poți să ieși decât dacă faci și tu la fel. Adică mers cu viteză, stat la aspirație, ca să nu îți intre nimeni în față, depășit tot ce prinzi și ajuns acasă, dacă ai noroc.

În oraș, să conduci, a devenit un fel de raliu. Serios, oamenii conduc 90% din timp încercând să depășească și să țină pe cineva în spate. Stăteam la semaforul de la Cora Pantelimon și un retard într-un BMW adormise la semafor. Am încercat să îl depășesc prin stânga, moment în care a realizat că doarme, a accelerat și mi s-a băgat în față, scoțând mâna pe geam gen Ce vrei, bă? Și pe tot bulevardul pantelimon a avut, drept unic scop, să fie în fața mea.

Și nu e un caz singular, toți fac la fel. Nu mai există niciun fel de reguli de bun simț, dacă nu forțezi banda, nu poți să o schimbi, pentru că nu te lasă nimeni. Nu mai există regula nescrisă a fermoarului, dacă ai avut ghinionul să nimerești o bandă blocată de ceva, toți își fac un țel în a nu te lăsa să ieși de acolo, pentru că îți meriți soarta.

Între timp, suntem pe locul 1 în UE la mortalitatea din accidente auto.
Nu vreau să ajung nicăieri cu articolul, doar l-am condamnat.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

54 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Suntem (dovedit statistic) cei mai proști șoferi din Europa. Presupun că nu ai prins pe A2 gibonii care de pe banda 2 (pe care se merge cu 160 de altfel) se aruncă în depășire pe banda de urgență (eventual cu vreo 180, că sunt grabiți iar infrastructura e de căcat).

    • #2

      am prins un jegos de asta din sibiu. din pacate, aveam camera oprita fmm

    • Din Sibiu ? nu exista, aici e capitala bunului simt, noi zicem buna ziua si multumesc ( campanie idioata locala de acum cativa ani ).

    • #4

      Confirm, de când am imigrat în Sibiu când flatulez roșesc.

  2. #5

    Da, cunosc problema… failtrafic.ro/de-sezon-3/ E bun totusi ca se face religia in scoli, pentru cîntat prohodul educatiei rutiere…

  3. #6

    si pe autostrazi la fel

  4. De aia care opresc pe dreapta in curba, sau imediat dupa, care blocheaza o banda intreaga “pentru cateva minute”, ce zici? In fiecare zi dau de astfel de specimene.

    • #9

      in pantelimon avem trecere de pietoni fix in curba. microbuzele opresc, pe trecere, imediat dupa curba, fix in partea invizibila. badumtss

  5. Mergi in coloana, vine unul mai deștept și depășește, apoi se baga forțat in coloana că vine din fata. Am văzut șoferi cu familie, copii in mașina care fac așa ceva. Ai o mașină împuțită cu 100 de cai, cu nevasta, copii, bagaje și conduc de zici că sunt la volanul unui monopost de F1. Nu tii la viață ta, dar totuși nu te gândești la viață ălora mici din mașina?

  6. #11

    Cu parere de rau, dupa 20 de ani de condus constant, aproape zi de zi, concluzia este ca soferii de Arges sunt de departe cei mai nesimtiti in trafic.
    Nu vreau sa readuc in discutie o veche disputa, sa fac un top sau altceva. Sunt argesean get-beget, dar am bunul simt sa recunosc ca de oriunde vin de prin tara spre casa, când ajung in Arges mi se instaleaza frica si ma enervez cat pentru toata calatoria.
    Poate din cauza asta stilul meu de condus este unul “defensiv”, Incerc sa intuiesc ce manevra de cacat poate face cel din fata mea pt ca sigur aia va face.
    Nici macar traficul incarcat din Bucuresti nu rivalizeaza cu un tranzit prin Arges in ceea ce priveste numarul de melteni pe km rulat.

    • #12

      Eu as incerca sa te contrazic. Constănțenii iau toate năravurile lăsate pe aici de turiștii de vară. Plus permisele ”luate pe brînză”, blugi sau dolari (acum euro) își arată consecințele.

    • #13

      Competitia e mare. Si alte judete isi disputa titlul. Gorjul vine tare din urma, Prahova incearca depasirea

    • #14

      pietonii din arges cred ca sunt cei mai meseriasi din tara. nu au nevoie de treceri de pietoni pentru ca oricum nu conteaza daca sunt.

