Dimineață, în timp ce mă plictiseam corespunzător urmărind știrile de pe răitaru tv, care a început să le dea praf celor de la irealitatea, m-am gândit să trollez puțin poporul comentator.
Așa că am inventat 2 țărani înzăpeziți, tipul clasic de moldovean alcoolic și cu dorință de muncă, le-am spus povestea și durerile despre înzăpezire, după care am aștepta comentarii. Care nu s-au lăsat așteptate. Să vedem.
Liviu Sâmbătă, 11 Februarie 2012, 12:18
daca e viscol mai greu cu datul zapezii..
Probiu Sâmbătă, 11 Februarie 2012, 12:43
nebunia a inceput dupa ce s-a oprit ninsoarea, pe viscol e mai greu sa dai zapada din fata casei, adica ce dai in 10 minute se asterne in 10 secunde…nu cred ca ai dreptate in privinta asta, cat despre alcool nu zic nimic, asta e Romania.
Nea Costache Sâmbătă, 11 Februarie 2012, 12:52
“De ce nu ai ieșit să dai zăpada din fața ușii și până la poartă?” spui tu Arhi!
Acest lucru este valabil daca ninge potolit, fara viscol dar atunci cand este viscol, practic este imposibil sa mentii o cale de acces: arunci doua-trei lopeti de zapada iar in loc vin zece! Cu nenea si tanti scosi din casa cu ochii si nasul umflate de bautura, ii cred: or fi vrut saracii sa moara… fericiti!
In legatura cu vina lui Basescu, ii cred pe bietii oameni: daca zilele trecute un guvern a plecat iar altul era in curs de confirmare, trebuia sa fie cu adevarat presedinte jucator (cum ii placea sa-si spuna) si sa conduca personal comandamentul de dezzapezire. Dupa cum s-a vazut, autoritatile locale si judetene au inceput sa se agite doar dupa valva facuta de televiziunile mogulilor buni sau rai, in multe localitati sinistrate, oamenii s-au intr-ajutorat, ba in cateva sate, operatiunile de salvare a batranilor blocati de nameti in case, au fost initiate si conduse de preotul din sat.
Cornel Sâmbătă, 11 Februarie 2012, 13:07
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum .
O zapada de juma’ de metru ca-n povesti in Bucovina nu se compara cu un viscol de70 Km/h in Baragan. Nu trebuie sa fii Bear Grylls ca sa-ti dai seama c-a iesi sa dai la lopata pe acel viscol daca nu e sinucidere curata atunci sigur e cooperativa munca in zadar . Oamenii rationali si in putere , pe viscol , si-au hranit animalele si si-au adus lemnele in casa cit timp au putut . Vad ca unii , razboinici ai tastaturii , s-ar bucura sa functioneze selectia naturala . As vrea sa fiu la celalalt capat al firului cind ,din fundul prapastiei , vor suna la 112 .Sint prea multe case ingropate in zapada ‘ ca sa cred ca TOTI sint betivi sau puturosi . Si inca ceva : nu cred ca puteti intelege emotiile unor oameni , fara telefon si curent , luptind singuri , cu cite o lopata cu nametii .
Flori Sâmbătă, 11 Februarie 2012, 13:22
Poate aia de la tv au filmat persoanele nepotrivite. Dar sunt si cazuri adevarate, cu batrani ramasi pe bune bolnavi si izolati in case, fara meedicamente si fara prea multe proviziii. Si cu drumurile din sat blocate, cu familiile in imposibilitate de a ajunge la ei.
E usor sa balmajesti despre curatatul zapezii cand viscoleste, de la bloc sau din fata tastaturii. Realitatea de afara e usor diferita
Sorana Sâmbătă, 11 Februarie 2012, 14:10
Nu stiu daca am vazut aceleasi imagini la TV, ce am vazut eu, erau 5 metri de zapada, care acopereau toata casa, mai ramasese un ciot din acoperis la suprafata. Aia n-ai frate, cum s-o dai de acolo, basca daca mai si viscoleste.
