Scris de Horia Vasiliu, Webfactor

Relatia dintre noi, ca firma si BRD e una lunga. Tine de mai bine de 5 ani.

In principiu, este o relatie comerciala, iar in relatii comerciale pare elegant sa-ti respecti partenerii.

Ei bine, BRD nu-si respecta partenerii. Chiar deloc.

Ca in orice relatie, mai apar si probleme, iar problemele se rezolva de ambii parteneri.

Decat ca, in relatia cu o banca, ca firma, esti fucked-up apriori. Comisioanele se percep instant, orice nemultumire ai avea, exista undeva un act normativ, fie el si intern care pune banca sub umbrela si te lasa pe tine in ploaie.

Si ca sa fim intelesi de la inceput, o firma care are in medie 30-40 de operatiuni zilnice, operatiuni comisionate instant, nu e un client mic. Eventual mediu.

In poza de mai sus este un batch de facturi lunare; fiecare factura din teancul din imagine reprezinta o tranzactie bancara si aduce un comision bancii.

Am sa trec peste prostia unor angajate care regulat informeaza clientii nostri ca, contul nostru este “pe persoana fizica” deoarece vaca cu cabina, lucrator bancar, vede carduri atasate contului de firma (pe care apare numele persoanei) si trage concluzia ca e cont personal. Si ajung clientii sa ne sune ca nu si-au putut plati factura sau sa ne intrebe daca sigur suntem firma.

Am sa trec si peste neglijarea crasa a oricaror norme bancare, repetata lunar de cateva ori, de a nu solicita unui deponent CI-ul la o depunere in numerar in contul unei firme.

Pai nu e mai usor sa ignori treaba aia si sa faci depunerea fara?

Caz in care, din nou din cauza cardurilor atasate, persoana care figureaza ca deponent este evident, un angajat al firmei.

Si uite asa ajung angajatii/directorii unei firme sa plateasca facturile pentru clientii lor si ajunge contabilul firmei sa-si faca sepukku.

Am sa trec si peste marlania imensa, ca la orice greseala a celor de la finante, care trimit popriri pe sume deja incasate, BRD sa-ti blocheze contul si sa debiteze sumele automat (chiar daca le arati dovada platii, plata efectuata si ignorata de vreun agarici de la finante, agarici platit fix din banii virati de noi). Ahh, si sa-ti si perceapa o taxa de 100 de eur pentru blocat/deblocat contul.

In conditiile in care singurul ordonator de plati din contul firmei suntem noi si nicidecum Banca sau Fiscul.

Evident ei ar putea ordona o plata doar in prezenta unei hotarari a unei instante, hotarare definitiva si executorie, dar astea sunt doar detalii si nuante.

Si cand le amintesti detaliile si nuantele sa-ti spuna ca oricum o sa mai ai bani de dat la stat, ce mare pierdere o plata in avans?

Si sa-si puna putina cenusa in cap, sa-ti promita o reducere a comisionelor, reducere pe care evident uita sa o acorde.

Peste ce nu pot sa trec este ultima mizerie executata de BRD.

Incepand din acest an, suntem parteneri cu un advertiser extern, advertiser care ne plateste lunar, cu sume care variaza in zona a mii de eur lunar.

Trecand peste inconfortul primelor 60 de zile in care se onoreaza un cec extern la BRD (ca deh, ar face si ei un profit incasand banii si decontand la limita), se ajunge la un cashflow regulat.

Ei la un moment dat, observam ca apare o intrerupere a fluxului si mergem si intrebam politicos banca “wasup doc?”.  Pauza. Si pauza. Si iarasi pauza

Cerem un centralizator al cecurilor si observam ca un cec lipseste cu desavarsire. Cec de cateva mii de eur.

Cec emis in august, depus la banca in septembrie, care nu apare in evidentele bancii la final de octombrie.

Ne apucam de scobit prin birouri, prin contabilitate si gasim borderoul cu care am depus cec-ul in septembrie. Facem copie si trimitem la banca.

Alte pauze, vine si finalul lunii noiembrie. Si aflam o treaba halucinanta. AU PIERDUT CEC-ul.

Nu ratacit, nu uitat, pur si simplu pierdut. Cerem solutii si ce sa vezi, nu au.

Si incepem un carusel penibil in care ei incearca sa ne arunce mizeria la noi in curte, ca sa cerem noi o reemitere, ca sa asteptam sa primim cecul ala reemis.

Le amintesc stimabililor ca undeva in spatiul cosmic circula liber un cec semnat si stampilat de noi, cec care este perfect valid si poate fi incasat de oricine .

