De abia ce s-a stins ecoul crizei de weekend cu Raluca Zdrobiș și Holywood Multiplex și azi îmi izbește tâmpla olimpiană o altă dudă de marketing, venită parcă din adurile americane ale anilor 50, în care el, după masă, fumează o pipă, iar ea spală vasele, plină de mulțumire că își îndeplinește condiția feminină.

Trecem peste formularea tâmpițică, cu vino cu familia, cu mama și cu tata. Dar ajungem acolo unde lovește cât se poate de tare la temelia oricărui bun sim.

Deci tati conduce mașina iar pentru mami avem cafeluță și povești? Serios? Adică eram cât pe ce să mă ultragiez la invitarea exclusivă a familiei tradiționale formată din mămica și tăticu. Dar ajungem deja la formulări complet discriminatorii, care insinuează că femeile nu conduc mașini, probabil pentru că nu sunt capabile, fiind ocupate cu cafeluțe și povești.

Mi se pare incredibil că există așa ceva. IN-CRE-DI-BIL. Pentru anul în care suntem și nivelul la care ar fi trebuit să fim, este ca și cum am fi dat istoria înapoi cu 50 de ani.

Povestea a început de la Cismaru, dar el nu vrea să se știe că de la el a plecat, așa că îi dau credit lui Baciu.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

62 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pentru soacre si pisici n-au pregatit nimic.

  2. #4

    Am primit un Playboy din anul 1975. Are 188 de pagini, iar 90% este text. Toate reclamele sunt la țigări, whisky și mașini. Fără creme hidratante, fără pudră pentru fese, fără salate, miracolul lobodei. Tigări, whisky și mașini: 1975, probabil ultima generație de bărbați.

  3. #10

    Nu stiu cum ai dat-o tu la intors dar la primul post cu multiplexu chiar nu vedeai nicio problema :))

    • #11

      nu era nicio problema, e vorba de asemanarea dintre scandaluri.

  4. #12

    Mama, ce plictiseala tre’ sa fie zilele astea pe internet.

  5. #14

    deci, sa clarific. daca faci o scurta scrutare a lumii din jur vei vedea ca nimeni habar nu are de subiectele acestea. sunt subiecte de bula. macar acum toata lumea poate pricepe ce e aia relativitate. probabil alea care au realizat campania pentru skoda habar nu au de dezbaterea pe ideea de familie traditionala si alte cele. eu prin prisma meseriei interactionez cu multa (chiar multa) lume din toate raioanele sociale si as putea sa a spun atat – e o ruptura masiva intre ce se dezbate pe “net” si lumea reala, cel putin in Romania.

    • #15

      complet de acord. dar eu ma adresez bulei mele, celor ce citesc aici. despre restul, sanatate si virtute, daca vor sa ia lumina, sa vina la mine

    • #16

      Totusi ma gandesc ca Skoda are un buget alocat pentru marketing destul de mare. Astfel de campanii se intampla in momentul in care echipa de marketing este depasita de situatie sau nepregatita suficient. Apropo de discrepanta de care aminteai, ma indoiesc ca targeteaza oamenii din afara bulei pentru ca totusi vorbim de un pret pe care putini romani si-l pot permite plus ca bula amintita de tine se expandeaza din ce in ce mai mult.

    • #17

      Raioanele sociale… Eu știam de raionul Stalin dar iată, aflu că sînt și sociale…
      Glumesc, așa ceva nu există.

    • #18

      @Vlad N: Super LOL! pentru faptul ca tu crezi ca doar oameni din “bula” isi permit masini noi (si relativ scumpe). Sau ca crezi ca ar fi majoritari.

  6. #19

    cred că urmează o revoluție a bărbaților
    au văzut că n’ai nicio bază’n femei

  7. #20

    Numai eu sunt intr-u totul deacord cu textul din facsimil? 🙂

    • #21

      Toti suntem de acord dar nu recunoastem!:)

    • #22

      Si eu, dar sa nu afle nevasta-mea.

    • #23

      Nu cred – suntem mai multi…
      Arhi troleaza de ceva vreme pe diverse subiecte… deja citesc in diagonala si dau next.

    • #24

      Bere.

  8. #25

    Pentru mami ar trebui și un burete de vase, niște mănuși, nu?

  9. #26

    Am ras de am crapat. Am comentat deja la Zoso, despre subiect. Personal, nu ma simt afectata, eu oricum ma inchin la Sfanta Mazda, conduc o Mazda si voi conduce forever. Sper sa nu faca si astia vreo magarie discriminatorie, ca ma supar rau!!! Doar daca nu ajung sa o duc si mai bine, atunci as upgrada la un Lexus sau o Tesla.

    Ideal ar fi ca Skoda sa fie putin taxata, la nr de vanzari, adica sa nu mai cumpere nimeni de la ei, practic au facut discriminare pe fata. Dar probabil ca nu se va schimba nimic, pentru ca nimanui nu-i pasa.