Cristi Sâmbătă, 11 Februarie 2012, 15:29
Corect. Baraganul este plin de depresiuni. De fapt tot ce inseamna E si SE-ul tarii este o imensa insiruire de depresiuni. Nu e ca si cand ar fi doar un camp in care viscolul se simte ca la el acasa.Ma bucur ca tu detii o metoda de a da zapada mai buna decat toti prostii astia de au trait pe aceste pamanturi, de cand ii consemneaza istoria si pana in zilele noastre, prosti care au ramas inzapeziti in troiene cat casele.
Probabil erau toti beti. De fericire.Concluzie: uneori e mai bine ca omul sa se abtina in a-si da cu parerea despre ceea ce chiar nu stie.
midant Sâmbătă, 11 Februarie 2012, 15:34
In stirile pe care le-am vazut eu:
-oameni care au sapat transee in zapada ca sa-si salveze dobitoacele, gandaindu-se in primul rand la animale (conceptie de secole, nu incerca sa-mi dovedesti altceva, o faci degeaba, oamenii aia pun pret pe viata animalului care-i da de mancare si-l ajuta la lucru), neglijand in schimb propria casa.
-oameni care nu cereau decat paine pentru ca speculantii au ajuns , culmea, inaintea autoritatilor, si o vindeau cu 10 lei.
Hai sa nu mai menajam autoritatile si hai sa lasam in astfel de situatii filosofia de calorifer deoparte, macar din respect fata de originile de tarani din care ne tragem toti.
un mar Sâmbătă, 11 Februarie 2012, 16:05
Eu am colege care stau la 28 de km de Bucuresti si care nu au avut timp de 3 zile electricitate. Noroc ca aveau o soba intr-una din camere, altfel timp de 3 zile ar fi inghetat si sufletul din ele. Si probabil palinca din casa le-ar fi ajutat sa nu inghete. Mi se pare trist sa judeci cum ar fi trebuit sa se descurce altii in niste conditii in care tu nu ai fost pus. Nici cel mai mare lenes nu sta in casa sa moara de foame. Nu cred ca alege nimeni sa fie captiv in propria casa nu stiu cate zile!
Concluzia finală este că pe viscol, o familie formată din soț și soție pur și simplu nu are cum să își croiască o potecă spre poartă și dependințe, potecă pe care să o întrețină la limita accesibilității, da? E clar, noi cei care stăm în fața calculatorului, lângă calorifer, nu putem să ne dăm cu părerea despre cum e deszăpezirea pe timp de viscol, pentru că nu am făcut niciodată asta și nu știm cât de greu este.
DA?
Dar voi, RROMÂNILOR, vă puteți da cu părerea pertinent despre deszăpezirile din țară și despre cum autoritățile nu își fac datoria și că nu contează dacă e viscol sau nu, șoselele trebuiau să fie curate și cum doar la noi se închid autostrăzile? În respectiva problemă ne putem da cu părerea, pentru că este gratis. În schimb, când ai de menținut o cărare de 5 metri până la poartă, nu ai cum, e viscol și e frig și ne îngheață nasul și e vorba de niște bieți țărani.
You’ve been trolled, motherfuckers!
NOU
da’ prezenta la protest importiva ACTA ai facut? sau Trolling-ul viscolitor te impiedica?
NOU
io » nu, nu particip la proteste de facebook, cu likeuri and shit.
NOU
Bingo!!!
NOU
Trolling is a art! Pentru cunoscatori
NOU
off-topic: se intampla des sa nu apari in reader, ca si la ultimele articole de exemplu.
NOU
Cristina » stiu, e o situatia pe care nu o pot rezolva…
NOU
Iti dai seama ca acum esti cel mai gras, cel mai urat, cel mai prost si cu cel mai plin de carne frigider. Nobody loves a smartass… De curiozitate, fa un articol cu “dedicatii”. Pliz, pliz!
