Am bicicletă de vreo 2 ani. Un DHS, cumpărat cu vreo 400 lei, deși hipsterii de pe arhiblog îmi recomandau neapărat biciclete de la 2000 lei în sus, altfel clar nu rezistă, dacă nu ai frâne ceramice sigur mori și tot așa. Eh, uite că rezistă.

S-a încetățenit ideea că dacă faci ceva de genul ăsta, ești mai bun decât ceilalți. Vai, merg cu bicicleta, nu poluez, sunt mult mai bun decât tine. Vai, folosesc rolele, sunt un minunat, sunt mult mai bun decât tine. Vai, merg la sală zilnic și am grijă de trupul meu ca de un templu, sunt mult mai bun decât tine, grasule.

Meh hipsterilor, fulărașul ăla nu vă face mai buni, ci mai bășinoși, drept urmare, mai poluatori. Faptul că faci ceva diferit nu te face un deschizător de drumuri sau un erou, ci doar exact ceea ce ești, un biciclist fără mască pe față, într-un trafic infernal.

M-a luat valul. Eu voiam doar să subliniez că sunteți niște snobi, care ați da zeci de milioane pe ceva ce funționează și pe mult mai puțini bani.

E o amărâtă de bicicletă, ffs!

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

102 comentarii Adaugă comentariu

  1. da, da’ ai iphone deci ai fularel deci esti un basinos

    • #2

      frm » cand o sa ma vezi cu fularel, sa ai mila de mine si sa ma impusti

    • Fularel la tricou. Ca daca ai fularel la -20 de grade esti doar un om care uraste sa-i fie frig.

    • @puiu: Adică dacă porţi unu din ăla cu pătrăţele şi ciucuri iarna eşti mai puţin enervant? :)) Mi-a zis un tip că al lui e din Afganistan, deci e original bitches.

    • eu port fular de cand s-a racit, cheia e sa nu il porti in vant ca in filmele siropoase si cel mai important: cand te duci undeva sa bei un suc/bere nu il pui pe masa, ca doar nu e cheie de bemveu

  2. #6

    well, ai mac/ipad/iphone.

    stii tu, chestii care costa mult doar pentru ca … de aia.

    • #7

      semeketh » am toate astea pentru ca am lucrat pe restul si nu se ridica la inaltimea lor. simplu, sunt mai bune.

    • #8

      sunt mai bune pentru tine. fiindca eu iti dau 1000 motive pentru care macu suge urat. nu conteste ca motivele respective se aplica la o categorie de utilizatori.

      si wallpaperul meu e mai frumos decat alte wallpapere pentru ca am incercat mai multe si nu mi-au placut :). simplu, e mai mumos.

      nu, n-am nimic impotriva apple. fiecare foloseste ce-i place. da am ceva cu fanii 😀

    • #9

      semeketh » dar eu vorbesc strict in numele meu

    • #10

      Eu n-am nici biciclete, nici telefoane de sute de mii de ron, sunt mai sarac de felul meu asa. Insa, asa cum o bicicleta de 400 de ron n-o sa se ridice la asteptarile uneia de 20000, asa nici telefonul meu de 600 de ron nu se ridica la asteptarile unuia de 2000 (sau cat o costa itelefonu’). Insa si eu pot suna de pe telefonul meu, pot raspunde apelurilor, pot folosi skype/messenger/mail…pot scrie pe blog sau trimite mail-uri. Ba chiar pot folosi si iGO si alte bazaconii. Si totusi am doar un telefon de 600 de ron 🙂 asta te face pe tine snob?
      Inteleg perfect ideea ta si sunt de acord cu tine, insa iar deschidem discutia in legatura cu faptul ca daca iti place tie ceva…inseamna ca e cel mai bun 🙂 si nu esti snob daca tu ai acel ceva.

    • +1 semeketh…
      @arhi – daca te lauzi ca vorbesti in numele tau si atat atunci poate nu ar trebui sa folosesti cuvantul “snob”.

      Ontopic: stiu si eu oameni cu bicle de 2000 de lei, dar pe unde merg ei cu ele DHS-ul ar rezista 20 de metri.

    • Cum nu se ridica la inaltimea lor?
      Un PC cu aceleasi specs il iei mai ieftin decat un iMac. Cu ce e mai bun iMac-ul de exemplu?
      Asa din spusele unora poate si bicla aia de 2000 de ron e cu mult peste restul biclelor si sunt sigur ca e.

  3. Asta zic si eu.De ce sa dau o suma cu 3 zerouri pe o bicicleta cand pot da 300-400.Tot bicicleta e si tot aia face.Nu merge singura

    • Poate ai’lalta de 500 de euroi tine mai mult, dar reprezinta si o tentatie mai mare pentru “colectionari”…

    • #15

      M-am dat odata cu o bicla de vreo 2000 de lei de pe un deal si bicicleta nu a patit nimic…cu dhs-ul meu imi descentram rotile+stricat frane+schimbator…da, se merita sa dai 15-20 de milioane pe o bicla, daca vrei sa te dai prin padure, de exemplu;)

  4. #16

    Remember Arhi pe role! Doamne ce am mai ras atunci! :))) Un sfat, incearca si pe patinoar sa faci un clip.

