Tocmai ce a fost un ditai accidentul violent pe A2, cu câțiva morți și multe mașini bușite. Desigur, Loganurile sunt miezul, dar asta e deja altă discuție, despre oameni care merg cu 170-180 în niște căruțe românești care de-abia stau prinse în legături.
Ce voiam eu să zic. A mai observat cineva că, atunci când condițiile atmosferice devin nefavorabile, când plouă, ninge, e ceață, șoferii devin mult mai agresivi decât în mod normal? În oraș se forțează tot timpul cozile, semafoarele, iar pe autostrăzi, se dă talpă de parcă am fi la formula 1? Serios, când mergeți vreodată pe a2 și e ceață, urmăriți cozile de pe banda a 2 a, care merg cu 150-160, deși în față nu se vede la 10 metri.
Nu am înțeles niciodată de ce.
NOU
“niște căruțe românești care de-abia stau prinse în legături.”
A durut sa stii…
NOU
Bine mai…niste carutze frantuzesti…
NOU
Pai si-ai vrea sa fie avioane cand la Dacia se trage mâţa de coada?
NOU
” Nu-s gaborii la strada acum pe vremea asta, pot sa o fortez mai tare ! ” Auzita ideea si personal de cateva ori …
NOU
Ceata densa. Pe A2 sunt panouri de avertizare electronice? Ca daca nu, ar fi un subiect de exploatat pentru rtv care ar putea da vina pe Ciolos pentru carambol. Oh wait, A2 a fost terminata pe vremea lui Monta ..
NOU
nemaivorbind ca nu iti dai seama ca e ceata, daca nu ai panouri electronice
NOU
Panouri sunt, dar sunt ascunse-n ceață!
NOU
Sunt,dar scrie de plata taxei de pod
NOU
Basescu a avut dreptate. Nu ne trebbuie autostrazi. Numai nenorociri pe autostrazile astea
NOU
Ma enerveaza ca exista doua tipuri de soferi pe conditii atmosferice de genul: cei care nu aprind nici macar farurile si cei care is pom de craciun. Inteleg sa aprinzi stopul de ceata ziua dar ce rost au proiectoarele ziua pe ceata. Te vad la fel de bine ai cu faza scurta si nu imi f.ti ochii.
NOU
Proiectoarele de ceata sunt ptr ceata, nu ptr zi sau noapte. Si bat mai jos nu inteleg cum iti fute careva corneea cu ele folosite pe ceata
NOU
La majoritatea masinilor nu poti sa aprinzi stopurile de ceata fara sa fie aprinse intai proiectoarele.
NOU
Man, nu cred ca faci diferenta intre proiectoare de ceata si faza lunga. Proiectoarele de ceata, fata si spate, sunt pentru CEATA, nu pentru ceata pe timp de noapte. Sunt masini la care nu se poate aprinde stopul de ceata fara a aprinde si proiectoarele fata si sunt gata sa pariez ca si la masina ta e la fel.
NOU
eu sunt gata sa pariez ca nu are masina
NOU
Pfoai da ce de minusuri. La megane merge sa le aprinzi individual. Mie mi se par inutile pe timp de zi + ceata proiectoarele. Ok la ceata deasa aprindem tot da prin oras cu un pic de ceata si cu 10 la ora sau la semafor doar deranjeaza.
NOU
Nu comfundaţ oalilii. Alea dă jos dân bară ie ca atunci cãnd mergi doar pe poziţii să le ţâi aprinse că aşa am văzut io jmecherii.
Auz la ăştia, far de ceaţă, cine a mai auzât
NOU
Alt hipster. Respectă dom’ne legea și lasă prostiile.
NOU
Cand e ceata ai nevoie de ceva care sa bata cat mai la nivel cu solul, daca pui faza lunga pe ceata nu mai vezi nimic din cauza luminii care ramane prinsa in ceata…
NOU
La logan ar trebui data lege sa limiteze producatorul viteza la 100, maxim 120. Nu poti sa lasi inconstientii sa bage mai mult in, cum perfect le-ai descris, “niște căruțe românești care de-abia stau prinse în legături.”