NOU
Cum il studiem acum pe Michelangelo, cum il studiem pe Chopin, pe Van Gogh si multi alti artisti, asa te vor studia generatiile viitoare pe tine. Cetin Ametcea, troll desavarsit. “Am auzit ca si-a taiat un deget de amorul artei”
NOU
RetardedRacoons » da da, ca la radio erevan, nu era deget era unghie si nu i s-a luat, i s-a dat
NOU
Da, imi pot da cu parerea despre autoritati pentru felul in care-si fac sau nu-si fac treaba pe domeniul public care le revine. Ca mi-o dau degeaba, asta-i alta treaba.
Si imi mentin comentariul de la articolul precedent. Nu mi se pare drept sa bagi armata la dat lopeti. Efort care oricum la o zapada de 1 m + este ca o frectie la un picior de lemn.
NOU
rich guy » armata are in statut salvarea oamenilor in caz de calamitati. cand te angajezi in armata stii asta. comes with the jiob
NOU
Acum incep sa-i dau dreptate lui Igas cand a zis ca va fi iarna ca-n 54.Autoritatile de la noi nu sunt si nici nu vor fi pregatite vreodata pentru asa ceva
NOU
Rich, in loc sa comentezi de ce fac aia din armata ar trebui sa te gandesti, daca tu ai fi in stare sa mergi acolo sa dai la lopata
NOU
Arhi,
Ok, stii mai bine. Eu n-am facut armata si de aceea mi se pare necinstit sa te folosesti de soldati ca de o forta de munca care oricum nu trebuie retribuita. In ce fel salveaza ei astfel vieti nu-mi dau seama, poate indirect, insa nu insist, pentru ca in situatia de fata poate fi invocata forta majora.
Eu pot sa aduc in vedere urmatorul fapt. In tara in care locuiesc responsabilitatea deszapezirii spatiului public revine primariei. Care are propriul sau parc auto. Si crede-ma: 1. ca-si fac bine treaba (desi sunt angajati la stat) 2. nimeni nu sare in sus ca “vai ce comunism !” pentru ca nu se acorda contracte de deszapezire unor firme private.
NOU
@ gaby
N-am experienta in deszapezire, insa tin sa-ti raspund totusi la intrebare :
NUUUUUUUUUU ! Nu m-as opune fortelor naturii cu un bat de care este fixata o placa metalica de 30 x 45 cm.
Ma degraba mi-as improviza un plug de zapada pe masina.
NOU
Off:Propun pe aceasta cale un nou recensamant la primavara!
On:Trolling-ul e arta de a o intoarce ca la Ploiesti?
NOU
midant » invata lectiile pe care le primesti de la viata, e un prim pas
NOU
@rich guy – sa stii ca X6-le nu are capabilitati de off-road… am vazut io la Top Gear.
NOU
Nota 10 Arhi!
NOU
@arhi in ce fel ar trebui sa fie anuntat un protest? eu am aflat de el din adevarul ca n-am cont pe facebook
NOU
io » nu stiu, nu imi pasa. avand in vedere ca pe facebook au dat like si au confirmat 100 000 de oameni si au fost vreo 30, e clar cat de bine se anunta pe facebook.
NOU
@ exvpa
Asa e ! Sau ma rog, aprope ca ar fi asa. Intotdeauna la Top Gear masinile nemtesti sunt de porc, da’ alea englezesti exceptionale.
Insa Lada Niva second hand la vreo € 700 – 800,- are capabilitatile necesare.
NOU
rich guy » nu ii sufar pe topgear
NOU
O lopată bună costă 50 de lei şi un împingător 80. Două persoane deszăpezesc cu două lopeţi de 50 de lei o curte de 400 mp într-o oră, strat de 50 cm. True story.
NOU
@Rich guy, cu poti sapa pe langa casa cu plugul pus pe masina? Tot lopata e mai buna, in astfel de cazuri cel putin
NOU
Raman la parerea mea, e complicat cu nametele de 5 metri cand ai casa in apropierea campului, m-am uitat la stiri asta seara si ce am vazut acolo imi e suficient sa imi fac o parere. Si nu stiu la ce RROMANI te referi, ca nu ma simt, ROMAN, da.
