Și-a luat un prieten, zilele trecute, motocicleta din poza. Fix aia, înțelegeți? Magnificenia aia a devenit a lui, de nouă. Uitați-vă ce anvelope moto are! (ca idee, nu m-am prins niciodată de ce anvelopele la motocicletele de viteză sunt lise, din ce se obține aderența??) Uitați-vă la negrul ăla de pe piese, cât de minunat e!
Așa. Omul și-a luat permisul moto la mijlocul pandemiei, când se plictisea prin casă și a zis să își facă și el o plăcere, un vis de tinerețe. La fel a făcut și Andrei, de altfel, la sfatul meu. Aici e marea problemă, știți ce zic? Chestia care mă arde pe suflet.
Pentru că eu am fost cu ideea. Haidi, uăi, să facem școala moto, când se deschide, măcar ne alegem și noi cu ceva din covidul ăsta, dacă supraviețuim, ne facem permise. Și ei au zis da, ok, perfect, hai să ne apucăm. Știți cine nu s-a apucat, din cauză că are ADHD și se blochează când are examene sau interacțiuni umane de test? Ați ghicit, eu. Lasă, că eu fac din toamnă. Gata, la primăvară mă duci la omul tău să mă învețe și facem.
Și nu m-am dus. M-am dus și m-am dat la enduro, de am căzut că mă doare și acum umărul de la căzătură. Și cam atât. Iar prietenii mei au permis, au motoare, deja fac parte din găști de bikeri, cu patchuri proprii și chestii.
Iar eu am regrete și scriu pe blog.
Știi ce zic?
NOU
stiu
NOU
din pacate, da, stiu ce zici.
NOU
Acum înțeleg de unde avatarurile alea cu aspect de biker. Zic și eu.
NOU
Tu macar ai o scuza: cand sa mai si faci scoala de soferi intre orele de box, de chitara, compus muzica, scris “Pompierul” si mersul la sala?
NOU
Bine, și mai și gătește.
NOU
Macar ramine cu toti dintii in gura.
NOU
Profilul anvelopelor e exclusiv pentru evitat acvaplanarea, pe uscat cea mai aderenta anvelopa e aia slick, ca la curse.
NOU
Avelopele de curse (auto, moto) sunt slick/fara profil pentru ca ele sunt foarte moi. au aderenta excelenta pe asfalt curat fara gropi sau nisip.
Pe strada mai ai o balta, o piatra, un praf – aici ajuta acele profile din avelope.
Mergand mai departe, cele de offroad au profile de bagi degetul in santurile alea, tocmai ca sa prinda pamantul si pietrele, sa aiba aderenta.
Si mai departe, anvelope de nisip/dakar, bagi pumnul printre profile, ca sa prinda nisipul si sa agate de ceva.
mai usor cu piatra daca nu stii. dar ca tot romanul din navodari, te pricepi si la anvelope, bine ca ne suporta internetul asta
NOU
ba tu esti tampit? eu intreb la ce sunt bune alea si tu imi raspunzi mizeria asta? te a scapat ma-ta in cap la nastere?
NOU
Hai, Cetin! Lasa ca asa ai facut si cu recomandarea aia de boxa. Ai spurcat toate variantele de buget in articol, desi nu stii despre ce vorbesti. Clasic roman…
NOU
A sărăcit lumea, în loc să ne cumpărăm mașini noi, ne luăm capcane pe două roți. Deathly Hallows. Măcar de ar da drumul la sinuciderea asistată & legalizarea ei, în loc să se creeze cascadorii morții.
Of of, și din cauza civilizației prin taxe/amenzi, pe parcări. Acum se coagulează și mai rău crima organizată, din găști simple de bikeri astăzi, în traficanți & consumatori de aurolac mâine…
Andrei & celălalt prieten, dacă citiți, aveți extrem de mare grijă cu anturajele. Nu degeaba olandezii le-au trântit una zdravănă, în craniu, ălora…
NOU
Numai in Romania am vazut disperarea de a cumpara masini noi. Daca merge aia pe care o ai, de ce sa o schimbi, ca nu mai e noua?
Motocicletele si scuterele sunt perfect normale intr-o societate normala. Nu inseamna automat gasti si activitate infractionala, nu e nevoie de motocicleta ca sa fii infractor. Ai vazut vreun clan al sportivilor sau cum le mai zice altora pe motociclete? Nu, au toti Q7 si X6…
Faptul ca exista 2-3-4 sau 5 motociclete si scutere la un semafor inseamna ca oamenii aia nu s-au urcat azi in masini sa blocheze si mai tare traficul.
