Când s-a lansat penultimul Duster, ăla de și-l cumpăra Mariciu imediat ce apare, m-am uitat, am strâmbat din nas, am zis Meh și am mers mai departe. Nimic fantastic, un Logan mai mare, interiorul la fel de obosit, moving along. Ieri s-a lansat noul Duster.

dacia duster 2024 lateral frontal.369457

dacia duster 2024 salpicadero.369459

Vagi amici, vă spun sincer că m-aș băga. Arată bine, în ton cu noile desene, aduce mult cu Velarul, doar că, cu siguranță, este mai fiabil.

Range Rover Velar 2018 C01

Singura mea problemă cu el este motorul ăla de trotinetă, 140CP în versiunea cea mai puternică, hibrid. Leave it in sangue, pui motor de Ford Focus pe ditamai mașina. A, și că nu are versiune automată, dar, bănuiesc, că va apărea, altfel e improbabil să o poată vinde în Europa.

Anyway, la 24-30k, versiunea automată, devine o opțiune ffff serioasă, un leasing te duce la vreo 500E lunar, ceea ce e extrem de atractiv.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

80 comentarii Adaugă comentariu

  1. Sunt de acord ca este inflație, dar 500 euro/luna pentru o Dacie..înțeleg ca nu mai e poziționată low cost dar totuși..

    48
    • #2

      Sub 500 EUR/luna leasing, cu avans 0, nu gasesti decat trotinete cu pretentie de masina.

      7
  2. #3

    Ar trebui sa il vad in realitate. Pozele sunt una, realitatea…
    Acu am de munca un ford ecosport cu motor de 1 si 125cp. Pentru mine e suficient si asta, dar nu imi dau seama de raport cp/greutate la duster.
    Inteleg ca prin europa dusterul asta are si varianta hibrid, deci banui ca automat.
    Peste 2 ani ar trebui schimbata masina de munca si e obligatoriu hibrid. Daca intra in bugetul de atunci, as arunca totusi un ochi daca o sa fie hibrid si pe Romania

    11
  3. De ce as lua Dacia Duster? 4×4 nu il folosim decat maxim 5% intr-un an. Da, arata foarte bine la exterior dar la interior aceleasi materiale de 2 lei ca pe vechiul Duster. Iar despre motor ce putem sa spunem? Nu inteleg de ce Dacia se incapataneaza sa puna motoare foarte mici pe Duster.

    11
    • #5

      parca nu vazusem echipare 4×4, doar 4×2

    • #6

      Este simplu: daca ar pune motoare mai mari ar risca sa canibalizeze vanzarile pe alte modele de Renault, Kadjar – noul Austral si atunci aia e, mai sacrificam din ceva ce putea sa fie foarte misto si la un pret decent ca sa avem un castig oarecum uniform pe toate modelele din gama. Politica grupului, te joci cu ea?

      32
    • #7

      deci kadjar si austral arata ATAT de banal. ce plm politica e aia?:)

    • #8

      Salut. Exista și 4×4, dar doar pe 1.2L parcă. Mai exista 1.0L si 1.6L. Politica motoarelor mici se bazează pe cerere si pe norme de poluare. Degeaba cer romanii motoare de minim 2L, dacă piața de aici reprezinta undeva la 5% din totalul vânzărilor. Aceleasi motoare le găsești si in gama Renault.
      Desigur, sunt si motoare mai mari in alte piețe – America de Sud, Asia, Rusia etc. Dar acolo sunt si alte diferențe de echipări.
      Dusterul se descurca ok cu 100hp. E o mașină destul de ușoară. Are o platformă net superioară, designul e extrem de modern si atractiv. Singura problema, cred eu, va fi prețul. Efectiv nu mai ai cum sa tii preturile foarte jos in conditiile in care furnizorii eu explodat prețurile. Sunt convins ca se va vinde bine de tot.

      19
    • Top Gear zice de bine despre calitatea materialelor, 20% plastice din reciclate, plasticele nevopsite ci colorate în masă, sistem clip on ca să ți poți pune accesoriile gen suport de telefon, cuier s.a.m.d pe unde ai chef.
      S ar părea că le a ieșit.
      Există și 4X4, 3 nivele de echipare și cotețul ăla de dormit care e pe Jogger, se potrivește și la Duster.

