Vreau să îmi iau o bicicletă pentru vară, din cauză că cu visurul vieții, activitatea sălilor de fitness va fi ciorbă.
Aș fi interesat de niște sfaturi, vă rog, de o bicicletă care să îmi susțină trupu-mi majestuos, să meargă ușor la deal, să prindă și viteză, eventual destul de ușurică, nu din oțel turbat, să cântărească 50 de kile, de să îmi fie frică să dau peste hipsteri că îi julesc.
Nu vă sfiiți, știu că printre voi sunt bicicliști de ăia adevărați, care știu ce vorbesc. Linkurile sunt binevenite. Nu îmi recomandați biciclete de hipster, mulțumesc.
NOU
Deci, trebuie spus, fiica-ta, pe măsură ce creste, e mai frumyx. Da, da, și tu, ca și mine, avem noroc…nu seamana cu noi!!!!
NOU
Cum sa fii dubios in 2 pasi usori:
1. existi
2. scrii chestia de mai sus
NOU
Voiam să-ți zic să-l întrebi pe Vasilescu, dar el e trotinar. 😀 😀 😀
NOU
Ma bag si eu daca nu te superi. Un suport de bicle pt masina decent dar de… buget stie cineva?
NOU
Ce mașină ai? Sunt multe modele, dar depinde ce se potrivește. Întrebare ta e mult prea generală.
NOU
Decent si in buget in principiu este un suport de haion. Altfel, daca ai deja bare transversale pe masina la un buget de 200 de lei gasesti chiar si de la Thule un suport.
Daca ai carlig de remorca, iarasi gasesti varainte decente ca buget, nu cele tip platforma, cele care prind bicicleta de cadru.
Prindere pe haion/ carlig de remorca: necesita montare/ demontare la fiecare tura plus depozitarea lui acasa. Daca nu stai la curte, poate fi o problema.
Cel pe bare transversale pot sta tot timpul pe masina. La cele pe plafon ia in calcul si un consum crecut plus zgomotul aferent.
NOU
am luat eu de la dechatlon, 280 de lei, asta www.decathlon.ro/suport-2-3-biciclete-haion-300-id_8342387.html
in oras e super decent, ii fac proba in weekendul asta de Pasti si la drum lung.
NOU
Multumesc pentru idei. Inca nu stiu daca sa pun bare (ar fi mai usor cu montat/demontat daca ma duc mai des) sau sa iau un suport pt haion.
NOU
@Nema – cu suport de haion am dat o tura pana in Bulgaria (>500km cu totul) cu 3 biciclete, pe alocuri (autostrada) cu viteze peste 130. S-a comportat ok.
Problema apare cand ai 3 biciclete mari (gen MTB cu roti de 28″) ca nu prea mai intra. 2 de copii si una de adulti intra destul de ok.
Pe carlig e varianta pentru care am optat ulterior – intra 3 biciclete mari (MTB sau sosea) si nu exista riscul sa agati cu bicicleta ceva cabluri lasate (asa cum a patit un prieten care aproape si-a smuls plafonul la Tiguan).
NOU
Nu ai mai avut tu o bicicleta? Aia pe care ai legat – o de-a-n pulea de un stâlp (m-am născut intre Carpați), de era invitație clara pentru ciorecshi 🙂
NOU
nu spui pe unde vrei sa mergi cu ea.
Pentru oras ti-as recomanda o bicicleta de genul HOPRIDER 100 ELOPS (Decathlon).
Daca vrei cumva drumuri forestiere atunci trebuie sa alegi niste cauciucuri mai late si o alta structura (eventual o furca telescopica). Acolo se deschid iar tot felul de optiuni: as merge pe un cadru fix (hardtail, fara suspensie pe spate) si pe marimile moderne pentru roti: 29 sau macar 27.5 gen MTB ST 540 27,5″ ALBASTRU ROCKRIDER. Pe cadrul asta poti monta si un scaun de copil in spate… 😉
Daca vrei musai usor la deal solutia ar fi o electrica, insa costa mult si daca nu e o pasiune in opinia mea nu merita. Ma gandesc ca vrei bicicleta si pentru miscare pentru a consuma niste calorii.