    • #15

      Nu va mai c#$ti pe voi ca Argesenii, Constantenii, Prahovenii sunt cei mai prosti! Toti sunt! De oriunde vin, sunt soferi de tot r@#ul.

    • #16

      din experienta proprie, confirm argesul.

    • #17

      Baxt, momentan locuiesc in Constanta. Sunt la a 3-a masina de serviciu cu media pe masina de 180-200k km (pe care ii parcurg in Romanica). Orase mari, mici, aglomerate sau nu…Constanta este cel mai horror oras de condus. Defensiv conduc si eu in stilul ma feresc de toti si toate si de bombele alea verzi de autobuse. Nu mi-a venit sa cred cand au trecut vreo 3-4 pe rosu la semafor cu politia pe contrasens si nu s-a intamplat nimic!!! Cine mai acorda prioritate la pietoni pe trecere, demareaza la sub 1 metru in spatele lor, toate masinile au defect de semnalizare. MAi am treaba pe alei inguste cu sens unic si de fiecare data ma intersectez cu unul pe contrasens! Banda dubla are rol decorativ. Se fac romanesti in intersectii cu semafor rosu si cu oameni pe trecere. Nicaieri nu am vazut din astea… Si din pacate ce am enumerat mai sus 2-3 din ele se intampla zilnic 🙁

    • #18

      confirm

    • #19

      Bă, sigur nu erau argeseni la mare?

    • Eu as zice ca toți șoferii (hai 99.99%) care circula in România sunt melteni. In frunte cu poliția care ar trebuii sa fie un exemplu (haha)

  7. #21

    Si daca mergi mai incet prin oras e naspa. Iti sar toti in fata de pe strazile laterale ca vad ca ai timp sa ii eviti. Sau te depasesc pe unde se poate dreapta/stanga ca sa iti intre in fata la sensul giratoriu.

  8. #22

    Serios? Stai in Pantelimon? Iti plac aia de nu te lasa sa intri in oras ca vin ei pe prioritate? Sau desteptio care fac stanga spre Cernica peste aia de fac stanga regulamentar spre Pantelimon? Nu ca la 30m nu ar avea pe unde sa iasa. Ieri pe Mioritei era sa ma izbeasca frontal un pulifrici care s-a gandit sa depaseasca ca boul cu viteza si fara sa se asigure.

    • #23

      Oana, eu sunt ala care nu te lasa sa intri in oras, de exemplu ieri era un ciorombete fix pe banda mea deci a fortat atat de mult incat a trebuit sa ma opresc, fix pana in botu lui de nu mai avea ce face nici sa dea inapoi nici in fata, stiu am fost rau , da really? Se vine de la rond cu minim 50, ca sa nu zic suta si ala e fix pe banda mea? pentru ca nu se paote astepta maxim 30 de secunde sa se elibereze sau ca sa vezi doamen, te duci naibii la rond si ai prioritate, 20s pierdute….
      Asa ca da eu sunt ala care nu va las sa intrati in metropola

  9. #24

    Dap, daca incerci sa tii o distanta sigura fata de cel din fata, ti se baga tot cardul in fata. Aici sunt exceptie tembelii care nu pot/nu vor sa depaseasca tirul din fata lor dar stau lipiti de el. Apoi mai sunt taietorii de curbe, unii o fac lejer, altii www.trafictube.ro/perfect-idiot-spaima-curbelor/.
    Ultimele comentarii sunt exact ce trebuie, cum ca eu n-am fost preventiv, probabil stand acasa. Orice drum cu masina iti fura ani din viata, de multe ori la propriu.

  10. #25

    Un motto special al romanului :
    Eu mai tare decât tine sunt.
    Si nu, nu poti pune competitia doar pe seama condusului in romania, exista o competite oarba, fără o anumită cauză a românului vs. român, de la casa mea mai mare ca a ta până la baiatul meu e mai tare ca al tau.
    “tare” = jmecher cu j, destept, frumos, hoţ, descurcareţ etc.
    O competitie hrănită din habar nu am ce, comunismul parcă ne invaţa ca toti suntem egali dar mai tari ca restul globului, democratia nu o vad sa ne fi invatat ceva, la noi democratia s a dezvoltat invers, NOI am creat propria noastra democratie .
    Singurul sens benefic al acestei competitii este ca ne curăţăm mai repede decât ar trebui, ceea ce nu-mi displace. Cred ca selectia naturala in romania este o chestie benefica pentru viitor.