NOU
Pentru ca, intr-adevar, intr-o masina straina la 150 km/h pe ceata (vizibilitate redusa), sansele de a frana in conditii de siguranta cresc foarte mult: de la, sa zicem, 1% pt logan la 5% pt “straineze”.
Nu ma intelege gresit, masinile alea sunt mai sigure, dar cred ca principala cauza este viteza excesiva. Aaa, si slalomul cretin printre masini, pt ca ceata nu-i impiedica sa isi manifeste comportamentul obisnuit.
NOU
Lady Di a murit in Mercedes la 100 km/h.
Mult mai stilată decât amărâții ăia din Logane.
NOU
In poza aia sunt 2 loganuri si vreo 5-6 neloganuri (aka masini straine)….
Altfel,da, pe vreme buna, toti merg cu ”pozitii” si proiectoare de ceata, pe ceata, merg cu faza lunga sa se orbeasca tot pe ei.
NOU
Cred că se activează ceva în creier în momentul în care văd că afară plouă/ninge/e ceață. Joi seara, de la București până la Buzău, vreme ok, toți circulau normal. De pe la Buzău a început să plouă. Bai fratele meu, ziceai că au uitat toți oalele pe foc si trebuie sa ajungă să stingă aragazul…Iar campioni: bineînțeles, cei cu Logan!!!
NOU
Acuma sa vedem si partea buna…bine ca si-au inlocuit cioarsele cu logan-uri…ca altfel sa vezi ce macel era…
NOU
Daca e ceata nu vezi ce viteza ai. E simplu. Plus ca moastele si cruciulitele protejeaza, se stie.
Adevaratii soferi in schimb merg si fara faruri aprinse in conditii de ceata/ploaie/ninsoare.
NOU
Nu știu dacă mergeau loganurile cu cât spui, dar la 80-100 nu mai ai ce să alegi din ele fiindcă stâlpii A se îndoaie ca plastelina. La 3 stele, ce vrei?
NOU
eu mergeam cu 160 si imi dadea flashuri sa ma dau la o parte un MCV…
NOU
@cetin
Si in spatele MCV ului ce sa vezi, un Tico care presa si claxona pe toata lumea.
Au disparut Tico-turile firmelor de distribuitie , dar pt mine astia erau adevaratii kamikaze.
NOU
mno, pai cum sa nu mearga loganul cu 160? depinde de motorizare. eu cu Ibiza mea in 3 pistoane 1.2 16v am mers cu 185. acum mai cu vanutul in spate 170-175 maxim ca a imbatranit si or mai fi murit din aia 70 cai frumosi
NOU
Bah, ce de cunoscatori. Ati condus ma vreunu?
NOU
Lucifer, posesorul unicului motor cu 5,33(3) valve pe cilindru, din lume! Ej boier, te doare la biban!
NOU
12 valve si 4 vulve. nu stii tu d-astea.
NOU
Tu știi care e diferența între 3 și 5 stele la testele euroncap?
www.euroncap.com/en/about-euro-ncap/how-to-read-the-stars/
Ceva de genul piuitului când nu îți pui centura sau protecția pietonilor (de exemplu Autonomous Emergency Braking), te poate duce de la 3 la 4 stele.
Ca studiu de caz, luați Toyota Hillux:
3 stele – www.euroncap.com/en/results/toyota/hilux/25045
5 stele – www.euroncap.com/en/results/toyota/hilux/25046
Încercați să găsiți diferența la protecția pasagerilor.
NOU
La Logan vei observa că în crash test stâlpul A se îndoaie. Vb de ~60 km/h, da? Pentru comparație, uită-te la un test cu un Golf 5 din 2004. Vei observa că stâlpul rămâne intact. Ce trebuie să pricepi din asta. La viteză ceva mai mare, având în vedere că stâlpii ăia cedează ușor, habitaclul ăla se va face ghem. Lucru pe care îl poți observa cam în orice accident în care e implicat un Logan. Hai să te ajut cu o poză: bit.ly/2foHHls
Poate se înțelege că am ceva cu Dacia Logan. Nici vorbă.