Bineinteles ca poti sa cumperi si biciclete scumpe eu am dat exemple de ceva cu pret mediu/redus pentru a face rapid o investitie si a iesi afara din casa. Daca te prinde microbul vei aloca timp pentru a studia si anul viitor iti vei lua o bicicleta adaptata nevoilor constiente. Altfel pana si un second hand te duce pana la piata.
NOU
Eu am rockrider 520 27,5×2.00 (frâne pe disc). Am avut și scaun pentru copil pe ea, dar după ce a mai crescut pitica mă loveam cu calcâiele de suportul pentru picioare (al scaunului). În afară de asta, sunt mulțumit de cum merge (o am de 2 ani). A fost 270(?) EUR
PS Am 1,85 și am avut 95 de kile
NOU
nu am inteles niciodata care e faza cu rotile mai mari, eu ma inteleg perfect cu alea de 26 nu e ca si cum sunt de 14.
Am mers odata cu 29 si mi se parea o strutzo camila. si am 1.86
A si ca sfat incearca o cursiera, o sa ramai uimit. Eu nu ma mai intorc in oras la altceva. Nu te uita la greutatea ta ca tine :)), am un prieten care are 105 si chinuie o curisiera trek de cativa ani si nu are nici pe draq. Nici el nici cursiera. Si vorbim de 10kg or so pt scula
NOU
cred ca mergi mai repede, nu stiu, eu am avut doar 26, parca
NOU
Pe biciclete mai inalte (roti de 29 si cadru L) poti intinde mai bine piciorul cand pedalezi. Mie mi se pare mult mai usor sa merg asa pe distante lungi, nu mai obosesc asa de repede.
NOU
Diametrul mai mare la roti ajuta la stabilitate si “urca” mai usor obstacole (vezi aici usoare denivelari, rosturi intre dale etc). Exemplul dus la extrem pentru a vizualiza diferenta este o comparatie intre o bordura lasata de cca 3-5 cm pe care s-o urci cu o bicicleta (20-29″) sau cu o trotineta (2-6″) cu o viteza comparabila.
Eu am recomandat un city bike in loc de semicursiera pentru ca banuiesc ca vrea ture cu copii si nu perfomanta in pluton.
NOU
Posesor de Cube AIM SL de vreo 3 ani, am facut vreo 1500 de KM, am dat undeva la 2500 Ron.
Majoritatea plimbarilor pe drum forestier de munte, nu am schimbat absolut nimic la ea.
Frana hidraulica face toti banii si m-a scos din kkt de cateva ori.
Saua poate parea tare dar o poti schimba in 3 secunde.
Are cam 14 KG
NOU
www.bikenature.ro/biciclete/urban-cross-trekking/cross-trekking/40406-18586-bicicleta-merida-crossway-500-2021-ngrugri.html#/459-marime-51_cm
Eu din aceasta am si sunt un pic mai greu decat tine.
E suficient de usoara, avand cadrul din aluminiu, frane bune, amortizoare pe fata caci drumurile sunt cum sunt la noi.
Si grosimea anvelopelor este intre mountain bike si cele de sosea.
NOU
La 5000 de lei ar trebui sa o foloseasca cel putin 24/7 sa merite.
NOU
Acel moment cand iti dai seama ca poti face aceeasi poză la un deceniu distanta: fată de nici 2 ani, bicicletă, siluetă, păr. Oh, wait…
NOU
Evita Cube, Merida, Felt. Sunt overpriced pentru ce oferă. Eu am acum un GT cu v-brake și sunt foarte mulțumit.
Cred că cel mai bine te duci la magazinele de specialitate și testezi acolo. Eu îți recomand magazinul de unde am luat-o: spokes.ro.