  5. Bai si cand ma gandesc ca am ales DHS si dupa ce am cetit la tine pe blog (ca sa nu mai zic ca am cautat ceva in genul in care ti-ai luat tu – bicla de oras pe roata de 27″ – doar ca n-am gasit). Nu mai zic nimic de comentariile hipsterilor: fier mort, sicriu, calic, etc etc

    • #18

      noa…vezi ca dimensiunea aia de roata(27′) e cam rara in zilele aste…cam greu sa afli cauciucuri si camere pe dimensiune

  6. #19

    eu sustin mersul pe bicicleta si toate chestiile astea ecologice conducand masina si incercand sa consum cat mai mult carburant, sa se termine mai repede si sa fim toti green apoi! 😀

    • #20

      +1.
      Eu mai am o teorie: inventivitatea oamenilor produce solutii surprinzatoare doar atunci cand e absoluta nevoie. Cu alte cuvinte, vom identifica acel combustibil mereu disponibil, ieftin si nepoluant cand nu vom mai avea petrol. Hai sa grabim momentul, zic. Hai sa ne unim fortele intru secatuirea planetei 😀

  7. Prin tarile unde se umbla des cu bicicleta (continuu de fapt) ii mai intelegi pe oameni: vor sa aiba dinamul in centru rotii, ca sa mearga cu adevarat bine si sa nu aiba probleme seara si dimineata, vor sa mearga si pe timp de iarna si sa aiba incredere ca pot face 30 km/zi fara stres. Vor sa pedaleze putin si sa prinda viteza pe pistele de biciclete dintre “sate” (zone rezidentiale). Toate astea adauga costuri la pretul de achizitie.

    Dar la noi, unde bicicleta e folosita numai printre masini, cu stres continuu ca da cineva din parcare cu spatele, a da >400 de lei pe ea e la fel cu a-ti lua iPhone cand ai salariu de 300 de euro.

    • #22

      :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
      te inseli amice. in acele tari toti au bicle de 50 – maxim 100 euro sau le inchiriaza. daca iti iei in Olanda o bicla de mai mult de 50 in juma de ora iti dispare. (asta ca sa nu pui la socoteala ca aia merg pe principiul daca nu s-a rupt si e doar putin crapat inca mai merge)

  8. La noi precum în toate, nu ideea de a face mişcare contează, ci CU CE. Să mă vadă lumea că eu AM. Nu contează că nu-mi place să fac mişcare, trebuie să mă vadă lumea … că aşa mă simt eu bine. Romania, where the snobbism was invented …

    • #24

      de fapt e o trasatura a oamenilor in general nu numai a romanilor. sa spui ca romanu’ e snob de cand lumea….mai cerceteaza nitelus.

    • Da, probabil că de asta este România ţara unde telefonia mobilă s-a dezvoltat cel mai repede în lume … sau pentru că suntem harnici ? 🙂

    • snobbery, not snobism 😀

  9. #27

    Ai uitat sa spui cati kilometri ai facut cu fierul ala in doi ani.
    Insa cand faci intre 5 si 25 de mii de km intr-un an(da mai sunt si din astia), arunci cate un DHS din ala in fiecare luna.
    Pe de alta parte ce mai inseamna snobism in vremurile astea ? Atata vreme cat Jobs ala a facut 6 miliarde pe snobismul oamenilor, chestia asta e deja normalitate.

    • Exact. Cand bagi kilometri, dhs-ul ala nu o sa iti mai fie atat de util.

      Tie iti este util dhs-ul pentru ca faci 10km/luna. Chestie care nu conteaza

    • @thorhammer
      Acuma nu te supara pe mine da’ cati oameni fac 25.000km/365zile= 68,5 km / zi ?????? Io nu zic ca nu-s dar cred ca sunt mai putin de 0.1% din populatie.

      Daca fac 2 drumuri dus-intors pe bicla pe zi in fiecare zi in Timisoara nu adun 20km/zi – in medie daca as merge in fiecare zi pe bicicleta 10km/zi asta inseamna mers la lucru si venit acasa in fiecare zi pe bicicleta + 2 drumuri in weeekend- cam 30min de pedalat pe zi – adun doar 3650km/an desi folosesc bicicleta foarte des. Cu turele in afara orasului ar trebui sa fac vreo 27 de ture de 50km ca sa ajung la 5000km.

      Si nu ma intelege gresit, nu sunt adepta DHS-ului si a bicicletei de 300 – 400 lei si nici a bicicletelor de oras neaparat. Eu folosesc o bicicleta altrix cu cadru de otel pe care am cumparat-o in 2007 cu vreo 500 sau 600RON deci bitza nu e nu stiu ce dar cam in fiecare an trebuie sa bag bani in ea – pana acum am cheltuit pentru intretinerea ei peste 100RON in fiecare an. Daca nu o faceam nu mergea la fel de bine – schimbatul unui lant cu ochiurile largite , unsul lantului in mod periodic fac minuni si ma fac sa nu-mi pierd cheful de mers pe bicicleta + mai sunt altele de rezolvat (cauciucuri schimbate , mai un sezut , mai o pompa , frane ce trebuie reglate, saboti de frana de schimbat , butuci sparti )

      Nu stiu ce cheltuieli as avea daca as folosi o bici mai scumpa cu echipare superioara.

