Odată cu naufragiul vasului de croazieră Costa Concordia, cel care a naufragiat pentru că căpitanul a venit prea aproape de țărm, ca să le facă locuitorilor cu mâna, probabil mulți dintre voi v-ați întrebat cât câștigă un laș ca căpitanul Schettino, cel ce și-a abandonat primul nava la accident.

Ca informație de primă mână de la Vick, care muncește în domeniu de vreo 10 ani, un căpitan de vas de croazieră câștigă 30-35 000 euro lunar. Au în plus tot felul de bonusuri, de umplut vaporul, de neconsumat toată benzina, de neconsumat mâncarea etc. Sunt unii dintre ei care câștigă în jur de 1 milion euro anual.

Asta așa, ca să știți cu cât se plătește lașitatea.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

54 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nicio aluzie la comandantul de vas Basescu care naufragiaza Romania, sistemul de sanatate si primul care fuge la Viena sa se trateze?

  2. nu o sa mai castige cu siguranta :)))

  3. #6

    E mare diferenta intre 35000 si 1 milion anual.

  4. cam ce bani egaleaza sansa deosebita de a fi prizonier pe un vas, fie el si de lux, croaziera etc?

    • #11

      alta marie » lucreaza 6-8 luni, cu pauze, concedii. as vrea sa fiu si eu prizonier pentru 35000lunar

    • tks, but no thanks 🙂

    • Sa stii ca esti cam genul care are bani dar n-are ce face cu ei. Nu ai familie, nu ai viata personala, totul se reduce la vapor. Nu zic ca sunt de compatimit dar, banii pe care si-i iau sunt justificati de sacrificii. Daca ar avea 3-5 000 pe luna, nu s-ar duce nici dracu’ sa conduca nave… deci e nevoie de o remuneratie serioasa.

      In afara de asta, cred ca sunt rari, ca si meserie, nu sunt cum sunt contabilii sau programatorii… e destul de greu sa te tii de o facultate in domeniu, asa cum e si in aviatie.

  5. #14

    Ti se pare mult 2500E/luna pentru responsabilitatea pe care o are un comandant? (cei care chiar isi fac meseria)

    • #15

      Mirel » asa cum am zis mai sus, am corectat, suma e lunara, nu anuala

  6. E scenariu pt filme cu prosti, dar omu a fugit ca mort nu putea sa-si cheltuiasca bulionu de euro…

  7. 35 de mii de euro? atat de putin? ce amarastean! sper sa aibe bani sa isi plateasca intretinerea…

  8. mi se pare ca am vazut ceva la tv cum ca nenea de pe concordia lua 20k pe luna

  9. ar putea să câştige şi 10 milioane de euro pe an. aici e vorba de instinctul de conservare. cred că fiecare dintre noi s-ar gândi întâi la el în situaţii din astea. plus frica, teroarea, spaima că nu mai apucă ziua de mâine.

    • #20

      AndreiArde » nu e chiar asa. ala e platit atat de bine tocmai pentru ca are responsabilitate mare. fiind capitan, ARE OBLIGATIA de a parasi ultimul vasul. sa de a nu-l parasi deloc

    • #21

      Nu se spune degeaba ” the captain goes down with the ship”. Un căpitan se presupune că trebuie să fie ceva mai curajos decât un amărăstean oarecare.

  10. #22

    Ar mai trebui sa te gandesti odata, nu este o meserie pentru orcine, pana ajungi comandat pe nava de croaziera e mult de mers intr-un domeniu deloc usor.

    Eu stiam de la un comandat de vas ca se plateste in jur de 10mii pe luna, cum au spus si altii nu lucrezi 12 luni din ani. Intradevar nu pe vas de croaziera ci pe vas comercial.

    Persoana de care vorbesc este in a doua grupa de varsta sa zicem si deja viata pe mare se face simtita (probleme cu inima)…avand in vedere ca meseria presupune un stres enorm. Asta fara sa punem in balanta si alte distractii gen: te trezesti dimineata cu mitraliera la ceafa si o mana de somalezi flamanzi pe nava, uragane si alte nebunii.

    Spun asta pentru ca titlu articolului nu face distinctia dintre domnul din imagine si alti comandanti de nava, am zis ca poate ar trebui puse in balanta si cele cateva argumente date de mine.

    • #23

      alexzen » sa ma gandesc la ce? eu am zis ca lasul comandant al vasului scufundat e ultra platit, nimic altceva. tu stii 10 000 de la cineva ceva, eu stiu de la fratele meu, care bate oceanele de 10 ani. i win.

  11. #24

    Ahahaha! Ce lache e!
    Pai in clasa politica de la noi iti dai seama ca astia sunt bani de seminte! 🙁

  12. Comandantul nu e un simplu om. El este antrenat ca un soldat ca sa depaseasca pornirea instinctuala de a-si apara viata cu cea de a-i ajuta intai pe altii.

    Unde sunt capitanii de altadata?!?

  13. castiga destul de putin pentru un capitan cu experienta. e un job foarte dificil. un marinar pregatit si constiincios merita fiecare banut.

