marian godina si specialistii in circulatie

Scrie Godină, polițist de circulație, o lămurire despre o situație ipotetică dintr-o intersecție. Ai zice că dacă omul, care e POLIȚIST DE CIRCULAȚIE, zice o chestie, problema e lămurită, nu?

Ei, nu. Citiți comentariile și o să vedeți cum tot felul de lăcătuși și absolvenți de școala vieții îi explică cât e de prost și cum nu știe nimic.

Am ajuns să urăsc foarte mult comentatorii de interneți, facebook în special. Foarte mult.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

130 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Discutia asta e lunga si obositoare si am doar un sfat: in Ro e cum zice Godina, in tarile mai civilizate aveti grija ca e fix invers (sau cel mult culpa comuna).

    • #2

      pe noi ne intereseaza cum e in ro

    • asta pentru ca….

    • #4

      Am inteles. Problema e asa: cand iesiti din Ro sa tineti minte si daca doamne fereste modifica legea mai cu cap sa vezi distractie. Ia de exemplu cati ani au trecut de cand nu se mai ocoleste centrul imaginar cand virezi la stanga si cati soferi stiu asta?

    • #5

      cateodata am impresia ca nimeni nu stie. acum cateva zile la auchan titan era unul sa faca apoplexie urland la mine ca nu l am.ocolit

    • care tari civilizate si de ce ar fi invers? Macar o tara si o lege?
      Ca, din ce stiu eu, in tarile civilizate cand schimbi sensu tre sa acorzi prioritate. Ca in tarile noastre neciviizate

    • #7

      Radu, am dat examenul teoretic in 2015, toamna. Inca se ocoleste centru’ asta imaginar de poveste, teoretic. Sau cel putin asa scrie prin cartile alea de rahat si in chestionarele online.

    • #8

      Radu, poti sa dai te rog si un link catre chestia asta? Nici eu nu stiam ca s-a scos acea prevedere, dar au trecut 8 ani de cand am citit ultima oara codul rutier.

    • #9

      @animaloo – UK si IE, stiu sigur pentru ca aici capsunaresc de ceva ani, plus inainte am avut ceva de a face cu managementul de trafic rutier, adica sunt oarecum de meserie 😛 Daca vrei sa citesti ai aici: www.rsa.ie/Documents/Learner%20Drivers/Rules_of_the_road.pdf Pe scurt, giratoriul nu e intersectie sau drum, nu se aplica datul de prioritate la schimbarea benzilor, doar la abaterea de la traiectoria normala. Masina verde nu urmeaza traiectoria normala, deci trebuie sa dea prioritate celor care ies, vezi pagina 131.

    • #10

      @Dragos pot, dar nu vreau. Ti-am zis, ai aflat, esti sofer, stii unde sa cauti.

    • #11

      Radu = Specialistul român de internet

    • #12

      strict la aia cu ocolitul centrului imaginar……plm…stiu ca s-a scos…dar dupa cateva accidente ratate la mustata ca eram ala care nu-l ocolea am ajuns la concluzia ca mai bine ma fac ca n-am citit nici eu legea.
      si pentru cine a uitat: asta cu ocolitul centrului imaginar s-a schimbat atunci cand s-a schimbat si prioritatea in sensul giratoriu (da, pe vremuri se dadea si in sens prioritate de dreapta)

    • #13

      @Attilla exact asa se va intampla cand vor corecta reglementarile pentru sensul giratoriu, sa le puna de acord cu restul lumii,

    • ce satana inseamna ruta normala?

      imi place ca zici tari civilizate si zici UK+irlanda. vorbesc strict dpdv al condusului

    • din ce am gasit pana acum, canada are aceeasi regula: masina verde ar trebui sa acorde prioritate. Bine, la canadiezi zice sa semnalizezi stanga in giratoriu

    • #16

      Strict dpdv al condusului UK+Irlanda sunt la ani lumina fata de Ro, tu despre ce vorbesti acolo?
      Da-mi si mie link despre Canada cum ti-am dat si eu, desi ma astept sa fie cat se poate de similar cu UK din cauza de Commonwealth…din ce vad eu aici chiar e: www.mto.gov.on.ca/english/dandv/driver/handbook/section2.6.7.shtml
      Adica tot cu taiat benzile e traiectoria normala – daca citeai ce mi-ai cerut sa-ti dau nu mai trebuia sa intrebi care e aia.

    • #17

      @Radu: si cand vor corecta si alinia reglementarile…se va conduce tot dupa bunul simt si legea se va aplica doar in caz de accident 🙂
      partea naspa este ca multa lume conduce fara sa mai fie atenta la semnele de circulatie ba au si fost uitate:
      Marian a plecat de la o poza fara nici un fel de semne aditionale (marcaje rutiere) si in poza lui are dreptate; apoi apar in discutie si sunt date ca exemple poze unde exista marcaje rutiere si e chiar si o intrebare pe acolo de genul:

      “Calin Andrei Sau cum, schimbam regulile de circulatie dupa marcaje? Daca nu exista sunt vinovat, daca exista nu sunt? In toate sensurile giratorii regulile de circulatie sunt aceleasi.”

      adica plm…da-le-n ma-sa de marcaje…cine naiba se uita la toate prostiile de pe jos sau de pe stalpi?!!?

    • #18

      Exemplu clasic de retardism social. Arati cu degetul niste impostori si vin alti impostori sa se foloseasca jegos de argumentul tau. Ce conteaza ca omul specifica clar cum sta treaba in UK si va da si link, impostorii nu-si vor folosi niciodata tartacuta pentru ca ii poti manipula ca pe niste sobolani.

    • #19

      18.16: pauza la NASA

    • #20

      Fix UK e de dat exemplu cand vorbim de reguli de circulatie. Radu, presimt ca atunci cand te intorci de la capsuni o sa fi de ala care injura pe autostrada ca sunt mii de masini care merg pe contrasens.

    • #21

      Nuu, taie din bonurile de masa pentru fiecare comentariu da mie nu-mi pasa ca-i fac banii aia la pacanale. #yolo

    • #22

      @Radu, animaloo etc: Bre, discutia despre giratorii in Canada e inutila, vorbiti despre cai verzi pe pereti. Pt ca sint practic inexistente, sincer n-am vazut nicaieri. La fel si in State. Toate intersectiile serioase au semafoare. Iar cele din Romania, am vazut de curind (in concediu) – sorry, dar sint un kkt sinistru. Poate nu-s obsinuit cu ele, dar cind se ingramadeste lumea, se intampla exact ce spune nea Godina pe fb. Nu vad ce mare sfaraiala e, dar nah, stiu ei expertii de trafic din Romania mai bine decit prostii de americani si canadieni.

    • #23

      DC: giratorii exista multe pe Quebec…dar macar inainte de a intra in sensul ala se semnalizeaza in ce parti o iei
      saaq.gouv.qc.ca/securite-routiere/clienteles/aines/nouveautes-route/
      Eu in Toronto nu am….dar cele din Romania ma ucid

    • #24

      Boris, esti amuzant. Hehe.
      Ce e in neregula cu traficul din UK, in afara ca e pe partea gresita? Ce ti-a lipsit? Injuraturi si claxoane si flashuri? Trafic civilizat, fara crosetari? Morti in accidente de 6x mai putini ca in Romania? Ia zi, ce nu e bine?