NOU
Sorana » pana sa ajunga de 5 m, nametele ala are 0 metri. probabil esti profund blonda.
NOU
@ Sandu. Si au avut febra musculara timp de vreo 3 zile, asa-i ?
@ Gaby. Langa casa, da, as folosi un impingator.
@ Arhi. In care cazuri a fii se scrie cu un singur i sau si in care cu doi i ? Stiu ca nu esti prof de gramatica, dar la urma urmii iti faci si tie un bine ca cititor al comentariilor (asta daca n-ai de gand sa dai pur i simplu bann la astfel de comentarii 🙂 )
NOU
rich guy » fii se scrie cu 2 i numai cand e in forma imperativa. fii barbat, fii prost, fii al dracului.
NOU
Bunica mea este in Glodeanu-Silistea. N-o duce rau, are apa, are mancare dar n-are curent. Nametii aia de cinci metri nu au rezultat in urma unei ninsori linistite ca-n cartile postale, a fost vant cu suta de km la ora. Tu ai iesi sa dai zapada stiind ca pana ajungi tu cu cararea la poarta s-a astupat deja in spatele tau?
N-am inteles ce-ai vrut sa dovedesti cu “trollingul”. Asta e, probabil ca nu prind eu subtilitatile astea…
NOU
jollyca » da, as iesi, nu as astepta sa se faca de 5m, ca sa vina jandarmii sa ma scoata. dar asta sunt eu. oricum, nu despre asta e vorba
NOU
Ma miram eu cum de am ratat stirea cu cetatenii din articolul tau, desi am urmarit posturile de stiri de dimineata pana la ora la care am citit articoulul. In fine, capcana pe care le-ai intins-o comentatorilor a avut rezultatul scontat. Oricum, felicitari pentru planul tau machiavelic.
NOU
“da, as iesi, nu as astepta sa se faca de 5m, ca sa vina jandarmii sa ma scoata”.
Pai si eu ma asigur inainte de a traversa pe trecerea de pietoni. Chiar daca-i dreptul meu … metalu’ e mai dur ca mine ! 🙂
NOU
Daca am pune mana sa muncim cand am avea timp de dezbateri si critici? Aveti ideea cum iti taie cheful de discutii o zi de lucru fizic intens?
Am o idee foarte buna despre ce inseamna Dobrogea, si in camp si pe malul marii, asa ca putem spune ca stiu ce e ala vant sau viscol. Nu stiu la altii cum e iarna, in sud oamenii se pregateau cu lemne si mancare in casa si chiar si timp de viscol dadeau zapada de la usa casei si spre animale, pentru ca altfel le puteau muri izolate fara mancare. Da, e un efort urias insa e vorba de supravietuire. Poate la voi oamenii sunt ca in filme, eroi ce inteleg ca li se apropie sfarsitul si se uita senin in cer asteptand sa moara insa la mine sunt doar tarani, injura si zgarie pamantul ca sa mai castige un minut de viata.
NOU
Lectie invatata, Arhi!
Pretul in schimb, ti-l asumi!
NOU
midant » bineinteles, intotdeauna o fac
NOU
Nu e chiar asa cu asteptatul sa se faca zapada de 5m. Eu mi-am sunat bunicul (maniac atunci cand vine vorba de curatatul curtii de zapada), care sta undeva intr-o comuna cu zapada de 2m, nu de 5, sa-l intreb cum s-a descurcat. Are 75 de ani dar e destul de voinic si inca face multe chestii care sunt grele si pt unul de 30. In fine, ideea e ca a incercat sa isi faca niste culoare mici prin curte catre cotete & stuff imediat cum a vazut ca incepe sa ninga. SI a facut asta o zi intreaga, ca in dimineata urmatoare sa descopere ca a facut-o degeaba pt ca, desi nu ninsese absolut deloc, viscolul a pus zapada la loc si avea cam 1m si jumatate, suficient cat sa ii fie destul de greu sa iasa din casa. Asa ca asta cu lopetile nu merge mereu cand esti in mijlocul campului, oricat de tare te-ai stradui.
