În Paris, prin referendum popular, au fost interzise trotinetele electrice, de închiriat, gen Lime. Și este bine, așa e dorința domnului.
Trotinetele de închiriat sunt cel mai mare cancer pentru traficul unui oraș, cresc exponențial riscul de a face un accident, comportamentul haotic, lipsa oricăror cunoștințe de deplasare în trafic.

Și acum, ceva ce nu o să vă convină.
ORICE mijloc de transport PE ȘOSELE care nu presupune permis de conducere egal cu al celorlalți participanți în trafic trebuie interzis. Mai ales în cazul în care sunt de închiriat. Cele personale SĂ SPUNEM că au, ca posibil deținător, un om care s-a gândit la subiect, îi place aparatul, îl întreține și, poate, încearcă să țină minte niște legi de circulație.

Dar nu atunci când orice plod poate descărca o aplicație și hai să ne dăm cu Lime, ce mișto!!

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

73 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Lasa, ca nici cu pupezele care inchiriaza biciclete si se dau cu ele prin parcuri nu mi-e rusine. Uneori, cand le vezi ca au doua mani stangi (sau picioare, dupa caz) te miri cum de pot respira fara ajutor.

  2. #2

    Nu sunt de acord, faptul ca au aparut si sunt usor de inchiriat ar trebui sa incurajeze administratiile sa faca piste dedicate, acuma exista o cerere mai mare pentru astfel de piste.

    • #3

      Sa facă, sa dreagă. Unde? Subteran sau? Soluții? Sau mergem pe principiul, nu e treaba mea, e treaba lor, să se descurce?

      2
    • #4

      @Eu, poate din benzile de masini, alea care mai mult stau in trafic si te parfumeaza cu gazele de esapament.
      Orasul nu este pentru masini!

      2
    • #5

      Pur si simplu infrastructura nu pemite, cu exceptia a cateva artere/ bulevarde/ trotuare nu se pot face piste dedicate, nu ai fizic cum. La fel, si pentru autobuze.

    • #6

      Cum adică nu e loc că nu permite infrastructura?

      Orice stradă ar trebui să aibă o bandă pentru biciclete/transport in comun. Dacă nu există o a doua bandă pentru mașini, ghinion. Vrei să mergi cu mașina, mergi doar pe unde e loc.

      Bucureșteni care să îmi explice că ei sunt dependenți de mașină și nu au altă variantă în 3, 2, 1…

      4
    • #7

      Pe trotuarele alea blocate de masini parcate (unde se poate , a se citi unde sunt trotuarele late)

    • nicaieri nu a fost infrastructura facauta asa. Poate in stocolm.
      ca atare: s-a taiat din infrastructura de masini. Simplu

      3
  3. #9

    Trotinetele si bicicletele sunt cancerul din oras si mare majoritate sunt folosite de cretini.

    3
  4. #11

    Nu stiu daca sunt singurul caruia i se pare ca s-au imputinat masiv trotinetele prin Bucuresti, din vara trecuta incoace, si cele aruncate aiurea pe trotuare, si trotinetistii propriu zisi facand slalom. Astept sa vad cum e la vara, dar inainte era full de ei si pe frig, si pe ploaie, nu conta ce anotimp era afara.

    Poate s-au plictisit si va trece moda, macar de astea sa scapam, ca de biciclisti imbracati ca la Tour de France niciodata …

    1
  5. #12

    Vrei sa opresti selectia naturala si limitarea accesului la Darwin awards ?

    2
  6. #13

    Ahiesez si plusez, si biciclistii ar trb sa aiba un echivalent de permis, si asigurare de raspundere civila, daca au pretentia sa se amestece cu traficul non-pedestru. De cate ori am vazut biciclisti punandu-se in situatii periculoase :/
    Cand vor plati fie si 50 de lei pentru asigurare, vor fi mai responsabili zic eu. Sa nu mai zic de copilandrii care nici nu au ce cauta legal in trafic pe bici

    PS poate vi se pare exagerat dar si o bicicleta la 30-40 km/h + unu de 100kile pe ea , nu e o placere sa dea peste tine

    De fapt campania aceea cu verde pt biciclete cred ca a fost si o incercare undercover de a inregistra bici/ multi aveau ceva numar pe ele. De acord circuli prin balarii/padure whatever n-ai decat, dar in trfic cu altii se schimba treaba.