    • #25

      @Radu: din ce ai link tu pt Canada: If exiting from the left lane, watch out for vehicles on the right that continue to circulate around the roundabout.

      Din asta reiese ca daca esti pe interior trebuie sa fii atent cand iesi la cei din dreapta care continua in sens. Adica fix ca la noi. Tu ce ai inteles? Ca vad ca te bati cu toti pe aici.

    • #26

      @scipio am inteles sa fiu atent, asa zice si aici. Nu sa dau prioritate, ci doar sa fiu atent – ceea ce e de bun simt, te sfatuieste sa nu intri ca berbecul chiar daca ai prioritate, chestia asta se repeta in mai multe situatii in lege. Cand trebuie sa dai prioritate zice “yield” sau “give way”.
      N-am cum sa nu ma contrazic pe regulile de aici, pe alea din Ro n-am nici o problema sa admit ca e cum zice Godina.

    • #27

      @mihaela: Da, circulatia in Romania in general e ca ruleta ruseasca. I-am si rugat pe cumnati, unchi: bai tata, io stau in spate, nu vreau sa vad depasirile la mustata, drumurile bombardate sau foaiala asta de te doare capul la giratorii. Si-asa nu-mi plac filmele de groaza.
      Iar cu marcajele am si eu o istorie: ne-am foit o ora in Bacau, nu exista in centrul orasului ala nici-un indicator de strada! Trebuia sa ajungem intr-un cartier Letea, am mers o gramada in lung si-n lat, nu era scris nicaieri (in centru!, in pizda ma-sii) daca e Calea Moldovei sau Strada Tecuciului. WTF?!?

    • #28

      Si ultimul comentariu tip “la mine la capsunaria”: in situatia in care traiectoriile ajung sa se intersecteze ca in poza lui Godina aici toata lumea va presupune ca masina verde cedeaza si asa se va si intampla. Normal ar fi ca sa nu se intersecteze traiectoriile asa, dar daca nu cunosti giratoriul si te ia prin surprindere si trebuie sa faci mai mult de 180 pe banda din exterior asa procedezi, dai prioritate la cei care ies. Am aproape 6 ani de condus aici, n-aveti cum sa-mi spuneti ca nu e asa 🙂

    • #29

      @radu-sa fii sigur ca Godina are dreptate,si exact asa se-ntampla in toate tarile cu traficul pe dreapta!Te-ai bagat si tu in seama pe principiul:bai,io sunt martalog prin UK,va lumineaza baiatu care merge pe stanga,pe invers cum ar veni.
      Daca n-ai fi penibil,ai fi de-a dreptul patetic!

    • Nu se mai ocoleste nici un centru imaginar. Spune bina asta in film www.youtube.com/watch?v=REFU5paclPw
      Aia cu ocolitul centrului era un retardism pentru tari cu circulatie ca in coreea de nord. Daca-s mai mult de o masina pe sens care vireaza stanga, avand aceeasi prioritate ambele sensuri, in loc sa se fluidizeze circulatia, se ajunge la mica intelegere adica la blocaj, in romania.

    • #31

      @Radu: ma bulverseaza un pic logica ta referitoare la “Masina verde nu urmeaza traiectoria normala, deci trebuie sa dea prioritate celor care ies, vezi pagina 131” – asta probabil fiindca in desenul lui Godina merge ccw, in ala de la p.131 cw.

      Poate mi-a ruginit engleza, insa unde scrie la p.131 ca traiectoria exterioara trebuie sa dea prioritate? Ca, in afara de niste reguli CLARE pentru cei care vor sa intersecteze exteriorul in vederea iesirii (indicate right/left), nu spune decat ca, pe romaneste, nu belesti ochii – belesti pula. Recte, watch out and give plenty of room to traffic crossing in front of you on the roundabout, especially vehicles intending to leave by the next exit.

      Nu te supara pe mine, daca as avea vreo broasca stricata te-as chema sa ma ajuti – vad ca ai sculele la tine. Insa argumentul tau precum ca “aveti grija ca la civilizati e invers” este pur stupid. In pula mea, avem o regula in Romania, de ce sa nu o respectam? Maine, ca poate azi esti ocupat cu Attila si Animaloo, vino sa imi zici si ca viteza se masoara in mile pe ora. Sau noduri.

    • #32

      @Radu: Cel de pe banda din dreapta nu are nici o obligatie decat de a-si pastra banda. Cel din stanga cand vrea sa iasa trebuie sa fie atent sa nu dea peste el. Tu deduci de aici ca cel din dreapta trebuie sa ii acorde prioritate?

    • #33

      Radu, tu chiar nu vezi ca in poza pusa de Godina marcajul este “circular” iar in cea pusa de tine este tip “turbina”??!!
      te contrazici d’ampulea pe aici numai ca sa ne arati superioritatea rumanului plecat peste balta.
      io zic sa te intorci acasa daca e stresul prea mare acolo

    • #34

      @Radu – tu esti ori trollul perfect, care face misto de aia care nu stiu ca in IE si UK se circula pe stanga, ori nu ai inteles regulile de circulatie si trebuie sa ne fie frica sa iesim pe strada cand conduci tu! Uite, explicat in cuvinte si imagini, care sunt regulile de circulatie in sensul giratoriu in IE.

      www.youtube.com/watch?v=Diu1k_5H45k

      Confirma ce zicea Godina si ce zice si bunul simt – daca ai de iesit din sensul giratoriu, te duci pe banda cea mai apropiata de iesire, nu tai calea altuia, ca Bula prin maracini.

    • #35

      Radu, hai sa o luam altfel…unde scrie ca tu ai prioritate daca esti pe banda din interior si vrei sa iesi din giratoriu? Da citatul in clar, nu pagina.

    • #36

      Pentru cei cu spume la bot, care au nelamuriri: in primul rand vorbim si noi discutii, ca d-aia e blog cu comentarii, mai discuti, mai schimbi o idee, mai inveti ceva daca ai mintea deschisa. Daca nu ma credeti ca mai la vest de Romania masina verde cedeaza, asta e, nu mai pot sa va ajut mai mult de atat. Sa aveti asigurare buna daca abordati giratoriul din afara cu regulile din Romania.
      Si daca aveti impresia ca traficul din Ro e la fel de bun ca ala de aici, uitati-va pe statisticile cu numarul de morti.

    • #37

      Jon si Joe, imi calc cuvantul cand am zis ca nu mai postez. Deci: situatia Godina, aplicata in UK/IE, evident in oglinda: nu zice clar ca masina verde cedeaza PENTRU CA MASINA VERDE NU ARE VOIE SA MEARGA ASA IN GIRATORIU IN PLM DE CATE ORI SA VA ZIC. Nu are cum sa reglementeze suplimentar o situatie neregulamentara din start, ce e asa greu de priceput nu stiu.
      Pagina unde zice ca trebuie, in general, nu in exemplul asta particular, sa lasi loc masinilor care ies am zis-o deja.