      11
    • #10

      Motoare mai mici, preturi mai mici.
      Motoare mai mici, consum mai mic.
      Motoare mai mici, se strica mai repede, e nevoie de noul model. Nu conteaza cei care o cumpara ulterior second. Cei care cumpara masini ieftine le tin cat e garantia, pana atunci nu se strica si consumul e decent. Nu toti vor masini cu inclinatie spre sport. Pe astia ii tinteste Renault.

      16
    • #11

      @Arhi: O sa fie si 4×4 la echipare superioara si hibridul de 140 cai e suficient pe Duster daca nu vrei sa decolezi. Am Logan echipat cu motorul de 1.0 Eco-G 100 cai si mi-e destul pentru oras si exterior, mai rar ce-i drept.

      2
  4. #12

    Abia astept sa-i vad pe toti “profesionistii” de +55 ani rupand autostrada pe ploaie si ceata cu +140km/h cu un cotet dinasta cu motor de 1.0

    11
    • #13

      let me guess, it-ist și ți-ai luat toată viața doar mașini second?

      17
    • #14

      Teoretic masina actuala am luat-o second, practic avea 12.130km si 9 luni de la prima inmatriculare.
      Precedenta am intrat in reprezentanta si am zis vreau modelu ala cu toate optiunile, daca insisti cred ca mai am factura pe undeva.
      Dar nu vad ce legatura are asta cu faptul ca majoritatea proprietarilor de dacii, de o anumita varsta, conduc ca niste dementi ca si cum ar avea Porsche nu un renault low cost care la primu impact se face conserva.

      11
    • #15

      majoritatea șoferilor sunt mediocri sau slabi. Dacia fiind populară, e normal să dai și peste șoferi de genul ăla, dar omul în general reține experiențele mai neplăcute, decât cele normale, idiotul face prostii cu orice mașină.

      12
  5. #16

    Eu inca nu am inteles de ce mai toti producatorii auto pun tableta aia in bord.

    17
    • #17

      Da, este foarte nasoala pentru incepatori ca mine. In loc sa fiu atent la drum, trebuie sa caut prin prostia de ecran. Imi este mult mai lejer sa ma duc cu mana spre butoane si rotite, fara sa ma uit la ele. Pentru soferii experimentati probabil nu exista problema asta, dar eu o simt; pai eram pe A1 acu 2 luni, pe prima banda, legal, 130, si incep sa caut in Waze o comuna pe langa Pitesti – aveam telefonul intr-un suport d-ala infipt in bord – sa ma fi uitat 4, hai 5 secunde maximum in telefon, cand m-am uitat iarasi prin parbriz, eram cu jumate de masina pe banda de refugiu. Nu, tata, mie imi trebuie butoate si rotite, nu stau sa citesc tablete la 130/h.

      27
    • #18

      @Marin: pentru că-s idioți.

      14
    • #19

      Salut. Exista și 4×4, dar doar pe 1.2L parcă. Mai exista 1.0L si 1.6L. Politica motoarelor mici se bazează pe cerere si pe norme de poluare. Degeaba cer romanii motoare de minim 2L, dacă piața de aici reprezinta undeva la 5% din totalul vânzărilor. Aceleasi motoare le găsești si in gama Renault.
      Desigur, sunt si motoare mai mari in alte piețe – America de Sud, Asia, Rusia etc. Dar acolo sunt si alte diferențe de echipări.
      Dusterul se descurca ok cu 100hp. E o mașină destul de ușoară. Are o platformă net superioară, designul e extrem de modern si atractiv. Singura problema, cred eu, va fi prețul. Efectiv nu mai ai cum sa tii preturile foarte jos in conditiile in care furnizorii eu explodat prețurile. Sunt convins ca se va vinde bine de tot.

    • Tabletele sunt deranjante pentru oricine, oricâtă experienta are, ca nu-ti mai cresc doi ochi și 2 mâini odată ce îmbătrânești față de poza din permis, tot tre’ sa-ti iei ochii din parbriz ca să nimerești zonele de apăsare. În general mașinile cu tablete vin și cu comenzi vocale, teoretic pe alea ar trebui sa le folosești la drum, dar să fim serioși… faza aia intermediara cu tablete cu touch dar dublate pe margine cu butoane e câștigătoare.

