Sunt sătul de siturile auto din rromânia şi de aiurea.
Oricum s-ar numi, situri, bloguri, tumblere, toate au un singur scop. La final, să vină vreun dealer să să zică Mulţumim frumos pentru reclamă, haideţi să vă dăm o maşină în teste, eventual câteva zile, după care să scrieţi frumos de ea.
Şi aşa s-a umplut internetul de situri care ridică în slăvi orice pocnitoare de maşină care iese pe piaţă.
Fiat? Cea mai bună maşină din clasa ei. Da, are butonul care acoperă scrumiera cam subţire, dar în rest, maşină de maşină.
Renault? Perfectă pentru clasa ei. Desigur, are un plastic mai slăbuţ, dar overall, minunată.
Opel? O maşină bestială pentru banii ei. Da, are sigla cam slabă, dar e foarte bună.
Nici una nu e proastă, nici una nu are defecte majore, probleme de siguranţă (vezi Toyota, căreia îi face reclamă imbecilul naţional), toate sunt foarte bune pentru clasa ei, sunt belea de maşini.
Astea sun reviewurile lui peşte prăjit, legate de maşini. Le ridicăm în slăvile cele mari, după care invocăm o chestie minoră, gen plasticuţuri sau poziţia preşurilor, ca să nu bată la ochi, după care revenim pe ultima sută de metri şi mai dăm puţină limbuţă în curul producătorilor.
Repet, nu mă refer numai la siturile rromâneşti. Şi afară dacă te uiţi, găseşti exact acelaşi tip de mizerii. Bine, să nu uităm că majoritatea siturilor rromâneşti de profil copiază furibund tot ce scrie pe afară, dar asta deja e altă treabă.
De aia îmi place mie autocritic şi îl ţin în blogroll. Pentru că îşi bagă fără discriminare. Bine, are dezavantajul că îi place Alfa Romeo, care e o pocnitoare de maşină, dar să zicem că e o greşeală scuzabilă.
NOU
“toate sunt foarte bune pentru clasa lor” ….sunt cam stupide reclamele dar in definitiv nu cred ca e nimeni atat de idiot incat sa creada ca un fiat panda e masina suprema daca vede pe o reclama Fiat Panda cea nai buna masina din clasa ei….pana si un Ferrari scaglietti care ar trebui sa mearga ceas a luat din senin foc pe un mat de sosea de la noi.
NOU
Si care ar fi unul dintre defectele majore des intalnite la Toyota?
NOU
Here you go baby… bit.ly/dBw2fg
NOU
Saturatia asta se intinde si la alte nise. Parca s-a tampit lumea de tot. In ceea ce priveste continutul, ai zis-o bine: majoritatea copiaza de afara. Sa fim seriosi, majoritatea avem o caruta si atat, de unde sa calaresti jde modele incat sa ai chiar niste opinii pertinente? Plus ca, de cand cu translate-ul asta si in romana, viata de sutit continut de aiurea e mult mai usoara 😀
Am aruncat si eu un ochi pe autocritic. Genial post-ul cu pedala de la Toyota. Plus alte articole interesante si “proaspete”. Sa aiba mult succes 😉
NOU
@Dojo Îţi vine să crezi, sau nu, chiar am călărit jde modele. Şi urmează şi în continuare…
NOU
Cred că mulți merg pe principiul: dacă îi critic, se sperie de mine și nu îmi mai dau nimic în teste 🙂
NOU
Ia pune tu mana si da-te cu o Alfa Romeo, apoi tine una un an sau doi si apoi discutam in cunostinta de cauza despre ce inseamna intr-adevar masina asta, cat e de pocnitoare, fiabila sau cum mai o mai fi ea. Ca asa, dand din gura fara sa cunosti, nu esti cu nimic mai presus decat ciumpalacii descrisi de tine mai sus. Ca de pareri d-astea de Vitan cu “golfu’ tedeii e marfa frate” ne-am cam saturat, ziceai? BTW, Alfa Romeo tocmai face 100 de ani in 2010. Si asta nu ca si argument, doamne fereste, ci doar de dragul povestii.
In rest, numai bine si keep up the good work.
NOU
corect, intamplator am trecut prin situatiile descrise de tine. imi pastrez parerea. masina facuta sa tina fix cat rodajul
NOU
Batrane, sper sa nu te superi ca-ti zic si sa n-o iei ca pe un atac, dar uneori le zici genial. 🙂
Chiar asa e. Si la fel sau chair mai rau e cu site-urile de imobiliare. JEGURI
NOU
Ca posesor de ford focus sa afirmi ca alfa e o pocnitoare de masina e ca si cum ai asculta manele in fata operei si sa zici ca “aia dinauntru e muzica?” :))
Adeca o parere irelevanta – mai rau e ca nu ai specificat ca e o parere personala ci ai enuntat-o ca pe un adevar absolut.