    • #30

      Judit, pana la un punct e corect ce spui. E adevarat nu sunt multi care sa faca 25de mii de km pe an. Eu cunosc doi. Adica sunt prieten cu doi, ca asa cunosc mai multi. Din astia doi, unul e ciclist de Turul Romaniei, iar altul are.. 72 de ani. 🙂 Eu fac mult mai putin, intre 7-10 mii.
      Cu cat bicicleta e mai scumpa, cu atat este mai fiabila, deci costurile de intretinere mai mici. Eu ma duc odata pe an la mecanic, sa faca un reglaj la schimbatoare(nu prea e cazul) si mai ales sa verifice butucii de la roti, ca nu imi bat joc de ele. Mi-e si rusine sa spun cat au costat. 🙂
      Admit insa ca exista si oameni care isi cupara lucruri scumpe si stau cu ele acasa, sau iasa doar duminica in parc. Am cunoscut odata pe unul care avea o bicla de vreo doua mii de euro si nu folosea decat un pinion din cele noua, ca sa nu le uzeze pe celelalte.
      Alt exemplu, nu inteleg de ce au dat unii cu milioanele pe plasme si nu se uita decat la Badea…

  10. #31

    Da si nu.

    Tata are un First Bike care inca merge, a calarit-o vreo 4 ani fara probleme. Dar a avut noroc. Altora li s-a rupt o pedala dupa cateva saptamani. Sau alt mizilic. Dar sa vezi cand cedeaza furca si stai in spital sau chiar crapi. Se mai intampla.

    Problema cu astea ieftine nu este ca nu merg, ci ca sunt mai prost facute. Riscul nu este asa mare, cel putin asa cred, dar exista si este mult mai mare decat la ceva decent de 1800 lei. In plus, o bicicleta nu este smartphone sa o schimbi anual, una buna merge 10 ani.

    In final este doar o problema de riscuri iar mie mi-a fost frica, asa ca am ales sa dau ceva bani in plus. Mai ales ca am si 100 de kile.

    Am ignorat detaliile de greutate, frane, zgomot & co pentru ca la o plimbare in parc este buna orice trotineta.

  11. #32

    Strict vorbind de biciclete acum. Un DHS & Comp, daca mergi strict in oras, e foarte bun. Pot sa recomand biciclete de 450 lei din Cora – daca te uiti atent la piesele lor si sunt bine facute, sunt excelente (ma refer la cateva marci de Altrix). STRICT in oras. O data ce ai iesit de pe asfalt, crede-ma, nu, poti sa distrugi lejer vreo trei doar pe poteci de padure. Dar sunt de acord cu tine, hai sa recomandam biciclete scumpe desi habar nu avem la ce o va folosi omul.

  12. Ba ce rea e lumea…din biciclete au dat-o-n aifoane si macuri. Bre nea’ Arhi, da de ce nu ti-ai luat logan si ti-ai Ford? Ai bani a?! Fitze a?! Arunca aifonu, fordu si macu si pune mana pe pegas, 3310 si o lada tunata! Mama lor de hipsteri camuflati (in functie de situatie)!

  13. #34

    Asta-i articol despre hipsteri(ci) nu despre ciclo-performante…ashe-i?…ca la ei te pricepi…

  14. #35

    @barosu’ lu thor: unde faci tu, mai puisor, 25K km cu bicla intr-un an? eu merg 20km pe zi cu masina prin Bucuresti si am facut doar 28K intr-un an, si asta dupa vreo 2 drumuri in italia si austria…numai alea insemnand vreo 5K km…

  15. #36

    Stimate Arhi, nevoile mele nu pot satisfacute de un dhs. Nu de unul entry level. Dar, pt majoritatea oamenilor am vazut ca e suficienta. Ce vreau eu sa reliefez e faptul ca este bine sa iti dimensionezi nevoile optim. Vrei sa banani de nebun prin paduri si pe toti coclaurii? No entry level Dhs. Vrei sa te plimbi pe asfalt, prin parc si etc ajunge dhs-ul de 400 de lei. Nu are sens sa dai 2000 pe o bicla mai desteapta. As zice ca e fix ca la blog. E bun si blogspotul pana la un punct.

  16. Acum ca ai bitzigla sa nu arunci FoFo la fier vechi: iti dau 2000 pe el. Eu nu port fular: prefer sa dau drumul la incalzire in masina 🙂

  17. Si am tot un DHS, am dat pe ea 359 lei. 🙂 o am de 2 veri, iar vara asta am facut cu ea (doar) 1500 de km prin Bucuresti si imprejurimi. cam la fel am mers si anul trecut. singurele lucruri ce le-am schimbat la ea au fost camerele si pedalele…:))

  18. #39

    Si eu recomand o bicicleta de 3000+ lei, dar recomand in acelasi timp sa dai pe ea doar vreo 4 – 500 lei (de ai norocul !) .

  19. Arhi, tu zici bine ce zici, dar asta e doar perspectiva din care privești tu lucrurile. Fiecare are piticii lui și are anumite „pasiuni”. Tu preferă să investești banii în ceva, eu în altceva și ceilalți cititori sunt sigur că investesc mult în ce îi face pe ei fericiți.

    Desigur, vorbind aici de oameni care chiar știu ce cumpără, nu că își iau biclă de 100 milioane doar pentru că e scumpă, deci bună. 🙂

  20. Am incetat sa fiu biciclista acum cativa ani, cand a aparut dojomobilul in ograda. Am mers prin faculta pe bicicleta nu pentru ca era cool, ci pentru ca nu aveam bani de altceva. Plus ca are si ea niste avantaje, mai ales intr-un trafic idiot. Deci faceam piciorul frumos pe gratis.