    • #38

      @Radu: interesant cum setezi tu parametrii “discutiei lungi si obositoare” in care intervin si unii “cu spume la bot”. Pe urma, ne arati tu cum se merge undeva unde, sincer, nu inteleg, nu era cazul, sau discutia. E blog, hai sa zicem orice. Nu, Cetine? Am fost si eu in America, faci stanga de pe banda 2, peste dubla continua. Ca e OK. Dar, e relevant in discutie? Daaaaa, e blog, hai sa ne bagam pula!

      Gogule – se discuta despre o tara unde, ca sa te citez, tu nu “capsunaresti”. Pe langa faptul ca, dandu-te smecher, ii jignesti pe altii – incerci sa pari doct, ai lucrat in managementul traficului, citezi din regulamente, nu esti, cum ar veni, idiot, ca altii de prin Spania, vai de ei – o mai si tii langa cu argumentatia. Sa mor nebun, asta seara am trecut eu, pe rosu, la Leu, in Bucuresti. Si ce? Sunt vreun Fittipaldi? Schimba asta, cumva, datele problemei? Cetin a postat o chestie clara, singurul care a fost la obiect a postat ceva contrar scris de alt specialist in aplicarea legii. Tu oi fi, nu zic (desi nu dai semne), dar esti pe malul gresit al raului de unde vine discutia.

      Si zice “Arhi”: pe noi ne intereseaza cum e in ro. Iar tu, laureatul acestui post (caci tu esti specialistul in internetzi), ii raspunzi. Sper sincer ca ai luat ceva “paunzi”. Desi nu cred.

    • #39

      @der, am dar cateva motive pentru care am postat, le reiau: oamenii mai si ies din Romania cu masinile, giratoriul e prost definit (alaturi de multe chestii scrise dupa ureche in codul rutier) in Romania si este posibil sa i se corecteze definitia, si in partea asta a lumii giratoriile sunt mai populare ca orice, deci sunt sanse maxime sa stiu despre ce vorbesc. Daca nu e interesant pentru tine, nu citi, nu te obliga nimeni.
      Si n-am contestat sub nici o forma ce zice Godina. Doar am zis ca daca te gasesti in situatia postata de Godina aici sa nu te mire ca iesi vinovat daca esti masina verde.

    • #40

      Si mai ales, asta: xkcd.com/386/

    • #41

      Radule pe Uranus trebuie sa levitezi sa poti iesi din giratoriu. Esti exemplul clasic de roman prost. Ce treaba are Romania cu Uk, Ie, Isis s.a.? Discutia era despre Romania, nu despre alta tara. Cand vii in Romania respecti legile de aici. Ba, la fiecare cacat trebuie sa fiu unul ca sa zica ca in tarile din “vest” e altfel.

    • #42

      @Radu – Esti funneh. Dar, funneh pe partea cealalta a raului. Din nou, nu e rolul meu sa fac asta – desi pare ca e mai degraba al tau – regulile sunt specifice in fiecare tara. Eu, de pilda, mai beau o bere, si ma sui la volan. Stiu ca nu e legal, moral, so on. Acum 2-3 ani, era nasol in Romania, aud ca acum e mai “frowned upon”. Dar nu e o regula.

      Dar, din nou, de ce ne spui tu ceva care, in logica postului, nu e, nu stiu cum sa zic… liniar? Tu esti in capatul cel mai opus al pizdii fata de cur, fara suparare, si tii teorii… Care e relevanta, sau logica? Daca eu zic ca in Romania, la trecut pe rosu, iei amenda si nu iti ia permisul, o sa ma combati cu ce e in Anglia sau Irlanda? OK, am inteles, amenda e mai mare, vremea mai de cacat, berea mai buna… Dar, chiar si asa, spiritul discutiei, unde s-a mai ascuns?

      Ca in bancul ala: “aveam un frate, tractorist…”

    • #43

      Deci romanul nu e numai specialist pe internete in de toate, ba chiar stie ce trebuie discutat si ce nu la altii pe blog, pentru ca. Sa nu vina strainii/capsunarii sa ne zica noua cum e bine, ca stim noi. Sa nu carecumva sa invatati ceva nou.
      Bine, am notat, promit sa nu va mai zic (pana data viitoare).

    • #44

      Pana mea, n-aveam cum sa stau deoparte 🙂

      Radu imi aduce aminte de un baiat mutat in Germania care jura pe rosu ca-n Germania, pe autostrada, are prioritate ala care intra in depasire, nu ala de pe banda de viteza. Evident o tampenie, aia-l lasau sa intre ca nu omori imigrantul doar ca sa-ti demonstrezi punctul de vedere.

      Radu, ca sa explic punctual, dupa o analiza completa a documentului trimis de tine:
      – masina verde poate merge relaxat asa. La pagina 130, daca te uiti, vei vedea ca aia care ies la ora 12, adica la a doua iesire, pot merge PE AMBELE BENZI. Cu alte cuvinte, masina verde e brici acolo.
      – masina rosie e de porc acolo. Ea trebuia sa fie de mult in banda 1. Ea e unde nu trebuie.
      – formularea ‘yield’ sau ‘give way’ inseamna, intr-adevar, acordare de prioritate. Pe de alta parte, ‘watch out for and give plenty of room to’ nu poate insemna decat ca le dai spatiu CA SA TREACA. Nu poti da spatiu cuiva sa treci tu, nu?
      – in fine, argumentul tau e slabit considerabil de absenta unei prevederi re cedarea prioritatii in fata celui care iese. Daca cel care iese trebuie sa imi faca loc si eu nu trebuie sa-i fac nimic, e clar cine are prioritate.
      Sugestia mea e sa ai grija, pari un tip norocos – ai condus 6 ani complet aiurea si n-ai avut accidente, dar nu te baza pe asta.

    • desi eu l-am luat la intrebari pe Radu, in Canada este exact cum zice el si invers fata de la noi.

      Radu; da e gresit ca merg pe contrasens 😀

    • #46

      Pana mea, iar e cineva gresit pe internet:
      Cu alte cuvinte, masina verde e brici acolo
      Nu, masina verde care a intrat in giratoriu de pe prima banda nu are voie sa vireze spre stanga, trebuia sa iasa pe prima banda de inainte, in paralel cu masina portocalie. Pagina 130 zice si arata foarte clar asta.

    • #47

      Admitand ca golden rule e nu doar sfat, ci obligatie, nu uita ca masina rosie trebuie sa se asigure.

      Ca sa rezolvam asta, voi adresa o intrebare politiei rutiere din UK – sunt roman tampit, vreau sa stiu ce si cum – si revin cu raspunsul primit, daca il primesc ever.

    • #48

      @Jordan evident ca trebuie sa se asigure, trebuie sa te asiguri la orice manevra, chiar daca ai prioritate. Eu nu am zis ca masina portocalie poate sa dea fara probleme peste masina verde, doar ca masina verde nu abordeaza corect giratoriul in timp ce masina portocalie o face. Dar daca abordezi corect giratoriul nu inseamna ca ai dreptul sa dai peste cei care nu o fac, sau ca esti 100% fara griji daca se intampla.