      2
    • #21

      Lasă, Laura, io am auzit despre unii c-au făcut accident cu daună totală fără să fie distrași de tablete.

    • #22

      aaaaaaaahahahahahaha. si nu doar unul

    • Ce va mai place in nicio dauna in care am fost părtașă n-a fost vina mea pe hârtie, au trecut 8 ani cred, elefanților!

  6. #24

    Imi iau daca apare varianta cu doua motoare!

    12
  7. #27

    Mase proprii:
    Ford Focus 4 (1.5EB, 150cp): 1329 kg
    Dacia Duster 2022 (1.3tce, 150cp): 1263 kg

    28
    • #28

      Mai conteaza si coeficientul CX

      3
    • Conteaza mai mult cuplu (adica cat de repede faci depasirile intre 80-110 km/h) nu intereseaza pe nimeni ca intre 120 si 150km/h ajungi cu focusul cu 0.3 sec mai repede pt ca are un coeficient dinamic ceva mai bun.

      6
  8. #30

    Ei, da, stau sa platesc 5 ani la el; mi-l iau cu banii jos si gata, macar atat cadou sa-mi fac si eu de Mos Nicolae.

    22
    • #31

      pai de unde bani, ca parca zicea Freige ca i-ai dat banii inapoi

      7
  9. #32

    Motorul hibrid e mai mult decat decent. L-am condus pe ultimul Clio.

    Ca sa nu ziceti ca sunt idiot si compar mere cu pere ma raportez la greutate. Ultimul Clio cu aceeasi motorizare are 1300 kg. Pentru noua versiune Dacia Duster nu am gasit inca valori de greutate, dar am verificat cea mai grea versiune veche 1.5 dci 4×4 si in specificatii are 1500 de kg. Ma astept ca versiunea hibrid sa aiba tot pe acolo. Astept sa apara in showroom sa merg la test drive.

    In 2 – 3 ani trebuie sa schimb masina si clar e pe lista. In momentul de fata conduc o Skoda Rapid 1.2 tsi si singurul moment cand am simtit ca am nevoie de ceva mai puternic este pe autostrada in Germania, dar pentru posibilitatile si nevoile mele este mai mult decat suficient.

    11
  10. #33

    Cel putin la exterior ma duce cu gandul la Volvo XC40. Interiorul este facut in ton cu vremurile insa nu este ceva care sa ma dea pe spate. Daca ma uit la pret si mai ales ce primesc in banii astia mi se pare a fi un compromis rezonabil. Mareata problema sta fix in zona motorului unde nu-mi e clar cum o sa se intample la o exploatare mai intensa. In fond se vrea a fi o masina off-road.
    Probabil ca pentru cineva care dispune de un buget de 10-20k eur si vrea neaparat sa aiba SUV este o solutie buna.

    5
    • #34

      In fond se vrea sa fie o masina de oras nu un offroad. Trendul ultimilor ani confirma faptul, ca incet dar sigur, clasicile sedanuri sunt la ultimile iterații, iar locul lor este luat de suv-uri, sav-uri, cross-overe si alte denumiri. Dusterul este o masina mica, de oraș si de facut un drum pana la țară, de mers la un pescuit sau de urcat pana la cabana la munte. Are niste atuuri prin prisma faptului ca este mica, usoara si are un sistem de tractiune integral cuplabil, dar terminati cu offroad-ul pe duster. Daca va uitati la unii pe YouTube care se aventureaza cu masina asta pe trasee offroad, asta nu o face o masina offroad. Daca Duster îl numești offroad, un land cruiser ce mai e?

      9
    • #35

      *20-30

      4
  11. #36

    Sunt duster 1 cu motoare 1.5 dci care au facut 800k km. Deci povestea ca sunt sub dimensionate pica.

    E drept, nu e pentru liniute si mega demaraj.
    Exteriorul arata absolut superb.

    13
    • #37

      eu nu de liniute si megademaraj vreau, ci vreau sa nu mor in depasiri. nu ma intereseaza fiabilitatea pe termeni atat de lungi, nu o sa tin niciodata o masina atat de mult si nu de altceva, ci de plictiseala.