Suntem in 12 decembrie, la 4 luni de la emiterea cecului si la 3 luni de la depunerea lui. Bani lipsa, promisiuni gramada.

Azi aveam promisiunea ferma a unui director comercial al sucursalei ca se rezolva. Aparent nu, oricum nu-mi faceam vise, aceeasi persoana promitea reduceri de comisioane care nu se materializau niciodata.

Final fericit, sesizare la BNR facuta, mizeria ajunsa acum si public. Astept juristi cu amenintari pentru prejudiciu de imagine, abia astept.

Ca sfat personal, apelati cu incredere la serviciile acestei banci minunate, in special daca sunteti o firma mica sau medie.

O sa primiti tot ce doriti, ba mai mult, cam ce povesteam eu mai sus, ca bonus.

 

UPDATE 13.12.2011 : Problema cecului e rezolvata, BRD a onorat plata cecului in cele din urma.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

48 comentarii Adaugă comentariu

  1. Fara suparare, dar dupa ce v-au facut atat de multi nervi, de ce ati continuat sa lucrati cu ei? Sunt ferm convins ca ar fi fost alte banci bucuroase sa va aiba de clienti.

  2. #2

    Cum domn’le? banca cu cel mai mare profit din Romania face din astea?

    Banca in care angajetele sunt promovate doar daca trec de proba prohapului?

    Ultima fraza (a mea) chiar cred ca e adevarata pentru ca nu am vazut atatea pitipoance “banchere” in alta banca.
    Pitipoanca banchera = proasta buna de puma

  3. He he, cunoastem sistemul. Am un cont de ‘serele’ la ei si regret prostia de a-l deschide acolo. 10 euro lunar comision pentru ‘internet banking’ sistemul BRD (adica veniti la ghiseu sa ‘setati’ destinatarul de plati etc.) si alte bucurii. Macar pana acum nu mi-a pierdut nimeni vreun cec, ca asta mai lipsea

    Asteptam cu mare interes raspunsul. Recomand si o ‘petitie’ la ANPC, eu i-am pus la punct pe cei de la UniCredit in doi timpi si trei miscari. In 2 ore aveam deja explicatiile necesare pentru aiurelile de pe sistemul lor ‘infoclient’ si promisiunea ca repara in factura urmatoare.

    Acu’ drept este ca tot amboulea au trimis urmatoarea factura, se pare ca sunt atat de cretini si ei. Deh, inca un email catre ANPC si cine stie .. poate vor face bine 😀

  4. Din 4 noiembrie contul blocat (cu 0 lei in el) din “programul de productie”.
    Intre timp au intrat niste bani. Pana nu ne-a sunat clientul sa ne spuna, nu am stiut. In fiecare zi vedeam 0.00 lei.
    Sunat la sucursala, sunat la Bucuresti, sunat iar la sucursala… degeaba.
    Nici in ziua de azi nu stim cati bani sunt in cont (online, ca off-line ne-au trimis un extras de cont).

    BRD.

    • #5

      Si eu am bani blocati la BCR-incearca sa faci un raport daca ai internet banking acolo scrie exact cati bani ai in cont chiar daca in in internet bankin iti arata 0,00!

  5. #6

    Horia, de ce nu va mutati la [insert any other bank here] ?

    • Ne-am mutat o mare parte din operatiuni la alta banca de aprox 6 luni.
      Am continuat sa folosim BRD pentru ca au cele mai multe sucursale/filiale, chestie extrem de la indemana pentru persoanele fizice care platesc direct la banca

  6. Asta nu e banca de unde a luat elena udrea 3 milioane de euro? Ce garantii o fi lasat acolo pt banii aia? Sau n-o fi fost nevoie?
    Tot ce are legatura cu pdleprele si cu basismul imputit…e clar ca nu are cum sa fie de bine.

  7. De 5 ani de cand o ard prin incintele Bancii Transilvania nu am auzit sa se fi intamplat asa ceva.Plus ca nu au asemenea comisioane iar daca nu ai buletin nu poti faci depunere in alt cont, fie el cont de PJ, PFA sau PF.

  8. que viva Banca Transilvania

  9. #11

    Nasol moment. Ma asteptam ca din momentul ce cecul a ajuns la ei sa-l onoreze si apoi inceapa sa-l caute. Adica daca au un angajat timpit e vina lor si nu a clientului.