    • si daca ai venit din scurt si nu ai apucat sa te bagi pe banda a doua?

  2. #50

    pai ce pretentii sa ai arhi… s-au dus orele de educatie civica din scoli unde se abordau si subiecte de educatie rutiera. Nu ma refer la speta prezentata in articol, ci in general. Vezi si tu zilnic parinti cu copii de mana ce traverseaza aiurea punandu-si in pericol atat viata lor si a copiilor cat si a celorlalti participanti la trafic. Chiar m-am oprit odata langa o doamna cu un copil de mana ce se strecura printre masini si i-am comunicat civilizat ca ar fi indicat sa folosesca trecerea mai ales ca e cu copilul. Ce a urmat din gura ei nu pot reproduce aici, am plecat usor socat..

  3. #51

    io n-am feisbuc, il roaga careva pe Godina sa ne spuna parerea lui despre semnalizarea stanga inainte de a intra in sensul giratoriu (stiu, un cap de creta a dat nush’ ce comunicat, nu ma intereseaza) avand in vedere ca prin cate tari am condus in ultimii ani, prin Oiropa si nu numai, n-am vazut unul sa faca tampenia asta? poate nu e tarziu sa revenim la normal…..

    • #52

      N-ai circulat destul. Eu am vazut in Franta oameni care semnalizau stanga atata timp cat ramaneau in sens. E adevarat altii nici nu mai dadeau prioritate in sens. Aia erau magrebieni. Aia care semnalizau frumos totul era batranei de moda veche.
      Acuma s-ar putea ca legea sa nu iti ceara sa semnalizezi stanga dar, daca unii o fac, cu ce te deranjeaza?

      Mie mi-a zis asa instructorul si asa am facut scoala dar nu mai tin minte daca era si in lege.

    • #53

      -pe drumurile publice nu semnalizezi de capul tau pe principiul “cu ce te deranjeaza”
      -eu spun ca inutil, irelevant, enervant, situatiile cand chiar ajuta sunt putine, si daca se aduna vreo 10 masini in sens, se transforma intr-un pom de Craciun, de nu mai stii incotro s-o iei
      -am vazut destui giboni care semnalizeaza stanga inainte de sens si apoi ies pe prima, mult prea multi….
      -mai degraba instructorii ar invata pe elevi pe ce banda sa se inscrie decat sa semnalizeze ca retardatii continuu
      -cine asteapta sa intre in sens, oricum trebuie sa-ti acorde prioritate daca tu esti in sems, il doare-n cot ca tu iesi acuma sau mai faci o tura, el trebuie sa astepte
      -unde am mers eu intradevar nu erau nici urma de magrebieni…..

    • #54

      Sunt incepatoare si posibil sa imi scape, dar gasesc utila semnalizarea stanga. In Belgia nu se practica, ba chiar unii semnalizeaza dreapta chit ca vor sa paraseasca giratoriu’ abia la a 4-a iesire. Am vazut cateva situatii in care erau gata sa se tamponeze, tocmai pentru ca ala care intra si vede ca cel aflat deja in giratoriu semnalizeaza dreapta, crede ca poate sa intre lejer. Lejer in el.

    • #55

      :)) Cum/de ce sa semnalizezi stanga inainte sa intri in giratoriu?

    • #56

      @Jo ti-ai raspuns singura de ce e inutil sa semnalizezi stanga

      Imagineaza-ti o intersectie fara giratoriu, ai teoretic trei posibilitati, o iei inainte, la stanga sau la dreapta, pentru fiecare exista un tip de semnalizare, nu?
      La un sens giratoriu nu exista notiunea de stanga, ci doar inainte in sens sau iesire (dreapta). Se semnalizeaza doar la iesire, simplu si eficient. Dar nu, noi de ce sa facem simplu cand se poate complicat, cu multe beculete, cu sclipici si clopotei?

    • #57

      Pentru că se semnalizează schimbarea sensului de mers. Intri într-o intersecție în care circulația se desfășoară în sens giratoriu, deci schimbi sensul de mers.

    • #58

      La ieșire semnalizezi deoarece părăsești sensul giratoriu și reintri pe sensul rectiliniu. La intersecțiile “normale”, dacă te deplasezi spre înainte nu schimbi sensul de mers, de asta nu este nevoie semnalizezi. La intersecțiile cu sens giratoriu, chiar dacă tu te deplasezi spre înainte, trebuie să traversezi mai întâi sensul giratoriu, deci va trebui să schimbi sensul de mers – de aici și semnalizările la intrare și ieșire.

    • #59

      Si mai e o treaba cu semnal stanga la intrare in sens…..cum mai poti semnaliza schimbarea benzii spre stanga ?

    • #60

      @Sandu cate directii de deplasare ai atunci cand intri in sens? Da.. inainte sau la dreapta…deci de ce sa semnalizezi stanga?

    • #61

      tocmai ti,a explicat. semnalizezi la schimbarea benzii

    • #62

      @junkeer
      Nu știu de ce spui înainte sau la dreapta. Ai o singură direcția de mers în giratoriu – circulara (giratorie). Iar tu vii de pe o directie de mers rectilinie. In orice caz, schimbi sensul de mers.

      @Alex Valahul
      Păi circulația în sensul giratoriu se desfășoară în sens retrograd, deci ca să îl parcugi trebuie să te deplasezi înspre stânga.

    • #63

      @gonzales: pai nimeni nu semnalizeaza “de capul lui”. Asta e o regula mai veche pe care unii o mai respecta. Daca fiecare ar semnaliza “de capul lui” atunci unii ar semnaliza stanga, altii dreapta, altii ar pune avariile.
      Semnalizand stanga iti arati intentia – ca vrei sa ramai in sens – explicit. Si nu stiu ce giboni ai vazut tu, dar cand tragi de volan in dreapta sa iesi din sens semnalizarea stanga se opreste cam automat chiar daca tu uiti.
      Asta e probabil cea mai inofensiva gresala pe care o poate face un sofer. Pe mine ma enerveaza gibonii care nu semnalizeaza deloc si aia – iti garantez – sunt mult mai multi.
      A, si comparatia cu o intersectie fara giratoriu nu are nicio relevanta. Alta situatie alte reguli (de aia nu se invoca prioritatea de dreapta la intrarea in sens).

      @Alex Valahul: tizule, chiar asa de tare te grabesti ca si aia din sensul giratoriu merg prea incet pentru tine? Sau care e motivul pentru care ai schimba in mijlocul sensului banda pe care te-ai incadrat in afara de cazul in care vrei sa iesi? (caz in care semnalizezi dreapta.)

    • #64

      @Alex greu cu logica… pai intentia ti-o manifesti la iesire semnalizand dreapta, daca nu semnalizezi dreapta, LOGIC ca ramai in sens ca doar nu te teleportezi…..

      Apoi tampenia asta cu stanga in giratoriu s-a “inventat” doar de cativa ani, cand am facut eu scoala nu existat asa ceva, aaa, exista poligonul, dar aici alta discutie

    • #65

      Sandu a castigat internetul. Stii cum e asta, eu semnalizez stanga cand drumul o ia la stanga fiindca schimb sensul de mers – as putea s-o iau inainte, tot pe camp.