    2
    • #14

      Sunt curios in tarile gen Belgia si Olanda ce legilatie e vizavi de biciclisti.
      Apropo de subiect, nu intelegeam de ce soferii din Germania opresc si nu comenteaza nimic atunci cand un pieton traverseaza neregulamentar. SI mi-a zis un prieten ca daca accidenteaza un pieton chiar si din vina pietonului, au pus-o. Ma intreb, cum se zice in germana “waaa, asta calca nu fute”

    • #15

      @punKreas pot doar sa-mi dau cu parerea un pic dupa aproape un an in Germania. In general lumea e mult mai atenta, ca sunt la volan, pe bicla, trotineta sau pe jos. Nu se merge pe principul “am prioritate, sa ma fereasca altii”.
      Trotinetele electrice au placute de inmatriculare, iar cu asigurari, fiecare are in general asigurare privata de liabilitate (sper ca e corect).
      Asta acopera pagube produse de tine in diverse situatii, de la spart pahare la cineva acasa pana la ai lovit pe cineva cu bicla. Noi am folosit-o la primul apartament cand mandra mea a ars cu ibricul blatul din bucatarie. Properitara mi-a trimis poze cu estimarea si chitante pe ce a cheltuit, eu am facut cerere la compania de asigurari si o saptamana mai tarziu mi-au virat 400 de euro cat a fost paguba.

    • #16

      Pai nu se amesteca cu traficul non pedestru, sunt obligati sa mearga doar pe piste sau pe marginea drumului, nu pe drum. A , ca s-ar putea sa incalce regulile si sa mearga pe unde nu au voie.. asta o pot face si cei cu permis, daca au chef. Permisul dovedeste ca stii regulile acolo unde ai voie sa circuli, nu te opreste fizic sa le incalci. Cum nu i-ar opri nici pe biciclistii de care va plangeti.
      Si inca ceva: permisul de sofer a fost inventat pentru siguranta celorlalti participanti la trafic, nu a soferului. Daca un biciclist incalca regulile, se raneste doar pe el insusi, nu pe alti participanti la trafic. Asta cand nu incalca regulile in raport cu pietonii sau cu alti biciclisti, bineinteles, dar aia se intampla cand circula pe trotuar/pista, nu pe carosabil.

    • #17

      @punkreas: acilisa in Belgia începe sa li se ia de trotinete, tot mai multe comune din Bruxelles încep sa interzică parcarea lor in zona lor administrativă. Poți tranzita, nu le poți lasă. Le lași, sunt ridicate și firma de închiriere amendată.

      Se lucrează din greu, in schimb, la Good Move, un proiect pe mulți ani, prin care sa fie transformate tot mai multe bulevarde in zone pietonale sau cu precădere spre trafic alternativ (biciclete, trotinete etc.). E cu scandal și pe aici, ca nu toți sunt Fericiți, sunt oameni care s-au trezit aproape peste noapte ca trebuie sa facă ocoluri de 1 km pentru a ajunge la garajele proprii și personale.

      Dar direcția cam asta e, de “verde”, partidul Ecolo are o influența puternica acum. Personal, mi se rupe, las mașina acasa oricând pot, dar sunt enorm de mulți bicicliști imbecili și aici, le arați ca sunt prosti și tot ei te înjură 🙂

  7. #18

    Biciclisti ca la Tour de France si mai nou toate mamikile care le cumpara copiilor de 5 ani casca, cotiere, genunchere si ochelari de ski ca sa nu intre musculita in ochi. Toate astea la un copil care merge cuminte cu 5 la ora pe o alee de parc, vara la 40 de grade.

    1
    • #19

      fii-mea aia mare, belindu-si un dinte in timp ce mergea cu 5 la ora pe o alee in parc, iti zice ca sunt necesare macar casca

    • #20

      @Costine: stim, cand erai mic, mergeai la scoal prin troiene de 4 metri de zapada.

