Sunt, prin definiție, împotriva UBER. Nu îmi plac afacerile ilegale care au foarte mulți bani și își permit să dea cu flit legii și autorităților, pentru că pot. Și în românia nu au fost cu nimic diferiți, începând cu ignorarea legii și terminând cu angajarea fiicei șefului ANAF pe post de manager, ca să fie lucrurile bune.

Am și testat serviciul, făcând 4 curse, din care 3 cu loganuri. Și acolo au fost țepari, punându-mă să îmi fac cont business, să adaug cardul de firmă după care să mă anunțe că ei nu au cum să îmi dea factură pe firmă, ci doar pe persoană fizică, eventual să fac eu alt cont și să pun la nume numele firmei. Moment în care am șters contul și mi-am văzut de treabă.

Am scris ultima dată despre UBER ca un comparativ cu nivelul de impozite plătite de firmele de taxi, care, la fel ca UBER, sunt niște cuiburi de infracțiune și evaziune fiscală, UBER plătind mai multe impozite decât toate firmele de taxi la un loc.

Dar wait, de fapt și articolul acela era o golăneală plătită marca UBER.

Prima inadvertență este profitul Uber din 2016. Pe site-ul ministerului de finanțe, Uber Systems figurează cu un profit brut de 342.816 lei și un net de 155.816 lei. Diferența dintre cele două este de 187.000 de lei, cât scrie în articol. Numai că această diferență nu reprezintă automat impozitul plătit la stat pentru anul 2016, nu are cum! Rezultă că firma ar fi plătit un impozit pe profit de 55%. Impozitul pe profit în România este de 16%, deci suma a fost de maximum 55.000 de lei (mai puțin dacă s-a și reinvestit ceva de acolo). De unde vine exact diferența e de întrebat firma sau vreun contabil priceput – cel mult, dacă banii chiar au ajuns la stat, vor fi scăzuți din plățile anilor următori. Dacă o firmă chiar ar fi taxată cu 54% din profitul fiscal în România, aia era de fapt știrea!

Deci după prima rundă de verificări am ajuns la o sumă de cel puțin trei ori mai mică în dreptul Uber.

A doua inadvertență este omisiunea completă a unei firme. Speed Taxi și-a separat activitatea de transport de cea de dispecerat, dar la căutarea pe ministerul finanțelor apar pe primele locuri ambele entități. Una dintre ele are un profit de 1,8 milioane de lei, din care 290 de mii de lei datorați la stat.

Deci după a doua rundă de verificări ajungem la o cifră de cinci ori mai mare decât UBER la o singură companie.

De aici

Și iată cum de fapt era o mizerie și o golăneală.
Ce nu înțeleg ei este că românia și, în general, europa, nu este US. La noi nu există cultura confrontațională a statului și clasicul fiecare pentru el. Europa are o cultură socialistă la bază și întotdeauna cei ce încalcă legea în detrimentul altora, cum e UBER vs taximetriști, vor fi priviți cu o completă lipsă de simpatie.

Mno, loaț puțină simpatie.