      Sigur, pe Sinaia- Brasov aia din spatele meu tampesc de cap de la atatea semnalizari, dar da-i in pana mea, se desteapta ei.

    • #66

      @Gonzales: deci tu cand vrei sa ramai in sens iti manifesti explicit intentia la iesire semnalizand dreapta?…a, scuze te plangeai ca logica e grea.

    • #67

      @jordan
      Intersectiile cu sens giratoriu presupun deplasarea in sens circular. Nu e acelasi lucru cu deplasarea pe un drum sinuos. Semnalizezi intentia deoarece inca te afli in intersectie. Retine termenul de intersectie CU SENS GIRATORIU.

    • #68

      Explicațiile de mai sus sunt de la un polițist de circulație. Este și un clip pe yt cu explicațiile respective, din ce rețin. Mie mi se par foarte logice. Iar pentru cei carora vă scapă un amănunt, poate aflați acum sau nu dar anumite reguli de circulație sunt făcute de așa natură încât în cazul unui accident să se poată descoperi vinovatul mai repede, fără interpretări.

    • #69

      Mai zicea cineva mai sus: in Canada trebuie sa semnalizezi tot timpul in giratoriu: stanga daca ti banda pe cerc, dreapta cand iesi. Si e al dracu de logic, sa va explic pe desenul articolului: ala portocaliu vrea sa iasa si nu stie ce face verde. Asa ca opreste sa vada daca verde merge inainte sau face dreapta, ca nu poate vedea semnalizarea dreapta. Daca si verde ar fi facut dreapta pe aceeasi iesire cu el si portocaliu nu si-ar fi dat seama din gesturile soferului sau pozitia masinii, ar fi blocat putin traficul, care in aglomeratie inseamna exact diferenta de fluidizare. Asa ca da, semnalizarea stanga in giratoriu ar fi utila, daca nu vezi semnalizarea la stanga inseamna ca ala iese la prima si sti ca poti trece tu pe banda exterioara in locul lui fara a incetini traficul.

  4. #70

    Ma intreb (retoric) oare cand vor aparea si la noi giratorii cu turbogiratie: adica cele pentru care prima banda este bada obligatorie de iesire din intersectie dar mai ales banda a doua devine banda intai asa incat sa fii obligat sa semnalizezi stanga si sa schimbi benzi atunci cand vrei sa ramai cateva ture in giratoriu.

    • #71

      Ca astea din Braşov, adică?

    • #72

      O porcarie sinistra: daca te pune dracu sa respecti benzile in giratoriul “turbo”, iti umpli frigiderul cu carne si tu si toate neamurile pentru un an de zile. Intotdeauna va fi cel putin o masina langa tine (daca nu majoritatea) care nu vor tine cont de turbo-ul tau. Te las pe tine sa-ti imaginezi rezultatul.

    • #73

      Daca te uiti cateva comentarii mai sus cu inutilitatea versus obligatia de a semnaliza stanga, vei intelegele de ce mai bun un giratoriu cu turbogiratie:
      Cand intri intr-un giratoriu cu turbogiratie si nu semnalizezi nimic iti vei tine pur si simplu banda care banda te va scoate – in mod obligatoriu – pe o anume iesire din giratoriu.
      Schimbarea benzii se fa face ca si in giratorirul “normal” numai cu semnalizare si asigurare.
      DIferenta e subtila: In giratoriul “normal” de mai sus, masina verde care foloseste legal banda 1 are prioritate atat fata de cei care intre in intersectie cat si fata de cei care sunt pe banda superioara precum masina portocalie.
      E nevoie doar de doua masini verzi care se invart in cerc in giatoriu ca sa-l blochezi complet.
      In schimb, intr-un giratoriu cu turbogiratie masina verde ar fi obliata sa semnalizeze stanga si sa schimbe banda daca vrea sa ramana in “cateva ture” in giratoriu.
      DIferenta fata de poza de mai sus ar fi ca masina portocalie ar fi pastrat banda ( si n-ar fi semnalizat nimic) iar masina verde ar schimbat banda asa incat ar fi obligata sa se asigure la schimnarea benzii (sau in cazul liniei continue ar fi obligata sa paraseasca giratoriul pe prima banda.

  5. #74

    Google ” how to drive in roundabout”. Una mai desteapta decat alta..,,

  6. #75

    🙂 delicioase comentariile. Eu de exemplu nu mi-as cumpara masina portocalie…

  7. #76

    Pe vremea mea parca te inscriai pe banda 1 doar daca voiai sa iesi la prima, deci situatia aia nici n-ar trebui sa existe.
    Asa poate rapid un blocaj in sens pentru ca cei de pe banda a doua vor sa iasa iar cei de pe banda 1 nu vor sa-i lase pentru ca au prioritate asa ca ce p..la lor.

    • #77

      Pai asa stiu si eu si ma minunez la comentarii. Intri pe prima daca iesi la prima si pe a doua daca iesi la urmatoarele. Daca te-ai incadrat gresit pe prima, tu dai prioritate. Verdele adica. Asa stiam.

    • #78

      Te poti incadra pe prima si daca iesi la a doua iesire (adica daca mergi drept inainte). In mod normal, situatia descrisa de Godina n-ar trebui sa apara (cel cu masina verde s-a incadrat gresit pe banda din dreapta), dar se intampla ceva asemanator si cand ala verde ar vrea sa iasa si el tot pe iesirea pe care iese cel portocaliu, dar la iesire nu ar fi decat o banda.
      PS: In Ungaria sunt giratorii cu bordura intre benzi, astfel incat scamatoria pe care o incearca ala cu masina verde devine imposibila. Si inainte de giratoriu ai panouri de semnalizare care-ti arata clar ca n-ai ce cauta pe banda din dreapta decat daca o iei la dreapta sau mergi inainte, la fel cum n-ai ce cauta pe banda din stanga daca vrei sa iesi prima la dreapta.

  8. Problema nu este ca oricine isi da cu parerea, problema este ca EL STIE ca are dreptate si IMPUNE asta!
    Am zis da! Sa nu aud comentarii!

    • #80

      OK, n-ai sa auzi comentarii. Dar ai sa vezi!

      Poate n-am inteles, de ce e o “problema” ca Godina stie ca are dreptate si impune asta?

    • EL= comentatorul roman pe internet, nu Godina. Ai inteles fix pe dos.

  9. #82

    Cand am facut scoala de soferi, instructorul m-a pus intr-o situatie asemanatoare cu a masinii portocalii din poza, eu vrand sa trec a pus piciorul pe frana, mi-a dat una peste cap si a spus scurt: “rechts vor links”… :).

  10. #83

    Doar că vezi mata, în aceeași discuție un alt polițist mai puțin celebru, dar cu ceva argumente legale, cu care sunt parțial de acord, are o părere contrara.
    Îl cheamă Marian Raduinea, e din Sibiu, iar argumentele sale sunt susținute de art. 55, giratoriul este intersecție dirijată și articolul 107, încadrarea la intrarea în intersecție.

    Prin urmare conform dungilor din poză autovehiculul verde s-a încadrat greșit pentru direcția în care intenționează sa meargă.