Si asta cu sinuciderea asistata si cascadorii mortii, n-am cuvinte sa descriu ce idiotenie ai scris.
Poti sa ai anturaj de cacat si daca nu ai niciun fel de permis, sa consumi aurolac si apoi sa postezi comentarii la bloguri cu userul Phaff. QED
NOU
@phaff te-ai uitat cam mult la SOA si Mayans, bro
NOU
Dacă mi arăți cum dispari în trafic, pe motocicletă, io recunosc că ești zeul zeilor.
Tu chiar crezi că interlopul se urcă pe “capcană pe două roți” ca să moară la prima intersecție de unde ieși tu fără să acorzi prioritate?
Zilnic descopăr indivizi care s mai proști decât telefonul pe care l au în mână.
NOU
Am permis moto din 2017, dar nu mi-am luat motocicletă că mi se pare o durere de cap inutilă.
NOU
Durere în buzunar. Pe de altă parte, există momente pe care ți le dă și pe care nu le obții în altă parte.
Nu, nu zic de adrenalină.
NOU
@RAIDER: io nu-s pasionat moto deloc, categoria am făcut-o doar “ca să fie acolo”.
Să am mâine €50k, care să stea degeaba, tot pe o mașină i-aș da, nu pe o motocicletă.
NOU
…nu toți suntem făcuți să ne bucurăm de momentele respective.
Există momente în care mă gândesc la banii băgați în motoare și cochetez cu ceva de genul Transporter 1 sau chiar un yacht de 6 metri.
Totuși…
NOU
E ok, unele dorinte e bine sa ramana dorinte. 🙂 Vara asta ma astept la multe tragedii, sper sa nu am dreptate. Deja vad motociclisti mergand foarte tare prin oras, masini parcate aiurea si vizibilitate redusa, camerele si radarele stradale degeaba, politie lipsa si ai tabloul complet. In Timisoara cand cei de la primarie au trimis inregistrati si situatii cu mii de treceri pe rosu si depasiri de viteaza a venit pe capul lor GDPR-ul ca nu e ok si daca se mai intampla o sa curga amenzi.
NOU
Bine măcar că ți-ai terminat tatuajul ăla!
NOU
dada…
NOU
@Karl esti doar invidios ca a invatat sa deseneze, sa cante si sa de la sac. Asteptam sa invete si sa danseze.
Uite de aia il citesc, pentru ca am si eu modelul in leneviile mele.
NOU
Well, sunt la a 5-a ora de moto, poligon. Nu ma așteptăm sa fie așa greu și complicat. Băieții ăștia care zboară pe DN par sa se joace. Mie chiar mi se pare greu, mai ales acum, la început.
Cu toate astea îmi place, deja ma uit după un Naked și accesorii.
Ne vedem la Năvodari sa te plimb!
NOU
tati gateste.
e suficient.
NOU
tati gateste degete*
NOU
Sile Cămătaru? 🙂
NOU
Eu am un prieten aproximativ in situatia ta, doar ca el tot isi cumpara moto din 2004…
NOU
aderenta ajuta la pensie
NOU
Eram aproape sa știu ce zici dar tocmai ce am luat A-ul și ieri mi-a venit și scuterul.
Hai, ca se poate!
NOU
sictir:))
NOU
Da, momentan merg în sictir, asa, pana ma obișnuiesc puțin cu el :))))
NOU
Am carnet categoria A din 2011, am mers o singura data cu motocicleta prin oras dupa care am abandonat din cauza comoditatii .Visez cu ochii deschisi la o motocicleta chopper , fiind singurul tip de motocicleta care imi place. Motocicleta din poza este superba !!
NOU
La ce să-mi cumpăr motor? Când am dorit să trăiesc periculos, adrenalină etc, eu m-am însurat.
Mai bine înfrunți un leu rănit și furios decât pe Maria dimineața, înainte de a bea o cafea! 🙂
Mai bine mă înrolez în Legiunea Străină, am mai multe șanse să scap viu!
NOU
Am “A-ul” din 2008. L-am făcut pentru că era varianta mai ieftină a deplasării pe distante mari.
Am mers multe ierni pe scooter până să-mi cumpăr ceva mai mare.
Scooter + coprigambe=love
www.motostorm.it/images/products/large/ricambi/tucano_urbano_coprigambe_termoscud_scooter_r049.jpg
Acum când vin tovarășii asemeni ție și mă cheamă la deplasări, zic pas…mi s-a acrit după atâția ani. M-am și îngrășat și mă doare curu’ de la șezut…too old for this I’m gettin’ :))
NOU
Ș)))))))))
NOU
Hey, de ce sunt avelopele lise in MotoGP?
