De ceva vreme, tot primeam mesaje spam de la o farmacie. Mă rog, nu știu sigur dacă erau spam sau nu, a fost o perioadă când căutam un anumit tip de lapte praf pentru copii, care nu se mai găsește nici acum și am căutat la toate farmaciile posibile pe online. Posibil să fi rămas contul de atunci, nu știu, nu bag mâna în foc.

Oricum, să ai cont la o farmacie online e inutil, poți lua doar lapte praf și creme de corp, nici măcar medicamentele care chiar se dau OTC fără rețetă nu le poți lua. Poate farmacia Tei să fie excepția, dar restul sunt complet inflexibile. Aspirină? Nu se poate, veniți la ghișeu.

Așa că am zis să îmi dau Unsubscribe, ca omul. Linkul de unsubscribe era în mail, totul decent, dar după ce dai click, ajungi pe pagina de unsubscribe. Unde, fără exagerare, cred că erau minim 50 de căsuțe care trebuiau bifate, separat, cu buton de Unsubscribe lângă fiecare. Toate tipurile de emailuri posibile, de marketing, de informare, de avertizare, de tot ce îți trece prin cap. Efectiv făcut ca să îți bagi picioarele și să te lași păgubaș, asta e. Bine, nu m-am lăsat păgubaș, am bifat tot.

Uite, asta, asta nu o înțeleg. Comportamentul ăsta de răpitor, așa zis strategic gândit să te facă să renunți la planurile de a abandona mailurile. Un fel de traseu prin Ikea sau Jumbo, dar mai prostesc, pentru că acolo alegi tu să intri, nu ți se bagă nimic pe gât. Care e gândirea simplistă din spatele acestui gen de decizii? Lasă, că te fac să nu renunți și, poate, la un moment dat, tot cumperi de la noi?

Hellooooo! Suntem în anul 2021, nu în 1999. A trecut timpul tacticilor de genul acesta. Am pățit ceva de genul cu mailurile de la vivre, cumpărase o prietenă ceva folosind mailul pe care îl avea la mine, după care vivre mi-a trimis mailuri de câteva ori pe zi pe toate mailurile care erau @cetin.ro, indiferenți la Unsubscribe. Știți ce a făcut userul de net din 2021? Le-a blocat mailurile în gmail, în server, le-a introdus prin toate listele rbl, a făcut reclamații la dataprotection până când nu a mai primit mailuri. Aia a făcut.

Iar eu sunt unul din oamenii leneși, care nu își prea bate capul cu asta. Dar sunt oameni cu foarte mult timp liber, care au și bani de avocați, cărora le și place scandalul. De ce să riști să dai peste unul de ăsta, pentru teoretica idee că, dacă reții cu forța un user, poți câștiga de pe urma lui?

26 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Asta îmi amintește de muistii cu avioane, când ai de recuperat niște bani. Nu call center, nu telefon cu om (doar robori), formulare xu miliarde de câmpuri… Orice, numai ce trebuie nu e.
    Le-am dat un mail in care le-am umplut frigiderul (la wzair). Mi-au răspuns automat :
    ‘Va mulțumim pentru feedback – ul acordat…’

    11

  2. #2

    Încă primesc oferte de la bestjobs, de acum 15 ani, de pe vremea când i-am făcut fostului cumnat un cont pentru oferte de muncă. Am dat „unsubscribe” de m-am săturat și i-am pus în spam. 😀

    7

  3. #3

    unii o fac fara strategie, doar din prostie. vorbeam la o firma la care am lucrat in trecut, despre introducerea anumitor extra-servicii, care erau taxate in plus fata de abonament. si vorbeam noi ca ce fain o sa oferim noi. si eu intreb, dar daca se razgandeste dupa o luna, poate sa renunte fara sa opreasca /resemneze abonamentul de baza? mi-au sarit in cap, ca noi vorbim de uite ce frumos le oferim si eu carcotas ma gandesc ca o sa renunte clientul dupa o luna. nu stiu ce au facut, am plecat inainte de marele final.

    8

  4. #4

    O sa scriu o poveste si mai hidoasa care poate are legatura si cu ce ai zis tu, legat de “captivitate”. Unul din indicii dupa care sunt evaluati managerii intr-o companie la multe nivele este acest “attrition rate”. What Is An Attrition Rate? Commonly referred to as a ‘churn rate,’ a company’s attrition rate is the rate at which people leave. Practic daca iti pleaca oamenii esti evaluat prost de catre companie si iti scade bonusul, marirea, etc in companie. Ce credeti ca fac muistii ? Mint cu nerusinare. Gigel, am inteles, vrei marire ? Cum sa nu, sigur, stai sa discut si sa cer, nu pleca inca. Ti-au dat aia 1000 de lei in plus, eu o sa-ti rezolv 1500, mai ai rabdare inca o luna. Nu ai primit inca nimic ? Da, m-am interesat, mai trebuie aprobari suplimentare la asa o suma, o sa vina luna viitoare. Si asa te duce de nas cel mia probabil pana ii trece lui evaluarea cu bine. Managerul nu are de unde sa dea, el stie asta dar te fute ca asa e in tenis. Si aici e posibil sa fie ceva similar la mail-uri: undeva in imparatie cineva se uita la cati dau unsubscribe si e nasolo, graficele de sfarsit de an nu dau bine. Mai bine lasi mail-ul nostru in spam si e ok.

