Prima oară cand mi-a atras atenția chestia asta a fost după ce am vândut Mercedesul si ma uitam, asa, cu tristețe in inima, la alte mercedesuri. Ca idee, in adolescenta mea, nu exista mercedes in siguranta prin București, pentru ca aveau sigla aia metalica ridicata, pe care o smulgeam ca sa o putem agata la gat, pe un lant cu zale, sa fim roacheri.
Si cum ma uitam eu la un Mertz drăguț din garajul unde imi tin golful, ma uit la sigla masinii. Care nu mai era chestia aia metalica pusa in fata, ci un imprimeu in relief, pe grila. Dupa ce mi-a fugit putin greata, scarba si m-am oprit din injurat contabilii care decid acum cum arata masinile de lux, mi-au cazut ochii pe un audi. Care nici ăla nu mai avea sigla metalică, ci niste cercuri negre de plastic, turnate in grilă.
Ieri am vazut cum arata la un Renaul Arkana, altă clasă, mai ieftinioara. Efectiv e o banda de plastic desenată, nici nu s-au mai obosit sa simuleze ca ar fi sigla metalică de Renault, e un desen.
Bataie mai mare de joc decât ce se intampla cu designul auto al ultimilor ani nu cred ca exista.
Va zic, ultima mașină din viata mea va fi un Mercedes din 2017, hai 2019, locul unde a început downhillul pentru toate brandurile auto, de care voi avea grija ca de ochii din cap for the rest of my life si cam aia e.
E dezgustător ce e acum in piață. Bataie de joc față de banii oamenilor.
NOU
Sau poti sa iti iei RR, sigla a ramas cum era inainte si e si greu de furat!
NOU
….si il poti tine mult si bine, doar sa iti iei si o platforma, asa te mai plimbi cu el 🙂 ….
NOU
Da’ când l-ai convins pe Henry Ford să aleagă prima lui siglă ți-a convenit.
NOU
L-a convins cu experiența din perioada în care concepea blazoanele caselor nobiliare.
NOU
Nu fiți răi, seniorul se pricepe, are experiență, nu ați văzut ce picturi rupestre reușite a făcut la Altamira? 🙂
NOU
Matale vorbești, Nea Gelule, care-ai fost model de vânător pentru pictorii ăia?
NOU
La fizicul meu, eu l-am inspirat pe Adonis. La mine s-au gândit oamenii când și-au imaginat perfecțiunea. Și modestia, desigur. 🙂
NOU
Clubul pensionarilor. Prezent!
NOU
La muncă, bă, babalâcilor
NOU
30% munca acum, restu esalonat pe urmatorii 6 ani
NOU
Mizeria asta se numește “minimalist logo trend” și e peste tot:
cdn.mos.cms.futurecdn.net/QnuavJf7DeERpqVwRcdj7a-1200-80.jpg
crece.agency/wp-content/uploads/2021/04/publicacion-crece-2019-blog038-1.jpg
Idioții susțin că minimalismu’ lu’ pește-i-n trend cu “era digitală”. O tâmpenie crasă, ce să mai.
NOU
ce ca la jaguar s a dus dreaq de tot, acum sigla scrie cu roz JAGUAR
NOU
Mai bine scria cu roz “Panther”…
NOU
La mercedesul meu inca mai am sigla de aia bună de furat.
Bine, e un w124 300D, 1992…
NOU
Pe unde parchezi?
( sa știu pe unde mai fac o promenadă după ce rezolvă cineva cu sigla)
NOU
Pe unde poci
Al meu e pe Zizinului, la 2 min de mers pe jos mai e unul. La 3 min mai e altul. Te rog, nu lua de la mine BV92BBK
Saru mâna
NOU
@LuciAnus: d-ăla o avut și taică-meu. M-am supărat rău de tot când l-a vândut. Am zis că-l cumpăr io, da’ n-am avut cu cine. Deși-s posesor de BMW, îmi place Merțanu’ ăla de nu mai pot.
NOU
Mie îmi place de mor sigla de la Maserati căci arată ca furca lui Scaraoschi ☠️. Și e toată din metal.
NOU
doar ca e tridentul lui Neptun
NOU
Si e din platic cromat.
