Unul din miturile samsarilor români de auto este mașina bine întreținută, condusă de o bătrânică germană, la piață. Și oamenii chiar cred, chiar dacă nu vi se pare. Eu, la prima mea mașină, m-am înțepat cu E a unui director de la Dacia, a stat mai mult în garaj.

Vecina mea, Frau Hellga, are aproape 80 de ani. 70+ bătuți pe muchie bine. Ca orice freulein care se respectă, își arată vârsta până la ultima unghiuță, nu i-ai da o zi în minus sub anișorii ei. Doar că frau vecina mea este cel mai activ bptrân pe care l-am cunoscut vreodată. De altfel, toți bătrânii sănătoși pe care îi vezi pe aici sunt incredibil de activ și le pasă fix pix de vârstă. Pe jos, pe trotinete, biciclete, pe frig, ploaie, ei umblă fără probleme.

Deși este pensionară, muncește undeva într-un orășel apropiat, face ceva hârtii pentru o firmă. Ca să nu se plictisească acasă. Are bicicletă în garaj, ca toți ceilalți vecini, sunt foarte curios cum arată pe ea. Și mai Are un superb fiat micuț și cochet, tot timpul strălucitor.

Fiat pe care, oamenilor, îl hărtănește ca pe TIR. Pleacă dimineață, întâi la shopping, pe la magazinele din cartier. VIne acasă, face ce face, după care zvârrrr, a plecat cu treabă, job și ce mai face ea.

Mașina aia merge mai mult decât merge volvoul meu, cu mult mai mult. Nu am fost curios să văd câți km are la bord, dar, cu siguranță, samsarul care o va revinde în românia, la un moment dat, va putea spune liniștit că a fost condus de o bătrânică, la piață.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

21 comentarii Adaugă comentariu

  1. N-ai inteles tu. In Romania se vand masinile unei SINGURE batranici din Germania, una cuminte,nu vecina ta. Si ale vecinului ei, doctorul care merge numai pe autostrada. Aia au avut multe masini, cu miile, ca nu le place sa le spele.

  2. #2

    Ei, mitul ăsta a rulat in Europa cu mult timp inainte sa-si permită românii mașini străine: www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00

  3. #3

    Va ajunge în RO cu km la jumătate, dar va fi primul samsar sincer.

  4. #4

    Chiar am o masina (Golf5) condusa anterior de o nemtoaica, dovada fiind gaura din preș si oarecum cutia DSG. La nici 2 ani avea 62k la bord, dar arata ca noua. Cind o fi mers atita, ca eu nu am reusit sa trec de 22k pe an, desi am birjatit-o nu gluma. Pe acte scria De Te Fleet gmbh, firma de leasing, insa luata prin autohaus (cel din Bockel) unde avea scris pe eticheta tot, absolut tot, nu abureli de samsar turc sau colorat. Acum la 240k inca merge brici, n-as da-o nici pe un Logan sau Duster nou.
    Dar poate unii sint mai comozi ori le plac sa fie mintiti frumos…

    • #5

      vezi ca-ti pica cutia, deja te-ai intins la 240k, cam la 150-200 se duce mechatronicu

    • Statistic vorbind, slabe sanse sa prinzi 300.000 km cu aceeasi cutie.

    • #7

      Daca merge doar la piata prinde si mai mult

    • #8

      In DE sa faci 100 km dus intors la lucru/zi nu e ceva neobisnuit pe autoband. Multi stau departe de lucru pt ca in orase chiriile sunt mari, parcarile scumpe, etc. Dar si in Pizdeea ai conditii bune, nu e ca la noi mocirla si “inutilitati”. 🙂 Dar in fine, la ei masinile merg km multi si nu asteapta la semafoare atat de mult pt ca au multe autostrazi si cai facile de acces asa ca distantele nu se simt ca la noi. In plus in weekend ies in multe parti: toti merg la munte, la sporturi, la plimbare, la etc.

  5. #9

    Eu locuiesc în NRW; am cumpărat până acum două mașini, un Audi V6 pentru mine 🙂 și un Smart pentru nevastă de la douâ Autohaus-uri diferite. De fiecare dată am fost de la bun început întrebat dacă mașinile vor rula în Deutschland sau în afara ei; Autohaus-urile oferă unele mașini doar pentru “export”, nu ți le vând dacă vrei să le înmatriculezi și să circuli mai departe cu ele în Germania. Sincer, nu am întrebat de ce. Ideea este că Audi-ul meu din 2000 arăta ca nou, avea până și puf pe mochetă la cei 230 000 km. Eu după vreo 3 ani de folosință moderată am reușit să o îmbătrânesc încât să-și arate vârsta. Nu știu cum nemții le păstrează așa de bine.
    Acum tind să cred că există ceva adevăr în mitul bătrânicii; le văd mașinile vecinilor mei, pensionari respectabili, toate sunt ca noi, cu toate că sunt vechi de 5-12 ani. Și nu le țin în garaje, mai toate stau pe stradă și cu toate astea lucesc de-ți iau ochii în soare.