    Nu sunt adepta bicicletelor proaste. A mea a fost o troaca ordinara, cand am luat-o (era second si vai de capul ei), am bagat cateva salarii in ea pana a ramas doar cadrul. Totul a fost schimbat si innoit. Am avut ‘ghinionul’ sa am prieten un tip bine infipt la fazele astea, asa ca stiu cum trebuie sa mearga o bicicleta serioasa. Si a mea, pana nu au furat-o, era chiar misto. Nu arata ca atare, dar se simtea super OK.

    Discutia asta este ca si dacia vs Ford de pilda, in cazul tau. Una era Solenza (parca din asta ai avut) si altfel se simte FoFo la condus. Pe acelasi principiu, puteai sa-ti iei inca o Solenza, ca doar tot masina este 🙂

    Nu e deci hipstereala, cel putin nu pentru mine. Este vorba de faptul ca o bicicleta de 300 de lei se misca intr-un fel si alta facuta mai cu cap merge si se ‘simte’ altfel. Am calarit destule biciclete pe vremea respectiva si iti spun sincer ca nu as urca pe bicicleta lu’ tata-miu (luata dupa ce au furat-o pe a mea), desi e noua. Daca m-ar lovi ideea sa-mi iau din nou bicicleta (sa mai aiba jegurile alea ce sa fure), chiar daca ar fi second, sub 300 de euro nu cred ca as scapa. Doar pentru ca am ‘calarit’ bicicleta buna si prefer una de genul asta, decat una facuta mai la ‘gramada’.

  21. Unul dintre cele mai mișto lucruri este să pedalezi la o bicicletă de peste o mie de EURO. Cât de liniștit o poți lăsa în fața magazinului de fulărașe… Plus că vine cu facilitatea „no-crash”: când pui aifonu la ureche și pedalezi, nu te calcă nicio mașină! O altă percepție greșită este că atunci când trece un camion prin tine, o face la fel și dacă ești pe o bicicletă de 400 lei, și dacă ești pe o bicicletă de peste 1000 EUR. Nimic mai fals! Când ești pe o bicicletă de peste 1000 EUR, creierii nu ți se vor împrăștia pe carosabil, ci vor sta frumos în fulăraș!

  22. come on. am avut bicla de vreo 300 de euro. era simitor mai buna, de fapt reformulez: mul mai buna decat fierul de DHS de acum ceva ani.

    2 la mana, multi nu o iau (numai) pentru miscare, ci o folosesc ca un mijloc de deplasare. sa faci 20 de kilometri prin Bucale cu un DHS sau cu un Cube Aero sunt 2 lucruri total diferite. cu zeci de minute diferenta intre ele.

  23. Ca orice om civilizat, poti lasa la o parte faza cu “te arati mai bun ca mine, esti de cacat” daca asa ceva nu iti ia painea de la gura. Oamenii se simt mai agasati de “hipsteri” decat de manelisti – “la un chef merge un gutza asa la caterinca da sa vina aia cu basini si cu imberbi care canta feminin, nu acept (sic)” Prefer ca unu de langa mine sa se laude ca l-a citit pe Kerouac si ca a gasit nu stiu ce esarfa la nu stiu ce magazin – si tu doar ii auzi si vezi, nu te implica pe tine – decat un taran care striga la tine din Mercedesul lui “Ba, saracule, facu-ti si dregu-ti, nu vezi ce Armani am eu? Eu am spart bancomate in Spania, ba! Tu esti un sarac!”

  24. #45

    Cu bicicletele scumpe e alta treaba. DHS-urile in general sunt grele si facute cam prost (si normal, cu componente mai ieftine, nu ma refer neaparat la chestii de fite, dar se simte cand ai un schimbator mai bun sau o frana mai buna), dar depinde foarte mult la ce folosesti bicicleta. Pentru mers prin oras si ture scurte, DHS-ul sau orice alta bicicleta ieftina e suficienta. Pentru ture mai lungi si chestii mai dificile gen urcat dealuri/munti se cunoaste diferenta cand ai o bicicleta mai scumpa.

    In concluzie, cam ai dreptate, e fita sa iti iei bicicleta de peste 2000 RON daca o folosesti sa mergi cu ea pana la piata si inapoi, dar diferenta de pret e in general justificata de cadru mult mai usor si de componente (frane, schimbatoare, viteze etc.) mai bune.

    Ce nu pot sa inteleg e moda printre hipsteri a folosirii de biciclete vintage (din alea cu o singura viteza), care sunt si al naibii de scumpe (intelegeam daca pretul era la nivelul de DHS).

    • #46

      Bicicletele cu o singura viteza(siglespeed, sau SSP), sunt ce mai buna solutie pentru mersul zilnic in oras. Nu sunt “vintage” neaparat si nici moft. Sunt foarte fiabile, pentru ca nu folosesc decat un pinion si o frana(eventual doua), asa ca nu mai trebuie reglaje, schimbator fata/spate. De asta sunt si usoare, rotile de 28 de inci iau mai bine gropile si santurile, decat un MTB cu roti de 26 si sunt inguste, te poti strecura mai bine printre masini.

  25. cuuum, 400 de lei o bicicletă??? păi eşti hipster 🙂

    cică un copil jumătate evreu jumătate ţigan se duce la maică-sa şi o întreabă:
    – Mami, eu sunt mai mult evreu sau mai mult ţigan?
    – Da ce-ţi veni?!
    – Păi Gigel din vecini are o bicicletă la vânzare la 300 de lei şi eu nu ştiu ce să fac, să negociez sau să aştept să se întunece şi să o fur…

  26. #48

    “am toate astea pentru ca am lucrat pe restul si nu se ridica la inaltimea lor. simplu, sunt mai bune.”
    Ia replica asta și aplic-o pe biciclete. Este exact același lucru. Nu îmi dau seama dacă judeci cu 2 măsuri diferite în funcție de situația în care ești sau doar trolezi.