    • #21

      Nu, am copilarit normal si am facut chestii pe care le fac copiii in mod normal, cazut cu bicla, julit coatele, julit genunchii. Cum facem daca se suie in copac ? Ii cumpar airbag ? ii arunc casca sus in copac sa se echpeze cum trebuie ?

    • Costin e genu care isi trimite copilul fara masuri de siguranta. Daca moare, face altu. Ala nu era demn.

      intre prieteni i se zice si Costin Spartanu

  8. #23

    La Paris decizia a fost influentata de mai multi factori,faptul ca nu mai aveai loc de trotinele respective,nici de multi prosti care habar nu aveau ce faceau,dar se suiau pe trotineta si puneau in pericol si pe altii.apoi mai erau si practicile lime,si anume ca vineri/sambata seara,plasau strategic multe trotinete in zonele de distractie,iar rezultatele se vedeau la primiri urgente cateva ore mai tarziu…cand cei foarte beti trebuiau tratati.
    Eu as obliga ca orice utilizator de trotineta,bicicleta,etc sa aiba un minim curs de legislatie/cunostiinte rutiere,precum si o asigurare de raspundere civila pentru situatiile in care este vinovat de producerea unui accident/incident…altfel pieton sau transport public.

    • #24

      “La Paris decizia a fost influentata de mai multi factori,faptul ca nu mai aveai loc de trotinele respective,nici de multi prosti care habar nu aveau ce faceau,dar se suiau pe trotineta si puneau in pericol si pe altii.”

      In timp ce Bucurestiul beneficiaza de spatii largi, bulevarde late, trotuare generoase si e plin doar de destepti, nu ca Parisul de prosti.

      3
    • #25

      efectiv am ras cu hohote

  9. #26

    Da, de acord cu tine: esti pe sosea ? Iti trebuie permis si asigurare. Poti sa fii si cu cercul.

    1
    • deci, tre permis sa traversez soseaua?

    • #28

      Cred ca se subintelegea ca nu si in calitate de pieton.

    • #29

      Animaloo o fi ardelean…

    • #30

      Premiera mondiala, nu? Daca toate 200 de tari se descurca fara sa ceara permis biciclistilor, inseamna ca problema e altundeva.
      Pe langa ca si cu permis suntem pe locul I la morti in accedente rutiere. Deci…

    • #31

      @animaloo: La cum sunt unii, da, le-ar trebui permis și ca să meargă pe jos, nu doar să traverseze strada. Acolo chiar le-ar trebui cursuri speciale să înțeleagă că mașinile care circulă pe șosea nu sunt gonflabile.

  10. #32

    Pentru cei care sunt anti masura. Va recomand sa mergeti in orice loc turistic din Europa care permite trotinete de inchiriat si vedeti dupa 10 minute daca nu va ia anxietatea dupa ce trec razant 10 trotinesti pe langa tine, cei mai multi fara nici un simt de conservare pentru ei sau cei din jur. Plus amuzantii care lasa trotinetele pe unde apuca fara nici o urma de logica sau bun simt.

    2
  11. E misto (nu ironic) ca ai scris tu asta. Ca tu, avand trotineta, nu intri in categoria puternicilor cu “hahaha, trotinetistii rezist globalisti”
    Da. Astea de inchiriat is o idee exceptionala. Numa ca oamenii au luat aceasta idee absolut exceptionala si si-au bagat pula in ea.

    Bine. La madrid am inchiriat trotineta. Prima si singura data in viata mea. Si ieseam mai bine, financiar, daca luam un taxi

  12. #34

    Cetin: interzicerea trotinetelor DE INCHIRIAT e o măsură bună pentru că argumente logice
    Comentatori fără legături cu realitatea: Sa NI se facă piste pentru biciclete.

