Eu, ieri, dupa ce am montat camera de parcare la Honda:
– Cred ca voi schimba singur alternatorul la Volvo, se pare ca am mad skills.

Tot eu, dupa ce am urmarit tutorialul de Youtube care zice, din start, ca trebuie sa desfac doar 16 suruburi, toate ascunse si greu accesibile:
– Fuck this, de aia exista mecanici auto

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

53 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Prima data cand am schimbat saborii de frana vbrake la bicicleta a coincis cu ultima dată.

    • #2

      Alternator la masina inteleg, dar saboti la bicicleta? Deja e in extrema cealalta :))

    • Papuci tricotați. La bicicletă.
      #trendy

    • #4

      Zarax, am 2 maini pe stanga… Imi sareau saibele pe sub pat, plin de vaselina si negreala(relax maithun) si pt ce?

  2. #5

    Eu sunt un soi de Minitehnicus redivivus: daca am nevoie sa schimb un bec in casa, dau mai intai o geana pe tutoriale pe youtube si pana la urma reusesc din 2-3 incercari. Am desfacut acu’ cativa ani 2 laptopuri (la interval de 1-2 ani). Dupa reasamblare, la primu’ mi-au ramas 14 surubele, la al doilea, doar 8. In ritmul asta, dupa inca doua o sa ma imprumut de suruburi ca sa termin treaba.

    • #6

      Exact ca atunci cand se facea practica printr-un service auto si trebuia data jos cutia de viteze, iar la remontare mai ramaneau cateva suruburi si in spatele gardului era “depozit de suruburi”. Cel mai tare a fost cand dupa un montaj nu le-au ajuns suruburile si a trebuit sa sara gardul.

    • #7

      Eu de cand am avut anumite erori din cauza firelor filmez inainte sa scot piesele atunci cand mesteresc sau schimb piesele de la calculator ca altfel ma pierd .

  3. #8

    Scuze de offtopic dar tweet- ul lui Vali…:))) Eu as avea cateva idei despre cum a ajuns sarma in cur, daca vreodata va exista o dezbatere pe tema asta, ma bag.

    • #9

      meh, eu zic ca problema e la domnul pandele. probabil a spart vreo oglinda, a trecut pe sub vreo scara, o pisica neagra, ceva…ca doar e vorba din batrani: cand ai ghinion, dai de sarma si in pizda…

  4. #10

    Însă concluzia „de aia există mecanici auto” poate avea două continuări:
    1) de aia există mecanici auto, că ei se pricep cel mai bine la această activitate așa cum și eu la rândul meu mă pricep la un alt domeniu, și
    2) de aia există mecanici auto, dă-i în plm, cu scenariul „Da’ pentru ce să-ți dau atâția bani, frate? că mi-ai strâns 16 șurubpuri?!!”
    Idem și pentru alte meserii/profesii. Chiar dacă mecanicul face într-un sfert de oră ceea ce beneficiarului i-ar lua o zi întreagă, cu rezultat incert, întotdeauna timpul celui care trebuie să dea banii la final este cel prețios, deci nedemn de irosit.

    • #11

      la mine e doar for fun, nu ma substitui unui mecanic si nici nu ii pun la indoiala m7nca

  5. #12

    Tutorialul dupa care m-am luat la demontarea demarorului omitea demontarea a 2 suruburi, tocmai alea greu accesibile. In parcarea electricianului am demontat pana la urma cu ajutorul unui mecanic de peste drum. Ceva ecomomie am facut la bani dar se pierde timp si m-am si uns tot, overall nu se merita. Never again.

  6. #13

    Mmmm, 16 şuruburi … parfum ! La un Grand Voyager mai vechi, motor V6, ca să poţi schimba bujiile dinspre habitaclu demontai un sfert de maşină ….
    Da’ dă-o-n măsa, şaisprezece suruburi la alternator…. asta e ceva gândit din start sa nu o poţi face decât în service, aşa, vreo două ore de manoperă măcar.

    • Dacă e motorul de 1,6 diesel, alternatorul are doar 4. Problema e că tre’ să desfaci toată tubulatura de aer și farul, iar unul din șuruburi are o poziție aproape imposibilă.