  27. #51

    era si un episod South Park legat de chesti asta. in episod era vorba de posesorii de Prius. merita vazut:D

  28. #52

    Mie mi-au furat bicicleta DHS Royal, care era legata cu cel mai gros lant de la Bricostore, de pe holul blocului! Bicicleta de maxim 300 leva! Cea mai buna bicicleta, rezistenta, din otel inoxidabil vopsit albastru…Imi pare rau de ea si am mare incredere ca Militia romana il va gasi pe hot in cel mai scurt timp! 🙂

  29. Folosesc pe vreme buna (cam 8 luni pe an) un DHS cu care ma deplasez la munca zilnic, 30 de km insumat, deci peste 5000 de km pe an. O folosesc de vreo patru ani si n-am aruncat inca nicio bucata. Singura problema a fost angrenajul care era DHS si a cazut dupa un timp, l-am inlocuit cu unul de calitate mai buna si merge uns. Am mers si cu Cube, dar tot consider ca nu se justifica diferenta de peste 2000 ron. Cred ca in acest caz este invers proportional fata de F1, conteaza mai mult omul de pe bicicleta si mai putin materialul rulant. Plus ca in cazul in care vrei sa investesti vreo 500 ron in cateva piese poti face sa nu se prea mai simta diferenta intre un DHS si un Cube. Restul e “fita”.
    PS: o faza funny la magazinul de biciclete cand am fost sa schimb angrenajul. Seful de acolo m-a intrebat: “Si vrei sa pui un angrenaj X pe DHS ????”. Iar restul care erau in magazin la tunat cu bicicletele lor de firma se uitau la mine cu DHS-ul meu de parca venisem cu mortu’ 🙂

  30. eu sunt un vanator de chestii care costa putin si functioneaza la fel de bine ca alea costa mult mai mult. si nu pentru ca m-ar da foamea afara din casa sau ca as fi vreun zgarcit. pur si simplu nu inteleg de ce sa dau multi bani pe ceva care se gaseste si la mai putin. m-as simti furat intr-un fel

  31. #55

    DHS fac biciclete ok, accesibile tututor. Am vrut sa imi cumpar si eu de la ei dar m-am razgandit. Nu au biciclete usoare adica cu o greutate redusa. Am avut coloana fracturata si locuiesc la etajul 3. Nu car greutati mai mari de 10 kg niciodata si nu am optiune sa imi las bicicleta undeva in siguranta asa ca ar trebui sa o car pe scari. Povestea cu usa inchisa + interfon nu tine. Intra in bloc cine vrea, cand vrea. In consecinta prefer sa dau bani mai multi pe o bicicleta mai scumpa dar mai usoara.
    Snobismul e ceva natural pt. romani. M-am obisnuit, nu imi bat capul.

  32. #57

    Deci daca vrei o bicicleta de calitate cu care te deplasezi esti snob?
    Hai sa fim seriosi si sa nu mai facem postari de dragul de a lasa linkuri catre bloguri nasoale pe care nu intra nimeni.
    Pe aceeasi idee de ce nu ti-ai cumparat Arhi o Dacia Logan cheala cu motor de 1.4?

  33. PS: Si eu mai merg cu bicicleta cand pot si nu pentru ca ma consider mai bun ca ceilalti, nu pentru ca nu vreau sa poluez… pur si simplu pentru ca 1. imi place si 2 n-am nici permis, nici masina 😀

  34. #59

    La fel ca si Arhi, am un DHS de otel de cea mai buna calitatea. Accesoriile in schimb de toata jena, dupa un am maxim au picat toate. M-am dus la un service de biciclete, in Brasov, cred ca pe Balcescu, si cand i-am zis aluia sa inlocuiasca toate piesele cu altele Shimano, a zis ca mai bine imi iau alta. Ei bine, nu, pentru ca nu stiu cate biciclete pana in 300 de euro rezista la alergatura zilnica, off-road si on-road cu 110 kile in spate. Ce, are cadrul mai greu? Pai ideea e sa ma mentina in forma, deci efort mai mare. Jante de aluminiu nus’ de care? No shit, pana acum sigur aveam colectie de 8-uri. @Haolica. In ce sens merge mai bine? Are motor? Ca a mea e reglata ceas si te unge la suflet cand mergi pe ea. La cele aproximativ 50 de kilograme pe care le ai, 1-2 kile in plus se cunosc, dar la mine si la Arhi (peste 100) diferenta este insesizabila.

    • o prostie.

      am 90+. Am trecut si prin categoria 100+. Aveam o carboanca pe care am schimbat-o cu una de otel. Diferenta e undeva pe la 3 kile in favoarea otelului.
      daca pe carboanca ajungeam la 47km/h in aproximativ o intersectie, cu otelara de pe la 42 incolo imi ies ochii din cap.
      Asta in conditiile in care ambele bicle sunt in gama de pret 1000 si un pic de euro/noi.

      2-3-4 kile conteaza enorm daca sunt distribuite prost.