  10. BRD e singura banca ce are internet bankiing ce nu poate fi folosit daca nu te duci PERSONAL la banca pentru a adauga conturile beneficiarilor. Am fost client 2 ani BRD insa am renuntat. Pur si simplu e o tampenie, dar conform BRD, e o masura de securitate…
    In concluzie, avem internet Banking dar tot la coada la ghiseu vom sta pentru adaugarea beneficiarilor, de fiecare data cand apare cineva nou. Stupid BRD!

    • #13

      MadMike » stupid e ala care sta si le foloseste serviciul de cacat. te-ai fript o data, aia e, patesti, dar daca o iei si a doua oara…

    • #14

      Noi avem brd pe firma de 7 ani; anul asta ii schimbam; ce spui tu nu e chiar internet baking; ii spune brd net si poti plati doar la destinatari predefiniti; exista si brd office unde iti definesti tu online utilizatorii, nu trebuie sa te duci la ghiseu

    • #15

      Claudiu » la un internet banking normal, nu definesti nimic, pur si simplu platesti intr-un cont, asa cum e normal

    • #16

      Asa este mon ami, dar daca vrei sa-i ai intr-o baza de date si data viitoare sa nu mai stai sa te intrebi ce IBAN are cutare, mai bine ii inregistrezi acolo.

    • @Costi: Pe Internetul Banking-ul de la Millennium Bank poţi să plăteşti în absolut orice cont vrei tu, iar la sfârşit ai posibilitatea să înscrii beneficiarul respectiv într-o listă de destinatari predefiniţi. Totul pe net, fără drumuri la bancă. Deci se poate. Ba chiar aşa e normal.

  11. Și uite așa mi se confirmă din nou că francezii sunt niște incapabili cu care sper să nu ajung să mai lucrez niciodată …

  12. #19

    Culmea e ca numai la noi se intampla asta. La francezi nici nu se pune problema de asa ceva. Eu am avut card la ei si nu mi-au luat nici un fel de comision, nici macar pentru banii imprumutati pe card, iar internet bankingul mergea cat se poate de normal, fara ajuns pana la banca pentru trecut te miri ce pe lista.
    Dar asta era in Franta, la mama Societe Generale, si nu in Romanica.

  13. #20

    Trist e ca toate fac cam la fel.
    Poate Transilvania e mai ok, desi am auzit si de acolo povesti de groaza.

    • #21

      Ai cunostinta despre situatia de la alte banci sau faci reclama ?

  14. Stie careva ce banci si-au retras valuta din tarisoara noastra, ca nu m-am edificat inca din articolele de specialitate aparute azi.

    Eu am renuntat la internet banking la o banca, una austriaca, deoarece nu puteam accesa contul, desi tastam userul si parola corect. M-am dus la o filiala de-a lor din alt oras fata de cel la care am deschis si un functionar bancar mi-a spus atat userul cat si parola si chiar erau niste ciudatenii doar de mine stiute.
    Am facut reclamatie la conducerea bancii cand am aflat ca nu e in regula sa aiba acces oricine la aceste informatii si nu s-a rezolvat practic nimic. Oricum, NU am incredere in sistemele lor de siguranta. Cat despre confidentialitate….

  15. @Carmen, acum ca sa te loghezi in Internet Banking trebuie sa ai SMS alert sau Token.Nu se mai poate loga altcineva pentru ca parola o primesti la fiecare logare prin sms sau token.Doar tu ai acces la telefonul tau sau la tokenul tau 😀

    • #26

      Esti atat de copil incat crezi ca doar tu ai acces la sms-ul tau?

  16. #27

    Si eu recomand ING… sunt foarte OK pentru tranzactiile cu firme sau persoane din strainatate.

  17. #28

    Confirm ca au servicii de rahat si callcenter de 2 lei , din pacate sau fericire pentru mine au fost singurii care mi-au acordat credit in cele mai bune conditii , in lei si dobanda fixa la vremea cand am luat eu , acum 1 an .

    Au comisioane de rahat , web banking e o mizerie , nu apar unele comisioane , trebuie sa sun mereu sa intreb cate trebuie sa dau .

    Pe online cel mai bine stau ING dar au si astia niste comisioane de mai mare frumusetea

  18. #30

    Eu nu inteleg ceva si daca gresesc va rog sa ma corectati. Pentru orice operatiune bancara pe care o faci la ghiseul unei banci se elibereaza o chitanta/hartie etc, de obicei in dublu exemplar pe care o semnezi.Una ramane la tine si una la banca.
    Cand s-a depus acel cec s-a primit acea chitanta?Nu vad unde ar fi problema si ei si voi ca firma ar trebui sa aveti dovada si sa fie si inregistrata in sistemul lor.