    • #26

      Păi n-a zis taica Ilici ”democrație originală”? Asta este…

  11. #27

    De intersectia Bd Basarabia cu 1 Decembrie ce sa zic, zilnic evit 2-3 smecheri care nu selecteaza banda care trebuie din diferite motive si se baga cu tupeu in ultimul timp pe banda unde au treaba sau vin direct de pe linia de tramvai pe banda de langa trotuar 🙂

  12. #28

    Acum câteva zile s-a gândit un șofer de microbuz sa franeze brusc in fata mea pentru ca i-a făcut una semn! Fara semnal,fara sa fie statie… Tot el era mirat după ce l-am luat la injuraturi

  13. #29

    Dacă ai ști cât m-am chinuit cu soția s-o învăț să stea “la aspirație”.. :)) Ea, nu, că păstrează distanța regulamentară sau chiar mai mult făță de ăla din față. Măi, femeie, stai “în pluton”, că dacă te depărtezi te mănâncă și șumahării care vin din sens opus și se bagă în depășiri aiurea, și hamiltonii care vin din spate. S-a convins singură după vreo câteva drumuri mai lungi.

  14. #30

    asta cu mersul la aspiratie cred ca este cea mai cretina chestie pe care o vad de fiecare data cand merg pe undeva. ma enerveaza la maxim sa vad cate un bou din asta la cativa metri in spatele meu pe autostrada. am descoperit ca un jet de lichid de la stergatoare face minuni si ca imbecilii franeaza ca sa nu isi mai ia stropi pe parbriz.
    altfel, e distractiv cand toti idiotii astia franeaza ca apucatii cand vad o masina de politie chiar daca merg cu viteza legala.

    • #31

      haha, tare asta cu stergatoarele! de retinut.
      primesti bonus daca ai si spalatoare de faruri, dar nu ca la saracii cu vw, VAG, la care pornesc la faruri doar dupa ce dai de 10 ori pe parbriz. La alte marci pornesc automat cu faza scurta aprinsa si arunca juma de litru /comanda.

    • #32

      asta cu lichidul de parbriz o practic si eu!

    • #33

      Eu am o problema cu tiristii care merge la aspiratie unu inspatle celuilat, de exemplu sapt trecuta pe valea Muresului de la Deva spre Arada, unde ai efectiv in 150km maxim 5 locuri de depasit si alea blana, am prins 3 tiruri mm lor de idioti, deci mergeau la 2 m in spatele celuilalt. Am prins o banda lunga si in loc sa ii depasesc pe toti lam fortat pe unu sa puan frana cas a ma bag intre ei.
      Sa ma repet mm voastre.

  15. #34

    Nu mai jeliti pe aici! Politia este de vina! Daca ii omora cu amenzile se linisteau. Stati intr-o intersectie mare 10 minute si faceti o statistica. Va zic eu – cel putin 10 infractiuni/contraventii/sanctiuni. Daca In Bucuresti s-ar lua aproximativ 300 de carnete/zi x 30 zile in total aprox 9000 de dobitoci pietoni /luna si uite asa mai eliberam revolutia din traficul lui firea.
    Dar la noi politia a ajuns ceva formal care in mare parte cauta scuze si motive sa nu munceasca sau le e frica sa nu cumva sa ii sanctioneze seful pus de dragnea sa supravegheze statul paralel
    Concluzia este ca totul pleaca de sus. Daca s-ar vrea s-ar putea …….

    • Politia Rutiera exista ca sa mai scoata cate o lingurita din ocean, sa hraneasca presa si prostii.

  16. #36

    am citit “cu atentie si ingrijorare”… sunt in concediu si nu am mai condus de 8 zile, mai am 3 si cobor la firul asfaltulul 🙂

  17. #38

    L am pupat pe unu’ n cur acum vreo câțiva ani. N a fost mare lucru…dar de atunci, păstrez distanța. Exact regula km/2 sau mai mult, daca e cazul. Din partea mea, să se bage toți. Daca mi sta vreunul la aspirație (rar, dar se întâmpla) pișc frana cat sa se aprindă becurile de 3-4 ori. Dispare.