    • Oricum, atitudinea de “sunt mai bun ca tine ca am bicla mai scumpa si mai breaza” este obligatoriu insotita de fularas si iPad si iMac. Arhi n-are decat partea a doua, deci, asteptam sa vina si prima

  35. #62

    ai primit emailul de la mine? ala despre care vorbeam ieri. da un semn, ori-ori

  36. #66

    unde te dai cu blicla prin Bucuresti ?

  37. #67

    “M-a luat valul. Eu voiam doar să subliniez că sunteți niște snobi, care ați da zeci de milioane pe ceva ce funționează și pe mult mai puțini bani.”

    Cum mai merge iMac-ul?

  38. Manule, e discutabil. Asa cum unii au (am) decis ca iPhone,Pad,Book sunt mai bune decat suratele lor produse de catre altii, asa am decis si ca DHS e o bicicleta buna pentru ceva si… nu pentru altceva (a sunat la fel de smart ca un pian pe scari).

    Cat timp ai o bicla pe care o scoti ocazional din casa, la un parc, o recreere, un DHS e foarte bun.

    Dar cand faci kilometri multi prin oras… ai nevoie de mai mult. Eu am facut in noiembrie numai 400 de km pe bicicleta. In octombrie am facut insa 1.200 km, iar in lunile de vara mai mult.
    Am zile multe cand ma duc la filmari la Buftea cu bicla, sunt 40 de km dus-intors, daca nu ma insel. Pai daca ma trimiti cu un DHS da-mi si niste bani de taxi, ca sigur dupa cateva zile mi se rupe sub fund (care mai are si 120 de kg).

    Depinde, deci, pentru ce dai banii. Eu am doua bicle, un Trek si un PG (asta are si motor electric), da’ fular la tricou nu port decat atunci cand fac cate o infectie in gat.

    Cel mai bun exemplu mi l-a dat unul dintre fotografii trustului, care merge numai cu bicla. Sta in Berceni cu mine, masina are nevasta, el merge doar cu bicla. Mi-a aratat ca, in timp, a dat pe biciclete mai mult decat pe un Logan, si crede-ma ca e orice numai hipster nu (si nici valente eco nu are). Doar ca neavand timp de alt exercitiu fizic… bicla e perfecta. Cred ca multi ar vrea sa arate ca el la 30 de ani (iar el are vreo 41).

    Ca sa concluzionez… cand faci putini km e bun si un Pegas Clasic (ala Modern are prostul obicei sa se rastoarne). Si sa stii ca n-am insinuat ca daca faci km putini pe bicla ai fi lenes! 😀

    • #69

      Biciclatul pe strazile pline de masini e mai grav pentru sanatate decit lipsa exercitiului fizic. Te transformi intr-un filtru care inhaleaza toate noxele emise de motoare.

    • #70

      wow pacala… si daca mergi pe trotuar (pe jos) sau in masina ai niste filtre speciale invizibile care te apara de noxe nu??

  39. Multi cred ca daca esti blogger de top inseamna ca si esti milionar in ron…

  40. “Eu voiam doar să subliniez că sunteți niște snobi, care ați da zeci de milioane pe ceva ce funționează și pe mult mai puțini bani.”

    dap, si eu tot pe chestia asta vreau sa insist.. produsele apple costa zeci de milioane in conditiile in care sunt altele mai bune la aproape juma de pret 🙂

  41. si loganul e tot masina..

    • Eh, i s-a facut cam multa publicitate.
      Tocmai ce-a zis Cabral ca exista biciclete mai scumpe… dar banuiesc c-a fost o exagerare, ca mie nu mi se pare deloc o masina ieftina.

  42. “Arhi : am toate astea pentru ca am lucrat pe restul si nu se ridica la inaltimea lor. simplu, sunt mai bune.”

    Tu iti dai seama ca in cazul bicicletei e exact la fel , nu ? Diferenta e foarte mare intre o bicla de 400 lei si una de 2000 lei , si iti dai seama in primii 20 de metri . E ca si cum ai compara un ford cu o dacia nova.
    Cam la toate produsele sunt variante mai proaste si mai ieftine.

  43. Bicicleta mea are in jur de 10 ani, este genul ala de first bike facut la modul de neam prost, mare si grea in draci. M-am folosit de ea in cele mai extreme moduri posibile si nu am ajuns sa schimb nimic pana acum, nici macar franele, evident ca trebuie sa franez 25 de metrii pana ma opresc dar face parte din farmec.

    • Cristian, frana e sfanta. Pe cand inca bicicleam, m-am trezit PE DRUM ca in fata mea la o masina de pe banda intai vaca de pe locul mortului deschide portiera IN FATA MEA. Daca nu aveam frana teapana, de am inghetat la cativa centimetri de portiera, probabil ma dadeam peste cap si cine stie ce-mi rupeam. Nu mi-am permis frane pe disc, dar aveam din alea ‘in v’ noi si bune. Faptul ca nu-ti echipezi bicicleta ca lumea pe poate costa niste oase frante.

      Asta face diferenta intre o troaca de 100 de lei de la First Bike si una ceva mai serioasa. Am avut bicicleta care arata ca dracu, dar ‘echipamentul’ era serios; de la frane la schimbatoare si roti (poate unora le place sa tot mearga in opturi, eu am preferat sa investesc o data niste bani seriosi pe ‘cercuri’ bune si nu am mai avut niciodata probleme.