  12. #38

    Aș spune nu, dar mi-e teamă că se blochează circuitul banilor.

    24
    • #39

      poate nu ti-e dorinta suficient de mareȘ))

    • #40

      Sugerez varianta cu circuitul banilor, îți adaptezi obiectivele un pic și îți iei Porsche Cayenne S. Ideea e să-ți pui visurile în mișcare.

      1
    • #41

      @Serban ti-am mai explicat ca Cayenne e de cocalari saraci.
      Singurele care conteaza de la Porsche sunt alrea cu 9xx si multe litere/cifre dupa.

      10
  13. Ca sofer de duster varianta 2016 dar condusa din 2016, facut 250k km cu ea, aspir la promisiunea sefului ca am sanse la noua varianta. Ce conduc acum e varianta full fara piele, 1.5 dci 4WD euro 6 fara adblue 109 cp 250 Nm. E ok masina, in depasiri nu dezamageste dar depinde ce asteptari ai si cu ce compari. Se simte cand accelerez daca sunt singur sau mai sunt si altii. Consum mediu 6.8%, dar daca am drum pe autostrada vede lejer 8-9% la 138 km/h. La 150 ajunge aproape de 10%. Putin dezamagit de fiabilitatea pieselor, am schimbat in astia 7 ani minim jumatate din senzori, dar motorul e ft bun.
    Pana acum la asta nou stiu asa- varianta de baza va fi aia pe gpl cu cutie manuala si 4×2, varianta mid va avea 4×2 si 4×4 cu mild hybrid si motor de 1.2 si 120 sau 130 cp parca cu cutie manuala, varianta top va fi automata 4×2 motor 1.6 hybrid (ce e acum pe jogger in varianta hybrid). Nu e plug-in e varianta cu recuperare din franare si va avea motor termic de 90-95 cp si diferenta din 2 motoare electrice. Cica va avea si mod in care pornirea si plecarea de pe loc va fi strict electrica. Cica disponibilitate in showroom abia prin februarie martie si probabil livrarile incep in T2 2024.

    6
  14. #43

    >> și că nu are versiune automată

    Are hibrid, aia e automata.

    5
  15. singura mea problema este ca nu au urmatoarea treaba: 4×4, motoru al mai mare, automata.
    Vrei automata? 4×2.
    vrei 4×4: manuala

    Dar. Pe afara le-a iesit pizda designu. Interior iti aminteste ca este lowcost sau ca lumea cumpara foarte multe tesla.
    motorizarile sunt meh, dar, din ce am auzit sunt indeajuns de ok sa iti faci ceva treaba cu ele

    8
    • stai ca is prost. hibridu de 140 cai vine si cu automata si cu 4×4. dar o sa fie ~30k, cel mai probabil.
      O sa ii dau un ochi, clar

      4
    • #46

      Din ce povesteste lumea pe YouTube cica hibridu nu o sa aiba 4×4. 4×4 o sa aiba doar mild hibridu de 1,2 130CP care insa o sa fie doar manual.

      2
    • #47

      vine cu automata, vine si cu 4×4, dar esti sigur ca simultan?

      4
    • #48

      hibridu’ e automat prin definitie.

    • #49

      @Radu, nu, nu e. Ca toti s-au pus pe bagat o baterie in plus sa faca « hibrid » pt scutiri taxe si parcari si uite asa ai o garla de hibride manuale

      1
    • #50

      @Ciumeg: fa un pic distinctie intre hibrid (care merge electric, pe carburant sau ambele) si mild-hybrid, care au doar o mini baterie in care stochezi niste energie, un alternator+demaror in acelasi corp de piesa si nu pot rula electric (coasting nu e rulare electrica). Mild hybrid e hibrid doar cu numele, pentru taxe mici.

      Cele hibride nu au cutie manuala, cele mild hybrid pot avea orice.

      1
  16. #51

    Ce a ajuns si bmweu asta frate daca iti doresti un duster in schimb!