NOU
din ’93 de cand conduc rar mi-a fost dat sa treaca pe langa mine un logan cu 170-180.
poate tunate, in panta si cu vant din spate.
NOU
Asta vara, pe motor, 160, sunt depasit de un Duster… M-am dus dupa el sa vad, mergea constant 180. Buzau-Bucale.
NOU
Ce ti se pare aiurea? E Romania.
Acu serios.
M.ai.convins ca loganu e beton.
NOU
Eu am mcv dci si la 160 sta ok pe drum fiind cutie lunga am putin peste 2600 rpm. Nu vad unde e problema. Ah da la cele pt benzina da e alta poveste.
NOU
Bainene,.misto maseratiul dar e vorba de altceva aici.
Mai exfoliaza ceapa sa dai de miez.
NOU
Eu cu.loganu am avut 160sumpic max. Nu imi placea cum se simtea, dar mai aveau loc niste km.
NOU
Chiar nu inteleg comentariul d-lui Jeleu. sa inteleg ca ai masina de 3000 euro si suferi de complexe? Eu aproape zilnic fac cu ea naveta la 140 si 150 si merge perfect. Ah da am si octavia si fabia in familie si nu sunt asa diferente fata de generatiile astea noi de logane.
NOU
n am masina. adica nu am avut in Ro pt ca am evitat un stress aiurea.
ma doare la basca atat de loganuri cat si de bemveuri sau mai stiu ce. sunt doar masini.
poti sa mergi si cu 500kmh dar sa nu ii pui pe altii in pericol…flashuri arogante si alte prostii.
NOU
Jeleu, daca nu ai avut masina in ro, in special modelul de masina despre care comentezi, poti sa te incadrezi in stereotipia tipic romaneasca:
– Romanul se pricepe la tot, IT, masini, fotbal etc…
In general nu avem legatura cu subiectul, dar noi stim sigur despre ce e vorba 🙂
NOU
stand in dreapta observ.
am condus de 3 ori si mi a ajuns.
si e relevant ca un cacat de cutie de tabla
prinde o viteza astronomica. sunt impresionat pana la pipi.
am fost in taxiuri logan, in mcv uri si ce era sa ma impresioneze?;)
ma pricep la multe dar n am loc de espertii locali.
NOU
Jeleu, concret ai condus logan 2 1.5 dci sau nu?
Nu ma intereseaza cele pe benzina. Cel diesel are atat raport cuplu/greutate cat un vw 1.9 tdi de 105cp cat si cutia lunga. Normal ca sunt multi care merg la viteze mari cu ele cand la 170km/h ai 3000rpm. Nu este vorba ca masina sa impresioneze dar daca nu ai condus astfel de model nu are rost sa iti dai cu parerea, mai ales de pe locul din dreapta. P. S. Exact acest dci de 1.5 este si pe noul a class de la mercedes. Sa vezi peste niste ani cand o sa il cumpere romanu’ cu 2000 euro o sa zica ca e miezu’ acel motor si dacia nici nu viseaza la acele motoare.
NOU
inteleg ca esti fan logan. ma bucur.
astept masina care sa testeze IQ ul inainte de a baga cheia in contact.
NOU
Concret nu ai condus masina in cauza, dar iti dai cu parerea despre ea. Apoi ti-am adus date tehnice, nici aia nu e ok, si mai apoi comentezi de IQ. Domnule, cu tot respectul consider ca esti un retardat mintal, sau pe vocabularul web 2.0 un adevarat troll 🙂
NOU
Merci.
Bafta la condus loganu.
Daca break the sound speed pe linia de centura, da mi de veste.