  44. Pe vremea când bicicleam am avut DHS. După care, sătul de băgat bani în ea şi cărat în cârcă de prin diferite locuri am făcut upgrade la una de snob. În prima zi mi-am cărat şuturi imaginare în gura pentru că m-am chinuit ca un bou cu o rablă ieftină! Şi da, bicicleam mult, poate peste 100km/zi, şi nu doar pe asfalt, eram chiar dependent de drumurile forestiere 😛 Pe de altă parte, nu aş recomanda o bicicletă scumpă pentru plimbări ocazionale…

  45. Cand vad cate unu cu fular la gat in bar sau in metrou, unde eu stau in tricou, imi vine sa il strang de gat.

  46. #80

    domnule, inca o data ai dovedit cat esti de ipocrit! Felicitari!

  47. I’ve got the body of a god!
    (Too Bad It’s Buddha)

    Sic!

  48. #82

    da arhi, i-ai raspuns tipului ca ai Iphone pt ca ai avut si altele si nu ti-au placut si asta e net mai bun; Asa este si cu bicicletele, daca tu nu te-ai dat cu una de 2000lei nu poti sa faci diferenta; De ce ti-ai luat Ford si nu ti-ai luat Dacia? Pt. ca si Dacia merge si cu mult mai putini bani.
    Oricum ai lua-o ideea e clara, un lucru bun nu e niciodata ieftin, dar nu orice lucru scump e neaparat si bun;

  49. 2000 lei? quote I’d rather walk! unquote
    si chiar asta si fac. am o bitza de 5 milioane, vara asta cred ca am mers cu ea de vreo 10 ori, ceea ce inseamna vreo 200 de km (ca ies din oras, de fiecare data)
    2000 lei dai pe o masina 😀

  50. Hmm…hipster în sus, hipster în jos…oare eu’s singurul care nu ştie ce naiba e ăla un hipster ? Poate îmi dă şi mie cineva ” pă româneşte ” definiţia unui hipster…

    • da’ de aia cu fulare, esarfe islamiste(?), barbita(uneori), curatei, imbracati intr-un anumit fel(unii ar zice ca mai ghei, asa), la care le place muzica alternativa mai domoala si care se lauda ca citesc. se cred boemi dar sunt burgheyi. io-s boem, ce plm. in fine, mai sunt, zic io, multi hibrizi cocalaro-hipsteri. astia se indreapta inspre spectrul mai din topor al tipului descris mai sus.

  51. Toti posesorii de biciclete ieftine si-au dat cu parerea. Aiurea. Adica dati 1000 de lei pe un smartphone dubios dar preferati sa carati o bicicleta cu cadru de otel 3-4 etaje in loc sa carati una cu un cadru finut de aluminiu care cantareste jumatate. La fel preferati sa va rugati de frane ca la Dacie, sa bufneasca si pocneasca schimbatoarele la orice schimbare de viteza sau sa scartaie ca un tomberon pe roti.

    Nu, nu as da 10000 pe o biciclatea, dar o Kona Dew sau alte biciclete cu cadru de aluminiu, rafuri duble de aluminiu, frane pe discuri si eventual amortizoare pe fata (pentru protectia incheieturilor) pe la 2000-2500 de lei isi merita pana la ultimul banut daca faci peste 2000 km / an.

    Saptamana asta am vandut Matiz cu 3200 lei dar in primavara vreau sa-mi schimb bicicleta si ma gandesc sa aloc vreo 2000 de lei pentru ea, vreau sa fac Transfagarasanul cu ea.

    • #87

      Florin » ba ma scuzi, dau 3000 de lei pe smartphonul ala dubios, pentru ca de pe urma lui, si de pe urma lui, familia mea mananca. iar pentru baiatul cu cadrul de otel, realizezi ca esti ilar. adica vrei sa faci sport, dar ti-e greu sa cari 3 kile in plus, ca te spetesti. hipsters, hipsters everywhere

    • Nici vorba de hipstereala. Am mentionat, daca te plimbi mult (peste 2000 – 2500 km/an )cu bicicleta merita sa dai bani pe una buna, n-o iei in fiecare an. Si daca esti o fata de 50-55 kg merita sa dai ceva bani in plus pe o bicicleta cu 4-5 kilograme mai usoara cand urci scarile cu ea in spate.

      In alta ordine de idei eu mai urc din cand in cand in Poiana cu bicicleta. Lucruri banale precum foile ovale sau cauciucuri subtiri pe rafuri duble de aluminiu, toate pe un cadru usor imi fac plimbarea mai frumoasa. Habar n-ai cat pot influenta niste foi ovale dinamica la catarare.
      Si cand urc diverse chestii imi place sa le si cobor, cu viteza … maxima.

      Chiar anul trecut i-am demonstrat unuia ca bicicleta lui noua din supermarket nu e nici dreapta si nici centrata: la viteze mari bicicletele ieftine tind sa se … dezintegreze. E o senzatie foarte naspa la 50-60km/h cand simti ca bicicleta incepe sa tremure din ce in ce mai tare si faptul ca franezi pe raf inrautateste exponential tremurul.

      Daca te dai de 10 ori pe an cu bicicleta, e buna si una de 300 de lei. Dar nu poti spune ca o bicicleta de 2000 de lei nu-si face banii. La fel cum un smartphone de 3000 lei te ajuta sa iti castigi paine, maica-mea se multumeste cu un display monocrom pe care scrie mare si se vede bine in soare puternic.