    2
  13. #35

    Nici cu aia de inchiriaza masini pentru oras nu mi-e rusine. Le lasa parcate fix unde apuca, pe treceri de pietoni sau in intersectii, fix la fel ca aia de inchiriaza trotinete.
    Nu mai spun ca sunt cateva service-uri unde e plin de masini busite de la Spark si alte firme asemenea, pentru ca nah, nu-i a ta, ii dai de toti banii.

    1
  14. #36

    Soselele ar trebui sa fie exclusiv pentru masini si motociclete, iar pentru biciclete si trotinete (inchiriate sau nu) ar trebui sa existe piste dedicate, iar daca nu exista, ghinion.

    1
    • i-auzi in pula mea.
      Orasele ar tebuie sa fie exclusiv pentru oameni. Ai masina…sugi pula. Ghinion. Mergi pe sosea si plangi

      1
    • #38

      Pai sunt doar pentru oameni, eventual vroiai sa spui “Ai caini…sugi pula”…

      Opinia mea personala e ca biciclistii pe drumuri reprezinta un risc aditional si un pericol pentru soferi, si ca ar trebui izolati pe propria “plantatie” (benzile dedicate), pe logica trotuarelor pentru pietoni, a tunelurilor pentru metrouri sau a liniilor de tramvai.

      Te rog sa nu ma mai injuri, nu cred ca exista vreun motiv suficient de puternic incat sa nu putem pastra un dialog civilizat…

      1
    • da nu te-am injurat.Daca te injuram stiai.
      “un risc aditional si un pericol pentru soferi” – iauzi pula mea. Asa zici tu, ca sarmanii soferi sunt speriati de biciclisti. Daca esti speriat de biciclisti poate ar trebui sa te duci la sanatoriu sa nu te mai ia cu frezoane.

      “ar trebui izolati pe propria „plantatie”” – iauzi pula mea. Ce drepturi mai vrei sa le tai nenorocitilor care nu merg cu masina.

      “sa nu putem pastra un dialog civilizat” – templm de amuzant, pai, tu meriti un “dialog civilizat”? Mancameatz pula de soferi speriati de “obstacole”. Marea voastra realizare – v-ati luat masina. Acum ca aveti masina tre sa afle toata lumea ca sunteti jmecheri. Aveti masina, ce pula voastra. Sunteti putin traumatizati de suparatii cu bicle, dar va trece.

      3
    • evident astept si mesaje tip “invidios pe aia de au masini” ca deh…

      1
    • #41

      Da, cred ca sunt un pericol public, pentru ca sunt foarte vulnerabili comparativ cu alte masini, si poti sa ii accidentezi foarte usor.

      Nu vad niciun motiv pentru care in loc sa circule in siguranta pe benzi dedicate lor, sa trebuiasca sa fiu si mai stresat sa nu ii lovesc.

      Nu au niciun “drept”, ca sa le iei “dreptul” ar trebui sa il fi avut in prealabil. E pur si simplu o gaura in legislatie care nu le interzice explicit sa circule pe carosabilul rutier.

      Mortaciuni ambulante, dpmdv.

      “Marea voastra realizare – v-ati luat masina. Acum ca aveti masina tre sa afle toata lumea ca sunteti jmecheri.” – lol, pari cam fiert pe non-subiectul asta… iti recomand o bicicleala de relaxare printr-un parc, ceva…

      1
    • #42

      @Dragos: de acord ca ar trebui facute benzi pentru biciclisti, dar din ce spatiu? Ca daca ia din strada, sar covrigarii astia ca tine ca ei platesc impozit (300 de lei pe an) si au dreptul sa circule.
      Sa faca pista de bicicleta prin ingradirea unei benzi de circulatie. Iar daca soseaua are doar o bande pe sens, cum ai zis si tu – ghinion. Pui pe waze si ocolesti strada pentru biciclete.

      1
    • #43

      punkreas – nu stiu despre altii, dar eu as fi de acord sa se ia din spatiul actual, daca nu exista alta posibilitate, ceea ce m-ar mira, ca nu e ca si cum s-a terminat tot spatiul din orase si au ramas doar soselele.

      Daca exista doar o banda pe sens, ar fi stupid, pentru ca din nou, soselele sunt pentru masini, dar de la 2 in sus, desigur, puse borduri ca pe Victoriei si tot inainte.