PS: mvwaai, ce mica era Aicha 😡
NOU
Nu știu de ce a apărut emoticonul ala, eu am vrut sa pun d-ăla cu inima (: ics)
NOU
@punKreas
E de la minusuri :))
NOU
inima e asa < 3 (fara spatiu intre ele) 😉
NOU
@Ramona: tu n-ai prins yahoo messenger?
NOU
Eu am un Cross grx9, varianta cu roti de 29, luat anul trecut. Îmi doream inițial o bicicletă de șosea, dar având în vedere gabaritul meu (105 kg) și calitatea drumurilor din București, m-am gândit sa îmi iau ceva mai rezistent. Pana acum nu am avut nicio problema cu ea. Frânele hidraulice Shimano entry level își fac treaba foarte bine si poți sa ai încredere în ele, toată transmisia Shimano, calitativă și fără rateuri. Șaua e un pic incomodă, dar asta e o chestiune de preferințe și chiar îți recomand să îțipui una potrivită ție. Fie una mai lată și moale dacă ai de gând sa faci drumuri scurte, fie una mai îngustă și mai dură dacă ai de gând sa faci drumuri lungi. Secretul la ea e să aibă lățimea maximă aproximativ egală cu distanța dintre oasele bazinului pe care stai “in fund”. Dacă e mai lată, o sa simți la drum lung că încep să-ți amorțească bijuteriile familiei. Are și distanțiere la montarea pipei pe furcă, astfel ca poți modifica înălțimea ghidonului în funcție de preferințe. click4sport.ro/bicicleta-cross-grx-9-hdb-29-mtb-510mm-crs19134-51 Sunt dispus sa te ajut cu orice nelămuriri mai ai.
NOU
Eu am un Cube, SH, prima mea bicicleta usoara. Iti schimba viata o bicicleta din asta de aluminiu. Mai multe nu stiu sa iti zic, decat sa iti iei neaparat cu roti de 29 la inaltimea ta.
NOU
www.emag.ro/bicicleta-electrica-city-e-bike-roti-28-inch-motor-250w-autonomie-max-60-km-carpat-csc10-10e-gri-alb-cs220c1010eg0/pd/DYSNMTMBM/
NOU
youtu.be/yotOZVELSMc
NOU
Recomand una stationara 😛
PS: Dar ce ai mai intinerit…
NOU
Depinde cat de mult vrei sa mergi cu bicicleta si ce vrei sa faci (doar oras/vrei si offroad/la tine sunt dealuri abrupte sau nu prea), recomand ceva de oras pe la 2-3000 lei, frane pe disc daca se poate (desi la pretul asta o sa intre numai mecanice), eventual si viteze in butuc daca gasesti (sunt si modele cu butuc de 7 viteze), sa nu te complici prea mult cu intretinerea. Ceva gen: www.marosbike.ro/city-bike/bicicleta-cross-citerra-man-28-city.html
Eu pe ce ma dau in oras si in ture e un Merida Ciclocross 600, la care am schimbat roti sa am tubless si am cauciucuri mai groase, categoria de gravel si ciclocross mi se pare cea mai versatila momentan pentru ce am nevoie, dar nu pot sa spun ca iti recomand asa ceva daca n-ai neaparat nevoie.
NOU
Bicicleta cu viteze in butuc e aur in trafic, mai putin cand ai pante de 10% sau mai mari. Plaja de “trepte” de viteza e prea mica pentru niste dealuri mai serioase.
NOU
da corect, de aceea intrebam cu e relieful pe unde vrea sa mearga. oricum, un Nexus 7/8 de la Shimano zic ca da o plaja destul de ok pentru oras, ala de 3 mi se pare cam limitat.