NOU
Garantat mai erau şi ceva gropi prin autostrada lu’ Peşte, şi atunci reţeta este garantată. Pentru că şi renumita autostradă este o varză găunoasă, viteza contribuind de asemenea la suplimentarea veniturilor pentru mecanicii auto, pentru doftori şi asistente, de asemenea şi ceva de lucru pentru popchi. Sadic spus, dar condiţiile de circulaţie, mă refer la calitatea străzilor este o dovadă cît se poate de clară a genocidului intenţionat. Cu bună ştiinţă şi mergînd pe principiul “preţul cel mai mic cîştigă”, sînt ignorate cele mai elementare măsuri de siguranţă pe şosele. Urmarea ?! …sadicul dar realistul bilanţ ce l-am menţionat ! Aşa ceva este normal într-o ţară cu pretenţii de ţară din secolul XXI ??? Cine este vinovat ? …pai, ceaţa !! Gata, dăm vina pe ceaţă, am gasit vinovatul. Asta nu înseamnă că or să mai şi acopere gropile… nu pînă nu mai moare ceva oameni… abia dupe aia s-or auto-sesiza cine trabuie…
NOU
Bă ce oameni bă. O să ajungem ca in Carmagedon, manca-v-aș pula. Ăsta e un joc, Carmagedon,de când eram io copil. Mă jucam la sală, în rețea. Carmagedon
NOU
Cetin, Corban, merităm si noi o explicatie? 🙂
NOU
A revenit!!!
NOU
ntz, a inviat! 🙂
NOU
@baxt – teleorman
NOU
Pai ce nu e de inteles ?
O societate indisciplinata… la.scoala, in oras, la munca.
.legi doar pe hartie.
sa incalci legea e o virtute.
Lipsa de respect.de sine
Lipsa de respect fata de ceilalti.
Boala veche fara leac.
Nu vad logica in a conduce in curul altuia cu 80_100kmh. E inconstienta.
Da, in afara aia n au cojones, sunt fraieri ca sunt prudenti. Chiar prosti…
Stai linistit ca nu se invata nimic. Colectiv hexi caramboluri..viata merge inainte diseara beau cu fratii mei in discoteca.
NOU
Nu loganu-i de vina, ci soferu’ de logan. In mare parte, astia au venit de pe dacii 1300-toamna, lada 1200, IMS, camion Bucegi si alte bijuterii d-astea. De aici si nevoia de-a epata, de-a trai senzatia celor 100km/h. Neam de neamu’ lor n-a facut asa ceva, e o minune!
p.s.: nu am logan dar am condus mult unul si am ajuns sa-i apreciez calitatile.
NOU
In timp ce soferii de BMW au condus toata viata numai Rolls si Ferrari.
NOU
Bai baieti, eu am o idee despre cei multi cu Logan, nu toti, dar cei mai multi. Cred ca au fost posesori de Dacii 1300 si au trecut pe Logan iar acum traiesc cu impresia ca este cea mai bazata masina din parcare. Nu zic, diferenta este… dar mica. Loganul este o masina ieftina si punct. De aici pana la talpa pe autostrada ca doar e masina noua ce dreac, nu e decat un mic pas. Tot odata multi habar nu au ce inseamna o autostrada. Proiectoarele/stopurile de ceata se folosesc in situatiile in care vizibilitatea e redusa sub nustiu cati metri… Ceata, ninsoare abundenta si ce o mai fi. Dar deageaba aprinzi proiectoarele daca nu si reduci viteza. La noi se folosesc ziua, noaptea, numai cand e nevoie nu. Prin alte state cu apa calda, au desenate pe autostrada pe linia dintre banda unu si banda de urgenta, niste semicercuri sau pe parapeti sunt niste reflectorizante mai diferite, iar daca nu vezi decat unul esti obligat sa reduci pana la 40 la ora, la doua viteza mai creste putin si tot asa. La noi poti sa dai de un tembel ce iese din parcare direct pe banda unu cu 30 la ora sau sa dai de niste paznici deia de vegheaza sa nu fure cineva gardurile, opriti pe te miri unde, toate astea cand vizibilitatea e sub 10m. In plus, noi interzicem tot felul de chestii doar dupa ce se intampla nenorociri. Cred ca dupa ce o sa dea peste vreo masina deaia de la paza un camion or sa dispara si aia de pe autostrazi. Sau peste vreun Logan de politie care sta pe contrasens cu radarul. In Olanda am patit o avarie pe autostrada, am oprit pe banda de urgenta si in doua minute aveam in spate trei masini speciale cu panouri luminoase dispuse pe vreo 300m plus un militian de-al lor, cu un girofar extrem de puternic, de il vedeai de la 5km, care anuntau pe ceilalti shumacheri ca e un tampit defect. La sfarsit am aflat ca trebuie sa si platesc serviciul lor… dar macar toata lumea a fost protejata cat s-a putut de bine.