    • #31

      Dana » da, exista acea chitanta. au recunoscut ca au pierdut cecul. ii pun pe ei sa le aduca o copie dupa cec.

  19. O sa continui eu povestea BRD, intinsa 21 ani, de pe vremea cand se numea Banca Romana de Investitii. Pe e-mail.
    EXCLUSIV! In curand, dezvaluiri incendiare despre cum trateaza BRD clientii, despre tentative de santaj si alte produse derivate de ordin III!

  20. ce bine ca mi-am schimbat banca. si firma si tot. oricum am invatat foarte multe din relatia cu vacile de la BRD.
    una chiar a facut ceva de genul: “uite tu fata cum arata domnul la 14 ani” ca nu imi expirase buletinul inca.
    raspunsul meu a fost: “oricum mai bine ca dumneavoastra”
    a fost ultima mea vizita la brd.

  21. #35

    cand m-am dus sa inchid contul, m-au pus sa dau specimen de semnatura
    – pentru ce, daca nu mai lucram impreuna?
    -pentru securitatea dvs
    – ??!!
    – pai, daca vine cineva cu buletinul dvs fals si vrea sa faca credit, noi il demascam cu semnatura
    -si eu ce treaba am? e treaba brd, a politiei si a impostorului
    … a incetat tot cand i-am intrebat daca inchiderea contului e conditionata de specimenul de semnatura
    primiti cu abuzul?

  22. #36

    BRD acum ceva ani – card visa nu stiu de care pentru plati online. Primesc e-mail ca hostgator nu a putut lua banii automat din cont. Ok, no prob, probabil ca am pus eu prea putini bani in cont. Verific – bani suficienti pentru tranzactie. Ma dau cu capul de pereti 3 zile. Intr-un final se gaseste o tanti la suport sa imi spuna ca le expirase lor acodrul cu visa si cardul meu nu mai era bun decat la platile din romania timp de vreo 2 luni.

    Nu m-am invatat minte si am mai ramas o vreme. Fac o tranzactie, pica netul si o mai fac odata plata, am crezut ca nu s-a efectuat. Sun la suport – o tanti foarte draguta ma roaga sa ii spun numele clientului cum imi apare in tranzactie. Il dau si imi spune sa stau linistit ca se rezolva si ma suna ea a doua zi si imi spune exact cand imi primesc banii. Stau pe carbuni incinsi – suma era destul de mare. A doua zi dupa ora 15 ma duc la banca si relatez ce s-a intamplat si intelegerea cu suportul. Incepe tanti de la sucursala sa urle ca de ce inventez povesti deastea ca suportul nu suna pe nimeni si ca odata ce am platit si am recunoscut ca am platit nu se mai poate face nimic. Cand sa ma apuce dracii si sa incep si eu sa urlu – suna telefonul: “S-a rezolvat, veti avea banii in cont in urmatoarle 5 minute!”

    Dupa zece minute aveam cerere scrisa in care imi anulam toate conturile si cardurile la ei. Mi-am sunat partenerul la firma si in 30 a venit si el cu cerere sa isi anuleze un card si un cont.

    “Multumesc” BRD!
    (Tin sa multumesc celor doua doamne de la suport pentru intelegere si faptul ca au incalcat protocolul intern si m-au ajutat.)

  23. Eu de 5 ani nu am platit nici macar 5 bani comision
    Cat despre specimenul de semnatura, e foarte important

    • #38

      pentru ce e important specimenul de semnatura atunci cand alegi sa inchei socotelile cu banca?

  24. Daca imi permite maestrul sa pun povestea mea cu BRD aici o sa vedeti o poveste cum ati trait-o foarte multi:
    www.radovicescu.com/2011/experiente/3636
    exista si o continuare:
    www.radovicescu.com/2011/experiente/3726
    si o continuare lesne de inteles… inchis conturi in luna septembrie si mutat la ING. Mai e cazul sa spun ca la ING aveam aproape tot gata in mai putin de 1 ora: cont deschis, internet banking setat, prezentare si formalitati pentru card finalizate? Nu cred, deasemnea cei care ati intrat in banca cu leu stiti despre ce este vorba.

  25. #40

    Dude, eu la ING nu platesc nici un leu comision. Exista acest tip de cont. 0 lei taxa de retragere, 0 lei comision pe inreg contul. Normal ca nu primesc nici dobanda dar nici nu platesc . Cine dracu mai are asa ceva?
    Acu mi-am luat ib de la ei, am 6 luni gratis dupa care platesc 3 lei/luna dar ma scapa de ceva drumuri .
    Cardul il pot folosi international . Este the shit .