    9
  17. #52

    La aceiasi bani ai 3008 hibrid, si mai sunt si altele comparabile,
    E mai placut ca nu te ingramadeste ca la 3008 intr-un cockpit dar plasticaraia strica tot feelingu, daca se straduiau un pic se puteau bate cu marci mai premium, oricum cred ca va vinde bine

    1
  18. #54

    Duster nu, nu avem ce face cu el, dar mă uit la un Sandero cu cutie automată 🙂

    6
    • #55

      Sandero ăsta nou e foarte mișto. Astă primăvară am avut o situație de am mers dimineață cu un Sandero 2023 și după amiază cu un Yaris 2022. Ambele benzină non-hibrid, dar nu știu exact ce motorizări, ambele rulate în jur de 10.000km.

      Mi-a plăcut mult, mult mai mult Sandero. Era o liniște în el de nu mi-a venit să cred.

      5
    • BogDan: dar mă uit la un Sandero cu cutie automată
      Un om: aaa. nu is de acord cu tine, ia o manuta rosie

      io: ce pula mea?

      8
    • #57

      Am incercat la reprezentanta un sandero automat si am ramas dezamagita. Nu are cuplu mare. E obosita. Mai bine merge pe manuala

      5
  19. #58

    Nu, multumesc.
    Dupa ce am vazut cum s a facut conserva dusterul ala de politie
    ibb.co/sRkg54T
    ibb.co/jDqv1jy
    ibb.co/0Gc0QW5
    ibb.co/thfJb17

    2
    • #59

      foarte tendentios
      nu cunosti dinamica accidentului, e deformare programata, zona habitaclului a ramas ok

      1
    • #60

      O alta masina a intrat in dusterul politiei care statea pe loc. un vw passat daca retin bine. Statea pe loc !!!!! Am si filmarea originala. Nu vreau sa mi imaginez ce era daca si dusterul politiei se afla in mers si impactul era frontal. Orice dacie e buna ca masina de servicu, pt drumuri mici sa ti faci treaba cu ea. Ca si masina de familie pt drumuri lungi, NICIODATA !!!

      5
  20. #61

    Ce tarani si aia de la Range Rover, au copiat la greu designul dupa Duster!

    14
  21. Da. Uitându-mă pe materialele de prezentare, clipuri și articole, e o combinație între toate dotările pe care le vreau de la o mașină, plus plastice tari. Până la decizie mai trebuie să văd primele teste, scorul NCAP și, evident, prețul versiunii hibride cu cutie automată.

    7
  22. #65

    Serios. Nu înțeleg devianța asta de vreo 10-15 ani cu SUV-uri fără 4×4. De ce ? Chiar de spunea cineva mai sus că folosești maxim 5 % dintr-un an, e extrem de util.

    5
  23. La prima impresie, designul e fain. Dupa care vezi ca aerodinamica ciuciu. Principala chestie, plasticele alea negre. Stimati oameni, Duster e low cost. Nu vor pune plastice care sa nu fie luate de vant si sa nu se albeasca dupa un an de stat in soare. Parca nu as da atatia bani pe o masina si sa-mi zornaie toate pe ea dupa 3000 km. Sau sa le culeg din drum.(Qashqai-ul 2023 by Renault are o problema grava cu plasticele care au inlocuit blocul de far). Apoi, motoarele. In 3 pistoane, motor pe Duster? Sa fim seriosi. Clar, cu mici discutii de variatiuni, motoarele sunt foarte mici. Apoi, interiorul. Ochios asa, scaune noi…dar mi se pare totusi saracacios, gen Tesla. Chestie de gusturi.
    Clar, se va vinde cu spume pe afara. Loveste exact in categoria zduțelor de ambe sexe care vor “jeep” in oras, cu motor ecologic si usurel de manevrat, plus desenat frumos.
    Bref, nu…nu mi-as lua.

    9
  24. #68

    Dusterul asta o sa fie o masina cu personalitate, parerea mea. Liniile astea taioase ma fac sa ma gandesc la nonconformistul Cibertruk de la Tesla

    2
  25. #69

    Nu ma intereseaza exteriorul din moment ce nu stau pe masina cand conduc, ca nu e caleasca.

    Daca interiorul e tot plin de plastice in care iti julesti coatele si genunchii, ma pis pe el Duster.