  7. #15

    Cred ca trebuie sa mai traiasca si oamenii aia – mecanicii, instalatorii, etc.
    In general, pentru lucruri marunte, si eu fac treaba in casa fara sa chem meseriasi, dar cand e nevoie de cunostinte de specialitate si/sau scule profesionale, prefer sa dau un ban si sa nu ma doara capul.
    Cred ca e mai bine sa apelezi de la inceput la un om care face treaba asta zi de zi, decat sa strici si sa chemi apoi sa repare. Te costa mai mult, pierzi timp si nervi.
    Important e sa fii in stare sa decizi corect cand sa apelezi la altul si cand sa te bazezi pe abilitatile tale.

    • #16

      Dai un ban, dar stai in fata, daca dai mai mult poti sa stai si in spate.

    • #17

      Exact. Lucruri marunte poti sa faci. Pentru chestiile ce necesita pregatire / experienta – zis pas!

    • #18

      @Mihai – Spune-i asta lui LuciAnus

    • #19

      Eu zic si la femei tot asa sa faceti. Chemati pe cineva cu experienta!

    • #20

      @Zarax – Lui LuciAnus nu ii explic decat locatia spitalului de nebuni 🙂

    • #21

      Manca-mi-ati frana, cititi mai sus…

  8. #22

    Am doua luni de cand umblu cu becul de pozitie stanga-fata ars. L-as schimba, ca ma pricep, dar trebuie desfacuta bateria ca sa am loc. Mai stau.

  9. Acu vreo 11 ani mi se sparsese discul de ambreiaj de la Dacie. Face un prieten:
    – Pai ti-l schimb eu ma, e simplu, trebuie dat motorul jos, e tinut in 4 suruburi de cutie si gata.

    M-a mancat undeva sa-l cred, Dupa 2 saptamani, timp in care masina era pe butuci undeva prin Tei, ala zice ca nu reuseste, ca-i trebe nush ce piesa sa aranjeze cutia cu motorul.

    Ma duc la un mecanic, imprumut piesa aia, si ala tot nu reuseste. Ii zic sa-mi faca masina ca nu stiu ce-i fac.
    Vorbeste el cu 2 flacai (nu erau mecanici de meserie), tracteaz[ aia masina pana prin zona circului, si-n 2 ore era cu motorul montat, carburatorul reglat, M-au chemat ca e gata masina, cand ma duc, aia dadeau cerculete cu ea prin fata circului.

    Si ca sa aranjeze motorul in cutie au avut nevoie de deget, nu de piesulica aia.

  10. #24

    Cetin at some point: (Honda) e pentru nevasta, ca sa o stiu in siguranță in trafic, eu mai puțin, imi place volvoul meu mic si fasnetz

    Saraca…

  11. #25

    Dacă e nevoie pot să ți-i recomand pe unii care sunt specializați pe reparații alternatoare and shit. costa parcă 250 lei demontat – montat, reparare. piesele de schimb, dacă e necesar să se înlocuiască ceva din alternator, sunt taxate suplimentar, normal.

  12. #26

    alternatorul spui ? … e usor, astept sa schimbi electromotorul

  13. #27

    daca nu ai cheful necesar si sculele potrivite, mai bine lasa un meserias sa o faca. Desi aproape dupa toti trebuie sa stii si tu cam ce ar trebui facut, ca multi sunt comozi si nu-si bat capul, hai ca dau si un exemplu: schimbat filtru polen la Focus 1 2004, trebuie desfacut capacul de sub stergator (un surub) si schimbat filtrul. El meseriasul cracaneaza doar putin capacul fara sa desfaca surubul, rezultatul? Clipsurile nu mai prin perfect, risca sa intre apa pe sub capac. Sa ne intelegm mecanic ok in rest, preturi ok, facut, desfacut, lucreaza bine omul, dar la faze dinastea iti vine sa lasi masina cu elevator cu tot pe el.

    • #28

      focus 2 – pentru acelasi filtru de polen trebuie scoasa pedala de acceleratie

    • #29

      ata e mai rau ca baietii cu megane care trebuiau sa dea roata jos sa schimbe un bec in far.

  14. #30

    Au trecut vremurile alea cand curatai carburatorul si capacul la delco… In rest, trusa de urgenta (sarma si patentul) are upgrade-uri (banda adeziva si superglue).

    • #31

      Si sa nu uitam: WD40!

    • #32

      Sarma aia de unde o ai? Ce lungime are? Spune tot!

    • #33

      @varucu: de la doamna Sicatiormaififost.

  15. #34

    Unde-s trabantistii de altadata care-si segmentau motorul duminica dimineata in parcare, cu trusa de scule din dotarea masinii: 6 chei fixe, 6 inelare, o tubulara si 3 imbusuri?