    • #10

      Le vinde la export sau la firme din cauza garantiei. Persoanele private au multe drepturi…

  6. #11

    Am vazut o data in Anglia o babuta care conducea un Mini classic, de ala de care avea Mr. Bean.. Era prima proprietara, o avea dinainte sa se pensioneze, o tinea in garaj, iesea cu ea o data pe saptamana, la cumparaturi, si ocazional la doctor cand o supara osteoporoza. Rar o baga intr-a treia.

  7. #12

    Si ce vrei sa spui ma, ca Nova n-a fost buna?

  8. Cu alte cuvinte, vanzatorii romani nu mint ca sunt conduse de o batranica la piata, doar ca nu spun tot… 😀

  9. #14

    Socru meu are un renault cumparat in 2008 de nou si a mers cu el doar 14k km. Mai mult s-a degradat de la stat decat de la mers cu ea. I-am zis ca nu o sa-l creada nimeni cand o va pune la vanzare ca masina aia are doar 14k in 10 ani.

  10. Probabil sunt exceptia de la regula – Fabia 2 din 2009 condusa de sotie, aproape 75000 km reali (are serviciul la 10 km de casa + cateva concedii in tara), carte service, nu troncane, nu bate. La vara o sa va uitati chioras la anunt pe autovit ca sunt tepar.

  11. #16

    cel mai bine e să’ți iei mașină nouă
    ce atâta bătaie de cap cu toți țeparii, verificare mașină etc
    mașina nouă e sfântă

  12. #17

    Logan, 122k km in 12 ani. E de rau ? 🙁

  13. #18

    Singura diferenta e felu` in care intretin masinile astea, in momentu` in care te duci la service, orice service, omuletu` baga seria sasiului in computator, ii apare piesa, in 24 de ore e pe masina, nu se discuta despre cine-i furnizoru`, cat costa, daca nu se poate cu piese din dezmembrari. Pe langa asta e si responsabilitea astora de le conduc, indiferent de varsta, daca v-o eroare apare pe undeva omu` s-a infipt in service, argumentul fiind “pai daca merg cu 200 pe autobahn si se intampla ceva, mor”. (sigur, asta nu neaparat o regula, dar asa ii vad pe astia din jur comportandu-se).
    Cat despre batranetu` teuton, ei bine, asta a fost motivu` pentru care mi-am relocat hoitu` aici. Felu` in care arata si se comporta batranii astora fata de batranii romanistanezi, practic, nu vreau sa imbatranesc ca taica-miu.

  14. #19

    Problema e ca oamenilor le place sa fie pacaliti. Si nu vorbesc doar de Romania. Si in Polonia exista aceasi problema: oamenii nu vor sa cumpere masini SH cu multi km, desi toti sunt constienti ca au km dati inapoi. Probabil ca toti spera ca sunt dati inapoi de la 150.000 si nu de la 300.000.

    Stiu asta din sursa sigura – cunosc un samsar “spalat” de masini. Prima masina adusa avea ~160km (si da, daca faci un calcul, la 25oookm/an, 6 ani) cu acte si facturi de service. A spalat-o, polishat-o – arata cam ca noua. A tinut-o 3 saptamani pe autovit si mai suna cate-un pierdut si cand realiza cati km sunt, disparea. A dat km inapoi la 120 si in cateva zile a dat-o in aceeasi bani.

  15. #20

    Sa-mi bag pla in noua ta interfata de blog! Am scris ceva si pe la jumate s-a pizdit iremediabil.

    Oricum, ideea era: muie romani emigrati, stai departe de ei ca de ciuma si sida la un loc!

    Nu am dat macar o data ceva biznis la romani si ei sa nu futa meciul! 3 is a charm, deci, va dau muie, muriti in bezna!

    PS: nu am recomandat niciodata un roman la job, daca am interviu cu un roman ma retrag pe motiv de conflict de interese. Daca e bun, patrunde si fara ajutorul meu.

  16. #21

    In special Ardeal + Brasov…