NOU
Oau, asta ca asta, dar am deschis usa de la umila mea masina pe care de rusine nu o numesc in timp ce un nene isi inchidea ceva usa la o limuzina nemteasca, ceva audi seria 5…dracu stie ca nu le cunosc…bai, a sunat ca dacia 1310 a batranului, trosc….sunet spart, metal ieftin, usurel, a tacamuri aruncate in chiuveta… m-am intors, crezand ca masinile alea au fost epurate de pe strazi de vreme si de itp si era sa pic pe jos cand am vazut de la ce masina s-a auzit asa…
Faza doi, a ramas un nene impotmpolit cu un toyota C-HR…am zis cativa plavani sa dam o mana de ajutor sa scoatem din noroi automobilul…bai frate, nu stiam de unde sa impingem ca sa nu ne intre mainile cu totul in cartonul ala din care era facut! nojoke!
sinistru!
NOU
m-am urcat ieri într-o skoda superb un fel de passat cc? sau audi a6 cred? bine mai pentru ‘saraci’ desi la 50k+ nu stiu cat de sarac esti, ba baieti, e un pic peste clasa mica de acum vreo 5 ani iar volanul e la fel ba chiar mai prost, parca are calitate mai de kko decât ce era acum 5 ani si atunci deja era atat cost-cutting ca te multumeai ca nu ai franele si acceleratia la subscriptie pardon abonament.. wtf
NOU
X sau DC la Dacia inca bine..
Peugeot rau
Tesla bine.. Kia rau..
Niciodata nu am priceput de ce au renuntat la pajura aia UAC Pitesti..
Dacia Pajura..pajero..
NOU
Stai linistit, vine si vremea autocolantelor, ieftin si bun.
NOU
Apropo de sigle si renault. Acu ani aveam un clio. Sigla de plastic, rombu ala mare frumos cromat infipt in grila si la spate alt romb. Infipte acolo frumos fara sa fie conectate la alt element de caroserie sau plm. Trageai mai tare zbang iesea imediat. Plm cred ca mi-au furat romburile alea de cel putin vreo 4 ori. Ba si erau scumpe ale dreacu kkturi. Chiar si prin autovit cereau o gramada de bani pe ele. Si fara ele arata urat masina. Asa ca mai bine o sigla desenata. Sau integrata in bara, ca e mai greu sa furi toata bara ptr o sigla. Desi niciodata nu tre sa subestimezi rumanu…..
NOU
asa e, ai vazut ce scoruri au georgescu, georgel si aur?
in autovit nu te duceai sa cumperi, te duceai sa rascumperi.
NOU
ba sincer sa fie renault sigla veche era cea mai urata sigla pe care sa dai bani, cred ca in locul tau puneam orice, si slapii lu mamaie decat sa cumpar boratura aia de ochiu lu sauron,
NOU
N-ai văzut încă primul Audi fără cercuri? Scrie doar AUDI pe bot, e ceva prin China, nu am reținut.
NOU
Păi nici nu e de mirare, nu mai are rost sigla cînd Merțul are motor de Reno su Pejo, Audi au de VW, Fordul face și el sharing, Stelantis e ca o tocană de legume…
NOU
Lucrez la 2 proiecte concomitent: autogenerarea de celule stem prin puterea Brahmacharya , si doi acceleratorul antigravitational cu bineinteles in subsidiar masina timpului
NOU
Vezi ce sigla pui la masina aia a timpului, ca te ia in vizor sefu’ la blog.
Sa pui una zdravana de fier forjat, nu un desen amarat de tempo mori (sau era memento mori?).
NOU
Da’ proiectu’ cu youtube sau ăla cu Onlyfans?
NOU
Mercedes, probabil si restul, au facut sigla de plastic pentru ca in spatele ei se afla acum radarul pentru adaptive cruise control si alte minuni.
La alte modele aveai diverse “gauri” prin bara dar au considerat ca-s prea urate.
NOU
Si acolo era singurul loc unde se putea monta ala? Geez! Technologiaaaa!!
NOU
Citroen. Sa o vezi pe aia noua de la Citroen.
NOU
Pe langa tendinta minimalist logo, mai este o explicatie tehnica legata de faptul ca majoritatea constructorilor auto au integrat in spatele acelui plastic senzorii si camerele sistemelor de siguranta activa ADAS (tip adaptive cruise control). Grila sau uneori sigla sunt acum repere scumpe pt ca sistemele sunt capsulate intr-un modul in spatele ei pentru a nu se vedea un buchet de camere, radar, LiDar etc. Ca sistemele alea sa nu aiba interferente, capacul de protecție e de obicei un plastic modest translucid. La mine la Toyota s-a si matuit si a trebuit reconditionat cu un polish light de faruri. La Mercedes grila nou are sisteme avansate de asistenta la conducere in spate daca ai lovit-o usor pac 20k de ron
NOU
fml
NOU
Totul e pa eftineala maxima azi, coane.