    Sa-ti povestesc cum am avut eu credit la BRD fara sa am macar un act emis de ei ? Cand am semnat contractul directoarea nu era acolo asa ca a oprit toate actele sa le semneze cand vine si urma sa mi le trimita ulterior. In 3 ani nu am primit nimic.
    Am achitat creditul in avans, am inchis toate conturile si am pus la pastrare toate dovezile .
    You never know when they`ll strike.

    • #41

      eu la rbs un mastercard si pot sa scot de la orice atm fara comision si ibanking fara abonament si plati numai cu comisionul bnr; din pacate nu mai au oferta… ii zicea ceva cu benefit+ si ma cam vaneaza cu oferte de card de credit ca sa schimb contractul

  26. @maniak: Vorbesti prostii. Tu probabil ai card student, altfel nu exista 0 lei comision.

    • Ce vorbesti? De la 19 ani am cont la banca transilvania, cu 0 lei comision. Cand mi-am blocat cardul ca o proasta m-a invatat tanti de la banca sa imi cer si card extern, ca daca il blochez (incurcat pin-ul cu un altul, l-a papat bancomatul) sa am unul de rezerva.
      Am deschis si cont in euro acum 2 ani. Tot 0 lei. Nici un comision, nici anual, nici lunar, nici de nici un fel.
      Acum am vrut si internet banking si o sa ma coste 1 leu/luna.
      Am primit si 5000 de euro in cont intr-o luna (limita fara comision e 50000), nu m-a intrebat nimeni nimic.
      Deci, ca sa vezi, exista. Sunt studenta, dar ei nu stiu asta, ca nu m-au intrebat. Acelasi tip de cont il are si maica-mea, pentru tranzactiile pe PFA. Comisioane 0 lei si 0 bani, extrase de cont tiparite gratuit, nu ca la Raiffeisen, de exemplu.

  27. Din pacate si la alte banci sunt probleme, in special cu pregatirea slaba a angajatilor si conduita celor de la front office.
    Am povesti patite, cu documentatie, cum dupa ce mi-a fost fraudat un cont la Ing, posibil prin clonare de card, am primit, dupa multe insistente, la 6 luni, rezultatele “anchetei”: nu va putem returna banii, deoarece cam multe din datele dvs personale au fost folosite in tranzactie” Noroc de suma, ca era mica. Daca imi golea tot contul, era aceeasi scuza. Oricum, am contestat rezultatul lor, si aparent voi primi bani, daca nu, plangere again.
    La BT, dupa doua programari nerespectate pentru instalare de Pos, la banca pentru reclamatie. Urla, efectiv urla una din spate, in timp ce discutam cu alta la un birou: “Ce, ca o fost baietii, si nu v-au gasit ieri! ” Pe langa ca era o minciuna sfruntata, dat fiind ca nu o venit nimeni, tu asa te comporti cu un client? Urli intr-o banca plina de oameni, si dai vina, evident, pe client.
    La asta i-am facut reclamatie scrisa, la Bucuresti. A sunat a doua zi unu, cu milioane de scuze, si la ora indicata de mine a instalat pos-ul. Da, trebuia pos de la ei.
    Ps Am si la brd cont de firma, nu am avut probleme pana acum, poate ajuta ca o cunosc pe directoarea de filiala?
    Oricum, patesti peste tot, mai bine te lupti cu ei si gata.

  28. #45

    Buna!Cred ca este vorba de Webfactor, am senzatia ca recunosc facturile lor….Firma la care lucrez este partenera cu ei si, da, eu personal fac platile catre ei si nu mi se cere niciodata CI la BRD-ul din colt, este vorba de BRD Dristor(filiala Shaormarie , ca sa-l citez pe Julius Constantinescu).

  29. #46

    acum am vazut ca, intr-adevar este vorba de Webfactor, scuze.

  30. Daca tot e vorba de BRD, hai sa va prezint una de la BRD Ploiesti. Traiasca angajatii bancilor, in special cei din cazul mentionat …

  31. #48

    BRD – cea mai de rahat banca…feriti-va de ea…azi am patit-o rau de tot cu ei, in incercarea de a lua un credit…totul era ok,am trecut de juristul bancii,de tot,am platit evaluare,etc..etc …iar peste noapte s-au schimbat regulile de acordare si cica nu mai pot lua deloc credit ca nu mai sunt eligibila…ca se calculeaza totul dupa alti parametri…
    Eu va intreb : asa peste noapte, voi ati crede????
    Si mentionez ca am avans 50% din suma apartamentului.
    Ce sa mai spun??? Alegeti orice banca,dar nu BRD.