  14. arhi, stiu de la un fost subofiter de marina, care lucra pe diverse nave nasoale, gen petroliere. El primea numai 3000e/luna. Numai ca lucra 3 luni si primea salariu pe 6 😀
    Asa probabil si capitanul cu 10mii.

    Ca munca e nasol pe nave comerciale. Pe astea de croaziera unde esti un demizeu, ce satana e asa de nasol?

    Despre cazul de fata. Italian si curajos in aceeasi propozitie. Era sa imi deie sangele pe nas la idee 😀

  15. #32

    Ba, habar n-ai care-au fost ultimele cuvinte ale capitanului de pe Titanic:
    “De unde plm vine toata apa asta?!”

  16. #33

    Ca sa intelegeti ce inseamna un vas de clasa Concordia si cam ce inseamna sa fii capitanul ei, va recomand asta: vplay.ro/c/e7wxfgy3

    PS: documentarul e disponibil la liber in SUA pe site-ul NG, dar nu si pe site-urile din Europa, asa ca….

  17. #34

    mi-a placut ca cica a zis ca “a cazut” in barca, din cauza asta a fugit printre primii :))
    nu cumva o avea stramosi rromani ?

  18. #35

    pai navele de croazieara nu merg pe benzina, merg pe un fel de motorina se cheama bunker diesel sau ceva de genul.

  19. #36

    Comportament tipic italian la tovarasul Schettino. NO BALLS !

  20. Frate-miu Nuţu are tot aşa, peste 10 anişori pe mare. El primeşte ca electrician ~4500 euro, şeful mecanic ~10000, iar comandantul peste 25.000. Ăştia de pe vase de croazieră sigur au mai mult. Majoritatea echipajelor (cel puţin la compania unde prestează fratele) sunt formate din filipinezi care n-au mai mult de 5-600.

  21. Salariul este mare dar si pretul vasului pe care il conduce, cel care a naufragiat la italieni era evaluat la 400mil euro.

  22. Probabil ca de acolo are si Baselu bani, ca din ’90 fiind bugetar… mai subtire cu miile de euro. Bine ca am lamurit-o si pe asta.

  23. #40

    Pai cu leafa aia si eu as fi sarit primu ca pe lumea ailalta nu mai ai acces la cont

  24. #41

    Salariul lui Shettino net era de aproximativ 7000 euro lunar … s-a zis la tv in Italia, nu inteleg unde ati gasit voi cifrele alea exagerate.

  25. #42

    cam asa ceva doar ca exista o diferenta majora intre capitan si COMANDANT. am destui prieteni la umc si academie asa ca mergi pe mana mea 🙂 comandatul ia intradevar bani multi, capitanul mai pe la jumate fata de el

  26. Asta e un las.In schimb, capitanul de pe vasul venit sa-i salveze este vazut ca un erou.Mi-a placut cum il obliga pe ciumpi ala sa ramana pe vas

  27. Umbla zvonul pe la televizor ca a plecat de pe vas pt ca avea ceva intalnire cu o moldoveanca, recunoasteti si voi, ca pt fetele de peste Prut ati fi facut la fel!

  28. Dar ce parere ai despre capitanul de la Paza de Coasta, Gregorio De Falco? Oare un roman avea acelasi sange in instalatie? 😀

  29. #46

    Eu stiam ca vasele de croaziera merg cu motorina! S-ar putea sa ma insel!

  30. #47

    Eu sunt curios totusi daca in realitate capitanul de pe TITANIC chiar a parasit ultimul nava-pentru ca in film stim toti rezultatul!

  31. Un ospatar pe vas de croaziera la Royal Carribean are 3500 eur/luna si lucreaza 3 luni pe mare, 3 luni pe uscat. Cand e pe uscat de fapt nu face mai nimic. Cand e pe vas mai scoate si bani din bacsisuri. Informatii din sursa sigura, un amic care a lucrat in domeniu.

  32. #49

    Capitanul paraseste vasul ultimul sau se scufunda odata cu el numai in povesti, in lumea reala, oricare dintre noi sarea de pe vas printre primii si nu pentru ca am fi lasi, ci pentru ca avem instinctul de supravietuire.

  33. Exista meserii riscante: Un comandant de vas castiga mult dar poate pierde totul intr-o clipa.

  34. #51

    La uscat castigi putin si poti pierde totul la fel de repede. Daca pleci pe balta iti dau astia doi saci de bani pe luna pentru ca nu au gasit alt nebun care sa lase totul si sa plece 8 luni pe an sa munceasca pe fiare. Daca esti comandat, esti cam tata lor, dar dupa o perioada ti-se cam ia chiar daca ai toate conditiile la nava..viata de caine. O mai ia si omu pe pustiu, vrea sa faca cu mana la mal..

  35. Daca era francez mai intelegeam sa sara primu, sa o ia la fuga pe apa … dar asa ? 🙁

  36. Si eu tot la D-l Basescu credeam ca faci aluzie , in sensul de a se reintoarce pe vas ca doar castiga mai mult si pierde mai putin. Aici pe pamant, pe uscat a cam pierdut totul, pe mare a lichidat flota , asa ca nu stiu daca i aer ii acorda cineva increderea!!!!!!