Iaca Dacia, a fost prima masina pe care am vazut-o acum fo’ trei ani careia i s-au inlocuit sigla si denumirea modelului facute din metal sau din plastic argintiu cu un, efectiv, cacat de litere din autocolant lipite direct pe caroserie.
Am fost fan Toyota j’de ani. Nu mai pot. E facuta din acelasi cacat de materiale ca toate celelalte gioarse europene, indiferent sigla, pretul sau pretentiile.
Sigur, asta nu inseamna sa ne scuturam de apa lacului pentru a sari mai departe in put cumparand gioarse chinezesti la care ieftinaciunea afecteaza repere critice pentru fiabilitatea si siguranta in circulatie, nici vorba.
Prefer stickerele de pe Dacia oricarei marci chinezesti imposibil de pronuntat, fabricate in ceva gen fosta Uzina de Pompe Aversa din Guzganzdrong pa dreapta, de catre specialisti care, nu cu multi ani in urma, de pe aceleasi linii de productie, scoteau mii de containere de ascutitori cu panda-holograma si alifie camforata Puterea Tigrului.
Constatam doar in ce hal a decazut calitatea fabricatiei auto in ziua de azi. Vdpln.
Scumpe, medii, ieftine, la nicio clasa banii de azi nu mai cumpara calitatea de, macar, acum 15-20 ani.
Si daca doar sectorul auto ar fi afectat de cancerul asta…
NOU
Inca am Honda CRV. Din 2006. Merge ca in.prima zi. revizii si cauciucuri. a, s a futut o curea. cam atat.
NOU
Tine de ea.
Eu regret ca am vandut Land Cruiserul 2007 luat de nou.
Nu mai aveam nicio utilitate pt el din pacate. Impozite, asigurari, revizii ma costau vreo 7,000 lei pe an doar ca sa zaca in garaj nemiscata.
Sa-l mut pe insula, nu merita efortul si costurile mai ales ca nu era o masina potrivita pt locul asta.
Dar as fi pastrat-o ca mostra de masina din vremurile cand chiar se faceau masini. Ma rog, si cu sigle de bun simt si tot ce trebuie.
NOU
Cred ca ultima masina nemteasca de lux pe stil vechi a fost VW Phaeton.
A pus mana in amic pe una pentru scurt timp, varianta long.
Pe un DN, pe la 100 la ora, ne depasise un suv bmw. Care avea viteza de autostrada, pe la 130.
O accelerat asta Phaetonul si l-am depasit pe ala cu 50km peste viteza lui in momentul cand am trecut pe langa el, parca statea pe loc bmw. Apoi a tot continuat sa creasca viteza, pana la 230. Pe drum national de 60 la ora.
A franat si tras pe dreapta sa ne intoarcem, a trecut bmw-ul cat eram stationati si se uitau toti din el la noi ca la masini straine.
Chestia asta ne facuse curiosi, oare cat prinde maxim. Asa ca am plecat direct, cu ce aveam pe noi si in buzunar, pana in Umgaria, pe Autostrada. Era limitat pe la 245 sau 250. Mai mult nu. Da puteai merge constant cu viteza aia. Efectiv am stat 24 de ore in masina aia si nu m-am simtit obosit.
NOU
O dat manuta rosie. Soferul era versat si in domeniu, participa pe la competitii cu masini facute de firma lor.
Phaeton Long poti sa numeri pe degete miile cate au fost produse, sub 10k.
Neam de neamu vostru nu a calatoeit in asa ceva. Ai sanse mai mari sa vezi un Rolls pe strada decat unu din ala.
Ej nebun la cap, cand lo vazut politia prima data lo dus la post sa verifice daca nu e furata.
NOU
Baaa. Cand lo intors in centru in Budapesta, pe linie dubla continua, pe bulevard, chiar dupa podul de peste dunarw. Cu scartait de roti. Veneau masini din fata si din spate. Nimeni o dat nici un semnal, nu o chițăit nici un ungur, nimeni nimic. Nici Victor Orban nu o facut asa ceva in viata lui. Appi lam parcat jumate ds ora, pe trotuar, ilegal, chiar in capatul podului, langa monument. Singura masina urcata pe trotuat. Se uitau la el un grup de chineji, cu gura cascata, si ochi aia mici ii deschideau atat de tare ca le cadeau in gura!
NOU
youtube.com/shorts/FRv6ZA0CUtQ?si=JktYUtxyesCN0Wm_