    • #89

      De ce sa cumperi bicicleta din aluminiu cind exista cadru din fibra de carbon? Ca doar e mai usoara. Stiu ca pentru rromanica e scump dar crede-ma ca exista destui care spun ca un cadru de aluminiu e jaf pe linga unul de fibra de carbon.
      P.S. Astia nu sint hipsteri ce poarta fular la tricou ci oameni ce dau 3000$ pe un cadru de bicicleta:
      euro-sports.ca/?products=argon-18-e-114

    • @Mihai: Nu fac sport de permormanta si nici nu castig bani cu bicicleta. Un cadru bun de aluminiu isi are rostul si nu costa cine stie ce. Un cadru de carbon e de 10 ori mai scump si singurele sale beneficii sunt greutatea infim mai mica, durabilitatea si un spor de performanta … daca ai cu ce sa il extragi.

      Subliniam faptul ca nu e hipstereala sa dai 2500 lei pe o bicicleta buna atunci cand o folosesti de cateva ori pe saptamana si esti genul care “se da tare”.

  52. @Atilla Nu ma insel, cunosc oameni care au biciclete de 700, 1000 si 2500 de euro. Da, se fura continuu: si la olandezi, si la danezi, si la nemti. De asta le urca cu ei in birou si le leaga chiar si in curte acasa.

    Dar prietenii astia chiar au nevoie de biciclete, fac 30 de km pana la lucru dus si 30 de km la intors. Pleaca pe intuneric, se intorc pe intuneric (ca se intuneca repede iarna). Nu lasa bicicleta acasa nici iarna, pentru ca le-a intrat in asnge.

    Eu mi-am luat bicicleta de 25 de euro pentru ca doar atat am nevoie de ea: sa ma duca 15 minute dintr-un loc in altul pe timp de zi.

    • #92

      Radu Alexandru » aiai e diferenta, oamenii nu rationeaza. eu am zis ca vreau bicicleta sa ma plimb prin parc. \quaie, daca nu e de minim 7000, degeaba dai banii\ comooooon

  53. #93

    Daca intrebarea este daca are vreun sens sa vorbesti la un Vertu in tramvaiul 41, raspunsul este evident … este total lipsit de sens !

    Insa daca ai avut anterior bicicleta DHS de 100 euro si simteai ca tu poti da mai mult din tine dar nu te ajuta bicicleta, atunci are sens sa dai mai mult pe ceva mai mai bun.

    Regula principala este ca pretul este invers proportional cu greutatea bicicletei.

    P.S. si cred ca pe langa faptul ca romanul este snob mai este valabil si acela ca-i prea sarac ca sa-si cumpere un lucru prost. De aceea prefera ceva de firma.

  54. #94

    Majoritatea, cu bitze scumpe adica, nu inteleg ca scopul unei biciclete este acela de a te ajuta sa te deplasezi ieftin, gratis si moca cum le place romanilor sa zica. Normal ca nu ai sa-ti lasi bicicleta ta scumpa rezemata de un stalp undeva si atunci, iesi cu ea doar de dragul de a pedala o zi pe saptamana (ca doar a costat atatia bani).

    Ii intelg doar pe baietii care sar cu ele si se distreaza, nu si-ar permite una ieftina sa se strice des.

  55. #95

    De ce sa dai doar 2000 de lei pe o bicicleta cind exista unele mult mai bune cu 3000-5000 de lei.

  56. #96

    Diferenta dintre DHS-ul tau si un CUBE, de exemplu, e ca si diferenta dintre Fofo si raposata ta Dacie.

  57. #97

    Va dati seama cum am ajuns din cauza unor cocalari? Acum oricine are BMW, IPhone sau Mac e considerat cocalar. Asa faci reclama negativa in Romania, convingi niste manelari sa foloseasca produsele concurentei :))

  58. Florin: cadrul meu de otel se pisa pe orice cadru similar de aluminiu. Avantajele otelului sunt multe, din pacate are dejavantajul ca e mai scump.

  59. #99

    Arhi you don’t understand! It’s all about performance that’s the name of the game… www.youtube.com/watch?v=Vn29DvMITu4

  60. #100

    Un prieten de-al meu are o bicicleta pe care a dat 1200 de euro, si asta in urma cu vreo 5-7 ani, cu care am mers si eu, si pot spune cu mana pe inima ca e cu mult peste orice bicicleta pe care am mers pana acum. In fine, el nu si-a luat bicicleta pentru a fi in pas cu moda, ci pentru ca o foloseste pentru a merge pe trasee accidentate, unde o bicicleta Made in China, ar ceda in cateva clipe si nu neaparat ca i s-ar rupe cadrul, ci pentru ca i-ar exploda camerele la impact sau i s-ar nenoroci spitele. Daca vrei o bicicleta doar pentru a te deplasa din punctul A pana in punctul B, atunci poti sa-ti cumperi o bicicleta ieftina, chiar si un pegas.

    • #101

      Andrei » eu aia am cerut, un sfat pentru o bicicleta de oras. iar baietii mi-au explica ca fara 7000 de lei, nu are sens sa imi iau bicicleta.

  61. #102

    E o problema de logica practic .Atata timp cat de exemplu ( am vazut aici un exemplu cu walpappers ) nu ai vazut toate walpappers-urile din lume nu ai cum sa zici ca al tau e cel mai frumos ….Exista cel putin o sansa la n sa gasesti unu mai frumos ca cel pe cre il ai .Indiferent care e n .. principalu e ca exista .Si problema se poate generaliza.