trafic

Azi, din motive personale, a trebuit să traversez bucureștiul de câteva ori, de la Băneasa în Berceni și invers și am constatat ceva interesant. Lipsa completă a polițiștilor din intersecții. Iar asta a fost ceva bun, pentru că funcționau semafoarele, traficul mergea cât de cât, chiar dacă mai tăiai o linie continuă dublă sau un refugiu de tramvai. Desigur, trebuie să fii atent la nelipsiții țărănuși din provincie, pentru care semnalizarea nu s-a predat la școala de șoferi, dar overall, nu am pierdut mai mult de 3 ore prin trafic.

Mă uit cu disperare și văd că de fapt, până și poliția s-a predat, într-un oraș complet sufocat de mașini și noxe. Pur și simplu nu prea mai ai ce să faci, sunt foarte multe mașini și nu există niciun plan, niciun fel de sistematizare, nicio corelare între semafoare, nimic, totul e dus la limita demenței și a isteriei, cazurile de băti în trafic devenind mai dese decât cele de la ruși, aproape.

Am întrebat la primăria capitalei ce se întâmplă cu acel sistem inteligent de dirijare a traficului, plătit cu 25 de milioane de euro și nefuncțional, pe motiv că apa nova i-a tăiat cablurile.
Răspunsul?
Problema este clar în atenția primăriei și, după alegeri, va fi rezolvată neîntârziat.

Votați Cristi!!

Între timp am văzut azi o garnitură de tren lungă de 1 km plină cu Dustere.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

45 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Te citesc de vreo 7 ani, dar ma omori la faza cu “taranusi de provincie”, de parca bucurestenii ar fi o rasa ariana, sau ceva new yorkezi.

    • #2

      Se referă la populația din zona rurală a Canadei, Canada este împărțită în provincii. Ei bine, canadienii ăștia din provincii blochează traficul în București. E ceva cu globalizarea, cu astea.

    • #3

      Nu o lua personal. E doar un termen, tarani de Bucuresti sunt cat china. Dar un sambure de adevar exista. In mare parte zic eu din cauza ca nu sunt obisnuiti cu balamucul din Bucuresti.

    • #4

      Uita-te la ce comenteaza taranusii de provincie pe aici, si cata ura au pe Bucuresti si pe locuitorii lui, pentru simplul fapt ca acesta exista pe harta .

      Tot respectul insa pentru romanii normali ce locuiesc in afara Bucurestiului. A nu se simti in categoria taranusilor provinciali 🙂 .

    • Țărănuşii din provincie formează 90% din populația capitalei.

    • #6

      Daca il citeai de 7 ani stiai ca troleaza

    • #7

      oh well…:)

    • Se știe demult că cei din București și mai ales din Ferentari sunt sâmburele civilizației iar restul țării au avut un MAAARE noroc că au fost colonizați de ei. Dacă nu era Bucureștiul românii mureau de foame, că doar acolo e cel mai mare PIB.

    • Am avut ocazia sa vad cartile de identitate ale majoritatii colegilor de munca. Din 50, doar 2 se nascusera in Bucuresti. La facultate, ma ofticam ca sunt singurul din grupa care nu sta in camin. OK, 20-50 de oameni nu fac o statistica, dar imi va fi greu sa cred vreodata ca majoritatea celor pe care ii vad pe strada s-au nascut in Bucuresti.

    • #10

      Legat strict de “taranusii din provincie” in trafic in Bucuresti, am camera de bord pe masini de niste ani. As face un serial mai lung decat Tanar si nelinistit daca as inregistra / monta toate mizeriile facute in trafic in Bucuresti de cei cu numar de provincie, fara suparare. Si astia ar fi o parte doar, pentru ca tarani camuflati sunt si cu numere de Bucuresti. Pentru ca nu sunt obisnuiti cu traficul aglomerat, pentru ca la ei in cartier in Braila, Targoviste etc totul se bazeaza pe c0aie, pentru ca sunt frustrati si urasc de-a proasta pe astia de aici, pentru ca desi ei sunt in provincie – sunt mai buni ca prostii astia de aici si trebuie sa le arate ei asta, tone de motive. Bagat agresiv in fata, depasiri pe linia de tramvai/peste refugii, nelasat sa intre de pe strazi laterale in cozi la semafor, nedat prioritati la treceri de pietoni etc.

  2. #11

    Poliția care să dirijeze traficul nu mai există de câțiva ani, poliția a dispărut practic de pe străzi – tot ce mai făceau era să stea cu radarul în boscheți sau să oprească circulația când trecea vreun ștab sau soția ștabului. Serios. Acum e la fel, mai puțin partea cu opritul circulației, cam de când s-a spart buba cu Oprea și coloanele.

    Îmi zicea cineva că în fiecare dimineață la o anumită oră la ieșirea din Corbeanca se înființa un polițist care oprea tot ce încerca să iasă pe DN, și-i ținea acolo cam un sfert de oră. Pur și simplu bloca circulația, lăsa cale liberă pe DN. După un timp se urca pe motocicletă și pleca. Probabil aștepta să treacă cineva, nu știm exact cine, persoană importantă. Acum a încetat.

    • #12

      la intersectia de la Romania Plaza (Dr. Taberei) este politie de fiecare data cand nu merg semafoarele (dimineata si/sau seara).

    • #13

      in fiecare vineri dupa amiza politia fluidizeaza zona pacii. a se citi: ii impiedica pe taranusii din provincie sa opreasca unde nu e voie sa ia la autostop alti taranusi.