    • #35

      Bine, la trabant era uşor şi când reparai caroseria. o luai din foarfec.

    • Cum unde ?
      S-au cuplat cu “instalatorul polonez” si si-au deschis firma in Anglia

  16. #37

    Îți recomand, dacă vrei, niște băieți care repară doar alternatoare și electromotoare și sunt în zona ta de confort (Baicului). Băieții ăștia fac asta de vreo 25 de ani, repară la nivel de bucșuliță, nu te iau cu texte: boss, trebuie altu’ , și sunt ultraspecializați în asta.

    • #38

      Cred ca toata lumea a auzit de UNCAS NICU… Da, repara repede orice e legat de alternatoare si alte magarii…nuam’ ca e cam aglomerat la ei.

      +1 Ca nu incearca sa umfle pretul…Am avut de inlocuit carbuni…a costat vreo 30 de lei(parca). Eu am crezut ca schimb tot :))

    • #39

      lasa si tu nr de telefon, daca e public.

    • #41

      Da, la ei mă refeream și eu în comentariu de mai sus. Eu am avut de înlocuit bobina de la alternator și niște capace. A fost ceva mai scump dar și-au făcut treaba!
      Veneau de peste tot omeni cu alternatoare date jos de pe mașini. Și unele service-uri tot la ei le aduc să le repare!

  17. #42

    “Always DIY until something goes very bad!” ca sa il citez pe bunicul meu.

  18. #43

    Când ajung acasă și trebuie să repar ceva … “Îmi pare rău dar nu lucrez aici”

  19. La un lichid de parbriz ma bag sa-i pun, poate si la o pana/schimb de roata. Pentru restul exista mecanici.

  20. #45

    Eh, mecanic! Romanu’ se pricepe la toate. Si dupa ce si pierde timpul si probabil face mai multa paguba, bombane un an ca a dat pana la urma bani pentru nimic, ca ruginita lui oricum s a stricat iar. Altfel, le stim pe toate.

  21. #46

    Ce mă amuză articolul, deoarece acum 2 ore am venit de la service, deoarece al meu Logan începu la denii, să scoată un sunet ciudat.
    Dus la mecanic, văzut despre ce e vorba: boss, vino după Paște.
    Venit bossu aseară, proptit mașina în ușa service-ului, ca să fiu ca oltenii primii la înviere, ca să repare ojurdui.
    Între timp întrebat până să ajung la service , cică, om care se pricepe la mașini, care vinde-face și desface, grande cunoscător: boss, ambreiaj compresor AC, plus alte blesteme.
    Verdict de bagaboante: un amărât de întinzător și-o fulie de alternator cu bătaie.
    Comandat piese, montat, plătit, plecat cu logănelu la capitală, să vizitez groapa de gunoi numită București.
    Morala: să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului și mecanicului, ce-i al mecanicului. M-am săturat de cunoscători. Factura e factură, boss. Cu factura, plus înregistrări la telefon, mă duc la OPC, dacă treaba suge.
    Ăla cu ambreiaju de AC a primit o flegmă între ochi,
    Trăiască băieții dă la servis, din Mioveni, O țâr mai scump, dar Gică-i o caterincă de om.

  22. #48

    Lipseste un meme?

  23. #51

    La o Fabia mai veche , scria in manualul masinii ca a fost conceputa pentru a fi reparata usor, cand am citit aia m-am amuzat, am zis ca aia nu aveau cu ce sa se laude si au scris si ei ceva ne-verificabil .
    Dupa vreun an a trebuit sa schimb niste senzori, si am chemat un prieten sa ma imi dea o mana de ajutor. El avand un Ford, a venit pregatit cu set complet de scule. Atunci am aflat ca aia nu au glumit in manualul masinii, senzorii erau toti insiruiti deasupra motorului, asta in comparatie cu Ford-ul amicului , unde senzorii ii puteai schimba daca scoteai unul din faruri.

    • #52

      La fabia noua ca sa schimbi becu-n far ai doua optiuni:
      1) Ai mana de domnita sau esti domnita si poti sa bagi gherutza pe la roata
      2) Esti barbat si deci in stare sa dai roata jos ca sa poti baga mana sa schimbi becul.

    • Sa vezi la Octavia 2 daca vrei sa schimbi un bec la far. Desfaci o piulita de plastic, tragic de o parghie metalica si ai scos tot farul afara. :))