NOU
Cam ai dreptate . Uita-te aici , un post cu 700 de comentarii referitoare la defectele masinilor , masina perfecta nu exista . traficul.org/?cat=428
NOU
@maniak Posturile tip “fa-ti masina de cacat” de pe traficul.org sunt invenţii ale titularilor site-ului. Citeşte câteva articole şi convinge-te.
@Arhi Nu-ţi pune în cap comunitatea Alfa. Că e multă.
NOU
Fugi ma cu comunitatea lui peste. M-am certat eu cu citroen si renault, crezi ca ma intereseaza tigaile voastre?
NOU
Dar nu cred ca e vina lor, e vina celor care citesc astfel de site-uri “de profil” la care se vede clar ca limba e activa in permanenta. Cred ca putem fi destepti si sa ne alegem site-urile care sunt obiective. Nu de alta, dar masinile nu-s femei.
NOU
Tot voi, marii bloggeri, le faceti reclama. Pentru un leu. Dar asta e, trebuie banu’. Ideea e ca nimeni nu citeste review-ul. Intra, vede pozele si da click pe link, ceea ce baga un ban in cont.
NOU
“Oricum s-ar numi, situri, bloguri, tumblere, toate au un singur scop. La final, să vină vreun dealer să să zică Mulţumim frumos pentru reclamă, haideţi să vă dăm o maşină în teste, eventual câteva zile, după care să scrieţi frumos de ea.”
Ai foarte mare dreptate
NOU
Da, dar nu de orice fel. Cele mai sexy tigăi.
NOU
@Avando : titularii site-ului e unul singur de fapt. Il cunosc si pot spune ca multe de acolo nu sunt inventii, poate doar exagerari. Poti spune clar ca omul nu isi ia bani de nicaieri sa scrie despre o masina. Fata de articolele tale mi se par mult mai bune ale lui. El are un site altfel, cu pareri diferite in schimb tu prezinti ce prezinta si alte site-uri auto. Stiri despre masini, poze cu drumuri rupte, balarii.
NOU
Eu nu inteleg de ce cineva sta si citeste bloguri / situri auto ? daca nu ai in plan sa cumperi o masina DE CE ai pierde timp cu asa ceva ?
Deh rromani nu au bani nici de logan da citesc reviewuri la masini la BMW si alte marci care sunt doar in visele erotice ale multora …
Si cand as vrea masina caut in afara caut si in ro si porma fac balanta + parerea mea … (ca deh daca stai sa iei decizii cu ce zic altii e clar …)
NOU
@Arhi: daca tu zici ca ai condus/avut o Alfa Romeo si parerea ta este asta, iarta-ma, dar nu te prea pricepi la masini. Exista o mica posibilitate ca Alfa aia pe care ai condus-o sa fie una din 1987 dar la tine sa fi ajuns prin 2005. Atunci, poate. Dar si asa, condusul unei astfel de masini lasa o altfel de parere oricarui sofer, nu neaparat cunoscatorilor. Nu are sens sa intram in detalii tehnice si sa discutam despre suspensii suprapuse si trenuri de rulare sportive, inovatoare de-a lungul anilor. Nici despre motoarele JTDm pe care nemtii de la VW le-au recunoscut ca superioare din punct de vedere al tenhnologiei si fiabilitatii.
Oricum, fraza cu tine cat rodajul e antologica: cate Alfa ai avut tu pe mana de noi noute si pe care sa le fi tinut vreo 100k km ca sa enunti adevaruri absolute despre fiabilitatea lor? Ca nu intram in alte chestii, gen design, traditie, sportivitate sau felul in care se conduce, fiindca te voi pierde undeva pe drum, plictisit la volanul Fordulul tau Focus care nu se strica niciodata.
NOU
Dragul meu, ce spui tu despre fiabilitate e antologic:))
NOU
Si care e problema ca iti da o masina? tu nu ai vrea? ipocritule!
NOU
Masina germana e masina germana.
Asa ca sa o lasam cu alte prastii. Uitati-va cat de copiate sunt numai la design. E penibil deja. Daca ar face nemtii la misto o patlagica cu roti ar face si altii.
NOU
arhi, cu tot respectul, am facut 150.000 km in 3 ani cu un JTDm, pe o alfa 147. Nu sunt fanatic al marcii, e doar o apreciere extrem de obiectiva si bazata pe experienta: in tot acest timp am schimbat distributia (care se schimba la orice masina in afara de cele pe lant) si in rest, consumabile. Abia acum va trebui sa schimb niste bucsi, la 150k. Oare e chiar atat de greu sa nu credem in balarii si sa ascultam chestiile reale, de la oameni care au trait cu adevarat experientele astea?