NOU
nu stiu cata zapada ai dat tu la o parte pe viscol…ai dreptate daca dadeai nu era de 5 metri era de 4 metri jumate :))
NOU
Liviu » asa e, solutia e sa stai sa te acopere, ca e prea mult de munca. mai bine vin jandarmii.
NOU
Total de acord. Dacă ai ajuns într-atât de dependent de stat/guvern/alții încât să nu reziști fără… E fix treaba ta. Dacă stai la țară ai sobă lemne lopeți adăpost ok pentru animale și tot ce trebuie. Nu merge să fii țăran cu OTV și butelie. Sau merge, dar te ia foamea la zăpadă, ca acum.
NOU
Deci… in Lyon un cartier nu are apa de o saptamana. De ce? Ca le-or inghetat conductele. Imagine ce e prin toaletele lor. Si autostrazile se inchid in Fr cand ii prinde zapada nepregatiti. Desigur in Ro unde s-a invitat apa calda si civilizatia si pretentiile sunt pe masura.
NOU
din comentarile mentionate de tine in articol unul singur facea referire la autoritati ….
NOU
Liviu » eu ma refer la tine, nu la ceilalti
NOU
singura solutie este sa iti faci provizii si sa astepti sa se opreasca viscolul si dupa aceea sa incerci sa dai zapada la o parte sau sa iti faci o poteca etc..sa cureti zapada pe viscol(nu adiere de vant) sunt povesti…nu ma interesa de autoritati de drumuri de sosele etc..eu m-am referit strict la ” actiunea de dezapezire” pe viscol ..in fine fiecare cu parerea lui, nu toata lumea este pupincurista ca cetateanul andrei de mai sus :))
NOU
Liviu » si daca viscolul nu se opreste 4 zile, ce faci? ai animale in grajd, care trebuie sa manance, sa bea apa. le dai sms sa astepte? dude, eu AM TRAIT la tara si am deszapezit. e posibil ca la mine sa fi fost moldovenii mai fraieri si sa le placa sa munceasca aiurea ca na, daca tot se pune zapada inapoi…plus ca le placea sa isi tina animalele vii.
NOU
@arhi. `mpare rau- dar ti-ai dat cu stangu`n dreptu. parca n-ai stii cine-ti sunt cititorii. comentariile de aci is mai breze? tare mi-e ca cine nu a inteles din prima nu a inteles nici acu`. lumea e fericita sa dea din taste si sa “contribuie”. mai un like, mai un coment, mai pica o lauda de la a-listeri, dorm si eu fericit la noapte, nu?
NOU
Da mi-a placut aia care n-au hranit porcii de 2 zile! Bine ca au mancat ei dar la animale nu s-au gandit! Loosers!
NOU
Am citit articolul precedent dar atat.Stam la casa, in sud, mai avem de terminat la ea, am preferat decat sa imi dau cu parerea sa dau zapada cu sotul meu ca sa facem partie spre iesirea din curte, in fata curtii, spre animale, pasari, magazia cu lemne etc. In ziua in care ningea, viscolea, a fost o lupta cu natura. La noi nu a fost chiar asa cu a fost la cei care locuiesc in alte zone unde sunt expusi la munti de zapada de 4-5 metri…De cand a nins tare pe strada noastra o singura data a fost vazut un un utilaj cu lama care a curatat zapada. Sunt nascuta si crescuta in Suceava si am vazut nameti cat casa. In situatii de criza ca acestea(zapada multa) este adevarat ca si autoritatile trebuie sa se implice sa salveze pe cei blocati in case, dar si cei blocati in case pot face cat de cat ceva.Nu in toiul viscolului ca faci degeaba.Dupa. Actiunea trebuie sa fie comuna. Locuitori-autoritati. Cei cu varste inaintate nu pot face mare lucru, varsta, boli etc…Dar cei in putere? Oricum situatia e complicata pentru cei cu nameti de 4-5 metri lipiti de casa, pana la acoperis…sate in care nu se mai gaseste nimic in magazine caci pe saracia asta refuz sa cred ca si daca a fost anuntata populatia …multi nu puteau sa isi faca provizii din lipsa banilor…niste pensii de mizerie…Ne spunem parerea in comentarii, numai ca atunci cand traiesti pe viu aceste drame …e mult prea greu sa le faci fata. Televiziunile isi fac raiting din aceste stiri…vin si pleaca din acele zone inzapezite, iar oamenii ramna cu problemele lor de viata. Urgia va incepe cand se vor topi aceste zapezi. Iar pana atunci ma intreb ce fac cei bolnavi care nu gasesc sa isi cumpere medicamentele de la farmacia din sate, ce fac acei care nu pot sa isi ingroape mortii cu care stau de cateva zile in casa? caci pamantul e la 4-5 metri si nu au cum sa ii sape groapa? Nu e de vina nimeni…nici autoritati, nici ei…e doar o iarna cu multa zapada care se incapataneaza sa ramana inca nu stiu cat pe la noi.