NOU
daca nu vrei sa dai bani multi pe ea atunci ia-ti un cube, brand mai mult decat ok, vezi ca baietii astia stau pe langa tine:
www.bikexpert.ro/biciclete/mountain-bike?filter=-2/l/1|9858/l/584157
au si biciclete de oras, dar la cum se prezinta bucurestiul, serios, iti trebuie un MTB
daca vrei ceva jmek, mergi pe nukeproof sau canyon
acu’ depinde ce stil ai, ce transmisie vrei, suspensii etc
spre ex daca ai probleme cu spatele ia-ti ceva cu full suspension si nu hardtail
dar te rog eu frumos, orice ti-ai alege, nu-ti lua mijloace de locomotie de la carrefour, cora etc
NOU
www.favorit.cz/bigboss-en
NOU
respect!
NOU
Ma bag si eu cu o intrebare usor paralela cu subiectul – ce bicicleta recomandati pentru un copil de 5 ani, sa invete mai usor mersul?
Principalul criteriu este sa fie usoara.
Am testat mai multe biciclete din magazinele obisnuite, dar toate au peste 8kg si sunt greu manevrabile.
Pentru un Woom 2 inca nu sunt dispus sa cresc bugetul – exista alternative pana in 6kg max?
NOU
ai mei au invatat pe o bicicleta de copii de la decathlon. greutatea e irelevanta pentru invatat, pentru ca merge in plan plat si e impins de tine.
NOU
La 5 ani, in functie de inaltimea copilului, merge fie de 16″ fie de 20″.
Poti incerca asa – Hervis Cygnus Light Speed, Decathlon Racing Boy 900, Cube Acid 200, Riddle K1.2. Toate sunt de aluminiu.
Fiul meu a invatat foarte bine de 16″ de la Decathlon si acum i-am luat un Cube Acid 200SL (model 2020, ca in 2021 au luat-o razna cu preturile).
NOU
Asa am zis si eu.
Doar ca acum am o bicicleta prafuita la balcon de care nu se atinge copilul pentru ca:
– atunci cand se opreste se intampla sa nu o poata mentine (intr-un picior) si cade stand pe loc;
– atunci cand trebuie sa porneasca nu are forta necesara sa actioneze pedalele;
Mai avem o bicicleta fara pedale mult mai usoara si nu exista asemenea probleme.
Nu stiu de ce producatorii insista sa puna pe biciclete pentru copii roti de offroad, diverse porcarii si cadru metalic supradimensionat ce duce greutatea bicicletei la peste 50% din greutatea copilului.
NOU
cred ca nu ii place bicicleta, sa stii. cum ziceam, eu i-am invatat (bine, Luna, nu eu, ca nu am rabdare) pe amandoi pe aceeasi bicicleta mica de la decathlon. fiul a avut una de aia fara pedale, nou nouta, de care nu s-a atins niciodata pentru ca nu i-a placut
NOU
Depinde ce buget ai, cu mai putin de 3000 de euro nu cred ca iti poti gasi ceva. [gluma]
NOU
Second-hand, da?
NOU
3000 pentru una decenta SH. Daca vrei performanta iti vinzi un rinichi, asa o sa fii si mai usor.
NOU
3k e o furca buna :))
NOU
Am luat anul trecut o bicicleta Merida de la Bella Bike din Cluj-Napoca. A venit via curier in Bucuresti in cutia de fabrica si dezasamblata. Singurul dezavantaj a fost ca a trebuit sa car cutia la un atelier ca sa o monteze, sa regleze frane si schimbatoarele de viteze. Modelul este similar cu cel din link, difera doar franele (am luat cu frane clasice, cu saboti). Din iulie 2020 si pana acum am peste 800km cu ea. Foarte multumit de model, comod la drumurile din Bucuresti si imprejurimi. In plus, daca faci revizia la un service autorizat Merida din Bucuresti nu pierzi garantia. Nu e musai sa o faci la magazinul de unde ai luat bicicleta. Singurul minus pentru modelul ales: lipsa aparatorilor de noroi. Sezonul asta vreau sa ii montez unele. Mentionez ca am 1.85 inaltime si 90KG. Am fost consiliat la telefon de vanzator, super profi oamenii. Recomand cu caldura.