    Pe de alta parte, e prima data cand citesc aia cu regulile din 1960. Ce mi se pare amuzant, e ca regulile astea inca se aplica si azi, doar ca muierea are si ea servici si drept de vot, in zilele noastre. In rest, barbatul tot un copil de 30 de ani, neajutorat si suparat dupa servici ramane, care trebuie hranit, calcat si spalat, exact ca pe celilalti copii din casa :))))).

    Una peste alta, mi-ar placea sa se faca un studiu mondial, la reprezentante, in care sa se observe procentul de barbati vs femei, care vin la un test-drive/ care vin sa cumpere o masina.
    Chiar sunt curioasa cum stau lucrurile in Romania vs alte tari…

  10. #27

    Discriminare, discriminare si iar discriminare. E o greseala de marketing, dar e problema lor. Daca ei se adreseaza familiilor din mama, tata, doi copii, unde tata comduce si mama gateste, foarte bine. E o companie privata, daca era a statului mai puteam comenta. Esti deranjat de reclama lor, ii ignori, nu mai cumperi si aia e. Puteau sa se adreseze doar cuplurilor homesexuale, sau care au cel putin trei caini, sau care au doctorat. Vanzarile lor nu o scada aproape deloc. Aveti impresia ca cei care isi cumpara de la ei tin cont de lucrurile astea? Ca nu e un scandal ca dieselgate.

  11. #28

    ce are ma anuntul ala?
    ce voiai sa scrie? “vino cu tati si cu tati”? sau vino cu mama1 si mama2 (yammi)

    cat despre femei la volan, boss, nu e vorba ca nu-s capabile
    dar e de preferat sa stea la cafele

    ma feresc de procente dar femeile, in marea lor majoritate, sunt vaci la volan
    ele sunt vaci si pe strada

    doar pentru ca doamna Luna conduce bine (presupun, n-am de unde sa stiu) nu inseamna ca e o regula general valabila

    • #29

      La fel cum, dacă o bună parte dintre femei nu sunt interesate de mașini sau conduc aiurea, nu trebuie să afirmi într-o campanie publicitară, menită să atragă cât mai multe persoane, că toate sunt așa.

      Dacă ar fi o campanie în care cineva afirmă că băbații o au mai mică de 16cm, ar sări toți de organ în sus, că nu-i așa, că sunt și unii cu dotări de peste 16cm. Moment în care o tanti ar răspunde că 8/10 oricum sunt sub 16cm, deci unde e problema?

      Mai mult, cum paștele mă-sii ajungeți la doi tați sau două mame când subiectul n-are nicio legătură cu asta?

      Băi frate, câteodată… mai bine mă abțin.

    • #30

      pai e ditai controversa cu familia traditionala

      de parca e de mare porc sa te mandresti sau sa afirmi ca te simti bine alaturi de sotie/sot si cei 2 copii
      n-ai voie sa spui asa ceva, nu care cumva sa se simta poponarii ofensati

      2. femeile conduc PROST dar tind sa cred, cel putin in bucuresti, ca 90% din romani conduct infect, nu conteaza sexul

    • #31

      Intrebarea este daca nu sunt casatorita, ce fac? Masina nu mi se mai adreseaza?
      Si este cam naspa sa generalizezi ca femeile sunt vaci la volan cat si pe strada. Daca femeile ar spune ca barbatii soferi sunt porci si etc , etc majoritatea sariti in sus ca p***a feminista.
      Mai usor cu generalizarie si mai concret cu experientele personale.

  12. #32

    Urasc sa fiu gica contra… Dar plm, aia au facut o campanie si alte alea. Programata probabil de ceva vreme.
    Problema e doar atunci cand mama va dori un drive test si aia vor spune nu, ca de fapt doar tatal are voie.
    Au facut o poveste si aia e.
    Cred ca ducem political corectenesu asta cam departe. Nu toate femeile se numesc vasilica ciorba. Sper.
    Numa zic.

  13. #33

    poate s-au gândit că dacă femeia conduce bărbatul, atunci măcar mașina să fie condusă de bărbat

  14. #34

    O sa tampesc in pana mea cu atata corectitudine. Baws, in masina de familie traditional est-europeana, statistic mama nu conduce niciodata…..
    Mama de obicei e sus in turela…comanda.

  15. #35

    90 / 10. Optimist pe ăia 10%.

  16. #36

    Oare Francisc ce părere are? Sau e ocupat cu cafeaua, în showroom?

  17. #37

    Băi nene, am eu impresia, sau de la o vreme a luat-o lumea razna rău de tot? Nu poți să zici nimic, nu poți să faci nimic, că una-două stă lumea cu p…, pardon, discriminarea în gură! Ce dracului, chiar atâta de sensibiloși v-ați făcut?

  18. #40

    Ce nenorociti mai.. baloane si creionase la copii.. cum si au permis?

  19. #42

    Multi au mult timp pt non probleme.

  20. #43

    Poate sînt depășit de concept.
    Dacă o campanie se adresează doar unei anumite părți din public, restul publicului este îndreptățit să se considere discriminat?

    • #44

      intelegi ca aici vorbim de chestia cu tati conduce si mami bea cafea cu povesti sau fac si o schita?