NOU
Autoritatile sunt de vina!!!! Cand ii aud pe astia ca nu au paine la tara imi vine sa ma iau de cap. Bunica- mea nici nu intelege, se uita la stiri si se minuneaza: cum sa ceri paine pa tara?
NOU
stiti de ce au ramas sinistrati in judetele x,y,z ? pentru ca nu votau cu ai lor 🙂 , lasand gluma la o parte, situatia nu poate fi evaluata corect de nici un gigel inarmat cu o tastatura, autoritatile fac treaba atunci cand a 4-a putere in stat ii violeaza in gura la tv si tot odata este problema fiecarui satean din fiecare comunitate cat de instarit e , cat de ferit de vremea proasta si cat de apt fizic e sa dea la lopata, nu cred ca toti batranii de 80 de ani pot sa dea la sapa, cateva exceptii poate, dar nu toti. mai departe, depinde si de ce fel de oameni sunt in comuna aia, daca ai o compozitie gen 30% mosi, 70% posesori de vile de vacanta, atunci naspa… problema e mai complexa decat atat… ganditi-va putin
NOU
La tara majoritatea fac paine de casa. Au faina din graul lor in casa, daca nu mai au drojdie sunt alte metode (cu turta din malai) si paine creste si e mult mai gustoasa si sanatoasa decat orice paine cumparata. Daca se ramane fara butelie faci paine la cuptorul sobei din bucatarie.Sunt insa si destule cazuri in care sunt batrani, nu au chiar resurse mai de loc, deci sa nu generaliza, numai ca aici intervine ajutorul intre vecini in situatii din acestea. Sunt batrani ramasi cate unul singur in acea casa si atunci chiar au nevoie de ajutor. Dintr-o farfurie de mancare calda , o paine facuta in casa , daca ajuti pe cel pe care stii ca e singur…nu saraceste nimeni, in astfel de situatie, caci in sate se stiu unii pe altii care si cum locuieste.Mai ramane sa faca astfel de gesturi . Sa il ajuti si pe cel care nu poate sa iasa din casa si sa ii dai o mancare si o bucata de paine. Umar la umar cred ca vor razbate aceia care acum sunt acoperiti de zapada.
NOU
da mă, lenea e cât casa. Lăsați lăsați viscolul, că și la mine a fost viscol și n-am rămas în beci. E vorba doar de vrut. Că în 10 minute se pune la loc? Nu contează, te bagi iar, nu-ți strângi jucăriile și te cari în casă.
LENE!!!!!!!!!!!!!
NOU
‘a fi’ se scrie cu 2 i si la alte moduri, de ex conjunctiv: Tu ‘sa fii echipat’ cu lopata si sa salvezi batranii aia doi! iar la conjunctiv imperfect cu un singur i: ‘Sa fi fost’ prins in nameti, as fi dat foc la oaie!
NOU
RazvIy » da, fii echipat, adica acelasi lucru