    Nu știu care din contravenții primează. Godina zice ca neasigurarea la schimbarea direcției de mers, celalalt polițist spune că situația nu ar apărea niciodată dacă fiecare s-ar încadra corespunzător, ceea ce e corect.

    Hai să pun problema altfel. Intr-o intersecție cruce în care faci stânga , ești încadrat, corect,la marginea sensului de mers și te asiguri pentru mașinile care vin din față, stânga și dreapta.
    Când faci stânga te îndoaie unul care vine din spate și te întreabă de ce nu te-ai asigurat la schimbarea de mers,deși are obligația să depășească prin deapta, după ce se asigură el, atunci când semnalizezi stânga.

    Deci legea se aplică atât de disparat ( ambii sunt polițiști, da?) și e atât de interpretabila încât au sens astfel de discuții iar ele ar putea înceta cu o precizare sau cu o problemă de circulație fix de felul ăsta, pe care, văzând-o și polițiștii și elevii cum se interpretează ar avea o interpretare unitară.

    Spunea cineva de sembalizarea stânga în giratoriu. Așa e, e o aberație, dar francezii fac la fel ca noi,pentru că sunt la fel de prosti ca noi când vine vorba de logică, în timp ce nemții se minunează și spun ca mai mult ii încurcă dacă te vad semnalizand stânga în giratoriu.

    • #84

      “Prin urmare conform dungilor din poză autovehiculul verde s-a încadrat greșit pentru direcția în care intenționează sa meargă.”

      Nu-s de acord. Atata timp cat masina verde nu are marcaj de obligatoriu dreapta, pe asfalt sau pe un indicator, s-a incadrat corect. Iar “conform dungilor” din poza eu vad ca verdele s-a incadrat corect.

      Personal, in giratoriile cu 2 sau mai multe benzi, eu merg pe b1 daca ies la prima, maxim la a 2-a. Daca ies mai incolo, ma bag pe o banda din interior, apoi semnalizez cand mi se apropie iesirea, ma asigur la schimbarea benzii si am tulit-o.

    • #85

      Legea reglementeaza si situatia in care intersectia nu e marcata.

    • #86

      Explicatia corecta la exhumatu.

    • #87

      @Ex-humatu:
      Legea cum o stiam noi era conforma cu bunul simt. Dar am intrebat – la ani dupa ce am luat carnetul – un instructor (tocmai pentru ca ii vedeam pe toti ca se inscriu pe care banda apuca) si mi-a aratat chestionare mai noi care ziceau ca Godina. Dupa aia a injurat de legislator toate legile schimbate mai proaste ca alea vechi.

    • #88

      Nu trebuie sa subestimam limitele celor care fac legea si a celor care o aplica. Godina o fi vedeta insa asta nu inseamna ca are si dreptate in chestiunea asta. Ader la varianta lui Raduinea.
      Nu inteleg de ce nu se specifica in lege cazul particular al incadrarii in giratoriu. Poate pentru ca nu e un caz particular. E o intersectie si gata.

      Pe bune, ce dracu sa cauti pe banda 1 daca vrei sa faci la stanga? Ca sa incurci traficul?
      Pentru a demonstra ridicolul situatie voi folosi o metoda din scoala generala: a reducerii la absurd.

      Presupunand ca am avea in romania un giratoriu aglomerat, cu 10 benzi. Sau 50 de benzi. Inchipuiti-va ce s-ar intampla daca o masina de pe banda 1 s-ar hotara sa o ia la stanga… qed.

      Inginerii rutieri trebuie sa stea cateva zile pe net si sa caute “how to drive in roundabout”. Apoi sa se intalneasca cu politistii si sa schimbe codul ala. Sa stabileasca faptul ca masina verde plateste oalele sparte. Sa nu mai existe discutii stupide pe net. Si unde se poate, sa marcheze corect incadrarea in giratoriu.

      In general, sunt atat de dobitoci inginerii astia, incat in Brasov, la intersectia mcDonald, pe sensul dinspre carrefour spre oras, au marcat aproape bine. Stanga la ax, inainte pe banda 2 si dreapta pe banda 1. Insa, ce sa vezi, la 10m de intrarea in giratoriu, banda de la ax are marcajul “obligatoriu inainte”. Urmeaza trecere de pietoni, apoi “obligatoriu la stanga”. Pai ce-ai facut ma nene? Eu eram bazat ca m-am incadrat corect pentru inainte si apoi te razgandesti? Trebuie sa o iau la stanga? Ca nu mai ai unde sa schimbi banda ca e linie continua deja.

  11. #89

    Foarte tare un comentariu pe Facebook: “mașina verde e de vina, ca nu are ce căuta sa faca stânga!” :)))))
    Ăsta e genul care da peste tine la Fântâna Miorița, pentru ca el nu ocolește monumentul ci merge drept, iar apoi se ceartă cu tine ca i-ai luat fața!

    • #90

      Inca un pas pana la “masina verde e de vina, ca era de culoare verde”…

    • #91

      corect ar fi: nu are ce cauta sa faca stanga de pe banda aia

  12. #92

    Eu ii dau dreptate lu godina.
    Trebuie sa fii special sa faci un accident de genul in giratoriu. Oricum lumea ar trebui sa fie putin mai relaxata, ca nu e un capat de tara un accident d-asta…

  13. #93

    vad ca se comenrteaza faptul ca pe banda 1 te inscrii doar daca iesi la prima, fals.
    poti iesi si la a doua fara sa incurci traficul, e chiar recomandat pentru fluidizare, evident cu obligatia ca la iesire sa te incadrezi tot pe prima banda.

    • #94

      Gonzales, ne spui si noua, mai exact , din ce articol de lege citezi, ca cu articolul asta privind fluidizarea circulatiei nu sunt la curent, desi ar fi binevenita o astfel de lege.

    • #95

      Daca pe banda 1 nu ai marcaj de obligatoriu dreapta la nici o iesire, te poti invarti in giratoriu si o zi intreaga daca ai chef. Si pe banda 2 la fel. Cu diferenta ca daca vrei sa te muti de pe 2 pe 1, te asiguri la schimbarea directiei de mers.

    • #96

      Nu te poti invarti. Legea spune clar ca daca faci stanga, te inscri pe banda de langa ax.

    • #97

      @Bit Ce lege? Unde anume e precizat ca in giratoriu trebuie musai sa te incadrezi pe banda de langa ax daca faci la stanga? Si unde giratoriul are o singura banda ce faci?

    • #98

      Mi-e lene sa caut, insa e specificat la incadrarea in intersectiile nemarcate. Giratoriul e si el o intersectie, asadar te incadrezi ca atare. Daca te incadrezi pe banda 1 pentru a face la stanga o sa vezi ca, daca e aglomerat, o sa primesti multe injuraturi de la cei din stanga ta. Bonus, blochezi giratoriul. Bonus, daca nu ai martori, cum demonstrezi ca nu veneai de pe strada din dreapta masinii portocalii si nu mi-ai acordat prioritate mie, care eram cu masina portocalie?

