De ceva vreme, tot primeam mesaje spam de la o farmacie. Mă rog, nu știu sigur dacă erau spam sau nu, a fost o perioadă când căutam un anumit tip de lapte praf pentru copii, care nu se mai găsește nici acum și am căutat la toate farmaciile posibile pe online. Posibil să fi rămas contul de atunci, nu știu, nu bag mâna în foc.

Oricum, să ai cont la o farmacie online e inutil, poți lua doar lapte praf și creme de corp, nici măcar medicamentele care chiar se dau OTC fără rețetă nu le poți lua. Poate farmacia Tei să fie excepția, dar restul sunt complet inflexibile. Aspirină? Nu se poate, veniți la ghișeu.

Așa că am zis să îmi dau Unsubscribe, ca omul. Linkul de unsubscribe era în mail, totul decent, dar după ce dai click, ajungi pe pagina de unsubscribe. Unde, fără exagerare, cred că erau minim 50 de căsuțe care trebuiau bifate, separat, cu buton de Unsubscribe lângă fiecare. Toate tipurile de emailuri posibile, de marketing, de informare, de avertizare, de tot ce îți trece prin cap. Efectiv făcut ca să îți bagi picioarele și să te lași păgubaș, asta e. Bine, nu m-am lăsat păgubaș, am bifat tot.

Uite, asta, asta nu o înțeleg. Comportamentul ăsta de răpitor, așa zis strategic gândit să te facă să renunți la planurile de a abandona mailurile. Un fel de traseu prin Ikea sau Jumbo, dar mai prostesc, pentru că acolo alegi tu să intri, nu ți se bagă nimic pe gât. Care e gândirea simplistă din spatele acestui gen de decizii? Lasă, că te fac să nu renunți și, poate, la un moment dat, tot cumperi de la noi?

Hellooooo! Suntem în anul 2021, nu în 1999. A trecut timpul tacticilor de genul acesta. Am pățit ceva de genul cu mailurile de la vivre, cumpărase o prietenă ceva folosind mailul pe care îl avea la mine, după care vivre mi-a trimis mailuri de câteva ori pe zi pe toate mailurile care erau @cetin.ro, indiferenți la Unsubscribe. Știți ce a făcut userul de net din 2021? Le-a blocat mailurile în gmail, în server, le-a introdus prin toate listele rbl, a făcut reclamații la dataprotection până când nu a mai primit mailuri. Aia a făcut.

Iar eu sunt unul din oamenii leneși, care nu își prea bate capul cu asta. Dar sunt oameni cu foarte mult timp liber, care au și bani de avocați, cărora le și place scandalul. De ce să riști să dai peste unul de ăsta, pentru teoretica idee că, dacă reții cu forța un user, poți câștiga de pe urma lui?