@maniak: haide sa fim seriosi, acum daca am ajuns sa bag in seama parerea lui Gheorghitza care si-a luat o Alfa SW din Germania cu zece milioane de km si care la partile bune spune ca e fericit ca ii incap multe lemne si porcul in portbagaj, mai bine nu discutam. Citez:
– Foarte spatioasa ( poti cara linistit lemne , tigle, baloti de paie , porci , etc .. ca de .. e criza )
Si gata ca e putin offtopic. Va salut pe toti.
NOU
Cum ziceau? Ford, Fix Or Repair Daily? :)) Si n-am Alfa Romeo.
NOU
Dacia Nova, Renault Clio Symbol (cum naiba poti sa cumperi asa masina?!?) si Ford Focus…si faci misto de Alfa? Nu poti spune ca esti pasionat cu adevarat de masini daca n-ai avut niciodata o Alfa. Incerca un drum cu o Alfa 156 modelul vechi si mai vorbim…nu este vorba numai de fiabilitate este vorba si despre cum te simti cand conduci o masina. O masina nemteasca nu va reusi niciodata sa egaleze feelingul pe care in ofera o Alfa.
NOU
Si apropo…ca te iei si de Opel. Exista o vorba…noroc cu Ford ca altfel era Opel cea mai proasta masina nemteasca. 🙂
NOU
cum sa nu-ti placa alfa romeo? da, au probleme si da, se vor strica indata ce iesi cu ele de la dealer, dar cui ii pasa, cand arata cum arata. eu unul sa am bani de o masina noua, aceasta s-ar numi alfa romeo 😀
NOU
Mihai, multumesc
NOU
“Eu nu inteleg de ce cineva sta si citeste bloguri / situri auto ? daca nu ai in plan sa cumperi o masina DE CE ai pierde timp cu asa ceva ?”
Ce intrebare idioata.. E un hobby – daca te pasioneaza domeniul e normal sa te informezi; unii citesc despre telefoane, altii despre catzai, altii se dau pe youporn – fiecare cu p-masii 🙂
NOU
Interesant cum sar la bataie fanii Alfa. Bai nene, voi intelegeti ca pentru unii masina e o bucata de fier care te duce din A in B?
NOU
@maniak Citeşte ce e scris pe Auto Critic, apoi fă comparaţii.
NOU
o mica reclama cu subinteles.deci baieti intrati pe autocritic ca si-a luat si arhi o bere din partea lor 🙂 cat despre masini,fie vorba , tu ce conduci ? vreun bentley ? ca nu agreezi nimic. toate sunt proaste.
NOU
@Arhi A fost bună berea?
NOU
Camionagiu: da, ai dreptate, presupun ca de-aia VW a cumparat Giugiaro; cred ca nemtii stateau asa bine la design incat i-au luat pe italieni sa le stearga prafu’ de pe monitoare si sa le toarne cafeaua in cana.
Eu am o Alfa. Da, mi-a mancat ficatii (si banii). Da, in curand o sa ma duc sa beau bere saptamanal cu mecanicii, ca deja ne zicem pe numele mici. Da, scartaie, troncane, ca orice masina. Da, din cand in cand mai da cate o eroare si apoi isi revine din senin. DAR cand ma urc la volan ma simt… altfel.
Prietena mea are un VW Polo GTi. Masinuta distractiva, dar… e un fier fara viata.
NOU
adi, ce nu pricepeti voi e ca eu nu ma refer la feeling si alte cacaturi, ci la faptul ca masina e o pocnitoare dpdv tehnic si e singura masina careia lunar ii faci revizii ca altfel mori. nu orice masina scartaie si troncane
NOU
@Arhi N-a contestat nimeni asta. Nici Auto Critic, nici fanii Alfa. E pur şi simplu vorba despre un compromis pe care unii l-ar face.
NOU
da clar, mergi cu o taraboanta care scoate fum, dar e alfa frate, si daca eu zic ca alfa e cea mai buna, tu esti un prost ca nu intelegi asta, ca e vorba de feeling. cacat.
NOU
Arhi, Arhi… nu e vorba de revizii lunare, ci de pasiune. Eu tre’ sa recunosc ca tin la masina asta (ma rog, e un love-hate relationship) si de-asta imi pasa ce se intampla cu ea, de-asta am grija de ea. As putea sa schimb uleiul la 20k, cum zice in cartea tehnica, si sa pun orice ulei rezonabil. Eu prefer sa pun Selenia si sa il schimb la 10k – pentru ca imi pasa de ea.