    • #45

      o pondere mare are varianta in care bea si tatal!

    • #46

      Înțeleg perfect aspectul pe care ai făcut focus și, fără să trollez, întreb: “am pregatit pentru voi”-ul ăla, sună a “reguli ale campaniei”, unde se impune clar ca tati să meargă să conducă și mami să se ducă dracu la cafea, că de altceva nu e în stare, sau sînt niște simple hinturi pentru cei interesați și partenerii lor, mai puțin interesați?

    • #47

      da, suna a reguli

    • Arhi, nu tu ziceai că populaţia se împarte în oameni şi femei? Ei, o parte din oamenii ăia sînt taţi. 🙂

  21. #49

    Vai, cata discriminare. Acum pe bune, care este procentajul in care, cand intreaga familie uzuala (mama, tata si copil/copii) este in masina, mama conduce? Niciodata nu vei putea multumi pe toata toata lumea. Dar pana mea, lumea chiar nu mai are probleme reale.

  22. #50

    Mai trebuie facuta o campanie in care mami conduce si tati primeste 25 de beri. Nu s-ar mai simti discriminat nici dracu’.

    • #51

      Adevar graieste gura ta. Si eventual mami sa vina sa il ia de la bere.

  23. #52

    Bah… “political correctness” e boala grava…și cred ca ati băut cam mulți apa după Raluca aia…
    Clar nu e cel mai inteligent comunicat de presa… Pot fi de acord ca “cafeluta și povesti pt mămici” (cacofonia e intenționată) e o formulare de un amatorism jenant pentru o companie ca Skoda, dar s-o duci de aici pana la “susține familia tradițională” și “discriminează doamnele” e puțin exagerat… De facto, nu cred ca va interzice nimeni doamnelor un test drive și nici domnilor o cafea sau o șuetă… Ba risc sa spun ca nu va fi dat nimeni afara dacă nu vine cu copilul.
    Sigur sunt teme, chiar și pe internet, mai demne de revolta populara.
    Dar dacă tot vrem sa fim critici și experți, semnalizam derapajele și vrem sa re-educam societatea, sugerez și, dacă îmi permiți, Cetin, te provoc la un exercițiu de critica constructiva: încerci sa reformulezi comunicatul Skoda astfel încât sa corespunda, politically correct, realității colorate a anului 2018?

    • #53

      simplu, folosesti PARINTI, in loc de tati si mami. in rest, nu e treaba mea sa fac copy pentru nimeni. in schimb, e treaba mea sa semnalez derapajele

    • #54

      nu ar trebui sa ii platesti si un onorariu pentru ce-i ceri?

    • #55

      Dragi prieteni ai mărcii SKODA.
      Marca SKODA este o marcă pentru gay.
      Modelele mărcii SKODA sunt potrivite pentru mers la școală, dar și în vacanță, călătorii în natură, la picnic sau pădure.
      Vă invităm cu mic, cu mare, cu partenerul tău de același sex, [INSERT_DATE] la ziua diversității.
      Am pregătit pentru voi,
      – test drive cu cele mai noi modele pentru homosexuali,
      – cafeluță și poveși pentru lesbiene
      – baloane, mașinuțe, creioane și jocuri pentru cei mici
      – gustări pentru toți

      Vă așteptăm cu drag.
      Echipa SKODA

    • #56

      @nea ilie:
      ai uitat sa pui free condoms & strapons

  24. Nu am gasit imaginea in aceasta formula in media. Sunt curioasa care e sursa ta? Daca e doar o invitatie primita pe mail, e posibil sa fie personalizata pentru familia ta 🙂

  25. #58

    astept ca femeile sa faca un prost ca in reclamele la bere,seminte,pariuri sportive sunt doar barbati si femei nu. ca doar ce femeile nu beau bere,nu mananca seminte,nu pariaza??!!!!
    iar de la barbati sa faca si ei invers ca in reclamele la dero
    de la comunitatea gay astept un prost in masa ca in reclamele la durex sunt doar femei/barbati si dc nu sunt si cupluri doar de acelasi sex
    #suntempreasensibili

  26. #59

    political correctnessu pulii

    pe sistemul asta:
    cetin! sa-ti fie rusine ca ai sotie si 2 copii
    huaaaaaaaaaaaaaaa
    cum de ti-ai permis?!!?!?!
    daca mergi cu luna prin parc sa n-o tii de mana ca poate se simte discriminat vreun gheianu

  27. #61

    La stână din familie face parte și oaia.. .

  28. #62

    Pfoai…unde am ajuns. Discutam acum subiectul asta cu un bun prieten care lucreaza la reprezentanta opel. Mi-a spus ca ultima femeia care a cerut sa faca test drive a fost anul trecut la sfarsitul verii. In rest doar barbatii fac test drive. Asa ca sa mai terminam cu corectitudinea asta politica. Ne indreptam cu pasi amenintatori catre o cenzura politically correct foarte periculoasa. Hai sa ma supar si eu cand vad concursuri la sephora unde in tot textul concursului se vorbeste doar la feminin.