    • #14

      Postaci :))

      Ok, glumesc, e continuare de la aia cu anaful, cine zice de bine e postac, se știe :)) De când nu mai avem mânuțe trebuie să explic gluma.

      Asta acum, recent. Dar până în toamna trecută cum a fost? Vedeai picior de polițist doar dacă era carambol serios sau la pândă după trecerile de pietoni. Acum probabil încep să mai miște un pic, că e cu răsturnări de situații, nu știe nimeni ce primejdie îl paște. Am văzut polițiști inclusiv pe Ștefan cel Mare, și nu la ore de vârf.

    • #15

      pe calea buzesti gasesti cate un politist din 50 in 50 metri, mai ales in momentele in care trec coloanele oficiale

  3. #16

    ieri dimineața niște polițiști dirijau circulația pe calea griviței.

    • #17

      Si azi la fel, e mort semaforul de la Clabucet cu Grivitei (la Chibrit). Si daca nu e mort de o luna, nu se baga nimeni sa il repare.

    • Suna a inceput de banc, unde`i continuarea

    • #19

      A mancat-o lupul.

  4. #20

    Eu am ajuns la o concluzie (captain obvious mi se spune).
    Deci stateam eu linistit la al 7 lea semafor consecutiv si ma loveste. Traficul este format in mare parte din lenesi si pitzipoance. Saptamana trecuta a fost vis, saptamana aata horor. A dat caldura si a dezapezit masinile tuturor lenesilor.
    Un transport in comun civilizat ar raspunde multor probleme. Dar nu ai cu cine frate.

    • #21

      stii ce dragut ar fi ca pe marile bulevarde, prima banda sa fie pentru transportul in comun si la fiecare intersectie cate un cap de creta care sa suspende carnetul celor ce intra pe ea ilegal? intr-o luna nu ar mai intra nimeni…

    • #22

      Pentru ca s-ar termina carnetele bucurestenilor.

  5. pentru multi exista trafic și pentru ceilalți exista waze! cred ca cel puțin o ora în plus pierdeam pe zi, fără aplicație, în marea capitala europeana.

  6. #24

    “și am constatat ceva interesant. Lipsa completă a polițiștilor din intersecții.” www.google.ro/maps/search/iuliu+maniu/@44.4344096,26.0596064,17.88z

  7. #25

    Nu-mi spune…al doilea duster din vagonul 3 era unul maro?
    Bea-r-aş sana, am vazut acelasi tren…

  8. #26

    Solutia este simpla: autostrazi suspendate si autostrazi subterane.

  9. #29

    Intrebare:
    Titlul de arian se obtine si cu viza de flotant sau numai cu buletinul, ca_creditu’ la altex?
    Merci 🙂

  10. #30

    Eu aș face ca pe vremea lu Ceaușescu, o zi să se meargă cu soț,o zi fără soț. Oricum,eu nu-mi bat capul am șofer angajat, nu conduc eu. Îmi deschide ușa- ,,Poftim patroane. Ce mai vrei patroane? Unde mergem patroane?”.

    • #31

      Şi dacă în ziua de mers cu soţ, soţul nu are chef să meargă, ci pur şi simplu, să stea acasă?

    • #32

      E si atent sa nu te lovești la cap când te baga in spate nu ?

  11. #33

    Berceni4Ever!

  12. #34

    Mai e o chestie, pe care am invatat-o inainte sa fiu biban:
    – La intersectie dai turbo, fratzica!

  13. #35

    Și ieri și azi pe tot Pantelimonul, la toate intersecțiile mari, erau polițiști care dirijau traficul. Și se mergea mai bine.

  14. #36

    Eu am fost weekendul asta in Bucuresti. Imi cer scuze ca am incurcat traficul.

    • #37

      e ok, pe tine te-am remarcat pentru merite deosebite

    • #38

      Radem, glumim, dar intr-un giratoriu GPS-ul m-a indus usor in eroare. Mi-am luat cateva claxoane. Dar stau si ma gandesc ca daca nu aveam numere de Bucuresti, si aveam numere de Suceava, oare ce mai luam pe langa claxoane …

    • #39

      oho…sa vezi ce imi laum eu cand uitam lamaile nevesti-mii in geam…aideplm…

  15. inca nu ai citit stirea cu angajari in politie pe surse exterene. sa te crucesti in romania nu altceva. ce gandire de tehnocrati…

  16. #41

    La Morarilor stau politisti tot timpul, altfel ar fi dezastru. Multe intersectii ar putea fi eliberate daca s-ar pune giratorii si nu semafoare dar asta inseamna ca UTI nu ar mai papa niste bani. Nu va suprinde ca Bucurestiul este orasul cu cele mai putine astfel de forme de dirijare?

    • #42

      well, eu trec zilnic pe la morarilor, venind dinspre republica si nu e niciun capdecreta

    • #43

      @cetin, ma refer la pantelimon cu morarilor. Dimineata, cand e aglomeratia mare, sunt militieni si am vazut de cateva ori si dupa 5.

    • #44

      a, nu trec pe acolo nici daca ma platesti…

    • #45

      subscriu si eu la ce zice Liviu, foarte rar NU am vazut in intersectia aia politai (cel putin dimineata).
      cred totusi, ca daca s-ar muta doua sute de metri mai incolo pe Fundeni (unde se baga toti aia in stanga unde e interzis sa faci stanga – pana in Penny sau ce XXL e acolo), n-ar mai fi nevoie sa stea in intersectia Pantelimon/Morarilor.