Raspuns 1: esti prost
Raspuns 2: cei care circula cu motociclete sunt bagabonti drogati
Aici suntem…
On topic, nu am permis moto, nu am circulat niciodata cu moto, e superba motocicleta din poza, dar mi-ar fi teama sa circul cu ea in romania. In general, nu avem infrastructura pentru moto-velo si nu ii respectam pe cei din trafic.
NOU
@Tony: ai fi șocat sa afli că este egalitate între proștii pe două roți și cei pe patru.
Bicicleta nu intră în discuție și clasificarea de mai sus este legată de cei cu permisul luat pe bune.
Nu infrastructura este problema ci nivelul de inteligență.
NOU
@Aradean Prima parte al comentariului se referea la raspunsurile unor antevorbitori, nu vorbeam despre nivelul de inteligenta al posesorilor de A sau B, tot aia e. In schimb, infrastructura este o problema si chiar mare. Un amic a facut zilele trecute 600km prin tara in zece ore si o parte a fost chiar pe autostrada. Hai ca in masina suntem obisnuiti, asculti o muzica, dai drumul la AC, vorbesti la telefon, etc. Dar pe moto, jur ca as fi lesinat, sa merg cu 50km/h zece ore.
NOU
@Tony: Știu la ce te-ai referit.
…motorbike ride nu se fac de regulă pe autostradă. Cele mai frecventate sunt “naționalele” . Atât în Europa cât și în România.
Oricum eu n-am întâlnit bikeri care să meargă cu 50. De aia nu prea mai merg cu ei.
In fine, poți vb lejer și pe motocicleta la telefon.
NOU
Tony: am peste 500 de kile incarcat, suprafata insumata a placutelor de frana nu depaseste un pachet de tigari. Deci, totul trebuie sa fie perfect, ca sa ajung acasa cu pasager cu tot. Oriunde ma duc, in Grecia, la mare sau la 30 de km distanta, regula se aplica peste tot.
Mai pune la viteza redusa de deplasare si atentia permanenta la 360 de grade, echipament complet indiferent de temperatura de afara, necesitatea de a evita gropi, balegi, idioti din dreapta pe care nu i vezi decat in ultima secunda, capre (acu 2 saptamani era s o bulesc cu una), caini (idem, tot acum 2 saptamani, o haita – drumul ala a fost de show), ploaie usoara care transforma drumul in patinoar pana ajungi undeva sa poti sta.
Am 400W de muzica, ii pornesc rar, pe autostrada. Am CB, il folosesc ca sa stau linistit in fata TIR ului, discutand cu ala ca sa nu l enervez. De ce in fata? Fiindca daca are vreunul ideea creata sa depaseasca venind din fata, nu se mai baga fiindca vede TIR ul. Daca ma vede doar pe mine, se baga…ca vezi doamne, are loc. Am incalzire in sei, am handsfree pe langa CB ul ala… confort este, cat se poate. Cu toate astea, nu ajungi lesinat, ajungi mort de oboseala fizica si psihica.
Da, merita efortul 🙂
NOU
Android sau Iphone?
Și de ce.
NOU
La slick calitățile sunt forța centrifugă dispusă uniform și aderență din cauza rețetei de gumă mai moale și lipsa profilelor anti acvaplanare.
Frecarea e mai bună la frânare. Se încălzește mai ușor, atinge mai repede gradul de aderență dorit.
Orice motor stă în curbă pe slick. Problema e ce găsești în curbă.
Anyway, există fenomenul “dark side”, eu m aș documenta din ăla, nu din slick pe motor.
NOU
documentez pe dracu, stii prea bine cand ziceam de permis, motor kkt si ma incurajai sa merg si-am mers in penix
NOU
Uite, pentru c ai fost cuminte, te învață subsemnatul cum să ai un cruiser greu a’ la americano, să l conduci și să nu l dai de planetă:
www.mtcvoyager.com/
Rămâne să ți alegi motor din lista de compatibilitati. La anul, îmi fac un cadou din ăla.
Da, e legal in Europa, inclusiv în gaura asta de unde suntem noi.
Totuși, ai nevoie de A.
NOU
Are si Isofix?
NOU
Cristina: și dacă ar avea, e ilegal să duci pasager sub 14 ani.
NOU
Pfff, si in atas?