      Nu am absolut nimic cu biciclistii, ar fi si culmea, pur si simplu ma strange la inima cand ii vad in trafic, la ce nebunie e deja, mai ales in Bucuresti…si nu inteleg vehementa, in fond ar fi mai sigur si pentru ei, sau mai ales pentru ei, ca la un impact cu o masina de peste o tona, soferul abia simte, dar biciclistul e posibil sa moara.

      1
    • cum ziceam. Orasele sunt pentru oameni. Nu pentru masini. Cand o sa intelegi asta…poate nu o sa mai fi prost.
      “sa trebuiasca sa fiu si mai stresat sa nu ii lovesc” apai. Io zic sa te lasi de condus, ca pari un sofer cam prost. Stai stresat ca “lovesti” lucuri de pe sosea? Pari cam morodanc asa…

      Si da. Ideal ar fi sa existe piste. Nu zice nimeni diferit. Atat ca atunci cand nu ai piste…tre sa deranjezi morodancii care nu stiu ca masina are volan cu care poti sa eviti obstacole si pedale care cresc/scad viteza.
      Iar, cand nu ai cum sa depasesti un biciclist te comporti FIX si IDENTIC si LA FEL ca atunci cand nu poti sa depasesti o masina. Stai.

      1
    • #45

      Pe logica asta ar trebui ca si pietonii sa poata circula pe sosele, ca doar soferii oricum trebuie sa fie atenti la drum si sa ii evite.

      De ce sa faci in asa fel incat nivelul de stres din trafic sa fie diminuat ? Nu, mai bine toti la gramada pe drumurile patriei…

      Un biciclist nu se compara cu o masina, cum am explicat mai sus. Un biciclist e ca un iepure care iti apare in fata, cu diferenta ca daca omori un iepure, nu-i pasa nimanui in afara ta si a spoilerului tau de pe fata.

      Te-am rugat o data sa nu ma mai injuri, nu inteleg de ce tii cu tot dinadinsul sa ma provoci sa-mi bag pula-n ma-ta de emigrant ratat, jegos, gras si basit.

      2
    • #46

      finally…:)))))))))))) o sa ma ucideti in plm de tampiti

    • mai si injuri ca un papagal prost. “bag pula in ma-ta”.

      Cum ziceam. Morodanc. Cand vezi ceva pe sosea nu stii cum sa eviti. Asa ca ai prefera sa ai strada ta, dar ma-ta avea doua variante: sa scuipe sau sa iti cumpere strada ta. Si nu a facut nici una, asa ca a dat lumii un morodanc prost.

      nivelul de stres din trafic sa fie diminuat- stiu ca o sa te socheze aceasta informatie. Dar stresul din trafic o sa fie diminuat in momentul in care o sa scanda numarul masinilor, nu al bicicletelor.

      “soferii oricum trebuie sa fie atenti la drum si sa ii evite” – A..Doamne fereste. Esti prost la cap, cum sa fii atent la drum. Inventii globaliste.

      1
    • @arhi…observi da ca incerc sa introduc un substantiv nou. Il facem si verb.
      A morodanii – a lovi lucruri care is pe sosea cand esti la volan

      D-aia trotinetele si biclele is rele, ca daca le lovesti le doare.

      1
    • #49

      “Morodanc”, plm de schizofren, iti dau eu un exemplu de apelativ de succes – biped, introdus de subsemnatul inca de acum 10 ani, si folosit azi pe scara larga de catre toti aricii mioritici.

      Din pacate pentru tine si din fericire pentru tara, e evident ca in ghena zoofilica din care te tragi si in care revii ocazional ca sa te imbeti cu oameni intregi la cap, mai degraba se va implementa un sistem prin care biciclishtii pizdii vor disparea de pe sosele, in linie cu progresul civilizational si cu legislatia.

      Morodanc…nu boss, nu e amuzant, e chiar trist, la fel ca tine. Cristoase, ce scarba de om, ca orice biciclizd, de altfel.