    In plus, 500 de euro pe luna sunt bani aruncati pe orice masina. Gasesc la 5000 de euro octavia sau mondeo sau insignia de acum 10-15 ani, cu confort net superior si motoare excelente.

    11
  26. #70

    Full hibrid, ăla cu 140 de cai e automat. Dar doar 4×2=8. Are 98 de cai motorul cu ardere internă. E plasticos le la uși dar din filmări nu părea un plastic prost. Nu am văzut cum este pe la bord.

    1
  27. #71

    Trei chestii ma omoara. Inginerii aia buni inca nu sunt capabili sa deseneze o usa care sa acopere pragul in intregime. Mortii mamii ei de treaba. Pe langa asta, lipsa unui motor cumsecade (daca pastrau vechiul 1.33 cu 150cp pica acest punct) si suprafetele vitrate foarte mici pentru pasagerii din spate. In video-uri de pe bancheta din spate cam ai senzatia de pestera.

    5
  28. Interior urat cu spume, n-au avut bani sa puna un capac peste motor … iar motoarele, de mobra … Deci niciodata.

    4
  29. #73

    culmea este ca imi place. bine, mai putin interiorul care este… cum sa zic frumos… o pubela de gunoi d-ala de plastic, nu cea old-school din tabla.

    cred ca pe zona navodari, este ok.
    in ro, poate trebuie sa te gandesti la siguranta sporita.

    nu stiu altii cum sunt, dar dp meu dv, cred ca 130-150 cp sunt suficienti. in conditii normale.
    200+cp sunt deja alta liga, nu pentru familisti. cel putin nu aia responsabili.

    2
    • #74

      250 la GLE mi se par putini. si nu e vorba de viteza, pentru ca numerg cu viteza, ci de zvac atunci cand ai nevoie de el.

    • asta probabil ca e greu sau ceva. Ca nitel mai sus, la 280, nu prea am probleme de genu asta. Daca dai in S si o calci…flutura urechi prin masina

    • #76

      @arhi

      Mai stii articolul ala scris cu putin inainte sa o cumperi, cand am scris ca din punctul meu de vedere e cam greoaie masina cu motorizarea aia? Si au sarit toti pe mine sa-mi scot arogantele din cap. Sigur, cei care apuca sa si mearga cu masina si sa-i simta reprizele, inteleg la ce ma refer. Spre exemplu, modelul nou 400d, care are vreo 330cp, mi se pare o bijuterie de combinatie.

      1
    • #77

      @Arhi: pentru zvâc la mașină ai nevoie și de cuplu (Nm), nu doar de cai-putere. 😉
      De exemplu, Opelu’ meu 1.4 benzinar cu 140 cai are 100 Nm, iar un Opel 1.7 diesel cu 120 cai are 280 Nm și trece pe lângă mine ca trenu’ prin gară.

      P.S. N-ar fi fost cinstit să-l compar cu BMWu’ care are 420 cai și 850 Nm. 😀

      3
  30. #78

    ce masina nasoala e urata bah
    romanu prefrera ceva sedan de lux de 15 ani vechime altfel te prezinti cu el si cand pui cheia de vw pe masa e mai bine. nu mai zic de cheia de audi sau bmw deja esti alta liga altfel se uita femeile.

    4
  31. #79

    sa ma fut in el de net!

    nu mai scriu inca o data.

    concluzie: cutia manuala e de cacat, in rest e beton pt banii aia.

    2
  32. #80

    Romanu la nivel declarativ, e foarte interesat de siguranta, putere, motoare mari, materiale interioare premium, doar ca in practica sintem tara in care circula cele mai multe cazane pa drumuri.
    Ieri in vama la nadlac, gemea de tiruri de BG si RO, pline cu masini (banuiesc ca din germania sau alte tari vestice) busite. Masini cu vechime estimata de mine intre 5 si 10 ani. Predominau bemfeuri, audiuri si volvo. Ba facute aproape ghem, ba fara bări, ba cu airbagurile sarite, geamuri sparte etc. Una nu era intreaga. Cam care credeti ca era destinatia si soarta lor?
    Sa zicem merci ca exista dacia, care ofera niste masini decente la preturi ok. Si daca romanu e cu coada pa sus si nu vrea dacii, las ca le cumpara in draci aia din vest.

    14