NOU
In ataș e voie, da. Dar un cruiser greu cu ataș, arată și se conduce de căcat. Costul unui ataș cu omologarea lui pe motocicletă, e minim 6000 de euro TVA inclus și la care se mai adaugă vopsitul acestuia, accesorii gen parbriz fițos, scaun cusut cumva, husă… etc. Obții copaia care ți fwte virajul la stânga din cauza inerției, gabarit mărit și reducerea drastică a vitezei legale. Fiindcă atașul e modificare permanentă, nu i ca kitul Voyager care e “cadru suplimentar provizoriu” cf. RAR
Plus că un cruiser cu ataș arată de groază.
Nevastă mea se gândește la ataș pe un Kawasaki Drifter. Mă gândesc cu groază la chestia asta.
NOU
P.S. Arhi: pe remorca aia e un 500. Nouă, drăguță….dar sorry, not for you. Poate că te ar putea duce….dar ai arăta ca ursu pe bicicletă. Nici 1100 nu e cu mult mai lungă.
NOU
Poți să te înscrii la donatori de organe și fara motor…
NOU
Acu vreo câteva zile la zoso și n general în discuțiile referitoare la motociclete, am remarcat eternul clișeu al donatorului de organe.
Sunt donator de organe luat în evidență dar hai să te lamuresc:
Am fumat 32 de ani și am trecut pe electronică recent. Plămâni nu primești.
Am avut hepatita B și oricum, istoricul meu cu privire la alcool e destul de complex. Ficat nu primești.
Prin definiție mănânc orice dar am o vârstă, mă îndoiesc de faptul că primești stomac.
M am pișat nisip odată. Nici rinichi nu primești.
Habar n am dacă se fac grefe de piele de la donatori dar oricum, stau la soare fără protecție solară, am piele uscată… nu cred că primești nici de aia.
Rămâne o singură chestie de calitate.
O primești pe aia ca să te lauzi și tu că ai pulă de motociclist, suficient de mare ca să te doară n ea de toți părerologii de serviciu cu privire la motocicliști.
NOU
“Statisticile realizate la nivel european arată că 52% dintre decesele rutiere s-au produs pe drumuri rurale, 40% în zonele urbane şi 8% pe autostrăzi. Ocupanţii autoturismelor (şoferi şi pasageri) au reprezentat 43% din totalul deceselor cauzate de accidente rutiere, în timp ce pietonii au reprezentat 20%, utilizatorii de vehicule cu două roţi (motociclete şi mopede) 18% şi bicicliştii 10% din totalul deceselor”
Bicicliștii au o scuză…nu au nevoie de permis
Înțeleg că ți se fâlfâie…dar noi astea cu SUVuri de ce trebuie sa fim traumatizati când va calcam pe cap
NOU
“se blochează când are examene sau interacțiuni umane de test” stai, cum vine asta?
nu de alta, dar ma regasesc 100% inceput chestii si neterminat fix in buza…
NOU
adica am un trac ingrozitor in fata oricarui tip de examen, interviu, mi se blochează mintea
NOU
Treci in banca…nota 4
NOU
fara permis de moto ai sanse mult mai mari la paharul ala de apa.
NOU
Că pensie oricum nu prea mai prindem, decât aia mai speciali
NOU
In virtutea faptului că te citesc de prin 2009 la ,,recomandarea” vagului tău amic Mirciulica Badea, tine-mi pumnii că sâmbătă am prima lecție de condus moto pe meleagurile patriei adoptive, pizza, spagghetti și prosecco. La 47 de ani în noiembrie. Ca și moto, Royal Enfield Super Meteor 650.
NOU
aoleu, mi s-a dus inima in gat:))))
NOU
V-ați ratat șansa să muriți de tineri
NOU
Chiar faine pentru fâțâit prin oraș și îi place și autostradă. Bun motor pentru un începător.
NOU
Petro V
Asta e.
Încercăm să murim bătrâni.
Cât mai bătrâni posibil.
NOU
Ce brand / model e motorul din poza?
NOU
Honda Rebel 500.
NOU
Daca vrei sa vezi ce minuni sunt pe lumea asta, iti cumperi televizor… daca vrei sa le vezi pe alea de pe lumea cealalta, iti cumperi motocicleta.
NOU
Exista speranta pentru tine Cetin.
„Permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile şi pentru motocicletele cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1. Deţinătorii permiselor trebuie să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniţi, permisul pentru categoria B obţinut de minimum trei ani şi să facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule”, se arată în iniţiativa legislativă.