      In manualele de circulatie scrise in engleza o sa vedeti ca se specifica foarte clar ca pentru a vira la stanga te incadrezi pe banda de la ax, daca nu e marcat altfel. Iar marcajele au caracter obligatoriu, nicidecum facultativ. Daca incalci legea nerespectand un marcaj, esti vinovat. Ca atunci cand pe o straduta cu 2 sensuri (in parcare la mall) te trezesti pe contrasens. Ce anume marcheaza contrasensul in parcari? Marcajul de pe jos…

  14. #100

    Noi romanii suntem mari specialisti pe internet si-n alte chestii: fotbal, politica.
    Asta in timp ce suntem absolut ZERO si in fotbal si in tot ce tine de conducere politica decenta.

    • #101

      >politica.
      >>si in tot ce tine de conducere politica decenta.

      Da’ de unde, heirupismul e “Să facem cum fac alţii de afară”… nu văd că deranjează aproape pe nimeni.

  15. #102

    Eu tot ma intreb ce inseamna cand GPS-ul iti spune faceti a doua la dreapta la sensul giratoriu…In Targoviste ne-am pierdut in sensurile giratorii…ma scuzati vin odata pe an in Romania, nu am fost in viata mea in Targoviste si sunt numai sensuri giratorii acolo si niciun indicator pentru a spune unde-i Bucurestiul, Ploiestiul….ceva.
    A doua zi dupa ce am ajuns in Bucuresti pana si fii-miu se setase cand intrebam de o adresa pe cineva, imi spunea el de colo ca-i doua la dreapta dupa sensul giratoriu. Ramai cu sechele frate!

    • #103

      @mihaela, si eu vin o data pe an in ro, da’ nu ma laud cu asta ( si nici gramatica nu e frate cu mine sau sora….), gps-ul e pentru barbati puternici carora le place gustul amarui, . ontopic: schimba limba la gps cu una pe care o intelegi, eventual aia pe care o vb atunci cand nu vii odata pe an in romania

    • #104

      Vezi ca GPS-ul e lucru dracului!Mai bine agati o icoana cu Arsenie Boca de retrovizoare,si sigur nu vei mai avea probleme in trafic!

    • #105

      Vaaaai ce draguti sunteti…nu sofez in Romania asa ca pentru voi pentru ca nu doresc sa dau batai de cap celorlalti…..iar soferul si-a ales singur limba pe care o intelegea. Barbati gentili ce sunteti, era doar o intrebare! Treci la coada cratitei si bla, bla, bla….altceva mai stiti sa raspundeti?
      Muc mic – ce are coada vacii cu stamplia primariei nu inteleg!
      Boca – las in seama ta icoanele si restul pentru ca vad ca-ti sunt familiare.

    • #106

      Inainte de sens ai o tabla pe care iti arata cum arata acel sens si cate iesiri are, numeri de la dreapta la stanga… si asa ajungi la a 2-a, a 3-a, etc. E mai logic asa decat sa iti spuna “la sens mergi inainte”.

    • #107

      bigbear:: Chapeau! Singurul raspuns de bun simt!
      Inainte de sens nu era nici o tabla si chiar m-as mira sa aflu ca in Targoviste exista asa ceva dupa cat am umblat prin centru sa gasim Turnul Chindiei si ….nu l-am gasit pentru ca nu exista niciun marcaj de vizitat vreun obiectiv turistic pe acolo. Ma rog, poate nu l-am vazut noi …dar eu zic ca nu exista asa ceva acolo. In final cand am intrebat pe cineva pe strada (ca si la asta zici ca-s speriati de bombe unii) eram asa de obositi, infometati si incalziti incat ne-am oprit doar sa mancam si sa plecam pentru ca deja pierdusem mult timp.
      Stiu ce zici, pentru ca am intalnit si pe aici, insa sensul giratoru e semnalizat cu mult inainte, si-ti indica numele strazilor si/sau obiective turistice , iesiri catre autostrada sau catre alte localitati. Chiar si aci iti poate pica dintr-un motiv sau altul GPS-ul.

  16. #108

    Ce imi plac acei ciumpalaci care dau articole din legile altor tari cand aici se discuta despre Ro, mi se pare ceva normal sa te asiguri atunci cand iesi din scuar fiind cel mai aproape de el. Suntem in 2016, suntem in Romania iar altii vin sa spuna ca in Anglia si Canada e asa si asa, asa poti sa-i zici si lui Godina cand o sa te opreasca, ai dont spic romenian, mai neim is nelu. Te-ai bagat in hora primul, ai grija cum iesi.

  17. #109

    Bai tata,ce soferii lui peste sunteti voi de va minunati de faptul ca in giratoriu semnalizezi stanga de la intrare si pana in momentul in care vrei sa iesi si schimbi semnalul ? uatdafac ? adica dupa ce ati luat permisul vi se rupe de ce mai scriu astia in legi din cand in cand,nu ? voi sunteti aia care cer politistilor ordinul de serviciu ?

    • #110

      Cica s-a schimbat intre timp. Suntem old school. Dar la faptul ca se minuneaza ai dreptate, e ca si cum te-ai minuna ca un barbat pupa mana unei femei. Nu se mai practica dar sa crezi ca e o ciudatenie…Unii chiar ar spune ca pupi de capul tau asa la o femeie…

  18. #111

    În Olanda (în caz că îi pasă cuiva) în situația pictată mașina portocalie trebuie să cedeze trecerea. Deci Godină ăsta ar avea dreptate și aici. Situația pictată nu se întâlnește însă în practică. La intrarea într-un sens giratoriu cu mai multe benzi sunt mereu pictate niște săgețici pe sosea. Una din două:
    * fie verdele avea obligatoriu dreapta și portocaliul obligatoriu înainte sau la stânga
    * fie verdele avea obligatoriu dreapta sau înainte și portocaliul obligatoriu stânga

    • #112

      In Romania,la intrarea intrun sens giratoriu sunt NU mereu sagetici,licurici,artifici,arici,pogonici!
      Sagetici are mereu decat Robin Hood!Si Wilhelm Tell!

    • #113

      @patrocle: in Timisoara sint pictate cateva sageti in sensuri giratorii.Dar Timisoara nu face parte din RO

    • Pe insula Nila cel ce are pistol are prioritate.

    • #115

      Si pe la Targu Mures sunt sageti pe asfalt si catre Reghin la fel….dar cred ca nu-s din Romania. Am auzit ca-s facute de un moldovean care al dracu’ nenorocit care este, cand a luat si a refacut drumurile alea ardelenesti (cel putin intre Toplita si Deda) a facut asa neste marcaje pe asfalt de zici ca esti in alta tara. Si mai mult in pretul tuturor drumurilor de pe acolo a refacut toate poduletele de la drum pana la casa omului ca sa arate la fel…..
      Patrocle mai circula si tu prin tara!