      PS. Daca tii cu tot dinadinsul sa-ti promovezi cacatul ala de termen, ar veni “a morodani”, cu un singur “i”, corigent sarantoc ce esti, nu-i de mirare ca nu te-ai putut adapta acasa si ti-ai luat lumea in cap.

      3
    • #50

      @Dragos: stii definita unui vehicul? Nu inteleg comparatia cu pietonii…

      1
    • #51

      @Dragos: cand ies cu bicicleta PE SOSEA, pentru ca acolo e locul bicicletei, sunt pe un vehicul.
      Respect regulile de circulatie, opresc la stop, semnalizez cand vreau sa schimb directia. Nu trec pe bicla pe trecerea de pietoni dintr-un motiv foarte simplu: nu merg pe trotuar, deci n-am ce cauta pe nicio trecere. Am acelasi traseu pe care l-as avea si cu masina. Bine, tre sa intelegi ca nu am vreun buton de semnalizat, deci daca am un “S” in coborare probabil n-o sa merg fara maini prin curbe doar ca sa semnalizez… Intelegi ideea.
      Considera ca ai in fata un tractor care merge cu 30 la ora. Astepti pana poti sa depasesti si aia e. Ce kkt e asa complicat? Si de ce atatia nervi?
      De acord cu animaloo, mai putin la o chestie: nu, nu tre sa fie mai multe piste. Pistele is folosite de tanticile cu biciclete cu cosuletz care merg la piata, copii care invata sa mearga cu bicla/rolele si mamiki isterice cu carucioare. Nu poti sa mergi cu 30 la ora pe acolo.
      PS: consider ca ar trebui ca toti participantii la traficul rutier (inclusiv biciclistii) ar trebui sa aiba permis

      3
    • #52

      @My2cents, cand esti pe Sosea cu un Vehicul sa ai permis, sa poti atesta ca ai cunostinta de regulile de circulatie, sa ai asigurare, ca poate esti prost si zgarii alt vehicul cu ghidonul, sa platesti taxa de drum, ca beneficiezi de asfalt, semaforizare, indicatoare si marcaje si sa ai ITP ca poate n-ai frane, cauciucuri, lumini, sau alte shmecherii caracteristice vehiculelor. Ce zici?

    • #53

      “ in linie cu progresul civilizational si cu legislatia”
      Ahahahahahaha. Templm, rupi norma pe umor involuntar.
      Progres civilizational – masinile full in oras. Toate orasele civilizate taie bicicletele sa mai faca o sosea.

      2
    • #54

      @Grigore – nu inteleg cu cine te certi si de ce. Chiar am scris ca oricine iese pe sosea, indiferent de vehicul ar trebui sa aiba permis.
      Frane, cauciucuri, tre sa ai dpdv legal – nu ca o gramada din tigaile care se vand la mana a cinspea pe post de masini si costa jumate dintr-o bicla buna le-ar avea.
      Aia cu asigurarea – serios, te uiti unde traim? Poate tu esti in alta tara, dar aici nu se poarta chestiile astea… Eventual iti faci o asigurare d-aia care nu despagubeste nimic. Intr-o lume ideala sunt de acord, da’ noi nu traim acolo.

      1
    • #55

      “Nu au niciun „drept”, ca sa le iei „dreptul” ar trebui sa il fi avut in prealabil. E pur si simplu o gaura in legislatie care nu le interzice explicit sa circule pe carosabilul rutier.”

      ba, Dragos, tu de cand cacat nu ai mai citit legislatia rutiera? Ai un capitol intreg care reglementeaza circulatia trotinetelor si bicicletelor pe drumurile publice. Nu faci decat sa confirmi ce zice animalu’: habar nu ai sa circuli.

      Ia si citeste:
      www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/obligatiile-conducatorilor-de-mopede-si-biciclete

      2
  15. #56

    In catunul meu cu 8.4 milioane de turisti anual, trotinetele si bicicletele electrice necesita permis de conducere. Cand iti faci cont in aplicatia ce deblocheaza trotineta scanezi si permisul. N-ai permis, nu trotinesti. In plus, nu o lasi unde ti se scoala. Sunt zone marcate, tot la cateva strazi. Daca nu o lasi acolo, GPS-ul nu incheie cursa, trotineta nu se blocheaza si platesti la minut, pana se termina bateria, probabil, sau banii din cont. In zona centrului, viteza e limitata tot pe baza de GPS. Nu e perfect, dar totusi reduce din riscuri, oamenii sunt mai precauti.