Am si uitat sa specific, am catre zece ani din viata traiti pe autostrazi si catre 2 milioane de km rulati pe ele. Stiu ca asta suna ca in bancul ala cu blonda cu tate mari nu vand nimic, numai ma laud, dar plm, ar trebui sa stiu cu ce se mananca o autostrada dupa atata timp, chiar idiot sa fi fost, altfel nu va mai scriam acum de pe marginea autostrazii…
NOU
Saptamana trecuta am aflat de la radio ca speranta de viata pe banda de urgenta e in medie 15 minute…
De-aia cand mi-au oferit card de asistenta rutiera cu masina si le-am zis ca daca e o roata, o chimb si singur, mi-a povestit ala 10 minute cum trebuie sa scot toata familia dupa balustrada de protectie si cu vestele reflectorizante pe noi sa sunam si sa asteptam echipa de interventie… ca asa e safe. Nu pe banda de urgenta(!)
Mai avem mult pana departe.
NOU
Orasele sunt oricum aglomerate cam la orice ora din zi. Daca mai adaugam si ploaie sau alte conditii mai vitrege, cozile se vor mari pentru ca majoritatea soferilor vor tinde sa mearga mai precaut (chiar daca au anvelope premium noi sau nu). Nu mai ai siguranta din timpul zilelor de vara si nu vrei sa risti aiurea.
Inevitabil apar nu neaparat teribilisti cat mai degraba oameni grabiti. Unii cu motiv, altii fara insa senzatia de frustrare si nervii cresc si pot sa apara tot felul de evenimente neplacute.
NOU
Nu inteleg care e legatura dintre Logan si accidentul de azi? Putea fi orice masina. E vorba de soferi si daca stam sa facem un test cei mai dobitoci sunt soferii de Audi si BMW.
NOU
legatura e ca asa cum e loganul masina, la fel cacatul ala de drum se numeste autostrada.
NOU
exact. e vb de soferi.
dar loganul e masina.
mcv ul baga 300kmh la deal.
glumesc. n am nimic cu loganul. si nici cu tico.
NOU
Majoritatea comentatorilor fac pe isteții. Din câte îmi dau seama din pozele alea, nu un Logan a intrat în microbuz, iar cele prezente pe acolo arată decent, ceea înseamnă că oamenii aceia nu mergeau cu viteze de peste 120 km/h, atlfel se făceau căcat.
NOU
@Lucifer: “eu cu Ibiza mea in 3 pistoane 1.2 16v am mers cu 185.”
Ba, esti nebun? Ai pus in pericol ceilalti participanti in trafic sa mergi tu ca dementul cu 185 la ora?
NOU
qed
NOU
nici acum nu si da seama.
face pe praslea cel voinic si ibiza care nu e avion
NOU
Unde mai pui ca mie imi e frica e viteze mari si mi-am facut curaj cu 200 de tuica “adio mama” *
NOU
@Lucifer: la viteza aia mergea si o “te zaresc printre morminte”….
NOU
“Când e vremea proastă, atunci lovesc Schumacherii” imi place cum suna =))
NOU
E suficient sa pleci din vestul Ro catre Bucuresti si o sa vezi cine sunt vinovatii in astfel de cazuri.
De la Sibiu incolo, de fapt cand intri pe autostrada Pitesti – Bucuresti lumea nu circula decat pe banda de depasire, nu conteaza ca REgula peste tot in lume e sa folosesti banda din mijloc!!
Toti is grabiti si stau numa pe banda de pe stanga.
In plus, nu ar strica sa avem macar 10 ani limita de viteza ca si in Brazilia, din 5 in 5 km sa fie un filtru cu camere, unde sa fii obligat sa incetinesti, altfel primesti amenda de “crapi”.
NOU
asa e, in vest, numai civilizatie.
NOU
Pe ceață nu te poate lua radarul, pentru că nu te vede 🙂
NOU
very deep brother.