  19. #116

    un tov a ramas pieton 30 zile EXACT ptr acceasi situatie, neacordare prioritate la schimbarea benzii de circulatie, poate Godina e mai iertator sau moldovenii e mai rai…cine-l are la fiesbuc sa-i zice lu’ nea politiaiu ca “Geniuses pick green” www.youtube.com/watch?v=DVDtcno4uP0

  20. #117

    Putem face ceva pt. a schimba legea? Situatia din poza lui Godina nu ar trebui sa existe. E impotriva firii. Plus ca marcajele ar trebui sa permita automat iesirea din giratoriu fara sa mai acorzi prioritate nimanui. Daca te incadrezi pe banda 1 si vrei la stanga ar trebui sa dai prioritate masinii portocalii pentru ca nu te-ai incadrat corect.

    Pai daca iau un buldozer si ma pun pe banda 1 si ma invart in giratoriu ca asa am chef, spulber zeci de masini zilnic. Ca am prioritate.

    • #118

      Întreb fără mișto (nu știu ce zice legea românească): dacă cineva s-a încadrat greșit înseamnă că nu mai are prioritate?

      Caz simplificat: goo.gl/8fbCuY . Tu vrei să o iei la dreapta (drum cu sens unic), dar observi că un nătărău e deja pe drumul ăla și merge contra sens spre intersecție. Îi acorzi prioritate de dreapta, sau nu?

    • #119

      Ca întrebare suplimentară poți presupune că vrei să mergi înainte.

    • #120

      Bit, tu chiar existi? Cum adica “marcajele ar trebui sa permita automat iesirea din giratoriu fara sa mai acorzi prioritate nimanui”? Adica intr-un giratoriu precum cel din imagine, masinile care circula regulamentar pe banda 1 a sensului trebuie sa se opreasca si sa acorde prioritate celui de pe banda 2? Parerea mea e ca sunt destule accidente in Romania si fara legi de astea cu prioritate de semnalizare.

      Te-a mai intrebat parca un comentator mai sus, cum stabilesti incadrarea corecta sau incorecta in giratoriu?

    • #121

      E vorba de marcajele de tip “melc”. www.mto.gov.on.ca/english/dandv/driver/handbook/section2.6.7.shtml

      Marcajele ar trebui sa stabileasca dinainte de a intra in giratoriu pe ce banda trebuie sa te incadrezi: banda 1 pt. dreapta si inainte, banda 2 inainte, banda 3 pt. stanga si inainte.
      Daca nu e marcat, nu uitati ca giratoriul este si el o intersectie. Aplici regulile de circulatie valabile in intersectii, cu exceptia prioritatii de stanga. Intr-o intersectie te incadrezi pe banda 1 daca o iei la stanga? Daca o iei inainte se cheama ca schimbi directia de mers? Pe voi va deruteaza placinta din giratoriu. Aia poate fi cu diametrul de 7 metri sau poate fi un ghiveci cu flori. E totuna.
      De altfel, daca stati si contemplati circulatia in giratoriu, o sa observati ca majoritatea soferilor conduc cum spun eu. Pentru ca asa e natural, firesc.
      Daca s-ar schimba legea, s-ar circula exact la fel ca pana acum, cu exceptia faptului ca putinii rataciti care fac la stanga de pe banda 1 nu ar mai avea dreptate in caz de tamponare.

    • #122

      @VOC Marcajele au caracter obligatoriu, nu sunt facultative. Asadar, daca te-ai incadrat gresit pierzi “prioritatea” de banda. Adicatelea daca marcajul arata inainte si tu vrei la stanga, ghinion. Amenda chiar daca nu faci accident.

  21. #123

    Cine vrea să cumpere vila lu Petre Roman de lângă hotel Cumpătu de la Sinaia:

    media.makeameme.org/created/vila-roman.jpg

    olx.ro/oferta/gm731-vanzare-casa-sinaia-cumpatu-p-1-6-camere-teren-1300mp-ID4GzBc.html

    Ia uite ce vilă își trântise porcu, izolat acolo frumos, in mijlocu pădurii, al munților. Până au trântit ăia hotelul lângă el, prin 2010 :)))))))))))) De atunci a lăsat-o nelocuită și-acu vrea s-o vândă. Da proplema e cum a luat el cei 1300 mp acolo. Cum de i-a dat primarul homosexual din Sinaia?….

    Nici nu cere mult, auzi 200.000. Futu-ți puloverul ăla care îl purtai la revoluție, futu-vă-n gură că ați vândut la fier vechi și la amanet tot. Ăștia doi jidani Brucan și cu Roman, cu Chioru și cu Iliescu.
    Ce bine o duci, Petrică, fututi mortii matii și combinatele noastre siderurgice au dispărut. Fututi gura matii. Aha. Las că avem mall-uri , las că-i bine. Aha.

  22. #124

    In primul rand e gresit conceptul de prioritaea de stanga, prin analogie este fix la fel cu dreapta imprejur, nu exista asa ceva.
    Sens giratoriul este de fapt o intersectie dirijata si nu se acorda prioritea aia de stanga care o auzi in stanga si in drepta, ci se acorda prioritate celui aflat in intersectie in cazul de fata acest sens giratoriu.
    Cum zice si @Bit, pe principiul circumvolutiunii lui Godina, buldozerului daca i se blocheaza mansa la stanga, va lua “ostatici” toate vehiculele din acel sens pana i se va termina combustibilul ;). Maiestria e sa te incadrezi cum trebuie ca sa nu te intersectezi cu cei din intersectie, in acest caz, sens giratoriu.
    Iar cea cu ocolirea centrului imaginar nu se mai aplica, era pe vremea lui Ceausescu, acum in legislatie, nu mai e specificat acest lucru, pentru ca este total ineficient pentru ca te intersectezi de doua ori ocolind acel centru imaginar.

  23. #125

    Sunt si prin Sua, dar nu asa multe. Sedona, AZ e insa plin de ele.

  24. #126

    Daca va uitati atent in giratoriile din UK si Canada(date drept exemplu aici), observati ca semnalizarea benzilor e DIFERITA de cea din Romania. Comparatia celebra de mere cu pere..
    Godina are dreptate, pt Romania.. Asta e tot.

  25. #127

    Situatia descrisa de Godina nu ar trebui sa apara in realitate. Totusi apare, pentru ca exista soferi cum e cel cu masina verde, care ar trebui sa predea permisul la prima sectie de politie si sa se lase de condus.
    La fel ca asta am vazut o faza la o intersectie in T. Ala de pe banda 1 (dreapta) semnaliza stanga si ala de pe banda 2 (stanga) semnaliza dreapta, deci amandoi destepti cat cuprinde si incadrati ca atare. Cand au ajuns in intersectie, s-au pupat bot in bot. Sunt curios ce ar zice Godina, care e de vina.

  26. #128

    Arhi, sper ca ești mulțumit, toți experții de pe Facebook s-au mutat aici.
    Nu ia nimeni în considerare ca cei mai mulți au dat spaga la examen, unii au carnetul luat în Pitești ..

  27. #130

    Pentru cei ce mai si inteleg limba engleza un link aici:
    www.beyond.ca/how-to-navigate-a-traffic-circle-roundabout/210.html
    Radu si Animaloo aveau dreptate cand spuneau ca exact pe dos este Canada.
    Mai exact la sfarsitul paragrafului 5 din link spune clar ” If you chose to use the right lane, you MUST yield to traffic that is in the left lane that need to exit the circle.”