    • #57

      Perfect corect, exact ce scriam și eu mai sus. Probabil au și asigurare vehiculele respective. Cătunul tău pare mai civilizat decât Parisul. Este mai ușor sa interzici decât sa reglementezi puțintel (nu mult, în privința asta sunt totuși mai liberal așea)

  16. #58

    Dupa titlu am zis ca sigur e vorba de dan barna in articol. Pt cine nu stie dan barna a fost lovit de o masina in timp ce traversa pe trecerea de pietoni PE TROTINETA !!! Asta mi se pare de departe cel mai periculos, biciclistii si trotinetistii care traverseaza in viteza pe bicicleta/trotineta trecerea de pietoni

    • aia e o ramasita de cacat de la comunisti. Cod rutier basit, neactualizat perioadei moderne. In mod normal toate trecerile de pietoni, mai ales semaforizate, ar trebui sa aiba si “banda” pentru trotineta/bicicleta.

      Cum te arunci cu trotineta/bicicleta pe trecere, devine alta discutie.

    • #60

      Ramasita de cacat esti tu, zoaie aburinde.

      Motivul pentru care nu exista “banda” pentru biciclisti pe trecerile de pietoni e faptul ca se deplaseaza cu viteze mult superioare cele ale pietonilor, deci e mult mai greu sa eviti un prost din asta cand se precipita pe zebra.

      E acelasi motiv pentru care soferii ii injura pe buna dreptate pe pietonii care alearga brusc pe trecere, dar tu, hipster pauper, nu ai avea de unde sa stii asa ceva.

      2
    • #61

      Bah labagiule…ca esti labagiu as usual.
      Ai citit si partea de final cu “cum te arunci pe trecere e alta treaba”?

      1
    • #62

      Daca nu-i banda, te dai jos frumos de pe bicicleta si trotineta si devii pieton cand traversezi pe trecere. Tot altii sunt de vina. De aia depasesc ca nebunii romanii, ca se simt indreptatiti ca statul nu le face autostrazi. Daca nu sunt autistrazi destule, stai cuminte in coloana pana sunt. Punct.

    • #63

      @Dragos: eu nu alerg pe trecere. Ba chiar merg incet. Foarte incet :))

  17. #64

    adolescentii de 14 ani cate doi calare pe trotineta go vrrrrrrrrrrrummm!!

  18. #65

    Povestea cu redam orasele oamenilor mi se pare ca a devenit perimata. Si spun asta pentru ca atata timp cat vom avea aglomerari urbane mari, este aproape imposibil sa redai orasul oamenilor. Si spun asta pentru ca un rau necesar(masina) va fi inlocuit cu un altul pentru ca ce sa vezi o sa existe intotdeauna nevoia de deplasare a oamenilor. Si spun asta pentru ca recent am vazut Copenhaga unde efectiv ca pieton si sofer esti muit de ce inseamna trotinete si biciclete. In fond prefer Bucuresti unde macar stiu ca masinile sunt pe trotuar si cat de cat fiecare nu face pe nebunu, fata de un oras din asta verde unde o trotineta sau bicicleta poate da peste tine.

    • #66

      Daaa. Am auzit ca viata in bucale e superioara aleia din Copenhaga. Cica danezii fac coada sa se mute in bucuresti, ca le place sa stea relaxati in oras
      Cica soferii bucurestiului sunt ca yoghinii nu ca agresivi de danezi

    • #67

      Nu e imposibil, interzici masinile si gata. Nicaieri nu scrie ca e drept al omului sa se plimbe pe orice strada cu masina. De aia autoritatile locale din toata lumea si-au rezervat in ultimii 120 de ani dreptul de a face pietonala orice strada, oricand.
      Cum sa nu, sunt atat de rele autobuzele si bicicletele, ce rau va fi sa inlocuiasca masinile. Prefer sa dea bicicleta peste mine (oh nu) decat sa ma calce masina pe trecerea de pietoni (da, stiu, m-am aruncat pe trecere 🙂 ba, invati sa conduceti respectand semnele de citculatie)
      Dar sunt de acord cu interzicerea trotinetelor si bicicletelor de inchiriat.