bellabike.ro/produs/bicicleta-barbati-merida-crossway-crw-15md-2020-alb-negru-gri/
NOU
Am achizionat anul trecut un Cross GRX 9 2300 lei si o folosesc mai multe pentru plimbari prin padure, ti-o recomand insa te poti uita si la FOCUS sau GIANT 😉 (nu vreau sa fac reclama este un baiat care merge cu bicicleta prin Bucuresti si are cateva videouri inclusiv cu un top pe youtube)
PS: 1,90 100kg marime L
NOU
Pentru plimbari ocazionale si lejere, Cross GRX 9 este best buy.
Daca vrei ceva mai serios, mai iesit pe la munte, trasee, etc, se schimba povestea si prinde bine o furca mai serioasa si o transmisie mai fiabila.
Si nu mai zic, ca la venerabilele dvs varsta si greutate, un full suspension face minuni. 😀
NOU
pai si un link pentru venerabila dumneamea varsta, nu ies din oras, exclusiv asfalt?
NOU
O parere de la unul care si-a luat MTB initial (cu roti de 26, astea erau cele mai raspandite pe atunci) pentru mers prin oras (proasta idee in final) dupa care a trecut la una hibrida pentru mers la lucru cu roti de 28. MTB-ul a ramas nu l-am vandut insa aduna praf deoarece de cand am a 2-a bicla nu prea l-am mai folosit. La roti de 26 pedalam ca un hamster prin oras si m-am saturat de efortul ala inutil. MTB-urile in general au cauciucuri foarte cramponate, e normal deoarece iti trebuie aderenta prin padure, pe teren, in oras nu te ajuta deloc, nu ai viteza cu ele, sunt degeaba. Furca telescopica daca nu este una de calitate macar de la RockShox (nu trebuie sa fie neaparat pe aer) e degeaba la amortizat denivelarile. Sunt doar grele, au cursa foarte mica, amortizeaza putin si doar socurile puternice (de la gropi, borduri). Pentru oras as zice mai bine o furca fixa (fara telescop) dar un cauciuc cu balon cat mai mare, amortizeaza mai bine vibratiile de la drum asfaltat.
Poate asta daca iti place cum arata, parerea mea e ca e destul de usor de intretinut si cu componente decente pe ea, vitezele fiind in butuc integrate si nu cu caseta exterioara o face mai rezistenta in timp la intemperii plus ca poti schimba vitezele fara batai de cap si stand pe loc la semafor si din mers:
www.veloteca.ro/bicicleta-cross-traffic-28-urban
Recomand si eu mersul in magazin si probat/discutat cu cei de acolo, luatul unui cadru dupa dimensiunile tale e cel mai important criteriu, parerea mea. A de obicei bicicletele noi se vand cu pedale low cost de plastic, sunt niste mizerii care crapa repede sau fara pedale. Daca vin cu pedale de plastic schimba-le cu unele din metal/aluminiu, pot fi si primele din gama atata timp cat nu sunt din plastic din ala ordinar, casant.
NOU
Misto bicicleta, fix facuta pentru oras si eventual off-road usor, singurele treburi la care am de comentat e lipsa suspensiei (desi pentru oras nu am nici eu suspensii si eram ok cu cauciucuri de cu balonaj de 32, asta vad ca are de 37) si e un pic cam grea (14,5 kg), un pic mai mult decat ma asteptam avand in vedere lipsa de suspensie.
NOU
Am de multi ani un mountain bike de la Raleigh dar in oras, la dum lung, nu mai e asa fun.
Acum 6 luni ma hotarasem sa iau o cursiera dar dupa multe teste am ajuns sa-mi iau un hybrid – Ridgeback Vanteo. Face toti banii, nu stiu cine o vinde in Romania.
Ma tot uitam si la astea electrice dar mi se par exagerat de scumpe, imi pot lua doua masini cu banii aia 🙂