Cat despre partea tehnica, sefu’, sa ma ierti, da’ gresesti amarnic. Sa iti zic ca JTD a fost primul diesel common-rail modern? Sau ca 3.0 V6 Arese e unul din motoarele legendare (lucru pe care nu cred ca-l pot spune despre vreun motor de Opel – sau de Ford european, fara suparare)?
Ca fapt divers, lumea injura “italiencele” ca “au probleme pe partea electrica”. Nu stiu la altele cum sta treaba, da’ la a mea 90% din piesele electrice sau electronice sunt facute de Bosch. Deci…
NOU
@Arhi : stai sa vezi acum cum Alfa a inventat roata, a castigat zeci de curse cu masinile lor super-performante ( pocnitori) , ce inseamna Cuoresportivo , etc.
@Avando : am citit, nimic diferit, nimic nou . traficul il citesc de 2 ani, macar ma amuza desi nu este recomandat pentru cei ce nu au simtul umorului si nu se prind ca afirmatii de genu : portbagaj incapator, poti cara porcu, lemne si alte alea fac referire la meltenii din ziua de azi care isi iau cazaturi din germania si se dau cocosi cu ele. Eventual le inmatriculeaza in bulgaria ca ei nu platesc taxe dar vor sa o duca bine la ei in tara.
NOU
de asta ce zici, cred ca l-ai mai vazut odata, si la fel nu ia bani de la nimeni…
NOU
@maniak Cititorii noştri sunt mai inteligenţi decât ai lor.
NOU
Daca ai ajuns sa mananci cacat american, e rau. Eu nu zic ca nu au avut problemele respective masinile alea, dar s-a exagerat foarte mult ca sa poata reurca in piata marci de cacat gen Ford, GMC… Las-o moarta!
NOU
bai istoria ne poate arata cat de bune sunt alfele: cauta UNA BUCATA alfa romeo din… 1985 sa zicem, care sa arate bine… si apoi cauta BMW E30, Mercedes E190, sau VW Golf din acelasi an. sunt masini pe care nici la dezmembrari nu le mai gasesti.
DAR VAI… Ce avem noi aici!!! www.reliabilityindex.co.uk/man_index_2.html?searchtype=avglabour&apc=3128339010848601
in rest, cam orice masina e buna cat e noua. am 2 loganuri van la firma si pana la 60.000km nu am schimbat nimic decat placute, filtre si ulei.
nimic de spus, alfele sunt masini frumoase, sunt performante (ca si la alte marci, modelele peste media motorizarii) si sunt convins ca creeaza o legatura de suflet cu soferul. dar de aici pana la a ii lauda fiabilitatea e muuuult.
NOU
Dar vai, meeron, n-ai dat clic pe “i” ala mic, nu?
Ai fi vazut o chestie foarte interesanta, si anume explicatia: Here we look at how long a car is off the road in terms of hours to repair. This figure will give you an idea as to whether it is the cost of the parts or the labour which makes your car more or less expensive to repair. With labour rates on some makes reaching £90 per hour you need to know where the costs will occur.
Sa-ti traduc: chestia aia n-are nimic de-a face cu fiabilitatea masinii, e doar o medie privind costurile de manopera. N-am nimic impotriva lui, stiu din experienta ce inseamna lucratul pe o Alfa, in particular pe astea noi – si, mai ales, pe diesel-uri. Ca sa schimbi bateria, la 2.4 20v tre’ sa desfaci o cutie de sigurante, o teava de admisie si un surub care e bagat undeva jos de tot (si sa te fereasca sfantu’ sa il scapi).
Frumusetea are pretul ei – in cazul AR 156, au pus (prea) multe motorizari diferite si compartimentul motor are aceleasi dimensiuni de la 1.6 TS pana la 2.4 JTD 20v. Cum zice englezu’, “go figure” ce inseamna accesul la orice componenta pe 2.4 meu.
Daca vroiai un calcul cat de cat corect, te uitai aici si vedeai ca Alfa are 158 – un pic mai rau decat Audi si Jaguar, la fel ca si Chrysler si mai bine decat Porsche sau Jeep. Tre’ sa mai tii cont si ca ala e un index calculat doar pe UK, unde sunt conditii specifice – MOT, adica ITP lor, e foarte strict, nu treci daca ai un stergator “obosit”; clima e de asa natura incat rugina e un dusman pentru toate marcile etc.
NOU
Fetishul romanilor pentru masinile germane(second hand, EVIDENT) e trist deja.
@meeron – Am notat. Logan van>Alfa Romeo. Am sa tin minte asta. Cat traiesc.
@Adi – N-are sens sa te certi. E ca si um te-ai certa cu o sala plina cu Mircea Badea. Vreo 50 de bucati.
P.S. Mai stiu eu cativa care primesc masini rosii moca, asa, pentru cate o tura… 😉
NOU
@Dorian Pe cine? bit.ly/bgcYcQ