    11

    • #5

      Nu te contrazic, dar confuzi turnover cu attrition.

      0

  5. Eu fix de aia citesc review-uri la diferite aplicații sau servicii înainte să dau cu cardul. Sunt ok să mai și plătesc din când în când, dar dacă ai nevoie de un click să te înscrii și de dosar cu șină + mama și o vecină ca să te dezabonezi, mai bine nu-mi bat capul.

    7

  6. #7

    Pentru fiecare om care intelege cum functioneaza internetul in 2021, exista 10 Geanine si Gianini care au avut cate 10$ sa cumpere un curs de digital de pe udemy si au devenit peste noapte specialisti, ninja si experti. E suficient sa o arzi pe pozitiv si sa bagi cateva neologisme in vrajeala de caine ud si mereu se vor gasi fraieri sa puna botul.

    3

  7. #8

    Apropo de lapte, “noi” consumam o formula speciala, Aptamil AR. O gasim pe emag, toate bune. Numai ca, de la o vreme, nu mai putem sa o comandam la easybox. Practic, ma obliga sa aleg curier si imi pune cost de 12 lei livrarea, in conditiile in care sunt genius.

    A mai patit vreun parinte asta sau ma pedepsesc ca mai comand prostii infime la easybox (gen sub 10 lei)?

    2

    • #9

      esti SIGUR ca o iei de la emag si nu de la seller? ai incercat si cu alt cont?

    • #10

      Foarte sigur

      0

    • #11

      pai e sub 100

    • #12

      Exact ce a zis Arhi mai sus.

      Mai da o data pe butonul de adauga in cos, sau “+” din aplicatie. Asa poti baga mai mult de 3 produse de acelasi fel in cos, chiar daca ai optiune de maxim 3 produse acolo.

      0

    • #13

      are Genius pe emag dar nici macar nu a citit termenii si conditiile de la ce oferta si cum se aplica Genius. ba baiatule …

      1

    • #14

      Asta ar insemna sa iau 4 cutii, ceea ce nu voi face, mai ales ca pediatrul e posibil sa-i schimbe formula de la o saptamana la alta.
      Aia e, ma duc la Auchan sau Yuga. Pacat, mai ales ca imi facusem Genius mai ales pentru astfel de produse.

      0

    • #15

      @punKreas si eu comand chestii de 30-40 de lei la easybox, tocmai pentru ca am genius si ma bucur de transport gratuit, asa ca m-ai facut curioasa: am pus laptele praf Aptamil in cos si nu exista optiunea de livrare decat prin curier. Pana la urma am sters, am repus in cos, m-a lasat sa aleg ridicare personala, dar pur si simplu nu se incarca lista de easy-boxuri. Eu zic sa mai incerci, pentru ca sigur e vreo eroare.

      3

    • #16

      nush, mie gin imi livreaza la easybox gratuit. ai incercat sa dai gin in loc de Aptamil?

      0

  8. #17

    Cel mai tare ar fi ca dupa toate bifarile alea de unsubscribe sa trebuiasca sa si mergi la farmacia respectiva pentru a confirma ca tu si nu vreun bot a facut asta

    30

  9. #20

    Este ca atunci cand ii propui unei femei dragoste carnala si zice “NU!”. Dar de ce nu vrei? Dar ce vrei sa spui cu asta? Hai sa iti zic si argumentele mele… Pana o epuizezi. Si daca nu cedeaza azi, mai incerci si maine. Si poimaine si raspoimaine; fiecare are o limita, va claca intr-un moment si va zice “Bine, hai.” Astia care fac strategii de sales au fost mari gagicari in tinerete.

    22

  10. #21

    Eu in cazurile astea setez direct in gmail.

    2

  11. #22

    De la Dr. Max si Tei am comandat diverse medicamenta OTC (aspirina, paracetamol, aspenter si altele genul). Parca Tei nu lasa sa amesteci medicamente cu creme si alte chestii, si ceilalti cer varsta, greutate etc. la primul medicament pus in cos.
    S-o fi schimbat ceva intre timp?

    1

  12. #23

    Asa eram si eu, verificam spamul, plm, cine sunt astia si ce vor. Acum am imbatranit, ce e spam ca spamul trece, vorba poetului!

    4

  13. #24

    Eu primesc Spam prin SMS de la firma de amanet, i-am cautat pe internet si nici nu au sediu in orasul meu.

    1

    • #25

      Oameni prevăzători. Poate ajungi la ananghie cu banii, turist fiind prin orașul lor…

      0

  14. #26

    Se poate si mai rau, la fnac.com daca vrei sa iti stergi contul trebuie sa trimiti copie de buletin. Desi la crearea contului nu trebuie. Welcome to beautiful France!

    0