  18. #39

    Mie imi plac aia care fac stanga si blocheaza o banda cand in fata lor la 50-100 m este un sens girator.

    • #40

      Aia deja tine de respect, nu de respecarea regulilor de circulatie. Stai mai intai sa rezolvam problemele legale :))

  19. #41

    Cel mai bun lucru e un stroboscop puternic in luneta. Cum se lipeste unu’ de curu’ masinii, da-i cu stroboscopu’, sa se invete minte.

  20. #42

    stiti challengeul kiki dance si failurile aferente? ei exact asa i s-a intamplat la un idiot zilele trecute..m-a depasit prin dreapta intr-o intersectie ne-lasandu-ma sa intru pe banda din margine pentru ca cea din mijloc facea la stanga si era blocata.. era tot smecher si increzut cand a trecut pe langa mine, afisand o moaca infatuata si multumita ca nu m-a lasat sa intru si sa stau ca un gibon la coada, iar in 10 m a intrat intr-un indicator de drum in lucru ce pazea o groapa in asfalt :))

    • Drum cu 3 benzi, urmează intersecție, ghiolbanul vede că banda 3 se mișcă mai repede și sare imediat acolo. Se blochează banda, forțează să intre din nou pe 2. Ești din categoria asta?

    • NU :)) drum cu 2 benzi , 15 masini in fata pana in intersectie si normal ca orice om incerc sa intru pe banda din dreapta sa merg inainte …acuma sa nu zici ca tu cand stii ca vine o intersectie la stanga te muti pe banda de inainte cu juma de km inainte..
      www.spalatorie-springclean.com

  21. #45

    Nu e nici o diferenta intre cocalarii care merg la aspiratie si putorile care se taraie prin oras cu 20km/ora eventual cu telefonul la ureche. Pentru ambele specii o mare MU1E din partea mea. Apoi daca ii depasesti se simt tare ofensati, niste cretini….

  22. #47

    La o mașină mai veche făcusem niște modificări neomologate foarte amuzante. Una mișto a fost când am montat un întrerupător de aprins becurile de marșarier. Stăteam la semafor, cum se punea verde aprindeam alea, să-l vezi pe ăla din spate ce disperat era :)))

    Pentru ăștia care dau flash aveam un proiector de ceață în spate, puteam să le dau flashul înapoi :))))

    • #48

      Ce-am mai visat si mai visez la modificari din astea, in special proiectorul ala 🙂

  23. #49

    pai… ruta principala pe care o fac cam de un an e drum de 20- 25 de minute in conditii de 5.30, 6 dimineata, asa ca la ora aia plec. la intors… daca merg normal si nu dau de tot felul de disperati imi ia in jur de 50 60 de minute. daca apar si gibonii deja trec spre 70-80. daca ma dau asa mai la limita normalitatii pe care o mai si julesc pe la colturi cobor la 40 de minute. daca as fi si eu gibon probabil as scade la 30… aproape ca ajungi sa ii intelegi, desi asta nu ii scuza in nici un fel.

  24. #50

    Bai ai ce sa faci: reduci viteza asa incat sa refaci distant fata de cel din fata.
    De altfel, eu reduc viteza si cand am pe unul in fund.

  25. Ne gândim și noi puțin la pietonii care trebuie sa fie in forma fizica fenomenală sa treacă strada pe trecerea de pietoni?

  26. #52

    am facut o vizita la St. Moritz in concediul asta (sa bag si eu o inghetata ca altceva e peste buget) si la intoarcere am avut un nene cu un Ferarri in spate. Distanta si viteza regulamentar. Nu cred ca nu si-ar fi permis o amenda dar a fost civilizat. atat.

    • #53

      ferrari, probabil 2 3 ani. adica in rodaj, normal ca nu isi permitea arogante ca baetzii cu bamveu din 92…

  27. #54

    Eu prefer sa conduc noaptea. Cand sta unul prea aproape de mine dau drumul la stergatoare si dau drumul si la luminile de ceata si isi ia distanta. Am invatat asta in uk. Parbrizul ud si stopurile de ceata nu fac treaba prea buna