    • #68

      Pai in Buc dau cu masina peste tine pe trotuar :)))))))))))))

    • #69

      Nu numai in Bucuresti…Asta e tara. Cea in care sunt mai multi pietoni accidentati in timp ce respecta regulile, nu in timp ce traverseaza nepermis.

    • #70

      * de fapt cu bicicletele de inchiriat sunt de acord

  19. #71

    Pe aici pe la mine, bicicleta este “regina” tuturor retelelor de drumuri, mai putin autostrazi si drumuri expres.
    Peste tot sunt semne care atentioneaza soferii ca este zona frecventata de biciclisti iar legea impune masinilor o distanta de min 1.5m la depasirea unui biciclist iar atunci cand traficul permite (nu circula masini pe sensul opus) depasirea este obligatoriu a fi facuta larg, iesind pe sensul opus al drumului. Daca traficul nu permite depasirea pe celalalt sens si nici depasirea pe aceeasi banda lasand min 1.5m distanta, manevra de depasire a bicicletei este interzisa.
    Legea a fost recent inasprita si ofera prioritate si protectie biciclistului fata de orice vehicul motorizat, in orice situatie de trafic.
    Biciclistii au obligatia sa foloseasca banda dedicata daca aceasta exista, iar in rest nu au voie sa mearga doi sau mai multi in paralel, sa aiba lumini de semnalizare daca circula dupa lasarea intunericului, sa poarte mereu casca de protectie.

    Astfel, cozile de zeci de masini care merg la pas in urma uneia sau mai multor biciclete pe un drum national cu o banda pe sens este un fapt absolut obisnuit si care poate adauga minute bune in plus la durata obisnuita a unei deplasari.
    Dar nimeni nu se streseaza, nimeni nu comenteaza, nimeni nu se aventureaza in depasiri hazardate (sau de orice natura) atunci cand intalnesc un biciclist. Pur si simplu merg in spatele lui pana cand ala schimba directia de mers sau apare o “gaura” in traficul din sens opus ce permite depasirea relaxata.

    Cat priveste “patinetele”, sunt extrem de rare, inchiriate sau private. Cele inchiriate nu le gasesti decat in standuri speciale, niciodata parcate pe trotuar inafara unui stand. Deplasarea se face exclusiv pe benzi dedicate acolo unde exista. Nu au drept de deplasare pe drumul public inafara benzii dedicate, aici e diferenta clara fata de bicicleta. Amenzile sunt uriase iar politia are grija sa vaneze trotinetistii fara casca (vezi des) si pe cei care se avanta pe drumuri publice fara benzi dedicate (se intampla f rar). Trotineta nu e deloc un mijloc de deplasare popular fiind strict si limitativ reglementat. Bicicleta insa este vehiculul prioritar dpdv al legii in fata celorlalte categorii de vehicule si abunda in preferintele utilizatorilor.

    Va trebui sa ne obisnuim in viitor cu bicicleta ca vehicul prioritar in din ce in ce mai multe tari din UE. Legislatiile si incalzirea globala par sa favorizeze trendul, pauzele de utilizare din motive meteo fiind din ce in ce mai rare si scurte.
    Viitorul trotinetelor va sta in pixul administratiilor locale si va diferi de la caz la caz dar exista un val de reglementare peste tot care le va reduce popularitatea.

    • #72

      la tine unde, canada? ma iau doar dupa mail, sa stii

  20. #73

    Spania insulara.
    Canada nu mai e de actualitatate, vremea neprielnica e de vina. Plus apropierea nefasta de cultura si civilizatia gaunoasa a vecinilor lor bulgari de la sud.